Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

BMW X3

Kompaktowy crossover SUV (segment I premium) produkowany od 2003 roku. W ofercie BMW zajął miejsce obok większego modelu X5, z którym jest zresztą spokrewniony pod względem technologicznym. Płytę podłogową od początku dzieli z Serią 3. Pierwowzorem X3 był prototyp o tej samej nazwie z 2002 roku zaprojektowany przez Chrisa Bangle’a, ówczesnego szefa stylistów BMW. W 2006 roku X3 został poddany modernizacji. W 2005 roku X3 zdobył nagrodę dla najlepszego SUV-a w kanadyjskiej edycji plebiscytu na Samochód Roku. Od 2010 roku dostępna jest druga generacja X3.

Generacje BMW X3

  • Wybierz generację: BMW X3 F25 (2010 - teraz)
    BMW X3 F25
    BMW X3 2010 - widok z tyłu BMW X3 2010 - widok z tyłu BMW X3 2010 - widok z tyłu BMW X3 2010 - tylna kanapa złożona, widok z bagażnika BMW X3 2010 - bagażnik BMW X3 2010 - tylna kanapa

    BMW X3 F25

    Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2010 roku. X3 II zwiększył swoje rozmiary i pod względem gabarytów zbliżył się do X5, dużego SUV-a w ofercie BMW. Zbudowano go na nowej platformie podłogowej o symbolu F25,...

    więcej o BMW X3 F25

  • Wybierz generację: BMW X3 E83 (2003 - 2010)
    BMW X3 E83

F25

Nie pręży zanadto muskułów, nie ocieka awangardowymi detalami, nie kusi też linią niczym w samochodzie sportowym. X3 to typ harmonijny i wyważony, który jest autentyczny i nie stara się czegokolwiek udawać. Monachijskie auto ma sylwetkę typową dla średniej wielkości SUV-a, łagodne przetłoczenia karoserii, spore powierzchnie przeszklone oraz dobrze wkomponowane szczegóły. W efekcie wzbudza zaufanie, a przechodniów nie kłuje w oczy przepychem.

Ułożony i niekrzykliwy jest również projekt wnętrza. Jego klasyczne kształty idą w parze z gustownymi detalami, wybornymi materiałami oraz precyzyjnym montażem, co zapewnia odpowiednie dla auta klasy premium poczucie luksusu. Na kierowcę czekają też wygodna pozycja do jazdy, niczym niezmącona widoczność, wysoka czytelność wskaźników, a także logiczna obsługa wszelkich przełączników, będąca od lat wizytówką BMW.

Dzięki rozsądnemu podejściu do projektowania karoserii i wnętrza w środku udało się wygospodarować naprawdę przestronną kabinę pasażerską (wrażenie robi zwłaszcza ilość miejsca z tyłu) oraz bardzo pojemny kufer. To jednak nie wszystko, bo wewnątrz znajdziemy ponadto wiele schowków, skrytek i uchwytów oraz garść rozwiązań ułatwiających transport bagaży. I jakby tego było mało, podróżni mają też do dyspozycji komfortowe siedzenia.

Wysoka praktyczność może sugerować, iż BMW X3 to typ rodzinny, który ponad radość z prowadzenia stawia wygodę podróżowania. Nic z tych rzeczy. Mimo że auto jest duże, nielekkie i ma wysoko położony środek ciężkości, niezwykle pewnie pokonuje zakręty i niesamowicie precyzyjnie przekazuje ruchy kierownicą na koła. Najlepsze jest jednak to, że choć prowadzi się jak marzenie, jednocześnie fantastycznie resoruje nierówności. Tak mogłyby jeździć wszystkie SUV-y!

Prestiżowy, dopracowany, wszechstronny, a na dodatek obficie wyposażony - bohaterowi naszego opisu zalet nie brakuje. Samochód ma jednak jedną, poważną wadę - kosztuje krocie. Drogie są już podstawowe wersje, a kiedy zechcemy dołożyć trochę elementów opcjonalnych, możemy zwyczajnie pójść z torbami. Konkurencja BMW X3 F25 potrafi być tańsza, choć trzeba zaznaczyć, że i tak kosztuje sporo, a pod pewnymi względami może ustępować bawarskiej propozycji.

E83

W ślad za większym X5, nadwozie X3 udanie łączy cechy typowe dla pseudo-terenowych SUV-ów ze sportowymi akcentami charakterystycznymi dla produktów BMW. Wysoko ocenić należy wnętrze - z punktu widzenia kierowcy zachęca szlachetnym, czytelnym, dobrze rozplanowanym kokpitem, zaś z punktu widzenia wszystkich podróżnych wygodnymi siedzeniami oraz wystarczającą ilością przestrzeni. Materiały wykończeniowe są wysokiej jakości, ale montaż modeli sprzed liftingu bywał niestaranny.

Myślisz BMW, mówisz radość z jazdy - ten schemat sprawdza się także w przypadku bohatera naszego opisu. Za sprawą sztywnego zawieszenia i odpowiednio zestrojonego układu kierowniczego, X3 pokonuje zakręty jak przyklejone. Niestety, komfort resorowanie jest mocno ograniczony, a mimo zastosowania napędu na cztery koła nie polecamy wypraw w teren. Jeśli chodzi o silniki, te benzynowe okazują się dynamiczne (poza podstawowym motorem) i trwałe, ale zużywają gigantyczne ilości paliwa, z kolei jednostki wysokoprężne należycie łączą osiągi i spalanie, ale narażają właściciela na poważne awarie.

Wspomniane defekty diesli (problemy z turbosprężarką, "dwumasą", układem wtrysku czy filtrem cząstek stałych), usterki skrzyni rozdzielczej w napędzie xDrive oraz szybkie zużycie oryginalnego akumulatora to właściwie wszystko, co można zarzucić BMW X3 E83 - to bardzo niezawodne auto, co potwierdzają choćby statystyki bezawaryjności. Niestety, części do bawarskiego SUV-a sporo kosztują (często trzeba korzystać z oryginałów), a i sam zakup tego samochodu nie należy do tanich.

Komentarze redakcji

Powagosław: Nie wiem czemu X3 jest już prawie tak duże jak X5. Nie wiem, czemu jest tak wyjątkowo stonowane, jak na BMW. Przyjmuję jednak ten brak ekstrawagancji z dobrodziejstwem bardzo harmonijnego inwentarza.
Luzacjusz: X3 ciągle ma w sobie pierwiastek wątpliwego wdzięku Waltera Sobchaka, weterana z Wietnamu z filmu „Big Lebowski”. Może to chwila mojej słabości, może litości, ale, Bóg mi świadkiem, ten przeraźliwie nudny SUV wyładniał. Nie może być.

Silniki BMW X3

BMW X3 F25 - jaki silnik wybrać?

Spokojniejsi kierowcy zadowolą się 150-konnym dieslem. Nie powala swoimi możliwościami na drodze, ale jest całkiem elastyczny i niezbyt męczący. Znacznie więcej dynamiki oferuje za to wersja 190-konna. W przypadku X3 to dobry wybór. Jest dynamiczna, całkiem oszczędna i chętnie reaguje na ruchy prawej stopy nawet na autostradzie. Warianty 258KM i 313KM są już przeznaczone dla wielbicieli ostrzejszego temperamentu. A silniki benzynowe? Już podstawowy oferuje 184KM, chętnie wchodzi na obroty i może się spodobać. Diesel o podobnej mocy jest jednak zrywniejszy. Mocniejsze warianty oferują 245- i 306KM, ale znowu dają się pokonać podobnym jednostkom wysokoprężnym. Są jednak od nich sporo tańsze.

Publikacje o BMW X3

BMW X3 i X4 - jedno serce, jedna dusza, dwa oblicza

Dziś już nikogo nie dziwią zabiegi producentów, mające na celu obniżenie kosztów produkcji i unifikację wielu podzespołów. Niekiedy są to te same płyty podłogowe, te same silniki czy nawet wnętrza. Czasami zdarza się tak, że u jednego producenta dany model okupuje średnią półkę, u innego po zmianie wyglądu...

Czy warto kupić: używane BMW X3 E83 (od 2003 do 2010)

Pierwszy SUV marki BMW - model X5 - zadebiutował w 1999 roku. Cztery lata później do salonów trafił jego tańszy brat. Wyglądający bardzo podobnie i tylko nieznacznie mniejszy. Czy warto kupić używane BMW X3?

BMW X3 xDrive30d - koniec taryfy ulgowej
 
Nasz test

Ameryka to Ojczyzna SUVów i w BMW już dawno to przyznali, lokując produkcję modeli X5 i X6 w swoich zakładach za Oceanem. Tylko młodszy brat - model X3 zasiedział się w Europie - aż do nadejścia nowej generacji w 2010 roku. Wówczas produkcja X3 została przeniesiona do Południowej Karoliny, gdzie mały...

Czysta adrenalina w skórze SUV - BMW X3
 
Nasz test

Od czasu premiery pierwszej generacji BMW X3 mija osiem lat. Dzisiaj segment aut SUV Premium w rozmiarze "L" którego pionierem było właśnie X3, znacznie się rozrósł. Mercedes kusi kanciastym GLK, Audi modelem Q5, zaś Volvo atrakcyjnie stylizowanym XC60.

BMW X3 ugrzecznione

Zaprezentowane w 2003 r. BMW X3 w momencie debiutu wywołało niemałe kontrowersje. Nie chodziło wcale o to, że BMW, wieloletni producent luksusowych limuzyn coraz mocniej wchodzi w rynek SUV-ów wydając na świat kolejny po X5 samochód z tego segmentu. To stylistyka nadwozia nie dawała możliwości zachowania...

Przeczytaj pozostałe artykuły o BMW X3

BMW X3 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców BMW X3autoWcentrum - społeczność BMW X3

najwyższe oktanyAuta - BMW X3

BMW X3 58,09

BMW X3 50,79

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - BMW X3

pyraju 30,00

miekoz 30,12

więcej kierowców

Katalog nowych aut

BMW X3

od 155 800 zł do 254 300

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (184 - 306 KM): sDrive20i, xDrive 28i, xDrive20i, xDrive35i

 

Diesel (150 - 313 KM): sDrive18d, xDrive20d, xDrive30d, xDrive35d

Skrzynie biegów

automatyczna: 8-stopniowa

 

manualna: 6-biegowa
Katalog nowych aut BMW X3
 

Najpopularniejsza wersja BMW X3

BMW X3 xDrive20i 184KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
alufelgi
radio / CD
komputer
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
czujnik parkowania
tempomat
ksenony

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet sportowy M - 18 979

Cena katalogowa

171 800

Zobacz ofertę BMW X3 xDrive20i 184KM - 5 drzwiowy terenowy
 

BMW X3 najczęściej porównywane z:

Mazda CX-3
2.0 SKY-G (120 KM)
Suzuki Jimny
1.3 VVT 4WD (85 KM)
Skoda Yeti
1.4 TSI (150 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Mitsubishi ASX ASX 2WD 1,6L 117[KM] 5DR INVITE NAVI PY'15 Mitsubishi ASX ASX 2WD 1,6L 117[KM] 5DR INVITE NAVI PY'15
Rocznik: 2015. Silnik: 1.6 86KM .
Cena: 75 290 zł
Zyskujesz: 10 000 zł Zobacz szczegóły »
Suzuki SX4 S-Cross 2WD 1,6 Premium Suzuki SX4 S-Cross 2WD 1,6 Premium
Rocznik: 2015. Silnik: 1.6 88KM .
Cena: 70 190 zł
Zyskujesz: 11 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane BMW X3

BMW X3
3.0 diesel 204 KM
178 km, 2004
38 000 PLN
BMW X3
2.0 diesel 184 KM
2013
226 011 PLN
BMW X3
2.0 diesel 130 KM
2008
68 900 PLN
BMW X3
3.0 benzyna 234 KM
115 000 km, 2006
49 900 PLN

Ocena auta BMW X3

  • Średnia ocena
    na podstawie 82 opinii
  • 4,24
  • Średnia dla segmentu
    Małe SUVy: 4,15

Wybrane opinie

BMW X3 SUV 2.0d (150 KM)

pisze ponownie poniewaz w dniu dzisiejszym musialem wyjechac pod bardzo zasniezony i dosyc stromy podjazd w gorach i te bmw wyjechalo bez zadnych problemow, a moimi wczesniejszymi samochodami nawet nie bylo o tym mowy!!! Jestem poprostu zaskoczony jego mozliwosciami w terenie bo w top gear opowiadali ze nawet nie ma co tym autkiem w teren wjezdzac!!?? Naprawde jest to bzdura i moze nie jest to samochod na niewiadomo jak ciezki teren, ale w zasniezone gory zeby podjechac pod strome wjazdy, i ogolnie poruszac sie w gorzystym terenie jak najbardziej

dodał: logitech
BMW X3 SUV 3.0 i (231 KM)

BMW nie popisało się tym razem . Samochód jest typową bulwarową terenówką z tragicznym zawieszeniem . Plastiki w środku dramatycznej jakości jak na auto za takie pieniądze . Dobrze , że jest czarny - przynajmniej ohydne zderzaki nie kontrastują z całością . Nie spodziewałem się po tym samochodzie perfekcyjnych właściwości terenowych ale ten jest w stanie się zakopać w kałuży. Ani na asfalt ani na nieutardzone drogi się nie nadaje . Więc pytam - gdzie tym jeździć ?

dodał: Załamany
BMW X3 SUV 2.0d (150 KM)

Kocham ten samochód i uważam że jest to najlepsze auto jakie miałem w życiu (to nie tylko moja opinia). Polecam gorąco. I niech mi tam Top Geary nie opowiadają bzdetów że jest to porażka BMW. To fantastyczny samochód - nie do jazdy na czas po lotnisku i nie do jazdy po błotach Szkocji - ale normalny samochód z bardzo dobrymi osiągami z napędem 4x4 dla rodziny, na narty, nad jezioro i po mieście. Mniamniusi po prostu ! Głaskam go co wieczór w garażu.

dodał: dyloo
BMW X3 SUV 2.0d (150 KM)

FENOMENALNE auto rodzinne na każdą okazję. Żaden SUV nie ma takich właściwości jezdnych. Wymiary wewnętrzne i zewnętrzne w sam raz dla kierowcy który jeździ 80% czasu sam na sam, a czasami z żoną i z 2-ką dzieci. Bagażnik pomieści wakacyjne tobołki bez problemów, a jak ktoś ma problem z małżonką, która nie potrafi się skromnie spakować lub przewozi sam jakieś duże zabawki, to są relingi.

dodał: totylkoja
BMW X3 SUV 2.0d (150 KM)

Oczywiście mam 177km tylko nie ma takiej opcji :( Ma prawdę nie żałuję wydanych pieniędzy. Początkowo twarde fotele fenomenalnie sprawdziły się na trasie 1200km "jednym ciągiem" (z przerwą na tankowanie)! Nie wiem co one takiego w sobie mają ale mój kręgosłup chyba zapomniał, że nadaje się do wymiany ;)

dodał: Lamer
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + skrzynia biegów
  • Wady
  • - jakość/cena
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie BMW X3

BMW X3 3.0i - galeria redakcyjna BMW X3 2010 BMW X3 2009 BMW X3 2007 BMW X3 - galeria redakcyjna BMW X3 F25 Facelifting (2014) BMW X3 2004
Zobacz inne galerie BMW

Opinie o instalacji LPG

BMW X3

  • 1.
  • 4,75 BMW X3 E83 3.0 i (231KM) 2004r.
    dodał: Mydlo1953, 03.04.2011

    Przejechałem około 30 tys. km. Spalanie wyższe niż pokazuje komputer "benzynowy" o około 3-4 litry, ale to normalne, bo w każdej instalacji gazowej jest te około 20 % więcej zużycia gazu niż benzyny; Na razie żadnych problemów. Oczywiście start automat benzyna, co jakiś czas przejazd benzynowy, ot chociażby dojazd po wyczerpaniu zbiornika (ja mam zbiornik w kole zapasowym na zewnątrz (- super)nie ogranicza w ogóle przestrzeni bagażowej, Tankuje średnio 55l - wejdzie do 58 l. Dużo jazdy po mieście, krótkie trasy, stąd w takich warunkach zasięg na gazie około 320 km. Teraz myślę kupić MLa z gazem BRC, jak zmieszczę się w takich samych wartościach, byłoby super, bo auto cięższe o 400 kg.

  • 2.
  • 4,50 BMW X3 E83 2.5 i (218KM) 2009r.
    dodał: bmw team, 26.11.2014

    Bardzo dobra praca na gazie,nie wiem czy nie lepiej niż na benzynie.Spalanie ok 1litra gazu więcej niż benzyny na 100 km.Płynne przełączanie,w zasadzie nie odczuwam kiedy się przełącza benzyna-gaz oraz faz-benzyna.Montażysta dobrał odpowiednie podzespoły.To już 3 samochód tej marki montowany na Bytkowskiej.Wszystkie sprawują się bardzo dobrze.

  • 3.
  • 5,00 BMW X3 E83 3.0 i (231KM) 2007r.
    dodał: Krzysztof, 24.02.2014

    Bardzo dobrze spisuje się na gazie,przejechałem ponad 30.000km i nie odczuwam żadnej róznicy w jeździe.Założyłem STAGa Premium,bo tak mi doradzono w serwisie i jestem zadowolony.To już 4 Bmw montowane w tej firmie na przestrzeni 3 lat.I wszystkie sprawują się rewelacyjnie.

  • 4.
  • 3,50 BMW X3 2.0 i (150KM) 2005r.
    dodał: ja, 20.05.2009
  • 5.
  • 5,00 BMW X3 E83 3.0 i (231KM) 2009r.
    dodał: klient, 13.07.2013
Wszystkie opinie o instalacjach LPG BMW X3

BMW X3

31 komentarzy

27 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Grzegorz_Nowak~Grzegorz_Nowak

Do ~xxx: Coś jest nie tak - od czerwca 2013 roku przejechałem 23 000 kilometrów i konkluzje dotyczące spalania:
1. Jazda ekonomiczna w trybie eko - 6,7-7,2 litra
2. Jazda normalna - 7,0-7,5 litra
3. Ciężka noga - 8,0-10,0 litrów
Samochód ma automatyczną skrzynię biegów

~xxx~xxx

Wszyscy tu piszą ze spalanie od 7 do 9 l. Niedawno odebrałem z salonu nigdny nie kopcilo mi mniej niz 10,8 l zaznacze ze przy staranich jazdy emeryckiej. Silnik 2.0d. Coś nie tak czy co ?

~Skott~Skott

Wie ktoś z Was co ile km wymienia się olej w automatycznej skrzyni biegów w BMW X3 2l Diesel rocznik 2012? Proszę o szybką odpowiedź.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów BMW

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
15 468
Przejechany dystans
35 247 077 km
Zatankowanego paliwa
18 538 926 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 946
Wydanych pieniędzy
1 365 421 zł
Średnie wydatki na auto
1 443 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 423
Wydanych pieniędzy
1 793 439 zł
Średnie wydatki na auto
1 896 zł
Zobacz dzienniki kosztów BMW (946)

Testy zderzeniowe BMW X3

Najnowsze testy zderzeniowe BMW X3 przeprowadzone przez Euro NCAP.

BMW X3 2.0 Diesel
2011

BMW X3
BMW X3

BMW X3
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe BMW

Zużycie paliwa BMW X3

Na podstawie 128 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: TG, dodano: 12.12.2008 18:07

i znowu różnica jest kolosalna miedzy 2,0d 150km(starym) a 2,0d 177km(nowym) silnikiem, stary spalał na trasie (min.9 do 11 litrów i nawet więcej !!!!! a nowy mocniejszy palił od 7,4 do max 10,5 !!!!! :) nic więcej nie trzeba dodawać :) UWAGA!!! spalanie znacznie spadlo po przebiegu okolo 7.000- 8.000km

pełny raport BMW SUV 2.0d

autor: Adam Marek, dodano: 01.08.2006 00:35

Wszystko zgodne z deklaracją producenta. Żadnych napraw. Komputer łaskawy i daje pojeździć bez przeglądu ok. 27-30 tys. km przy spokojnej eksploatacji i długich trasach!

pełny raport BMW SUV 2.0d

autor: Przemaas, dodano: 21.05.2013 01:11

Miasto 10l przy dynamicznej jeździe, ale poniżej 9 nie da się zejść. Trasa ok 7-7,5l. Przy bardzo anemicznej jeżdzie można zrobić 6,5l. Na autostradzie przy 140km/h 8,5, a przy 160-170km/h już 10l. Skrzynia automatyczna

pełny raport BMW SUV xDrive20d

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o BMW X3

Podziel się wiedzą

Dane techniczne BMW X3

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne BMW X3
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali BMW X3, oglądali także