Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

BMW X5

Lata produkcji: 2000 - teraz
Segment: Duże SUVy
Średniej wielkości luksusowy crossover SUV (segment I premium) produkowany od 1999 roku. Pierwszy i największy model niemieckiej marki w tej klasie, określany przez samo BMW mianem auta typu SAV (Sport Activity Vehicle). Duży rynkowy sukces marki – do tej pory sprzedano ponad 1,3 miliona egzemplarzy X5. Jego pierwsza generacja (typ E53) była spokrewniona pod względem technologicznym z modelami Land Rovera, który wówczas należał do BMW, zaś stylistycznie nawiązywał do BMW Serii 5. Od 2013 roku oferowany jest X5 III (oznaczenie F15). Usportowiona wersja modelu nosi symbol X5 M.

Komentarze redakcji

Powagosław: X5 nadal ma wszystko to, czego oczekujemy od SUV-a tej wielkości – jest monumentalny i masywny, a przy daleki od taniej krzykliwości. W ten sposób faworyt w swojej klasie faworytem pozostaje.
Luzacjusz: Karol Darwin się kłania: ewolucja, ewolucja, ewolucja. Powolna i dyskretna. Tak zmienia się X5. Taktyka małych kroków to również gwarancja, że nie uda się popsuć dobrego projektu, jakim jest ten samochód.

BMX X5 F15

Co jak co, ale sztukę stylizowania luksusowych SUV-ów o sportowym zacięciu BMW opanowało do perfekcji. Bo mimo że X5 od lat jest wierny tym samym, jedynie unowocześnianym kształtom, niezmiennie kusi swoją urodą. Elegancka bryła nadwozia, garść ostrych przetłoczeń i odrobina agresywnych detali pracują na obraz auta, które nie jest nachalne, ale bezdyskusyjnie budzi respekt.

Równie perfekcyjnie jak designerzy nadwozia spisali się projektanci wnętrza. Bo oto stworzyli oni kokpit, który jest nie tylko miły dla oka, ale za sprawą czytelnych wskaźników i uporządkowanych elementów obsługi nie nastręcza problemów z natury ergonomii. Kabina jest na dodatek wykonana z doborowych materiałów i pieczołowicie spasowana, a dzięki wysoko umieszczonym fotelom i dużym oknom gwarantuje niczym nie zmącony widok na zewnątrz.

O tym, że BMW X5 III. generacji ma dużo wspólnego z terminem “perfekcja”, świadczy kolejny aspekt wnętrza, a mianowicie praktyczność. W kabinie pasażerskiej z powodzeniem mogą podróżować koszykarze, a ich sportowy ekwipunek bez przeszkód zmieści się w ogromnym bagażniku. Funkcjonalność przestrzeni na walizki podnoszą regularne kształty kufra, schowek pod jego podłogą oraz tylna kanapa dzielona na aż trzy części. Mały minus należy się za to samej pokrywie bagażnika, której dolna burta może uprzykrzać życie niższym osobom.

Przechodząc do oceny układu jezdnego, dochodzimy do kolejnego elementu bawarskiego SUV-a zasługującego na tytuł perfekcyjnego. Bo jak inaczej określić zawieszenie, które pochłania dziury tak, jakby ich nie było, a jednocześnie jest niewiarygodnie stabilne podczas pokonywania zakrętów. Radości z jazdy nie ograniczają przechyły nadwozia, redukuje natomiast układ kierowniczy, nie dający odpowiedniego czucia tego, co dzieje się z kołami.

Jako członek światowej elity wśród SUV-ów, BMW X5 F15 po prostu musi dużo kosztować. Wysoka cena zakupu nie jest więc niczym zaskakującym, niemiłą niespodziankę może sprawić natomiast wyposażenie. Owszem, w standardzie znajdziemy wszystkie najważniejsze elementy, a dodatków jest cała masa, jednak nowoczesne systemy bezpieczeństwa dostaniemy dopiero za dopłatą, a zamiast niektórych opcji można kupić… drugie, nowe auto.

BMX X5 E70

Pomimo swoich niebotycznych rozmiarów i muskularnych kształtów nadwozie BMW X5 II. generacji ma w sobie dużą dozę sportowego charakteru. Stojącą wysoko nad ziemią i zaopatrzoną w “nadmuchane” nadkola karoserię ozdobiono bowiem dynamicznymi przetłoczeniami, smukłymi reflektorami i garścią potężnych wlotów powietrza. Model po liftingu z 2010 roku upiększono ponadto diodowym oświetleniem przedniej i tylnej partii nadwozia.

Wnętrze “X-piątki” uświadamia właściciela, skąd wzięła się kwota widniejąca w umowie kupna - jakość zastosowanych materiałów wykończeniowych okazuje się wręcz niewyobrażalna. Z jakością montażu jest już nieco gorzej, bo zdarzają się drobne “świerszcze” w kabinie. Na wysokim poziomie stoją na szczęście ergonomia obsługi i czytelność zegarów.

Co istotne, powodów do narzekań nie dostarcza również praktyczność wnętrza BMW X5 E70. Ilość miejsca wygospodarowanego w dwóch rzędach siedzeń jest bardzo pokaźna, a w przepastnym bagażniku można nawet spotkać opcjonalny trzeci rząd foteli. W kabinie nie brakuje też elementów podnoszących jej funkcjonalność.

Niebotyczna masa, niemała wysokość oraz wysoko położony środek ciężkości nie nastrajają optymizmem podczas próby szybkiego pokonania zakrętu. Z próby tej niemieckie auto wychodzi jednak obronną ręką, zapewniając własności trakcyjne niczym w zwykłej “osobówce”, właściwie niespotykane w produktach konkurencji. Genialną przyczepność gwarantują sportowe nastawy zawieszenia oraz napęd na cztery koła xDrive.

Drogo, drożej… BMW X5! Bez portfela wypchanego banknotami nie ma co podchodzić do bawarskiego SUV-a - krocie kosztuje nie tylko jego kupno, ale również eksploatacja za sprawą gigantycznego spalania, ogromnych cen części oraz skomplikowanego serwisu. Jeśli chodzi o niezawodność, prezentuje się ona zadowalająco, ale nie idealnie - silniki benzynowe są zwykle bezawaryjne, za to w dieslach często dochodzi do usterek osprzętu, a problemy sprawiają też automatyczne przekładnie oraz elementy wyposażenia elektrycznego.

BMX X5 E53

Modele spod znaku szachownicy znane są ze swojego agresywnego wyglądu i nie inaczej jest z pierwszym SUV-em BMW, modelem X5. I choć jego karoseria budzi respekt, okazuje się nieco skromniejsza niż u konkurentów. W efekcie, ilość miejsca dla podróżnych i na bagaże jest nieco ograniczona. Niedostatki w przestrzeni wnętrze nadrabia w innych kategoriach - tablica przyrządów punktuje eleganckim wyglądem, czytelnością i uporządkowaniem, jakość wykończenia kabiny to absolutna ekstraliga, fotele są komfortowe, a wykorzystanie bagażnika ułatwiają jego regularne kształty.

Z szerokiej gamy silnikowej tylko najmniejszy, 184-konny diesel okazuje się niewystarczającym źródłem do napędu bawarskiego kolosa. Wersja 218-konna tego samego motoru okazuje się za to nie tylko szybka i elastyczna, ale również bardzo oszczędna. Z oszczędnością niewiele wspólnego mają "benzyniaki", jednak raz, że przyzwoicie współpracują z gazem LPG, a dwa, zapewniają niebywałe brzmienie i oszałamiające osiągi (pomijając wersję 3.0/231 KM). Podczas jazdy "X-piątką" trudno uwierzyć, że mamy do czynienia z SUV-em - auto prowadzi się niezwykle pewnie. Komfort jest jednak ograniczony, a w teren lepiej w ogóle nie zjeżdżać.

Umiarkowane koszty eksploatacji? Nie ten adres. BMW X5 E53 to propozycja wyłącznie dla majętnych kierowców, którzy przełkną wysokie koszty napraw tego prestiżowego i skomplikowanego auta. Niemiecki SUV został, co prawda, bardzo solidnie zbudowany, ale mijające lata, a przede wszystkim kilometry robią swoje - dochodzi do uszkodzeń automatycznej skrzyni biegów, co nóż trzeba wymieniać coś w zawieszeniu, a elektryka nieustannie uprzykrza właścicielom życie. Silniki benzynowe są niemal niezniszczalne, w dieslu niedomagać może układ common rail czy dwumasowe koło zamachowe.

Dane techniczne BMW X5

Silniki

Moc silników 184-575 KM

Poj. silników 1 995-4 799 cm3

Prędkość maks. 200-250 km/h

Przyspieszenia 0-100 4,2-10,5 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny BMW X5

Średnia ocena modelu

na podstawie 95 opinii

4.26

Średnia dla segmentu: Duże SUVy 4.19

Zalety

+ Silnik

+ Układ jezdny

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Koszty utrzymania

- Drobne usterki

- Stosunek jakość/cena

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (87%)
NIE (13%)

Wybrane oceny kierowców BMW X5

Było nawet miło....ale dzis przelala sie kropla...rozne rzeczy trzeba wybaczac w dzisiejszych autach wszystkie naszpikowane sa elektronika ktora lubi szwankowac ... więcejale z silnikiem przy takim przebiegu to jest niewybaczalne ukryj
dodano 13.10.2010 przez
W trasie spisuje sie rewelacyjnie, w terenie tez nie zawiedzie, byleby nie plywac w blocie. Duze poczucie bezpieczenstwa i wygoda ... więcejpodrozowania w kazdych warunkach pogodowych. Mozliwosci na drodze, jakie daje X5, wymagaja duzej samokontroli, bo latwo zapomniec o podstawowych prawach fizyki w tym aucie. Samochod z charakterem, wzbudza respekt na drodze (wszyscy jakby bardziej uprzejmi:) Wykonczenie wnetrza, funkcjonalnosc i dopracowanie szczegolow na wysokim poziomie. ukryj
dodano 17.01.2010 przez
To wspaniałe uczucie prowadzć go, to naprawdę radość z jazdy w kazdych warunkach, i najważniejsze - czarne 10 -15 letnie ... więcejgolfy już nie jda na czołówkę, a to jest warte "wszystkie pieniądze". Ale na początku trzeba na niego ważać: przyspieszenie od 100 km/h do 170 km/h jest niezauważalne, nic się nie zmienia - nic, ale to totalnie nic nie wskazuje na to ze jedziemy tak szybko; to samo na serpentynach - żadnych przechyłów, pod i nad sterowności, totalna neutralność; to doskonałość rozkładu masy 50/50 ; to chyba troche niebezpieczne - próbuję znaleść predkość graniczną jego uślizgu, póki co jest jak przyklejony, a ja się boję iść dalej ukryj
dodano 02.02.2008 przez
dużo drobnych niedoróbek awaria turbiny woda w lampach czy uszkodzone wycieraczki to za duże usterki nie wspomne o mikropeknieciach na ... więcejprzednich lampach ukryj
dodano 30.04.2009 przez
Zobacz oceny BMW X5 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa BMW X5

Pb
10,10 - 17,67
Na podstawie 32 raportów spalania
ON
7,27 - 16,83
Na podstawie 99 raportów spalania
LPG
14,13 - 19,00
Na podstawie 17 raportów spalania

Wybrane raporty spalania BMW X5

Nie mam doswiadczenia w eksploatacji innych SUVow. Bez sensu porownywac ze zwyklymi osobowkami. Zuzycie paliwa jest oczywiscie wieksze ze ... więcejwzgledu na pojemnosc silnika, naped 4x4, duza mase i malo oplywowy ksztalt nadwozia. Mimo to uwazam na podstawie danych na tej stronie, ze trudno o mniejsze spalanie w konkurenyjnych modelach. Srednie spalanie (glownie miasto + trasa) wskazywane najczesciej przez komputer mojego X5 wynosi 11.3 l/100km. Jezeli chodzi o przeglady, to serwis BMW w ASO jest drogi, jak pewnie w kazdej innej ASO. Przeglad w ASO BMW -sprawdzenie stanu zawieszenia i hamulcow, sprawdzenie silnika za pomoca komputera, wymiana oleju silnikowego i plynu hamulcowego, filtrow paliwa, powietrza i przeciwpylkowego: 1800PLN. Naprawy -latwo znalezc serwis nieautoryzowany, doswiadczony i znacznie tanszy od ASO, specjalizujacy sie w naprawach BMW. ukryj
dodano 17.01.2010 przez
Słaba ocena jest raczej oceną dla tej klasy/typu samochodów, niż dla konkretnego modelu. Trzeba pamiętać, że to stały napęd 4x4. Subaru Forester ... więcejpalił mi 15 litrów/100 km, a był to daleko mniejszy i lżejszy samochód (BMW to 2,5 tony ;). BMW pali mi: - w Warszawie 18 litrów w porannych korkach, 16 w popołudniowo/wczesnowieczornych. - 15-16 w Radomiu - 12 na trasie Warszawa-Radom, jazda dość szybka ale płynna. Przeglądy - proponuję znaleźć warsztat z dobrymi opiniami, ale specjalizujący się w BMW (konieczny komputer serwisowy BMW - ilość weryfikowanych tą drogą parametrów naprawdę imponująca). Wymiana oleju (do X5 wchodzi 8 litrów) + filtry w ASO BMW to 800 zł, w moim warsztacie 500 zł, z użyciem tego samego oleju (uwaga-to olej z kilkudziesięciolitrowej beczki, a więc nie po 80-100 zł/litr, tylko pewnie poniżej 40 zł/litr) ukryj
dodano 02.12.2008 przez
Tak skąpego wyposażenia standardowego nie oferuje żaden konkurent! Zarówno MB jak Audi bije pod tym względem BMW na głowę. Dopłata ... więcejw aucie za taka kasę do ... relingów dachowych czy dywaników wywołała we mnie salwę spazmatycznego śmiechu. Dobrze, że nie palę, bo bym musiał wyskoczyć z kolejnych kilku stówek na popielniczkę i zapalniczkę! Servotronic w aucie o sportowym charakterze za dopłatą ok. 5 tysięcy?! Dobrze, że przed transportem do Polski radia nie wykręcili! .....ale. No właśnie jest jedno ale. BMW w umowie gwarantuje niezmienność ceny! Zamawiałem auto przy tanim euro i przed wzrostem akcyzy, że o rabacie nie wspomnę i tyle płaciłem przy odbiorze. To zadecydowało, że jeżdżę x5 a nie ML-em i nie żałuję. W cenie mamy również pakiet bezpłatnych przeglądów na bodajże 5 lat. Zużycie paliwa niewielkie, ale mam lekką stopę. ukryj
dodano 17.11.2009 przez
Fantastyczny samochod na dlugie trasy po niemieckich autostradach. Trasa Warszawa (gocław) Bruksela (centrum) przez holandie - 1420 km w 11 ... więcejh i 50 minut !!!!. Spalaie ponizej 10 l / 100 km miedzy bajki mozna wlozyc. 1000 % niezawodny - przez 22 miesiace od nowosci nawet zarowka od kierunkowskazow sie nie przepalila. Ogolnie w prowadzeniu ociezaly i dosc klopotliwy - sa parkingi we wloszech gdzie wiazd jest o 30 cm wezszy niz samochod ze zlozonymi lusterkami. BMW 1 zony przy tym to bolod F1. Jezeli masz na zbyciu kawalerke w Warszawie - wal smialo do salonu i kupuj nowy. Jak podjedziesz pod kasyno w MONACO mina znajomych jak doorman´a odbiera kluczyki bezcenna - za reszte zaplacisz kawalerka. ukryj
dodano 23.09.2010 przez
Zanim cokolwiek tu napiszemy to przypomnijmy sobie jaki rodzaj samochodu oceniamy. Moim zdaniem jest on bardzo drogi w eksploatacji. Ale ... więcejjeśli chcemy aby służył nam dobrze i niezawodnie to tak właśnie musi być. Kupując ten samochód doskonale zdawałem sobie z tego sprawę. Także stąd moja ocena. Doskonale było by gdyby koszty utrzymania kształtowały by się na poziomie utrzymania VW Golf III ale nie liczcie na to. BMW X5 E53 = frajda z jazdy, komfort, bezpieczeństwo ALE także duże koszty. Nie wspominam tu o pakiecie ubezpieczenia bo to osobna historia (także kosztowna przy pełnym pakiecie. 3 - 4 tys zł rocznie) Moje zdanie - koszty adekwatne do rodzaju samochodu. ukryj
dodano 09.09.2014 przez
Zobacz raporty spalania BMW X5 Dodaj raport spalania

Publikacje o BMW X5

Przeczytaj pozostałe 10 publikacje o BMW X5

Newsy o BMW X5

Przeczytaj pozostałe 14 newsów o BMW X5

Generacje BMW X5

2013 - teraz
2006 - 2013
2000 - 2006

Nowe BMW X5

nowe BMW X5
BMW X5
ceny od 251 600 zł do 544 600

BMW X5 F15 SUV xDrive30d 258KM od 2013

w pakiecie X5 xDrive30d

w cenie katalogowej brutto

292 200 zł

Wyposażenie standardowe
Oś przednia z podwójnym wahaczem poprzecznym
Reflektory biksenonowe z układem spryskiwaczy
Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera
Wyposażenie opcjonalne
Wykończenia wewnętrzne Pure Excellence (22 311 zł)
Pakiet aerodynamiczny M (0 zł)
Pakiet dodatkowego oświetlenia (1 927 zł)
Pakiety dealerskie
Wykończenia wewnętrzne Pure Excellence (22 311 zł)
Pakiet aerodynamiczny M (0 zł)
Pakiet dodatkowego oświetlenia (1 927 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 7 oferty BMW X5

Dealerzy BMW

SMORAWIŃSKI

SMORAWIŃSKI I SPÓŁKA BMW Poznań

wielkopolskie, Poznań, Obornicka 235

Więcej

BOŃKOWSCY

BMW Bońkowscy

zachodniopomorskie, Szczecin, Ustowo 55

Więcej

AUTO FUS

AUTO FUS BMW Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Ostrobramska 73

Więcej

BAWARIA MOTORS

BAWARIA MOTORS BMW Katowice

śląskie, Katowice, Kościuszki 253

Więcej

BAWARIA MOTORS

BAWARIA MOTORS BMW Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Czerniakowska 47

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów BMW X5

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

117

Przejechany dystans

36 768 zł

Zatankowanego paliwa

6 976 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

18

Wydanych pieniędzy

14 028 zł

Średnie wydatki na auto

1 403 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

26

Wydanych pieniędzy

25 616 zł

Średnie wydatki na auto

2 562 zł

ZOBACZ 10 dzienników kosztów BMW X5 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty BMW X5

Liczba wpisów: 10
komentarzy(3)
komentarzy(0)
komentarzy(1)
komentarzy(0)
komentarzy(0)
Zobacz inne typowe słabe punkty BMW X5 dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza BMW X5

Liczba wpisów: 5
Zobacz inne wpisy autodiagnozy BMW X5 Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w BMW X5

Liczba wpisów: 13
Samochód oddałem w ręce panów z Ostrobramskiej , bardzo miła i fachowa obsługa , samochód od czasu montażu nie wykazuję ... więcejżadnych oznak zmęczenia na instalacji jeździ tak samo na gazie i na benzynie , przy takiej mocy silnika ciężko odczuć różnicę . wymieniam filtry co 10 tyś km ponieważ słyszałem o bardzo zanieczyszczonym polskim gazie . ukryj
dodano 20.03.2015 przez
Jestem bardzo zadowolony z instalacji BRC zamontowanej przez firme Czakram i bardzo sie ucieszylem kiedy dowiedzialem sie ze ta firma ... więcejma swoje punkty w Niemczech i Holandi poniewaz duzo jezdze w sprawach sluzbowych zagranice i serwisu dokonuje okazyjnie w Niemczech.Uwazam ,ze system assistans to super pomysl. ukryj
dodano 28.02.2009 przez
Europagas funkcjonowala w Niemczech,narobili syfu zwineli manatki i w Polsce nie chca przyjmowac napraw gwarancyjnych.Bylem zmuszony wyciagnac to cokolwiek mi ... więcejzainstalowano w niemczech za 2400 euro.Napewno nigdy nie zaloze gazu do auta. ukryj
dodano 08.03.2009 przez
Polecam autogaz Planiplastic na Firlejowskiej (tam na końcu placu) . Robota fachowo wykonana. Podchodzą dobrze do roboty...Zdecydowałem tutaj bo kilku ... więcejznajomych tu robiło i nikt nie narzeklał a i u mnie nie ma problemów. Polecam. ukryj
dodano 13.02.2014 przez
barny jednym słowem nic nie potrafią caly czas poprawki pan Marcin na niczym się nie zna szef jest cwaniakiem a ... więcejwszystkie komentarze pisza sami nie polecam nikomu jednym słowem wszystko zjebali ukryj
dodano 18.03.2015 przez
Auto sprawuje się rewelacyjnie na gazie , pełna oszczędność gdzie paliwo kosztuje prawie 6 zł. , zero problemów z instalacją.Szybka ... więceji fachowa obsługa.Polecam ta firmę z czystym sumieniem. ukryj
dodano 10.04.2012 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG BMW X5

Skarbnica wiedzy o BMW X5

Ciekawostki
dodano 11.10.2012 przez
W 2004 roku specjalnie na rynek amerykański firmy BMW i Apple opracowały specjalny interfejs, który umożliwiał podłączenie iPoda do systemu audio samochodu. Tak podłączonym odtwarzaczem…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą