Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Citroen Berlingo

Lata produkcji: 1996 - teraz
Segment: Mikrovany
Mały samochód dostawczy należący do segmentu kombivanów produkowany od 1996 roku. Jedno z pierwszych tego typu aut na rynku. Berlingo do sprzedaży trafił wspólnie z bliźniaczym Peugeotem Partnerem, modelem drugiej z marek należących do koncernu PSA. W przeciwieństwie do wcześniejszych aut osobowo-dostawczych, Berlingo był zupełnie nową konstrukcją i nie powstał na bazie istniejącego modelu osobowego. Pierwsza generacja była produkowana m.in. w Zakładzie Samochodów Dostawczych w Nysie. Od 2008 roku na rynku obecny jest Berlingo II.

Komentarze redakcji

Powagosław: Samochody użytkowe to zwykle najmniej interesujące propozycje w ofercie każdej marki. Citroen wprowadza nową jakość w tej dziedzinie. Berlingo wygląda naprawdę ciekawie, a do tego oferuje wszystko to, co powinno mieć dobre auto dostawcze.
Luzacjusz: Nigdy nie myślałem, że nadejdzie taki moment, że popatrzę na dostawczaka bez pogardliwego grymasu na twarzy. Stało się. Choć i tak wolałbym raz przejechać się Ferrari niż przez całe życie jeździć Berlingo.

Citroen Berlingo II

Nie ulega wątpliwości, że Berlingo nie jest przeznaczone dla tych, którzy oczekują od auta dynamicznej stylistyki nadwozia. Kanciasta bryła dobitnie informuje o dostawczej roli pojazdu, jednak jej detale (w postaci nieco „nadmuchanych” nadkoli czy reflektorów o nowoczesnej fakturze) nadają autu własny charakter. Ciekawą wersją, pod względem stylistycznym, jest odmiana XTR wyróżniająca się plastikowymi nakładkami oraz pseudo-osłonami podwozia, przywołującymi na myśl terenówki.

Odłóżmy jednak design zewnętrzny na bok, a skupmy się na tym, co w aucie tego typu jest najważniejsze. Chodzi oczywiście o obszerność wnętrza. Jeśli chodzi o przestrzeń ładunkową, jest jej całe mnóstwo. Przy wykorzystaniu tylko przednich foteli, do dyspozycji jest aż 3000 litrów. W przypadku wersji osobowej z drugim rzędem siedzeń, wartość ta maleje do i tak znakomitych 675 litrów. Jeżeli chodzi o ilość miejsca wygospodarowaną dla podróżnych, jest jej dużo, choć z tyłu przydałoby się więcej przestrzeni na nogi.

Kupujących Berlingo dla rodziny ucieszy z pewnością fakt, że jego kabina obfituje w różnego rodzaju schowki. Minusem wnętrza jest za to sama deska rozdzielcza – materiały użyte do jej wykonania nie zachwycają jakością, a masywny wygląd wręcz przytłacza. Ogromnym plusem Berlingo jest natomiast ładowność, przekraczająca wartość pół tony.

Konstruktorom dostawczego Citroena nie najlepiej wyszło zawieszenie – choć zostało ono zbudowane z nowoczesnych podzespołów, pracuje zbyt głośno, kiepsko utrzymuje auto na zakrętach i słabo resoruje nierówności. Przy prowadzeniu samochodu przeszkadza również układ kierowniczy. Dobrze, że przynajmniej hamulce działają tak, jak powinny.

Citroen Berlingo, choć nie pozbawiony wad, jest autem bardzo wszechstronnym, doskonale radzącym sobie zarówno jako samochód rodzinny, jak i pojazd typowo użytkowy. Wszechstronność ta została dodatkowo atrakcyjnie wyceniona i przyzwoicie wyposażona. Francuski model może więc być ciekawą alternatywą dla dużego kombi.

Citroen Berlingo I

Kiedy PSA wcieliło w życie pomysł przerobienia lekkiego "dostawczaka" na pojazd rodzinny, Citroen Berlingo natychmiast zyskał na popularności. Dziś to bardzo częsty widok na drogach i choć nie jest to widok szczególnie urokliwy ("pudełkowata" karoseria zdradza użytkowe pochodzenie), najważniejsze jest to, co kryje w środku. Pomimo kompaktowych rozmiarów zewnętrznych, wewnątrz proponuje dużą ilość miejsca w pierwszym rzędzie siedzeń i przyzwoitą w drugim oraz przeogromny luk bagażowy. Plus za rozlokowane na każdym kroku schowki, minus za kiepską jakość wykończenia.

Z racji przeznaczenia Berlingo, pod jego maską najłatwiej spotkać diesla. Jeśli zależy nam na jak najniższych kosztach serwisowania, a nie interesują nas osiągi, powinniśmy sięgnąć po motor 1.9 D - to wolnossąca, ale niemal niezniszczalna jednostka. Silniki HDi są przyjemne na co dzień, bo zapewniają udany kompromis pomiędzy przyspieszeniem a spalaniem, jednak w razie awarii potrafią zdrenować portfel. Możliwości zawieszenia są lepsze niż w autach stricte użytkowych, ale pod względem stabilności prowadzenia wyraźnie ustępują typowym "osobówkom".

Niestety, to właśnie układ jezdny okazuje się największym utrapieniem użytkowników Citroena Berlingo I. generacji - przedwcześnie zużywają się zarówno drobne podzespoły przedniego zawieszenia, jak i tylna belka (koszt jej regeneracji jest niestety wysoki). Poza tym, silniki benzynowe generują wycieki, w dieslach HDi psuje się turbodoładowanie i 2-masowe koło zamachowe, a elektryka szwankuje i we wnętrzu, i pod maską. Atutami modelu okazują się niskie ceny egzemplarzy z drugiej ręki i szeroki wybór części zamiennych.

Dane techniczne Citroen Berlingo

Silniki

Moc silników 60-120 KM

Poj. silników 1 124-2 000 cm3

Prędkość maks. 140-177 km/h

Przyspieszenia 0-100 11,4-21,6 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Citroen Berlingo

Średnia ocena modelu

na podstawie 475 opinii

3.92

Średnia dla segmentu: Mikrovany 3.98

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Widoczność

+ Ergonomia

Wady

- Skrzynia biegów

- Drobne usterki

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (74%)
NIE (26%)

Wybrane oceny kierowców Citroen Berlingo

auto fanie jak ma mały przebieg , nie przekraczający 100kkm , pózniej to juz róznie moze byc , auto ogólnie ... więcejsłabo wykonane , awarie silnika w postaci uszczelak głowicy , pompa paliwa padnieta , belka tylna w kazdym do wymiany i tutaj kazde berlingo to czeka na naszych drogach , zawieszenie przednie równiez nie na nasze drogii , czesto wybijające sie sworznie , tuleje metalowo-gumowe wachaczy łączniki stabilizatorów , końcówki drązków kierowniczych , te usterki potrafiłys ie pojawiac w autach z przebiegiem 50kkm , skrzynie biegów i padające synchronizatory zwłaszcza trzeciego biegu , zalety ze cichy jest , obszerny w srodku , stylistyka zewnętrzna tez nadaje auto swierzosci , dosc zwawy jak na ten silnik , no i mozna powiedziec ale tylko mozna ze mało pali , no i dosc szybki jak na dostawczaka małego ukryj
dodano 06.10.2006 przez
Kawał pojemnego, udanego auta za cene kompaktu. Fajnie i tanio się nim jezdzi. Ładne, praktyczne. Śladowa ilość wad. Reasumując, jeśli jestes burakiem, ... więcejktóry g. wie o świecie, albo na codzien chodzisz w dresie, za te pieniadze lepszym wyborem będzie walone, albo zajezdzone Audi albo inny VAG od Bauera z przebiegiem "120tys. po dziadku". Wszyscy ziomale pod knajpą będą Ci zazdrościć, laski sikac po nogach, a pies sąsiada popełni samobójstwo z zazdrości, rzucając się pod starego passata swojego właściciela. Bedziesz każdego wieczora przesiadał sie z dumą do swojej niemieckiej fury ze służbowego focusa. Piękny scenariusz prawda ? Nie podoba się ? ... to jeśli nie wstydzisz sie jeździć "autem na F" (czyli wspierać francuzki socjalizm) myśle ze bedzie to świetny wybór. Ja bym go kupił jeszcze raz. ukryj
dodano 31.08.2009 przez
Samochód trzeba oceniać w swojej kategorii,a w niej super,\.
dodano 30.07.2012 przez
Dobre auto.Ci co narzekają na jakość tego samochodu to albo nie mieli innego albo kupili używany 4 letni z cofniętym ... więcejlicznikiem.Użytkuje go już ponad dwa lata i jest ok.Samochód lekko nie ma często przeładowany długie trasy cały czas szybko. Kosztował 60000 brutto wersja xtr z modułtopem znajdźcie tak wyposażony samochód w tej cenie powodzenia.Oczywiście nie jest to samochód osobowy i ma swoje wady jeśli chodzi o komfort jazdy ale coś za coś.Jak potrzebujemy przewieźć 800 km 700 kg ładunku niema sprawy a jak do kościoła też można. ukryj
dodano 13.01.2014 przez
Zobacz oceny Citroen Berlingo Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Citroen Berlingo

Pb
6,03 - 10,43
Na podstawie 75 raportów spalania
ON
4,17 - 10,93
Na podstawie 347 raportów spalania
LPG
6,00 - 12,80
Na podstawie 23 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Citroen Berlingo

BYWA TAK (W/G KOMPA SPISANE PO TRASIE): 4,8 JAK WYPRZEDZAJĄ CIĘ ROWERZYŚCI (PUSTY) 5,5-6,0 ZAŁADOWANY V+/-110KM/H 6,2-7,2 ZAŁADOWANY NA MAXA (KOŁA W ... więcejNADKOLACH + PRZEDNI FOTEL) LUB V DO 150KM/H 6,5- I WIĘCEJ... MIASTO PRZEGLĄDY I NAPRAWY TO INNA BAJKA. DILER (POZDRAWIAMY GLIWICE) ZAPOMINAŁ WSPOMNIEĆ ŻE PRZY DUŻYCH PRZEBIEGACH PRZEGLĄDY SĄ CO 15.000 KM. JAK W F.126 MAM AUTO OD 08.2010 TERAZ MA 105.000 I UAWGA ZA PRZEGŁĄDY Z WYMIANAMI I JEDNĄ NA PRAWĘ W ROKU 2011 ZAPŁACIŁEM 4289,88 ZŁ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! K A T A S T R O F A W TYM NAPRAWA PŁATNA BYŁA JEDNA PADŁY TYLNE PIERŚCIENIE ABS I TAK: CZĘŚCI-40,05 ROBOCIZNA-98,40 NORMALNIE SZLAK MNIE TRAFIA JAK TO WSZYSTKO ZLICZAM NIE ISTNIEJE ŻADEN CHARMONOGRAM SZYBSZYCH PRZEGLĄDÓW WIĘC ZA KAŻDYM RAZEM DOPASOWUJĄ GO DO "NORMALNEGO" LIPA LIPA LIPA ILE RAZY MOŻNA WYMIENIĆ FILTR KABINY!!!!!!!!!!!!!!!! COMBO PRZEGLĄDY MA CO 30000/50000 DOBLA CO 30000 A TU WIELKIE G.................!!!!!!!!!!!!!!!!! ukryj
dodano 11.12.2011 przez
Auto użytkowane w firmie więc o przeglądach nic nie powiem bo one się po prostu dzieją ( przychodzi się i ... więcejauto ma zrobiony kolejny przegląd). Auto powoli nie jeździ, raczej żadna zasada eco drivingu nie jest spełniona ponieważ każdy chce być jak najszybciej w domu a nie spędzać czas na przejazdach między punktem A i B z prędkością 90km/h by szef zapłacił mniej za paliwo. Tak więc na autostradzie przy ~140km/h (wskazanie z nawigacji)spalanie to 10-12l/100 ale że autostrad mamy mało to spalanie nie wychodzi takie duże licząc średnią. Najlepiej wychodzi na "zwykłych" drogach gdzie nie da się zbytnio rozpędzić. W mieście auto pali około 7. Teraz jak jest zimniej to 7.5. Ogólnie średnia pokazywana przez komputer to 6.2-6.5 a z dystrybutora wychodzi 7-7.6 więc nieco ponad litr komputer nas okłamuje. Żeby autem jeździć dynamicznie trzeba trzymac obroty między 2-3k minimum ukryj
dodano 17.12.2011 przez
Berlingo z tym silnikiem jest żwawy i bardzo ekonomiczny. W trasie (raczej drogi krajowe, nie autostrady) na zbiorniku udało mi ... więcejsię przejechać blisko 1100km co przy zbiorniku ok. 55l daje średnią 5l/100km. Normalne spalanie w pracy (przewaga trasy, lokalne drogi) - ok. 5,5 L/100km. Przy pracy kurierskiej po mieście - ok. 7,5 - 8 L/100km. Samochód z niewielkim ładunkiem jest żwawy, po obciążeniu brakuje trochę mocy. Mam wersję bez koła dwumasowego - sprzęgło chodzi mało kulturalnie ale nadaje się do ciężkiej pracy i ciągania przyczepek. Podstawowa wersja wyposażenia - czyli biedak :) Nadwozie blaszak - plastiki trzeszczą, pukają i wydaję inne nieregularne dźwięki - ten typ tak po prostu ma. Samochód przez 80.000km miał wymieniany olej, filtry i elementy zawieszenia. Jak dla mnie rewelacja! ukryj
dodano 26.06.2015 przez
Silnik DW8 - Auto jeździ praktycznie tylko po mieście (Kraków), dane oparte są o przebieg 80 000km z czego minimalne ... więcejspalanie to jazda praktycznie pustym samochodem , maksymalne dosyć doładowanym z uszkodzoną pompą wtryskową (niewielkie wycieki), spalanie na trasie nie jest niskie (u mnie wychodzi 7,4 lecz wpisane 7,1 bo pojawia się komunikat że musi to być najniższa wartość lecz tak wcale nie jest) pomimo jazdy z niewielkim obciążeniem z prędkością około 90kmh ponieważ prędkość obrotowa tego silnika w tej sytuacji jest na tyle wysoka (przyczyna przełożenia skrzyni biegów, jeśli by to zmienić samochód mógłby nie odjechać z pod świateł)że niestety tak będzie (około 3000 obr/min). Minimalne i maksymalne spalanie w mieście to zmiany biegów przy obrotach od 2500-3500 obr/min. Pozdrawiam ukryj
dodano 04.11.2009 przez
Rewelacyjnie niskie spalanie jak na całkiem niezły silnik i jego zdolności do wyprzedzania. Standardowo przy delikatnej jeździe ale nie stylem ... więcej"na emeryta:)" wychodzi 5.2, przy cięższej nodze i praktycznie cały czas wyprzedzając wychodzi te 5.6-6.0 l, przy bardzo ciężkiej nodze skacze nawet do 8 ale to już trzeba praktycznie trzymać cały czas gaz w podłodze. Trasa kraków wrocław 150-170 8,5 l/100. Przy bardzo oszczędnej jeździe na trasie w sznurku za ciężarówkami (ale włączając w to wyprzedzanie), na odcinku 40 km można zejść do 3,7 l/100km. Oczywiście wszystko zależy od kierowcy - jest to samochód firmowy i inni pracownicy średnio wychodzą 6,3 do 6.6 czyli ponad litr więcej. Tak więc jak ktoś potrafi to często stację nie będzie odwiedzał. ukryj
dodano 16.11.2010 przez
Zobacz raporty spalania Citroen Berlingo Dodaj raport spalania

Publikacje o Citroen Berlingo

Testy zderzeniowe Citroen Berlingo Euro NCAP

Citroën Berlingo 1.6 diesel 'Confort', LHD
Citroën Berlingo 1.6 diesel 'Confort', LHD
2014
Zobacz szczegóły
Citroen Berlingo 1.6 Hdi (90HP)
Citroen Berlingo 1.6 Hdi (90HP)
Zobacz szczegóły
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Citroen

Generacje Citroen Berlingo

Nowe Citroen Berlingo

nowe Citroen Berlingo
Citroen Berlingo
ceny od 51 500 zł do 67 900

Citroen Berlingo II Van Facelifting 1.6 VTi 98KM od 2012

w pakiecie podstawowy

w cenie katalogowej brutto

51 500 zł

Wyposażenie standardowe
Szyby przednie sterowane elektrycznie
koła 15" z oponami 195/65
Tylne drzwi dwuskrzydłowe blaszane
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Elektryczny (550 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Elektryczny (550 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 10 oferty Citroen Berlingo

Dealerzy Citroen

AUTO AG

CITROEN BCM Citroen Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Jagiellończyka 38

Więcej

CAR-DROOM

CAR-DROOM Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Wysockiego 67

Więcej

CITROEN POLSKA SP Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS

CITROEN POLSKA SP. Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Al.. Krakowska 206

Więcej

CITROEN POLSKA SP Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS

CITROEN POLSKA SP. Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Puławska 338

Więcej

MW WANICKI

MW WANICKI Citroen Kraków

małopolskie, Kraków, Mogliska 120

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Citroen Berlingo

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

1 943

Przejechany dystans

353 151 zł

Zatankowanego paliwa

73 576 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

150

Wydanych pieniędzy

73 287 zł

Średnie wydatki na auto

1 018 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

300

Wydanych pieniędzy

76 260 zł

Średnie wydatki na auto

1 059 zł

ZOBACZ 72 dzienniki kosztów Citroen Berlingo Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Citroen Berlingo

Liczba wpisów: 15
komentarzy(4)
komentarzy(3)
komentarzy(2)
komentarzy(2)
komentarzy(0)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Citroen Berlingo dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Citroen Berlingo

Liczba wpisów: 7
W normalnej eksploatacji nie ma absolutnie ¿adnej ró¿nicy pomiêdzy jazd± na benzynie i na gazie. Za rad± zak³adu montuj±cego absolutnie ... więcejnie tankujê na nieznanych i nie sprawdzonych stacjach LPG. ukryj
dodano 07.11.2008 przez
Polecam ten warsztat! Pełen profesjonalizm!
dodano 06.04.2012 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Citroen Berlingo