Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

BMW Seria 7 Sedan 730 d

Luksusowa limuzyna klasyfikowana w topowym segmencie F, flagowy model BMW, produkowany od 1977 roku. Poprzednikiem Serii 7 był model E3. Spokrewniona technicznie z nim była zresztą pierwsza generacja „siódemki”. Samochód okazał się komercyjnym sukcesem, nie tylko w Europie, ale i w USA – wyprodukowano go w liczbie prawie 300 tys. egzemplarzy. Kolejne generacje sprzedawały się jeszcze lepiej i ugruntowały pozycję BMW w tym segmencie. Od 2008 roku na rynku dostępna jest piąta ewolucja tego modelu dostępna również w wersji przedłużonej (F02).

Generacje BMW Seria 7

Seria 7 F1

Kiedy w biurach projektowych BMW szefował Chris Bangle, z zakładów produkcyjnych bawarskiej marki zaczęły wyjeżdżać bardzo kontrowersyjne pojazdy, zupełnie niepodobne do klasycznych modeli firmy sprzed lat. Chyba najbardziej dyskusyjnym z tych pojazdów była seria 7 E65 - luksusowa i ozdobiona elementami typowymi dla BMW, ale koszmarnie ociężała i opatrzona w skutecznie "udziwnione" detale. Kolejna, opisywana generacja - oznaczona symbolem F01 - przejęła po poprzedniku masywność, ale zyskała więcej stylistycznej dynamiki, a jednocześnie i elegancji. Efekt prac projektantów nie powala na kolana lekkością, jednak i tak robi niesamowite wrażenie na ulicy.

Kokpit "siódemki" wprawia kierowcę w znakomite samopoczucie. Przed prowadzącym rozpościera się gustownie wystylizowany panel przedni, w którym najważniejszą część stanowią prosto zaprojektowane, ale super-czytelne zegary. Wokół siebie kierowca dostrzeże materiały o jakości nieosiągalnej dla niejednego rywala BMW. Wszystko jest oczywiście kapitalnie zmontowane, a wszelkie klawisze i przełączniki są umiejscowione zgodnie z zasadami ergonomii (ze względu na multum funkcji, obsługa kokpitu wymaga jednak przyzwyczajenia). Kolejne zalety to doskonała pozycja za kierownicą, ogromna ilość przestrzeni oraz fotel, na którym będzie nam wygodnie nawet po najdłuższej trasie.

Miejscu pracy kierowcy naprawdę trudno cokolwiek zarzucić, ale jak sprawa wygląda z pozostałymi miejscami siedzącymi? Osoba zasiadająca u boku prowadzącego również nie powinna na cokolwiek narzekać. Nieco gorzej jest, gdy przyjrzymy się drugiemu rzędowi siedzeń - wygoda kanapy jest poza wszelką dyskusją, jednak przestrzeni jest tam mniej niż sugerują to wymiary zewnętrzne. Nie oznacza to jednak, że miejsca jest mało - jedynie rosłym pasażerom może brakować paru centymetrów na nogi czy głowę. Oczekując naprawdę królewskich warunków podróżowania z tyłu powinno się zainwestować w wersję z przedłużonym rozstawem osi.

Biało-niebieska szachownica widoczna na masce zobowiązuje - nawet swoją flagową limuzynę BMW musiało skonstruować tak, aby jej prowadzenie sprawiało dużo radości. Czy się udało? Generalnie tak - dzięki precyzyjnie działającemu układowi kierowniczemu prowadzący czuje kontakt z samochodem i wie, co dzieje się z przednimi kołami. Pokaźna masa własna robi jednak swoje, więc szybkie pokonywanie ostrych łuków generuje niemałe przechyły karoserii. Nad wszystkim czuwa oczywiście szereg elektronicznych urządzeń, które zapewniają bezpieczną jazdę. Pozostaje jeszcze kwestia komfortu - jak na limuzynę przystało, jest on bardzo wysoki, choć niektórzy rywale oferują więcej.

Wyposażenie seryjne BMW serii 7 wprawia potencjalnego nabywcę w dobry nastrój, zupełnie odwrotnie działa jednak na niego cena. No, chyba, że pieniądze nie grają dla niego większej roli, wtedy i horrendalne kwoty zakupu można zaakceptować. Ale bogaty i wymagający klient natknie się na inną przeszkodę - braki w wyposażeniu opcjonalnym. W tej klasie niemożność zamówienia (nawet za dopłatą) np. bocznych airbagów dla pasażerów tylnych siedzeń to poważne niedociągnięcie.

Seria 7 E65

Zmiany linii stylistycznych nie zawsze wychodzą producentom aut na zdrowie, a bohater naszego opisu jest tego doskonałym dowodem - w odróżnieniu od klasycznie zaprojektowanych poprzedników, "siódemka" E65 okazuje się kontrowersyjna i koszmarnie ociężała. Zupełnie inaczej jest z kokpitem, który dostojny wygląd łączy z czytelnymi wskaźnikami, ultra-luksusowymi materiałami oraz precyzyjnym montażem. Jego obsługa, a konkretnie nieudanego systemu iDrive, wymaga niestety przyzwyczajenia. Plus za przestronną kabinę pasażerską i pakowny bagażnik.

Spośród szerokiej gamy silnikowej flagowego BMW największym zainteresowaniem cieszy się wersja 730d napędzana 3-litrowym dieslem. To jednostka jak najbardziej godna polecenia, bo jest wystarczająco żwawa, oszczędna i trwała. Większe "ropniaki" sprawiają niestety problemy, dlatego oczekując dobrych osiągów, lepiej zdecydować się na "benzyniaka" - najlepiej tego 4,4-litrowego, który wręcz katapultuje auto, a spala niewiele więcej niż mniejsze motory. Tradycyjnie dla limuzyn rodem z Bawarii, sztywne zawieszenie, precyzyjny układ kierowniczy i napęd na tył zachęcają do sportowej jazdy.

Lista typowych problemów zgłaszanych przez użytkowników BMW serii 7 E65 nie jest długa, ale musimy liczyć się z tym, że większość napraw poważnie nadszarpnie nasz budżet. Tyczy się to m.in. licznych elementów układu jezdnego, będącego piętą achillesową opisywanego modelu. Poza zawieszeniem, kłopoty może zafundować nam osprzęt 8-cylindrowych silników wysokoprężnych oraz elektryka (zwłaszcza we wczesnych rocznikach). Podczas poszukiwań "siódemki" lepiej uzbroić się w cierpliwość i znaleźć naprawdę zadbany egzemplarz, bo ten "zajechany" lub powypadkowy będzie najprawdopodobniej jeżdżącą skarbonką.

Komentarze redakcji

Powagosław: Wiele powiedziano i napisano o tym, jak szpetny jest ten samochód. To ten specyficzny urok większości modeli BMW. Bez uprzedzeń, „siódemka” poraża swoim rozmachem oraz pociąga swoją elegancją i sportowym charakterem. Tradycyjnie, całość jest nieco krzykliwa. Ale to działa!
Luzacjusz: Jestem przytłoczony jego wielkością, majestatem w środku i wiekuistą światłością wydobywającą się z reflektorów. Jeno nie wiem czy jestem godzien. A chciałbym. Tylko, czy w standardzie dodają chociaż do niego szofera?

Silniki BMW Seria 7

BMW Seria 7 F01 - jaki silnik wybrać?

Oczekujesz emocji? Wybierz silnik benzynowy. Juz ten podstawowy o mocy 320KM czyni cuda na drodze z tak ogromnym autem, a to dopiero początek. Warianty, które oferują 450- i 544KM serwują już osiągi samochodu skrajnie sportowego. Jeśli jednak stawiasz na oszczędność, to kup diesla. Cennik otwiera wariant 730d 258KM. Wbrew pozorom auto z taką jednostką jest dość zrywne i nie trzeba wstydzić się na drodze. Ciekawszy jest za to wariant 313-konny. 750d to już propozycja dla koneserów. Podobnie jak 354-konna hybryda.

Publikacje o BMW Seria 7

BMW 750d xDrive 381 KM - czego chcieć więcej?
 
Nasz test BMW 750d xDrive 381 KM

Topowe limuzyny niemieckich producentów od lat wzbudzały zainteresowanie i podziw. Niektórzy twierdzili, że są brzydkie, toporne, niektóre modele nie spotykały się z najlepszymi opiniami na temat stylistyki, ale każdy w głębi duszy marzył o wielkim krążowniku szos z absurdalnie bogatym wyposażeniem....

BMW Serii 7 - przystępny luksus

Czy James Bond mógłby wybrać zły samochód? Pewnie nie, dlatego w jednym z odcinków jeździł BMW Serii 7 e38. Dziś ten model już nie kosztuje fortuny i zestarzał się z klasą jak Sophia Loren, ale nadal ma całkiem sporo do zaoferowania. Pytanie tylko, czy warto się na niego skusić?

BMW Serii 7 E65 - arystokracja pełną parą?
 
Nasz test BMW Serii 7 E65 – arystokracja pełną parą?

Farmaceuci robili kiedyś eksperymenty na królikach, a BMW postanowiło zaszaleć i zrobiło je na swoich klientach. Dzięki temu powstał samochód o przepychu, jakiego nigdy dotąd w tej marce nie było. I jak na ironię teraz można go kupić z drugiej ręki w cenie budżetowego auta miejskiego z salonu. Jakie...

BMW 740d xDrive - biznes w każdą pogodę
 
Nasz test BMW 740d xDrive, 313 KM

Klasyka wymaga ofiar - z takiego założenia musieli wychodzić Bawarczycy, kiedy przez 32 lata swoim najbardziej zamożnym klientom oferowali BMW serii 7 wyłącznie z tylnym napędem. Napęd x szalał w najlepsze od połowy lat 80-tych w (z czasem) niemal całej gamie modelowej BMW, a flagowy sedan wciąż był...

Samochody, które zmieniły historię: BMW serii 7 (E32)

Równomierne i intensywne oświetlenie drogi, znaczna żywotność żarówek oraz niskie zużycie prądu to główne zalety oświetlenia ksenonowego. Przed laty był to ekskluzywny dodatek, który zadebiutował w BMW serii 7.

Przeczytaj pozostałe artykuły o BMW Seria 7

BMW Seria 7 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców BMW Seria 7autoWcentrum - społeczność BMW Seria 7

najwyższe oktanyAuta - BMW Seria 7

BMW Seria 7 750 LI 74,51

BMW Seria 7 SIEBEN 73,67

BMW Seria 7 E38 740i 77,71

BMW Seria 7 35 iA Mafioso 75,18

BMW Seria 7 E32 ,750il 82,36

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - BMW Seria 7

cruscher 30,15

andik35 30,13

aik0n 30,53

rcclio 30,07

jacol65 30,08

kamilek112386 30,10

MikrusAS 45,90

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - BMW Seria 7

zmieniarka dostała 2 szansę.
zmieniarka dostała 2 szansę. Nie miałem czasu zajrzeć do bagażnika gdzie jest zmieniarka,aż do dziś,rozebrałe...
Mała awaria podczas podróży
Mała awaria podczas podróży Więc wyjechaliśmy do Warszawy moją BMW w 4 osoby czyli Ja, mój brat, jego żona i...
Próba kradzieży :( thx 4 help
Próba kradzieży :( thx 4 help Witam, Wczoraj dostałem powiadomienie od mamy ,że w 7ce wybili szybkę tylną lewą...
Spalanie
Spalanie Spalanie 22/ 100l. GAZU / AUTOMAT CHODZI W TRYBIE AWARYJNYM !! Za 40zł przejadę ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

BMW Seria 7

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut BMW Seria 7
 

Najpopularniejsza wersja BMW Seria 7

BMW Seria 7

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę BMW Seria 7
 

BMW Seria 7 najczęściej porównywane z:

Mercedes CLA
180 BlueEFFICIENCY Edition (122 KM)
Jaguar XJ
3.0 V6 S/C (340 KM)
Mercedes CLA
220 CDI (177 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti Q70 Sport Tech Infiniti Q70 Sport Tech
Rocznik: 2014. Silnik: 2.2 125KM .
Cena: 210 600 zł
Zyskujesz: 34 400 zł Zobacz szczegóły »
Infiniti QX70 S Design Infiniti QX70 S Design
Rocznik: 2014. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 249 900 zł
Zyskujesz: 33 315 zł Zobacz szczegóły »

Używane BMW 730

BMW 750
4.4 benzyna 407 KM
140 350 km, 2009
179 000 PLN
BMW 728
2.8 benzyna 192 KM
233 000 km, 1998
8 950 PLN
BMW 750
4.4 benzyna 408 KM
29 000 km, 2009
160 000 PLN
BMW 730
3.0 diesel 170 KM
138 000 km, 2008
99 000 PLN

Ocena auta BMW Seria 7 Sedan 730 d

  • Średnia ocena
    na podstawie 7 opinii
  • 3,48
  • Średnia dla segmentu
    Auta luksusowe: 4,41

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie BMW Seria 7

BMW Seria 7 E65 2002 BMW serii 7 xDrive Facelifting BMW Seria 7 F01 Facelifting 740d 313KM - galeria redakcyjna BMW Seria 7 F01 Facelifting 750d 381KM - galeria redakcyjna BMW Seria 7 ActiveHybrid BMW serii 7 ActiveHybrid Facelifting BMW Seria 7 L  F02 BMW Seria 7 BMW seria 7 Mansory BMW Seria 7 E38 Sedan - galeria społeczności
Zobacz inne galerie BMW

Opinie o instalacji LPG

BMW Seria 7

  • 1.
  • 2,00 BMW Seria 7 E65 745 i (333KM) 2004r.
    dodał: Konrad, 27.04.2014

    Jestem tutaj calkowicie przypadkowo i widząc te pozytywne opinie dla p. Cebuli nie mogłem się powstrzymać od komentarza.Około 6 lat temu zabudowałem u niego instalację i nigdy więcej już tam nie pojadę. Przed montażem auto eksploatowałem przez rok i nie miałem żadnych problemów. Od zabudowy instalacji już tak różowo nie było. Auto zaczęło wyświetlać same błędy od strony pracy silnika,silnik nie pracował płynnie, auto gasło na skrzyżowaniach. Kilkakrotne wizyty nic nie dawały. Wiecznie coś poprawiali, ale skutecznej naprawy do końca nie było. Po roku auto zamieniłem na inne z silnikiem diesla i mam święty spokój. Pierwszy i ostatni raz zamontowałem instalację do swojego samochodu, a już na pewno nie w Eco-Car u Cebuli

  • 2.
  • 2,50 BMW Seria 7 E38 735 i (235KM) 1997r.
    dodał: bbbbbbbb, 02.09.2010

    Właściciel zaproponował mi instalacje za kwote 3800zł..Załozyłem post na forum lpg z zapytaniem o jakosc klamotów prponowanych przez pana własciciela i 112 osób zjechało pana za to co chciał mi zamontować(wszystko co najtańsze) Panie Heniu ja chciałem spalac Gaz a nie zawory!!!Valteka wtryski to sobie pan zakładaj.Mało tego pokusiłem sie o popatrzenie do aut co im tam montowano gaz...Zgroza!!! Wtryski leża w kazdym aucie kolektor wiercony bez demontazu weżyki do wtrysków jak popadnie reduktor a gdzie najwygodniej i to nic ze weże po 1 metr(spadek temperatury)A wszysto zamontowane na plastikowe opaski Sterownik zawór dobrze ze jeszcze nie reduktor..NIEPOLECAM A NAWET ODRADZAM!!!

  • 3.
  • 4,50 BMW Seria 7 E38 735 i (235KM) 1998r.
    dodał: ManiakBMW, 09.09.2011

    Zamienił stryjek siekierkę na...skarbonkę,która przynosi oszczędności.Zdemontowałem instalację zwykłą na wtrysk sekwencyjny.Przyznam się,że podchodziłem do tego z dystansem.Teraz wiem,że Pan Piotr wiedział co mówi i robi.Wielki Szacunek dla takich jak ON!!!

  • 4.
  • 5,00 BMW Seria 7 E38 740 i (286KM) 2000r.
    dodał: Maniek36, 30.10.2014

    Instalacja świetna,Proponowano mi wiele wynalazków do tego auta jakieś składane instalacje, jednak zdecydowałem się na LandiRenzo nie żałuje !!! wszystko zgrane jak najlepiej ,spalanie gazu nie przeraża 2 litry większe od spalania benzyny,same plusy !!!

  • 5.
  • 5,00 BMW Seria 7 E38 730 i (218KM) 1998r.
    dodał: Pani Ewa, 07.01.2011

    Jestem bardzo zadowolona z przebiegu całej operacji, Panowie bardzo mili i kompetentni, kawa, herbata, bardzo przyjemna atmosfera, można poczekać na miejscu. Polecam wszystkim Kobietom i nie tylko Ewa

  • 6.
  • 5,00 BMW Seria 7 E65 745 i (333KM) 2004r.
    dodał: redabel, 19.02.2012

    profesjonalny montaż ,instalacje VSI-PRINS polecam jest to instalacja dla ludzi którzy robią na prawde bardzo dalekie przebiegi bez potrzeby czestego serwisu.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG BMW Seria 7

BMW Seria 7

163 komentarze

136 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~zaskron~zaskron

Do ~RASTA: wkońcu , dobrze napisane

~zaskron~zaskron

Do ~Marek: hej wedkażu nie stać ćie czy masz szmelcwagena w tdi

~zaskron~zaskron

Do ~Daniel:witam właśnie dzięki takim kordełkom teraz możesz znaleść igłe e32 bracie . dodam ,że naprawde wole jezdzić na benzynie dwa razy mniej niż na gazie dwa razy wiecej , po prostu te auto inaczej sie nagrzewa ,inaczej pachnie ,chodzi, oddycha , a jeżeli cie nie stać to nadgodziny albo do pracy w sobote . sprawa najważniejsza śiódemka bardzo niszczy sie w mieśćie te okręty mają płynąć na autostradzie a V8 potrzebuje czasu sie nagrzać . jezeli dojeżdzasz w zimie 5 kilometrów na gazie do pracy . braćie awaria pewna

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów BMW

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
14 731
Przejechany dystans
34 951 197 km
Zatankowanego paliwa
18 511 217 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 841
Wydanych pieniędzy
1 300 281 zł
Średnie wydatki na auto
1 446 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 213
Wydanych pieniędzy
1 707 392 zł
Średnie wydatki na auto
1 899 zł
Zobacz dzienniki kosztów BMW (899)

Zużycie paliwa BMW Seria 7 Sedan 730 d

Na podstawie 7 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Orido, dodano: 28.09.2008 01:04

Pali tyle ile mu się wleje :). Ogólnie z auta jestem zadowolony. Nie jest to moje pierwsze BMW. Spalanie w mieście w korkach w granicach 25 litrów Lpg uważam za w miarę rozsądny wynik. Przy szaleńczej jeździe w mieście potrafi spalić i 33 do 35 litrów. W trasie w granicach 18 do 22 litrów max. Kupując to auto wiedziałem na co sie porywam. Luksus 9i komfort wart swej ceny i w tym przypadku nie ma co dyskutować na temat kosztów paliwa. pozdrawiam szczęśliwych posiadaczy i fanów BMW!

pełny raport BMW Sedan 740 i

autor: kolas, dodano: 24.10.2009 12:23

cóż auto lubi wysokie obroty,więc na niskich nie jeżdze :P .Trasa do pracy 30% miasto 70% trasa(5 min stania w korkach+3 skrzyżowania świetlne).W takim wariancie auto pali mi 18L/LPG ,i nie uważam to duże spalanie biorąc pod uwage to że jeżdże bardzo dynamicznie.Ostatnio jadąc w trasie auto spaliło mi 14L/LPG przy prędkościach rzędu 70-110 km/h.Najwięcej mi spaliła gdy dojeżdzałem do pracy gdzie stałem w turbo korkach 20L/LPG.No i ne wspomnę ile to auto pali gdy ktoś driftuje ;) potrafi wtedy spalic taką ilość jak dobry radziecki czołg.

pełny raport BMW Sedan 730 i

autor: Kuba, dodano: 15.11.2012 15:01

Witam. Ludzie to jest 750i V12 to nie ma prawa palic 12L!!!!!! Nie umiem czytac już tych bredni o spalaniu. Srednie spalanie to 17/18 L przy w miare ekonomicznym jeżdżeniu.W trasie można zejsc do 12 ale to max 100 km /h trzeba jechac.Auto sprawdza się w trasie,autostrada Wrocław-Kraków jazda 180-220km/h spalanie 15L,wiec wydaje mi się to dobrym wynikiem.W mieście jest kiepsko.Samochód polecam jako drugi w rodzinie na dłuższe trasy,bo po mieście jest cieżko.Jeśli chodzi o jakośc do ceny,to chyba najlepszy samochód.Który ma niesamowite wyposażenie jak na(1996r),mnóstwo miejsca a poza tym niesamowite osiągi.POlecam w 100% !!!

pełny raport BMW Sedan 750 i

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o BMW Seria 7 Sedan 730 d

Podziel się wiedzą

Dane techniczne BMW Seria 7 Sedan 730 d

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k
Zobacz dane techniczne BMW Seria 7 E38 Sedan 730 d 193KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali BMW Seria 7, oglądali także