Szukaj

Informacje o BMW X5 E53 4.4i 286KM 210kW 2000-2004

Lata produkcji: 2000 – 2004
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Średniej wielkości luksusowy crossover SUV (segment I premium) produkowany od 1999 roku. Pierwszy i największy model niemieckiej marki w tej klasie, określany przez samo BMW mianem auta typu SAV (Sport Activity Vehicle). Duży rynkowy sukces marki – do tej pory sprzedano ponad 1,3 miliona egzemplarzy X5. Jego pierwsza generacja (typ E53) była spokrewniona pod względem technologicznym z modelami Land Rovera, który wówczas należał do BMW, zaś stylistycznie nawiązywał do BMW Serii 5. Od 2013 roku oferowany jest X5 III (oznaczenie F15). Usportowiona wersja modelu nosi symbol X5 M.
czytaj więcej
Powagosław
X5 nadal ma wszystko to, czego oczekujemy od SUV-a tej wielkości – jest monumentalny i masywny, a przy daleki od taniej krzykliwości. W ten sposób faworyt w swojej klasie faworytem pozostaje. ~Powagosław
Luzacjusz
Karol Darwin się kłania: ewolucja, ewolucja, ewolucja. Powolna i dyskretna. Tak zmienia się X5. Taktyka małych kroków to również gwarancja, że nie uda się popsuć dobrego projektu, jakim jest ten samochód. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2004 roku
Pojemność skokowa 4398 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 286 KM (210 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 440 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wyciszenie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla BMW X5 E53 4.4i 286KM 210kW 2000-2004
15,7
l/100 km
17,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,3
Liczba komentarzy: 1
BMW X5 E53
SUV 4.4i 286KM 210kW
Słaba ocena jest raczej oceną dla tej klasy/typu samochodów, niż dla konkretnego modelu. Trzeba pamiętać, że to stały napęd 4x4. Subaru Forester palił mi 15 litrów/100 km, a był to daleko mniejszy i lżejszy samochód (BMW to 2,5 tony ;). BMW pali mi: - w Warszawie 18 litrów w porannych korkach, 16 w popołudniowo/wczesnowieczornych. - 15-16 w Radomiu - 12 na trasie Warszawa-Radom, jazda dość szybka ale płynna. Przeglądy - proponuję znaleźć warsztat z dobrymi opiniami, ale specjalizujący się w BMW (konieczny komputer serwisowy BMW - ilość weryfikowanych tą drogą parametrów naprawdę imponująca). Wymiana oleju (do X5 wchodzi 8 litrów) + filtry w ASO BMW to 800 zł, w moim warsztacie 500 zł, z użyciem tego samego oleju (uwaga-to olej z kilkudziesięciolitrowej beczki, a więc nie po 80-100 zł/litr, tylko pewnie poniżej 40 zł/litr)
14,5
BMW X5 E53
SUV 4.4i 286KM 210kW
Obowiązkowo wymiana olejów w mostach i skrzyni oraz silniku + dodatek odpowiedni firmy Xeramik. Następnie serwis instalacji LPG wymiana świec z elektrodą srebrna do instalacji LPG, filtrów i pełna regulacja i z 20 litrów LPG spada w mieście na 16 litrów LPG a to konkretny zysk przy tej samej radości z jazdy. Przebieg oryginalny na dziś 232 tyś km. BMW to nie koniecznie koszty zadbajcie o fury to się opłaca.
14,2
BMW X5 E53
SUV 4.4i 286KM 210kW
Nie dziwią mnie te duże wartości spalania u innych użytkowników skoro kto ma zajezdnię a nie silnik. Jeśli ktoś uważa że rozrząd na łańcuchu w bmw jest dożywotni to grubo się myli, V8 powinny przy 200tys km mieć oględziny rozrządu. Jeśli silnik jest w 100% sprawny, rozrząd nie jest wyślizgany i vanosy pracują tak jak powinny to auto będzie odwdzięczać się normalnym spalaniem jak na te gabaryty

Usterki BMW X5 E53

Liczba wpisów: 16
Brak biegu wstecznego
  • BMW X5 E53 3.0d 218KM 160kW 2003-2006
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
Jestem posiadaczem x5 po zakopaniu się w zaspie i dłuższej próbie wyjechania z niej samochód wsteczny. Po ustawieniu dzwigni w pozycji R samochód stoi i przy dodawaniu gazu nie porusza się. Po ustawieniu dzwigni w pozycji N i dodaniu gazu samochód porusza sie do przodu tak jak by byl w pozycji D. Bardzo prosze moze ktos wie co sie moglo stac i byl by mi w stanie podpowiedzieć co zrobić. Bardzo prosil bym o odpowiedz na maila triada01@wp.pl . Wiem ze bede musial go zaprowadzic do naprawy ale chcialbym przynajmniej wiedziec co to moze byc. Irek
7 komentarzy
Opary/przedmuch po odkręceniu korka wlewu oleju do silnika!
  • BMW X5 E53 3.0d 218KM 160kW 2003-2006
  • silnik
Po odkreceniu korka wlewu oleju do silnika (na pracującym silniku)wydostają się opary/dym? jak to zwał ale są widoczne ! Przy rozruchu porannym przez krotką chwilę dym kolor szaro-niebieski. Po rozgrzaniu silnika brak dymienia. przyspieszenie dobre, przebieg samochodu 100% - 94 tys. km Natomiast po wyjęciu bagnetu do sprawdzania poziomu oleju żadnych oparów czy też nadcisnienia, chlapania olejem - czyli normalnie. Ki diabel i ile to może boleć (zł), Podrawiam i proszę o info. brak wiedzy
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Kierownica ciężko chodzi
  • BMW X5 E53 3.0d 218KM 160kW 2003-2006
  • układ kierowniczy
  • usterka fabryczna
Jaka może być przyczyna tego że kierownicą ciężko chodzi jakby straciła wspomaganie. Została wymieniona pompa i podłączony został pod komputer. Błąd wyskoczył serwozaworu. Następnie został wymieniony serwozawor a kierownicą dalej ciężko chodzi jak się jedzie. Jedynie na postoju jest ok. Jaka może być tego przyczyna?
Problem rozwiązany
1 komentarz
BMW X5 E53