Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Chevrolet Cruze

Lata produkcji: 2008 - teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy sedan należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 2008 roku (od 2009 roku w Europie). W europejskiej ofercie Chevroleta Cruze zastąpił model Lacetti, w USA – model Cobalt. Pod nazwą Daewoo Lacetti model debiutował w Korei Płd (w Australii – jako Holden Cruze, a w Chinach – Shanghai Chevrolet Cruze). To pierwszy model Chevroleta inaugurujący nową stylistykę samochodów oferowanych w Europie – tak jak Cruze, mają one bardziej przypominać amerykańskie Chevrolety. Nazwy Cruze marka używała wcześniej dla swojego auta segmentu B, bliźniaka Suzuki Ignisa.

Komentarze redakcji

Powagosław: Duże logo z przodu oznacza, że Chevrolet wreszcie nie musi wstydzić się swojego europejskiego modelu. Całkiem słusznie bo Cruze to gwiazda (jedyna?) w ofercie Chevy na naszym rynku.
Luzacjusz: Na widok Lacetti zawsze miałem ochotę zrobić krzywdę sobie albo komuś. W Cruze ta agresja kanalizuje się w liniach tego samochodu. Jednak można, Chevrolecie!

Dane techniczne Chevrolet Cruze

Silniki

Moc silników 113-163 KM

Poj. silników 1 362-1 998 cm3

Prędkość maks. 185-210 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,5-13,4 s

zobacz dane techniczne

Oceny Chevrolet Cruze

Średnia ocena modelu

na podstawie 123 opinii

4.24

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Stosunek jakość/cena

+ Ergonomia

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie

- Widoczność

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (85%)
NIE (15%)

Wybrane oceny kierowców Chevrolet Cruze

Reasumując, to był strzał w dziesiątkę. Krótko: piękna linia nadwozia; fajny silnik; obszerne wnętrze; ekonomiczność na rozsądnym poziomie; dobry stosunek jakości do ceny. To zdecydował o ... więcejocenie bardzo dobrej za całokształt. Dziękuję Chevroletowi! Mam nadzieję, że nie zawiodę się na tym aucie. ukryj
dodano 08.11.2012 przez
Jestem bardzo zadowolony.Auto nie moze sie nie podobać.Dynamiczne,oszczedne,trzyma sie drogi jak przyklejone
dodano 08.03.2012 przez
Silnik to bez wątpienia najmocniejsza z mocnych stron Cruze. 163-konny, dwulitrowy diesel VCDI współpracujący z 6-biegową skrzynią manualną, z eksplodującym ... więcejmomentem obrotowym 360 Nm już od 1750 obr/min, pozwala naprawdę na baaaardzo sprawne poruszanie się po naszych zatłoczonych drogach, gdzie wyprzedzanie całych pielgrzymek TIRów jest często niemożliwe innymi osobówkami. Silnik pracuje bardzo kulturalnie,cicho, mięciutko, bez jakiegokolwiek klekotu i wibracji. Jest wyjątkowo elastyczny nawet na najwyższych biegach i ciągnie auto do przodu z olbrzymim przyspieszeniem i nawet nie wiadomo kiedy na liczniku pojawia się 200 km/h. Precyzyjna przekładnia działa gładko i szybko daje się polubić. Duża moc silnika przenoszona jest na przednie koła za pomocą 6-stopniowej manualnej przekładni. Drążek zmiany biegów wygląda atrakcyjnie, wygodnie leży w dłoni, jest obszyty skórą, ma precyzyjne drogi prowadzenia pomiędzy kolejnymi przełożeniami. Zestopniowanie manualnej przekładni pozwala na optymalne wykorzystanie właściwości silnika. Dzięki dużemu rozstawowi osi - 2685 mm Cruze prowadzi się pewnie. Stabilnie zachowuje się podczas szybkiej jazdy na wprost i nie ucieka zbytnio na boki w łukach. Podwozie jest zbudowane tradycyjnie i prosto (z przodu kolumny MacPhersona, z tyłu wahacze wleczone połączone belką skrętną). W wersji z dieslem układ kierowniczy nie robi wrażenia nadmiernie czułego jak to podobno ma miejsce w przypadku benzyniaków. Zawieszenie zestrojono wręcz dość twardo, całkiem dobrze na warunki europejskie. Nie przesadnie niskoprofilowe opony (205/60 R16)pozwalają na komfortową jazdę przy ciśnieniu 2,2 atm. W szybkich i ciasnych zakrętach czuje się lekki przechył nadwozia, jednak nie ma to żadnego odzwierciedlenia w utracie zadanego toru jazdy. Napewno nie pojedzie się tak szybko w ciasnych łukach jak z zawieszeniem wielowahaczowym ale koszty utrzymania za to będą wielokrotnie niższe. Układ wyposażony jest oczywiście w precyzyjnie ustawione systemy bezpieczeństa ESP, ASR, ABS, które mogą przejąć sterowanie autem kiedy kierowca zbytnio się zimą zagalopuje co nie jest trudne mając do dyspozycji stado 163 koni. Widoczność do tyłu przez tylną szybę nie jest najmocniejszą stroną Cruze, szczególnie dla osób, które muszą odwracać głowę nie umiejąc korzystać z olbrzymich lusterek bocznych i czujników cofania jakie oferuje to auto. Szyba przednia nie jest poprowadzona aż tak wysoko jak np. w Citroenie C4 Picasso i wysokie osoby mogą nie widzieć świateł na skrzyżowaniach jeśli auto stoi zbyt blisko. Słupki przednie, tylne i środkowe też nie należą do najwęższych no ale żeby zdobyć 5 gwiazdek w testach zderzeniowych chyba tak musi być. Musiałem na początku uważać i dobrze się rozglądać na skrzyżowaniach. Ergonomia jest jak najbardziej europejska. Obsługa wszystkich przyrządów nie sprawia żadnych problemów. Wnętrze prezentuje się bardzo okazale. Szczególnie ciekawie wygląda środkowa konsola z panelami audio i klimatyzacji. Na jej szczycie jest wyświetlacz funkcji audio i komputera pokładowego. Co ważne, komunikaty wyświetlane są po polsku. Kokpit wykonano z plastiku, którego jakość jest dobra. Ciekawy efekt daje część deski rozdzielczej wyłożona tym samym materiałem, który zastosowano w tapicerce. Rzecz niespotykana w innych markach, daje poczucie przytulności. Cała kabina Chevroleta ma swój indywidualny design, który w tym przypadku naprawdę może się podobać. Skórzana, zgrabna kierownica bardzo dobrze leży w dłoniach. Jest na niej sterowanie tempomatem oraz sterowanie radiem. Schowek w podłokietniku zawiera gniazda AUX-IN oraz USB. Gniazda 12V znajdują się zarówno z przodu jak i z tyłu na tunelu środkowym. Sporych rozmiarów, zamykany na klucz, podświetlany schowek przed pasażerem niestety nie jest klimatyzowany. Duże 1,5 litrowe butelki z napojami można umieścić w specjalnie wyprofilowanych w tym celu schowkach w przednich drzwiach. Otwarte puszki z colą lub kubki z kawą znajdą miejsce na tunelu środkowym w specjalnych uchwytach oraz w podłokietniku na tylnej kanapie. Okulary znajdą miejsce w schowku nad drzwiami kierowcy. Niestety nie wszystkie rozmiary tam się zmieszczą. Jest jeszcze zamykany schowek pod kierownicą, przy lewym kolanie kierowcy oraz zamykany schowek na portfel i na paragony na środku kokpitu nad wyświetlaczem. Ponadto niewielkie schowki w drzwiach tylnych oraz kieszenie za oparciami foteli przednich. Pod wykładziną bagażnika znajduje się styropianowy organizer z zestawem do pompowania kół (w tym elektryczną sprężarką z różnymi końcówkami np. do materacy, piłek, pontonów itp.) z gaśnicą, trójkątem ostrzegawczym i sporą ilością miejsca na inne przedmioty, które chcemy tam schować (gąbka, szczotka, skrobaczka, płyn do spryskiwaczy i inne). W bardzo ustawnym bagażniku zamontowano cztery uchwyty na torby z zakupami oraz siatkę na przedmioty łatwo przesuwające się. Wszystkie szyby są sterowane elektrycznie, podobnie jak i olbrzymie lusterka boczne. W obydwu osłonach przeciwsłonecznych zamontowano lusterka. Obydwa przednie fotele są regulowane w sześciu płaszczyznach. Zagłówki przednie mają regulację zarówno w pionie jak i w poziomie co pozwala na zajęcie bardzo wygodnej pozycji szczególnie dla naszych głów. Siedzenia są dobrze wyprofilowane i wygodne. Wydają się nieco twarde ale pozwalają na pokonanie w jeden dzień ponad tysiąckilometrowych odległości bez objawów zmęczenia. Wszystkie szyby są przyciemnione. Zestaw głośnomówiący bluetooth działa bardzo dobrze i wyraźnie. Jedyne drobne zastrzeżenia mogą mieć osoby niższego wzrostu, które kolanem będą niechcący przestawiać pokrętła od temperatury i siły nadmuchu zlokalizowane na konsoli przedniej zbyt blisko jej krawędzi zewnętrznych. Wentylacja i ogrzewanie działają skutecznie. Jadąc w lipcu do Grecji, przy +37 C na zewnątrz, klima chodziła na niskich obrotach a mimo to była bardzo wydajna. Ogrzewanie zimą jest również bardzo wydajne. Samochód błyskawicznie się nagrzewa. Pasażerowie z tyłu mają swoje nawiewy ale tylko na nogi i nie mogą nimi regulować. Elektryczne odmrażanie tylnej szyby i lusterek bocznych to standard. Fajną rzeczą jest odmrażanie szyby przedniej. Po wciśnięciu przycisku na konsoli automatycznie coś się włącza - chyba klima chociaż kontrolka od klimy nie świeci ale sprężarka jakby chodziła albo alternator pracuje z większym obciążeniem i następuje szybki wzrost temperatury powietrza z nawiewu. Może to jakiś układ elektrycznego ogrzewania powietrza. Nie mam pojęcia jak to działa ale napewno skutecznie odmraża szybę zanim ruszy się cokolwiek wskazówka temperatury silnika. Elektryczne podgrzewanie foteli przednich ma trzystopniową regulację. Potrzeba dosłownie niecałej minuty aby fotele były zimą przyjemnie ciepłe. Uwag do ilości miejsca w kabinie nikt mieć nie powinien. Przy dostosowaniu położenia kierownicy oraz fotela kierowcy do moich wymagań, a nie należę do osób mikrej postury (187 cm wzrostu), pasażer siedzący za moimi plecami, może wygodnie zająć swoje miejsce, w żaden sposób nie narażając na brak komfortu czy utrudnienia. W okolicy głowy pasażerom mojego wzrostu miejsca również wystarczy, a dzięki dużemu zakresowi regulacji foteli kierowcy i pasażera, z przodu bez kłopotu zmieszczą się nawet ponad dwumetrowe persony. Wiadomo, że główną zaletą hatchbacków jest ich funkcjonalność, wyrażająca się m.in. w łatwym dostępie do bagażnika. W przypadku pięciodrzwiowego Chevroleta Cruze bagażnik ma pojemność 413 litrów. Składając tylne siedzenia w stosunku 60/40 można ją zwiększyć do 883 litrów. Próg załadunku jest niski, a przestrzeń bagażowa to prawie sześcian. Kabina została bardzo przyzwoicie wytłumiona. Hałas nie przeszkadza pasażerom nawet przy wysokich prędkościach autostradowych. Duża w tym na pewno też zasługa 6-stopniowej przekładni i aerodynamicznego kształtu nadwozia. Żeby jednak nie wszystko było ocenione na doskonałe to przyczepię się do braku materiału wygłuszającego plastikowe nadkola, o które czasami głośno uderzają kamyczki wystrzeliwane spod kół na szutrowej drodze. Sztywno zestrojone zawieszenie też czasami przypomina o sobie szczególnie gdy samochód jest niedociążony i porusza się po wyboistej drodze słychać odgłosy "odbijania" na krótkich nierównościach np. przed skrzyżowaniem gdzie asfalt jest powgniatany. Wydawać by się mogło, że 2 litrowa jednostka napędowa ze stadem 163 koni musi sporo pożerać. Nic bardziej mylnego. Ten nowoczesny, spełniający normę Euro 5 silnik jest jednocześnie bardzo narowisty a zarazem ekonomiczny. Oszczędny, tani i dobrze wyposażony. To tylko nieliczne zalety Cruze. Do tych cech należy dodać dobry wygląd zewnętrzny, przestronne i intuicyjne w obsłudze wnętrze oraz rewelacyjny silnik z dużym zapasem mocy. Jeżeli szukasz szybkiego samochodu, który łaskawie obejdzie się z Twoją kieszenią zarówno w momencie zakupu, jak i podczas codziennej eksploatacji Cruze jest bardzo ciekawą propozycją. ukryj
dodano 11.10.2013 przez
Zobacz oceny Chevrolet Cruze Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Chevrolet Cruze

Pb
5,87 - 16,23
Na podstawie 101 raportów spalania
ON
4,73 - 9,77
Na podstawie 52 raportów spalania
LPG
8,20 - 11,67
Na podstawie 21 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Chevrolet Cruze

Samochod pali bardzo duzo, szczegolnie w miescie, gdzie z reguly jezdze, wychodzi okolo 12.5 przy noramlniej do 14 litrow na ... więcej100 km przy dynamicznej jezdzie, na trasie pali okolo 8 litrow na 100 km, na autostradzie 11 - 12 l/100km jak sie jedzie szybko. Jak sie jedzie ekonomicznie to mozna sie zamknac w 7 - 7.5 l/100km. Oczywiscie mozna spalic troche mniej ale trzeba jezdzic tak, ze ciezarowka na skrzyzowaniu nas wyprzedzi, a i tak wyjdzie ponad 10 l/100km w miescie. Ogolnie silnik 1.6 nie nadaje sie do niczego, nie jest wogole dynamiczny, o wyprzedzaniu nalezy zapomniej, a podczas ruszania spod swiatel trzeba mocno go krecic z gazem mocno wcisnietym, zeby nadazyc za innymi pojazdami, a wtedy robi sie glosno i zyzycie paliwa wzrasta. Samochod bardzo duzo pali, szczegolnie w miescie, na trasie, przy spokojnej pali duzo, ale da sie przezyc. Na autostradzie pali bardzo duzo i nie da sie za bardzo wyprzedzac. Lepiej kupic diesla, bo ogolnie samochod (oprocz silnika) jest dosc fajny i w miare wygodny (biorac pod uwage cene). ukryj
dodano 27.08.2009 przez
Po 10000 przejechanych kilometrów mogę pokusić się o krótką opinię na temat spalania. Oczywiście spalanie podawane przez producenta daleko odbiega ... więcejod rzeczywistości. Przy spokojnej jeździe na obrotach nie przekraczających 2000 spalanie oscyluje około 7,4 l/100km. Niestety ze względu na fakt, że przełożenia skrzyni biegów są tak skonfigurowane, że bieg 6 należy przy oszczędnej jeździe wrzucić przy 80km/h to czyni ten samochód średnio oszczędny na drogach ekspresowych i autostradach, średnie spalanie oscyluje już wtedy powyżej 8 l/100km. Spalanie wzrasta znacząco przy wzroście prędkości obrotowej. Zaletą tego silnika jest natomiast fakt, że jest wyjątkowo elastyczny i gwarantuje bardzo dobre przyspieszenie w całym zakresie prędkości obrotowej. Silnik posiada funkcję "Auto stop" i gaśnie podczas stania w korku. Nie sądzę jednak, że to wpływa znacząco na spalanie (komputer wyświetla na biegu jałowym ~0,3 l/h). ukryj
dodano 14.01.2014 przez
Wydawać by się mogło, że 2 litrowa jednostka napędowa ze stadem 163 koni musi sporo pożerać. Nic bardziej mylnego. Ten ... więcejnowoczesny, spełniający normę Euro 5 silnik jest jednocześnie bardzo narowisty a zarazem ekonomiczny. Mieszkam w mieście średniej wielkości i nie robię w nim dużych przebiegów. Raczej poruszam się po drogach pozamiejskich i autostradach. Średnie zużycie od początku użytkowania wyniosło 6,7 l/100km przy naprawdę ostrej jeździe. Gdy go kupiłem i przez pierwszy 1000 km jeździłem ekonomicznie czyli biegi zmieniałem zgodnie z kontrolką od eco drivingu to spalanie w trasie wynosiło 5,8 l. Ceny przeglądów w serwisie (co 15 tys. km) są przystępne. Pierwszy przegląd kosztował mnie niecałe 600 zł z wymianą oleju i filtra. Drugi chyba będzie nieco droższy bo do wymiany będzie więcej filtrów. Napraw żadnych jak narazie nie przeprowadzałem. ukryj
dodano 11.10.2013 przez
No i dotarliśmy do najmniej przez chyba wszystkich lubianej części związanej z użytkowaniem naszych ulubieńców - spalanie. No cóż coś ... więcejza coś. Jeżeli ktoś umie posługiwać się pedałem gazu w sposób subtelny i należy do miłośników eko-drive'ingu to to auto mu się spodoba. Jeżeli nie traktujemy pedału gazu zbyt brutalnie auto odwdzięczy się (sam nie wierzyłem) ok. 8l/100 km w mieście. myślę, że to całkiem niezły wynik jeżeli weźmiemy pod uwagę, że 1.4l silnik posiada turbinkę, która w tak znaczący sposób uprzyjemnia nam jazdę tym autem. Maksymalnie auto spaliło mi w mieście 9,3l/100km. W trasie można zejść do ok. 6l/100km. Myślę, że jakoś można znieść takie zużycie paliwa tym bardziej, że jazda jest naprawdę bardzo przyjemna i autko bardzo ochoczo przyśpiesza gdy tylko mu każemy. ukryj
dodano 08.11.2012 przez
Powiedzmy sobie szczerze, że matiz z silnikiem 0,8 też potrafi na mieście spalić 8 litrów. Cruze jak na swoją wagę, ... więcejzwiększone opory tarcia (opony 205) pali w normie. Miasto max 9,5 (zima i 10,5), trasa spokojna poniżej 7. Nieprzepisowa jazda poza miastem skutkuje spalaniem do 7,4. Brakuje ewidentnie 6stego biegu, przez co na autostradzie pali ~8,5-9. Dynamika auta na dobrym poziomie, jak na silnik 1,6. Odżywa od 2000 obrotów. Wyprzedzanie nie sprawia kłopotów nawet bez zażynania silnika na maksymalnie wysokich obrotach. Także narzekałem początkowo na spalanie, z powodu nawyków z TDI. Ale coś za coś. Niższe koszty eksploatacji (przegląd olejowy w serwiesie 200zł, brak pompowtryskiwaczy, turbosprężarki, dwumasy), wygoda (a mam 1,9m) i nowe auto. ukryj
dodano 30.11.2014 przez
Zobacz raporty spalania Chevrolet Cruze Dodaj raport spalania

Publikacje o Chevrolet Cruze

Przeczytaj pozostałe 10 publikacje o Chevrolet Cruze

Newsy o Chevrolet Cruze

Przeczytaj pozostałe 19 newsów o Chevrolet Cruze
Używane Pewne oferty od dealerów
Znajdź auto używane Sprawdź VIN Raport o stanie technicznym
Super oferty
Chevrolet Cruze
Chevrolet Cruze
cena 31 000 PLN
Chevrolet Cruze
Chevrolet Cruze
cena 37 900 PLN
Chevrolet Cruze
Chevrolet Cruze
cena 37 900 PLN

Dziennik kosztów Chevrolet Cruze

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

991

Przejechany dystans

121 476 zł

Zatankowanego paliwa

31 171 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

19

Wydanych pieniędzy

8 534 zł

Średnie wydatki na auto

213 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

166

Wydanych pieniędzy

121 905 zł

Średnie wydatki na auto

3 048 zł

ZOBACZ 40 dzienników kosztów Chevrolet Cruze Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Chevrolet Cruze

Liczba wpisów: 13
komentarzy(16)
komentarzy(12)
komentarzy(19)
komentarzy(9)
komentarzy(9)
komentarzy(0)
Zobacz inne typowe słabe punkty Chevrolet Cruze dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Chevrolet Cruze

Liczba wpisów: 6
Witam. Jestem zadowolony z instalacji zamontowanej w samochodzie, spalanie podczas normalnej jazdy miejskiej do 10 l, a w trasie (oczywiście ... więcejbez wariacji) 8-8,5 l na 100 km czyli mojm zdaniem jest OK jak na taki samochód. Jedyny problem sprawia zawór ciśnienia gazu jeżeli samochód wykręci się na obrotach pow. 5600 obroyów to lubi przełanczać samoczynnie na benzyne. To jest jedyny mankament(po regulacij kręcił do 6500 obrotów a niedawno wrócił znowu do 5600 :( ) ukryj
dodano 24.02.2013 przez
Dość szybko zdecydowałem się na lpg, bo jednak benzyna za drogo wychodzi. Teraz mam założone BRC SQ 24 i po ... więcejpółtorej roku przejechane prawei 25 tys km na gazie. Spalanie takie samo jak na benzynie, za to tankowanie o niebo tańsze, Instalacja zwróciła się po niecałym roku ukryj
dodano 24.03.2016 przez
Jeżdżę i zarabiam autem. Zostaje mi z każdym kilometrem dużo pieniędzy. Energy Gas z Ostobramskiej w Warszawie polecił mi Szwagier. ... więcejTo dobre miejsce aby serwisować Cruzy. ukryj
dodano 08.10.2015 przez
PRZEWOŻĘ OSOBY , BRC JEST SUPER,ma świetną gwarancję. NAJLEPSZĄ INSTALACJĄ . MONTOWAŁEM W WARSZAWIE NA UL. Ostrobramskiej Energy Gaz Polska.
dodano 22.01.2014 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Chevrolet Cruze