Szukaj

Informacje o BMW Seria 7 E38 735 i 235KM 173kW 1996-1998

Lata produkcji: 1996 – 1998
Segment: Auta luksusowe
Luksusowa limuzyna klasyfikowana w topowym segmencie F, flagowy model BMW, produkowany od 1977 roku. Poprzednikiem Serii 7 był model E3. Spokrewniona technicznie z nim była zresztą pierwsza generacja „siódemki”. Samochód okazał się komercyjnym sukcesem, nie tylko w Europie, ale i w USA – wyprodukowano go w liczbie prawie 300 tys. egzemplarzy. Kolejne ugruntowały pozycję BMW w tym segmencie. Seria 7 jest dla niemieckiej marki modelem, który jako pierwszy prezentuje jej nowe rozwiązania techniczne – później są one wykorzystywane w mniejszych autach BMW. Od 2015 roku oferowana jest szósta generacja modelu, nazwana G11 oraz G12 (wersja przedłużona).
czytaj więcej
Powagosław
Jak to „wygląda jak poprzednia generacja”? G11 jest smuklejszy, zgrabniejszy i bardziej elegancki. Dużo dynamiki dały mu nieco bardziej kanciaste kształty. Jako limuzyna – wzorzec. ~Powagosław
Luzacjusz
Wiedzieliście, że ten samochód może w środku pachnieć tak, jak zażyczy sobie jego właściciel? To ja poproszę, żeby u mnie w domu pachniało jak w BMW. A co ja sądzę o Serii 7? Cóż, żeby wygrać z Mercedesem widocznie trzeba się do niego upodobnić. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 1998 roku
Pojemność skokowa 3498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 235 KM (173 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 3300 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla BMW Seria 7 E38 735 i 235KM 173kW 1996-1998
13,1
l/100 km
14,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,8
BMW Seria 7 E38
Sedan 735 i 235KM 173kW
Jak na tę pojemność i masę auta lepiej niż dobrze, Nie lubie za często szaleć autem, poza tym uważam że limuzyna nie do tego służy. Auto po zagazowaniu sprawuje się bardzo dobrze. Na sekwencji pali litr więcej niż benzyny, na trasie z kielc do wrocławia w 5 osób + pełen bagażnik bagaży auto spaliło 9,5 l gazu. Generalnie Pozwalam się mu samemu rozpędzić, i w takim stylu jazdy 20% miasto 80% poza auto spala 11,5 litra gazu. Przeglądów i wymian dokonuje na bieżąco sam, dodam że w przeciągu dwóch lat jak użytkuję auto nie miałem żadnej awarii, auto kupiłem ze szwajcarii, nigdy nie było używany podnośnik jak również koło zapasowe. Kupiłem je mające 180000 tyś przebiegu teraz ma 203tys i już zmieniałem olej silnikowy oraz wszystkie filtry Olej 10w40 2x(4+0,6l) czyli 9,2l a wchodzi 7l, filtr pow i oleju w sumie koszt wymiany samemu to 200zł. Dodam że zawieszenie nie jest drogie w eksploatacji jeśli mamy dobre zamienniki.
12,6
BMW Seria 7 E38
Sedan 735 i 235KM 173kW
Auto w wersji krótkiej z manulaną skrzynia 5-biegową. Jesli jeździ się w naprawdę duzych korkach (np. Wocław godziny szczytu), to trzeba się liczyć z 20 litrami na 100km. Jadąc na autostradzie z ustawionym tempomatem na 130km/h spalanie wychodzi 9,6 litra na 100km (sprawdzone wielokrotnie na autostradzie A4 pomiedzy Opolem a Wrocławiem). Moje minimalne spalanie, jakie udało mi się zanotować, to 8,4 litra na 100km. Przejechałem wtedy trasę 188 km z Wrocławia do Częstochowy przez Kluczbork. Wolna trasa i do tego wyprzedziłem może 5 samochodów. To jest absolutne minimum. Teraz śmigając po typowo pozamiejskich trasach (normalne wyprzedzanie i normalne prędkości) spalam średnio 9,3-9,4 litra na 100 km.
12,8
BMW Seria 7 E38
Sedan 735 i 235KM 173kW
Problemem samochodu tej klasy nie jest to żę jest awaryjny tylko np. do skrzyni nie wchodzi 5l oleju jak w jakims małym pierdzielu tylko 10l po 50zł za litr, dwie głowice mnustwo elektroniki itd. utrzymanie droższe od przeciętnego ale awaryjność bardzo mała

Usterki BMW Seria 7 E38

Liczba wpisów: 5
Bardzo trudny rozruch na zimnym
  • BMW Seria 7 E38 740 i B40/1 286KM 210kW 1994-1995
  • silnik
Po dłuższym postoju nie chce się uruchomić ,rozrusznik kręci ale nie uruchamia się pompa i prawdopodobnie nie ma iskry na świecach ale odkryłem ,że należy włączyć zapłon (poz 2) na ok. 10min , po tym czasie bez problemu odpala . Nawet jak po tych 10 minutach przekręcę kluczyk na poz 1 i z powrotem na poz. 2 to też odpali. Jak odpali wszystko pracuje prawidłowo a komputer pokazuje "CHECK KONTROL OK" Jeżeli chodzi o świecące kontrolki to w tej chwili świeci się cały czas AIRBAG i żółty trójkąt z wykrzyknikiem. Nadmieniam ,że podmieniałem czujnik położenia wału korb. czujnik wałka rozrządu i czujnik temperatury silnika ten współpracujący z komputerem i nic to nie pomogło. Czekam na podpowiedzi fachowe, może ktoś spotkał się z takim problemem Wszystko to dotyczy BMW E38 M62 4,4L 1998r (przed liftem.) Zimny - brak rozruchu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Gubi moc przy gwałtownym przyśpieszaniu
  • BMW Seria 7 E38 740 i B40/2 286KM 210kW 1995-2001
  • silnik
Przy dodaniu gazu (mocniejszym)i jeżdzie np pod górkę -lub przy wyprzedzaniu gwałtowne wciśnięcie gazu-auto szarpnie -straci moc i trzeba stanąć wyciągnąc kluczyk -włożyć i idzie dalej Prawdopodobnie przepłowomierz powietrza
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
na ciepłym ciężko zapala, piksele w liczniku uciekają ,czujniki abs psują się
  • BMW Seria 7 E38
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 8
wachacze dolne co 2 lata wymiana ,piksele w liczniku zanikają, silnik ciężko zapala na ciepłym silniku ,czujniki abs usterki ,podnośniki szyb prawa strona ,lewa, końcóki drążków co 3 lata,kluczk nie zawsze otwiera usterka ścieżki,
4 komentarze
BMW Seria 7 E38