BMW TRENDS 4/2014 nadjeżdża!

BMW TRENDS 4/2014 nadjeżdża!

Wszystkie modele

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

BMW Seria 5/M5 F10-F11

Szósta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu. Na rynku debiutował on w 2009 roku (w Europie samochód jest dostępny od 2010 roku). Głównym odpowiedzialnym za zaprojektowanie nowego BMW 5 jest Adrian van Hooydonk, szef designerów marki, jednak duży udział w pracach nad stworzeniem auta miał też Polak, Jacek Frohlich. Stylistycznie nowa „Piątka” nawiązuje do bardziej tradycyjnego wyglądu BMW. Model dostępny jest w wersji sedan (F10 – tak nazywa się płyta podłogowa, na której go zbudowano) oraz kombi (płyta podłogowa F11).

BMW Seria 5 F10 535d 313KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
BMW Seria 5 F10 535d 313KM - galeria redakcyjna - prawy bok
BMW Seria 5 F10 535d 313KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
BMW Seria 5 F10 535d 313KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
BMW Seria 5 F10 535d 313KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
BMW Seria 5 F10 535d 313KM - galeria redakcyjna - kokpit
BMW Seria 5 F10 535d 313KM - galeria redakcyjna - kierownica

Generacje BMW Seria 5

Komentarze redakcji

Powagosław: Z tym samochodem jest tak, że albo go kochasz, albo nienawidzisz. Za efekciarstwo, groźny wygląd, no i dlatego, że to BMW. Aha, komfort jazdy gratis.
Luzacjusz: W reklamach sieci komórkowej pojawiali się czasoumilacze i czasowstrzymywacz. Idąc tym tropem, „piątka” to wzrokoprzyciągacz. A czyje spojrzenia przyciąga, to już inna para kaloszy. Na szczęście, większość właścicieli BMW zdążyła już zamienić dresy na eleganckie garnitury.

Wersje nadwozia BMW Seria 5 F10-F11

Silniki BMW Seria 5 F10-F11

Lista silników:
528i (245KM), 520i (184KM), 528i (258KM), ActiveHybrid 5 (340KM), 535i (306KM), 523i (204KM), 530i (272KM), 4.4 V8 (560KM), 550i (450KM), 550i (407KM), 5.0 V10 (507KM), 518d (150KM), 525d (218KM), 520d (190KM), 520d (184KM), 518d (143KM), 525d (204KM), 530d (245KM), 535d (313KM), M550d xDrive (381KM), 530d (258KM), 535d (300KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Tylko ze 143-konnym dieslem Seria 5 jest zwykłą limuzyną – ani za szybką, ani za wolną. Po prostu jeździ i nie irytuje na drodze. Jednak już półkę droższy wariant o mocy 184KM wszystko zmienia – auto staje się zrywne, ma zapas mocy i sprawia sporo frajdy. Moc diesli sięga aż do 380KM w wariancie M550d z trzeba turbosprężarkami. Silniki benzynowe idą jeszcze dalej – do 560KM w przypadku M5. Ale już ten najsłabszy wariant, który oferuje 184KM w zupełności wystarcza. Wyprzedzanie innych aut jest szybkie i łatwe, czuć moc pod prawą stopą, a elastyczność rozpieszcza. Dźwięk zresztą też – choć nie tak jak we flagowym V8.

Publikacje o BMW Seria 5

BMW 535d xDrive - wilk w owczej skórze
 
Nasz test BMW 535d xDrive F10 (313 KM)

BMW 535d z napędem xDrive zaskakuje. To jeden z najlepiej prowadzących się samochodów na rynku, który dodatkowo zapewnia wysoki komfort i niskie spalanie. Czyżby wyprodukowano auto idealne? Nie do końca...

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

BMW Serii 5 E60 - czasowstrzymywacz
 
Nasz test BMW Serii 5 E60 - czasowstrzymywacz

Współczesny świat jest tak wyluzowany i wszechstronny, że wspiera chyba wszystkie dziedziny, którymi człowiek może się interesować. Przez to jedni fascynują się samochodami, a inni sztuką czy informatyką i technologią. Jest jednak firma, która wpadła na pomysł, by połączyć ze sobą te dziedziny. Jakie...

TOP 10 | Pancerne samochody

W dobie ekologii, która atakuje branżę motoryzacyjną, zwiększa się stopień skomplikowana samochodów, a zarazem - awaryjność. Nic dziwnego, że wielu wraca wspomnieniami do trwałych samochodów z minionych dekad. My wybraliśmy 10 pancernych modeli, które okazały się dopracowane mechanicznie, trwałe i jedyne,...

Diesel na literę M - BMW M550d xDrive
 
Nasz test BMW M550d xDrive, 381 KM

Kupno tego samochodu w naszych realiach wydaje się wyjątkowo irracjonalne. Absolutnie nie z powodu ceny wersji podstawowej równej 375 000 złotych lub 470 000 na jakie wyceniono prezentowany egzemplarz BMW M550d xDrive

Przeczytaj pozostałe 11 artykułów o BMW Seria 5

BMW Seria 5 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców BMW Seria 5autoWcentrum - społeczność BMW Seria 5

najwyższe oktanyAuta - BMW Seria 5

BMW Seria 5  BumBuma 75,14

BMW Seria 5 Diabeł 79,55

BMW Seria 5 523i 72,35

BMW Seria 5 77,94

BMW Seria 5 525i 74,97

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - BMW Seria 5

kadacze 65,11

kazan014 67,51

naitsabes 41,11

masny 49,22

MarMen1983 48,70

bartek2bbb5 37,34

kicia_nh 68,87

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - BMW Seria 5

LPG
LPG W końcu zdecydowałem się założyć instalację lpg do mojej beemki:) Po obdzwonieni...
Nowe felgi, nowe opony.
Nowe felgi, nowe opony. Tak jak w tytule, auto otrzymało oryginalne 16 calowe felgi BMW Styling 33,...
Moja byla e39 nadal w Szyku i ku zmianie wlasciciela
Moja byla e39 nadal w Szyku i ku zmianie wlasciciela Dzis natknalem sie na ogloszenie dotyczace mojej pierwszej E- trydziestki dziewi...
Spalanie
Spalanie Wczoraj wieczorem miałem okazje zrobić niedużą trasę około 120km głównie trasą S...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

BMW Seria 5

od 175 500 zł do 482 700

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (184 - 560 KM): 4.4 V8, 520i, 528i, 535i, 550i

 

Diesel (150 - 381 KM): 518d, 520d, 525d, 530d, 535d, M550d , M550d xDrive

Skrzynie biegów

manualna: , 6-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa, 7-stopniowa, 8-stopniowa
Katalog nowych aut BMW Seria 5
 

Najpopularniejsza wersja BMW Seria 5

BMW Seria 5 530d 258KM - 5 drzwiowe kombi

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
alufelgi
radio / CD
komputer
elektryczne szyby
niezależne ogrzewanie
czujnik parkowania
tempomat
ksenony

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

R2 Pakiet Business - 16 482
Pakiet Heat Comfort - 4 543
Pakiet Surround View - 9 416
Pakiet Sight - 2 810
Pakiet akcesoriów do bagażnika - 1 784
Polski pakiet - 11 174
Pakiet sportowy M - 23 241
Pakiet dla palących - 141
Polski pakiet plus - 3 212
Pakiet Business - 9 320
Polski pakiet - 5 918
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Plus &#8211; 5 lat / 100 000 km - 6 714
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Ultimate &#8211; 5 lat / 100 000 km - 12 442
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Plus &#8211; 6 lat / 150 000 km - 14 649
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Ultimate &#8211; 6 lat / 150 000 km - 26 292

Cena katalogowa

273 100

Zobacz ofertę BMW Seria 5 530d 258KM - 5 drzwiowe kombi
 

BMW Seria 5 najczęściej porównywane z:

Audi A6
3.0 TDI clean Diesel (245 KM)
Mercedes Klasa E
300 Blue TEC (231 KM)
Skoda Superb
2.0 TDI CR DPF (140 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan X-Trail SE I-WAY Demonstracyjny Nissan X-Trail SE I-WAY
Rocznik: 2014. Przebieg: 40 km. Silnik: 2.0 150KM, diesel.
Cena: 146 800 zł 109 900 zł
Zyskujesz: 36 900 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite
Rocznik: 2014. Przebieg: 200 km. Silnik: 1.8 140KM, benzynowy.
Cena: 70 890 zł 61 900 zł
Zyskujesz: 8 990 zł Zobacz szczegóły »

Używane BMW 535

BMW 520
2.0 diesel 177 KM
86 000 km, 2008
82 700 PLN
BMW 530
3.0 diesel 235 KM
2010
46 000 PLN
BMW 530
3.0 diesel 218 KM
183 100 km, 2005
39 000 PLN
BMW 535
diesel 272 KM
212 km, 2005
49 900 PLN

Ocena auta BMW Seria 5/M5 F10-F11

  • Średnia ocena
    na podstawie 37 opinii
  • 4,22
  • Średnia dla segmentu
    Wyższa klasa średnia: 4,35
  • Zalety
  • + skrzynia biegów
  • + ergonomia
  • Wady
  • - jakość/cena
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie BMW Seria 5

BMW M5 E60 BMW Seria 5 F10 M550d xDrive 381KM - galeria redakcyjna BMW Seria 5 E60 2007 BMW M550d xDrive BMW Seria 5 E39 Touring - galeria społeczności BMW Seria 5 E61 Touring BMW Seria 5 GT Hamann BMW E60LCI 530i - galeria redakcyjna BMW M5 30 Jahre M5 (2014) BMW M5 Concept
Zobacz inne galerie BMW

Opinie o instalacji LPG

BMW Seria 5

  • 1.
  • 2,00 BMW Seria 5 E39 528 i (193KM) 1999r.
    dodał: johny, 03.11.2011

    nie ma się co oszukiwać. dt gas system to najgorsi niedouczeni bardaszany którym zależy jedynie na wydarciu pieniędzy od potencjalnego klienta. najgorszą rzeczą jaką mogłem zrobić swojemu autu to pozwolić zainstalować instalację właśnie tej firmy i pomimo że bardzo tego żałuję niestety już tam siedzi, mam jedynie nadzieję że nie długo. ten ich niby wszech wiedzący kierownik to się nadaje do tarcia chrzanu a nie do instalacji gazowych. nie oddawajcie im samochodu bo na pewno się nie miło rozczarujecie. osobiście bardzo chciał bym spotkać największego z największych w ciemnej ulicy tylko po to żeby nie mógł uszkodzić już więcej żadnych samochodów. a co do samej instalacji i samochodu. jazda na benzynie to czysta przyjemność natomiast na gazie to jeden wielki koszmar. instalacja sypie się ja piasek. wieczne problemy z wtryskami. padają co kilka kilometrów. dosłownie. a wtedy samochód szarpie przerywa to na wolnych obrotach to nie ma siły na wysokich. aby podłączyć się do komputera wymagany jest kod dostępu który trzeba od baranów uzyskać. po podłączeniu zawsze są inne parametry i ustawianie na nowo. ta instalacja nigdy w życiu się nie zwróci bo serwis oczywiście kosztuje i to nie mało. ja osobiście jeżdżę na benzynie cały czas ale serwisant się pyta jaki jest przebieg samochodu. zastanawiam się jakie to ma znaczenie skoro ich instalacja jest do d.... i nie da się jeździć na gazie. nie znajduję słów większej pogardy dla tej bandy tłumoków. szkoda tylko że taki ktoś jak właściciel tej zafajdolonej firmy szczyci się swoimi osiągami, rozbija drogimi samochodami typu bmw e 60 czy mercedes e klasa. jakim byłem głąbem że dałem się na takie coś namówić. gdyby istniała sprawiedliwość to podejrzewam że ta firma już dawno by płonęła na co w głębi ducha mam nadzieję. NIE INSTALUJCIE DT GAS SYSTEM a właściciel firmy to jeden wielki patafian!

  • 2.
  • 3,50 BMW Seria 5 E39 530 i 24V (231KM) 2001r.
    dodał: zdegustowany, 27.11.2013

    to już moja 4 instalacja lpg w tym warsztacie. Była toyota - SUPER, potem 3 krotnie w innych autach , w pierwszej było super a potem tylko gorzej. W ostatniej to tragedia. Założone zostały zbyt duże wtryski - po wielu bojach udało się je wymienić na odpowiednie. Na pytanie dlaczego auto szarpie po przełączeniu na LPG, usłyszałem ,"że nie umiem jeździć!!!" A potem "że jak jestem taki mądry to sobie sam ją ustaw". Owszem sam wyregulowałem i auto jeździło OK, w tym tygodniu reduktor zaczął wariować z ciśnieniem, po telefonie do warsztatu usłyszałem, że nie mam już gwarancji bo sam grzebałem w instalacji. Szkoda słów. Kto reguluje instalacje gazową na postoju bez ustawienia na nowo mapy na drodze?? Parę lat temu to był warsztat a teraz przeistoczył się w szopę. Bardzo nie polecam, zamiast się rozwijać, cofnęli się w rozwoju. SZKODA

  • 3.
  • 3,00 BMW Seria 5 E39 520 i (150KM) 1999r.
    dodał: Jacek D., 21.03.2010

    Witam,założyłem instalację gazową w Lublinie na ul.Lubartowskiej około 1.5 roku temu i od tamtej pory nie było miesiąca abym nie był tam 2-3 razy na miesiąc;na początku samochód palił mi w mieście 18-20 litrów gazu.Po regulacji doszedł do normy do 14litrów,ale zaczęły się problemy z gaśnięciem silnika na gazie,na benzynie jest ok.Psychicznie już nie mam nerwów do tych partaczy,a szczególnie do ich szefa,który jest po prostu chamem.Wszystko skończy się chyba wymontowaniem instalacji albo w sądzie.Byłem w renomowanej stacji,oczywiście tam instalacja jest droższa a na pytanie tamtego szefa gdzie była montowana instalacja odpowiedział"bez komentarza".Omijajcie szerokim łukiem DT Gas System w Lublinie bo narobicie sobie problemów i wysiądzie Wam psycha.

  • 4.
  • 3,00 BMW Seria 5 E39 520 i (150KM) 1999r.
    dodał: djjack, 21.03.2010

    Witam,nie polecam DT Gaz System z Lublina gdyż męczę się z pracownikami i instalacją już od ponad roku i nie mogą fachowo ustawić normalnej pracy silnika na gazie,na biegu jałowym samochód szarpie i gaśnie przy np.dojezdzie do skrzyżowania,zmieniane i czyszczone były szyny itp.Samochód na benzynie pracuje znakomicie;byłem u fachowców,którzy nie mają nic do zarzucenia do pracy na benzynie.Zmieniane były świece,które zmienili mi pracownicy,potem okazało się,że to nie takie.Omijajcie szerokim łukiem ten zakład bo może Wam siąść psycha,nie mam już nerwów szczególnie do ich szefa,który okazał się zwykłym chamem.

  • 5.
  • 4,50 BMW Seria 5 E34 525 i (170KM) 1991r.
    dodał: Patryk, 11.08.2011

    Kto powiedział, że ten silnik nie powinien mieć zakładanych instalacji gazowych niech głowę chowa w piasek. Miałem Ten sam samochód z silnikiem M20B20 i też był z instalacją gazową i działał bardzo dobrze. Teraz szykuje się wymiana na sekwencję V generacji na STAG 300 plus. Silnik nie słabnie nie męczy się na gazie. Jeżeli ktoś potrafi eksploatować samochód z instalacją gazową to ten samochód się do tego nadaje oczywiście jeżeli jest to normalny kierowca i nie próbuje odpalić zimnego silnika na gazie.

  • 6.
  • 2,00 BMW Seria 5 E60 525 i (218KM) 2008r.
    dodał: Jerzyk, 20.02.2014

    UWAGA NA DRUCIARZY W RADWANICACH POD WROCŁAWIEM!!!FIRMA EKO-ALMA SAMA DODAJE POZYTYWNE OPINIE PONIŻEJ!!!MONTUJĄ TAM INSTALACJE POLSKO-CZESKIEJ PRODUKCJI KTÓRA NIGDY NIE DORÓWNA ZNANYM ZAGRANICZNYM PRODUCENTOM!!!PRACOWNICY TRAFILI TAM PROSTO Z KASY W BIEDRONCE!!!TO NIE JEST OPINIA KONKURENCJI TAKIE SĄ FAKTY!!!JEŚLI SZANUJESZ SWOJE AUTO CZAS I PIENIĄDZE OMIJAJ ICH SZEROKIM ŁUKIEM, NIE DAJ ZAROBIĆ KOMUŚ KTO MONTUJĄC TANIE I WADLIWE PODZESPOŁY CHCE WYŁUDZIĆ OD CIEBIE PIENIĄDZE!!!

Wszystkie opinie o instalacjach LPG BMW Seria 5

BMW Seria 5

356 komentarzy

278 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Werner~Werner

Witam,

posiadam już niemal klasyka - E34 525i (M50TUB25, czyli z Vanosem)z 1994r. w sedanie i maualnej skrzyni biegów od 3 lat, ma na budziku obecnie ok. 265000 km, praca silnika, skrzyni biegów oraz sprzęgła może stanowić wzór dla innych pojazdów, jestem w sumie 3. właścicielem (było 2 Niemców i salon BMW), który doinwestował wózek niemal do perfekcji, silnik pracuje lepiej niż nowy (posiada obencnie 210 zamiast fabrycznych 192 KM i podejrzewam, że po wymianie przepływomierza na nowy może i nawet więcej niż 210 KM)wkręca się błyskawicznie do 7000 obr/min i to bez jakiegoś chipa! Co ważne spalanie na trasie przy dość ciężkiej nodze książkowe - 9 L Pb/100 km. Na autostradzie to małe M Power, do 220 km/h idzie jak burza i ma przy tym jeszcze spore rezerwy mocy, nieważne czy to prosta droga czy pod górę, ten silnik w zupełności wystarczy do żwawej jazdy, rwie do przodu bez zastanawiania i jest przy tym niezawodny i oszczędny. Ostatnio wymieniłem w nim przepływomierz, świece, filtry i sondę lamda. Także jeśli macie niedoinwestowane "trupy", które spalają wam 13L Pb/100 km/h przy normalnej jeźdze, to serdecznie wam współczuję. Mój tyle spala jak cisnę go 220 km/h na autostradzie.

~kamil~kamil

co to za kity moja 530i e 61 2009r automat przy spokojnej jezdzie pali ok 13l na miescie trasa ok 11l a jak ktos chce tanio jezdzic niech kupi cienkiego w gazie i jezdzi droga z gorki bo taka bmka nikt nie jedzie 90 czy 110 bo to z i nie rzuca

~TomeczekLBN~TomeczekLBN

Do ~znawca tematu: znawca tematu w jakim temacie jestes taki obeznany bo chyba nie na samochodach.po pierwsze to jestes dla mnie leserem. bo jak to sam piszesz tu masz 2,5 kilometra tu masz 2,5 tu 1,5 kilometra. a ty kupiles bmw serii 5 z silnikiem 3.0 po co skoro wystarczyło zainwestowac w jakies nike i smigac z buta nie jest to dystans zebys musial jezdzic samochodem. jeszcze w automacie? no ale rozumiem ze zmienianie biegów w 50 tys miescinie w ktorej wrzucilbys manualem 1,2 i 3 i dojechalbys na luzie ten nie samowity dystans 2.5 km po drugie jakim cudem porównujesz silnik kolegi 2.0 do swojego 3.0? i taka informacja spalanie na komputerze jest jednostkowe i tak srednio mozna porownywac spalanie na kompie do rzeczywostosci komputer Ci wylicza ile Ci spala przy obecnej jezdzie może ogarnales ze gdy nastepuje zmiana biegu i predkosci obrotowej komputer sie resetuje i teraz zaczyna obliczac na ten moment. i ostatnia sprawa Prosze cie nie placz juz ze nie udalo Ci sie zejsc ponizej 8 bo nie wiem czy znasz taki temat ze to jest ciezki samochod z silnikiem 3.0 a nie jakas dziadkowa laguna 1.9 tdi

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów BMW

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
13 121
Przejechany dystans
18 665 607 km
Zatankowanego paliwa
452 648 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 560
Wydanych pieniędzy
1 072 922 zł
Średnie wydatki na auto
1 331 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 651
Wydanych pieniędzy
1 545 659 zł
Średnie wydatki na auto
1 918 zł
Zobacz dzienniki kosztów BMW (806)

Testy zderzeniowe BMW Seria 5

Najnowsze testy zderzeniowe BMW Seria 5 przeprowadzone przez Euro NCAP.

BMW 530d, LHD
2010

BMW Seria 5
BMW 5-Series

BMW Seria 5
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe BMW

Zużycie paliwa BMW Seria 5/M5 F10-F11

Na podstawie 60 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: UT1, dodano: 06.09.2012 00:49

BMW 523iA, koła 205/65/15, gaz oczywiście sekwencja, przebieg 210.000km. Staram się tankować LPG na jednej, sprawdzonej stacji, zawsze do pełna. Jeżdżę głównie w Warszawie i po jej obrzeżach. Średnie spalanie jakie otrzymuję stosując jedyną słuszną wg mnie metodę, czyli dzieląc ilość litrów na przejechane km wynosi zawsze niemal jak katalogowo 15,5l/ 100km. Kickdown raczej sporadycznie, jazda nastawiona na oszczędną. Przy jeździe emeryckiej w Wwie 14,5l. Maks jaki osiągnąłem cisnąc auto, to 18,7l. Minimum to ku mojemu zdumieniu 10,5l. Grudzień, opony zimowe w tym samym rozmiarze, trasa Warszawa - Zakopane i powrót, 4 dorosłe osoby i pełen bagażnik. Po tym zrozumiałem, że idealne autko na trasę, przede wszystkim ze względu na komfort (ale tylko dla 4 osób!) i zadowalające spalanie. Dodam, że samochód posiadam od 11 miesięcy. Godnego egzemplarza szukałem blisko 1,5 roku (nie spieszyłem się z decyzją, bo miałem w tym czasie inne auto). Rozrzut roczników jaki brałem pod uwagę to 96-01. Warunkiem było auto dobrze utrzymane, bez śladów kolizji, szpachli, przeróbek, tuningu, itp. Nastawiłem się na 528, ale na ten silnik nastawia się większość poszukujących. Efektem są zawyżone ceny. Niektórzy właściciele liczą też na to, że w związku z dużym popytem uda im się sprzedać nawet złom na kołach za kilkanaście tys zł. Rozszerzyłem więc poszukiwania o wersję 523. Ponadto z części dodatkowego, wymarzonego wyposażenia musiałem zrezygnować (mam jedynie skórę i tel, który niestety nie działa z nowymi kartami SIM). Natomiast znalazłem to na czym najbardziej mi zależało. Innym wytrwałym też polecam takie poświęcenie, w moim przypadku było warto. Zero awarii w ciągu blisko roku, a radość z jazdy, jakby egzemplarz niedawno zjechał z linii produkcyjnej, pomimo tego, że jest prawie pełnoletni :) Gorąco polecam, następne też będzie BMW, ale pewnie nieprędko, bo wierze, że obecne jeszcze dłuuuugo mi posłuży! :)

pełny raport BMW Sedan 523 i

autor: Modzel, dodano: 08.01.2013 00:00

W stu procentach pewna opinia. Podkreslam automat 2.5tds. Umiem jezdzic automatem tak by spalanie nie roznilo sie znaczaco wzgledem manuala. Tak wiec zaczne od miasta. Ruszam z wcisnietym pedalem tak by pokazywalo mi 2k obrotow. W automacie nie rosną obroty powoli jak w manualu tylko odrazu wskazuje na jakim poziomie wcisnales pedal. Wtedy na miescie 10L/100km najczesciej wychodzi. Gdy wciskam pedal do 2.5k lub 3k wychodzi 12l czasem lekko wiecej. Trasa: Szybko w pedał, rozpedzasz, odpuszcZasz. Jedziesz przepisowo max 100km/h wyjdzie Ci te 6l-7l. Dasz lekko szybsza predkosc 110-160 i juz masz do 8-9l/100km. Scigając się z kolega kreta trasa bialystok augustow wyszlo 10L. (srednie V wtedy kolo 150km/h). Rekordowo na miescie zszedlem do 9.4 dla testu. Hamowałem silnikiem i temu podobne pierdoly. Nie polecam. Jazda nieprzyjemna. A takiego auta nie kupuje sie dla takiej sztywnej jazdy. To ma byc płynne i przyjemne. Pozdrawiam Ps a wlasnie jazda mieszana roznie. Zazwyczaj 9L/100

pełny raport BMW Sedan 525 tds

autor: mmm, dodano: 27.04.2010 00:19

Na trasie spalanie w miare ok. da sie spokojnie zejsc do 8.5 do 130km/h w miescie nieporozumienie wersja ze steptronic-iem spokojnie 14-15l.silnik ok. ale do serii 3. do piatki stanowczo za maly. 2.8 najlepsze rozwiazanie pali tyle samo. W srodku dosc ciasno jak na gabaryty. Samochod malo awaryjny przy biezacych naprawach prawie wogole, jedznz mankament to zawieszenie przednie, tylko oryginalne czesci wytrzymuja dluzsze przebiegi. Przednie fotele z zakrotkim siedziskiem, problemu nie ma w tapicerce z m-pakietu z regulowanzm podudziem. generalnie samochod ok. tylko z innym silnikiem 2.8 lub 3.0 najrozsadniejsze rozwiazanie ,pala porownzwalnie tylko mocy nie brakuje. Dla oszczednych nie proponuje gazu bo nie bedzie calkiem juz czym jechac. Najrozsadniejsze rozwiazanie 2.8 z gazem koszt instalacji taki sam

pełny raport BMW Sedan 520 i

Skarbnica wiedzy o BMW Seria 5/M5 F10-F11

Podziel się wiedzą

Dane techniczne BMW Seria 5/M5 F10-F11

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne BMW Seria 5 F10-F11
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń BMW Seria 5 F10-F11 535d 313KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali BMW Seria 5, oglądali także