Szukaj

Informacje o BMW Seria 7 E32 735 i 211KM 155kW 1986-1992

Lata produkcji: 1986 – 1992
Segment: Auta luksusowe
Luksusowa limuzyna klasyfikowana w topowym segmencie F, flagowy model BMW, produkowany od 1977 roku. Poprzednikiem Serii 7 był model E3. Spokrewniona technicznie z nim była zresztą pierwsza generacja „siódemki”. Samochód okazał się komercyjnym sukcesem, nie tylko w Europie, ale i w USA – wyprodukowano go w liczbie prawie 300 tys. egzemplarzy. Kolejne ugruntowały pozycję BMW w tym segmencie. Seria 7 jest dla niemieckiej marki modelem, który jako pierwszy prezentuje jej nowe rozwiązania techniczne – później są one wykorzystywane w mniejszych autach BMW. Od 2015 roku oferowana jest szósta generacja modelu, nazwana G11 oraz G12 (wersja przedłużona).
czytaj więcej
Powagosław
Jak to „wygląda jak poprzednia generacja”? G11 jest smuklejszy, zgrabniejszy i bardziej elegancki. Dużo dynamiki dały mu nieco bardziej kanciaste kształty. Jako limuzyna – wzorzec. ~Powagosław
Luzacjusz
Wiedzieliście, że ten samochód może w środku pachnieć tak, jak zażyczy sobie jego właściciel? To ja poproszę, żeby u mnie w domu pachniało jak w BMW. A co ja sądzę o Serii 7? Cóż, żeby wygrać z Mercedesem widocznie trzeba się do niego upodobnić. ~Luzacjusz
Produkowany od 1986 do 1992 roku
Pojemność skokowa 3430 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 211 KM (155 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 305 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~Rafał
BMW Seria 7 E32
Sedan 735 i 211KM 155kW
Nic nie jest doskonałe ale ten samochód jest najbliższy doskonałości ze wszystkich jakimi miałem przyjemność (i nie przyjemność) podróżować. Wszystko jest tak przemyślane, że nie w sposób się czegokolwiek przyczepić. Teraz myślę o zmianie auta (potrzebuję czegoś, gdzie mógłbym wstawić kratę - firmowe) ale myślę tak już rok i jak na razie nie znalazłem żadnego auta, które utrzymałoby poziom mojego kochanego BMW. Większość aut do jakich się przymierzałem powodowało, że po 10 minutach chciałem już z nich wysiąść i przesiąść się z powrotem do mojego krążownika :)
4,6
~Bmw735i
BMW Seria 7 E32
Sedan 735 i 211KM 155kW
Auto niesamowite, fenomenalne, mozna sie w nim zakochac - nie planuje zamieniac go na zadne inne bo nie widze w innych autach niczego wiecej, czego bym potrzebowal. W skrocie: komfortowe, szybkie, bezpieczne, wygodne, nie jest ekonomiczne ale tez nie jest bardzo drogie w utrzymaniu. Mimo, ze 3 razy mnie zawiodla i tak ja kocham i wszystko szybko wybaczam, w koncu to auto ma 18 lat :) To nie jest tanie auto i nigdy nie bedzie - stosunkowo niska cena nie oznacza, ze to auto na kazda kieszen, niestety trzeba sie z tym liczyc i miec zawsze awaryjne 5 tys i nie zalowac na naprawe, o wszystko dbac i naprawiac na biezaco - inaczej bedzie to tylko stary trup, ktory teoretycznie jest limyzyna z wyzszej polki.
4,5
~rafal
BMW Seria 7 E32
Sedan 735 i 211KM 155kW
Jezeli nie lubisz nowych aut, lubisz stare, duze i bezpieczne krazowniki to jest auto dla Ciebie. Komfort i caloksztalt nieporownywalny do zadnego innego auta w tej cenie, jednak liczyc sie trzeba z tym ze to auto kosztuje - raz na kilka miesiecy moze sie przytrafic przygoda ktora bedzie kosztowala ok 2 tys zl. Auto ktore slynie z tego ze nigdy nie zawiedzie - awarie sa zawsze takie ze mozna jeszcze dojechac do warsztatu, jednak jezli ktos preferuje jezdzenie az do czasu "jak cos odpdnie calkiem" to odradzam - czekajac miesiac i zbierajac pieniazki na naprawe uszkodzona czesc mozne doprowadzic do duzo wiekszych kosztow napraw - przy tym aucie trzeba dlubac na bierzaco.
Średnie spalanie dla BMW Seria 7 E32 735 i 211KM 155kW 1986-1992
13,5
l/100 km
15,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

17,7
BMW Seria 7 E32
Sedan 735 i 211KM 155kW
auto kupilem kilka lat temu na wyjazdy w trasy wtedy mialo 380 tys.km org przebieg Autem jezdze tylko w trasy wiec nie wiem jakie jest spalanie w miescie. auto co tydzien jezdzi po kilka tys km i sie nie psuje. Na niemieckiej autostradzie 250 km/h jedzie przez caly czas spalanie 22L lpg duzo? Temperatura skacze do 130 stopni, katuje je silnik juz ledwo co jezdzi polecam bo auto jest tanie, solidne, szybkie, wygodnie nie do zaje*** po prostu na liczniku jest juz 982 tys km zrobilem 600 tys km sam i jestem ciekaw ile jeszcze pochodzi ale mysle ze juz niedlugo i czeka prasa na niego i odpoczynek na zlomie;) nie bede skrecal licznika udajac ze jest 200-400 tys przebiegu i sprzedawal za kilka zl bo auto nie wyglada na ten przebieg. Wnetrze nie jest mocno zuzyte i ktos by napewno uwiezyl w ten przebieg ;) PROSZE NIE WIEZYC ZE TYLU LETNIE AUTA MAJA PO 200-400 TYS KM PRZEBIEGU BO TO JEST POPROSTU NIEMOZLIWE ;) pozdrawiam i dzieki ale sie rozpisalem
13,2
BMW Seria 7 E32
Sedan 735 i 211KM 155kW
teraz mam manuala z sekwencja,spalanie 12-15 gazu,poprzednio mialem automata ze zwyklym gazem 15-25 ,roznica bardzo duza,ale da sie zyc,koszty napraw niewielkie,czesci pelno za grosze,jedynie dodatki i jakies extrasy to juz masakra cenowa
17,8
BMW Seria 7 E32
Sedan 735 i 211KM 155kW
Instalacja LPG pierwszej generacji, skrzynia manualna, silnik w normalnej jeździe kręcony do 3,5 - 4 tys. obr/min więc jak na takie spalanie to chyba bardzo dobry wynik zważywszy że auto lubi wysokie obroty i waży 1600 kg.

Usterki BMW Seria 7 E32

Liczba wpisów: 8
Pływające auto.
  • BMW Seria 7 E32 735 i 211KM 155kW 1986-1992
  • układ kierowniczy
Auto choć dość ciężkie pływa po drodze przy najmniejszym podmuchu wiatru, przy większych prędkościach trzeba się nieźle napocić by auto utrzymać na swoim pasie, a o koleinach nie wspomnę. Byłem z nim na diagnostyce i polecono mi wymianę tulei na przednich wahaczach, ustawiono geometrie itd. Oczywiście nic to nie dało, a przy tym skroili mnie na kasę dość mocno. Kierownice trzymając sztywno czuć jak auto samo robi niewielkie \"skoki w bok\". (mam przeczucie że może to być kolumna kierownicza) Pomoże mi ktoś???
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Nie działająca dmuchawa ogrzewania
  • BMW Seria 7 E32 740 i V8 286KM 210kW 1992-1994
  • inne
Zaczeło się od tego że co jakiś czas nie nie łapała ale gdy kilka razy pokręciłem pokrętłem od sterowania mocy nadmuchu to załapywała ale teraz już od jakiegoś miesiąca nie działa wcale. Z góry dzięki za pomoc.
Oczekuje na rozwiązanie
6 komentarzy
Delikatne zawieszenie.
  • BMW Seria 7 E32
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
BMW zwłaszcza stare roczniki niestety mają delikatne zawieszenie,dlatego też niestety trzeba uważać na dziury i kałuże,których w naszym kraju po zimie jest jak w szwajcarskim serze.stare powiedzenie jak dbasz tak masz!!i to sie sprawdza!!a zepsute elementy zostawione na dłużej bez naprawy biorą ze sobą kolejne elementy tak że póżnie dopiero boli naprawa,czasami może być za póżno na naprawe i będziesz zmuszony sprzedać cacuszko!!POZDRAWIAM !!!!!!!!!!
BMW Seria 7 E32