Wszystkie modele

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

BMW Seria 7 Sedan 730 d

Luksusowa limuzyna klasyfikowana w topowym segmencie F, flagowy model BMW, produkowany od 1977 roku. Poprzednikiem Serii 7 był model E3. Spokrewniona technicznie z nim była zresztą pierwsza generacja „siódemki”. Samochód okazał się komercyjnym sukcesem, nie tylko w Europie, ale i w USA – wyprodukowano go w liczbie prawie 300 tys. egzemplarzy. Kolejne generacje sprzedawały się jeszcze lepiej i ugruntowały pozycję BMW w tym segmencie. Od 2008 roku na rynku dostępna jest piąta ewolucja tego modelu dostępna również w wersji przedłużonej (F02).

Generacje BMW Seria 7

Seria 7 F1

Kiedy w biurach projektowych BMW szefował Chris Bangle, z zakładów produkcyjnych bawarskiej marki zaczęły wyjeżdżać bardzo kontrowersyjne pojazdy, zupełnie niepodobne do klasycznych modeli firmy sprzed lat. Chyba najbardziej dyskusyjnym z tych pojazdów była seria 7 E65 - luksusowa i ozdobiona elementami typowymi dla BMW, ale koszmarnie ociężała i opatrzona w skutecznie "udziwnione" detale. Kolejna, opisywana generacja - oznaczona symbolem F01 - przejęła po poprzedniku masywność, ale zyskała więcej stylistycznej dynamiki, a jednocześnie i elegancji. Efekt prac projektantów nie powala na kolana lekkością, jednak i tak robi niesamowite wrażenie na ulicy.

Kokpit "siódemki" wprawia kierowcę w znakomite samopoczucie. Przed prowadzącym rozpościera się gustownie wystylizowany panel przedni, w którym najważniejszą część stanowią prosto zaprojektowane, ale super-czytelne zegary. Wokół siebie kierowca dostrzeże materiały o jakości nieosiągalnej dla niejednego rywala BMW. Wszystko jest oczywiście kapitalnie zmontowane, a wszelkie klawisze i przełączniki są umiejscowione zgodnie z zasadami ergonomii (ze względu na multum funkcji, obsługa kokpitu wymaga jednak przyzwyczajenia). Kolejne zalety to doskonała pozycja za kierownicą, ogromna ilość przestrzeni oraz fotel, na którym będzie nam wygodnie nawet po najdłuższej trasie.

Miejscu pracy kierowcy naprawdę trudno cokolwiek zarzucić, ale jak sprawa wygląda z pozostałymi miejscami siedzącymi? Osoba zasiadająca u boku prowadzącego również nie powinna na cokolwiek narzekać. Nieco gorzej jest, gdy przyjrzymy się drugiemu rzędowi siedzeń - wygoda kanapy jest poza wszelką dyskusją, jednak przestrzeni jest tam mniej niż sugerują to wymiary zewnętrzne. Nie oznacza to jednak, że miejsca jest mało - jedynie rosłym pasażerom może brakować paru centymetrów na nogi czy głowę. Oczekując naprawdę królewskich warunków podróżowania z tyłu powinno się zainwestować w wersję z przedłużonym rozstawem osi.

Biało-niebieska szachownica widoczna na masce zobowiązuje - nawet swoją flagową limuzynę BMW musiało skonstruować tak, aby jej prowadzenie sprawiało dużo radości. Czy się udało? Generalnie tak - dzięki precyzyjnie działającemu układowi kierowniczemu prowadzący czuje kontakt z samochodem i wie, co dzieje się z przednimi kołami. Pokaźna masa własna robi jednak swoje, więc szybkie pokonywanie ostrych łuków generuje niemałe przechyły karoserii. Nad wszystkim czuwa oczywiście szereg elektronicznych urządzeń, które zapewniają bezpieczną jazdę. Pozostaje jeszcze kwestia komfortu - jak na limuzynę przystało, jest on bardzo wysoki, choć niektórzy rywale oferują więcej.

Wyposażenie seryjne BMW serii 7 wprawia potencjalnego nabywcę w dobry nastrój, zupełnie odwrotnie działa jednak na niego cena. No, chyba, że pieniądze nie grają dla niego większej roli, wtedy i horrendalne kwoty zakupu można zaakceptować. Ale bogaty i wymagający klient natknie się na inną przeszkodę - braki w wyposażeniu opcjonalnym. W tej klasie niemożność zamówienia (nawet za dopłatą) np. bocznych airbagów dla pasażerów tylnych siedzeń to poważne niedociągnięcie.

Seria 7 E65

Zmiany linii stylistycznych nie zawsze wychodzą producentom aut na zdrowie, a bohater naszego opisu jest tego doskonałym dowodem - w odróżnieniu od klasycznie zaprojektowanych poprzedników, "siódemka" E65 okazuje się kontrowersyjna i koszmarnie ociężała. Zupełnie inaczej jest z kokpitem, który dostojny wygląd łączy z czytelnymi wskaźnikami, ultra-luksusowymi materiałami oraz precyzyjnym montażem. Jego obsługa, a konkretnie nieudanego systemu iDrive, wymaga niestety przyzwyczajenia. Plus za przestronną kabinę pasażerską i pakowny bagażnik.

Spośród szerokiej gamy silnikowej flagowego BMW największym zainteresowaniem cieszy się wersja 730d napędzana 3-litrowym dieslem. To jednostka jak najbardziej godna polecenia, bo jest wystarczająco żwawa, oszczędna i trwała. Większe "ropniaki" sprawiają niestety problemy, dlatego oczekując dobrych osiągów, lepiej zdecydować się na "benzyniaka" - najlepiej tego 4,4-litrowego, który wręcz katapultuje auto, a spala niewiele więcej niż mniejsze motory. Tradycyjnie dla limuzyn rodem z Bawarii, sztywne zawieszenie, precyzyjny układ kierowniczy i napęd na tył zachęcają do sportowej jazdy.

Lista typowych problemów zgłaszanych przez użytkowników BMW serii 7 E65 nie jest długa, ale musimy liczyć się z tym, że większość napraw poważnie nadszarpnie nasz budżet. Tyczy się to m.in. licznych elementów układu jezdnego, będącego piętą achillesową opisywanego modelu. Poza zawieszeniem, kłopoty może zafundować nam osprzęt 8-cylindrowych silników wysokoprężnych oraz elektryka (zwłaszcza we wczesnych rocznikach). Podczas poszukiwań "siódemki" lepiej uzbroić się w cierpliwość i znaleźć naprawdę zadbany egzemplarz, bo ten "zajechany" lub powypadkowy będzie najprawdopodobniej jeżdżącą skarbonką.

Komentarze redakcji

Powagosław: Wiele powiedziano i napisano o tym, jak szpetny jest ten samochód. To ten specyficzny urok większości modeli BMW. Bez uprzedzeń, „siódemka” poraża swoim rozmachem oraz pociąga swoją elegancją i sportowym charakterem. Tradycyjnie, całość jest nieco krzykliwa. Ale to działa!
Luzacjusz: Jestem przytłoczony jego wielkością, majestatem w środku i wiekuistą światłością wydobywającą się z reflektorów. Jeno nie wiem czy jestem godzien. A chciałbym. Tylko, czy w standardzie dodają chociaż do niego szofera?

Silniki BMW Seria 7

BMW Seria 7 F01 - jaki silnik wybrać?

Oczekujesz emocji? Wybierz silnik benzynowy. Juz ten podstawowy o mocy 320KM czyni cuda na drodze z tak ogromnym autem, a to dopiero początek. Warianty, które oferują 450- i 544KM serwują już osiągi samochodu skrajnie sportowego. Jeśli jednak stawiasz na oszczędność, to kup diesla. Cennik otwiera wariant 730d 258KM. Wbrew pozorom auto z taką jednostką jest dość zrywne i nie trzeba wstydzić się na drodze. Ciekawszy jest za to wariant 313-konny. 750d to już propozycja dla koneserów. Podobnie jak 354-konna hybryda.

Publikacje o BMW Seria 7

BMW 740d xDrive - biznes w każdą pogodę
 
Nasz test BMW 740d xDrive, 313 KM

Klasyka wymaga ofiar - z takiego założenia musieli wychodzić Bawarczycy, kiedy przez 32 lata swoim najbardziej zamożnym klientom oferowali BMW serii 7 wyłącznie z tylnym napędem. Napęd x szalał w najlepsze od połowy lat 80-tych w (z czasem) niemal całej gamie modelowej BMW, a flagowy sedan wciąż był...

Samochody, które zmieniły historię: BMW serii 7 (E32)

Równomierne i intensywne oświetlenie drogi, znaczna żywotność żarówek oraz niskie zużycie prądu to główne zalety oświetlenia ksenonowego. Przed laty był to ekskluzywny dodatek, który zadebiutował w BMW serii 7.

Przegląd rynku hybryd i samochodów elektrycznych

Ekologia już dawno wkroczyła do motoryzacji, ale to co się dzieje w ostatnich latach jest wprost nie do pomyślenia. Gdy piętnaście lat temu zadebiutowała Toyota Prius, chyba nikt nie spodziewał się, że stanie się obiektem pożądania i wyznacznikiem dobrego smaku. Dziś, Priusa ma niemal każda gwiazda w...

Moje osiemnaste urodziny - BMW Seria 7
 
Nasz test

Cześć! Mam na imię Nadia i od 7 lat mieszkam z rodzicami w Polsce. Już za kilka miesięcy mam osiemnaste urodziny. Chciałabym Wam opowiedzieć o prezencie od mojego ukochanego Tatusia.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora BMW 7 e38 - luksus, do którego trzeba dojrzeć

Ponoć rzeczy idealne żyją tylko w naszych głowach. Coś musi w tym być, bo doprawdy trudno wskazać choćby jedną rzecz, która byłaby zbliżona do ideału. Zresztą, ważniejszym pytaniem jest raczej to jakie jest nasze wyobrażenie ideału. Bo natura człowieka, niestety, ma to do siebie, że nawet w rzeczach...

Przeczytaj pozostałe artykuły o BMW Seria 7

BMW Seria 7 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców BMW Seria 7autoWcentrum - społeczność BMW Seria 7

najwyższe oktanyAuta - BMW Seria 7

BMW Seria 7 75,71

BMW Seria 7 65,30

BMW Seria 7 740iA V8 64,19

BMW Seria 7 NiuNia 82,98

BMW Seria 7  BMW 750iL 65,14

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - BMW Seria 7

korzen83 30,08

kacaj24 30,10

neptun69 92,55

mareke30 30,05

Tomasz_eS 47,59

maxii 30,05

kamilek112386 30,10

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - BMW Seria 7

Spalanie
Spalanie Spalanie 22/ 100l. GAZU / AUTOMAT CHODZI W TRYBIE AWARYJNYM !! Za 40zł przejadę ...
uszkodzony zderzak !!!!
uszkodzony zderzak !!!! Podczas powrotu z pracy ,gdy dojeżdżałem do skrzyżowania autko nie zatrzymało si...
BM-ki się nie psują-, ale jak się zepsują, to nie chcą zepsuć się tanio.
BM-ki się nie psują-, ale jak się zepsują, to nie chcą zepsuć się tanio. Po ostatnich przeprawach z automatyczną skrzynią biegów kolej na rozprawę z czuj...
zderzak założony.
zderzak założony. Kolor tylko nie taki ale oddam do lakiernika i będzie pasował zderzaczek jest ko...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

BMW Seria 7

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut BMW Seria 7
 

Najpopularniejsza wersja BMW Seria 7

BMW Seria 7

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę BMW Seria 7
 

BMW Seria 7 najczęściej porównywane z:

Audi A8
4.0 TFSI (435 KM)
Mercedes CL
63 AMG (544 KM)
Infiniti QX70
3.0 V6 (238 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti QX70 S Premium Demonstracyjny Infiniti QX70 S Premium
Rocznik: 2014. Przebieg: 2 000 km. Silnik: 5.0 390KM, benzynowy.
Cena: 325 360 zł 299 000 zł
Zyskujesz: 26 360 zł Zobacz szczegóły »
Suzuki SX4 1,6 Comfort Plus Suzuki SX4 1,6 Comfort Plus
Rocznik: 2014. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 61 890 zł 51 890 zł
Zyskujesz: 10 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane BMW 730

BMW 750
4.4 benzyna 407 KM
140 350 km, 2009
179 000 PLN
BMW 728
2.8 benzyna 192 KM
233 000 km, 1998
8 950 PLN
BMW 750
4.4 benzyna 408 KM
29 000 km, 2009
160 000 PLN
BMW 730
3.0 diesel 170 KM
138 000 km, 2008
99 000 PLN

Ocena auta BMW Seria 7 Sedan 730 d

  • Średnia ocena
    na podstawie 6 opinii
  • 3,57
  • Średnia dla segmentu
    Auta luksusowe: 4,41

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie BMW Seria 7

BMW Seria 7 E65 2005 BMW Seria 7 E65 2002 BMW Alpina B7 BMW Seria 7 E68 BMW Seria 7 ActiveHybrid BMW Seria 7 Wald International BMW 7 2008 BMW Seria 7 F01 Facelifting 740d 313KM - galeria redakcyjna BMW seria 7 Mansory BMW Seria 7 L  F02
Zobacz inne galerie BMW

Opinie o instalacji LPG

BMW Seria 7

  • 1.
  • 2,00 BMW Seria 7 E65 745 i (333KM) 2004r.
    dodał: Konrad, 27.04.2014

    Jestem tutaj calkowicie przypadkowo i widząc te pozytywne opinie dla p. Cebuli nie mogłem się powstrzymać od komentarza.Około 6 lat temu zabudowałem u niego instalację i nigdy więcej już tam nie pojadę. Przed montażem auto eksploatowałem przez rok i nie miałem żadnych problemów. Od zabudowy instalacji już tak różowo nie było. Auto zaczęło wyświetlać same błędy od strony pracy silnika,silnik nie pracował płynnie, auto gasło na skrzyżowaniach. Kilkakrotne wizyty nic nie dawały. Wiecznie coś poprawiali, ale skutecznej naprawy do końca nie było. Po roku auto zamieniłem na inne z silnikiem diesla i mam święty spokój. Pierwszy i ostatni raz zamontowałem instalację do swojego samochodu, a już na pewno nie w Eco-Car u Cebuli

  • 2.
  • 2,50 BMW Seria 7 E38 735 i (235KM) 1997r.
    dodał: bbbbbbbb, 02.09.2010

    Właściciel zaproponował mi instalacje za kwote 3800zł..Załozyłem post na forum lpg z zapytaniem o jakosc klamotów prponowanych przez pana własciciela i 112 osób zjechało pana za to co chciał mi zamontować(wszystko co najtańsze) Panie Heniu ja chciałem spalac Gaz a nie zawory!!!Valteka wtryski to sobie pan zakładaj.Mało tego pokusiłem sie o popatrzenie do aut co im tam montowano gaz...Zgroza!!! Wtryski leża w kazdym aucie kolektor wiercony bez demontazu weżyki do wtrysków jak popadnie reduktor a gdzie najwygodniej i to nic ze weże po 1 metr(spadek temperatury)A wszysto zamontowane na plastikowe opaski Sterownik zawór dobrze ze jeszcze nie reduktor..NIEPOLECAM A NAWET ODRADZAM!!!

  • 3.
  • 4,50 BMW Seria 7 E38 735 i (235KM) 1998r.
    dodał: ManiakBMW, 09.09.2011

    Zamienił stryjek siekierkę na...skarbonkę,która przynosi oszczędności.Zdemontowałem instalację zwykłą na wtrysk sekwencyjny.Przyznam się,że podchodziłem do tego z dystansem.Teraz wiem,że Pan Piotr wiedział co mówi i robi.Wielki Szacunek dla takich jak ON!!!

  • 4.
  • 5,00 BMW Seria 7 E38 730 i (218KM) 1998r.
    dodał: Pani Ewa, 07.01.2011

    Jestem bardzo zadowolona z przebiegu całej operacji, Panowie bardzo mili i kompetentni, kawa, herbata, bardzo przyjemna atmosfera, można poczekać na miejscu. Polecam wszystkim Kobietom i nie tylko Ewa

  • 5.
  • 5,00 BMW Seria 7 E65 745 i (333KM) 2004r.
    dodał: redabel, 19.02.2012

    profesjonalny montaż ,instalacje VSI-PRINS polecam jest to instalacja dla ludzi którzy robią na prawde bardzo dalekie przebiegi bez potrzeby czestego serwisu.

  • 6.
  • 5,00 BMW Seria 7 E65 745 i (333KM) 2002r.
    dodał: chorobliwy, 19.03.2011

    warsztat MCC GAS z ul. Szpacza 2 polecony przez autoryzowany serwis BMW. Profesjonalny montaż, bezproblemowe działanie.Polecam ta firmę

Wszystkie opinie o instalacjach LPG BMW Seria 7

BMW Seria 7

163 komentarze

136 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~zaskron~zaskron

Do ~RASTA: wkońcu , dobrze napisane

~zaskron~zaskron

Do ~Marek: hej wedkażu nie stać ćie czy masz szmelcwagena w tdi

~zaskron~zaskron

Do ~Daniel:witam właśnie dzięki takim kordełkom teraz możesz znaleść igłe e32 bracie . dodam ,że naprawde wole jezdzić na benzynie dwa razy mniej niż na gazie dwa razy wiecej , po prostu te auto inaczej sie nagrzewa ,inaczej pachnie ,chodzi, oddycha , a jeżeli cie nie stać to nadgodziny albo do pracy w sobote . sprawa najważniejsza śiódemka bardzo niszczy sie w mieśćie te okręty mają płynąć na autostradzie a V8 potrzebuje czasu sie nagrzać . jezeli dojeżdzasz w zimie 5 kilometrów na gazie do pracy . braćie awaria pewna

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów BMW

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
13 110
Przejechany dystans
18 654 462 km
Zatankowanego paliwa
451 947 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 564
Wydanych pieniędzy
1 068 812 zł
Średnie wydatki na auto
1 328 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 672
Wydanych pieniędzy
1 561 966 zł
Średnie wydatki na auto
1 940 zł
Zobacz dzienniki kosztów BMW (805)

Zużycie paliwa BMW Seria 7 Sedan 730 d

Na podstawie 6 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Hed..., dodano: 26.08.2012 09:48

Jest to diesel, ale nie czarujmy się, że spalanie wynosi poniżej 10l na 100km. Tyle to może wynieść w trasie, podczas spokojnej podróży, bez korzystania z pełnej mocy. A o to jest trudno, zwłaszcza w Polsce, tym bardziej, że ten samochód kusi swoimi możliwościami, potężnym ciągiem. Mimo wszystko, jak na gabaryty i moc, spalanie jest zadowalające. Warto zaznaczyć, że nawet przy bardzo ciężkiej nodze w mieście, nie jest łatwo przekroczyć 20l na setkę - przy tej samej mocy w silniku benzynowym byłaby to pestka.

pełny raport BMW Sedan 740d

autor: fastg, dodano: 11.06.2010 19:33

"Strasznie" lubi jezdzić w mieście, spalanie wtedy rośnie w tempie geometrycznym i wprost proporcjonalnie do ciężkości nogi. Za to na pocieszenie mogę dodać,że na trasie nawet przy dużych prędkościach przelotowych spalanie potrafi bardzo miło zaskoczyć, szczególnie na autostradzie na tempomacie. W każdym razie, takie auto kupuje się z pełną świadomościa, że nie jest to maluch do kręcenia po mieście oraz,że pod maską jest jednak spora masa głodnych źrebaków mająca za zadanie ciągnać 1800kg + wsad :D Trasa to poezja, kilometry lecą same i człowiek wysiada praktycznie tak samo świeży jak wsiadał.

pełny raport BMW Sedan 730 i

autor: MikiTno, dodano: 01.02.2014 23:17

Co do utrzymania auta, to tak jak pisałem wcześniej. Części nie są tanie (nawet jakieś zamienniki, których nie polecam kupować). Opłaty roczne przy wszystkich możliwych zniżkach są akceptowane i wynoszą około 650 zł, jednak dla świeżych i młodych kierowców mogą to być ogromne kwoty. Osobiście sam jestem jednym z nich, bez żadnych zniżek, a nawet mam zwyżki :( i autko jest tylko i wyłącznie na mnie. Nie było opłacalne w moim wypadku wziąć ubezpieczenia na któregoś z rodziców (brak prawa jazdy albo ciągłości w ubezpieczeniu pojazdów) czy z rodziny (z rodziną dobrze to na zdjęciach). Dlatego kwota ta jest dla mnie nawet po rozłożeniu na 2 raty nawet 4 krotnie wyższa niż poprzedniego właściciela. Jednak i tak jest to najtańsza opcja na rynku. Wiadomo, że to auto na dłuższe trasy, a patrolowanie miasta nie jest zbyt ekonomiczne. Miłym zaskoczeniem jest spalanie powyżej prędkości 140 na zagranicznych autostradach. Jednak momentalne popisówki czy brawurowa jazda po mieście i rosnąca wskazówka spalania mogą przyprawić o zawrót głowy. Osobiście dłuższe trasy (powyżej 50 km) zdarzają mi się kilka razy w miesiącu i wtedy nie narzekam na spalanie. Na krótszych odcinkach jazdy na LPG też nie mam wielu zastrzeżeń, najgorsze są okresy zimowe i męczenie auta na niskich biegach, co zwiększa spalanie benzyny czy gazu. Moim zdaniem, takim autem robiąc w cyklu mieszanym 1km za 1 zł to nie jest źle, jednak rzeczywiste spalanie przy odpowiedniej jeździe nie odbiega od normy. Nawet nie jest wcale gorsze od wyników silnika 1.6 (ja na gazie, a kolega na benzynie -robimy za tą samą kwotę, taką samą odległość.)

pełny raport BMW Sedan 730 i

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o BMW Seria 7 Sedan 730 d

Podziel się wiedzą

Dane techniczne BMW Seria 7 Sedan 730 d

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k
Zobacz dane techniczne BMW Seria 7 E38 Sedan 730 d 193KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali BMW Seria 7, oglądali także