Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 (M5)

Lata produkcji: 1972 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz

BMW Seria 5 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny BMW Seria 5 (M5)

Liczba ocen: 2 003
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wyciszenie + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,5
~Adam
BMW Seria 5 E60
Touring 525 i 218KM 160kW
Samochód posiadam od 3 lat i mogę co nieco wypowiedzieć się na jego temat. Trzeba wziąć pod uwagę że nie jest to młode auto mimo że wygląda ponadczasowo i większość egzemplarzy ma już nakulane 250 tyś w górę także niektóre podzespoły mogą się zacząć już sypać. Potrafią wyskoczyć niespodziewanie kontrolki dosłownie każdego rodzaju. Jednego dnia jest ok, drugiego dnia odpalamy rano auto i możemy usłyszeć niechciany dźwięk informujący o błędzie i nie koniecznie jest to rezerwa paliwa. SOS, skrzynia biegów, kompresor pompujący poduszki tylne itp. Osobiście pochłonęło mi już trochę forsy. Silnik niestety do udanych nie należy, ale poważnej awarii na trasie nigdy nie miałem. Ogólnie rzecz biorąc nie jest to auto dla każdego. Niestety jeśli nie będziemy dbać, doglądać, przeglądać wymieniać płynów i części wymagających wymiany na czas auto przypomni nam o tym w najmniej oczekiwanym momencie. Mimo wszystko, auto jest wygodne, wszechstronne i w miarę dynamiczne jak na tak ciężki samochód i zainstalowany gaz.
3,1
~Krzysztof
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna 528i 245KM 180kW
Silnik N20 jest marnej jakości. Chyba ktoś chciał pogrążyć bmw tym silnikiem... Awarie: Wyciągający się łańcuch rozrządu, bardzo słabej jakości, pękające prowadnice łańcucha, cieknąca pokrywa zaworów, wypadające zapłony i konieczność wymiany 4 cewek, nietrwałe wtryskiwacze benzyny oraz pompa wysokiego ciśnienia paliwa, w której pęka trzpień -aż niewiarygodne, problemy z klamkami bezdotykowego dostępu które po jakimś czasie rozładowują akumulator, awarie klemy IBS, zacierający się łańcuch pompy oleju, plastykowe prowadnice łańcucha rozrządu które pękają i wpadają do misy olejowej przytykając smok, wreszcie temperatura pracy silnika sterowania na ponad 110 st C w celu ekooszczędzania paliwa, a większość osprzętu jest plastykowa co powoduje że wszystko kruszeje i pęka, awaryjne żaluzje chłodnicy, to usterki które pamiętam. Koszty bardzo wysokie, np. wymiana rozrządu z kompletem łańcuchów i prowadnic i napinaczem około 4 do 5 tys. zł plus robocizna w niefabrycznym warsztacie. Dźwięk silnika tragedia w porównaniu do starszych v6 np. M54. Twin turbo za to to świetna dynamika ale dźwięk wyjącego jęczącego łańcucha psuje efekt, Serdecznie nie polecam tego silnika chyba że fanom marki z grubym portfelem. Poza tym reszta ok. Ładny i pożądany przez tych co jeszcze nie mieli i nie wiedzą ile to problemów i kosztów....Najlepiej zaraz po leasingu oddać i wziąć nowy lub sprzedać.
4,8
~Toxic
BMW Seria 5 E60
Sedan 3.0 530d 218KM 160kW
BMW poruszam się głównie trasy samochód idealny w tej kategorii duży przestronny i wygodny a zarazem dzięki skrzyni manualnej podłączanej z sześciocylindrowym silnikiem 3litrowym zasilanym Diesel o mocy 218ps to coś cudownego. Moc pozwala na wyprzedzanie i jazdę bezpieczna a zarazem ekonomiczną. Spalanie jak na taką moc i 6cylindrow jest akceptowalna a wręcz zaskoczyło mnie że jest aż tak niskie. Wygląd a także wyposażenie jak na swoje lata nie odbiega od nowych aut a także cieszy oko nowoczesnym jak na swoje lata wyglądem. Sportowa bryła auta dodaje tylko charakteru tej limuzynie.

Raporty spalania BMW Seria 5 (M5)

Liczba raportów: 3 066
Średnie spalanie dla BMW Seria 5
4,2 – 27,0
l/100 km
5,4 – 16,5
l/100 km
8,7 – 17,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,1
BMW Seria 5 G30-G31
Touring Facelifting 3.0 530d 286KM 210kW
Auto ma fajne przyśpieszenie , na tyle że aż szkoda nie wykorzystać :) Dużo kręcę się na krótkich trasach tak około 3-5 kilometrów i tu średnia około 9 litrów przy normalnej jeździe. Jeszcze nie sprawdzony na dłuższej trasie ale przy około 250 kilometrów spokojnie miedzy 5,7 - 6,5 litra przy w miarę spokojnej jeździe do około 8 litrów przy dynamicznej . Jest to dobry wynik w porównaniu do poprzednika F11 2,0 d 184 km RWD to wyniki zbliżone ale już jazda i praca silnika to duży plus dla 3.0 d 286 km AWD :) Na razie mogę polecić po przejechaniu tylko 5 tys. kilometrów.
6,0
BMW Seria 5 G30-G31
Limuzyna 530e iPerformance 252KM 185kW
Auto super oszczędne. Średnie 7l/100 km zima, ładowanie sporadyczne, od tankowania do tankowania na przestrzeni 3000 km. Myślę że jak na te osiągi jest to rewelacyjny wynik i już nie wrócę do diesla. Bąk starcza mi na 500km + prąd w zależności od tego ile się Ładujemy. Na akumulatorze zasięg minimum 20 km przy prędkościach typu 130-140, oraz 45 km Jeśli jedziesz powoli. Dodatkowo samochód odzyskuje energię podczas jazdy także co jakiś czas możesz kilka kilometrów przyjechać na prądzie. Ogólnie jestem bardzo mile zaskoczony tak niskim spaniem jak przy dieslu.
13,7
BMW Seria 5 E34
Sedan 520 i 24V 150KM 110kW
Ma apetyt, w trasie zawsze 10~11 litrów LPG, na benzynie mój rekord to było 8 litrów. Mieszkam w niedużym mieście, spalanie na małych dystansach zawsze w okolicach 15 litrów LPG. Dodam, że raczej preferuję dynamiczną jazdę. Chcąc jeździć po Łodzi w godzinach szczytu (niekończąca się jazda w korkach), należy przygotować się na spalanie w okolicach 17 litrów gazu. Jeżeli ktoś zamierza użytkować auto zimą na krótkich dystansach, należy przygotować się na większe wydatki na paliwo, ponieważ aby uzyskać komfortową dla auta temperaturę, potrzebną aby przełączyć się z benzyny na LPG, to trzeba przejechać kilka kilometrów na benzynie, spalanie wtedy dosyć wysokie.

Usterki BMW Seria 5

Liczba wpisów: 134
Lampy parowanie
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring
  • inne
  • 179 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Zaczelo sie od parowania lewej lampy, przy silnych opadach deszczu. Zdjecie dekielka i osuszanie nic nie pomoglo. Rozszelnione gdzies. Teraz nie dziala juz migacz, swiatla dzienne etc. Przy zakupie proponowalbym sprawdzic czy sa delikatnie zaparowane. Jezeli tak odrazu sprawdzic czy sa na gwarancji. Oszczedzicie pozniejszych kosztow. Nowe lampy chorendalnie drogie w Niemczech okolo 1500 euro za dwie plus motaz. Mozna wyslac do Polski co zreszta robie. Naprawa obu z roczna gwarancja okolo 700 euro wszystko (wysylka naprawa demontaz i ponowny montaz). Irytujaca usterka.
Chłodniczka EGR
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting 520d 190KM 140kW 2013-2017
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 16
Uwaga na silniki 2.0d. na pojazdy z lat 2009-2016 jest akcja serwisowa dot. chłodniczki EGR, mianowicie - chłodniczka przepuszcza glikol do spalin, w wyniku czego może dojść do pożaru pojazdu. W Polsce, jak i na świecie producent przewidział akcję serwisową po wcześniejszej kontroli - nie mniej jednak - kontrolujcie Państwo poziom płynu w układzie chłodzenia. Jeżeli zbyt często trzeba go dolewać - być może Wasze auto w jak najszybszym czasie musi być poddane takiej kontroli i wymianie uszkodzonej chłodnicy EGR na koszt producenta.
1 komentarz
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 146
5,0
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.8 528i 193KM 142kW
homologacja: "AUTOGAZ" WIELKOPOLSKI
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 335 tys. km
użytkowana przez: 110 tys. km
Polecam instalacje gazową firmy STAG, sprawuje się świetnie, brak odczuć spadku mocy, średnie spalanie auta nawet z ciężką nogą jest na poziomie 12l, bez problemu można zejść do 10l/100km. Oczywiście wszystko zależy od serwisowania,wystrojenia i podzespołów instalacji. W moim przypadku koszt założenia wynosił 3900zł. Wszystko pod maską tak ukryte, że na pierwszy rzut oka jej...
2,8
BMW Seria 5 E60
Sedan 2.5 523i 177KM 130kW
homologacja: "ELPIGAZ" G. Jarzyński i Spółka Sp.J.
instalacja: ELPIGAZ STELLA
przebieg: 4 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Zaczęło się od regeneracji wtrysków, po regeneracji właściciel warsztatu stwierdził że wtryski są do niczego mimo że wytrzymały 50000 km, założył landirenzo, check zapalał się nadal i jeżdziłem codziennie na rzekomą regulację wtrysków, po których silnik chodził jak traktor i szarpał jak by chciał wyskoczyć z pod maski a na benzynie wszystko było ok, silnik ma przebieg...
5,0
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.2 520i 170KM 125kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME DIEGO NEVO
przebieg: 220 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
instalacja z górnej półki ,sprawdziła się bardzo dobrze,montaż estetyczny i profesjonalny co można potwierdzić na każdej stacji diagnostycznej .czytając inne opinie odnoszę wrażenie że ktoś chce oczernić tego człowieka i mu zaszkodzić (może to konkurencyjne warsztaty montujące lpg w okolicy?) polecam ten warsztat!!!!!
BMW Seria 5