Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E60 Sedan

Lata produkcji: 2003 – 2010
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,4 m
Promień skrętu 5,7 m
Długość 4841 mm
Szerokość 1846 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2030 mm
Wysokość 1468 mm
Rozstaw osi 2888 mm
Rozstaw kół - przód 1558 mm
Rozstaw kół - tył 1582 mm
Zwis przedni 852 mm
Zwis tylny 1101 mm
Prześwit 115 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 993 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 967 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1484 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1496 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 520 l
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Wyciszenie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Toxic
BMW Seria 5 E60
Sedan 3.0 530d 218KM 160kW
BMW poruszam się głównie trasy samochód idealny w tej kategorii duży przestronny i wygodny a zarazem dzięki skrzyni manualnej podłączanej z sześciocylindrowym silnikiem 3litrowym zasilanym Diesel o mocy 218ps to coś cudownego. Moc pozwala na wyprzedzanie i jazdę bezpieczna a zarazem ekonomiczną. Spalanie jak na taką moc i 6cylindrow jest akceptowalna a wręcz zaskoczyło mnie że jest aż tak niskie. Wygląd a także wyposażenie jak na swoje lata nie odbiega od nowych aut a także cieszy oko nowoczesnym jak na swoje lata wyglądem. Sportowa bryła auta dodaje tylko charakteru tej limuzynie.
4,0
~Tymoteusz
BMW Seria 5 E60
Sedan 3.0 530i 231KM 170kW
Dobry, ale nie idealny samochód i to nie tylko z uwagi na jego wiek. Na plus prowadzenie, zwrotność skrzynia biegów oraz silnik. Na minus mała ilość miejsca na położenie telefonu w wygodnym miejscu z pozycji kierowcy. Dość drogi serwis co przy tak starym samochodzie może prowadzić do wysokich kosztów, przy zaniedbaniu pojazdu przez poprzednich właścicieli. Audio w podstawowych wersjach również słabe. Dużo słabo wyposażonych wersji. W podstawowych fotelach chcąc utrzymać prawidłową pozycję za kierownicą należy się liczyć z bólem pleców po 200 kilometrach.
3,4
~krzysztof
BMW Seria 5 E60
Sedan 3.0 530d 218KM 160kW
samochód bardzo dobrze wyposażony, bajeczny w trasy i na autostrady, kolor czarny metalik robi wrażenie, każdy się ogląda. Wygłuszenie w środku na rewelacyjnym poziomie. Cicho nawet przy większych prędkościach. i Spalanie na poziomie 8/9 litrów na 100 km. zaczipowany na 263 KM, jest czy jechać i czuć moc. ale ta skrzynia biegów psuje całe wrażenie tego auta, oraz multum elektroniki która bardzo często umiera. Największym problemem w tym samochodzie jest poprzedni właściciel. Niestety tak jest w moim przypadku. Mam je 1.5 roku i mam go już serdecznie dość, wsadzone ponad 40000 zł w naprawy, przejechane może z 20000 km w tym czasie. chyba wszystko w temacie
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E60 Sedan
9,5 – 16,8
l/100 km
7,0 – 10,0
l/100 km
11,5 – 15,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
BMW Seria 5 E60
Sedan 3.0 530d 218KM 160kW
Użytkuję od ponad 10 lat, auto obecnie po chipie mocno obładowane wyposażeniem. Najniższe spalanie jakie udało mi się zyskać na trasie to 4.9 l na 100 km. Najwyższe spalanie to 11 litrów ( totalny paraliż miasta i odcinek 1000 metrów pokonywany w godzinę..) Średnie spalanie na trasie prędkość 140-200 km/h 7,5 litra. Miasto bez paraliżu, czyli zwykły ruch 8-10/ średnie spalanie styl mieszany oraz trasa mieszana od 6 do 7 Opony 255/40/18 runflat Auto spalałoby co najmniej 1 do 2 litrów mniej gdyby miało nowszą skrzynię 8hp
8,1
BMW Seria 5 E60
Sedan 530 d 231KM 170kW
SKRZYNIA MANUALNA. Zrobiłem 560 km po dolnym śląsku i spalanie podzieliłem na 2 tryby jazdy. W trybie mega ekonomicznym 6,8l(naprawdę spokojnie, szybkie rozpędzanie i później muskanie gazu), a w trybie normalnym 8,2l(Normalnie 80%, a 20% ugniatania). Jak ktoś użytkuje dłużej, to dochodzi do wniosków że najlepiej szybko wykorzystać moment obrotowy i przyśpieszać dynamicznie, a później lekko trzymać na gazie. Wtedy naprawdę spalanie będzie jak u mojego ziomka w Golfie 7 1.6 TDI, a komfort jazdy nieporównywalny ;) U mnie utrzymywanie 1800 -2000 obt/min, to idealny pułap w trasie dla uzyskania niskiego spalania. Po Wrocławiu deptałem dużo to około 10 wyszło. W korkach nie pisze nawet, ponieważ korek korkowi nierówny i pisanie ile komu spaliło auto w korku mija się z celem i tylko wprowadza w błąd.
15,0
BMW Seria 5 E60
Sedan 550 i 367KM 270kW
Auto przy codziennej jezdzie po drogach lokalnych instalacja roczna cala stag 15-17l miasto 100% pewnie wiecej ale to chyba logiczne natomiast silnik 4.8 na trasie to bajka ostatnio trasa droga nr 10 Sierpc Toruń Bydgoszcz i spowrotem 12.5l lpg predkosci 110km/h dynamiczne wyprzedzanie.dla zainteresowanych zuzycie PB trasa droga nr7 predkosci 150km/h pozniej jazda w korkach i po 3 mieście w sumie 800km zuzycie bezyny 11,7l moim zdaniem bomba jesli ktos mysli ze to duzo niech kupi 1.9tdi. Auto mam ponad 2lata i jak narazie nie mysle o zmianach na serie f czy g. Ps. Zuzycie oleju przy sprawnym silniku to 0.5l na 10tys km wiec mozna uznac ze nic nie bierze.

Usterki BMW Seria 5 E60

Liczba wpisów: 25
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Problem rozwiązany
1 komentarz
Dziwny halas przy hamowaniu silnikiem
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • silnik
Silnik N53 benzyna. Po dobrym rogrzaniu silnika, puszczajac pedal gazu, slychac dziwne halasy spod komory silnika. Jest to podobne do lekkiego piszczenia/cwirkania. Przy wylaczaniu silnika jest zawsze taki ciut dluzszy pisk. Niestety mechanicy nie doszli konkretnie co to jest. Jedyne co wiem, to to, ze dochodzi z okolic kolektora. Czasami zdarza sie rowniez, ze samochod jakby odpalal na 5 cylindrow, wychodzi blad pompy paliwowej i awaria silnika - dostepna tylko czesc mocy. Na zimnym silniku zdarza mu sie czasami falowac na obrotach minimalnych. Ale podzczas normalnej jazdy problemow nie ma oprocz halasow. Czyszczenie dodatkami do benzyny sie odbylo i raczej odpada pompa/jakosc paliwa. Zawor EGR i caly kolektor byl czyszczony specjalnym sprejem wpryskiwanym do ukladu zasysania powietrza. Jeszcze sproboje zdjac zawor DISA i zobaczyc. Ktos sie spotkal z takim czyms? Jeden mi powiedzial ze to moze byc zas pompa prozniowa od hamulca, drugi zas ze cos z kolektorem, ale nikt na 100% mi nie potwierdzil ani nie naprawil.
Oczekuje na rozwiązanie
9 komentarzy
Sygnał dźwiękowy przy włączeniu świateł mijania.
  • BMW Seria 5 E60 Sedan
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w następującej sprawie: auto stało 3 dni, następnie był problem z odpaleniem - światła włączają się automatycznie wraz z uruchomieniem silnika, nie mogłam odpalić, ręcznie wyłączyłam światła, zapalił, na wszelki wypadek podładowałam akumulator i auto odpala bez problemu, ale w momencie włączenia świateł pojawia się krótki ciągły sygnał dźwiękowy, jak wyłączam światła nawet w czasie jazdy dźwięk milknie. Na wyświetlaczu ani na ekranie nie pojawia się żaden komunikat, nie świeci się żadna ikona. Pomóżcie co to może być??
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
BMW Seria 5 E60 Sedan