Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E39 Sedan 3.0 530d 184KM 135kW 1998-2000

Lata produkcji: 1998 – 2000
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2000 roku
Pojemność skokowa 2926 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 184 KM (135 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 390 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Wyciszenie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,4
~Paweł
BMW Seria 5 E39
Sedan 3.0 530d 184KM 135kW
Daję z pełnym sumieniem 5 gwiadek. Przez okres 5 lat użytkowania tej bawarskiej limuzyny poznałem jej wady i alety, w zasadzie większość jej zalet: układ kierwniczy, prowadzenie komfort (nie za twardo nie za miękko) no po prostu super. Jakość wykończenia wnętrza i zastosowanych materiałów perfekt. Oczywiście jest to zaletą ale też i wada ponieważ trwałość materiałów jest duża i często ciężko na pierwszy rzut oka ocenić przebieg auta , co często wykorzystują handlarze:( Oczywiście są tkże wady: aluminiowe zawieszenie, które średnio znosi stan polskich dróg, odmawia posłuszeństwa osprzęt silnika, koło pasowe i wentyaltor chłodnicy klimatyzacji ale o tym poniżej.
3,4
~Krzysztof
BMW Seria 5 E39
Sedan 3.0 530d 184KM 135kW
Bmw e39 530 184km miałem przez 2 lat.Osobiscie sprowadzilem z Niemiec jako bezwypadkowe od pierwszego wlasciciela.Pierwsze 6 miesiecy to była bajka,auto zrywne,wygodne i surer prestiz.Jednak po półrocznej eksploatacji czar prysł...na poczatek polecialo zawieszenie,przód i tył w odstepach dwóch tygodni-stuki,puki,piszczenia itd.Oczywiscie naprawialem to wszystko na najlepszych czesciach.Póżniej przyszla pora na wtryski-oczywiscie regenerowalem wszystkie 6,ale auto nigdy nie chodzilo juz tak jak dawniej,kolejna naprawa to automatyczna skrzynia biegow-zaczela szarpac i nie chciala zmieniac biegow,kolejna naprawa to turbina itd itd.Jestem zawodowym kierowca i wiem jak dbac o diesla,turbina po trasie zawsze miala chwile zeby "odsapnac" olej regularnie wymieniany co 10tys km. lacznie z filtrami,paliwo zawsze lalem ze sprawdzonych stacji benzynowych.Pomimo tego calego dbania o auto spotykalo mnie wszystko to co najgorsze i najdrozsze w naprawie.Wczesniej jezdzilem Mercedesem W124 300d i nie wiedzialem co to jest awaria,ale zachcialo mi sie luksusów i kupilem BMW.Nie ukrywam ,ze BMW nie mialo lekko,zawsze pelen gaz ale bez katowania.O takich drobnostkach jak uszkodzona przepływka,uszkodzony czujnik polozenia walu,uszkodzony alternator i przepalone swiece zarowe juz nawet nie wspominam bo to rzeczy eksploatacyjne.Nie chce nikogo zniechecac do BMW ,moze to ja trafilem na kiepski model,a moze za bardzo jej wstawialem,wiem,ze sa ludzie ,ktorzy slowa zlego nie powiedza na ten silnik,ale ja wyleczylem sie z BMW DIESEL.Mimo tego wszystkiego naprawde milo wspominam ten samochod bo komfort i wygoda byly z najwyzszej półki,ale niestety wstajac rano i wsiadajac do auta zastanawialem sie jaki momunikat na komputerze i jaka awaria mnie dzis spotka-tak nie powinno byc w tej marce.Spalanie bardzo uzaleznione od nogi,mozna bylo zejsc do 8 litrow,ale 14 litrow to tez nie byl zaden wyczyn .BMW ,ktorym jezdzilem mialo 9 lat i 273tys km.sprzedalem je po dwóch latach uzytkowania i nie ukrywam,ze kamien spadl mi z serca...na chwile obecna wrocilem do starego Merca. Przypomne tylko,ze BMW bylo systematycznie serwisowane w najlepszych zakladach,a nie u Pana Henia w garazu. Po tych przezyciach stwierdzilem ze jesli BMW to tylko benzyna,nigdy diesel. Na koniec napisze (prosze sie nie smiac) auto kupilem w 2006 roku za 32000zl w ciagu dwoch lat wsadzilem 15000zl i sprzedalem za 14000zl w 2008 roku
4,5
~Łukasz
BMW Seria 5 E39
Sedan 3.0 530d 184KM 135kW
BMW E39 z silnikiem 3.0 D zaskoczyło mnie totalnie. Przyspieszenie naprawde fajne, prędkośc max 235 - mysle ze wiecej nie trzeba. Do tego wygodny, świetnie sie prowadzi. A spalanie? 9-10 L po mieście i nie chce wziąść wiecej ! a wolno nie jeżdze. Fakt ze bez klimy bo nie lubie Trasa gdańsk - wawa w 4 godziny na nie całej połowie zbiornika. Zrobiłem nim już ponad 70 tys i nie zepsuło sie nic. Jedynie rzeczy eksploatacyjne. Jedyna recepta na to według mnie to jeździć z głową - wybierać dziury, chłodzić turbo, olej co 10 tys, regularnie filtry i do tego dobra ropa. A najważniejsze ze większośc aut w Polsce ( 1.9 TDI itp ) nas na trzeciego nie weźmie czy w innych sytuacjach gdy będzie potrzebna nam moc beja da rade. No i nie można nie wspomnieć o tylnim napędzie:) Minus za audio - seryjne przeciętnie a zrobić lepsze to już droższa sprawa w przypadku E39
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E39 Sedan 3.0 530d 184KM 135kW 1998-2000
8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
BMW Seria 5 E39
Sedan 3.0 530d 184KM 135kW
Autem jeżdżę codziennie do pracy około 65 km w jedna stronę. Po drodze mam trochę miasta a reszta wioski i kawałek obwodnicy. Normalnie jeżdżąc i wyprzedzając pali mi 7,5 litra także jest super;). Na trasie przy 120 km/h na tempomacie 6,5 litra. Wyprawa wakacyjna 1400 km autostrady i prędkość 130 czasem - 160 km/h wyszło mi 7,5 litra. Powrót 130,150 w porywach 200,210 km/h około 8,5 litra. Nie są to wartości podane z komputera tylko realne które sam monitoruję tankując. Nie miałem okazji sprawdzić ile pali w typowym zakorkowanym mieście. Samochód mam około 4 lat i wszystko sprawne, zawsze oryginalne części i nigdy zamienniki.
7,7
Liczba komentarzy: 1
BMW Seria 5 E39
Sedan 3.0 530d 184KM 135kW
Dane rzeczywiste nie z kompa, choć kompa zkalibrowałem, więc myli się max o 0.1l. Ogólnie niech nikt nie spodziewa się cudów w mieście to naprawde dużo pali, czy małe miasto czy duże. W moim małym mieście z manualem oponami 235/17 i stanie bdb auto poniżej 9,5 nie ma szans i nikt niech nie mówi, że jest inaczej bo samym rozpędzeniem na 50m osiągamy ok 17l średnie. Najmniej pali przy 80km/h na czwartym biegu, na 5 przynajmniej 110km/h trzeba jechać. Moje ogólne średnie to ok 9.1l jazda 30% miasto 70% trasa, z czym trasa poniżej 130km/h i wyprzedzanie co chwila wszystkiego co się da momentami 160 ale i 110. Czyli jak dla mnie 9l to jest bardzo mało przy wykorzystaniu potencjału auta. Inne spalanie to tak 6.5l przy 90 ok 7l przy 120, dalej 8l przy 150-160 niecałe 10l przy 190km/h, wszystko autostrada i realne wyniki a nie wzięte z kompa który nie skalibrowany może pokazać ok 4l
8,0
BMW Seria 5 E39
Sedan 3.0 530d 184KM 135kW
Auto jak na swoje gabaryty spala mało. Trudno wymagać, żeby motor 3.0d z automatem przy tej masie spalał tyle co np. Smart CDI. 11 litrów na setkę w aglomeracji miejskiej (klima, steptronic, korki, co chwila światła) i około 7 litrów na trasie przy prędkościach 130- 150 km/h jest wynikiem świetnym. Nie bez powodu ten motor zdobywał nagrody "the best diesel engine"... Cichy, totalnie bezwibracyjny, płynnie przenoszący moc na koła... ot dokładnie taki jaki powinien być w reprezentacyjnej limuzynie typu BMW serii 5.

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 62
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pękające głowice w silnikach 2.0 benzyna
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 34
Po przegraniu się silnika, najczęściej przy padaniu termostatu, później - naprawa, planowanie, wymiana uszczelki i inne pierdoły... Kupując auto z tzw. Niemiec, nie wiadomo ile razy przegrzano już głowicę i ile jeszcze takich sytuacji wytrzyma... Nawet na forum BMW POLSKA o tym piszą, że wystarczy ze trzy razy przegrzać i po zawodach. Czemu o tym nie piszecie? Wstydzicie się, że nikt od Was nie kupi tego niemieckiego szmlecu. BMW serii 7, 730, 740 np E-38 to jest auto, a te E-39 to jakieś auto zrobione chyba na próbę jak Ford PROBE (PRÓBE). Totalna porażka i żeby auto 2.0 L benzyna - paliło ponad 10 litrów, bo ma te nieszczęsne 6 cylindrów, bo ładnie mruczy? Ciekawe jak handlarze a autohandli będą sprzedawać swoje "piękne" BMW 520...523... w maju po kolejnej extra podwyżce cen benzyny.... Te powypadkowe i zaniedbane auta z ponad 300.000 przebiegu poprzekręcane na 165 tys czy 203.000 km ... z poprzecieranymi siedzeniami welurowymi, że to niby wada BMW. Ciekawe dlaczego u innym gorszych producentów welur jakoś się nie przeciera przy przebiegu 200.000. Panowie ile można oszukiwać przy sprzedaży tego pięknego ale awaryjnego auta???
21 komentarzy
duże spalanie, check się świeci
  • BMW Seria 5 E39 Sedan 2.8 528i 193KM 142kW 1995-2001
  • silnik
objawy są nastepujące: czasami po zresetowania licznika spalania obojetne czy VERB1 czy VERB2 spalanie przy dość ostrej jeździe jest niskie i nie przekracza 12l/100 a czasami spalanie wynosi powyżej 25l/100 nawet przy delikatnej jeździe. dodam, że nie ma znaczenia czy jeżdżę na trybie tip tronic, czy na zwykłym DRIVE, ogólne spalanie samochodu (wyliczone dokładnie, a nie za pomocą komputera) wynosi 23, 24 litry gazu jazdy dosc spokojnej po miescie (i to nie cały czas w korkach) a na trasie wynosi ok 14 litrow gazu. Wszyscy mowią mi, że mam coś zepsutego w silniku, fachowcy gdzie zakładałem gaz powiedzieli, że to nie wina gazu tylko silnika. Nie wiem co robić sondy, świece są sprawne nie mam pojęcia dlaczego tak sie stało, od poczatku kiedy mam to auto takie sa objawy
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 5 E39 Sedan