Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

BMW Seria 5/M5 E60

Produkowany od 2003.

BMW Seria 5 E60 Sedan 530i 272KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
BMW Seria 5 E60 Sedan 530i 272KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
BMW Seria 5 E60 Sedan 530i 272KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
BMW Seria 5 E60 Sedan 530i 272KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
BMW Seria 5 E60 Sedan 530i 272KM - galeria redakcyjna - kokpit
BMW Seria 5 E60 Sedan 530i 272KM - galeria redakcyjna - konsola środkowa
BMW Seria 5 E60 Sedan 530i 272KM - galeria redakcyjna - konsola środkowa

Generacje BMW Seria 5

Komentarze redakcji

Powagosław: Z tym samochodem jest tak, że albo go kochasz, albo nienawidzisz. Za efekciarstwo, groźny wygląd, no i dlatego, że to BMW. Aha, komfort jazdy gratis.
Luzacjusz: W reklamach sieci komórkowej pojawiali się czasoumilacze i czasowstrzymywacz. Idąc tym tropem, „piątka” to wzrokoprzyciągacz. A czyje spojrzenia przyciąga, to już inna para kaloszy. Na szczęście, większość właścicieli BMW zdążyła już zamienić dresy na eleganckie garnitury.

Wersje nadwozia BMW Seria 5 E60

Silniki BMW Seria 5 E60

Lista silników:
520 i (170KM), 520 i (170KM), 523i (190KM), 523 i (177KM), 525 i (192KM), 525 i (218KM), 530 i (258KM), 530 i (231KM), 530 Xi (258KM), 530 i (272KM), 535i (306KM), 540 i (306KM), 4.4 Turbo Alpina (507KM), 545 i (333KM), 550 i (367KM), 5.0 V10 (507KM), 520d (177KM), 520d (163KM), 525 d (177KM), 525 d (197KM), 530 d (231KM), 530 d (235KM), 530 d (218KM), 535 d (272KM), 535 d (286KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

W tym samochodzie BMW wzięło pod lupę trochę silników z Serii 3 i trochę z Serii 7, wywaliło te najmocniejsze oraz najsłabsze i zostawiło same rozsądne. Podstawowe diesle o oznaczeniu 520d i 525d mają 177KM. Auto nie jest lekkie, ale dzięki nim pierwszą setkę osiąga już w ponad 8 sekund z tym, że motory trzeba trzymać w wyższych partiach obrotów, bo dopiero wtedy robi się naprawdę ciekawie. Na dłuższą metę mogą jednak niektórych znudzić, dlatego ciekawsze są silniki 6-cylindrowe. Najsłabszy ma niecałe 200KM, a najmocniejszy 286. Gdyby wyciągnąć z nich średnią, żeby stworzyć ciekawy kompromis, to powstanie motor 240-konny i właśnie taki jest też w ofercie. Ma dokładnie 235KM, 3l pojemności, 500Nm i osiągi na poziomie promu kosmicznego z tym, że ma dużo mniejsze wymagania paliwowe. Świetnie się zbiera, a delikatny dźwięk wręcz masuje głowę po ciężkim dniu. Diesle są na tyle dobre, że tak naprawdę, jeśli chodzi o motory benzynowe, to warto zastanowić się tylko nad tymi flagowymi. Omijając wersję M5, najmocniejszy ma 4.8l i 367KM. Słabsze o oznaczeniu 545i oraz 540 liczą po 333 i 306KM. Porażają wszystkim – dźwiękiem, osiągami i prędkością opróżniania zbiornika paliwa.

Publikacje o BMW Seria 5

BMW 535d xDrive - wilk w owczej skórze
 
Nasz test BMW 535d xDrive F10 (313 KM)

BMW 535d z napędem xDrive zaskakuje. To jeden z najlepiej prowadzących się samochodów na rynku, który dodatkowo zapewnia wysoki komfort i niskie spalanie. Czyżby wyprodukowano auto idealne? Nie do końca...

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

BMW Serii 5 E60 - czasowstrzymywacz
 
Nasz test BMW Serii 5 E60 - czasowstrzymywacz

Współczesny świat jest tak wyluzowany i wszechstronny, że wspiera chyba wszystkie dziedziny, którymi człowiek może się interesować. Przez to jedni fascynują się samochodami, a inni sztuką czy informatyką i technologią. Jest jednak firma, która wpadła na pomysł, by połączyć ze sobą te dziedziny. Jakie...

TOP 10 | Pancerne samochody

W dobie ekologii, która atakuje branżę motoryzacyjną, zwiększa się stopień skomplikowana samochodów, a zarazem - awaryjność. Nic dziwnego, że wielu wraca wspomnieniami do trwałych samochodów z minionych dekad. My wybraliśmy 10 pancernych modeli, które okazały się dopracowane mechanicznie, trwałe i jedyne,...

Diesel na literę M - BMW M550d xDrive
 
Nasz test BMW M550d xDrive, 381 KM

Kupno tego samochodu w naszych realiach wydaje się wyjątkowo irracjonalne. Absolutnie nie z powodu ceny wersji podstawowej równej 375 000 złotych lub 470 000 na jakie wyceniono prezentowany egzemplarz BMW M550d xDrive

Przeczytaj pozostałe 10 artykułów o BMW Seria 5

BMW Seria 5 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców BMW Seria 5autoWcentrum - społeczność BMW Seria 5

najwyższe oktanyAuta - BMW Seria 5

BMW Seria 5 Diabeł 79,55

BMW Seria 5 M5 85,31

BMW Seria 5 524 tdA E28 73,39

BMW Seria 5 BMW 535 d M5-Optik 81,41

BMW Seria 5 srebrna niunia ;] 90,00

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - BMW Seria 5

hellpeq 43,45

neptun69 92,34

badbajo 68,45

kazan014 70,77

sebastian1809 40,55

jaworznianin 91,52

azbaz 50,37

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - BMW Seria 5

Virus,pasek i klika drobiazgów
Virus,pasek i klika drobiazgów Jak się da coś ulepszyć to dlaczego nie?I w myśl tych słów postanowiłem troszecz...
Nowe felgi, nowe opony.
Nowe felgi, nowe opony. Tak jak w tytule, auto otrzymało oryginalne 16 calowe felgi BMW Styling 33,...
Historia na szybko.
Historia na szybko. Nie planowałem tak szybko kupować klasyka, ale nie mogłem się powstrzymać i za p...
Kolejny bubel :(
Kolejny bubel :( Odkryłem przykrą rzecz, że przy zjeżdzaniu temperatury nie trzyma :( Chociaż ty...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

BMW Seria 5

od 175 500 zł do 482 700

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (184 - 560 KM): 4.4 V8, 520i, 528i, 535i, 550i

 

Diesel (150 - 381 KM): 518d, 520d, 525d, 530d, 535d, M550d , M550d xDrive

Skrzynie biegów

manualna: , 6-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa, 7-stopniowa, 8-stopniowa
Katalog nowych aut BMW Seria 5
 

Najpopularniejsza wersja BMW Seria 5

BMW Seria 5 530d 258KM - 5 drzwiowe kombi

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
alufelgi
radio / CD
komputer
elektryczne szyby
niezależne ogrzewanie
czujnik parkowania
tempomat
ksenony

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

R2 Pakiet Business - 16 482
Pakiet Heat Comfort - 4 543
Pakiet Surround View - 9 416
Pakiet Sight - 2 810
Pakiet akcesoriów do bagażnika - 1 784
Polski pakiet - 11 174
Pakiet sportowy M - 23 241
Pakiet dla palących - 141
Polski pakiet plus - 3 212
Pakiet Business - 9 320
Polski pakiet - 5 918
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Plus &#8211; 5 lat / 100 000 km - 6 714
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Ultimate &#8211; 5 lat / 100 000 km - 12 442
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Plus &#8211; 6 lat / 150 000 km - 14 649
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Ultimate &#8211; 6 lat / 150 000 km - 26 292

Cena katalogowa

273 100

Zobacz ofertę BMW Seria 5 530d 258KM - 5 drzwiowe kombi
 

BMW Seria 5 najczęściej porównywane z:

Volvo S60
1.6 T3 (150 KM)
Volvo S80
2.0 T5 DRIVE-E (245 KM)
Volvo S60
2.4 D5 (215 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Używane BMW 535

BMW 520
2.0 diesel 177 KM
86 000 km, 2008
82 700 PLN
BMW 530
3.0 diesel 235 KM
2010
46 000 PLN
BMW 530
3.0 diesel 218 KM
183 100 km, 2005
39 000 PLN
BMW 535
diesel 272 KM
212 km, 2005
49 900 PLN

Ocena auta BMW Seria 5/M5 E60

  • Średnia ocena
    na podstawie 216 opinii
  • 4,30
  • Średnia dla segmentu
    Wyższa klasa średnia: 4,35

Wybrane opinie

BMW Seria 5 Sedan 520 i (170 KM)

Autko kupiłem nowe w salonie w lipcu 2006 (co prawda zamówione było w styczniu, ale BMW miało opóźenienia z uwagi na zamówiony pełny m-pakiet i jakieś tam strajki w fabryce..). Od tego czasu przejechałem 30 tys km (w tym codziennie do pracy 100km). Jak do tej pory wszystko działa świetnie, autko w trasie spala 5,5 - 5,8 litra ropy, przy jeździe po mieście 6,5-6,7 litra co przy cenie napędu rzędu 0,86 EUR za litr nie jest źle. Przy dużych mrozach dizlaczek z rana jest nieprzyjemnie głośny (poprzednio jeździłem benzyną 528i), ale za to moment obrotowy fantastyczny. Silnik - może i słabawy na tę masę, ale do jazdy codziennie do pracy + 2 razy w roku do POlski w zupełności wystarcza, a odpłaca się BARDZO niskimi kosztami (w tym tanie ubezpieczenie - pełne 1200 EUR/rocznie bo poniżej 2litrów pojemności i ze zniżkami, autko ma fitr cząstek stałych w standardzie więc podatek tez kosztuje grosze - rocznie 80 EUR, przeglądy co 30 tys km - około 250- 300 EUR), więc generalnie jestem bardzo zadowolony....

dodał: jpp@o2.pl
BMW Seria 5 Sedan 530 i (258 KM)

Jeżdziłem mietkiem E 270CDI i 320CDI te autka sąnaprawde dobre ale mają pare nie dopracowanych szczegułów jak np lampka środkowa w podsufitce która po pary tysiącach odkleja się i poskakuje na dziurach. Krążą legendy o doskonałym komforcie podróżowania mercedesami ale ja gdy jechałem miałem zupełnie inne wrażenie może to był przypadek ( ten 270CDI miał przejechane prawie 100 kkm więc można go w jakiś sposób usprawiedliwić bo te kilometry nabite były w ciągu 18 miesięcy ale 320 CDI był prawie nówka miał przejechane 26 kkm). Gdy wsiadłem do BMW i się przejechałem na jeżdzie próbnej do salonu mercedesa już nie wróciłem. to auto jest bez porównania mocniejsze i rwie do przodu niczym kula wystrzelona z MAGNUM zdecydowanie wszystkim bardziej polecam tą BMW niż mietka bo silnik jest niesamowity. Przepraszam że na początku pisałem o mercedesie ale chciałem porównać bmw z autem tego samego segmentu.

dodał: kolejnyfanBMW
BMW Seria 5 Touring 530 d (218 KM)

Kupiłem BMW 530D z ciekawości . Zawsze mi się ten model podobał , jak zresztą wielu jeleniom no i kupiłem. Moja opinia jest taka: Jeżeli prestiż i łechcący podziw wszystkich , który z zazdrością patrzą jak jedziesz swoim BMW jest dla ciebie ważniejszy od wszystkiego innego co jest związane z samochodem to kup BMW. Ja nie dałem rady wytrzymać tej beznadziejnej nie przemyślanej ergonomii, serwisu BMW, który traktował mnie jak debila któremu zabiera się samochód na parę godzin a następnie opowiada bajki za które trzeba płacić straszne pieniądze. Nie chcę tu już pisać więcej , ale moja noga więcej w życiu nie postanie w serwisie BMW

dodał: igorb@satland.com.pl
BMW Seria 5 Sedan 530 d (218 KM)

auto godne polecenia.. mialem w soim wiele aut.. mercedesu bmw7 audi.. w bmw 530D jest naprawde cos co przyciaga.. ta dynamika oiekna bryla i prestiz na ulicach jest naprawde mila.. jezeli chodzi o 525D jezdzilem nim i powiem szczerze ze troche brakuje mocy.. naprawde warto lepiej dodac kilka zloty wiecej i kupic ponad 200 konną maszyne dzieki ktorej nie bedziesz sie zastanawial czy zdolasz wyprzedzic tira czy autobus.. pozdrawiam

dodał: Adamm
BMW Seria 5 Sedan 545 i (333 KM)

To moje drugie E60. Pierwsze 530d to byla tragedia, z powazniejszych awarii nalezy powiedziec o wymianie skrzyni biegow po 1000km przbiegu!!! lub dwukrotnej wymianie turbosprezarki (raz z powodu awarii lopatek drugi raz sie rozciekla). Awarii mniej powaznych nie mam czasu i nerwow wymieniac. Dodam ze auto kupione nowe w salonie. Aktualne 545i jest lepsze ale nie dam lepszej oceny niz przecietnie bo jedynie na tyle zasluguje.

dodał: bart1000
  • Zalety
  • + silnik
  • + układ jezdny
  • Wady
  • - jakość/cena
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie BMW Seria 5

BMW M5 Hurricane GS G-Power BMW serii 5 F10 Facelifting (2014) BMW serii 5 Gran Turismo BMW Seria 5 E39 Sedan - galeria społeczności BMW serii 5 Touring F11 Facelifting (2014) BMW M550d Touring BMW M5 E60 BMW Seria 5 E61 Touring BMW Seria 5 E61 2007 BMW seria 5 GT Trussardi
Zobacz inne galerie BMW

Opinie o instalacji LPG

BMW Seria 5

  • 1.
  • 2,00 BMW Seria 5 E39 528 i (193KM) 1999r.
    dodał: johny, 03.11.2011

    nie ma się co oszukiwać. dt gas system to najgorsi niedouczeni bardaszany którym zależy jedynie na wydarciu pieniędzy od potencjalnego klienta. najgorszą rzeczą jaką mogłem zrobić swojemu autu to pozwolić zainstalować instalację właśnie tej firmy i pomimo że bardzo tego żałuję niestety już tam siedzi, mam jedynie nadzieję że nie długo. ten ich niby wszech wiedzący kierownik to się nadaje do tarcia chrzanu a nie do instalacji gazowych. nie oddawajcie im samochodu bo na pewno się nie miło rozczarujecie. osobiście bardzo chciał bym spotkać największego z największych w ciemnej ulicy tylko po to żeby nie mógł uszkodzić już więcej żadnych samochodów. a co do samej instalacji i samochodu. jazda na benzynie to czysta przyjemność natomiast na gazie to jeden wielki koszmar. instalacja sypie się ja piasek. wieczne problemy z wtryskami. padają co kilka kilometrów. dosłownie. a wtedy samochód szarpie przerywa to na wolnych obrotach to nie ma siły na wysokich. aby podłączyć się do komputera wymagany jest kod dostępu który trzeba od baranów uzyskać. po podłączeniu zawsze są inne parametry i ustawianie na nowo. ta instalacja nigdy w życiu się nie zwróci bo serwis oczywiście kosztuje i to nie mało. ja osobiście jeżdżę na benzynie cały czas ale serwisant się pyta jaki jest przebieg samochodu. zastanawiam się jakie to ma znaczenie skoro ich instalacja jest do d.... i nie da się jeździć na gazie. nie znajduję słów większej pogardy dla tej bandy tłumoków. szkoda tylko że taki ktoś jak właściciel tej zafajdolonej firmy szczyci się swoimi osiągami, rozbija drogimi samochodami typu bmw e 60 czy mercedes e klasa. jakim byłem głąbem że dałem się na takie coś namówić. gdyby istniała sprawiedliwość to podejrzewam że ta firma już dawno by płonęła na co w głębi ducha mam nadzieję. NIE INSTALUJCIE DT GAS SYSTEM a właściciel firmy to jeden wielki patafian!

  • 2.
  • 3,50 BMW Seria 5 E39 530 i 24V (231KM) 2001r.
    dodał: zdegustowany, 27.11.2013

    to już moja 4 instalacja lpg w tym warsztacie. Była toyota - SUPER, potem 3 krotnie w innych autach , w pierwszej było super a potem tylko gorzej. W ostatniej to tragedia. Założone zostały zbyt duże wtryski - po wielu bojach udało się je wymienić na odpowiednie. Na pytanie dlaczego auto szarpie po przełączeniu na LPG, usłyszałem ,"że nie umiem jeździć!!!" A potem "że jak jestem taki mądry to sobie sam ją ustaw". Owszem sam wyregulowałem i auto jeździło OK, w tym tygodniu reduktor zaczął wariować z ciśnieniem, po telefonie do warsztatu usłyszałem, że nie mam już gwarancji bo sam grzebałem w instalacji. Szkoda słów. Kto reguluje instalacje gazową na postoju bez ustawienia na nowo mapy na drodze?? Parę lat temu to był warsztat a teraz przeistoczył się w szopę. Bardzo nie polecam, zamiast się rozwijać, cofnęli się w rozwoju. SZKODA

  • 3.
  • 3,00 BMW Seria 5 E39 520 i (150KM) 1999r.
    dodał: Jacek D., 21.03.2010

    Witam,założyłem instalację gazową w Lublinie na ul.Lubartowskiej około 1.5 roku temu i od tamtej pory nie było miesiąca abym nie był tam 2-3 razy na miesiąc;na początku samochód palił mi w mieście 18-20 litrów gazu.Po regulacji doszedł do normy do 14litrów,ale zaczęły się problemy z gaśnięciem silnika na gazie,na benzynie jest ok.Psychicznie już nie mam nerwów do tych partaczy,a szczególnie do ich szefa,który jest po prostu chamem.Wszystko skończy się chyba wymontowaniem instalacji albo w sądzie.Byłem w renomowanej stacji,oczywiście tam instalacja jest droższa a na pytanie tamtego szefa gdzie była montowana instalacja odpowiedział"bez komentarza".Omijajcie szerokim łukiem DT Gas System w Lublinie bo narobicie sobie problemów i wysiądzie Wam psycha.

  • 4.
  • 3,00 BMW Seria 5 E39 520 i (150KM) 1999r.
    dodał: djjack, 21.03.2010

    Witam,nie polecam DT Gaz System z Lublina gdyż męczę się z pracownikami i instalacją już od ponad roku i nie mogą fachowo ustawić normalnej pracy silnika na gazie,na biegu jałowym samochód szarpie i gaśnie przy np.dojezdzie do skrzyżowania,zmieniane i czyszczone były szyny itp.Samochód na benzynie pracuje znakomicie;byłem u fachowców,którzy nie mają nic do zarzucenia do pracy na benzynie.Zmieniane były świece,które zmienili mi pracownicy,potem okazało się,że to nie takie.Omijajcie szerokim łukiem ten zakład bo może Wam siąść psycha,nie mam już nerwów szczególnie do ich szefa,który okazał się zwykłym chamem.

  • 5.
  • 4,50 BMW Seria 5 E34 525 i (170KM) 1991r.
    dodał: Patryk, 11.08.2011

    Kto powiedział, że ten silnik nie powinien mieć zakładanych instalacji gazowych niech głowę chowa w piasek. Miałem Ten sam samochód z silnikiem M20B20 i też był z instalacją gazową i działał bardzo dobrze. Teraz szykuje się wymiana na sekwencję V generacji na STAG 300 plus. Silnik nie słabnie nie męczy się na gazie. Jeżeli ktoś potrafi eksploatować samochód z instalacją gazową to ten samochód się do tego nadaje oczywiście jeżeli jest to normalny kierowca i nie próbuje odpalić zimnego silnika na gazie.

  • 6.
  • 2,00 BMW Seria 5 E60 525 i (218KM) 2008r.
    dodał: Jerzyk, 20.02.2014

    UWAGA NA DRUCIARZY W RADWANICACH POD WROCŁAWIEM!!!FIRMA EKO-ALMA SAMA DODAJE POZYTYWNE OPINIE PONIŻEJ!!!MONTUJĄ TAM INSTALACJE POLSKO-CZESKIEJ PRODUKCJI KTÓRA NIGDY NIE DORÓWNA ZNANYM ZAGRANICZNYM PRODUCENTOM!!!PRACOWNICY TRAFILI TAM PROSTO Z KASY W BIEDRONCE!!!TO NIE JEST OPINIA KONKURENCJI TAKIE SĄ FAKTY!!!JEŚLI SZANUJESZ SWOJE AUTO CZAS I PIENIĄDZE OMIJAJ ICH SZEROKIM ŁUKIEM, NIE DAJ ZAROBIĆ KOMUŚ KTO MONTUJĄC TANIE I WADLIWE PODZESPOŁY CHCE WYŁUDZIĆ OD CIEBIE PIENIĄDZE!!!

Wszystkie opinie o instalacjach LPG BMW Seria 5

BMW Seria 5

356 komentarzy

278 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Werner~Werner

Witam,

posiadam już niemal klasyka - E34 525i (M50TUB25, czyli z Vanosem)z 1994r. w sedanie i maualnej skrzyni biegów od 3 lat, ma na budziku obecnie ok. 265000 km, praca silnika, skrzyni biegów oraz sprzęgła może stanowić wzór dla innych pojazdów, jestem w sumie 3. właścicielem (było 2 Niemców i salon BMW), który doinwestował wózek niemal do perfekcji, silnik pracuje lepiej niż nowy (posiada obencnie 210 zamiast fabrycznych 192 KM i podejrzewam, że po wymianie przepływomierza na nowy może i nawet więcej niż 210 KM)wkręca się błyskawicznie do 7000 obr/min i to bez jakiegoś chipa! Co ważne spalanie na trasie przy dość ciężkiej nodze książkowe - 9 L Pb/100 km. Na autostradzie to małe M Power, do 220 km/h idzie jak burza i ma przy tym jeszcze spore rezerwy mocy, nieważne czy to prosta droga czy pod górę, ten silnik w zupełności wystarczy do żwawej jazdy, rwie do przodu bez zastanawiania i jest przy tym niezawodny i oszczędny. Ostatnio wymieniłem w nim przepływomierz, świece, filtry i sondę lamda. Także jeśli macie niedoinwestowane "trupy", które spalają wam 13L Pb/100 km/h przy normalnej jeźdze, to serdecznie wam współczuję. Mój tyle spala jak cisnę go 220 km/h na autostradzie.

~kamil~kamil

co to za kity moja 530i e 61 2009r automat przy spokojnej jezdzie pali ok 13l na miescie trasa ok 11l a jak ktos chce tanio jezdzic niech kupi cienkiego w gazie i jezdzi droga z gorki bo taka bmka nikt nie jedzie 90 czy 110 bo to z i nie rzuca

~TomeczekLBN~TomeczekLBN

Do ~znawca tematu: znawca tematu w jakim temacie jestes taki obeznany bo chyba nie na samochodach.po pierwsze to jestes dla mnie leserem. bo jak to sam piszesz tu masz 2,5 kilometra tu masz 2,5 tu 1,5 kilometra. a ty kupiles bmw serii 5 z silnikiem 3.0 po co skoro wystarczyło zainwestowac w jakies nike i smigac z buta nie jest to dystans zebys musial jezdzic samochodem. jeszcze w automacie? no ale rozumiem ze zmienianie biegów w 50 tys miescinie w ktorej wrzucilbys manualem 1,2 i 3 i dojechalbys na luzie ten nie samowity dystans 2.5 km po drugie jakim cudem porównujesz silnik kolegi 2.0 do swojego 3.0? i taka informacja spalanie na komputerze jest jednostkowe i tak srednio mozna porownywac spalanie na kompie do rzeczywostosci komputer Ci wylicza ile Ci spala przy obecnej jezdzie może ogarnales ze gdy nastepuje zmiana biegu i predkosci obrotowej komputer sie resetuje i teraz zaczyna obliczac na ten moment. i ostatnia sprawa Prosze cie nie placz juz ze nie udalo Ci sie zejsc ponizej 8 bo nie wiem czy znasz taki temat ze to jest ciezki samochod z silnikiem 3.0 a nie jakas dziadkowa laguna 1.9 tdi

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów BMW

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
13 681
Przejechany dystans
19 657 476 km
Zatankowanego paliwa
474 475 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 682
Wydanych pieniędzy
1 126 001 zł
Średnie wydatki na auto
1 336 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 850
Wydanych pieniędzy
1 620 276 zł
Średnie wydatki na auto
1 922 zł
Zobacz dzienniki kosztów BMW (843)

Testy zderzeniowe BMW Seria 5

Najnowsze testy zderzeniowe BMW Seria 5 przeprowadzone przez Euro NCAP.

BMW 530d, LHD
2010

BMW Seria 5
BMW 5-Series

BMW Seria 5
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe BMW

Zużycie paliwa BMW Seria 5/M5 E60

Na podstawie 330 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: KiedyÂś WR 7303, dodano: 14.07.2009 03:51

Co tu czarować - 50 pln w mieście to nic, moment i nie ma. Dodaj do tego (ewentualnie) szerokie kapcie plus niesparawną (starą) sondę Lambda i masz przepis na wahożłopa jak w mordkę strzelił. Nieszczelny lub skorodowany od gazu układ wydechowy też będzie wypływał na zwiękoszoną konsumpcję. Piszę tylko o benzynie. Ogólnie poniżej dychy potrafiłem zejść tylko na trasie - oczywiście pełna kontrola ekonomizera. Wedy nawet 7.5 litra przy przepisowej komunikacji. W mieście wychodziło 13-16 litrów w zależności od natężenia ruchu (korki - wiadomo...) Przy czym te 16 litrów bez większego parcia na pedał gazu, a to oznacza, że 20 litrów w mieście jak najbardziej możliwe. U mnie zawodził wskaźnik poziomu paliwa. Raz pokazywał normalnie, a raz zawieszony poniżej rezerwy. Te wskaźniki tak świrują. Albo wymieniasz pływak albo go czyścisz. Ja wyczyściłem stosując dodatek do paliwa marki STP dostępny w superkamarketach. Trochę pomogło, tzn. rzadziej się wieszał. Moje "dobre rady" odnośnie spalania: Podjedź na analizator spalin i sprawdź skład mieszanki. Tanio, szybko i bezinwazyjnie a już może coś pokazać. Im więcej powietrza w komorze tym lepszpe/efektywniejsze spalanie - zainwestuj co najmniej w sportową wkładkę filtra powietrza, przepuszcza go więcej, nie to że znacznie więcej ale zawsze. Sprawdź szczelność układu dolotowego. Każda nieszczelność powoduję większe spalanie. Sprawdź lub co najmniej przedmuchaj przepływomierz powietrza. Też odpowiada za konsumpcję. Sprawdź (nie jestem pewien czy w ogóle można), a najlepiej wymień sondę Lambda. Z tego co pamiętam to producent zaleca wymianę co 80 tyś. km. Wielu kierowców o tym nie wie. Zadbaj o prąd czyli o iskrę. Świece mogą, ale nie muszą być platynowe, alternator można zregenerować plus nowy pasek, który napędza również inne podzespoły, cewki - muszą być sprawne - żadne tam używki, regulator napięcia podobnie jak cewki. Układ wydechowy powinien być szczelny. Ogumienie - im szersze tym większy opór toczenia czyli większy wir w baku. Moim zdaniem szerokość opony 205 to max. To chyba tyle...

pełny raport BMW Sedan 520 i 24V

autor: Modzel, dodano: 08.01.2013 00:00

W stu procentach pewna opinia. Podkreslam automat 2.5tds. Umiem jezdzic automatem tak by spalanie nie roznilo sie znaczaco wzgledem manuala. Tak wiec zaczne od miasta. Ruszam z wcisnietym pedalem tak by pokazywalo mi 2k obrotow. W automacie nie rosną obroty powoli jak w manualu tylko odrazu wskazuje na jakim poziomie wcisnales pedal. Wtedy na miescie 10L/100km najczesciej wychodzi. Gdy wciskam pedal do 2.5k lub 3k wychodzi 12l czasem lekko wiecej. Trasa: Szybko w pedał, rozpedzasz, odpuszcZasz. Jedziesz przepisowo max 100km/h wyjdzie Ci te 6l-7l. Dasz lekko szybsza predkosc 110-160 i juz masz do 8-9l/100km. Scigając się z kolega kreta trasa bialystok augustow wyszlo 10L. (srednie V wtedy kolo 150km/h). Rekordowo na miescie zszedlem do 9.4 dla testu. Hamowałem silnikiem i temu podobne pierdoly. Nie polecam. Jazda nieprzyjemna. A takiego auta nie kupuje sie dla takiej sztywnej jazdy. To ma byc płynne i przyjemne. Pozdrawiam Ps a wlasnie jazda mieszana roznie. Zazwyczaj 9L/100

pełny raport BMW Sedan 525 tds

autor: krzysio88, dodano: 16.05.2013 00:55

witam,co ja bede sie tutaj rozpisywal,jak na tak duze i ciezkie auto i nie mala pojemnosc bmka duzo nie pali,w cyklu pozamiejskim przy predkosci 140 na tempomacie srednie spalanie wychodzi 12,5 do 13l/100km,zas w miescie przy dynamicznej jezdzie 14 do 15,5l/100km takie jest spalanie na letnich 17sto calowych felgach,na zimowych 15tkach spalanie spada o dobry litr,juz wielokrotnie to sprawdzalem bo mam takie zboczenie ze co tankowanie sprawdzam srednie spalanie z litrarzu.jak czytam ze niektorym pala po 18l czy wiecej to ja nie wiem skad oni to biora,tankujac moja bmke do pelna czyli44-45l w samym cyklu miejskim zrobie maksymalnie 280km zas w pozamiejskim 360-370km, duzo jezdze i caly czas sprawdzam spalanie i uwierzcie mi ze nie zjadla mi wiecej niz 15,5l a naprawde nogi lekkiej nie mam.

pełny raport BMW Touring 528 i
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o BMW Seria 5/M5 E60

Podziel się wiedzą

Dane techniczne BMW Seria 5/M5 E60

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne BMW Seria 5 E60
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali BMW Seria 5, oglądali także