Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Chevrolet Orlando

Lata produkcji: 2010 - teraz
Segment: Minivany
Kompaktowy minivan (segment K) produkowany od 2010 roku. Wprowadzony do europejskiej oferty marki (Orlando nie jest dostępny na rynku amerykańskim), jako następca modeli Chevrolet/Daewoo Tacuma oraz Chevrolet HHR. Koncepcyjnym pierwowzorem auta był prototyp o nazwie Orlando Concept z 2008 roku, pewne inspiracje zostały też zapożyczone z prototypu GMC Granite. Produkcyjna wersja Orlando została zbudowana na płycie podłogowej GM Delta II, którą dzieli między innymi z modelem Cruze.

Komentarze redakcji

Powagosław: Nie jest to najpiękniejszy van, jakiego widziałem, ale zadanie pod tytułem „rodzina na swoim” wypełnia bez zarzutów. I o to w gruncie rzeczy chodzi, a w dodatku nie trzeba za to dużo płacić.
Luzacjusz: Zły duch Daewoo wciąż nad europejskim Chevroletem się unosi. Tak jak Cruze go rozwiał, tak Orlando, i to pomimo swoich zalet (cena, praktyczność), trochę przywołuje. Ale największą wadą tego auta jest straszliwa ociężałość nadwozia. Jakby Gołota znów stanął do ringu.

Pierwsze spojrzenie na Orlando natychmiast budzi skojarzenia z terenówkami. Jego styliści postanowili bowiem nie spoglądać na vany zaprojektowane przez konkurencję i pójść własną ścieżką designu inspirując się właśnie autami do off-roadu. W ten sposób zamiast jednobryłowej, opływowej karoserii otrzymano masywne nadwozie, w którym wyraźnie wydzielono część silnikową i przedział pasażerski, a wszystko ozdobiono imponującymi nadkolami i dużymi połaciami blachy. Z okazałą sylwetką idealnie współgrają prosto zaprojektowane detale – takie jak światła, grill czy przetłoczenia karoserii.

Ci, którzy po potężnym nadwoziu Orlando oczekują wielgachnego wnętrza mogą się niestety niemile zaskoczyć. Kabina pasażerska zachęca do wejścia dużymi drzwiami, ale odpycha ilością miejsca zaoferowanego w drugim rzędzie. Na głowy i łokcie przestrzeni tam nie brakuje, nie wiadomo za to co zrobić z nogami. Ograniczona swoboda na tylnej kanapie bierze się z zadziwiająco dużej ilości miejsca wygospodarowanego na siedzeniach trzeciego rzędu. Niestety, przy wykorzystaniu tych ostatnich bagażnik właściwie nie istnieje, co utrudnia rodzinne eskapady w siódemkę. Co więcej, również przy 5-osobowej konfiguracji wnętrza kufer okazuje się niespecjalnie obszerny.

Podczas, gdy przestronność jest niemiłą niespodzianką zafundowaną nam przez kabinę, bardzo pozytywnie zaskakuje miejsce pracy kierowcy. Zważając na klasę auta, o kokpicie należy wypowiadać się w samych superlatywach. Jego nowoczesny design jest miły dla oka, wskaźniki okazują się czytelne, a ergonomia obsługi stoi na dobrym poziomie. Podkreślenia wymaga jednak w szczególności jakość, jaką może pochwalić się tablica rozdzielcza – zastosowane plastiki oraz ich montaż sprawiają naprawdę dobre wrażenie, co jeszcze do niedawna zdawało się być nieosiągalne dla Chevroleta. Kierowcę ucieszy z pewnością obszerny fotel i wygodna pozycja za „kółkiem”, zmartwi natomiast słaba widoczność (efekt zastosowania „designerskich” szyb o małej wielkości).

Sztywno zestrojone zawieszenie rodzinnego Chevroleta zachęca prowadzącego do coraz szybszego „brania” zakrętów. W szybkiej jeździe krętą drogą na jaw wychodzi niestety niedostatecznie precyzyjny układ kierowniczy, który nie daje wyczucia tego, co dzieje się z autem. Nastawy zawieszenia nie sprzyjają podróżowaniu po dziurawych drogach, ale mimo to komfort trzeba uznać za znośny.

Spoglądając na cennik Orlando można dojść do wniosku, że nie tylko przy stylizowaniu swojego vana Chevrolet nie zwracał uwagi na konkurencję. Bo oto pełnowymiarowy samochód rodzinny dla siedmiu osób został zaoferowany z kosztami zakupu na poziomie… typowego kompaktu! Co ważne, mimo cen skalkulowanych na korzyść klientów, nie oszczędzano na wyposażeniu. W serii zaproponowano m.in. ESP, pakiet 6 poduszek powietrznych, 2 dodatkowe siedzenia 3. rzędu, radio z odtwarzaczem CD/MP3 i 4 głośnikami, jak również „elektrykę” szyb przednich i lusterek bocznych. I jakby tego było mało, przygotowano też atrakcyjne warunki gwarancyjne. Nic dodać, nic ująć, tylko kupować.

Dane techniczne Chevrolet Orlando

Silniki

Moc silników 130-163 KM

Poj. silników 1 362-1 998 cm3

Prędkość maks. 180-185 km/h

Przyspieszenia 0-100 10,3-11,6 s

zobacz dane techniczne

Oceny Chevrolet Orlando

Średnia ocena modelu

na podstawie 34 opinii

4.36

Średnia dla segmentu: Minivany 4.15

Zalety

+ Stosunek jakość/cena

+ Ergonomia

+ Drobne usterki

Wady

- Silnik

- Widoczność

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (89%)
NIE (11%)

Wybrane oceny kierowców Chevrolet Orlando

Dokładnie takiego auta spodziewałem się za pieniądze, które za nie dałem. Świetne, niedrogie ale robiące wrażenie na drodze rodzinne autko. ... więcej ukryj
dodano 13.09.2011 przez
Cóż można dodać, jak inni kierowcy się oglądają za tym autem i wielokrotnie chwalą że "ładne auto pan ma". Czy ... więcejtrzeba coś jeszcze powiedzieć może tylko to że jest to samochód uniwersalny dla dużej rodziny, siedem osób wygodnie może podróżować na znaczne odległości(z bagażem raczej na dachu :-)) ukryj
dodano 26.11.2011 przez
Atrakcyjny samochód przy bardzo korzystnej cenie. Ekonomiczny w użytkowaniu, wygodny i jak dotąd bezusterkowy. Bardzo wygodna pozycja za kierownicą, ergonomia ... więceji wygodne fotele sprawiają że pokonanie 700 kilometrów nie jest uciążliwe. Jedyną wadą jest brak 6 biegu którego szczególnie brak na autostradzie. Duża szkoda że GM zdecydował się o wycofaniu sprzedaży chevroleta w Polsce bo oferował on nie mniej po zdecydowanie lepszej cenie niż opel. Sam nawet myślałem o zakupie kolejnego ich samochodu w niedalekiej przyszłości. ukryj
dodano 12.01.2014 przez
Uwielbiam ten samochód.
dodano 30.05.2012 przez
Zobacz oceny Chevrolet Orlando Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Chevrolet Orlando

Pb
7,50 - 10,67
Na podstawie 14 raportów spalania
ON
6,07 - 9,33
Na podstawie 13 raportów spalania
LPG
6,03 - 11,50
Na podstawie 18 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Chevrolet Orlando

Trudno oceniać to po przejechaniu kilkunastu tysięcy kilometrów.O pełną ocenę mógłbym pokusić się przy przebiegu 385000 jaką miałem w poprzednim ... więcejsamochodzie gdyż wtedy dochodzą tez koszty napraw. Niemniej na tym etapie jest bardzo dobrze. Zużycie gazu na poziomie około 10 litrów na 100 km. Przy bagażniku dachowym i 6 osobach wraz z bagażami o litr więcej. Przegląd pierwszy wraz z instalacją gazową to koszt 725 złotych więc bardzo przyzwoicie. ukryj
dodano 12.01.2014 przez
Nie miałem okazji niestety jeszcze robić żadnego przeglądu ale na pewno uzupełnię te dane. Jeśli chodzi o specyfikę jazdy jeżdżę na ... więcejlpg i jestem bardzo zadowolony. na pełnym baku za około 83-96 zł czyli 38-41 litrów udało mi się wielokrotnie zrobić 380-402 km więc jest super praktycznie wychodzi mi około 22zł na 100 km. przy ostrzejszej jeździe zrobiłem 150 km mniej :/ ukryj
dodano 08.08.2013 przez
Paliwo nie wiem komputer pokazuje na trasie średnie 8,9 L, a gaz po podliczeniu 10,5 do 11,2 L ... więcejzależy jak jadę. Belgia 1200 km, 6 osób, box na dachu i non stop 130 km/h na tempomacie to 11,5 L gazu to chyba niezły wynik. Jeśli chodzi o gaz to dziwna sprawa na jednej stacji wchodzi do pustego zbiornika 45 L, a na drugiej 48 L ale ponoć tak jest. Polecam ten samochód. ukryj
dodano 12.08.2013 przez
Pojechałem na wakacje nowo zakupionym orlando z instalacją LPG. Jazda nad morze przy dużym dociążeniu + rodzinka , głównie autostradą ... więcejto 12l/100km średnio 140km/h.Powrót przy o jeździe około 120-130km to już 11,4 l/100km. W mieście na krótkich odcinkach do 5km - 12,5l Minimum jakie do tej pory odnotowałem to 8,5l przy jeździe do około 85km/h na drogach krajowych. ukryj
dodano 14.09.2013 przez
Jadąc tylko w mieście spala 11-12 litrów. Na trasie jadąc ciągle 80-90 km/h spala 6,5-7 litrów. Ale jadąc już 120 ... więcejto spalanie dochodzi do 9 litrów. Najbardziej jestem zawiedziony właśnie spalaniem, zdawałem sobie sprawę, że po mieście może palić jak smok ale sądziłem, że na trasie przy prędkości 120 km nie będzie spalał powyżej 7 litrów. ukryj
dodano 27.10.2012 przez
Zobacz raporty spalania Chevrolet Orlando Dodaj raport spalania

Publikacje o Chevrolet Orlando

Lista silników Chevrolet Orlando

Dealerzy Chevrolet

ENERGOZAM SP. Z O.O.

Chevrolet Energozam

lubelskie, Świdnik, Kalinówka 17A

Więcej

INTERAUTO

INTER AUTO Chevrolet Kraków

małopolskie, Kraków, Jasnogórska 62

Więcej

AUTO ŻOLIBORZ

AUTO ŻOLIBORZ Chevrolet Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Rudnickiego 3

Więcej

AUTO ŻOLIBORZ

AUTO ŻOLIBORZ Chevrolet Ząbki

mazowieckie, Ząbki, Radzymińska 334

Więcej

Auto-Mróz Leszno Sp. z o.o.

Auto-Mróz Leszno Sp. z o.o. Chevrolet Leszno-Strzyżewice

wielkopolskie, Leszno-Strzyżewice, Balonowa 57

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Chevrolet Orlando

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

355

Przejechany dystans

33 481 zł

Zatankowanego paliwa

11 376 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

11

Wydanych pieniędzy

7 823 zł

Średnie wydatki na auto

652 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

53

Wydanych pieniędzy

29 948 zł

Średnie wydatki na auto

2 496 zł

ZOBACZ 12 dzienników kosztów Chevrolet Orlando Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Chevrolet Orlando

Liczba wpisów: 4
komentarzy(3)
komentarzy(6)
komentarzy(0)
komentarzy(4)
Zobacz inne typowe słabe punkty Chevrolet Orlando dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Chevrolet Orlando

Liczba wpisów: 3
Instalacja "fabryczna" tzn, dorabiana przez dealera w Polsce. #1 Źle założony króciec w instalacji doprowadzającej gaz do silnika, spadek mocy, ... więcejzapach gazu w kabinie, automatyczne przełączenie się na benzynę, pod maską fontanna z gazu, dobrze , ze nie palę, bo już bym nic nie napisał. Pozdrawiam Firmę Czakram. #2 Przy dużych prędkościach/dużym obciążeniu zapala się lampka sewisowa na kokpicie, wskaźnik benzyny zaczyna pokazywać zero, po ponownym uruchomieniu jeszcze troche marudzi ale problem znika. Serwis mówi, żeby instalować nowy soft/hardware, a i tak będzie się problem powtarzał, więc nie instaluję. #3 Oszukuje, zaniża zużycie paliwa, to co na liczniku(przepraszam, w komputerze pokładowym) nijak się ma do przejechanych kilometrów i opłaconych litrów na stacji benzynowej. ukryj
dodano 18.09.2014 przez
Naprawdę rewelacyjna instalacja ! Warsztat na 5+, miła obsługa i bardzo dobrzy fachowcy. Polecam wszystkim wymagającym kierowcą :)
dodano 04.11.2013 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Chevrolet Orlando

Modele z tego samego segmentu