Szukaj

Informacje o BMW X5 E53

Lata produkcji: 2000 – 2006
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Średniej wielkości luksusowy crossover SUV (segment I premium) produkowany od 1999 roku. Pierwszy i największy model niemieckiej marki w tej klasie, określany przez samo BMW mianem auta typu SAV (Sport Activity Vehicle). Duży rynkowy sukces marki – do tej pory sprzedano ponad 1,3 miliona egzemplarzy X5. Jego pierwsza generacja (typ E53) była spokrewniona pod względem technologicznym z modelami Land Rovera, który wówczas należał do BMW, zaś stylistycznie nawiązywał do BMW Serii 5. Od 2013 roku oferowany jest X5 III (oznaczenie F15). Usportowiona wersja modelu nosi symbol X5 M.
czytaj więcej
Powagosław
X5 nadal ma wszystko to, czego oczekujemy od SUV-a tej wielkości – jest monumentalny i masywny, a przy daleki od taniej krzykliwości. W ten sposób faworyt w swojej klasie faworytem pozostaje. ~Powagosław
Luzacjusz
Karol Darwin się kłania: ewolucja, ewolucja, ewolucja. Powolna i dyskretna. Tak zmienia się X5. Taktyka małych kroków to również gwarancja, że nie uda się popsuć dobrego projektu, jakim jest ten samochód. ~Luzacjusz

BMW X5 E53 – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny BMW X5 E53

Liczba ocen: 94
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,0
~Sosna
BMW X5 E53
SUV 3.0d 218KM 160kW
Chcieliśmy wreszcie auta, które będzie duże, mocne, pojemne i wytrzyma wrocławskie drogi. No i jest X5. Szukałem jej pół roku, zanim trafiłem na dokładnie tę wersję, jakiej chcieliśmy: panorama, automat, fabrycznie bez klapek w dolocie i DPF-a, niski przebieg. Zapłaciłem za prawie 20-to letnie auto tyle, że dokładając 10 tysi byłaby nowa Kia Ceed z salonu. Nie żałujemy, chociaż Betula jest kapryśna, wymaga ciągłej uwagi i idzie na nią niesamowicie dużo forsy. Stan na czerwiec 2022 rok: Jeśli nie macie w budżecie domowym, razem ok. 10 tysi miesięcznie to możecie przestać czytać i poszukać innego auta. Min. to ok. 12-15 tysi w domku, każdego miesiąca, żeby cieszyć się autem, nie przejmować naprawami i utrzymać standard życia.
4,4
~qba
BMW X5 E53
SUV 3.0i 231KM 170kW
Miałem e39, e38, e46, e36, i będę to powtarzał: jeżeli pod machą jest m50 m52 m54 i będzie to użytkowane NORMALNIE to auto odwdzięczy się niezawodnością. E53 to po prostu czołg. Budowa cepa, dość toporna buda i sylwetka - raczej na próżno szukać luksusu który był w e65 czy wyżej ale jeżeli chcecie kupić coś co będzie jeździć i pracować na siebie to każde bmw z tych roczników będzie wdzięczne zwłaszcza e53. Dziennie robiłem prawie 100 km po bardzo złej drodze - prędkość przelotowa 130 i na prawdę to auto się nawet nie zająknęło. Bardzo wygodna pozycja za kierownicą, dużo miejsca. Jak chodzi o usterki i o to co MUSI być kontrolowane: -uszczelka pod kapą zaworową MUSI być oryginalna bo inaczej będzie lecieć na wydech i będzie śmierdzieć olejem -kapa zaworów musi być pewna sprawna prosta bez uszkodzeń -vanos najlepiej sprawdzić po zakupie - jeżeli go słychać lub gdzieś leci od razu wymiana -układ chłodzenia to rzecz najważniejsza w tych autach - jeżeli zagrzejecie ten silnik to później będą problemy - zawsze całość musi być dobrze odpowietrzona a czasami to trwa długie godziny -jak chodzi o czujniki to zawsze oryginał lub używka - zamienniki często nie działają Jak chodzi o minusy: przy 120 w środku robi się na prawdę głośno, wykończenie wnętrza jest już po prostu stare i nieciekawe. Często padają wyświetlacze na radiu lub zegarach (norma po tylu latach). Po latach odpada tapicerka, szyby mogą przestać się opuszczać (jest taki plastikowy bolec do wymiany), klapa bagażnika może się nie domykać. Spalanie 17 lpg /100 uważam za dość duże ale akceptowalne. POLECAM to auto. Jeżeli będziecie dbać to gwarantuje, że będzie jeździć do śmierci.
4,9
~Robert
BMW X5 E53
SUV 3.0i 231KM 170kW
przez 30 lat prawie miałem ponad 100 aut w swoim użytkowaniu . Bałem się trochę kosztów - ale tu trzeba myśleć to nie auto do driftu , pościgów ani jazdy w offroad - to samochód dla normalnych ludzi i wtedy odwdzięcza się niesamowicie. Trudno w tych pieniążkach znaleźć auta z lepszym komfortem jazdy . Umiejętny dobór części zamiennych ale dobrych zamienników i masz spokój na długie lata. nawet automat który wszyscy odradzają daje radę przy przyczepie , kupiłem go specjalnie pod camping i motorówkę - zrobiłem dobrych parę tys km i co ? i nic.....ale wiadomo musisz jeździć jak normalny człowiek , nie wolno gwałtownie przyśpieszać aby skrzynia nie cierpiała a autko będzie hulać aż miło ...negatywne komentarze biorą się z braku mózgu przy użytkowaniu pod obciązeniem - ludzie myślą że BMW to gaz do dechy i da rade i potem skrzynie się sypią... Naprawdę z czystym sumieniem polecam

Raporty spalania BMW X5 E53

Liczba raportów: 151
Średnie spalanie dla BMW X5 E53
14,2 – 16,8
l/100 km
10,0 – 10,6
l/100 km
17,1 – 20,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,7
BMW X5 E53
SUV 3.0d 218KM 160kW
No cóż, nie jest to mistrz jazdy o kropelce, auto lubi wypić ;-) średnie spalanie z całego okresu eksploatacji to 11.4, a wcale nie mam jakiejś szczególnie ciężkiej nogi. Większość mojej jazdy to trasy, dużo naszych autostrad z prędkościami rzędu 140-150km/h. Jazda autostradowa z prędkością pod 200km/h = spalanie 12 z haczykiem. Miasto trudno mi określić, bo rzadko jeżdżę tylko po mieście. Ogólnie biorąc jednak pod uwagę ciężar auta, sylwetkę oraz oferowane osiągi, trudno oczekiwać że będzie mniej, tym nie mniej zdaje się, że swoje dokłada DPF. Kolega ma identyczny samochód jak mój, tylko dwa lata starszy i bez DPF, i bez wysiłku schodzi poniżej 10. I nogę ma zdecydowanie cięższą od mojej...
15,3
BMW X5 E53
SUV 3.0i 231KM 170kW
Wygodny samochod, swietne materialy, nie koroduje i prawdopodobnie jedno z ostatnich BMW starej szkoly. Czyli dobre silniki i przemyslana mechanika. Spalanie dosc wysokie, jednak automat GM(sredni) i naped 4x4 robi swoje. Mi wychodzilo 16 litrow, malo miasteczkowa jazda . Czy szybko czy wolno wychodzilo 16 litrow. Oczywiscie jazda z sprawnym silnikiem bez check engine z nowym przeplywomierzem VDO, odma ASO itd. Jak ktos szuka oszczednosci to na pewno nie suv z 4x4 i automatem.
12,0
BMW X5 E53
SUV 3.0d 184KM 135kW
Bardzo fajny samochód jak na swoje lata bym powiedział dynamiczny. Poprzednio jezdzilem ML 270 CDI. Niestety jak przystało na Suvy tej klasy spalanie małe nie jest. Trasa najmniej drogami ekspresowymi ponad 9, miasto w okolicach 14 średnio ok 11.5-12. waga silnik napęd robi swoje. Ale bardzo fajna kultura pracy silnika części spoko. Ogólnie bardzo fajne auto. pozdr

Usterki BMW X5 E53

Liczba wpisów: 16
Brak biegu wstecznego
  • BMW X5 E53 3.0d 218KM 160kW 2003-2006
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
Jestem posiadaczem x5 po zakopaniu się w zaspie i dłuższej próbie wyjechania z niej samochód wsteczny. Po ustawieniu dzwigni w pozycji R samochód stoi i przy dodawaniu gazu nie porusza się. Po ustawieniu dzwigni w pozycji N i dodaniu gazu samochód porusza sie do przodu tak jak by byl w pozycji D. Bardzo prosze moze ktos wie co sie moglo stac i byl by mi w stanie podpowiedzieć co zrobić. Bardzo prosil bym o odpowiedz na maila triada01@wp.pl . Wiem ze bede musial go zaprowadzic do naprawy ale chcialbym przynajmniej wiedziec co to moze byc. Irek
7 komentarzy
Opary/przedmuch po odkręceniu korka wlewu oleju do silnika!
  • BMW X5 E53 3.0d 218KM 160kW 2003-2006
  • silnik
Po odkreceniu korka wlewu oleju do silnika (na pracującym silniku)wydostają się opary/dym? jak to zwał ale są widoczne ! Przy rozruchu porannym przez krotką chwilę dym kolor szaro-niebieski. Po rozgrzaniu silnika brak dymienia. przyspieszenie dobre, przebieg samochodu 100% - 94 tys. km Natomiast po wyjęciu bagnetu do sprawdzania poziomu oleju żadnych oparów czy też nadcisnienia, chlapania olejem - czyli normalnie. Ki diabel i ile to może boleć (zł), Podrawiam i proszę o info. brak wiedzy
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Kierownica ciężko chodzi
  • BMW X5 E53 3.0d 218KM 160kW 2003-2006
  • układ kierowniczy
  • usterka fabryczna
Jaka może być przyczyna tego że kierownicą ciężko chodzi jakby straciła wspomaganie. Została wymieniona pompa i podłączony został pod komputer. Błąd wyskoczył serwozaworu. Następnie został wymieniony serwozawor a kierownicą dalej ciężko chodzi jak się jedzie. Jedynie na postoju jest ok. Jaka może być tego przyczyna?
Problem rozwiązany
1 komentarz
BMW X5 E53