BMW TRENDS 4/2014 nadjeżdża!

BMW TRENDS 4/2014 nadjeżdża!

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

BMW X1

Kompaktowy crossover SUV (segment I), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 2009 roku. Najmłodszy i najmniejszy w rodzinie terenowych aut niemieckiej marki oznaczonych symbolem X. Model bazuje na prototypie o tej samej nazwie zaprojektowanym przez Richarda Kima, zaprezentowanym w 2008 roku. Zbudowano go głównie z myślą o rynku europejskim, premiera w Stanach Zjednoczonych przewidziana jest dopiero na rok 2011. Platformę X1 podłogową dzieli z Serią 3, natomiast stylistycznie jest dość mocno spokrewnione z większym modelem X3.

BMW X1 Facelifting - galeria redakcyjna - widok z przodu
BMW X1 Facelifting - galeria redakcyjna - prawy bok
BMW X1 Facelifting - galeria redakcyjna - grill
BMW X1 Facelifting - galeria redakcyjna - widok z przodu
BMW X1 Facelifting - galeria redakcyjna - bagażnik
BMW X1 Facelifting - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
BMW X1 Facelifting - galeria redakcyjna - fotel kierowcy, widok z przodu

Najmniejsza propozycja BMW w klasie crossover/SUV prezentuje się z zewnątrz bardzo „bojowo”. Potężny pas przedni z wysuniętymi do przodu „nerkami”, wyraźnie zaznaczone nadkola, charakterystyczne przetłoczenia boczne i masywny tył nadają „X-jedynce” muskularny wizerunek. Charakter pseudo-terenówki dopełniają osłony podwozia i wysoki prześwit.

Przestronnością wnętrza, X1 możemy pozycjonować pomiędzy kombi segmentu D premium (np. BMW serii 3 Touring) a kompaktowymi SUV-ami (pokroju BMW X3). Na przednich fotelach miejsca powinno wystarczyć nawet rosłym osobom, z tyłu wysocy pasażerowie mogą narzekać na miejsce nad głową. Kufer modelu swoją nienajlepszą pojemność rekompensuje wieloma schowkami, płaską przestrzenią ładunkową po złożeniu tylnej kanapy (co ciekawe, dzieloną na trzy części), a także niskim progiem załadunku.

Niewątpliwą zaletą wnętrza X1 jest jakość wykonania. Zastosowane tworzywa pochodzą z najwyższej półki, a spasowanie poszczególnych elementów należy uznać za wzór. Cieszy również znakomita czytelność zegarów oraz dobre wyciszenie.

To, że crossover BMW jest wyżej zawieszony od samochodu klasy kombi, nie oznacza wcale gorszych własności jezdnych. Inżynierowie z Bawarii zagwarantowali kierowcy X1 wyjątkową przyjemność z prowadzenia i chęć coraz agresywniejszego pokonywania łuków. A, że cierpli na tym komfort, to już inna sprawa.

Pod względem cenowym, mniejszy „brat” SUV-a X3 okazuje się atrakcyjną alternatywą dla serii 3. W odróżnieniu od innych modeli z serii „X”, wyposażenie seryjne X1 nie obejmuje napędu na cztery koła. W standardzie brakuje kilku kluczowych elementów, opcji jest natomiast sporo.

Komentarze redakcji

Powagosław: Jak na kompaktowego SUV-a sprawia wrażenie nieco ociężałego. Może pręży muskuły w ramach wewnętrznej konkurencji z niewiele większym modelem X3? Drugi rzut oka i przyznaję, że X1 prezentuje się lepiej. Lepiej od Audi Q5 i mimo wszystko – lepiej od X3.
Luzacjusz: Znacie to z matmy – X to niewiadoma. Ja sam nie wiem, po co BMW kolejny model zajmujący miejsce zaklepane przez inny samochód tej samej marki (X3, Seria 3 Touring??). Co do X1 – nie jest to epokowe dzieło, ale trzyma fason. Nie wiem tylko po co...

Wersje nadwozia BMW X1

Silniki BMW X1

Lista silników:
xDrive 20i (184KM), xDrive28i (245KM), xDrive 28i (245KM), sDrive20i (184KM), sDrive18i (150KM), sDrive 20i (184KM), xDrive25i (218KM), xDrive28i (258KM), xDrive23d (204KM), sDrive 20d EfficientDynamics Edition (163KM), sDrive 18d (143KM), xDrive25d (218KM), sDrive16d (116KM), xDrive 20d (184KM), xDrive 18d (143KM), sDrive18d (143KM), sDrive 18i (150KM), sDrive20d (184KM), xDrive 25d (218KM), sDrive20d (177KM), sDrive 20d (184KM), sDrive 16d (116KM), xDrive20d (184KM), sDrive20d EfficientDynamics Edition (163KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Oferta diesli jest ogromna i w przypadku X1 to faktycznie niezły wybór. Podstawowy wariant 16d o mocy 116KM lepiej ominąć, ale wersja 143-konna, to już niezła propozycja. Jest całkiem elastyczna i dość chętnie przyspiesza. Rezerwa mocy nie jest duża, ale ten problem likwidują mocniejsze wersje - po części 163KM i całkowicie 184KM oraz 218KM. A co z silnikami benzynowymi? 18i o mocy 150KM lubi wysokie obroty i właśnie tam czuć tą moc. Przyjemniejszy na drodze jest wariant 184-konny. 28i 245KM to już naprawdę gorąca propozycja.

Publikacje o BMW X1

BMW X1 - odświeżony przebój
 
Nasz test

Mówi się, że podczas wyboru auta, zatrzymanie się na określonej marce, to już połowa sukcesu. Rzeczywiście, zadanie nie wygląda już na takie trudne po zawężeniu listy ofert do jednej marki. Z tym, że nie zawsze... Są takie marki, w których paleta modeli jest na tyle długa i szeroka, że w zasadzie co...

BMW X1 - udany efekt manipulacji genetycznej?
 
Nasz test

Lygrys, zebryna, jaglion, pumapard, muł, czy pierwiosnek to organizmy żywe powstałe w wyniku skrzyżowania ze sobą dwóch organizmów rodzicielskich wywodzących się z różnych ras, odmian, gatunków lub rodzajów. Eksperymenty z naturą szczególną popularnością cieszą się wśród genetyków roślin, którzy w ten...

BMW X1 - kolejny do kolekcji
 
Nasz test

Współcześni kierowcy poszukujący nowego auta są tak wymagający i dziwni, że producenci dwoją się i troją, żeby wyjść im naprzeciw. Ma to swoje plusy – kiedyś na nowy model trzeba było czekać dekadę, a teraz czas oczekiwania na premierę można przyrównać do odgrzania porcji frytek. Powinniśmy to...

Pierwsza jazda BMW X1

Zmienna „X”

Przeczytaj pozostałe artykuły o BMW X1

BMW X1 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców BMW X1autoWcentrum - społeczność BMW X1

najwyższe oktanyAuta - BMW X1

BMW X1 Amfibia 83,67

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - BMW X1

Katalog nowych aut

BMW X1

od 121 700 zł do 172 700

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (150 - 245 KM): sDrive 18i, sDrive 20i, xDrive 20i, xDrive 28i

 

Diesel (116 - 218 KM): sDrive 18d, sDrive 20d EfficientDynamics Edition, sDrive16d, sDrive20d, xDrive 18d, xDrive20d, xDrive25d

Skrzynie biegów

manualna: , 6-biegowa

 

Katalog nowych aut BMW X1
 

Najpopularniejsza wersja BMW X1

BMW X1 xDrive25d 218KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
alufelgi
radio / CD
klimatyzacja
czujnik parkowania
tempomat

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Sport Line - 8 298
Pakiet X Line - 7 861
Pakiet Bisuness - 12 621
Polski pakiet - 8 575
Polski pakiet plus - 14 240
Pakiet sportowy M - 18 342

Cena katalogowa

157 600

Zobacz ofertę BMW X1 xDrive25d 218KM - 5 drzwiowy terenowy
 

BMW X1 najczęściej porównywane z:

Honda CR-V
2.0 i-VTEC (155 KM)
Mazda CX-5
2.2 SKYACTIV-D (150 KM)
Nissan Juke
DIG-T (190 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Mitsubishi ASX 1.8 Invite 4wd Demonstracyjny Mitsubishi ASX 1.8 Invite 4wd
Rocznik: 2013. Przebieg: 11 000 km. Silnik: 1.8 150KM, diesel.
Cena: 113 090 zł 85 900 zł
Zyskujesz: 27 190 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki Grand Vitara 2,4 169KM Premium Demonstracyjny Suzuki Grand Vitara 2,4 169KM Premium
Rocznik: 2013. Przebieg: 12 400 km. Silnik: 2.4 169KM, benzynowy.
Cena: 114 490 zł 86 900 zł
Zyskujesz: 27 590 zł Zobacz szczegóły »

Używane BMW X1

BMW X1
2.0 diesel 143 KM
160 000 km, 2010
75 900 PLN
BMW X1
2.0 diesel 184 KM
24 600 km, 2012
153 750 PLN
BMW X1
2.0 diesel 143 KM
2013
149 900 PLN
BMW X1
2.0 diesel
130 000 km, 2010
81 000 PLN

Ocena auta BMW X1

  • Średnia ocena
    na podstawie 17 opinii
  • 4,04
  • Średnia dla segmentu
    Małe SUVy: 4,15
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • Wady
  • - jakość/cena
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie BMW X1

BMW X1 Facelifting BMW X1 BMW X1 Edition Powder Ride BMW X1 AC Schnitzer BMW X1 Facelifting - galeria redakcyjna BMW X1 Facelifting - prezentacja w Monachium
Zobacz inne galerie BMW

BMW X1

8 komentarzy

7 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~leon~leon

Pedał sprzedaje bmw ,silnie bita ,wrak zrobiony na sprzedaż, z pękniętą głowicą.Uwaga oszust! dzwonić i jechać po nim,dla beki.http://tablica.pl/oferta/bmw-1-8is-alu-17-CID5-ID2SFxB.html#9aa6910819

~marek~marek

Spalanie w mieście na poziomie 7ltr/100km można śmiało wlozyc miedzy bajki. 8ltr to najnizszy wynik jaki udalo mi sie zrobic moja X1 23d automat 2010r. Przy normalnej jezdzie, bez 'zabawy' trzeba przyjac spalanie miedzy 9.5 a 10.5ltr/100km. Jeżeli komuś X1 23d pali w miescie 6 czy 7ltr to znaczy że... nie jeździ X1 . Na trasie - kwestia bardzo umowna. Dla jednego spalanie 'na trasie' to przejechanie odcinka 100km z predkoscia 90km/h - wówczas zgodzę się, że można zejsc poniżej 6ltr (kiedyś, przy dobrej pogodzie udało mi sie na odcinku autostrady zrobic 4.5ltr ale to przy korzystnej pogodzie). Natomiast w moim konkretnym rozumieniu - na trasie to poruszanie sie w przedziale od 150 do max 200km/h (szybciej tym samochodem poprostu nie warto jeździc, chyba że ktoś koniecznie chce przestac słyszec własne myśli) wówczas spalanie waha się od 9.3 - 10.2ltr/100km. Przy prędkości przelotowej rzędu 200-220km/h spalanie wynosi 12.5ltr/100km. W moim odczuciu samochód pali o ok.2ltr/100km za dużo w kazdym wariancie (miasto, trasa, cykl mieszany).
Pomijając spalanie - samochód można uznac za komfortowy i przyjemny w prowadzeniu. Jakośc zastosowanych materiałów może zadowalac, jezeli wczesniej nie mialo sie kontaktu z BMW, lub może też byc powodem lekkiego zawodu dla tych, którzy z BMW mieli wcześniej stycznośc. Na dzień dzisiejszy moja X1 ma przejechane nieco powyżej 80.000km i przyznam, że trwałosc materiałów jest na zadowalającym poziomie. Z zawieszenia dają się już słyszec lekkie stuki, ale przy naszych drogach w połączeniu z oponami typu RunFlat (które kategorycznie odradzam, jeżeli ktoś nie wyjeżdża w trasy nazbyt często) można uznac ten fakt za jak najbardziej normalny. Ogólnie samochód bardzo 'sympatyczny', jednak patrząc przez pryzmat ceny to nie przedstawia się już tak optymistycznie. Uważam, że X1 jest przewartościowane przez producenta a cena rozsądnej wersji (jak ktoś wcześniej napisał - jak BMW to tylko z dobrym wyposażeniem) bliższa 200kPLN niż 100kPLN sprawia, że cały czar pryska. Uważam, że na rynku jest co najmniej kilka ciekawszych propozycji za porównywalne bądź nawet mniejsze pieniądze. Reasumując - z samochodu jestem zadowolony ale drugi raz bym go nie kupił (w takiej cenie).

~paweł~paweł

To moje drugie bmw poprzednia seria 1 118d samochód rewelacyjny 23d z automatem świetne prowadzenie jak w każdym bmw bogate wyposażenie i świetna jazda w warunkach zimowych samochód rewelacyjny i tu szacunek dla marki>Poprzednio jeździłem głównie japończykami nissan toyota trudno porównać.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów BMW

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
13 121
Przejechany dystans
18 665 607 km
Zatankowanego paliwa
452 648 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 560
Wydanych pieniędzy
1 072 922 zł
Średnie wydatki na auto
1 331 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 651
Wydanych pieniędzy
1 545 659 zł
Średnie wydatki na auto
1 918 zł
Zobacz dzienniki kosztów BMW (806)

Testy zderzeniowe BMW X1

Najnowsze testy zderzeniowe BMW X1 przeprowadzone przez Euro NCAP.

BMW X1 2.0 diesel, LHD
2011

BMW X1
BMW X1 2.0 diesel, LHD
2009

BMW X1
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe BMW

Zużycie paliwa BMW X1

Na podstawie 26 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: drohomir, dodano: 13.12.2009 00:49

Posiadam x1 od 2 dygodni, przejechałem 1500km i jestem bardzo zadowolony z silnika. Dynmiczny na prawdę oszczędny a przy tym niewiarygodnie dynamiczny jak na gabaryty auta.

pełny raport BMW Crossover xDrive20d

autor: Tavia, dodano: 11.07.2013 10:59

Ja nie wiem, może mam jakiś felerny model, ale po aglomeracji śląskiej jestem w stanie bez problemu jeżdzić tym autem ze średnim spalaniem 5l/100km, pod warunkiem że nie przekraczam 80km/h. Ale jak wyjeżdżam na trasę i tylko przekroczę prędkość 125 km/h to auto od razu zaczyna palić 15L/100km. Wyjazd z Katowic nad morze to minimum jeden pełen bak w jedną stronę. Wcześniej miałam 2 litrową trojkę 166 KM i na trasie nie musiałam patrzeć na licznik. Teraz ciągle muszę się pilnować.

pełny raport BMW Crossover xDrive18d

autor: kiler, dodano: 09.07.2010 15:22

samochód fajnie się prowadzi ,ale zużycie podawane przez producenta to bajka. Zuzycie w mieście to około 12,5l/100.Nadmiemie że wykorzystuje dynamike tego samochodu.

pełny raport BMW Crossover xDrive23d

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o BMW X1

Podziel się wiedzą

Dane techniczne BMW X1

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne BMW X1
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali BMW X1, oglądali także