Szukaj

Informacje o BMW Seria 6 (M6)

Lata produkcji: 1976 – 2024
Segment: Auta sportowe
Luksusowy samochód sportowy o nadwoziu coupe (segment G) produkowany w latach 1976- 1989 oraz ponownie od 2003 roku. Pierwsza generacja debiutowała jako następstwo dla modeli CS i CSL (typ E9). Samochód zaprojektowany przez Paula Bracqa do dziś imponuje sylwetką – kiedyś jej nowoczesnością, dziś uniwersalnością i znakomitymi proporcjami. Po wyprodukowaniu prawie 90 tys. egzemplarzy, auto wycofano z rynku na rzecz modelu E31 (Seria 8), a potem reaktywowano po 14 latach. Do 2010 roku oferowano drugą generację modelu, którą w 2011 r. została zastąpiona przez generację nr 3 (F12/F13).
czytaj więcej
Powagosław
Razem z Chrisem Banglem, który odpowiadał za poprzednią, mocno kontrowersyjną „szóstkę”, z projektów BMW ulotniła się właśnie ta kontrowersyjność (różnie ją nazywano: przyciężkawość, koślawość…). Nowa Seria 6 jest ładniejsza, ma bardziej harmonijne kształty i nie każe pytać: „Dlaczego akurat tak?”. ~Powagosław
Luzacjusz
Ładniejsza „szóstka” to żadna sztuka, gdyż poprzednia miała fizjonomię słonia. Ale zamiast pochwał będzie osobisty żal. Bo można było inaczej. Seria 6 ma fantastyczny rodowód – pierwszy model tej linii do dziś zachwyca. Gdyby tak ktoś w BMW wpadł na pomysł zrobienia nowej „szóstki” w stylu retro, wzorem Mustanga choćby, modliłbym się o taki samochód do wszystkich świętych. ~Luzacjusz

BMW Seria 6 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny BMW Seria 6 (M6)

Liczba ocen: 63
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(98%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Piotr
BMW Seria 6 F06-F12-F13
Coupe 650i 407KM 299kW
Auto genialne, dające masę frajdy z jazdy. Moja wersja ma napęd na tył co dodatkowo zwiększa poziom adrenaliny. Nie jest to samochód na tor, ale raczej wygodny cruiser ze sportowym zacięciem. W trybie sport prowadzi sięświetnie. Zaskakuje poziomem spalania. W trasie da się zejsc nawet do 8 litrów, ale umówmy się - nie jest to auto do takiej jazdy. Średnie spalanie przy normalnej jezdzie w trybie mieszanym to u mnie 13-15 litrów. Dynamiczna jazda po mieście to spokojnie 25-30 litrów. Trzeba pamiętac o serwisie. Po miescie olej co 8 tys km na trasie co 10 maks. Jak jeździsz normalnie to zamiast W30 lepiej wlać W40. Jak jeździsz typowo sportowo z podniesioną mocą to najleiej W60. Przy przebiegu 100-200 tys należy bezwzględnie wymienic komplet wtrysków. Bardzo polecam, jednak to auto nie jest dla każdego.
5,0
~Zygmunt Ostrowski
BMW Seria 6 G32
Gran Tourismo 630i 258KM 190kW
Perfekcyjne auto. Wnętrze i sposób jazdy jest nieprawdopodobny. Od 9 lat wybierałem serie 7. Szóstka po przejechaniu 20 000 km mnie powaliła. Wybrałem wersje z silnikiem 2l benzyna i napędem na tył. Z doświadczenia wiem że nie ma sensu dopłacać do napędu 4x4. Wcześniejsze serie siedem miałem w x-drive. Posłuchałem porady i tym razem zakupiłem napęd na tył. Zaczynam już drugą zimę jazdy i nie odczuwam różnicy. Samochód jest tak doskonale zaopatrzony w systemy iż można zapomnieć iż limuzynę napędza oryginalny tylnonapędowy charakter BMW. Trzeba pamiętać iż napęd x drive to tez napęd głownie na tyną oś. Większość momentu lub 100 proc. trafia na tylną oś, by zachować charakterystykę auta tylnonapędowego. W przeciwieństwie do tradycyjnych układów ze sprzęgłem, w tym przypadku dołącza się przednia oś. Ale tylko dołącza w razie utraty stabilności. Dopłacić ponad sto tysięcy zloty za dołączenie przedniej osi i to nie kiedy Ja chce a wtedy kiedy auto zdecyduje???....hmmm.....to już nie te czasy zęby samochód tej klasy z tylnym napędem ślizgał się na drodze z tylnym napędem. za około 100 000 zł dostajesz samochód który jeździ na tył a przednia oś dołączy się sporadycznie...... no chyba ze jeździsz limuzyną po drogach leśnych. Wersja 4x4 nie ma tych rozwiązań systemowych stabilizujących jazdę co wersja z tylnym napędem. Dopłaca się 100 000 za coś co tak naprawdę najprawdopodobniej nie odczujesz. Jako posiadacz i użytkownik kilku siódemek xdrive śmiało stwierdzam iż to jak prowadzi się obecna szóstka z napędem na tylną oś jest czymś nieprawdopodobnym. Czuje rasowy charakter BMW , bezpieczeństwo i luksus. Silnik dwa litry benzyna nie wiele się różni osiągami od trzech litrów benzyny. Spala zdecydowanie mniej. Zakończyłem wiec przygodę z kupowaniem aut z coraz to większymi silnikami. Po co mam dopłacać 80 000 zł za silnik 3 litry skoro i tak mało kto daje rade mojej szóstce na trasie??? Po to aby spalał 4 litry więcej paliwa? Właściciel salonu BMW ,którego znam od lat i jestem jego klientem zaraził mnie nową szóstka w m-pakiecie. Sam jeździ napędem na tył z silnikiem 2l. Doradził mi co wybrać rozsądnie. Po roku zdecydowanej jazdy w każdych warunkach wiem że miał racje.
5,0
~Dawid
BMW Seria 6 G32
Gran Tourismo 620d 190KM 140kW
Bardzo przestronne, rodzinne auto. Świetnie zestrojona skrzynia biegów, wyciszenie na doskonałym poziomie. Przy jeździe mniej więcej przepisowej, samochód pali na trasie 6,1L, dla mnie kosmos przy tych gabarytach, wadze 1750kg i kołach 245 przód i 275 tył. Naprawdę nie wiem jak oni to zrobili. Bez zbędnego oszczędzania przy prędkościach na trasie do 150km/h pali mi średnio ok 7L. Jestem bardziej niż zadowolony. Pomimo z pozoru słabego silnika auto przyspiesza w 7,9 sekudny do 100km/h, więc zupełnie przyzwoicie, wyścigówka to nie jest ale daje radę. Moje 6GT jest bardzo mocno doposażone, polecam asystentów kierowcy+, system przewiduje sytuacje na drodze i podczas parkowania, naprawdę fajna sprawa.
Średnie spalanie dla BMW Seria 6
8,2 – 20,0
l/100 km
7,0 – 10,1
l/100 km
11,7 – 16,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
BMW Seria 6 F06-F12-F13
Gran Coupe Facelifting 640d 313KM 230kW
Autem jeżdżę od 2 lat, zrobiłem około 30 tys km, większości autostrady. Na trasie Londyn-Wroclaw, zgodnie z przepisami czyli 130/140 a przez Niemcy 160km/h komputer pokazuje ok 7l. Kilkukrotnie trasę przejeżdżałem i spalanie zawsze oscyluje w granicach 7l na oponach vredestein all season. Na oponach runflat Dunlop sport max było 6.8 Przy oszczędnej jeździe autostradowej można zejść w granice 5.8l - 6l w trybie Eco. Prędkość maksymalna 100km/h. Średnia z ostatnich 5 tysięcy km to 8,2. Auto bardzo oszczędne biorąc pod uwagę moc, wagę i opony w rozmiarze 20"
16,1
BMW Seria 6 E63-64
Coupe 645 Ci 333KM 245kW
Na tradycyjnym zasilaniu paliwem, no, nie da się ukryć, jest drogo. Na LPG z butlą 56 litrów idzie pojeździć taniej bez utraty przyjemności z jazdy. Jak na swoje lata, świetnie się trzyma. Drobne rzeczy jak periodyczne błędy to w moim egzemplarzu norma tj. od czasu do czasu błąd tempomatu (raz na kwartał), nie działające czujniki parkowania (same nie psują i naprawiają - nie diagnozowane). Sportowe tłumiki z tyłu robią robotę. Przyjemne auto do jazdy. Z tyłu brak miejsca - BRAK! Nie to że jest go mało... Nie, nie, tego miejsca nie ma. Może dzieci siedzą jako tako, ale dorosła osoba od 175cm w wzwyż, tłucze głową w sufit. Bagażnik, nawet z dużą butlą LPG, spokojnie pomieści co nie co, ale na wakacje to się tym człowiek nie zabierze z rodziną - bez butli, można próbować. Wiele części dzieli z modelem E60 także dostępność jest, jednak jakieś typowe tylko dla tego modelu części to głownie szukanie rozbitka na części lub ASO (np. plastiki w zderzaku, jakieś elementy wnętrza, błotniki etc.). Jestem szczęśliwy z posiadania i z możliwości jazdy tym samochodem, urealnienie moich marzeń. Polecam z pełną odpowiedzialnością ;)
11,7
BMW Seria 6 G32
Gran Tourismo 640i 340KM 250kW
Na pełnym baku udało sie zrobić 730km na eco pro z prędkością do 130k/h na autostradzie i pokazywali jeszcze 90 km zasięgu. Tylko ta jazda nie sprawiała frajdy. Przy normalnym trybie można zrobić do 600km. Ps raczej poszukał bym teraz diesla. Pozdrawiam
BMW Seria 6