Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Chevrolet Cruze

Lata produkcji: 2008 - teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy sedan należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 2008 roku (od 2009 roku w Europie). W europejskiej ofercie Chevroleta Cruze zastąpił model Lacetti, w USA – model Cobalt. Pod nazwą Daewoo Lacetti model debiutował w Korei Płd (w Australii – jako Holden Cruze, a w Chinach – Shanghai Chevrolet Cruze). To pierwszy model Chevroleta inaugurujący nową stylistykę samochodów oferowanych w Europie – tak jak Cruze, mają one bardziej przypominać amerykańskie Chevrolety. Nazwy Cruze marka używała wcześniej dla swojego auta segmentu B, bliźniaka Suzuki Ignisa.

Komentarze redakcji

Powagosław: Duże logo z przodu oznacza, że Chevrolet wreszcie nie musi wstydzić się swojego europejskiego modelu. Całkiem słusznie bo Cruze to gwiazda (jedyna?) w ofercie Chevy na naszym rynku.
Luzacjusz: Na widok Lacetti zawsze miałem ochotę zrobić krzywdę sobie albo komuś. W Cruze ta agresja kanalizuje się w liniach tego samochodu. Jednak można, Chevrolecie!

Serwując europejskim klientom Cruze'a sedan Chevrolet pokazał, że potrafi projektować auta, które przyciągają nie tylko ceną, ale również miłym dla oka wzornictwem. Auto otrzymało agresywnie wyglądający pas przedni z charakterystycznymi reflektorami i dużym grillem, wyrazisty profil boczny z opadającą linią dachu oraz masywny tył z pokaźnymi lampami. A jako, że rynek pozytywnie zareagował na zmiany stylistyczne amerykańskiej marki, design auta utorował drogę dla kolejnych modeli - Sparka, Aveo czy choćby Cruze'a hatchback i kombi.

Stylistom opisywanego kompaktu nie zabrakło na szczęście ciekawych pomysłów także przy opracowywaniu wnętrza. Za sprawą wyszukanych zegarów (z cylindrycznymi obudowami) czy nietradycyjnej konsoli środkowej, deska rozdzielcza nie wieje nudą. Ale oprócz atrakcyjnego wyglądu kokpit ma także inne zalety - cieszy logiczne rozplanowanie przycisków pokładowych oraz wysoka czytelność wskaźników. Narzekać nie można również na wykończenie - jakość tworzyw sztucznych jest wysoka, a wszystko zmontowano z odpowiednią starannością.

Kolejne atuty kabiny pasażerskiej poznajemy przy ocenie jej przestronności. Ilość miejsca zaoferowanego z przodu jest, szczególnie biorąc pod uwagę przestrzeń na nogi, wręcz niewiarygodnie duża. Dzięki temu, a także fotelom o odpowiedniej wielkości i szerokiej regulacji, z przodu wygodnie będzie nawet koszykarzom. Z tyłu nie jest już tak różowo, choć dwie dorosłe osoby powinny usiedzieć tam nawet podczas długiej podróży. W kwestii pojemności bagażnika odmiany sedan i kombi nie wyróżniają się niczym szczególnym, ale już hatchback stanowi pod tym względem ścisłą czołówkę klasy C.

Choć wnętrze Chevroleta Cruze trzeba opisywać w niemal samych superlatywach, największe walory amerykańskiego kompaktu tyczą się zachowania podczas jazdy. Konstruktorom zawieszenia należy się złoty medal, bowiem układ jezdny nie tylko znakomicie pochłania nierówności naszych "pięknych" dróg, ale także pozwala na bezproblemowe pokonywanie serpentyn. Nie bez znaczenia jest też udany układ kierowniczy - jego precyzyjne działanie sprawia, że kierowca czuje kontakt z samochodem i wie, co dokładnie dzieje się z przednimi kołami.

Kto poszukuje samochód kompaktowy, ale nie ma przekonania do produktów "tanich" marek, ten powinien wiedzieć, że pod karoserią Chevroleta Cruze ozdobioną znaczkiem Chevroleta kryje się platforma techniczna wspólna z powszechnie cenionym Oplem Astrą czwartej generacji. Niemieckie pochodzenie to duża zaleta dla polskiej klienteli, ale znacznie ważniejsze są korzystne ceny podstawowych wersji, odpowiednie wyposażenie seryjne oraz dobre warunki gwarancyjne.

Dane techniczne Chevrolet Cruze

Silniki

Moc silników 113-163 KM

Poj. silników 1 362-1 998 cm3

Prędkość maks. 185-210 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,7-12,8 s

zobacz dane techniczne

Oceny Chevrolet Cruze

Średnia ocena modelu

na podstawie 113 opinii

4.22

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Stosunek jakość/cena

+ Ergonomia

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie

- Widoczność

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (84%)
NIE (16%)

Wybrane oceny kierowców Chevrolet Cruze

Reasumując, to był strzał w dziesiątkę. Krótko: piękna linia nadwozia; fajny silnik; obszerne wnętrze; ekonomiczność na rozsądnym poziomie; dobry stosunek jakości do ceny. To zdecydował o ... więcejocenie bardzo dobrej za całokształt. Dziękuję Chevroletowi! Mam nadzieję, że nie zawiodę się na tym aucie. ukryj
dodano 08.11.2012 przez
Jestem bardzo zadowolony.Auto nie moze sie nie podobać.Dynamiczne,oszczedne,trzyma sie drogi jak przyklejone
dodano 08.03.2012 przez
Za tą cenę samochód jak najbardziej godny polecenia, widać że Chevrolet zrywa z wizerunkiem Daewoo, na tej samej płycie podłogowej ... więcejjest montowana także Astra J, natomiast przewagą Cruzea jest bagażnik którego w Astrze praktycznie nie ma. ukryj
dodano 04.11.2010 przez
Zobacz oceny Chevrolet Cruze Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Chevrolet Cruze

Pb
5,87 - 16,23
Na podstawie 97 raportów spalania
ON
4,73 - 9,77
Na podstawie 46 raportów spalania
LPG
8,20 - 11,67
Na podstawie 20 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Chevrolet Cruze

Samochod pali bardzo duzo, szczegolnie w miescie, gdzie z reguly jezdze, wychodzi okolo 12.5 przy noramlniej do 14 litrow na ... więcej100 km przy dynamicznej jezdzie, na trasie pali okolo 8 litrow na 100 km, na autostradzie 11 - 12 l/100km jak sie jedzie szybko. Jak sie jedzie ekonomicznie to mozna sie zamknac w 7 - 7.5 l/100km. Oczywiscie mozna spalic troche mniej ale trzeba jezdzic tak, ze ciezarowka na skrzyzowaniu nas wyprzedzi, a i tak wyjdzie ponad 10 l/100km w miescie. Ogolnie silnik 1.6 nie nadaje sie do niczego, nie jest wogole dynamiczny, o wyprzedzaniu nalezy zapomniej, a podczas ruszania spod swiatel trzeba mocno go krecic z gazem mocno wcisnietym, zeby nadazyc za innymi pojazdami, a wtedy robi sie glosno i zyzycie paliwa wzrasta. Samochod bardzo duzo pali, szczegolnie w miescie, na trasie, przy spokojnej pali duzo, ale da sie przezyc. Na autostradzie pali bardzo duzo i nie da sie za bardzo wyprzedzac. Lepiej kupic diesla, bo ogolnie samochod (oprocz silnika) jest dosc fajny i w miare wygodny (biorac pod uwage cene). ukryj
dodano 27.08.2009 przez
Po 10000 przejechanych kilometrów mogę pokusić się o krótką opinię na temat spalania. Oczywiście spalanie podawane przez producenta daleko odbiega ... więcejod rzeczywistości. Przy spokojnej jeździe na obrotach nie przekraczających 2000 spalanie oscyluje około 7,4 l/100km. Niestety ze względu na fakt, że przełożenia skrzyni biegów są tak skonfigurowane, że bieg 6 należy przy oszczędnej jeździe wrzucić przy 80km/h to czyni ten samochód średnio oszczędny na drogach ekspresowych i autostradach, średnie spalanie oscyluje już wtedy powyżej 8 l/100km. Spalanie wzrasta znacząco przy wzroście prędkości obrotowej. Zaletą tego silnika jest natomiast fakt, że jest wyjątkowo elastyczny i gwarantuje bardzo dobre przyspieszenie w całym zakresie prędkości obrotowej. Silnik posiada funkcję "Auto stop" i gaśnie podczas stania w korku. Nie sądzę jednak, że to wpływa znacząco na spalanie (komputer wyświetla na biegu jałowym ~0,3 l/h). ukryj
dodano 14.01.2014 przez
Wydawać by się mogło, że 2 litrowa jednostka napędowa ze stadem 163 koni musi sporo pożerać. Nic bardziej mylnego. Ten ... więcejnowoczesny, spełniający normę Euro 5 silnik jest jednocześnie bardzo narowisty a zarazem ekonomiczny. Mieszkam w mieście średniej wielkości i nie robię w nim dużych przebiegów. Raczej poruszam się po drogach pozamiejskich i autostradach. Średnie zużycie od początku użytkowania wyniosło 6,7 l/100km przy naprawdę ostrej jeździe. Gdy go kupiłem i przez pierwszy 1000 km jeździłem ekonomicznie czyli biegi zmieniałem zgodnie z kontrolką od eco drivingu to spalanie w trasie wynosiło 5,8 l. Ceny przeglądów w serwisie (co 15 tys. km) są przystępne. Pierwszy przegląd kosztował mnie niecałe 600 zł z wymianą oleju i filtra. Drugi chyba będzie nieco droższy bo do wymiany będzie więcej filtrów. Napraw żadnych jak narazie nie przeprowadzałem. ukryj
dodano 11.10.2013 przez
No i dotarliśmy do najmniej przez chyba wszystkich lubianej części związanej z użytkowaniem naszych ulubieńców - spalanie. No cóż coś ... więcejza coś. Jeżeli ktoś umie posługiwać się pedałem gazu w sposób subtelny i należy do miłośników eko-drive'ingu to to auto mu się spodoba. Jeżeli nie traktujemy pedału gazu zbyt brutalnie auto odwdzięczy się (sam nie wierzyłem) ok. 8l/100 km w mieście. myślę, że to całkiem niezły wynik jeżeli weźmiemy pod uwagę, że 1.4l silnik posiada turbinkę, która w tak znaczący sposób uprzyjemnia nam jazdę tym autem. Maksymalnie auto spaliło mi w mieście 9,3l/100km. W trasie można zejść do ok. 6l/100km. Myślę, że jakoś można znieść takie zużycie paliwa tym bardziej, że jazda jest naprawdę bardzo przyjemna i autko bardzo ochoczo przyśpiesza gdy tylko mu każemy. ukryj
dodano 08.11.2012 przez
Powiedzmy sobie szczerze, że matiz z silnikiem 0,8 też potrafi na mieście spalić 8 litrów. Cruze jak na swoją wagę, ... więcejzwiększone opory tarcia (opony 205) pali w normie. Miasto max 9,5 (zima i 10,5), trasa spokojna poniżej 7. Nieprzepisowa jazda poza miastem skutkuje spalaniem do 7,4. Brakuje ewidentnie 6stego biegu, przez co na autostradzie pali ~8,5-9. Dynamika auta na dobrym poziomie, jak na silnik 1,6. Odżywa od 2000 obrotów. Wyprzedzanie nie sprawia kłopotów nawet bez zażynania silnika na maksymalnie wysokich obrotach. Także narzekałem początkowo na spalanie, z powodu nawyków z TDI. Ale coś za coś. Niższe koszty eksploatacji (przegląd olejowy w serwiesie 200zł, brak pompowtryskiwaczy, turbosprężarki, dwumasy), wygoda (a mam 1,9m) i nowe auto. ukryj
dodano 30.11.2014 przez
Zobacz raporty spalania Chevrolet Cruze Dodaj raport spalania

Publikacje o Chevrolet Cruze

Przeczytaj pozostałe 10 publikacje o Chevrolet Cruze

Newsy o Chevrolet Cruze

Przeczytaj pozostałe 19 newsów o Chevrolet Cruze

Dealerzy Chevrolet

ENERGOZAM SP. Z O.O.

Chevrolet Energozam

lubelskie, Świdnik, Kalinówka 17A

Więcej

INTERAUTO

INTER AUTO Chevrolet Kraków

małopolskie, Kraków, Jasnogórska 62

Więcej

AUTO ŻOLIBORZ

AUTO ŻOLIBORZ Chevrolet Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Rudnickiego 3

Więcej

AUTO ŻOLIBORZ

AUTO ŻOLIBORZ Chevrolet Ząbki

mazowieckie, Ząbki, Radzymińska 334

Więcej

Auto-Mróz Leszno Sp. z o.o.

Auto-Mróz Leszno Sp. z o.o. Chevrolet Leszno-Strzyżewice

wielkopolskie, Leszno-Strzyżewice, Balonowa 57

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Chevrolet Cruze

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

858

Przejechany dystans

104 709 zł

Zatankowanego paliwa

25 871 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

15

Wydanych pieniędzy

6 447 zł

Średnie wydatki na auto

165 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

153

Wydanych pieniędzy

118 793 zł

Średnie wydatki na auto

3 046 zł

ZOBACZ 39 dzienników kosztów Chevrolet Cruze Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Chevrolet Cruze

Liczba wpisów: 13
komentarzy(15)
komentarzy(12)
komentarzy(18)
komentarzy(9)
komentarzy(9)
komentarzy(0)
Zobacz inne typowe słabe punkty Chevrolet Cruze dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Chevrolet Cruze

Liczba wpisów: 4
Witam. Jestem zadowolony z instalacji zamontowanej w samochodzie, spalanie podczas normalnej jazdy miejskiej do 10 l, a w trasie (oczywiście ... więcejbez wariacji) 8-8,5 l na 100 km czyli mojm zdaniem jest OK jak na taki samochód. Jedyny problem sprawia zawór ciśnienia gazu jeżeli samochód wykręci się na obrotach pow. 5600 obroyów to lubi przełanczać samoczynnie na benzyne. To jest jedyny mankament(po regulacij kręcił do 6500 obrotów a niedawno wrócił znowu do 5600 :( ) ukryj
dodano 24.02.2013 przez
PRZEWOŻĘ OSOBY , BRC JEST SUPER,ma świetną gwarancję. NAJLEPSZĄ INSTALACJĄ . MONTOWAŁEM W WARSZAWIE NA UL. Ostrobramskiej Energy Gaz Polska.
dodano 22.01.2014 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Chevrolet Cruze