Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

BMW Seria 7 Sedan 730 d

Luksusowa limuzyna klasyfikowana w topowym segmencie F, flagowy model BMW, produkowany od 1977 roku. Poprzednikiem Serii 7 był model E3. Spokrewniona technicznie z nim była zresztą pierwsza generacja „siódemki”. Samochód okazał się komercyjnym sukcesem, nie tylko w Europie, ale i w USA – wyprodukowano go w liczbie prawie 300 tys. egzemplarzy. Kolejne generacje sprzedawały się jeszcze lepiej i ugruntowały pozycję BMW w tym segmencie. Od 2008 roku na rynku dostępna jest piąta ewolucja tego modelu dostępna również w wersji przedłużonej (F02).

Generacje BMW Seria 7

Seria 7 F1

Ociężała, pretensjonalna i kontrowersyjna - taka była seria 7 E65. Opisywana generacja, oznaczona symbolem F01, to na szczęście zupełnie inna bajka. Wprawdzie samochód nadal nie powala na kolana lekkością linii, jednak prezentuje się spójnie i proporcjonalnie, a jego detalom bliżej dostojnej klasyce aniżeli wulgarnej nowoczesności. Ktoś może powiedzieć, że jak na BMW wygląda zbyt dyskretnie, ale przecież stylistyczny umiar jest w limuzynach pożądaną wartością.

Forma skromna i łagodna wita nas również po otwarciu drzwi. Oszczędność jest jednak tylko powierzchowna, bo pod względem jakości materiałów, precyzji montażu oraz obfitości wyposażenia wnętrze “siódemki” prezentuje absolutnie najwyższy poziom luksusu. Samemu kierowcy serwuje dodatkowo wygodną pozycję za kierownicą, dobrą widoczność na zewnątrz i dopracowaną do perfekcji ergonomię obsługi. O tej ostatniej rywale mogą jedynie pomarzyć.

Kabina flagowego BMW nie rozpieszcza osoby zajmującej środkowe miejsce tylnej kanapy, za to pozostałym podróżnym oferuje wręcz bajeczny komfort jazdy. Duża ilość wolnego miejsca, niesamowicie wygodne siedzenia oraz dokładne wyciszenie wnętrza czynią z dalekich podróży czystą przyjemność. Bawarskie auto nie sprzyja natomiast pakowaniu bagaży, bo choć jego kufer jest pojemny, ma bardzo nieregularne kształty i mało funkcjonalnych udogodnień.

Numerem popisowym bawarskiego sedana okazuje się zachowanie w ruchu. W odróżnieniu od konkurencji, która stara się wprawić podróżnych w rozleniwiającą atmosferę relaksu, limuzyna spod znaku szachownicy pozwala kierującemu czuć panowanie nad samochodem i czerpać radość z prowadzenia. Oczywiście trzeba pamiętać, że auto swoje waży, a zestrojenie zawieszenia jest nastawione bardziej na komfort niż ostrą jazdę.

BMW serii 7 F01 ma już na karku parę latek, dlatego nowoczesnością ustępuje wielu rywalom. Widać to po jego wyposażeniu, w którym nie znajdziemy wielu zaawansowanych układów elektronicznych. Kto jednak nie jest bardzo wybredny, będzie z gamy elementów seryjnych i opcjonalnych zadowolony. Na koniec trzeba podkreślić fakt, że choć “siódemka” kosztuje ogromne pieniądze, w porównaniu do konkurentów jest rozsądnie wycenionym modelem.

Seria 7 E65

Zmiany linii stylistycznych nie zawsze wychodzą producentom aut na zdrowie, a bohater naszego opisu jest tego doskonałym dowodem - w odróżnieniu od klasycznie zaprojektowanych poprzedników, "siódemka" E65 okazuje się kontrowersyjna i koszmarnie ociężała. Zupełnie inaczej jest z kokpitem, który dostojny wygląd łączy z czytelnymi wskaźnikami, ultra-luksusowymi materiałami oraz precyzyjnym montażem. Jego obsługa, a konkretnie nieudanego systemu iDrive, wymaga niestety przyzwyczajenia. Plus za przestronną kabinę pasażerską i pakowny bagażnik.

Spośród szerokiej gamy silnikowej flagowego BMW największym zainteresowaniem cieszy się wersja 730d napędzana 3-litrowym dieslem. To jednostka jak najbardziej godna polecenia, bo jest wystarczająco żwawa, oszczędna i trwała. Większe "ropniaki" sprawiają niestety problemy, dlatego oczekując dobrych osiągów, lepiej zdecydować się na "benzyniaka" - najlepiej tego 4,4-litrowego, który wręcz katapultuje auto, a spala niewiele więcej niż mniejsze motory. Tradycyjnie dla limuzyn rodem z Bawarii, sztywne zawieszenie, precyzyjny układ kierowniczy i napęd na tył zachęcają do sportowej jazdy.

Lista typowych problemów zgłaszanych przez użytkowników BMW serii 7 E65 nie jest długa, ale musimy liczyć się z tym, że większość napraw poważnie nadszarpnie nasz budżet. Tyczy się to m.in. licznych elementów układu jezdnego, będącego piętą achillesową opisywanego modelu. Poza zawieszeniem, kłopoty może zafundować nam osprzęt 8-cylindrowych silników wysokoprężnych oraz elektryka (zwłaszcza we wczesnych rocznikach). Podczas poszukiwań "siódemki" lepiej uzbroić się w cierpliwość i znaleźć naprawdę zadbany egzemplarz, bo ten "zajechany" lub powypadkowy będzie najprawdopodobniej jeżdżącą skarbonką.

Komentarze redakcji

Powagosław: Wiele powiedziano i napisano o tym, jak szpetny jest ten samochód. To ten specyficzny urok większości modeli BMW. Bez uprzedzeń, „siódemka” poraża swoim rozmachem oraz pociąga swoją elegancją i sportowym charakterem. Tradycyjnie, całość jest nieco krzykliwa. Ale to działa!
Luzacjusz: Jestem przytłoczony jego wielkością, majestatem w środku i wiekuistą światłością wydobywającą się z reflektorów. Jeno nie wiem czy jestem godzien. A chciałbym. Tylko, czy w standardzie dodają chociaż do niego szofera?

Silniki BMW Seria 7

BMW Seria 7 F01 - jaki silnik wybrać?

Oczekujesz emocji? Wybierz silnik benzynowy. Juz ten podstawowy o mocy 320KM czyni cuda na drodze z tak ogromnym autem, a to dopiero początek. Warianty, które oferują 450- i 544KM serwują już osiągi samochodu skrajnie sportowego. Jeśli jednak stawiasz na oszczędność, to kup diesla. Cennik otwiera wariant 730d 258KM. Wbrew pozorom auto z taką jednostką jest dość zrywne i nie trzeba wstydzić się na drodze. Ciekawszy jest za to wariant 313-konny. 750d to już propozycja dla koneserów. Podobnie jak 354-konna hybryda.

Publikacje o BMW Seria 7

BMW 750d xDrive 381 KM - czego chcieć więcej?
 
Nasz test BMW 750d xDrive 381 KM

Topowe limuzyny niemieckich producentów od lat wzbudzały zainteresowanie i podziw. Niektórzy twierdzili, że są brzydkie, toporne, niektóre modele nie spotykały się z najlepszymi opiniami na temat stylistyki, ale każdy w głębi duszy marzył o wielkim krążowniku szos z absurdalnie bogatym wyposażeniem....

BMW Serii 7 - przystępny luksus

Czy James Bond mógłby wybrać zły samochód? Pewnie nie, dlatego w jednym z odcinków jeździł BMW Serii 7 e38. Dziś ten model już nie kosztuje fortuny i zestarzał się z klasą jak Sophia Loren, ale nadal ma całkiem sporo do zaoferowania. Pytanie tylko, czy warto się na niego skusić?

BMW Serii 7 E65 - arystokracja pełną parą?
 
Nasz test BMW Serii 7 E65 – arystokracja pełną parą?

Farmaceuci robili kiedyś eksperymenty na królikach, a BMW postanowiło zaszaleć i zrobiło je na swoich klientach. Dzięki temu powstał samochód o przepychu, jakiego nigdy dotąd w tej marce nie było. I jak na ironię teraz można go kupić z drugiej ręki w cenie budżetowego auta miejskiego z salonu. Jakie...

BMW 740d xDrive - biznes w każdą pogodę
 
Nasz test BMW 740d xDrive, 313 KM

Klasyka wymaga ofiar - z takiego założenia musieli wychodzić Bawarczycy, kiedy przez 32 lata swoim najbardziej zamożnym klientom oferowali BMW serii 7 wyłącznie z tylnym napędem. Napęd x szalał w najlepsze od połowy lat 80-tych w (z czasem) niemal całej gamie modelowej BMW, a flagowy sedan wciąż był...

Samochody, które zmieniły historię: BMW serii 7 (E32)

Równomierne i intensywne oświetlenie drogi, znaczna żywotność żarówek oraz niskie zużycie prądu to główne zalety oświetlenia ksenonowego. Przed laty był to ekskluzywny dodatek, który zadebiutował w BMW serii 7.

Przeczytaj pozostałe artykuły o BMW Seria 7

BMW Seria 7 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców BMW Seria 7autoWcentrum - społeczność BMW Seria 7

najwyższe oktanyAuta - BMW Seria 7

BMW Seria 7 beta 76,69

BMW Seria 7 740iA V8 64,38

BMW Seria 7 65,30

BMW Seria 7 71,52

BMW Seria 7 E38 740i 77,71

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - BMW Seria 7

niki129 97,05

cruscher 30,15

maxii 30,11

Michael76 30,10

paulina202 30,09

hotelura 30,10

emilos 58,97

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - BMW Seria 7

Biodegradacja uszczelek w BMW E38
Biodegradacja uszczelek w BMW E38 BMW E38 jest podobno ostatnią BM-ką serii 7 (tak mówią nawet w ASO). Moja fura j...
Mała awaria podczas podróży
Mała awaria podczas podróży Więc wyjechaliśmy do Warszawy moją BMW w 4 osoby czyli Ja, mój brat, jego żona i...
Szajba odbiła też mojej furze na buraki.
Szajba odbiła też mojej furze na buraki. Tym razem szajba była w robocie w mojej furze na buraki. Jechałem sobie przez m...
Szybka wymiana uszczelki pokrywy zaworów- przyczyny wypadania cylindrów.
Szybka wymiana uszczelki pokrywy zaworów- przyczyny wypadania cylindrów. Kto ma starszą BM'kę na pewno spotkał się z problemem zalewania świec olejem z p...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

BMW Seria 7

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut BMW Seria 7
 

Najpopularniejsza wersja BMW Seria 7

BMW Seria 7

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę BMW Seria 7
 

BMW Seria 7 najczęściej porównywane z:

Mercedes Klasa S
400 HYBRID (306 KM)
Jaguar F-Type
5.0 V8 S/C (495 KM)
Mercedes Klasa S
S 65 AMG (630 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti Q70 Sport Tech Infiniti Q70 Sport Tech
Rocznik: 2015. Przebieg: 10 km. Silnik: 2.1 125KM .
Cena: 238 500 zł
Infiniti QX50 QX50 Infiniti QX50 QX50
Rocznik: 2015. Przebieg: 10 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 212 079 zł

Używane BMW 730

BMW 750
4.4 benzyna 407 KM
140 350 km, 2009
179 000 PLN
BMW 728
2.8 benzyna 192 KM
233 000 km, 1998
8 950 PLN
BMW 750
4.4 benzyna 408 KM
29 000 km, 2009
160 000 PLN
BMW 730
3.0 diesel 170 KM
138 000 km, 2008
99 000 PLN

Ocena auta BMW Seria 7 Sedan 730 d

  • Średnia ocena
    na podstawie 7 opinii
  • 3,48
  • Średnia dla segmentu
    Auta luksusowe: 4,41

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie BMW Seria 7

BMW serii 7 G12 740Le (2016) BMW seria 7 Mansory BMW Seria 7 F01 Facelifting 740d 313KM - galeria redakcyjna BMW serii 7 ActiveHybrid Facelifting BMW serii 7 G12 750Li xDrive (2016) BMW Seria 7 ActiveHybrid BMW serii 7 F02 Facelifting BMW Seria 7 E65 2005 BMW 7 2008 BMW serii 7 G12 750Li xDrive M Sport (2016)
Zobacz inne galerie BMW

Opinie o instalacji LPG

BMW Seria 7

  • 1.
  • 2,00 BMW Seria 7 E65 745 i (333KM) 2004r.
    dodał: Konrad, 27.04.2014

    Jestem tutaj calkowicie przypadkowo i widząc te pozytywne opinie dla p. Cebuli nie mogłem się powstrzymać od komentarza.Około 6 lat temu zabudowałem u niego instalację i nigdy więcej już tam nie pojadę. Przed montażem auto eksploatowałem przez rok i nie miałem żadnych problemów. Od zabudowy instalacji już tak różowo nie było. Auto zaczęło wyświetlać same błędy od strony pracy silnika,silnik nie pracował płynnie, auto gasło na skrzyżowaniach. Kilkakrotne wizyty nic nie dawały. Wiecznie coś poprawiali, ale skutecznej naprawy do końca nie było. Po roku auto zamieniłem na inne z silnikiem diesla i mam święty spokój. Pierwszy i ostatni raz zamontowałem instalację do swojego samochodu, a już na pewno nie w Eco-Car u Cebuli

  • 2.
  • 2,50 BMW Seria 7 E38 735 i (235KM) 1997r.
    dodał: bbbbbbbb, 02.09.2010

    Właściciel zaproponował mi instalacje za kwote 3800zł..Załozyłem post na forum lpg z zapytaniem o jakosc klamotów prponowanych przez pana własciciela i 112 osób zjechało pana za to co chciał mi zamontować(wszystko co najtańsze) Panie Heniu ja chciałem spalac Gaz a nie zawory!!!Valteka wtryski to sobie pan zakładaj.Mało tego pokusiłem sie o popatrzenie do aut co im tam montowano gaz...Zgroza!!! Wtryski leża w kazdym aucie kolektor wiercony bez demontazu weżyki do wtrysków jak popadnie reduktor a gdzie najwygodniej i to nic ze weże po 1 metr(spadek temperatury)A wszysto zamontowane na plastikowe opaski Sterownik zawór dobrze ze jeszcze nie reduktor..NIEPOLECAM A NAWET ODRADZAM!!!

  • 3.
  • 4,50 BMW Seria 7 E38 735 i (235KM) 1998r.
    dodał: ManiakBMW, 09.09.2011

    Zamienił stryjek siekierkę na...skarbonkę,która przynosi oszczędności.Zdemontowałem instalację zwykłą na wtrysk sekwencyjny.Przyznam się,że podchodziłem do tego z dystansem.Teraz wiem,że Pan Piotr wiedział co mówi i robi.Wielki Szacunek dla takich jak ON!!!

  • 4.
  • 5,00 BMW Seria 7 E38 740 i (286KM) 2000r.
    dodał: Maniek36, 30.10.2014

    Instalacja świetna,Proponowano mi wiele wynalazków do tego auta jakieś składane instalacje, jednak zdecydowałem się na LandiRenzo nie żałuje !!! wszystko zgrane jak najlepiej ,spalanie gazu nie przeraża 2 litry większe od spalania benzyny,same plusy !!!

  • 5.
  • 5,00 BMW Seria 7 E38 730 i (218KM) 1998r.
    dodał: Pani Ewa, 07.01.2011

    Jestem bardzo zadowolona z przebiegu całej operacji, Panowie bardzo mili i kompetentni, kawa, herbata, bardzo przyjemna atmosfera, można poczekać na miejscu. Polecam wszystkim Kobietom i nie tylko Ewa

  • 6.
  • 5,00 BMW Seria 7 E65 745 i (333KM) 2004r.
    dodał: redabel, 19.02.2012

    profesjonalny montaż ,instalacje VSI-PRINS polecam jest to instalacja dla ludzi którzy robią na prawde bardzo dalekie przebiegi bez potrzeby czestego serwisu.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG BMW Seria 7

BMW Seria 7

163 komentarze

136 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~zaskron~zaskron

Do ~RASTA: wkońcu , dobrze napisane

~zaskron~zaskron

Do ~Marek: hej wedkażu nie stać ćie czy masz szmelcwagena w tdi

~zaskron~zaskron

Do ~Daniel:witam właśnie dzięki takim kordełkom teraz możesz znaleść igłe e32 bracie . dodam ,że naprawde wole jezdzić na benzynie dwa razy mniej niż na gazie dwa razy wiecej , po prostu te auto inaczej sie nagrzewa ,inaczej pachnie ,chodzi, oddycha , a jeżeli cie nie stać to nadgodziny albo do pracy w sobote . sprawa najważniejsza śiódemka bardzo niszczy sie w mieśćie te okręty mają płynąć na autostradzie a V8 potrzebuje czasu sie nagrzać . jezeli dojeżdzasz w zimie 5 kilometrów na gazie do pracy . braćie awaria pewna

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów BMW

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
15 461
Przejechany dystans
35 246 369 km
Zatankowanego paliwa
18 538 685 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 943
Wydanych pieniędzy
1 362 057 zł
Średnie wydatki na auto
1 441 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 419
Wydanych pieniędzy
1 793 363 zł
Średnie wydatki na auto
1 898 zł
Zobacz dzienniki kosztów BMW (945)

Zużycie paliwa BMW Seria 7 Sedan 730 d

Na podstawie 7 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: lukaskwiat@wp.p, dodano: 06.11.2007 13:34

SKRZYNIA MANUALNA!na 5biegu jedzie sie swietnie!od 40 do 240km/h.jest bardzo elastyczne!autko pieknie chodzi na gazie.nie ma roznicy!przejechalem juz ponad 80tys km na gazie i jedynie co zmienialem to filtry.w trasie przy ostrej jezdzie nawet ponad 200km/h pali w okolicach 16-17litrow.przy jezdzie kolo140-160km/h spokojnie mieszcze sie w 15litrach.a jadac do 140km/h spalanie jest kolo 13-14litrow.przy spokojnej jezdzie do 120km/h mozna zejsc spokojnie nawet do 12litrow.to tyle.polecam BMW!!!!

pełny raport BMW Sedan 735 i

autor: methoss84, dodano: 31.03.2015 23:27

ogólnie debile co piszą wyżej ze ten samochód pali 6.5 litra to sa totalnymi debilami którzy nigdy nie jedzili chyba tym autem , nie wierze czasem czytając te bzdety mieszacie ludzą w głowach samochód nie sapli 6 litrów ropyprzy tych gabarytach i masie przy 120 nie mówiac juz o 160km/h samochód jest duży cieżki i swoje spalic musi około tak srednio moja jazdą 2000km spaliła mi 10.5 l tu spokojnie tma sie depło jak to w trasie i nie gadajcie głupot ze plai 6l na 100 bo smiac mi sie chce normlanie spokojna jazda koło 80-120 mozna osiagnac miedzy 7.5-9l/100km i takie są fakty

pełny raport BMW Sedan 730 d

autor: E32-Wielkopolsk, dodano: 10.05.2014 17:12

Trasa bardzo oszczednie przy 90-110km/h bo tylko 9l/gazu miasto niestety 18l/gazu instalacja 2generacji oczywiscie w Lecie . Mi nigdzie nie jest spieszno wiec mam lekka noge moze dla tego takie male spalanie (manual 5biegow) Niektórym pewno cieżko w to uwierzyc bo mam znajomych co maja takie bmki i im pali zawsze z 3l wiecej gazu i tez mi nie wierzyli ale jak sie spotkalismy przy dystrybutorze i mialem 100km z groszami i zatankowalem w cyklu miejskim do pełna i wyszlo 18l z groszami to dopiero uwierzyli . Polecam ten samochód w moim sa przyjazne skóry bardzo wygodne i troche utwardzone zawieszenie lecz nie przesadzone .

pełny raport BMW Sedan 730 i

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o BMW Seria 7 Sedan 730 d

Podziel się wiedzą

Dane techniczne BMW Seria 7 Sedan 730 d

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k
Zobacz dane techniczne BMW Seria 7 E38 Sedan 730 d 193KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali BMW Seria 7, oglądali także