Szukaj

Informacje o Citroen Berlingo II Van

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: VANy
Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2008 roku. Berlingo II zyskał na atrakcyjności wizualnej i swoim wyglądem bardziej upodobnił się do osobowego vana. Zbudowano go na platformie podłogowej koncernu PSA (należą do niego Citroen i Peugeot) o nazwie Platform 2, którą dzieli m.in. z Citroenem C4 Picasso oraz swoim bliźniaczym modelem, Peugeotem Partnerem. Od C4 Picasso zapożyczył też część innych rozwiązań technicznych. W 2009 roku Berlingo zdobył nagrodę Van of the Year w plebiscycie Fleet Van Awards.
czytaj więcej
Powagosław
Samochody użytkowe to zwykle najmniej interesujące propozycje w ofercie każdej marki. Citroen wprowadza nową jakość w tej dziedzinie. Berlingo wygląda naprawdę ciekawie, a do tego oferuje wszystko to, co powinno mieć dobre auto dostawcze. ~Powagosław
Luzacjusz
Nigdy nie myślałem, że nadejdzie taki moment, że popatrzę na dostawczaka bez pogardliwego grymasu na twarzy. Stało się. Choć i tak wolałbym raz przejechać się Ferrari niż przez całe życie jeździć Berlingo. ~Luzacjusz

Citroen Berlingo II Van – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 2
Liczba miejsc 3
Średnica zawracania 11,5 m
Promień skrętu 5,75 m
Długość 4380 mm
Szerokość 1812 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2112 mm
Wysokość 1780 mm
Rozstaw osi 2728 mm
Rozstaw kół - przód 1505 mm
Rozstaw kół - tył 1554 mm
Zwis przedni 925 mm
Zwis tylny 727 mm
Prześwit 155 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 3000 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 642 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1190 mm
Wysokość progu załadowczego 584 mm
Drzwi tylne - szerokość 1100 mm
Drzwi tylne - wysokość 1148 mm
Drzwi boczne - szerokość 650 mm
Drzwi boczne - wysokość 1100 mm
Przedział ładunkowy - długość 1800 mm
Przedział ładunkowy - szerokość 1230 mm
Przedział ładunkowy - wysokość 1250 mm
Maksymalna ładowność 625 kg
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(55%)

Zalety

+ Widoczność + Ergonomia + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Skrzynia biegów - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Kynospawacz
Citroen Berlingo II
Van 1.6 HDI 75KM 55kW
Jeżdżę tym autem już ponad 2 lata. Kupiłem z dość niskim udokumentowanym przebiegiem 169 tys. Aktualnie zrobiłem około 50 tys. Auto sprawia wrażenie solidnego. Jak do tej pory tylko same eksploatacyjne rzeczy, oleje, filtry, klocki, tarcze i raz naprawa końcówki drążka. Chyba dobrze trafiłem, bo auto bardzo tanie w eksploatacji. Szukałem 90km, ale nie mogłem znaleźć nic godnego uwagi i trafił się 75km w dobrym stanie więc go nabyłem. Jeździłem kolegi 90km i ja nie widzę różnicy w jeździe. Może mój jest po jakiejś mapie, ale naprawdę ja nie widzę różnicy. Jeżdżę w cyklu mieszanym i jak na razie nie miałem problemu z DPF. Silnik 8 zaworowy, prosty w konstrukcji, to i nie ma się co psuć. Polecam bardzo dobry wół roboczy.
4,7
~PIOTR
Citroen Berlingo II
Van 1.6 HDI 92KM 68kW
Rewelacyjny samochód, zarówno do domu jak i do pracy. Na co dzień samochód pracuje w firmie budowlanej w bardzo trudnych warunkach terenowych. Samochód kupiłem nowy w salonie i jedna usterka jak się pojawiła w nim przez cały okres użytkowania to wymiana aluminiowego układu klimatyzacji, sąsiad miał podobną sytuację w swoim berlingo. Jak widzę czym jeździ się po budowach to właśnie berlinga, peugeoty, partnery dacie daster, renault kangoo bo to są woły robocze. Gorąco polecam te samochody bo są bardzo twarde. Oczywiście ktoś powie że vw caddy jest lepsze ale pamiętajcie że jego odpowiedniki francuskie są ok 15 tys zł tańsze więć chyba warto przemyśleć przed zakupem.
3,4
~Daro999
Citroen Berlingo II
Van 1.6 HDI 92KM 68kW
Zaznaczam że jest to auto jakie miałem służbowe. Zostało kupione z salonu w 2008 roku. Obecnie ma przejechane 56 tyś i co mogę powiedzieć to to że auto jest w opłakanym stanie mimo że było regularnie serwisowane w ASO. Usterki są na porządku dziennym. Druga sprawa to zawieszenie. Komfort jest słaby, ale to w końcu tylko dostawczak więc nie ma sie co dziwić. W tyle ciągle coś puka stuka wali, strach tym jeździć. Silnik wydaje się być o wiele słabszy niż w Berlingo I 75 KM, może to sprawa przełożenia napędu, ale bardziej prawdopodobny jest zły stan techniczny silnika który pracuje nie równo i czasami kopci na niebiesko a ma przecież tylko 55 tyś przebiegu ! Jednym słowem auto jest prawie nowe a jest w stanie jak by miało 15 lat i 500 tyś przebiegu. Układ jezdny nie najlepszy. Na plus dobra widoczność, dobra pakowność i wg mnie oszałamiający wygląd. Chyba najładniejszy dostawczak na rynku. Auto nie nadaja się jako wół roboczy w firmie w której będzie efektywnie użytkowane, lecz jako van rodzinny którego właściciel robi 100 km na miesiąc lub małej kwiaciarni może być dobrą opcją.
Średnie spalanie dla Citroen Berlingo II Van
9,2
l/100 km
6,3 – 6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Citroen Berlingo II
Van 1.6 HDI 92KM 68kW
Samochod wyjatkowo dynamiczny. Minimalne spalanie przy oszczednej jezdzie - udalo mi sie zejsc do 5,7 - nizej raczej nie ma szans. Srednie spalanie z tygodnia na tydzien przy mieszanej jezdzie wychodzi ok 6,5. Trasa PL-AU przy jezdzie ok 135km/h - 7,4. Na autostradzie 140-160km/h - 10,0. Jezeli ktos zszedl ponizej 5 litrow to bujda jedna wielka. Co to za sens jechac za TIRem jak tu niektorzy pisali... stednio 6,5 - a jazda jak na taki samochod dajaca frajde. Samochod odpukac sie nie psuje ok 2 lat juz, wymienione klocki i tarcze, 2x laczniki stabilizatorow. Ogolnie moge smialo polecic.
6,5
Citroen Berlingo II
Van 1.6 HDI 92KM 68kW
Auto użytkowane w firmie więc o przeglądach nic nie powiem bo one się po prostu dzieją ( przychodzi się i auto ma zrobiony kolejny przegląd). Auto powoli nie jeździ, raczej żadna zasada eco drivingu nie jest spełniona ponieważ każdy chce być jak najszybciej w domu a nie spędzać czas na przejazdach między punktem A i B z prędkością 90km/h by szef zapłacił mniej za paliwo. Tak więc na autostradzie przy ~140km/h (wskazanie z nawigacji)spalanie to 10-12l/100 ale że autostrad mamy mało to spalanie nie wychodzi takie duże licząc średnią. Najlepiej wychodzi na "zwykłych" drogach gdzie nie da się zbytnio rozpędzić. W mieście auto pali około 7. Teraz jak jest zimniej to 7.5. Ogólnie średnia pokazywana przez komputer to 6.2-6.5 a z dystrybutora wychodzi 7-7.6 więc nieco ponad litr komputer nas okłamuje. Żeby autem jeździć dynamicznie trzeba trzymac obroty między 2-3k minimum
6,0
Citroen Berlingo II
Van 1.6 HDI 92KM 68kW
Rewelacyjnie niskie spalanie jak na całkiem niezły silnik i jego zdolności do wyprzedzania. Standardowo przy delikatnej jeździe ale nie stylem "na emeryta:)" wychodzi 5.2, przy cięższej nodze i praktycznie cały czas wyprzedzając wychodzi te 5.6-6.0 l, przy bardzo ciężkiej nodze skacze nawet do 8 ale to już trzeba praktycznie trzymać cały czas gaz w podłodze. Trasa kraków wrocław 150-170 8,5 l/100. Przy bardzo oszczędnej jeździe na trasie w sznurku za ciężarówkami (ale włączając w to wyprzedzanie), na odcinku 40 km można zejść do 3,7 l/100km. Oczywiście wszystko zależy od kierowcy - jest to samochód firmowy i inni pracownicy średnio wychodzą 6,3 do 6.6 czyli ponad litr więcej. Tak więc jak ktoś potrafi to często stację nie będzie odwiedzał.
Silnik, zawieszenie i układ kierowniczy.
  • Citroen Berlingo II
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 3
Silnik po przebiegu rzędu 7-10 tys. - cieknie z misy olejowej, wada fabryczna - kończy się wizytą w serwisie, gdzie na gwarancji uszczelniają misę olejową (u mnie przy 9 tys. uszczelnianie misy olejowej plus wymiana uszczelki przy turbinie - zalało silnik olejem od góry - to też przypadłość tego silnika). Nastepna przypadłość Berlingo III - stukające zawieszenie tylne. Kolejna rzecz - skrzypiące okna boczne uchylne. Gumki pod uchylna szybą tylną wycierają lakier do blachy - radzę coś podkleić. Trochę za bardzo czułe wspomaganie układu kierowniczego - radzę uważać na zakręcie na poprzecznych garbach, auto lubi zarzucić tyłem, po prostu trzeba mocno trzymać kierownicę. Narazie tyle z moich obserwacji, wersja XTR HDi 110KM, przebieg około 10 tys. Poza tym silnik całkiem elastyczny i dynamiczny, przyzwoite spalanie.
Niski poziom nocą
  • Citroen Berlingo II Van 1.6 HDI 92KM 68kW 2008-2012
  • silnik
  • 167 tys. km
Wyświetla błąd niski poziom nocą Zapełnienie filtra cząstek stałych Zbiornik jest pełen nie widzi poziomu nie idzie wykasować błędów wszystkie możliwe zeczy sprawdzone dysza rozpylacza pracuje , system kontroli przelewu działa . Nie idzie wypalić filtra i wykasować Wojza
Oczekuje na rozwiązanie
Zapala się kontrolka trójkąt z wykrzyknikiem
  • Citroen Berlingo II
  • instalacja elektryczna
Zgasł na stacji paliw, przy ponownym uruchomieniu zapiszczał, kręcił, nie odpalił. Zdjęłam klemę z akumulatora i odpalił. Wjechałam do garażu, po paru dniach to samo. Nie pali, podpięty pod komputer wykazuje kluczyk.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Citroen Berlingo II Van