Wszystkie modele

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Chevrolet Orlando

Kompaktowy minivan (segment K) produkowany od 2010 roku. Wprowadzony do europejskiej oferty marki (Orlando nie jest dostępny na rynku amerykańskim), jako następca modeli Chevrolet/Daewoo Tacuma oraz Chevrolet HHR. Koncepcyjnym pierwowzorem auta był prototyp o nazwie Orlando Concept z 2008 roku, pewne inspiracje zostały też zapożyczone z prototypu GMC Granite. Produkcyjna wersja Orlando została zbudowana na płycie podłogowej GM Delta II, którą dzieli między innymi z modelem Cruze.

Chevrolet Orlando Minivan 2.0D 130KM - galeria redakcyjna - prawy bok
Chevrolet Orlando Minivan 2.0D 130KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Chevrolet Orlando Minivan 2.0D 130KM - galeria redakcyjna - lewe tylne nadkole
Chevrolet Orlando Minivan 2.0D 130KM - galeria redakcyjna - lewe lusterko zewnętrzne, przód
Chevrolet Orlando Minivan 2.0D 130KM - galeria redakcyjna - kokpit
Chevrolet Orlando Minivan 2.0D 130KM - galeria redakcyjna - bagażnik
Chevrolet Orlando Minivan 2.0D 130KM - galeria redakcyjna - tylna kanapa złożona, widok z bagażnika

Pierwsze spojrzenie na Orlando natychmiast budzi skojarzenia z terenówkami. Jego styliści postanowili bowiem nie spoglądać na vany zaprojektowane przez konkurencję i pójść własną ścieżką designu inspirując się właśnie autami do off-roadu. W ten sposób zamiast jednobryłowej, opływowej karoserii otrzymano masywne nadwozie, w którym wyraźnie wydzielono część silnikową i przedział pasażerski, a wszystko ozdobiono imponującymi nadkolami i dużymi połaciami blachy. Z okazałą sylwetką idealnie współgrają prosto zaprojektowane detale – takie jak światła, grill czy przetłoczenia karoserii.

Ci, którzy po potężnym nadwoziu Orlando oczekują wielgachnego wnętrza mogą się niestety niemile zaskoczyć. Kabina pasażerska zachęca do wejścia dużymi drzwiami, ale odpycha ilością miejsca zaoferowanego w drugim rzędzie. Na głowy i łokcie przestrzeni tam nie brakuje, nie wiadomo za to co zrobić z nogami. Ograniczona swoboda na tylnej kanapie bierze się z zadziwiająco dużej ilości miejsca wygospodarowanego na siedzeniach trzeciego rzędu. Niestety, przy wykorzystaniu tych ostatnich bagażnik właściwie nie istnieje, co utrudnia rodzinne eskapady w siódemkę. Co więcej, również przy 5-osobowej konfiguracji wnętrza kufer okazuje się niespecjalnie obszerny.

Podczas, gdy przestronność jest niemiłą niespodzianką zafundowaną nam przez kabinę, bardzo pozytywnie zaskakuje miejsce pracy kierowcy. Zważając na klasę auta, o kokpicie należy wypowiadać się w samych superlatywach. Jego nowoczesny design jest miły dla oka, wskaźniki okazują się czytelne, a ergonomia obsługi stoi na dobrym poziomie. Podkreślenia wymaga jednak w szczególności jakość, jaką może pochwalić się tablica rozdzielcza – zastosowane plastiki oraz ich montaż sprawiają naprawdę dobre wrażenie, co jeszcze do niedawna zdawało się być nieosiągalne dla Chevroleta. Kierowcę ucieszy z pewnością obszerny fotel i wygodna pozycja za „kółkiem”, zmartwi natomiast słaba widoczność (efekt zastosowania „designerskich” szyb o małej wielkości).

Sztywno zestrojone zawieszenie rodzinnego Chevroleta zachęca prowadzącego do coraz szybszego „brania” zakrętów. W szybkiej jeździe krętą drogą na jaw wychodzi niestety niedostatecznie precyzyjny układ kierowniczy, który nie daje wyczucia tego, co dzieje się z autem. Nastawy zawieszenia nie sprzyjają podróżowaniu po dziurawych drogach, ale mimo to komfort trzeba uznać za znośny.

Spoglądając na cennik Orlando można dojść do wniosku, że nie tylko przy stylizowaniu swojego vana Chevrolet nie zwracał uwagi na konkurencję. Bo oto pełnowymiarowy samochód rodzinny dla siedmiu osób został zaoferowany z kosztami zakupu na poziomie… typowego kompaktu! Co ważne, mimo cen skalkulowanych na korzyść klientów, nie oszczędzano na wyposażeniu. W serii zaproponowano m.in. ESP, pakiet 6 poduszek powietrznych, 2 dodatkowe siedzenia 3. rzędu, radio z odtwarzaczem CD/MP3 i 4 głośnikami, jak również „elektrykę” szyb przednich i lusterek bocznych. I jakby tego było mało, przygotowano też atrakcyjne warunki gwarancyjne. Nic dodać, nic ująć, tylko kupować.

Komentarze redakcji

Powagosław: Nie jest to najpiękniejszy van, jakiego widziałem, ale zadanie pod tytułem „rodzina na swoim” wypełnia bez zarzutów. I o to w gruncie rzeczy chodzi, a w dodatku nie trzeba za to dużo płacić.
Luzacjusz: Zły duch Daewoo wciąż nad europejskim Chevroletem się unosi. Tak jak Cruze go rozwiał, tak Orlando, i to pomimo swoich zalet (cena, praktyczność), trochę przywołuje. Ale największą wadą tego auta jest straszliwa ociężałość nadwozia. Jakby Gołota znów stanął do ringu.

Silniki Chevrolet Orlando

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

141-konny motor benzynowy? Czemu nie, ale nie w tym aucie. Trochę brakuje mu momentu obrotowego i żeby samochód chciał jechać, to trzeba dość mocno wspinać się po obrotomierzu. Na dłuższą metę to trochę męczące. Są za to jeszcze dwa diesle. Słabszy ma 2.0l i 130KM – niewiele, ale podczas spokojnej jazdy się sprawdza. Mocniejszy to już 163KM i chyba najbardziej pasuje do tego auta. Jest całkiem zrywny, nie pali tyle co wersja benzynowa i radzi sobie z autem prawie przy każdej prędkości.

Publikacje o Chevrolet Orlando

Przegląd rynku nowych samochodów: samochody z LPG za co najmniej 50 tys. zł

Kontynuujemy temat instalacji gazowych w nowych samochodach. Tym razem na tapetę bierzemy auta w podstawowej wersji droższe niż 50 tys. zł. Czy oferta tego typu pojazdów jest duża?

7-osobowy minivan w cenie kompaktu - Chevrolet Orlando
 
Nasz test

Minivan to świetny wybór dla osób posiadających dużą rodzinę, ale również gruby portfel. Auta tej klasy zawsze były zauważalnie droższe od kompaktów, na których w dużej mierze bazowały. Chevrolet postanowił zmienić ten stan rzeczy.

Chevrolet Orlando - rodzinnie

Jaki powinien być idealny samochód rodzinny? Przede wszystkim tani - rodzinne fundusze lepiej przeznaczać na spłatę kredytu mieszkaniowego, w końcu związek z nim jest prawie dożywotni. Jakość samochodu oczywiście musi być wysoka - jeśli będzie się psuł, to szczęśliwa rodzina, szczęśliwa będzie tylko...

Chevrolet Orlando - 6 punktów na 7 możliwych
 
Nasz test

Chevrolet jeszcze nie miał okazji sprzedawać minivanów w Europie. W koncernie GM było to dotychczas domeną Opla, jednak wszystko się zmieniło po entuzjastycznym przyjęciu koncepcyjnego modelu, który niczym syberyjski wóz policyjny, oświecił w 2008 roku lodowato zimnym niebieskim światłem cały autosalon...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Chevrolet Orlando

Społeczność kierowców Chevrolet OrlandoautoWcentrum - społeczność Chevrolet Orlando

najwyższe oktanyAuta - Chevrolet Orlando

Chevrolet Orlando Romeczek 36,55

Chevrolet Orlando 40,21

Chevrolet Orlando 45,50

Chevrolet Orlando LS+ 31,53

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Chevrolet Orlando

tomazo 30,04

pbialy80 30,12

molo 85,44

88stasio 30,14

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Chevrolet Orlando

KUNA
KUNA W zeszłą Środę COŚ dostało się pod maskę, zrobiło sobie piknik na silniku ( pokr...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Chevrolet Orlando

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Chevrolet Orlando
 

Najpopularniejsza wersja Chevrolet Orlando

Chevrolet Orlando

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Chevrolet Orlando
 

Chevrolet Orlando najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon Style Demonstracyjny SEAT Leon Style
Rocznik: 2013. Przebieg: 9 069 km. Silnik: 1.4 122KM, benzynowy.
Cena: 86 929 zł 68 990 zł
Zyskujesz: 17 939 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 120KM 4WD Premium Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 120KM 4WD Premium
Rocznik: 2013. Przebieg: 1 300 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 73 090 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 13 190 zł Zobacz szczegóły »

Używane Chevrolet Orlando

Chevrolet Orlando
1.8 benzyna 141 KM
2013
77 240 PLN
Chevrolet Orlando
1.8 benzyna 141 KM
2013
72 490 PLN
Chevrolet Orlando
1.8 benzyna 141 KM
2013
72 490 PLN
Chevrolet Orlando
2.0 diesel 163 KM
2013
86 040 PLN

Ocena auta Chevrolet Orlando

  • Średnia ocena
    na podstawie 35 opinii
  • 4,36
  • Średnia dla segmentu
    Minivany: 4,32
  • Zalety
  • + jakość/cena
  • + ergonomia
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Opinie o instalacji LPG

Chevrolet Orlando

  • 1.
  • 4,50 Chevrolet Orlando 1.8 (141KM) 2011r.
    dodał: Adam, 04.11.2013

    Naprawdę rewelacyjna instalacja ! Warsztat na 5+, miła obsługa i bardzo dobrzy fachowcy. Polecam wszystkim wymagającym kierowcą :)

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Chevrolet Orlando

Chevrolet Orlando

96 komentarzy

57 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~stalu~stalu

Hej
Orlando LT+,1.8+LPG zakupione 05/2013:
-mapy do d...
-drugi przegląd serwisowy przy 30000 km, zgłosiłem stuki pochodzące z tylnej cześci zawiesznia - do wymiany w ramach gwarancji zaciski
-zdażyło mi się z 3 razy bezskuteznie włączyć tempomat. Problem sam po około 10 min minął za każdym razem - w serwisie nie zdiagnozowali przyczyny.
Poza tym w miare fajnie się jeździ choć o wiele spokojniej niż kiedyś

~roba~roba

Witam. Posiadam od 1,5 roku Orlando 1,8, benzyna. Od pewnego czasu w trakcie zmiany biegu z 3 na 4 drążek zmiany biegów ciężko działa. Można to porównać do ruchu drążka a beczce z twardym smarem. Dzieje się to sporadycznie ale wkurza. Czy ktoś miał taki problem. Proszę o radę na maila

~Piotr Sza~Piotr Sza

Do ~langier: przy zamykaniu lusterka coś wśrodku pękło. Pojechałem do serwisu i gość chciał mi wmówić że zachaczyłem albo ktoś się opar. Po krótkiej dyskusji naprawili, ale dalej się upierał że to moja wina. Mam nadzieje że w jego samochodzi będzie to samo i wtedy chciałbym zobaczyć Jego twarz.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Chevrolet

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
5 819
Przejechany dystans
1 970 495 km
Zatankowanego paliwa
155 431 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
336
Wydanych pieniędzy
145 753 zł
Średnie wydatki na auto
922 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
959
Wydanych pieniędzy
440 679 zł
Średnie wydatki na auto
2 789 zł
Zobacz dzienniki kosztów Chevrolet (158)

Testy zderzeniowe Chevrolet Orlando

Najnowsze testy zderzeniowe Chevrolet Orlando przeprowadzone przez Euro NCAP.

Chevrolet Orlando 1.8 litre petrol, LHD
2011

Chevrolet Orlando
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Chevrolet

Zużycie paliwa Chevrolet Orlando

Na podstawie 46 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: p, dodano: 07.05.2013 15:58

13.5 w zimie na (bardzo) krótkich odcinkach 12.0 przez resztę roku Mam raczej ciężką stopę ;)

pełny raport Chevrolet Minivan 1.8

autor: Artur z daleka, dodano: 20.07.2013 18:08

Benzyna wszystko i litr mniej. Ogólnie Auto jest fajne - a 7 miejsc rekompensuje podwyższone spalanie.

pełny raport Chevrolet Minivan 1.8

autor: obds, dodano: 29.11.2012 16:17

Na początku byłem lekko podłamany apetytem na paliwo. Zacząłem jednak kombinować i z 11 litrów w mieście zrobiło się 7,5 latem do 7,9 zimą. Co ciekawe średnia spalania na autostradzie przy średnich prędkościach 130 - 140 to 7,4. Dla wszystkich niedowiarków - zwróćcie uwagę jak ruszacie...

pełny raport Chevrolet Minivan 1.8

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Diagnozy usterek

Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Chevrolet Orlando

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Chevrolet Orlando

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Chevrolet Orlando