Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E39 Touring

Lata produkcji: 1995 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4805 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1800 mm
Wysokość 1440 mm
Rozstaw osi 2830 mm
Rozstaw kół - przód 1512 mm
Rozstaw kół - tył 1522 mm
Zwis przedni 861 mm
Zwis tylny 1114 mm
Prześwit 138 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 985 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 981 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1442 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1422 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1472 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1488 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1525 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 410 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1090 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1100 mm
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wyciszenie + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~Rasiu
BMW Seria 5 E39
Touring 525 i 192KM 141kW
Kupiłem go w 2008. Na dzień dobry wymieniłem Vanos'y u magików z Wrocławia (bo tak trzeba). Jeżdżę nim z całą rodziną po całej Europie. Mógłbym sobie kupić nówkę, np. z grupy VAG, ale NIGDY tego nie zrobię. To auto ma duszę- nigdy mnie nie zawiodło; jak coś miało zepsuć się to "dawało znaki" wcześniej (elementy zużywające się). Boli mnie to, że kierowców tej marki wrzucają do wiora z idiotami- owszem po RP jeździ tą marką dużo gruzów, ale jeśli ktoś jest w stanie zapłacić za 22 letnie auto ok. 30 tys. zł, to będzie zadowolony. Jedyny minus- blacha- bierze ją ruda i trzeba działać.
4,6
~Dominik
BMW Seria 5 E39
Touring 528 i 193KM 142kW
Samochód do dziś dzień 30.07.2022 trzyma klasę, warunek konieczny to bezwypadkowość samochodu, żadnych szpachli przekładek, innych spawań ćwiartek auta ! W samochodzie jest bardzo cicho, silnik, skrzynia biegów(automat wymiana oleju co 100tyś km w moim przypadku) wszystko pracuje prawidłowo pomimo przebiegu 630tyś km ! Silnik M52 pracuje i cyka jak zegarek podstawa to dobrej jakości paliwo i dobry olej od nowości 5w50 lub czasem 5w40 różnych producentów, żadnych płukanek( najlepsza płukanka to używanie pełnego zakresu obrotomierza) nagaru zero, wymiana co 15tyś km zużycie oleju przy tym przebiegu uwaga ! 700ml na 15tyś km, również co 15tyś wymiana świec i filtra powietrza i dbanie o przepływomierz, niedopuszczalne są żadne nieszczelnosci w układzie dolotowym jak i układzie chłodzenia dopóki silnik nie rozgrzeje się do 88stopni wskaznik pion wskazuje od 76stopni nigdy but w podłodze, po rozgrzaniu zawsze co fabryka dała ! Silnik hamowany przy przebiegu 600tyś km wynik 190koni mechanicznych i 273momentu obrotowego Spalanie w trasie do 100km/h licznikowych 8 litrów/100km, przy 140km/h licznikowych 10litrów/100km, miasto dynamiczna jazda 15litrów z klimatyzacją, silnik nie widział gazu, układ wydechowy jak fabryka zainstalowała czyli kompletny bez usuwania ekologi ! Jeśli przy licznikowym przebiegu 300tyś posiadają Państwo liczne ślady użytkowania to albo jest to przebieg miliona kilometrów lub ktoś uzywał samochodu na budowie i do transportu i nie dbał o auto !
2,2
~fenyslaw
BMW Seria 5 E39
Touring 520 i 24V 170KM 125kW
Auto z wieloma bolączkami spowodowanymi błędami przy projektowaniu. Ja musiałem walczyć tylko z kilkoma z nich i nie chciałbym być w skórze osoby która musi ogarnąć wszystkie. Kupiłem bardzo zadbaną sztukę z Italii i dzięki temu nie musiałem się babrać z blacharką. Reszta czyli zawieszenie, silnik i elektryka też były w super stanie. Auto serwisowane u osoby znającej ją na wylot a w 5 lat zostawiłem w warsztacie tyle kasy że mi słabo. To moje 7 auto w życiu i żadne inne nie napsuło mi tyle krwi. Auto naprawiałem bez januszerki, żadnych tanich części, wsio ori albo drogie zamienniki i to był błąd bo to się nie zwraca w bezawaryjności :)
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E39 Touring
9,8 – 16,2
l/100 km
7,2 – 8,9
l/100 km
10,7 – 15,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
BMW Seria 5 E39
Touring 530 d 24V 193KM 142kW
Bardzo komfortowe, ponadczasowe, praktyczne auto, idealne na dalekie trasy. Zużycie paliwa zadowalające zważywszy na komfort i osiągi. Najniższe odnotowane spalanie wg wskazań komputera podczas emeryckiej jazdy na odcinku 80km 4.1l/100km. Najlepsze odnotowane w cyklu mieszanym z przewagą trasy: kontrolka rezerwy zapaliła się przy 1100km. Nigdy nie jeździłem na oparach, więc mogę jedynie przypuszczać, że w baku zostało jeszcze na minimum 100km. Najwyższe 8.1l/100km na odcinku 1400km pokonanych z przędkościami wahającymi się między 180 a 220km/h po stronie niemieckiej oraz 160km/h po stronie polskiej, także bez oszczędzania. Zawsze tankowane po korek. Wyświetlany przez komputer teoretyczny zasięg 999km zaczynał spadać dopiero po pokonaniu 160km, kiedy zużyło się paliwo z rury wlewu. Auto z przebiegiem ponad 600000km, w nowszych autach taki wynik i żywotność pancernego M57 nie do pomyślenia. Na tym modelu kończy się era nieśmiertelnych BMW.
13,9
BMW Seria 5 E39
Touring 530 i 24V 231KM 170kW
Stary automat plus 1800 kg robia swoje. Ale spalanie i tak moim zdaniem smiesznie niskie. Minimum na trasie przy spokojnej ale normalnej jezdzie to ok 11,5 litra. Bardziej dynamicznie +1-2 litra Moj rekord na trasie nr 11 z Poznania do Piły to 10,5 litra ale to w stylu emeryta ;) Miasto typu wroclaw ok 14 litrow 15-16 przy korkach i dynamicznej jezdzie. Osobiscie nigdy nie przekroczyłem 19 litrow. Autostrada tempomat na 140 wychodzi ok 12 litrow 180-200 14,5 litra Dynamiczna jazda autostrada do 170 to ok 13,5-14 litrow gazu. Brakuje nieco 6 biegu. Instalacja STAG Qmax wtryski i reduktor stag. Butla 72 litry brutto w kolo. Ok 50 litrow benzyny. W porownaniu do diesla kultura pracy duzo lepsza, a koszty niższe (zarówno w paliwie jak i w utrzymaniu ;) )
6,9
BMW Seria 5 E39
Touring 530 d 184KM 135kW
Auto niewiarygodnie oszczędne , oczywiście jeżeli chodzi o pojemność silnika. Rekordowy odcinek to podróż do Chorwacji zrobione około 3500 km , spalanie z tankowań wyszło 6,2l !! oczywiście klima i poszanowanie dla przepisów drogowych za granicą :) Wszystkie naprawy robię na oryginalnych częściach, niestety wychodzi drogo wydałem przez 2,5 roku (od zakupu przy przebiegu 254tys km do teraz 314tys) około 10 tys PLN .... Kupiłem bezpośrednio od 2 właściciela w Niemczech, który nie ukrywał, że sprzedaje bo przeraziła go prognoza ceny przeglądu :) Trasy po Polsce takie weekendowe turystyczne z rodziną, więc bez pośpiechu to spalanie wychodzi jakieś 6,4 l . Najlepsze jest to , że zawsze masz pod nogą wystarczającą moc , aby szybko kogoś wyprzedzić.

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 62
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pękające głowice w silnikach 2.0 benzyna
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 34
Po przegraniu się silnika, najczęściej przy padaniu termostatu, później - naprawa, planowanie, wymiana uszczelki i inne pierdoły... Kupując auto z tzw. Niemiec, nie wiadomo ile razy przegrzano już głowicę i ile jeszcze takich sytuacji wytrzyma... Nawet na forum BMW POLSKA o tym piszą, że wystarczy ze trzy razy przegrzać i po zawodach. Czemu o tym nie piszecie? Wstydzicie się, że nikt od Was nie kupi tego niemieckiego szmlecu. BMW serii 7, 730, 740 np E-38 to jest auto, a te E-39 to jakieś auto zrobione chyba na próbę jak Ford PROBE (PRÓBE). Totalna porażka i żeby auto 2.0 L benzyna - paliło ponad 10 litrów, bo ma te nieszczęsne 6 cylindrów, bo ładnie mruczy? Ciekawe jak handlarze a autohandli będą sprzedawać swoje "piękne" BMW 520...523... w maju po kolejnej extra podwyżce cen benzyny.... Te powypadkowe i zaniedbane auta z ponad 300.000 przebiegu poprzekręcane na 165 tys czy 203.000 km ... z poprzecieranymi siedzeniami welurowymi, że to niby wada BMW. Ciekawe dlaczego u innym gorszych producentów welur jakoś się nie przeciera przy przebiegu 200.000. Panowie ile można oszukiwać przy sprzedaży tego pięknego ale awaryjnego auta???
21 komentarzy
duże spalanie, check się świeci
  • BMW Seria 5 E39 Sedan 2.8 528i 193KM 142kW 1995-2001
  • silnik
objawy są nastepujące: czasami po zresetowania licznika spalania obojetne czy VERB1 czy VERB2 spalanie przy dość ostrej jeździe jest niskie i nie przekracza 12l/100 a czasami spalanie wynosi powyżej 25l/100 nawet przy delikatnej jeździe. dodam, że nie ma znaczenia czy jeżdżę na trybie tip tronic, czy na zwykłym DRIVE, ogólne spalanie samochodu (wyliczone dokładnie, a nie za pomocą komputera) wynosi 23, 24 litry gazu jazdy dosc spokojnej po miescie (i to nie cały czas w korkach) a na trasie wynosi ok 14 litrow gazu. Wszyscy mowią mi, że mam coś zepsutego w silniku, fachowcy gdzie zakładałem gaz powiedzieli, że to nie wina gazu tylko silnika. Nie wiem co robić sondy, świece są sprawne nie mam pojęcia dlaczego tak sie stało, od poczatku kiedy mam to auto takie sa objawy
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 18
3,5
BMW Seria 5 E39
Touring 530 i 24V 231KM 170kW
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 210 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
to już moja 4 instalacja lpg w tym warsztacie. Była toyota - SUPER, potem 3 krotnie w innych autach , w pierwszej było super a potem tylko gorzej. W ostatniej to tragedia. Założone zostały zbyt duże wtryski - po wielu bojach udało się je wymienić na odpowiednie. Na pytanie dlaczego auto szarpie po przełączeniu na LPG, usłyszałem ,"że nie umiem jeździć!!!" A potem "że jak...
2,0
BMW Seria 5 E39
Touring 528 i 193KM 142kW
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
nie ma się co oszukiwać. dt gas system to najgorsi niedouczeni bardaszany którym zależy jedynie na wydarciu pieniędzy od potencjalnego klienta. najgorszą rzeczą jaką mogłem zrobić swojemu autu to pozwolić zainstalować instalację właśnie tej firmy i pomimo że bardzo tego żałuję niestety już tam siedzi, mam jedynie nadzieję że nie długo. ten ich niby wszech wiedzący kierownik...
5,0
BMW Seria 5 E39
Touring 540 i 286KM 210kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 365 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
Witam, instalacja BRC świeżo zamontowana w moim aucie bmw 540 v8 przez ekipe z miasta Łask firma Gomar LPG, sprawuje się świetnie, nie odczułem jakiegokolwiek spadku na mocy, sam system instalacji świetnie i dyskretnie zamontowany, teraz moge jeździć V-ósemką i powiedzieć, że jazda tym autem naprawde jest ekonomiczna ;] Pełen profesjonalizm, pozdrawiam serdecznie ;]
BMW Seria 5 E39 Touring