Szukaj

Informacje o BMW Seria 6 E24 635 CSi 218KM 160kW 1978-1988

Lata produkcji: 1978 – 1988
Segment: Auta sportowe
Luksusowy samochód sportowy o nadwoziu coupe (segment G) produkowany w latach 1976- 1989 oraz ponownie od 2003 roku. Pierwsza generacja debiutowała jako następstwo dla modeli CS i CSL (typ E9). Samochód zaprojektowany przez Paula Bracqa do dziś imponuje sylwetką – kiedyś jej nowoczesnością, dziś uniwersalnością i znakomitymi proporcjami. Po wyprodukowaniu prawie 90 tys. egzemplarzy, auto wycofano z rynku na rzecz modelu E31 (Seria 8), a potem reaktywowano po 14 latach. Do 2010 roku oferowano drugą generację modelu, którą w 2011 r. została zastąpiona przez generację nr 3 (F12/F13).
czytaj więcej
Powagosław
Razem z Chrisem Banglem, który odpowiadał za poprzednią, mocno kontrowersyjną „szóstkę”, z projektów BMW ulotniła się właśnie ta kontrowersyjność (różnie ją nazywano: przyciężkawość, koślawość…). Nowa Seria 6 jest ładniejsza, ma bardziej harmonijne kształty i nie każe pytać: „Dlaczego akurat tak?”. ~Powagosław
Luzacjusz
Ładniejsza „szóstka” to żadna sztuka, gdyż poprzednia miała fizjonomię słonia. Ale zamiast pochwał będzie osobisty żal. Bo można było inaczej. Seria 6 ma fantastyczny rodowód – pierwszy model tej linii do dziś zachwyca. Gdyby tak ktoś w BMW wpadł na pomysł zrobienia nowej „szóstki” w stylu retro, wzorem Mustanga choćby, modliłbym się o taki samochód do wszystkich świętych. ~Luzacjusz
Produkowany od 1978 do 1988 roku
Pojemność skokowa 3453 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 218 KM (160 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 92 x 86 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 4
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Ergonomia - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~piotr628@poczta.onet.pl
BMW Seria 6 E24
Coupe 635 CSi 218KM 160kW
Najładniejsze BMW, doskonałe do tuningu chociaż mnie najbardziej podoba się w wersji firmowej. Jeżdzi sie nim fantastycznie, u mnie 5 wbijam dopiero przy 220, zegar mam do 240 zamykam go i dalej sie rospędzam, jechaliśmy z kumplem obok siebie (on ma zegar do 280) i odpusciliśmy sobie przy 260 (ale jeszcze mozna było wyciagnąć). Jeśli zadowala Cie 220 koni to dość ekonomiczny jeśli chodzi o spalane. Jeśli chcesz więcej to już inna bajka. Ceny częsci układu jezdnego rozsądne, ceny części blacharskich tragiczne. Ogólnie dostępnośc części tragiczna (Smorawinski potrafi sprowadzać do 3 miesięcy). Jeśli ktos przymierza sie do kupna to polecam wyrobienie indywidualnej zgody i spowadzenie z zachodu. Ceny na zachodzie 1000 - 30 000 eur w zależności od rocznika i stanu (ale fani modelu to wiedzą).
4,7
~lyzwa@2com.pl
BMW Seria 6 E24
Coupe 635 CSi 218KM 160kW
przy ocenie trzeba brać pod uwagę wiekowość auta, a przy kupnie fakt że większość 6-tek na naszych drogach ma już dość i nie warto ich kupować. ...ale warto szukać bo jak się trafi ideał ...mmm... a kilka ich wjechało na przełomie 2001/2002 i tych trzeba szukać. Brakuje mi tu tylko oceny wizualnej, tu dałbym 6 punktów zapraszam na www.e24.prv.pl
4,4
~Grzes:)
BMW Seria 6 E24
Coupe 635 CSi 218KM 160kW
To klasyczne, przepiękne auto, którego osiągi na domiar tego, są jeszcze aktualne. Spędzam w nim miłe chwile, lubię nim pojeździć w nocy, w dzień, słuchać muzyki, pić piwko
BMW Seria 6 E24