Wszystkie modele

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

BMW Seria 7 Sedan 730 d

Luksusowa limuzyna klasyfikowana w topowym segmencie F, flagowy model BMW, produkowany od 1977 roku. Poprzednikiem Serii 7 był model E3. Spokrewniona technicznie z nim była zresztą pierwsza generacja „siódemki”. Samochód okazał się komercyjnym sukcesem, nie tylko w Europie, ale i w USA – wyprodukowano go w liczbie prawie 300 tys. egzemplarzy. Kolejne generacje sprzedawały się jeszcze lepiej i ugruntowały pozycję BMW w tym segmencie. Od 2008 roku na rynku dostępna jest piąta ewolucja tego modelu dostępna również w wersji przedłużonej (F02).

Generacje BMW Seria 7

Seria 7 F1

Kiedy w biurach projektowych BMW szefował Chris Bangle, z zakładów produkcyjnych bawarskiej marki zaczęły wyjeżdżać bardzo kontrowersyjne pojazdy, zupełnie niepodobne do klasycznych modeli firmy sprzed lat. Chyba najbardziej dyskusyjnym z tych pojazdów była seria 7 E65 - luksusowa i ozdobiona elementami typowymi dla BMW, ale koszmarnie ociężała i opatrzona w skutecznie "udziwnione" detale. Kolejna, opisywana generacja - oznaczona symbolem F01 - przejęła po poprzedniku masywność, ale zyskała więcej stylistycznej dynamiki, a jednocześnie i elegancji. Efekt prac projektantów nie powala na kolana lekkością, jednak i tak robi niesamowite wrażenie na ulicy.

Kokpit "siódemki" wprawia kierowcę w znakomite samopoczucie. Przed prowadzącym rozpościera się gustownie wystylizowany panel przedni, w którym najważniejszą część stanowią prosto zaprojektowane, ale super-czytelne zegary. Wokół siebie kierowca dostrzeże materiały o jakości nieosiągalnej dla niejednego rywala BMW. Wszystko jest oczywiście kapitalnie zmontowane, a wszelkie klawisze i przełączniki są umiejscowione zgodnie z zasadami ergonomii (ze względu na multum funkcji, obsługa kokpitu wymaga jednak przyzwyczajenia). Kolejne zalety to doskonała pozycja za kierownicą, ogromna ilość przestrzeni oraz fotel, na którym będzie nam wygodnie nawet po najdłuższej trasie.

Miejscu pracy kierowcy naprawdę trudno cokolwiek zarzucić, ale jak sprawa wygląda z pozostałymi miejscami siedzącymi? Osoba zasiadająca u boku prowadzącego również nie powinna na cokolwiek narzekać. Nieco gorzej jest, gdy przyjrzymy się drugiemu rzędowi siedzeń - wygoda kanapy jest poza wszelką dyskusją, jednak przestrzeni jest tam mniej niż sugerują to wymiary zewnętrzne. Nie oznacza to jednak, że miejsca jest mało - jedynie rosłym pasażerom może brakować paru centymetrów na nogi czy głowę. Oczekując naprawdę królewskich warunków podróżowania z tyłu powinno się zainwestować w wersję z przedłużonym rozstawem osi.

Biało-niebieska szachownica widoczna na masce zobowiązuje - nawet swoją flagową limuzynę BMW musiało skonstruować tak, aby jej prowadzenie sprawiało dużo radości. Czy się udało? Generalnie tak - dzięki precyzyjnie działającemu układowi kierowniczemu prowadzący czuje kontakt z samochodem i wie, co dzieje się z przednimi kołami. Pokaźna masa własna robi jednak swoje, więc szybkie pokonywanie ostrych łuków generuje niemałe przechyły karoserii. Nad wszystkim czuwa oczywiście szereg elektronicznych urządzeń, które zapewniają bezpieczną jazdę. Pozostaje jeszcze kwestia komfortu - jak na limuzynę przystało, jest on bardzo wysoki, choć niektórzy rywale oferują więcej.

Wyposażenie seryjne BMW serii 7 wprawia potencjalnego nabywcę w dobry nastrój, zupełnie odwrotnie działa jednak na niego cena. No, chyba, że pieniądze nie grają dla niego większej roli, wtedy i horrendalne kwoty zakupu można zaakceptować. Ale bogaty i wymagający klient natknie się na inną przeszkodę - braki w wyposażeniu opcjonalnym. W tej klasie niemożność zamówienia (nawet za dopłatą) np. bocznych airbagów dla pasażerów tylnych siedzeń to poważne niedociągnięcie.

Seria 7 E65

Zmiany linii stylistycznych nie zawsze wychodzą producentom aut na zdrowie, a bohater naszego opisu jest tego doskonałym dowodem - w odróżnieniu od klasycznie zaprojektowanych poprzedników, "siódemka" E65 okazuje się kontrowersyjna i koszmarnie ociężała. Zupełnie inaczej jest z kokpitem, który dostojny wygląd łączy z czytelnymi wskaźnikami, ultra-luksusowymi materiałami oraz precyzyjnym montażem. Jego obsługa, a konkretnie nieudanego systemu iDrive, wymaga niestety przyzwyczajenia. Plus za przestronną kabinę pasażerską i pakowny bagażnik.

Spośród szerokiej gamy silnikowej flagowego BMW największym zainteresowaniem cieszy się wersja 730d napędzana 3-litrowym dieslem. To jednostka jak najbardziej godna polecenia, bo jest wystarczająco żwawa, oszczędna i trwała. Większe "ropniaki" sprawiają niestety problemy, dlatego oczekując dobrych osiągów, lepiej zdecydować się na "benzyniaka" - najlepiej tego 4,4-litrowego, który wręcz katapultuje auto, a spala niewiele więcej niż mniejsze motory. Tradycyjnie dla limuzyn rodem z Bawarii, sztywne zawieszenie, precyzyjny układ kierowniczy i napęd na tył zachęcają do sportowej jazdy.

Lista typowych problemów zgłaszanych przez użytkowników BMW serii 7 E65 nie jest długa, ale musimy liczyć się z tym, że większość napraw poważnie nadszarpnie nasz budżet. Tyczy się to m.in. licznych elementów układu jezdnego, będącego piętą achillesową opisywanego modelu. Poza zawieszeniem, kłopoty może zafundować nam osprzęt 8-cylindrowych silników wysokoprężnych oraz elektryka (zwłaszcza we wczesnych rocznikach). Podczas poszukiwań "siódemki" lepiej uzbroić się w cierpliwość i znaleźć naprawdę zadbany egzemplarz, bo ten "zajechany" lub powypadkowy będzie najprawdopodobniej jeżdżącą skarbonką.

Komentarze redakcji

Powagosław: Wiele powiedziano i napisano o tym, jak szpetny jest ten samochód. To ten specyficzny urok większości modeli BMW. Bez uprzedzeń, „siódemka” poraża swoim rozmachem oraz pociąga swoją elegancją i sportowym charakterem. Tradycyjnie, całość jest nieco krzykliwa. Ale to działa!
Luzacjusz: Jestem przytłoczony jego wielkością, majestatem w środku i wiekuistą światłością wydobywającą się z reflektorów. Jeno nie wiem czy jestem godzien. A chciałbym. Tylko, czy w standardzie dodają chociaż do niego szofera?

Silniki BMW Seria 7

BMW Seria 7 F01 - jaki silnik wybrać?

Kawał żelaza, który trzeba czymś napędzić. Póki co gama silników nie poraża ilością, ale możliwościami jak najbardziej tak. Diesel ma 3l pojemności i 245KM. Może i przydałby się jeszcze jakiś większy, ale ten żwawo radzi sobie z autem, sporo powyżej 100km/h nadal bezproblemowo walczy z oporami powietrza, a przy tym jest przyjazny dla portfela – zamknięcie się w nieco ponad 10l/100km nie powinno być trudne. Około 7 sekund do 100km/h może jednak niektórych znudzić, a wtedy warto sięgnąć po motory benzynowe. Możecie przebierać wśród dwóch silników – jednego mocnego, a drugiego mocniejszego. Mniejszy ma tylko 3.0l pojemności i aż 326KM oraz 450Nm – to jak w dieslu! Jeśli to mało – cały moment obrotowy jest dostępny już od 1500obr/min. Większy motor ma 4.4l, 407KM i 600Nm – w połączeniu z tylnym napędem przyczynia się do przyspieszenia remontu naszych dróg.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o BMW Seria 7

BMW 740d xDrive - biznes w każdą pogodę
 
Nasz test BMW 740d xDrive, 313 KM

Klasyka wymaga ofiar - z takiego założenia musieli wychodzić Bawarczycy, kiedy przez 32 lata swoim najbardziej zamożnym klientom oferowali BMW serii 7 wyłącznie z tylnym napędem. Napęd x szalał w najlepsze od połowy lat 80-tych w (z czasem) niemal całej gamie modelowej BMW, a flagowy sedan wciąż był...

Samochody, które zmieniły historię: BMW serii 7 (E32)

Równomierne i intensywne oświetlenie drogi, znaczna żywotność żarówek oraz niskie zużycie prądu to główne zalety oświetlenia ksenonowego. Przed laty był to ekskluzywny dodatek, który zadebiutował w BMW serii 7.

Przegląd rynku hybryd i samochodów elektrycznych

Ekologia już dawno wkroczyła do motoryzacji, ale to co się dzieje w ostatnich latach jest wprost nie do pomyślenia. Gdy piętnaście lat temu zadebiutowała Toyota Prius, chyba nikt nie spodziewał się, że stanie się obiektem pożądania i wyznacznikiem dobrego smaku. Dziś, Priusa ma niemal każda gwiazda w...

Moje osiemnaste urodziny - BMW Seria 7
 
Nasz test

Cześć! Mam na imię Nadia i od 7 lat mieszkam z rodzicami w Polsce. Już za kilka miesięcy mam osiemnaste urodziny. Chciałabym Wam opowiedzieć o prezencie od mojego ukochanego Tatusia.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora BMW 7 e38 - luksus, do którego trzeba dojrzeć

Ponoć rzeczy idealne żyją tylko w naszych głowach. Coś musi w tym być, bo doprawdy trudno wskazać choćby jedną rzecz, która byłaby zbliżona do ideału. Zresztą, ważniejszym pytaniem jest raczej to jakie jest nasze wyobrażenie ideału. Bo natura człowieka, niestety, ma to do siebie, że nawet w rzeczach...

Przeczytaj pozostałe artykuły o BMW Seria 7

BMW Seria 7 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców BMW Seria 7autoWcentrum - społeczność BMW Seria 7

najwyższe oktanyAuta - BMW Seria 7

BMW Seria 7 NiuNia 83,35

BMW Seria 7  Pijawka :) 82,74

BMW Seria 7 SIEBEN 73,68

BMW Seria 7 BESTIA 67,46

BMW Seria 7 730d 73,48

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - BMW Seria 7

niki129 96,17

Michael76 30,10

jacol65 30,08

ikspes 30,14

neptun69 93,13

lotczyk 30,12

Fastg 70,46

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - BMW Seria 7

Spalanie
Spalanie Spalanie 22/ 100l. GAZU / AUTOMAT CHODZI W TRYBIE AWARYJNYM !! Za 40zł przejadę ...
Praktycznie nowe oponki po 8mm każda ;)
Praktycznie nowe oponki po 8mm każda ;) Witam wszystkich. Dziś przyjechały oponki do BMW. Umyłem je i przygotowałem do z...
Mała awaria podczas podróży
Mała awaria podczas podróży Więc wyjechaliśmy do Warszawy moją BMW w 4 osoby czyli Ja, mój brat, jego żona i...
wymiana lamp tył i nowe klosze przód
 wymiana lamp tył i nowe klosze przód Zmieniłem tylne lampy z białym kierunkiem,przednie wymienione szkła gdyż były p...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

BMW Seria 7

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut BMW Seria 7
 

Najpopularniejsza wersja BMW Seria 7

BMW Seria 7

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę BMW Seria 7
 

BMW Seria 7 najczęściej porównywane z:

Jaguar XJ
3.0 V6 S/C (340 KM)
Mercedes Klasa S
350 Blue TEC (258 KM)
Jaguar XJ
3.0 V6 S/C (340 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i40 COMFORT Demonstracyjny Hyundai i40 COMFORT
Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.7 136KM, diesel.
Cena: 106 100 zł 87 900 zł
Zyskujesz: 18 200 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti FX30D S Premium Demonstracyjny Infiniti FX30D S Premium
Rocznik: 2013. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 3.0 238KM, diesel.
Cena: 308 835 zł 249 000 zł
Zyskujesz: 59 835 zł Zobacz szczegóły »

Używane BMW 730

BMW 750
4.4 benzyna 407 KM
140 350 km, 2009
179 000 PLN
BMW 728
2.8 benzyna 192 KM
233 000 km, 1998
8 950 PLN
BMW 750
4.4 benzyna 408 KM
29 000 km, 2009
160 000 PLN
BMW 730
3.0 diesel 170 KM
138 000 km, 2008
99 000 PLN

Ocena auta BMW Seria 7 Sedan 730 d

  • Średnia ocena
    na podstawie 6 opinii
  • 3,57
  • Średnia dla segmentu
    Auta luksusowe: 4,41

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie BMW Seria 7

BMW serii 7 xDrive Facelifting BMW seria 7 Mansory BMW Seria 7 E68 BMW 7 2008 BMW serii 7 ActiveHybrid Facelifting BMW Seria 7 ActiveHybrid BMW Seria 7 F01 Facelifting 740d 313KM - galeria redakcyjna BMW Seria 7 E65 2002 BMW Seria 7 L  F02 BMW Seria 7
Zobacz inne galerie BMW

Opinie o instalacji LPG

BMW Seria 7

  • 1.
  • 2,50 BMW Seria 7 E38 735 i (235KM) 1997r.
    dodał: bbbbbbbb, 02.09.2010

    Właściciel zaproponował mi instalacje za kwote 3800zł..Załozyłem post na forum lpg z zapytaniem o jakosc klamotów prponowanych przez pana własciciela i 112 osób zjechało pana za to co chciał mi zamontować(wszystko co najtańsze) Panie Heniu ja chciałem spalac Gaz a nie zawory!!!Valteka wtryski to sobie pan zakładaj.Mało tego pokusiłem sie o popatrzenie do aut co im tam montowano gaz...Zgroza!!! Wtryski leża w kazdym aucie kolektor wiercony bez demontazu weżyki do wtrysków jak popadnie reduktor a gdzie najwygodniej i to nic ze weże po 1 metr(spadek temperatury)A wszysto zamontowane na plastikowe opaski Sterownik zawór dobrze ze jeszcze nie reduktor..NIEPOLECAM A NAWET ODRADZAM!!!

  • 2.
  • 4,50 BMW Seria 7 E38 735 i (235KM) 1998r.
    dodał: ManiakBMW, 09.09.2011

    Zamienił stryjek siekierkę na...skarbonkę,która przynosi oszczędności.Zdemontowałem instalację zwykłą na wtrysk sekwencyjny.Przyznam się,że podchodziłem do tego z dystansem.Teraz wiem,że Pan Piotr wiedział co mówi i robi.Wielki Szacunek dla takich jak ON!!!

  • 3.
  • 5,00 BMW Seria 7 E38 730 i (218KM) 1998r.
    dodał: Pani Ewa, 07.01.2011

    Jestem bardzo zadowolona z przebiegu całej operacji, Panowie bardzo mili i kompetentni, kawa, herbata, bardzo przyjemna atmosfera, można poczekać na miejscu. Polecam wszystkim Kobietom i nie tylko Ewa

  • 4.
  • 5,00 BMW Seria 7 E65 745 i (333KM) 2004r.
    dodał: redabel, 19.02.2012

    profesjonalny montaż ,instalacje VSI-PRINS polecam jest to instalacja dla ludzi którzy robią na prawde bardzo dalekie przebiegi bez potrzeby czestego serwisu.

  • 5.
  • 5,00 BMW Seria 7 E65 745 i (333KM) 2002r.
    dodał: chorobliwy, 19.03.2011

    warsztat MCC GAS z ul. Szpacza 2 polecony przez autoryzowany serwis BMW. Profesjonalny montaż, bezproblemowe działanie.Polecam ta firmę

  • 6.
  • 2,00 BMW Seria 7 E32 730 i (188KM) 1994r.
    dodał: piotr chudziak, 31.08.2010

    w tej firmie sa robione same fuszerki zamias czeci nowyc sa niekture urzywane

Wszystkie opinie o instalacjach LPG BMW Seria 7

BMW Seria 7

163 komentarze

136 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~zaskron~zaskron

Do ~RASTA: wkońcu , dobrze napisane

~zaskron~zaskron

Do ~Marek: hej wedkażu nie stać ćie czy masz szmelcwagena w tdi

~zaskron~zaskron

Do ~Daniel:witam właśnie dzięki takim kordełkom teraz możesz znaleść igłe e32 bracie . dodam ,że naprawde wole jezdzić na benzynie dwa razy mniej niż na gazie dwa razy wiecej , po prostu te auto inaczej sie nagrzewa ,inaczej pachnie ,chodzi, oddycha , a jeżeli cie nie stać to nadgodziny albo do pracy w sobote . sprawa najważniejsza śiódemka bardzo niszczy sie w mieśćie te okręty mają płynąć na autostradzie a V8 potrzebuje czasu sie nagrzać . jezeli dojeżdzasz w zimie 5 kilometrów na gazie do pracy . braćie awaria pewna

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów BMW

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
12 014
Przejechany dystans
7 783 404 km
Zatankowanego paliwa
408 861 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 403
Wydanych pieniędzy
939 573 zł
Średnie wydatki na auto
1 243 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 310
Wydanych pieniędzy
1 108 643 zł
Średnie wydatki na auto
1 466 zł
Zobacz dzienniki kosztów BMW (756)

Zużycie paliwa BMW Seria 7 Sedan 730 d

Na podstawie 6 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Pablos, dodano: 07.08.2010 13:32

Niech sie nieoszukują ci ktorzy mówia,że ich siedem spali po dużym mieście 17,czy 18 litrow jest to nierealne,750 ma 12 cylindrow kazdy generuje ok 26 km na cylinder to niejest duzo jak na mase i gabaryty tego auta jesli te auto palilo by 18 czy mniej w mieście to 323 compact mósial by palic osiem a pali 12,13 a jest to połowa auta jak i silnika.Siedem jest genialne i obojetnie ile spali tak będziemy nim jeżdzic.Pozdrawiam wszystkich posiadaczy tych krążownikow.

pełny raport BMW Sedan 750 i

autor: Przemo 740, dodano: 28.09.2013 12:58

Nie ma co się oszukiwać ...32 czterolitrowa musi swoje spalić. Mam ją w gazie na sekwencjii i minimalne spalanie które zaobserwowałem wyniosło w granicach 15 l ( cała butla 60 L wystarcza w trasie na 400km) średnia prędkośc 130-150.Więc jest dobrze, przeliczają koszt na benzyne spalanie oscyluje w granicach 8 L więc zwykła 2.0 benzyna tyle spali po trasie. Na sporcie połyka kilimetry aż miło, często zaskakuje kierowców który myślą że stara seria 7 nie da rady ;) Naprawde polecam ten model, sam mam dwa egzemplarze czterolitrowe. Miodzio ;)

pełny raport BMW Sedan 740 i V8

autor: biuro@integron., dodano: 01.01.2014 13:34

Minimalne spalanie to trasa Bawaria - Radom. Jazda przepisowa. Samochód z napędem xdrive pali około od 0,5 do 1L więcej niż wersja RWD. Typowa normalna jazda mieszana bez poganiania to około 13L. Często robię trasy Skarżysko-Kamienna - Warszawa(centrum) i powrót. Razem 330km. Trasa E7. Niemal zawsze stoję w korkach około godziny. Średnio wychodzi 12,8L. Spalanie w lato na postoju z włączoną klimatyzacją 2.2L/h. Uwaga-samochód jeździ na benzynie 98 ponieważ 95 pod dużym obciążeniem wywala błędy silnika (misfire). Pierwotnie myślałem, że to usterka motoru (N63), ale na 98 z dowolnej stacji problem nigdy się nie pojawił.

pełny raport BMW Sedan 750i

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o BMW Seria 7 Sedan 730 d

Podziel się wiedzą

Dane techniczne BMW Seria 7 Sedan 730 d

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne BMW Seria 7 E38 Sedan 730 d 193KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali BMW Seria 7, oglądali także