Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

BMW X1

Lata produkcji: 2009 - teraz
Segment: Małe SUVy
Kompaktowy crossover SUV (segment I), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 2009 roku. Najmłodszy i najmniejszy w rodzinie terenowych aut niemieckiej marki oznaczonych symbolem X. Model bazuje na prototypie o tej samej nazwie zaprojektowanym przez Richarda Kima, zaprezentowanym w 2008 roku. Zbudowano go głównie z myślą o rynku europejskim, premiera w Stanach Zjednoczonych przewidziana jest dopiero na rok 2011. Platformę X1 podłogową dzieli z Serią 3, natomiast stylistycznie jest dość mocno spokrewnione z większym modelem X3.

Komentarze redakcji

Powagosław: Jak na kompaktowego SUV-a sprawia wrażenie nieco ociężałego. Może pręży muskuły w ramach wewnętrznej konkurencji z niewiele większym modelem X3? Drugi rzut oka i przyznaję, że X1 prezentuje się lepiej. Lepiej od Audi Q5 i mimo wszystko – lepiej od X3.
Luzacjusz: Znacie to z matmy – X to niewiadoma. Ja sam nie wiem, po co BMW kolejny model zajmujący miejsce zaklepane przez inny samochód tej samej marki (X3, Seria 3 Touring??). Co do X1 – nie jest to epokowe dzieło, ale trzyma fason. Nie wiem tylko po co...

Najmniejsza propozycja BMW w klasie crossover/SUV prezentuje się z zewnątrz bardzo „bojowo”. Potężny pas przedni z wysuniętymi do przodu „nerkami”, wyraźnie zaznaczone nadkola, charakterystyczne przetłoczenia boczne i masywny tył nadają „X-jedynce” muskularny wizerunek. Charakter pseudo-terenówki dopełniają osłony podwozia i wysoki prześwit.

Przestronnością wnętrza, X1 możemy pozycjonować pomiędzy kombi segmentu D premium (np. BMW serii 3 Touring) a kompaktowymi SUV-ami (pokroju BMW X3). Na przednich fotelach miejsca powinno wystarczyć nawet rosłym osobom, z tyłu wysocy pasażerowie mogą narzekać na miejsce nad głową. Kufer modelu swoją nienajlepszą pojemność rekompensuje wieloma schowkami, płaską przestrzenią ładunkową po złożeniu tylnej kanapy (co ciekawe, dzieloną na trzy części), a także niskim progiem załadunku.

Niewątpliwą zaletą wnętrza X1 jest jakość wykonania. Zastosowane tworzywa pochodzą z najwyższej półki, a spasowanie poszczególnych elementów należy uznać za wzór. Cieszy również znakomita czytelność zegarów oraz dobre wyciszenie.

To, że crossover BMW jest wyżej zawieszony od samochodu klasy kombi, nie oznacza wcale gorszych własności jezdnych. Inżynierowie z Bawarii zagwarantowali kierowcy X1 wyjątkową przyjemność z prowadzenia i chęć coraz agresywniejszego pokonywania łuków. A, że cierpli na tym komfort, to już inna sprawa.

Pod względem cenowym, mniejszy „brat” SUV-a X3 okazuje się atrakcyjną alternatywą dla serii 3. W odróżnieniu od innych modeli z serii „X”, wyposażenie seryjne X1 nie obejmuje napędu na cztery koła. W standardzie brakuje kilku kluczowych elementów, opcji jest natomiast sporo.

Dane techniczne BMW X1

Silniki

Moc silników 116-258 KM

Poj. silników 1 995-2 996 cm3

Prędkość maks. 190-240 km/h

Przyspieszenia 0-100 6,5-11,5 s

zobacz dane techniczne

Oceny BMW X1

Średnia ocena modelu

na podstawie 21 opinii

4.09

Średnia dla segmentu: Małe SUVy 4.15

Zalety

+ Układ jezdny

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Silnik

Wady

- Widoczność

- Wyciszenie

- Stosunek jakość/cena

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (81%)
NIE (19%)

Wybrane oceny kierowców BMW X1

Być może mam inne oczekiwania co do samochodu i gdyby nie konieczność posiadania takiego auta jeździłbym jakimś coupe (320d) albo ... więcejroadsterem (z4), ale auto daje naprawdę ogromną frajdę z prowadzenia jeżdżąc nawet przepisowo. Każde BMW którym jeździłem świetnie się prowadziło i tak też jest w przypadku X1, jest to auto, które można kupić, pokochać i jeździć aż się rozpadnie, czyli do końca życia :) ukryj
dodano 23.07.2011 przez
Bardzo fajny samochód do miejskiej dżungli. Atrakcyjny wygląd - wygląda jak SUV a jeździ jak kombi - praktyczny i cool; ... więcej ukryj
dodano 19.12.2010 przez
Mieszane uczucia. Zakupiłem auto nowe z salonu spiesząc się przed zmianami VAT, więc wziąłem co było... Auto fajnie jeździ co ... więcejjest chyba normą w BMW , ale rażące braki w detalach dających radość z posiadania takiego wozu. Silnik ekonomiczny i doskonała skrzynia biegów ale np. dywaniki welurowe za ponad 400 pln - chyba wytwarzane przez NASA... Napęd na 4 koła daje pewność prowadzenia a sztywne zawieszenie pozwala w mieście poszaleć między pierdołowatymi kierowcami. Z pewnością można kupić auta o lepszym wyposażeniu bądź mocniejszym silniku za te pieniądze - ale z pewnością nie BMW - i nie z takim automatem i to pozostaje na pocieszenie ;-) ukryj
dodano 16.01.2011 przez
Zobacz oceny BMW X1 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa BMW X1

Pb
7,60 - 10,90
Na podstawie 7 raportów spalania
ON
6,07 - 9,23
Na podstawie 25 raportów spalania

Wybrane raporty spalania BMW X1

O ile można nim jeździć bardzo oszczędnie (dwu litrowy diesel BMW to bardzo fajny motor w stosunku osiągi-spalanie) i moja ... więcejkobieta potrafi na pełnym baku przejechać ponad 1000 km, o tyle mi nigdy się nie udało zejść ze średnim spalaniem poniżej 6,8 l/100km nieważne jak bardzo próbowałem. Jeżdżę raczej dynamicznie, nie patrzę na wskazania spalania ale też nie piłuję silnika. Lubię podciągnąć czasem do 2,5-3 tysięcy obrotów żeby zachować wyższą dynamikę. Mimo wszystko wydaje mi się, że autko mogłoby spokojnie spalić 0,5 litra mniej przy moim stylu jazdy, wspomnianym 118d jeździłem bardziej agresywnie a palił 6,2 l/100km. ukryj
dodano 23.07.2011 przez
Witam! Auto nowe, dopiero 3 tygodnie. Pierwsza jazda z salonu to ok. 80 km, teren lekko pagórkowaty, bez wyprzedzania itp. ... więcej- wyszło 5,7. Po 630 km następne tankowanie komp. pokazał 6,9 ale z wyliczenia wychodziło 7,2 (pierwsze 80 km jw. potem ok.290 km 50% miasto 50% trasa poza miastem, 200 km autostrada i potem znowu pół/pół miasto trasa). Po tankowaniu 75 km bardzo spokojnej jazdy po DK z włączonym ECO PRO - wyszło 5,5. Cała trasa po tankowaniu (lekie górki..) 240 km komp.pokazuje 6,1 l/100km. Cały czas jazda bez szaleństw itp.-silnik jeszcze niedotarty.. ukryj
dodano 04.05.2015 przez
Ja nie wiem, może mam jakiś felerny model, ale po aglomeracji śląskiej jestem w stanie bez problemu jeżdzić tym autem ... więcejze średnim spalaniem 5l/100km, pod warunkiem że nie przekraczam 80km/h. Ale jak wyjeżdżam na trasę i tylko przekroczę prędkość 125 km/h to auto od razu zaczyna palić 15L/100km. Wyjazd z Katowic nad morze to minimum jeden pełen bak w jedną stronę. Wcześniej miałam 2 litrową trojkę 166 KM i na trasie nie musiałam patrzeć na licznik. Teraz ciągle muszę się pilnować. ukryj
dodano 11.07.2013 przez
Świetne osiągi, napęd na obie osie, precyzyjne układ kierowniczy, sztywne zawieszenie, przestronne wnętrze, duży bagażnik i zaskakująco małe zapotrzebowanie na ... więcejpaliwo. Wszystko to zamknięte w małej, zgrabnej bryle. Idealne auto zarówno do miasta jak i na dalsze podróże. Miałem już X3, CRV, Forestera i Q5. Zdecydowanie najlepiej wypada X1. Zostaje u nas na długo! ukryj
dodano 13.04.2015 przez
Samochód przy napędzie stałym na 4 koła pali naprawdę niedużo ,zaznaczam że jeżdżę dość dynamicznie na autostradzie często ponad 180 ... więcejkm/h.Trasa Kraków - Cortina´d Apenzo (Włochy) pokonana w 10 godzin (1000km) dużo serpentyn w Dolomitach średnie 7,3(bagażnik załadowany po dach, 3 osoby).W zimie w ruchu mieszanym na krótkich trasach przekroczy 8,5 l/100km. ukryj
dodano 01.01.2012 przez
Zobacz raporty spalania BMW X1 Dodaj raport spalania

Publikacje o BMW X1

Newsy o BMW X1

Przeczytaj pozostałe 3 newsy o BMW X1

Nowe BMW X1

nowe BMW X1
BMW X1
ceny od 121 700 zł do 172 700

BMW X1 Crossover Facelifting xDrive 25d 218KM od 2012

w pakiecie X1 xDrive25d

w cenie katalogowej brutto

157 600 zł

Wyposażenie standardowe
Wentylowane tarcze hamulcowe z przodu
Kontrola wysokości świateł mijania
Progi drzwiowe z oznaczeniem BMW
Wyposażenie opcjonalne
Polski pakiet plus (14 240 zł)
Pakiet Bisuness (12 621 zł)
Pakiet X Line (7 861 zł)
Pakiety dealerskie
Polski pakiet plus (14 240 zł)
Pakiet Bisuness (12 621 zł)
Pakiet X Line (7 861 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 10 oferty BMW X1

Dealerzy BMW

SMORAWIŃSKI

SMORAWIŃSKI I SPÓŁKA BMW Poznań

wielkopolskie, Poznań, Obornicka 235

Więcej

BOŃKOWSCY

BMW Bońkowscy

zachodniopomorskie, Szczecin, Ustowo 55

Więcej

AUTO FUS

AUTO FUS BMW Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Ostrobramska 73

Więcej

BAWARIA MOTORS

BAWARIA MOTORS BMW Katowice

śląskie, Katowice, Kościuszki 253

Więcej

BAWARIA MOTORS

BAWARIA MOTORS BMW Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Czerniakowska 47

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów BMW X1

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

61

Przejechany dystans

13 201 zł

Zatankowanego paliwa

2 678 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

1

Wydanych pieniędzy

250 zł

Średnie wydatki na auto

63 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

2

Wydanych pieniędzy

578 zł

Średnie wydatki na auto

145 zł

ZOBACZ 4 dzienniki kosztów BMW X1 Załóż dziennik kosztów