Szukaj

Informacje o BMW Seria 7 E38 728 i 193KM 142kW 1995-2001

Lata produkcji: 1995 – 2001
Segment: Auta luksusowe
Luksusowa limuzyna klasyfikowana w topowym segmencie F, flagowy model BMW, produkowany od 1977 roku. Poprzednikiem Serii 7 był model E3. Spokrewniona technicznie z nim była zresztą pierwsza generacja „siódemki”. Samochód okazał się komercyjnym sukcesem, nie tylko w Europie, ale i w USA – wyprodukowano go w liczbie prawie 300 tys. egzemplarzy. Kolejne ugruntowały pozycję BMW w tym segmencie. Seria 7 jest dla niemieckiej marki modelem, który jako pierwszy prezentuje jej nowe rozwiązania techniczne – później są one wykorzystywane w mniejszych autach BMW. Od 2015 roku oferowana jest szósta generacja modelu, nazwana G11 oraz G12 (wersja przedłużona).
czytaj więcej
Powagosław
Jak to „wygląda jak poprzednia generacja”? G11 jest smuklejszy, zgrabniejszy i bardziej elegancki. Dużo dynamiki dały mu nieco bardziej kanciaste kształty. Jako limuzyna – wzorzec. ~Powagosław
Luzacjusz
Wiedzieliście, że ten samochód może w środku pachnieć tak, jak zażyczy sobie jego właściciel? To ja poproszę, żeby u mnie w domu pachniało jak w BMW. A co ja sądzę o Serii 7? Cóż, żeby wygrać z Mercedesem widocznie trzeba się do niego upodobnić. ~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2001 roku
Pojemność skokowa 2793 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 193 KM (142 kW) przy 5300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Wyciszenie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~Łukasz M...
BMW Seria 7 E38
Sedan 728 i 193KM 142kW
Różnymi samochodami w życiu jeździłem z racji zawodu, jestem mechanikiem, są samochody lepiej wykonane w środku, są dynamiczniejsze, ekonomiczniejsze, tańsze w utrzymaniu, ale na pewno w tym przedziale cenowym od 10 do 30 tyś nie ma samochodu bardziej zwracającego uwagę przechodniów zwłaszcza jadąc wieczorem przez miasto niż czarne E38, niektórzy oglądają, podziwiają, niektórzy zmieniają kierunek i przyśpieszają kroku. Ten samochód wzbudza większe zainteresowanie niż nowe autka sąsiadów, ciągłe pytania "ile to pal"i" albo "ile to waży?" nie mówiąc już o zdziwieniu pasażerów którzy nie dowierzają że samochodzie 20 letnim może byś nawigacja, telefon, telewizja czy tak rozwinięty system regulacji foteli i kanapy tylnej. Auto tylko dla ludzi kochających samochody ponad wszystko i nie żałujących na nie ani grosza, w innym wypadku będziesz ciągle narzekał że dużo pali albo drogie części. Przyjemność z jazdy i satysfakcja posiadania bezcenna.
4,7
~Adam
BMW Seria 7 E38
Sedan 728 i 193KM 142kW
Jak na swój wiek i przebieg auto bardzo dobrze się trzyma. Wysoki komfort jazdy dużo miejsca w środku, spalanie nawet niskie jak na tak duże auto w trasie poniżej 12 litrów LPG przy prędkościach ok 150 km/h w mieście ok 15l gazu za taka cene nic lepszego nie miałęm w porówaniu do innych aut gdzie ludzie opisują zę palą mało, oczywiście że palą ale jadąc 80-90 km/h miałem wiele aut i z tego jestem bardzo zadowolony i polecam je wszystkim!
4,7
~Burgund
BMW Seria 7 E38
Sedan 728 i 193KM 142kW
Samochód ideał, wygląd - bardzo ładne, stonowane, mocy ma odpowiednio, wygodny, pokochałem go, wręcz stał się członkiem mojej rodziny. BMW to jedyny Niemiec, którego bym nie tknął nawet podczas wojny, niezawodny, nawet japończyki się przy nim chowają, a rozkosz z jazdy tym autem - bezcenna. BMW się postarało, oby tak dalej :) SZCZERZE POLECAM!
Średnie spalanie dla BMW Seria 7 E38 728 i 193KM 142kW 1995-2001
11,7
l/100 km
12,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,4
BMW Seria 7 E38
Sedan 728 i 193KM 142kW
Jak dla mnie silnik 2.8 do tego auta jest może ciut za mały ale dla kogoś kto nie szaleje a chce komfortowo się przemieszczać to taki wariant w zupełności wystarcza. Proszę pamiętać, że to auto ma prawie 2 tony wagi. Spalanie średnie na poziomie 12 litrów to wynik bardzo dobry zwłaszcza, że przygniatająca ilość wpisów na tym forum dotyczy aut z przebiegiem ponad 300000 km. M52 to bardzo dobre silniki, polecam zwłaszcza przedliftowe na pojedynczym vanosie. Samochód w permanentnym korku spalił mi 16,7 litra. Silnik nie lubi pracować na krótkich dystansach na zimno. Ale tego to nie lubi żaden silnik bo pracuje zawsze na bogatej mieszance. Ku mojemu zdziwieniu zrobiłem test spalania na autostradzie jadąc możliwie najbardziej ekonomicznie czyli tempomat ustawiony na 100 km/h. Opony 235/60/16. Spalanie 6,3 l/100 km na automacie. Wg mnie to doskonały wynik. A przecież to auto stworzone jest do długich autostradowych dystansów. Pozdrawiam użytkowników E38. To ostatnie prawdziwe BMW.
14,8
BMW Seria 7 E38
Sedan 728 i 193KM 142kW
Spalanie przy tym silniku to porażka... Nie polecam. Moc niewspółmierna do masy samochodu , trzeba krecic do wysokich obrotów. Silnik 4l. jest znacznie lepszym rozwiazaniem ponieważ spalanie wychodzi praktycznie to samo(mialem okazje uzytkowac) Obecnie mam zalozone felgi 18cali 245x45 oraz 234x35 W miesice 18-20l gazu. Spalanie rekompensuje trasa poniewaz osiagniecie 11l nie jest zadnym wyczynem przy umiejetnym uzywaniu automatycznej skrzyni biegow i tempomatu (predkosci 90-120)Trzeba brac pod uwage koniecznosc tankowania benzyny pomimo instaacji gazowej srednio co 2-3 tankowania gazu trzeba nalac benzyny za okolo 40-50 zl. Ogolnie nie kupilbym juz tego modelu z tym silnikiem. Poza tym są to stare,wyjezdzone samochody ktore lata swietlnosci maja juz dawno za soba,wszystko systematycznie sie sypie, regularnie trzeba odwiedzac warsztaty jak nie vanos to odma jak nie odma to czujnik polozenia walu jak nie czujnik to pompa paliwa i tak w nieskonczonosc... Rozsadne modele do jazdy to koszt nie mniej niz 15 tys zl i nie ma sie co oszukiwac. Mlodocianym napalencom stanowczo odradzam ten model !
11,0
BMW Seria 7 E38
Sedan 728 i 193KM 142kW
Moje BMW 728i najwięcej pali na krótkich dystansach, zazwyczaj w mieście i dochodzi do 13-14(14l zimą)na 100km. Najmniejsze spalanie osiągam na dłuższych trasach, zwłaszcza na autostradzie. Spalanie wówczas dochodzi do 8l na 100km przy prędkości około 120km/h. Zazwyczaj jednak spalanie mojego samochodu oscyluje w granicach 12l na 100km. Tak więc jeśli chodzi o 728i nie ma mowy o oszczędnym jeżdżeniu, a jeśli ktoś twierdzi, że spalanie w jego 728i nie przekracza 10l na 100km oznacza, iż swoim samochodem nie jeździ a spaceruje :-) BMW-Bądź Miłości Wierny, pzdr

Usterki BMW Seria 7 E38

Liczba wpisów: 5
Bardzo trudny rozruch na zimnym
  • BMW Seria 7 E38 740 i B40/1 286KM 210kW 1994-1995
  • silnik
Po dłuższym postoju nie chce się uruchomić ,rozrusznik kręci ale nie uruchamia się pompa i prawdopodobnie nie ma iskry na świecach ale odkryłem ,że należy włączyć zapłon (poz 2) na ok. 10min , po tym czasie bez problemu odpala . Nawet jak po tych 10 minutach przekręcę kluczyk na poz 1 i z powrotem na poz. 2 to też odpali. Jak odpali wszystko pracuje prawidłowo a komputer pokazuje "CHECK KONTROL OK" Jeżeli chodzi o świecące kontrolki to w tej chwili świeci się cały czas AIRBAG i żółty trójkąt z wykrzyknikiem. Nadmieniam ,że podmieniałem czujnik położenia wału korb. czujnik wałka rozrządu i czujnik temperatury silnika ten współpracujący z komputerem i nic to nie pomogło. Czekam na podpowiedzi fachowe, może ktoś spotkał się z takim problemem Wszystko to dotyczy BMW E38 M62 4,4L 1998r (przed liftem.) Zimny - brak rozruchu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Gubi moc przy gwałtownym przyśpieszaniu
  • BMW Seria 7 E38 740 i B40/2 286KM 210kW 1995-2001
  • silnik
Przy dodaniu gazu (mocniejszym)i jeżdzie np pod górkę -lub przy wyprzedzaniu gwałtowne wciśnięcie gazu-auto szarpnie -straci moc i trzeba stanąć wyciągnąc kluczyk -włożyć i idzie dalej Prawdopodobnie przepłowomierz powietrza
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
na ciepłym ciężko zapala, piksele w liczniku uciekają ,czujniki abs psują się
  • BMW Seria 7 E38
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 8
wachacze dolne co 2 lata wymiana ,piksele w liczniku zanikają, silnik ciężko zapala na ciepłym silniku ,czujniki abs usterki ,podnośniki szyb prawa strona ,lewa, końcóki drążków co 3 lata,kluczk nie zawsze otwiera usterka ścieżki,
4 komentarze
BMW Seria 7 E38