Szukaj

Informacje o BMW Seria 7 E38 730 d 184KM 135kW 1998-2000

Lata produkcji: 1998 – 2000
Segment: Auta luksusowe
Luksusowa limuzyna klasyfikowana w topowym segmencie F, flagowy model BMW, produkowany od 1977 roku. Poprzednikiem Serii 7 był model E3. Spokrewniona technicznie z nim była zresztą pierwsza generacja „siódemki”. Samochód okazał się komercyjnym sukcesem, nie tylko w Europie, ale i w USA – wyprodukowano go w liczbie prawie 300 tys. egzemplarzy. Kolejne ugruntowały pozycję BMW w tym segmencie. Seria 7 jest dla niemieckiej marki modelem, który jako pierwszy prezentuje jej nowe rozwiązania techniczne – później są one wykorzystywane w mniejszych autach BMW. Od 2015 roku oferowana jest szósta generacja modelu, nazwana G11 oraz G12 (wersja przedłużona).
czytaj więcej
Powagosław
Jak to „wygląda jak poprzednia generacja”? G11 jest smuklejszy, zgrabniejszy i bardziej elegancki. Dużo dynamiki dały mu nieco bardziej kanciaste kształty. Jako limuzyna – wzorzec. ~Powagosław
Luzacjusz
Wiedzieliście, że ten samochód może w środku pachnieć tak, jak zażyczy sobie jego właściciel? To ja poproszę, żeby u mnie w domu pachniało jak w BMW. A co ja sądzę o Serii 7? Cóż, żeby wygrać z Mercedesem widocznie trzeba się do niego upodobnić. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2000 roku
Pojemność skokowa 2926 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 184 KM (135 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 410 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wyciszenie + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)
Średnie spalanie dla BMW Seria 7 E38 730 d 184KM 135kW 1998-2000
9,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,6
BMW Seria 7 E38
Sedan 730 d 184KM 135kW
Auto musi swoje wziąć na dojazdach do pracy na odcinku 15 km spalanie na poziomie 11 l na trasie z koszalina do kielc na autostradzie przy prędkościach 160-180 auto spaliło prawie 13 ON wracając na tempomacie 110km/h spalanie komp pokazał 8.7 ale to była straszna męczarnia. Auto bardzo wygodne ale masa tego auta niszczy zawieszenie a części nie są tanie za wahacz górny lemfordera trzeba dać 290zl dolny 240, do tego gnijące metalowe baki paliwa i automat na który trzeba dmuchać i chuchać. Diesla juz bym nie kupił lepiej zastanowić się nad zakupem silnika 2.8 jeśli ktoś szuka oszczędności a jesli nie to 4.4 i ogień
8,9
BMW Seria 7 E38
Sedan 730 d 184KM 135kW
Średnie spalanie mojego E38 w warunkach mieszanych i w miarę oszczędnej jeździe to 9,5 do 10 litrów ON na felgach 16. Jak na 2 tonowe auto w automacie i 3 litrowym silniku całkiem dobry wynik. W jeździe miejskiej, korki, światła itd spokojnie 12-13 l/100km. Auto mam od 4 lat, przejechane prawie 80kkm wiec wynik jest reprezentatywny. Na trasie przy bardzo oszczędnej jeździe do 120 km/h mój rekord to 6,3l/100km. Na autostradzie tempomat na 140km/h 7,5 - 8 l/100km. Generalnie 10 l/100km, tyle trzeba liczyć.
9,8
BMW Seria 7 E38
Sedan 730 d 184KM 135kW
Jeżdzę tym autkiem juz 2 lata w tym czasie przetestowałem je dokumentnie. Spalanie minimalne 6,1 litra ON/100km udało mi się osiągnąc jadąc na trasie 200 km jak emeryt 85km/h ;) nie było łatwo. Natomiast przy normalnej jeżdzie do 140 km/h spalanie w trasie wynosi 7,4 lON/100km, przy jeździe szybkiej 200 km/h na obwodnicach na odcinu 200 km spala 10,3 l ON/100km. Jazdaw mieście 300 tys. ludności 10 km w jedną stronę do pracy wychodzi 10,8 przy dynamicznym przemieszczaniu się połączonym miejscami w staniu w korkach, natomiast zimą wzrasta do 13 lON/100km. Nie ma cudów, moc musi się z czegoś brać natomiast konfort jest poprostu magiczny, dobrze wytłumione auto nie słychać pracy silnika przy spokojnej jeżdzie poprostu płynie nie jedzie. Po przejechaniu 500 km nie chce się z niego wysiadać, nic nie boli, nie odczuwa się zmęczenia takiego jak jazda innym autem nowszym niższej klasy. Przez okres 2 lat użytkowania nic mi się nie zepsuło ,poza przepaloną żarówką ksenonową i planową wymianą oleju w silniku i skrzyni automatycznej nie wygenerowało żadnych kosztów. Dodatkowym plusem jest fakt - iż nikt nie próbuje nawet startować do miejskich wyścigów z tym autem, na klapie tylnej brak emblematów a dwie rury wydechowe robią odpowiedniewrażenie. Wyprzedzanie pojazdów na trasie to poprostu bajka, zapomina sie o nich bardzo szybko bez zastanowienia ;) Polecam to auto bo naprawdę warto przeżyć to na własnej skórze.

Usterki BMW Seria 7 E38

Liczba wpisów: 5
Bardzo trudny rozruch na zimnym
  • BMW Seria 7 E38 740 i B40/1 286KM 210kW 1994-1995
  • silnik
Po dłuższym postoju nie chce się uruchomić ,rozrusznik kręci ale nie uruchamia się pompa i prawdopodobnie nie ma iskry na świecach ale odkryłem ,że należy włączyć zapłon (poz 2) na ok. 10min , po tym czasie bez problemu odpala . Nawet jak po tych 10 minutach przekręcę kluczyk na poz 1 i z powrotem na poz. 2 to też odpali. Jak odpali wszystko pracuje prawidłowo a komputer pokazuje "CHECK KONTROL OK" Jeżeli chodzi o świecące kontrolki to w tej chwili świeci się cały czas AIRBAG i żółty trójkąt z wykrzyknikiem. Nadmieniam ,że podmieniałem czujnik położenia wału korb. czujnik wałka rozrządu i czujnik temperatury silnika ten współpracujący z komputerem i nic to nie pomogło. Czekam na podpowiedzi fachowe, może ktoś spotkał się z takim problemem Wszystko to dotyczy BMW E38 M62 4,4L 1998r (przed liftem.) Zimny - brak rozruchu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Gubi moc przy gwałtownym przyśpieszaniu
  • BMW Seria 7 E38 740 i B40/2 286KM 210kW 1995-2001
  • silnik
Przy dodaniu gazu (mocniejszym)i jeżdzie np pod górkę -lub przy wyprzedzaniu gwałtowne wciśnięcie gazu-auto szarpnie -straci moc i trzeba stanąć wyciągnąc kluczyk -włożyć i idzie dalej Prawdopodobnie przepłowomierz powietrza
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
na ciepłym ciężko zapala, piksele w liczniku uciekają ,czujniki abs psują się
  • BMW Seria 7 E38
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 8
wachacze dolne co 2 lata wymiana ,piksele w liczniku zanikają, silnik ciężko zapala na ciepłym silniku ,czujniki abs usterki ,podnośniki szyb prawa strona ,lewa, końcóki drążków co 3 lata,kluczk nie zawsze otwiera usterka ścieżki,
4 komentarze
BMW Seria 7 E38