Szukaj

Informacje o BMW Seria 7 E38 740 d 245KM 180kW 1999-2001

Lata produkcji: 1999 – 2001
Segment: Auta luksusowe
Luksusowa limuzyna klasyfikowana w topowym segmencie F, flagowy model BMW, produkowany od 1977 roku. Poprzednikiem Serii 7 był model E3. Spokrewniona technicznie z nim była zresztą pierwsza generacja „siódemki”. Samochód okazał się komercyjnym sukcesem, nie tylko w Europie, ale i w USA – wyprodukowano go w liczbie prawie 300 tys. egzemplarzy. Kolejne ugruntowały pozycję BMW w tym segmencie. Seria 7 jest dla niemieckiej marki modelem, który jako pierwszy prezentuje jej nowe rozwiązania techniczne – później są one wykorzystywane w mniejszych autach BMW. Od 2015 roku oferowana jest szósta generacja modelu, nazwana G11 oraz G12 (wersja przedłużona).
czytaj więcej
Powagosław
Jak to „wygląda jak poprzednia generacja”? G11 jest smuklejszy, zgrabniejszy i bardziej elegancki. Dużo dynamiki dały mu nieco bardziej kanciaste kształty. Jako limuzyna – wzorzec. ~Powagosław
Luzacjusz
Wiedzieliście, że ten samochód może w środku pachnieć tak, jak zażyczy sobie jego właściciel? To ja poproszę, żeby u mnie w domu pachniało jak w BMW. A co ja sądzę o Serii 7? Cóż, żeby wygrać z Mercedesem widocznie trzeba się do niego upodobnić. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2001 roku
Pojemność skokowa 3901 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 245 KM (180 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 560 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Wyciszenie + Silnik

Wady

- Widoczność - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~bobibmw
BMW Seria 7 E38
Sedan 740 d 245KM 180kW
Auto nie młode , zakup e38 w małych pieniadzach nie jest dobrym wyjściem , doprowadzenie do stanu dobrego tego auta dużo pochłonie.Trzeba lubić ten model , ale można mieć super auto z klasą. Ponieważ ceny e38 jak i innych aut wysokiej klasy spadają dość szybko i wtedy nabywają je osoby które najnormalniej w świecie nie dbają i je dojeżdzają , bo myślę że servis auta kończy się na wymianie oleju-żeby chociaż tyle zrobili , bo na rynku poprostu jest dużo sztuk zaniedbanych i ich zakup poprostu kończy się zniechęceniem do danej marki czy modelu.Takie auta mają swoją wartość i nie można kupować tanich bo są nie doinwestowane, ja kupiłem swoją w 2014r , dałem 27tys , przez ten okres wrzuciłem oprócz podstawowego servisu 5tys , czy dużo , nie bo po pierwsze to już lata swoje ma , drugie , kupowałem bo go chciałem i miło jest mieć zdrowy egzemplarz , to po prostu cieszy .Co do samego auto - to już drugie e38 u mnie , wcześniej 97 3.5iA , przedlift jest równie dobrym autem , choć myślę że polifta trochę lepiej zrobili bo nawet dziś nie mam nigdzie nawet rdzawki. 4.0d w kosztach coś jak 750i ,bdb silnik , auto drogie było jakie nowe , i dziś koszt proporcjonalnie drogi jest w stosunku do ich wartości po tych 16 latach. Ja mogę polecić auto , ale naprawdę jak chcesz dla siebie , cieszyć się modelem nie możesz szukać tanich sztuk , uważam z praktyki że zakup poniżej 16tys tego auta może być złym wyjściem, zdrowe egzemplarz dziś chodzi ok 20tys w górę , polecam najpierw sprawdzać ceny w DE ładnych sztuk i dopiero odnieść się do tego co jest na PL ryku , dziw że tam zdrowe sztuki są droższe zdecydowanie niż te PL perełki.Wniosek mozna wysnuć chyba jeden , tam są faktycznie utrzymane i servisowane porządnie , za tym idzie też cena.
4,8
~Robert Sieczko
BMW Seria 7 E38
Sedan 740 d 245KM 180kW
Super auto Mam wersje Indywidual . W samochodzie zamontowano duże navi ,procesor dsp,dvd z ekranami w zagłówkach,telefon.Nie piszę o elektrycznej klapie podświetlanych klamkach,czarnej podsufitówce ,czy w pełni elektrycznie regulowanych fotelach.Komfortem nie odbiega od samochodów produkowanych obecnie.
5,0
~Harnaś
BMW Seria 7 E38
Sedan 740 d 245KM 180kW
Auto poprostu cudowne , jestem mlodym czlowiekiem ale juz doceniam wspanialosc tego auta i jego unikalnosc ! Ja mojemu egzemplarzowi nie moge nic zarzucic . 2001 r 4 L w dieslu za 32 tys zl . dla niektorych moze i duzo jak na ten rok i auto , ja wolalem jednak kupic cos co bedzie jezdzic na codzien po drogach a nie od mechanika do mechanika .
Średnie spalanie dla BMW Seria 7 E38 740 d 245KM 180kW 1999-2001
9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,3
BMW Seria 7 E38
Sedan 740 d 245KM 180kW
Ci którzy twierdzą ze to auto pali dużo powiem tyle, ze ich auto nie jest do końca sprawne. Powodów może być sporo, od niesprawnych turbin, nastawników turbin, przepływomierzy do problemów z wtryskami, układem egr czy podcisnienia. Jeśli coś z tym co napisaałem jest nie tak, to auto po prostu będzie paliło duzo wiecej i bedzie słabsze niz powinno być. Diagnostyka nie jest łatwa więc w małej ilości aut spalanie jest naprawde niskie. Ja wiem że na autostradzie jedąc bardzo spokojnie czyli max 120/h bez nadmiernego gwałtownego wyprzedzania można zejsc w okolice 6 litrów a nawet poniżej! Sam to dokładnie testowałem a mam to auto 7 lat! Normalna jazda na autostradzie to 7.5 litra max! Powtarzam, przyu całkowicie sprawnym aucie! W mieście różnie, zależy jakie miasto. Ja mam srednia 10.5 litra. W duzym mieście w korkach gdy auto nie do końca było sprawne miewałem 16-17. Dużo też zależy od felg. Njamniej pali na standardowych 16stkach. Na szerokich 20stkach zwykle 1-2litry więcej. Exploatacja nie jest aż tak droga, koszty praktycznie te same co w 730D tylko że z diagnostyką jest większy problem z racji ze jest to dosyć oryginalna konstrukcja.
11,6
BMW Seria 7 E38
Sedan 740 d 245KM 180kW
tylko miasto zima 15 literkow. trasa dluga 700 kilometrow jazda srednia nie na wariata , ale na autostradach do maxsa ponad 220km/h i wiecej to na takim odcinku 10.5 litra.jadac kapletnie na maxsa jak na wyscigach,but do dechy caly czas od samego poczatku to na trasie 700 kilometrow 11.5 litra.wrarzenia z jazdy bardzo pozytywne, bardzo wygodny samochodzik.ceny napraw w porzadnych warsztatach wysokie i czesci tez. ale patrzac i porownujac spalanie do komfortu i mozliwosci tego auta to i tak polecam.dodam ze na tejze trasie nie przekraczajac 120 km/h auto potrafi zejsc do 8.5 litra.polecam
8,3
BMW Seria 7 E38
Sedan 740 d 245KM 180kW
Po przejechaniu tylko 13000km: Jazda z wyczuciem chociaż nie do końca delikatna. Ostatnio na dystansie 1320km (A4- Polska-Niemcy-Dania) z prędkościami w przedziale 120/220 (średnio 148km/h, bo mokra droga ...i po Danii spokojniej)to średnia 10,2. Średnia max to był Wrocław w godzinach szczytu.

Usterki BMW Seria 7 E38

Liczba wpisów: 5
Bardzo trudny rozruch na zimnym
  • BMW Seria 7 E38 740 i B40/1 286KM 210kW 1994-1995
  • silnik
Po dłuższym postoju nie chce się uruchomić ,rozrusznik kręci ale nie uruchamia się pompa i prawdopodobnie nie ma iskry na świecach ale odkryłem ,że należy włączyć zapłon (poz 2) na ok. 10min , po tym czasie bez problemu odpala . Nawet jak po tych 10 minutach przekręcę kluczyk na poz 1 i z powrotem na poz. 2 to też odpali. Jak odpali wszystko pracuje prawidłowo a komputer pokazuje "CHECK KONTROL OK" Jeżeli chodzi o świecące kontrolki to w tej chwili świeci się cały czas AIRBAG i żółty trójkąt z wykrzyknikiem. Nadmieniam ,że podmieniałem czujnik położenia wału korb. czujnik wałka rozrządu i czujnik temperatury silnika ten współpracujący z komputerem i nic to nie pomogło. Czekam na podpowiedzi fachowe, może ktoś spotkał się z takim problemem Wszystko to dotyczy BMW E38 M62 4,4L 1998r (przed liftem.) Zimny - brak rozruchu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Gubi moc przy gwałtownym przyśpieszaniu
  • BMW Seria 7 E38 740 i B40/2 286KM 210kW 1995-2001
  • silnik
Przy dodaniu gazu (mocniejszym)i jeżdzie np pod górkę -lub przy wyprzedzaniu gwałtowne wciśnięcie gazu-auto szarpnie -straci moc i trzeba stanąć wyciągnąc kluczyk -włożyć i idzie dalej Prawdopodobnie przepłowomierz powietrza
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
na ciepłym ciężko zapala, piksele w liczniku uciekają ,czujniki abs psują się
  • BMW Seria 7 E38
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 8
wachacze dolne co 2 lata wymiana ,piksele w liczniku zanikają, silnik ciężko zapala na ciepłym silniku ,czujniki abs usterki ,podnośniki szyb prawa strona ,lewa, końcóki drążków co 3 lata,kluczk nie zawsze otwiera usterka ścieżki,
4 komentarze
BMW Seria 7 E38