Wszystkie modele

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

BMW X3

Kompaktowy crossover SUV (segment I premium) produkowany od 2003 roku. W ofercie BMW zajął miejsce obok większego modelu X5, z którym jest zresztą spokrewniony pod względem technologicznym. Płytę podłogową od początku dzieli z Serią 3. Pierwowzorem X3 był prototyp o tej samej nazwie z 2002 roku zaprojektowany przez Chrisa Bangle’a, ówczesnego szefa stylistów BMW. W 2006 roku X3 został poddany modernizacji. W 2005 roku X3 zdobył nagrodę dla najlepszego SUV-a w kanadyjskiej edycji plebiscytu na Samochód Roku. Od 2010 roku dostępna jest druga generacja X3.

Generacje BMW X3

  • Wybierz generację: BMW X3 F25 (2010 - teraz)
    BMW X3 F25
    BMW X3 2010 - widok z tyłu BMW X3 2010 - widok z tyłu BMW X3 2010 - widok z tyłu BMW X3 2010 - tylna kanapa złożona, widok z bagażnika BMW X3 2010 - bagażnik BMW X3 2010 - tylna kanapa

    BMW X3 F25

    Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2010 roku. X3 II zwiększył swoje rozmiary i pod względem gabarytów zbliżył się do X5, dużego SUV-a w ofercie BMW. Zbudowano go na nowej platformie podłogowej o symbolu F25,...

    więcej o BMW X3 F25

  • Wybierz generację: BMW X3 E83 (2003 - 2010)
    BMW X3 E83

F25

Stawiając obok siebie pierwszą i drugą generację BMW X3, od razu zauważymy powiększone rozmiary oraz poprawione proporcje nadwozia. Zmiany te przyczyniły się do uzyskania bardziej harmonijnej stylistyki, łączącej kształty typowe dla SUV-ów z elementami jednoznacznie kojarzonymi z BMW. Grill w postaci dwóch potężnych „nerek”, okrągłe światła dzienne oraz wyraziste lampy tylne nie pozwalają pomylić marki pojazdu. Przetłoczenie boczne biegnące od przedniego nadkola aż do świateł tylnych to akcent z mniejszego X1.

Powiększone rozmiary zewnętrzne drugiego wcielenia X3 znalazły swoje odzwierciedlenie w obszerności kabiny. W każdym rzędzie siedzeń miejsca jest aż nadto, a bagażnik ma imponującą pojemność. Ten ostatni został ponadto świetnie wykończony i zaopatrzony w kilka przydatnych rozwiązań.

Znaczne powiększenie kabiny pasażerskiej poszło w parze z uzyskaniem bardziej ekskluzywnego charakteru wnętrza. Elegancki design pozbawiony jakichkolwiek stylistycznych „fajerwerków” połączono ze znakomitymi materiałami wykończeniowymi i doskonałym uporządkowaniem wszelkich przełączników. Wnętrze X3 zachęca także czytelnymi zegarami i wieloma praktycznymi schowkami.

Kolejne zalety kompaktowego SUV-a BMW dotyczą jego właściwości jezdnych. Zawieszenie oferuje rewelacyjną trakcję i doskonały komfort jazdy, a układ kierowniczy idealnie współgra z ruchami wykonywanymi przez kierowcę. Nie bez znaczenia jest też seryjny napęd na cztery koła – nie pozwala on może na pokonywanie wymagających bezdroży, ale na mokrej czy ośnieżonej drodze skutecznie zwiększa bezpieczeństwo.

Do seryjnego wyposażenia zwiększającego bezpieczeństwo zaliczymy ponadto zestaw 6 poduszek powietrznych – czołowych, bocznych i kurtynowych. Niestety, wysokie standardy wyposażenia, wykończenia i frajdy z jazdy odzwierciedlają się w wysokiej cenie. X3 jest drogie, nawet w porównaniu ze swoimi najbliższymi rywalami.

E83

W ślad za większym X5, nadwozie X3 udanie łączy cechy typowe dla pseudo-terenowych SUV-ów ze sportowymi akcentami charakterystycznymi dla produktów BMW. Wysoko ocenić należy wnętrze - z punktu widzenia kierowcy zachęca szlachetnym, czytelnym, dobrze rozplanowanym kokpitem, zaś z punktu widzenia wszystkich podróżnych wygodnymi siedzeniami oraz wystarczającą ilością przestrzeni. Materiały wykończeniowe są wysokiej jakości, ale montaż modeli sprzed liftingu bywał niestaranny.

Myślisz BMW, mówisz radość z jazdy - ten schemat sprawdza się także w przypadku bohatera naszego opisu. Za sprawą sztywnego zawieszenia i odpowiednio zestrojonego układu kierowniczego, X3 pokonuje zakręty jak przyklejone. Niestety, komfort resorowanie jest mocno ograniczony, a mimo zastosowania napędu na cztery koła nie polecamy wypraw w teren. Jeśli chodzi o silniki, te benzynowe okazują się dynamiczne (poza podstawowym motorem) i trwałe, ale zużywają gigantyczne ilości paliwa, z kolei jednostki wysokoprężne należycie łączą osiągi i spalanie, ale narażają właściciela na poważne awarie.

Wspomniane defekty diesli (problemy z turbosprężarką, "dwumasą", układem wtrysku czy filtrem cząstek stałych), usterki skrzyni rozdzielczej w napędzie xDrive oraz szybkie zużycie oryginalnego akumulatora to właściwie wszystko, co można zarzucić BMW X3 E83 - to bardzo niezawodne auto, co potwierdzają choćby statystyki bezawaryjności. Niestety, części do bawarskiego SUV-a sporo kosztują (często trzeba korzystać z oryginałów), a i sam zakup tego samochodu nie należy do tanich.

Komentarze redakcji

Powagosław: Nie wiem czemu X3 jest już prawie tak duże jak X5. Nie wiem, czemu jest tak wyjątkowo stonowane, jak na BMW. Przyjmuję jednak ten brak ekstrawagancji z dobrodziejstwem bardzo harmonijnego inwentarza.
Luzacjusz: X3 ciągle ma w sobie pierwiastek wątpliwego wdzięku Waltera Sobchaka, weterana z Wietnamu z filmu „Big Lebowski”. Może to chwila mojej słabości, może litości, ale, Bóg mi świadkiem, ten przeraźliwie nudny SUV wyładniał. Nie może być.
motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o BMW X3

Czy warto kupić: używane BMW X3 E83 (od 2003 do 2010)

Pierwszy SUV marki BMW - model X5 - zadebiutował w 1999 roku. Cztery lata później do salonów trafił jego tańszy brat. Wyglądający bardzo podobnie i tylko nieznacznie mniejszy. Czy warto kupić używane BMW X3?

BMW X3 xDrive30d - koniec taryfy ulgowej
 
Nasz test

Ameryka to Ojczyzna SUVów i w BMW już dawno to przyznali, lokując produkcję modeli X5 i X6 w swoich zakładach za Oceanem. Tylko młodszy brat - model X3 zasiedział się w Europie - aż do nadejścia nowej generacji w 2010 roku. Wówczas produkcja X3 została przeniesiona do Południowej Karoliny, gdzie mały...

Czysta adrenalina w skórze SUV - BMW X3
 
Nasz test

Od czasu premiery pierwszej generacji BMW X3 mija osiem lat. Dzisiaj segment aut SUV Premium w rozmiarze "L" którego pionierem było właśnie X3, znacznie się rozrósł. Mercedes kusi kanciastym GLK, Audi modelem Q5, zaś Volvo atrakcyjnie stylizowanym XC60.

BMW X3 ugrzecznione

Zaprezentowane w 2003 r. BMW X3 w momencie debiutu wywołało niemałe kontrowersje. Nie chodziło wcale o to, że BMW, wieloletni producent luksusowych limuzyn coraz mocniej wchodzi w rynek SUV-ów wydając na świat kolejny po X5 samochód z tego segmentu. To stylistyka nadwozia nie dawała możliwości zachowania...

Seria 3

Ostatnio nadeszła moda na luksusowe auta terenowe. BMW postanowiło, oprócz dużego i ciężkiego modelu X5, wprowadzić do sprzedaży nieco mniejsze i tańsze X3. Jak BMW udała się nowa terenówka? Przekonajcie się sami.

Przeczytaj pozostałe artykuły o BMW X3

BMW X3 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców BMW X3autoWcentrum - społeczność BMW X3

najwyższe oktanyAuta - BMW X3

BMW X3 50,79

BMW X3 58,09

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - BMW X3

pyraju 30,00

miekoz 30,12

więcej kierowców

Katalog nowych aut

BMW X3

od 170 500 zł do 252 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (184 - 306 KM): xDrive 28i, xDrive20i, xDrive35i

 

Diesel (258 - 313 KM): xDrive30d, xDrive35d

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 8-stopniowa
Katalog nowych aut BMW X3
 

Najpopularniejsza wersja BMW X3

BMW X3 xDrive20i 184KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
alufelgi
radio / CD
komputer
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
czujnik parkowania
tempomat
ksenony

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet sportowy M - 18 979

Cena katalogowa

170 500

Zobacz ofertę BMW X3 xDrive20i 184KM - 5 drzwiowy terenowy
 

BMW X3 najczęściej porównywane z:

Opel Mokka
1.4 Turbo ECOTEC (140 KM)
Volvo XC70
2.4 D5 (215 KM)
Kia Sorento
2.0 CRDi (150 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross Premium 2WD 1,6 demo Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross Premium 2WD 1,6 demo
Rocznik: 2013. Przebieg: 10 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 81 190 zł 65 900 zł
Zyskujesz: 15 290 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Mitsubishi ASX 1.8 Invite 4wd + tapicerka skórzana Demonstracyjny Mitsubishi ASX 1.8 Invite 4wd + tapicerka skórzana
Rocznik: 2013. Przebieg: 6 900 km. Silnik: 1.8 150KM, diesel.
Cena: 116 240 zł 87 900 zł
Zyskujesz: 28 340 zł Zobacz szczegóły »

Używane BMW X3

BMW X3
3.0 diesel 204 KM
178 km, 2004
38 000 PLN
BMW X3
2.0 diesel 184 KM
2013
226 011 PLN
BMW X3
2.0 diesel 130 KM
2008
68 900 PLN
BMW X3
3.0 benzyna 234 KM
115 000 km, 2006
49 900 PLN

Ocena auta BMW X3

  • Średnia ocena
    na podstawie 82 opinii
  • 4,24
  • Średnia dla segmentu
    Małe SUVy: 4,15

Wybrane opinie

BMW X3 SUV 2.0d (150 KM)

pisze ponownie poniewaz w dniu dzisiejszym musialem wyjechac pod bardzo zasniezony i dosyc stromy podjazd w gorach i te bmw wyjechalo bez zadnych problemow, a moimi wczesniejszymi samochodami nawet nie bylo o tym mowy!!! Jestem poprostu zaskoczony jego mozliwosciami w terenie bo w top gear opowiadali ze nawet nie ma co tym autkiem w teren wjezdzac!!?? Naprawde jest to bzdura i moze nie jest to samochod na niewiadomo jak ciezki teren, ale w zasniezone gory zeby podjechac pod strome wjazdy, i ogolnie poruszac sie w gorzystym terenie jak najbardziej

dodał: logitech
BMW X3 SUV 3.0 i (231 KM)

BMW nie popisało się tym razem . Samochód jest typową bulwarową terenówką z tragicznym zawieszeniem . Plastiki w środku dramatycznej jakości jak na auto za takie pieniądze . Dobrze , że jest czarny - przynajmniej ohydne zderzaki nie kontrastują z całością . Nie spodziewałem się po tym samochodzie perfekcyjnych właściwości terenowych ale ten jest w stanie się zakopać w kałuży. Ani na asfalt ani na nieutardzone drogi się nie nadaje . Więc pytam - gdzie tym jeździć ?

dodał: Załamany
BMW X3 SUV 2.0d (150 KM)

Kocham ten samochód i uważam że jest to najlepsze auto jakie miałem w życiu (to nie tylko moja opinia). Polecam gorąco. I niech mi tam Top Geary nie opowiadają bzdetów że jest to porażka BMW. To fantastyczny samochód - nie do jazdy na czas po lotnisku i nie do jazdy po błotach Szkocji - ale normalny samochód z bardzo dobrymi osiągami z napędem 4x4 dla rodziny, na narty, nad jezioro i po mieście. Mniamniusi po prostu ! Głaskam go co wieczór w garażu.

dodał: dyloo
BMW X3 SUV 2.0d (150 KM)

FENOMENALNE auto rodzinne na każdą okazję. Żaden SUV nie ma takich właściwości jezdnych. Wymiary wewnętrzne i zewnętrzne w sam raz dla kierowcy który jeździ 80% czasu sam na sam, a czasami z żoną i z 2-ką dzieci. Bagażnik pomieści wakacyjne tobołki bez problemów, a jak ktoś ma problem z małżonką, która nie potrafi się skromnie spakować lub przewozi sam jakieś duże zabawki, to są relingi.

dodał: totylkoja
BMW X3 SUV 2.0d (150 KM)

Oczywiście mam 177km tylko nie ma takiej opcji :( Ma prawdę nie żałuję wydanych pieniędzy. Początkowo twarde fotele fenomenalnie sprawdziły się na trasie 1200km "jednym ciągiem" (z przerwą na tankowanie)! Nie wiem co one takiego w sobie mają ale mój kręgosłup chyba zapomniał, że nadaje się do wymiany ;)

dodał: Lamer
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + skrzynia biegów
  • Wady
  • - jakość/cena
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie BMW X3

BMW X3 2007 BMW X3 - galeria redakcyjna BMW X3 2004 BMW X3 F25 Facelifting (2014) BMW X3 2010 BMW X3 3.0i - galeria redakcyjna BMW X3 2009
Zobacz inne galerie BMW

Opinie o instalacji LPG

BMW X3

  • 1.
  • 4,75 BMW X3 E83 3.0 i (231KM) 2004r.
    dodał: Mydlo1953, 03.04.2011

    Przejechałem około 30 tys. km. Spalanie wyższe niż pokazuje komputer "benzynowy" o około 3-4 litry, ale to normalne, bo w każdej instalacji gazowej jest te około 20 % więcej zużycia gazu niż benzyny; Na razie żadnych problemów. Oczywiście start automat benzyna, co jakiś czas przejazd benzynowy, ot chociażby dojazd po wyczerpaniu zbiornika (ja mam zbiornik w kole zapasowym na zewnątrz (- super)nie ogranicza w ogóle przestrzeni bagażowej, Tankuje średnio 55l - wejdzie do 58 l. Dużo jazdy po mieście, krótkie trasy, stąd w takich warunkach zasięg na gazie około 320 km. Teraz myślę kupić MLa z gazem BRC, jak zmieszczę się w takich samych wartościach, byłoby super, bo auto cięższe o 400 kg.

  • 2.
  • 5,00 BMW X3 E83 3.0 i (231KM) 2007r.
    dodał: Krzysztof, 24.02.2014

    Bardzo dobrze spisuje się na gazie,przejechałem ponad 30.000km i nie odczuwam żadnej róznicy w jeździe.Założyłem STAGa Premium,bo tak mi doradzono w serwisie i jestem zadowolony.To już 4 Bmw montowane w tej firmie na przestrzeni 3 lat.I wszystkie sprawują się rewelacyjnie.

  • 3.
  • 3,50 BMW X3 2.0 i (150KM) 2005r.
    dodał: ja, 20.05.2009
  • 4.
  • 5,00 BMW X3 E83 3.0 i (231KM) 2009r.
    dodał: klient, 13.07.2013
Wszystkie opinie o instalacjach LPG BMW X3

BMW X3

31 komentarzy

27 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Grzegorz_Nowak~Grzegorz_Nowak

Do ~xxx: Coś jest nie tak - od czerwca 2013 roku przejechałem 23 000 kilometrów i konkluzje dotyczące spalania:
1. Jazda ekonomiczna w trybie eko - 6,7-7,2 litra
2. Jazda normalna - 7,0-7,5 litra
3. Ciężka noga - 8,0-10,0 litrów
Samochód ma automatyczną skrzynię biegów

~xxx~xxx

Wszyscy tu piszą ze spalanie od 7 do 9 l. Niedawno odebrałem z salonu nigdny nie kopcilo mi mniej niz 10,8 l zaznacze ze przy staranich jazdy emeryckiej. Silnik 2.0d. Coś nie tak czy co ?

~Skott~Skott

Wie ktoś z Was co ile km wymienia się olej w automatycznej skrzyni biegów w BMW X3 2l Diesel rocznik 2012? Proszę o szybką odpowiedź.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów BMW

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
12 017
Przejechany dystans
8 016 438 km
Zatankowanego paliwa
409 011 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 404
Wydanych pieniędzy
940 051 zł
Średnie wydatki na auto
1 243 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 311
Wydanych pieniędzy
1 108 879 zł
Średnie wydatki na auto
1 467 zł
Zobacz dzienniki kosztów BMW (756)

Testy zderzeniowe BMW X3

Najnowsze testy zderzeniowe BMW X3 przeprowadzone przez Euro NCAP.

BMW X3 2.0 Diesel
2011

BMW X3
BMW X3

BMW X3
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe BMW

Zużycie paliwa BMW X3

Na podstawie 105 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Witomir, dodano: 25.09.2013 20:22

Więcej niż obiecuje producent ale jak na tą masę, te osiągi, mój styl jazdy to jest świetnie

pełny raport BMW SUV xDrive20d

autor: XXL, dodano: 06.05.2011 21:09

Kilka uwag nt. spalania: 1. Na początku spodziewałem się znacznie większego spalania średniego (rzędu 8-10 l/100 km), a tu przyjemnie zaskoczenie. Silnik docierałem z dużą uważnością, spalanie sukcesywnie spadało (od ok. 7,2 l/100 km na początku do nawet średnio 6,5 l/100 km obecnie - w cyklu mieszanym. Notabene ja z natury swej nie mam ciężkiej stopy, za to dość dobrze wyćwiczone nawyki oszczędnej jazdy. Inna sprawa, że auto wyposażone jest w kilka fajnych rozwiązań służących oszczędzaniu paliwa, choć z systemem start/stop musiałem dość długo się oswajać, zanim przestał mnie irytować w niektórych sytuacjach. 2. Istotnym czynnikiem (poza prędkością, dynamiką i rodzajem nawierzchni) jest tu opór powietrza - X3 jest stosunkowo duży i przy porządniejszym wietrze od czoła spalanie wzrasta nawet o 2-3 l/100 km. 3. Spalanie wzrasta istotnie także w terenie górzystym, a na autostradzie w pewnym momencie pojawia się mniej więcej 10-minutowy cykl wahania spalania - najpierw np. 5-6 l/100 km, potem przeskok do 8-10 l/100 km. W efekcie przy jeździe po autostradzie przy pełnym obciążeniu (zwłaszcza po terenie pofałdowanym, jak np. w Chorwacji) trzeba się liczyć ze średnim spalaniem ok. 7-7,5 l/100 km. Serwis: Przeglądy do 5 lat lub 100 000 km - gratis (można tu wykupić dodatkowe opcje, np. na hamulce). Komputer sam sygnalizuje, po ilu kilometrach wystąpi najbliższa "potrzeba serwisowa". Serwis (ASO) postrzegam na razie jako kompetentny, ale też bardzo uważny i tym samym antycypujący moje ewentualne potrzeby (chwilami nieco na wyrost). Jednakowoż jest to serwis odpowiednio kosztowny.

pełny raport BMW SUV xDrive20d

autor: Łukasz, dodano: 02.11.2012 13:28

Paliwo średnio 7,5 -8L. Przeglądy cenowo podobnie jak w VW. Po gwarancji dostałem rabat 25% na robociznę i 15% na części i serwisuję cały czas w ASO.

pełny raport BMW SUV 2.0d

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o BMW X3

Podziel się wiedzą

Dane techniczne BMW X3

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne BMW X3
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali BMW X3, oglądali także