Wszystkie modele

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

BMW X3 SUV 2.0d

Kompaktowy crossover SUV (segment I premium) produkowany od 2003 roku. W ofercie BMW zajął miejsce obok większego modelu X5, z którym jest zresztą spokrewniony pod względem technologicznym. Płytę podłogową od początku dzieli z Serią 3. Pierwowzorem X3 był prototyp o tej samej nazwie z 2002 roku zaprojektowany przez Chrisa Bangle’a, ówczesnego szefa stylistów BMW. W 2006 roku X3 został poddany modernizacji. W 2005 roku X3 zdobył nagrodę dla najlepszego SUV-a w kanadyjskiej edycji plebiscytu na Samochód Roku. Od 2010 roku dostępna jest druga generacja X3.

BMW X3 - galeria redakcyjna - widok z przodu
BMW X3 - galeria redakcyjna - widok z tyłu
BMW X3 - galeria redakcyjna - widok z tyłu
BMW X3 - galeria redakcyjna - lewy bok
BMW X3 - galeria redakcyjna - deska rozdzielcza
BMW X3 - galeria redakcyjna - fotel kierowcy, widok z przodu
BMW X3 - galeria redakcyjna - drzwi kierowcy od wewnątrz

Generacje BMW X3

  • Wybierz generację: BMW X3 F25 (2010 - teraz)
    BMW X3 F25

    BMW X3 F25

    Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2010 roku. X3 II zwiększył swoje rozmiary i pod względem gabarytów zbliżył się do X5, dużego SUV-a w ofercie BMW. Zbudowano go na nowej platformie podłogowej o symbolu F25,...

    więcej o BMW X3 F25

  • Wybierz generację: BMW X3 E83 (2003 - 2010)
    BMW X3 E83

F25

Stawiając obok siebie pierwszą i drugą generację BMW X3, od razu zauważymy powiększone rozmiary oraz poprawione proporcje nadwozia. Zmiany te przyczyniły się do uzyskania bardziej harmonijnej stylistyki, łączącej kształty typowe dla SUV-ów z elementami jednoznacznie kojarzonymi z BMW. Grill w postaci dwóch potężnych „nerek”, okrągłe światła dzienne oraz wyraziste lampy tylne nie pozwalają pomylić marki pojazdu. Przetłoczenie boczne biegnące od przedniego nadkola aż do świateł tylnych to akcent z mniejszego X1.

Powiększone rozmiary zewnętrzne drugiego wcielenia X3 znalazły swoje odzwierciedlenie w obszerności kabiny. W każdym rzędzie siedzeń miejsca jest aż nadto, a bagażnik ma imponującą pojemność. Ten ostatni został ponadto świetnie wykończony i zaopatrzony w kilka przydatnych rozwiązań.

Znaczne powiększenie kabiny pasażerskiej poszło w parze z uzyskaniem bardziej ekskluzywnego charakteru wnętrza. Elegancki design pozbawiony jakichkolwiek stylistycznych „fajerwerków” połączono ze znakomitymi materiałami wykończeniowymi i doskonałym uporządkowaniem wszelkich przełączników. Wnętrze X3 zachęca także czytelnymi zegarami i wieloma praktycznymi schowkami.

Kolejne zalety kompaktowego SUV-a BMW dotyczą jego właściwości jezdnych. Zawieszenie oferuje rewelacyjną trakcję i doskonały komfort jazdy, a układ kierowniczy idealnie współgra z ruchami wykonywanymi przez kierowcę. Nie bez znaczenia jest też seryjny napęd na cztery koła – nie pozwala on może na pokonywanie wymagających bezdroży, ale na mokrej czy ośnieżonej drodze skutecznie zwiększa bezpieczeństwo.

Do seryjnego wyposażenia zwiększającego bezpieczeństwo zaliczymy ponadto zestaw 6 poduszek powietrznych – czołowych, bocznych i kurtynowych. Niestety, wysokie standardy wyposażenia, wykończenia i frajdy z jazdy odzwierciedlają się w wysokiej cenie. X3 jest drogie, nawet w porównaniu ze swoimi najbliższymi rywalami.

E83

W ślad za większym X5, nadwozie X3 udanie łączy cechy typowe dla pseudo-terenowych SUV-ów ze sportowymi akcentami charakterystycznymi dla produktów BMW. Wysoko ocenić należy wnętrze - z punktu widzenia kierowcy zachęca szlachetnym, czytelnym, dobrze rozplanowanym kokpitem, zaś z punktu widzenia wszystkich podróżnych wygodnymi siedzeniami oraz wystarczającą ilością przestrzeni. Materiały wykończeniowe są wysokiej jakości, ale montaż modeli sprzed liftingu bywał niestaranny.

Myślisz BMW, mówisz radość z jazdy - ten schemat sprawdza się także w przypadku bohatera naszego opisu. Za sprawą sztywnego zawieszenia i odpowiednio zestrojonego układu kierowniczego, X3 pokonuje zakręty jak przyklejone. Niestety, komfort resorowanie jest mocno ograniczony, a mimo zastosowania napędu na cztery koła nie polecamy wypraw w teren. Jeśli chodzi o silniki, te benzynowe okazują się dynamiczne (poza podstawowym motorem) i trwałe, ale zużywają gigantyczne ilości paliwa, z kolei jednostki wysokoprężne należycie łączą osiągi i spalanie, ale narażają właściciela na poważne awarie.

Wspomniane defekty diesli (problemy z turbosprężarką, "dwumasą", układem wtrysku czy filtrem cząstek stałych), usterki skrzyni rozdzielczej w napędzie xDrive oraz szybkie zużycie oryginalnego akumulatora to właściwie wszystko, co można zarzucić BMW X3 E83 - to bardzo niezawodne auto, co potwierdzają choćby statystyki bezawaryjności. Niestety, części do bawarskiego SUV-a sporo kosztują (często trzeba korzystać z oryginałów), a i sam zakup tego samochodu nie należy do tanich.

Komentarze redakcji

Powagosław: Nie wiem czemu X3 jest już prawie tak duże jak X5. Nie wiem, czemu jest tak wyjątkowo stonowane, jak na BMW. Przyjmuję jednak ten brak ekstrawagancji z dobrodziejstwem bardzo harmonijnego inwentarza.
Luzacjusz: X3 ciągle ma w sobie pierwiastek wątpliwego wdzięku Waltera Sobchaka, weterana z Wietnamu z filmu „Big Lebowski”. Może to chwila mojej słabości, może litości, ale, Bóg mi świadkiem, ten przeraźliwie nudny SUV wyładniał. Nie może być.
motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o BMW X3

Czy warto kupić: używane BMW X3 E83 (od 2003 do 2010)

Pierwszy SUV marki BMW - model X5 - zadebiutował w 1999 roku. Cztery lata później do salonów trafił jego tańszy brat. Wyglądający bardzo podobnie i tylko nieznacznie mniejszy. Czy warto kupić używane BMW X3?

BMW X3 xDrive30d - koniec taryfy ulgowej
 
Nasz test

Ameryka to Ojczyzna SUVów i w BMW już dawno to przyznali, lokując produkcję modeli X5 i X6 w swoich zakładach za Oceanem. Tylko młodszy brat - model X3 zasiedział się w Europie - aż do nadejścia nowej generacji w 2010 roku. Wówczas produkcja X3 została przeniesiona do Południowej Karoliny, gdzie mały...

Czysta adrenalina w skórze SUV - BMW X3
 
Nasz test

Od czasu premiery pierwszej generacji BMW X3 mija osiem lat. Dzisiaj segment aut SUV Premium w rozmiarze "L" którego pionierem było właśnie X3, znacznie się rozrósł. Mercedes kusi kanciastym GLK, Audi modelem Q5, zaś Volvo atrakcyjnie stylizowanym XC60.

BMW X3 ugrzecznione

Zaprezentowane w 2003 r. BMW X3 w momencie debiutu wywołało niemałe kontrowersje. Nie chodziło wcale o to, że BMW, wieloletni producent luksusowych limuzyn coraz mocniej wchodzi w rynek SUV-ów wydając na świat kolejny po X5 samochód z tego segmentu. To stylistyka nadwozia nie dawała możliwości zachowania...

Seria 3

Ostatnio nadeszła moda na luksusowe auta terenowe. BMW postanowiło, oprócz dużego i ciężkiego modelu X5, wprowadzić do sprzedaży nieco mniejsze i tańsze X3. Jak BMW udała się nowa terenówka? Przekonajcie się sami.

Przeczytaj pozostałe artykuły o BMW X3

BMW X3 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców BMW X3autoWcentrum - społeczność BMW X3

najwyższe oktanyAuta - BMW X3

BMW X3 50,79

BMW X3 58,09

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - BMW X3

miekoz 30,12

pyraju 30,00

więcej kierowców

Katalog nowych aut

BMW X3

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut BMW X3
 

Najpopularniejsza wersja BMW X3

BMW X3

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę BMW X3
 

BMW X3 najczęściej porównywane z:

Ford Kuga
2.0 Duratorq TDCi (140 KM)
Land Rover Range Rover Evoque
2.2 TD4 (150 KM)
Mercedes GLK
220 CDI BlueEFFICIENCY (170 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki Grand Vitara PRM Demonstracyjny Suzuki Grand Vitara PRM
Rocznik: 2013. Przebieg: 1 300 km. Silnik: 2.4 169KM, benzynowy.
Cena: 114 490 zł 95 500 zł
Zyskujesz: 18 990 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 120KM 4WD Premium Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 120KM 4WD Premium
Rocznik: 2013. Przebieg: 1 300 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 73 090 zł 62 800 zł
Zyskujesz: 10 290 zł Zobacz szczegóły »

Używane BMW X3

BMW X3
3.0 diesel 204 KM
178 km, 2004
38 000 PLN
BMW X3
2.0 diesel 184 KM
2013
226 011 PLN
BMW X3
2.0 diesel 130 KM
2008
68 900 PLN
BMW X3
3.0 benzyna 234 KM
115 000 km, 2006
49 900 PLN

Ocena auta BMW X3 SUV 2.0d

  • Średnia ocena
    na podstawie 31 opinii
  • 4,29
  • Średnia dla segmentu
    Małe SUVy: 4,15

Wybrane opinie

BMW X3 SUV 2.0d (150 KM)

pisze ponownie poniewaz w dniu dzisiejszym musialem wyjechac pod bardzo zasniezony i dosyc stromy podjazd w gorach i te bmw wyjechalo bez zadnych problemow, a moimi wczesniejszymi samochodami nawet nie bylo o tym mowy!!! Jestem poprostu zaskoczony jego mozliwosciami w terenie bo w top gear opowiadali ze nawet nie ma co tym autkiem w teren wjezdzac!!?? Naprawde jest to bzdura i moze nie jest to samochod na niewiadomo jak ciezki teren, ale w zasniezone gory zeby podjechac pod strome wjazdy, i ogolnie poruszac sie w gorzystym terenie jak najbardziej

dodał: logitech
BMW X3 SUV 2.0d (150 KM)

Kocham ten samochód i uważam że jest to najlepsze auto jakie miałem w życiu (to nie tylko moja opinia). Polecam gorąco. I niech mi tam Top Geary nie opowiadają bzdetów że jest to porażka BMW. To fantastyczny samochód - nie do jazdy na czas po lotnisku i nie do jazdy po błotach Szkocji - ale normalny samochód z bardzo dobrymi osiągami z napędem 4x4 dla rodziny, na narty, nad jezioro i po mieście. Mniamniusi po prostu ! Głaskam go co wieczór w garażu.

dodał: dyloo
BMW X3 SUV 2.0d (150 KM)

FENOMENALNE auto rodzinne na każdą okazję. Żaden SUV nie ma takich właściwości jezdnych. Wymiary wewnętrzne i zewnętrzne w sam raz dla kierowcy który jeździ 80% czasu sam na sam, a czasami z żoną i z 2-ką dzieci. Bagażnik pomieści wakacyjne tobołki bez problemów, a jak ktoś ma problem z małżonką, która nie potrafi się skromnie spakować lub przewozi sam jakieś duże zabawki, to są relingi.

dodał: totylkoja
BMW X3 SUV 2.0d (150 KM)

Oczywiście mam 177km tylko nie ma takiej opcji :( Ma prawdę nie żałuję wydanych pieniędzy. Początkowo twarde fotele fenomenalnie sprawdziły się na trasie 1200km "jednym ciągiem" (z przerwą na tankowanie)! Nie wiem co one takiego w sobie mają ale mój kręgosłup chyba zapomniał, że nadaje się do wymiany ;)

dodał: Lamer
BMW X3 SUV 2.0d (150 KM)

Jeśli ktoś spodziewa się komfortu i ciszy przy szybkiej jeżdzie na długich trasach to X3 nie jest dla niego. Autko świetnie sprawdza się zimą, na górskich i krętych drogach (opony zimowe). Przy tej masie, silnik wyjątkowo oszczędny i dynamiczny.

dodał: Adam Marek

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie BMW X3

BMW X3 2009 BMW X3 F25 Facelifting (2014) BMW X3 2004 BMW X3 2007 BMW X3 3.0i - galeria redakcyjna BMW X3 - galeria redakcyjna BMW X3 2010
Zobacz inne galerie BMW

Opinie o instalacji LPG

BMW X3

  • 1.
  • 4,75 BMW X3 E83 3.0 i (231KM) 2004r.
    dodał: Mydlo1953, 03.04.2011

    Przejechałem około 30 tys. km. Spalanie wyższe niż pokazuje komputer "benzynowy" o około 3-4 litry, ale to normalne, bo w każdej instalacji gazowej jest te około 20 % więcej zużycia gazu niż benzyny; Na razie żadnych problemów. Oczywiście start automat benzyna, co jakiś czas przejazd benzynowy, ot chociażby dojazd po wyczerpaniu zbiornika (ja mam zbiornik w kole zapasowym na zewnątrz (- super)nie ogranicza w ogóle przestrzeni bagażowej, Tankuje średnio 55l - wejdzie do 58 l. Dużo jazdy po mieście, krótkie trasy, stąd w takich warunkach zasięg na gazie około 320 km. Teraz myślę kupić MLa z gazem BRC, jak zmieszczę się w takich samych wartościach, byłoby super, bo auto cięższe o 400 kg.

  • 2.
  • 5,00 BMW X3 E83 3.0 i (231KM) 2007r.
    dodał: Krzysztof, 24.02.2014

    Bardzo dobrze spisuje się na gazie,przejechałem ponad 30.000km i nie odczuwam żadnej róznicy w jeździe.Założyłem STAGa Premium,bo tak mi doradzono w serwisie i jestem zadowolony.To już 4 Bmw montowane w tej firmie na przestrzeni 3 lat.I wszystkie sprawują się rewelacyjnie.

  • 3.
  • 3,50 BMW X3 2.0 i (150KM) 2005r.
    dodał: ja, 20.05.2009
  • 4.
  • 5,00 BMW X3 E83 3.0 i (231KM) 2009r.
    dodał: klient, 13.07.2013
Wszystkie opinie o instalacjach LPG BMW X3

BMW X3

31 komentarzy

27 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Grzegorz_Nowak~Grzegorz_Nowak

Do ~xxx: Coś jest nie tak - od czerwca 2013 roku przejechałem 23 000 kilometrów i konkluzje dotyczące spalania:
1. Jazda ekonomiczna w trybie eko - 6,7-7,2 litra
2. Jazda normalna - 7,0-7,5 litra
3. Ciężka noga - 8,0-10,0 litrów
Samochód ma automatyczną skrzynię biegów

~xxx~xxx

Wszyscy tu piszą ze spalanie od 7 do 9 l. Niedawno odebrałem z salonu nigdny nie kopcilo mi mniej niz 10,8 l zaznacze ze przy staranich jazdy emeryckiej. Silnik 2.0d. Coś nie tak czy co ?

~Skott~Skott

Wie ktoś z Was co ile km wymienia się olej w automatycznej skrzyni biegów w BMW X3 2l Diesel rocznik 2012? Proszę o szybką odpowiedź.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów BMW

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
12 047
Przejechany dystans
7 797 758 km
Zatankowanego paliwa
410 023 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 411
Wydanych pieniędzy
942 512 zł
Średnie wydatki na auto
1 245 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 322
Wydanych pieniędzy
1 109 954 zł
Średnie wydatki na auto
1 466 zł
Zobacz dzienniki kosztów BMW (757)

Testy zderzeniowe BMW X3

Najnowsze testy zderzeniowe BMW X3 przeprowadzone przez Euro NCAP.

BMW X3 2.0 Diesel
2011

BMW X3
BMW X3

BMW X3
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe BMW

Zużycie paliwa BMW X3 SUV 2.0d

Na podstawie 35 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: pietro, dodano: 16.09.2010 08:14

Jestem bardzo mile zaskoczony spalaniem tego auta!!! myślałem, że będzie palił co najmniej o 1 l./100km więcej!!! Uzyskane średnie 7,3l/100km było na trasie Katowice-Wilno w dzień, środek tygodnia jadąc przez Warszawę(korki) ze średią(!) prędk. ok. 75km/h (max.170)! Silnik rewelacja!Polecam!!!

pełny raport BMW SUV 3.0 d

autor: croft, dodano: 12.06.2011 12:22

Przeglądy na 100 tys. w cenie ! Przedłużona gwarancja na 3/4/5 rok w bardzo przyzwoitych cenach (ok. 1500-1700 rocznie)- to naprawdę godne naśladowania. Paliwo i zużycie - dla mnie po benzynowej Hondzie CRV to po prostu nieporównywalne. Auto około 1,6 tony, załadowany, box na narty na dachu i na trasie w Alpy, około 1200km, przy jeździe 150-180 km/h (gdzie było można) około 7 litrów na sto km. W mieście 8.0-8.5 bez wysiłku.

pełny raport BMW SUV xDrive20d

autor: pigor, dodano: 11.05.2013 20:25

Średnio na trasie około 7,5 l/100 km. Po mieście w warszawie około 14 l/100 km,.

pełny raport BMW SUV 2.0d

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o BMW X3 SUV 2.0d

Podziel się wiedzą

Dane techniczne BMW X3 SUV 2.0d

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k
Zobacz dane techniczne BMW X3 E83 SUV 2.0d 150KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali BMW X3, oglądali także