Szukaj

Informacje o BMW X5 E53 3.0d 184KM 135kW 2000-2003

Lata produkcji: 2000 – 2003
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Średniej wielkości luksusowy crossover SUV (segment I premium) produkowany od 1999 roku. Pierwszy i największy model niemieckiej marki w tej klasie, określany przez samo BMW mianem auta typu SAV (Sport Activity Vehicle). Duży rynkowy sukces marki – do tej pory sprzedano ponad 1,3 miliona egzemplarzy X5. Jego pierwsza generacja (typ E53) była spokrewniona pod względem technologicznym z modelami Land Rovera, który wówczas należał do BMW, zaś stylistycznie nawiązywał do BMW Serii 5. Od 2013 roku oferowany jest X5 III (oznaczenie F15). Usportowiona wersja modelu nosi symbol X5 M.
czytaj więcej
Powagosław
X5 nadal ma wszystko to, czego oczekujemy od SUV-a tej wielkości – jest monumentalny i masywny, a przy daleki od taniej krzykliwości. W ten sposób faworyt w swojej klasie faworytem pozostaje. ~Powagosław
Luzacjusz
Karol Darwin się kłania: ewolucja, ewolucja, ewolucja. Powolna i dyskretna. Tak zmienia się X5. Taktyka małych kroków to również gwarancja, że nie uda się popsuć dobrego projektu, jakim jest ten samochód. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2003 roku
Pojemność skokowa 2926 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 184 KM (135 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 410 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Usterki BMW X5 E53

Liczba wpisów: 16
Brak biegu wstecznego
  • BMW X5 E53 3.0d 218KM 160kW 2003-2006
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
Jestem posiadaczem x5 po zakopaniu się w zaspie i dłuższej próbie wyjechania z niej samochód wsteczny. Po ustawieniu dzwigni w pozycji R samochód stoi i przy dodawaniu gazu nie porusza się. Po ustawieniu dzwigni w pozycji N i dodaniu gazu samochód porusza sie do przodu tak jak by byl w pozycji D. Bardzo prosze moze ktos wie co sie moglo stac i byl by mi w stanie podpowiedzieć co zrobić. Bardzo prosil bym o odpowiedz na maila triada01@wp.pl . Wiem ze bede musial go zaprowadzic do naprawy ale chcialbym przynajmniej wiedziec co to moze byc. Irek
7 komentarzy
Opary/przedmuch po odkręceniu korka wlewu oleju do silnika!
  • BMW X5 E53 3.0d 218KM 160kW 2003-2006
  • silnik
Po odkreceniu korka wlewu oleju do silnika (na pracującym silniku)wydostają się opary/dym? jak to zwał ale są widoczne ! Przy rozruchu porannym przez krotką chwilę dym kolor szaro-niebieski. Po rozgrzaniu silnika brak dymienia. przyspieszenie dobre, przebieg samochodu 100% - 94 tys. km Natomiast po wyjęciu bagnetu do sprawdzania poziomu oleju żadnych oparów czy też nadcisnienia, chlapania olejem - czyli normalnie. Ki diabel i ile to może boleć (zł), Podrawiam i proszę o info. brak wiedzy
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Kierownica ciężko chodzi
  • BMW X5 E53 3.0d 218KM 160kW 2003-2006
  • układ kierowniczy
  • usterka fabryczna
Jaka może być przyczyna tego że kierownicą ciężko chodzi jakby straciła wspomaganie. Została wymieniona pompa i podłączony został pod komputer. Błąd wyskoczył serwozaworu. Następnie został wymieniony serwozawor a kierownicą dalej ciężko chodzi jak się jedzie. Jedynie na postoju jest ok. Jaka może być tego przyczyna?
Problem rozwiązany
1 komentarz
BMW X5 E53