Szukaj

Informacje o Citroen C3 I Hatchback 1.4 i 16V 90KM 66kW 2003-2010

Lata produkcji: 2003 – 2010
Segment: Auta małe
Citroen C3, należący do segmentu B, produkowany był od 2002 r. Pierwsza generacja modelu wytwarzana była wspólnie z nieco mniejszym modelem C2. Podobne konstrukcyjnie auta różniły się przede wszystkim przeznaczeniem. C3 pełnił funkcję małego auta dla rodziny, zaś C2 adresowany był do znacznie młodszej klienteli. Pierwsza generacja Citroena C3 zaprojektowana została przez Włocha Donato Coco i nawiązywała stylistycznie do legendarnego modelu 2CV. Pierwsza generacja C3 produkowana była do 2009 r., druga powstawała w latach 2009-2016, i od 2016 r. w sprzedaży oferowana jest już trzecia odmiana tego miejskiego modelu. Na bazie Citroena C3 powstawały różne inne wersje nadwoziowe – m.in. kabriolet C3 Pluriel (tylko I generacja), MPV C3 Picasso (I i II generacja) oraz crossover C3 Aircross (II i III generacja).
czytaj więcej
Powagosław

Bezpretensjonalny maluch nawiązujący do słynnego modelu 2CV. Tak jak jego pierwowzór, C3 nie jest demonem obiektywnego piękna, choć jego krągłości skusiły niejedną kobietę. Bo to generalnie dość damski samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Do rzeczy, których nie znoszę należy podpinanie się pod coś kultowego w imię określonych korzyści. Nie wiem po jaką cholerę Queen gra z Paulem Rodgersem. I nie mam pojęcia co wspólnego ma C3 i słynna brzydka kaczucha, 2CV. Tym bardziej mi się nie podoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1360 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 133 Nm przy 3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 77 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny Stop & Start
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
System start&stop Dostępny Stop & Start
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(64%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów
Średnie spalanie dla Citroen C3 I Hatchback 1.4 i 16V 90KM 66kW 2003-2010
6,3
l/100 km
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Citroen C3 I
Hatchback 1.4 i 16V 90KM 66kW
witam, jestem użytkownikiem C3 od marca, przejechałem nim ok 8 tys, km. na samym początku wskazania komputera mnie przerażały...spalanie na poziomie do 9 l/100km. Jednak tym samochodem należy nauczyć się jeździć. Po kilku dniach spalanie średnie max 8/100 km. Wcześniej jeździłem Fabią, która ma inna kulturę jazdy. W okresie letnim przy włączonej klimatyzacji non stop spalanie na poziomie 7,2 / 100 km. Zaznaczam że mieszkam w dużym mieście i jazda w korkach nie pozwala na oszczędną jazdę. Na trasie poniżej 6 litrów to sukces,,,ale średnia prędkość ok 90 km/h. Zastanawiałem się nad instalacją gazową, lecz przy przebiegu ok. 12 tys. rocznie raczej nie opłacalne,, no chyba, że ktoś ma zamiar trzymać auto z 5-6 lat.
6,2
Citroen C3 I
Hatchback 1.4 i 16V 90KM 66kW
Spalanie w trasie przy prędkości ok 90 km/h - 5,8 l Spalanie w trasie przy prędkości ok 100 km/h - 5,9 l Spalanie w trasie przy prędkości ok 110 km/h - 6,1 l Spalanie w mieście przy korkach - ok. 9,0 l Spalanie w mieście sporej ilości skrzyżowań z sygnalizacją - ok. 8,0 l Spalanie w trasie przy prędkości ok 125-130 km/h - 7,0 l
4,3
Citroen C3 I
Hatchback 1.4 i 16V 90KM 66kW
Zuzycie paliwa - rewelacja na trasie ok przy 120 km/h 4l najwyższe w mieście i w zimę 5,3l, a na trasie przy 90 km/h 3,8 l.. Ceny częsci mieszczą sie w granicach innych aut ale cena przeglądów to rozbój 599 zł za wymaine co 20 000km oleju z filtrami to przesada. U mechanika (nie w serwisie) mieszcze sie w 350 zł

Usterki Citroen C3 I

Liczba wpisów: 48
Citroen C3 1.4 I - gaśnie przy dodawaniu gazu...
  • Citroen C3 I Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 2002-2010
  • silnik
  • 160 tys. km
Problem pojawił się w lecie. Podczas stania w korku obroty silnika nagle zaczęły się same zmieniać. Normalnie są na poziomie 800-1000. Natomiast podczas wystąpienia usterki nagle podskoczyły do 1800-2000. Potem spadły, potem wzrosły. Kiedy chciałem ruszyć, obroty spadały i silnik gasł. Na desce rozdzielczej nie pojawiły się żadne błędy. Po uruchomieniu silnika obroty wskakiwały na 2000, potem się stabilizowały ale podczas dodawania gazu spadały. Starałem się więc jak najmniej dodawać gazu i dojechałem do pobliskiego mechanika. Podłączył samochód pod komputer i po godzinie stwierdził, że czujnik temperatury powietrza wlatującego do silnika pokazuje minus 17 stopni (przypomnę, że sytuacja miała miejsce w lecie). Mechanik powiedział, że albo czujnik jest uszkodzony, albo jest problem z przepustnicą, albo z komunikacją między czujnikiem a przepustnicą albo kuna pogryzła jakieś przewody. Samochód na lawecie pojechał do innego mechanika. Ten przez tydzień nie stwierdził usterki. Jeździł nim dużo ale problem się nie pojawił. Po jakimś czasie zawiozłem samochód do jeszcze jednego mechanika (speca od samochodów francuskich). Jednak również on nie stwierdził usterki. Jeździłem więc i przez jakiś czas i się nic nie działo. Jednak na trasie (autostrada) problem pojawił się przy wyprzedzaniu z prędkością 120 km/h. Samochód stracił moc i zaczęło trząść kierownicą. Zdjąłem nogę z gazu i pomogło. Jednak dalszą drogę pokonałem nie przekraczając 100km/h i przejechałem tak prawie 300km. Od tego czasu starałem się nie przekraczać tej prędkość, dochodząc do wniosku, że usterkę powoduje zbytnie zwiększanie obrotów. Znajomy pożyczył mi adapter podłączany do komputera samochodowego i łączący się z tabletem przez bluetooth. Nie wiem czy dobrze go skonfigurowałem, ale podczas następnych sytuacji kiedy usterka występowała, odczyty napięcia przepustnicy podobno były nieprawidłowe. Jednak niedawno problem wrócił podczas ruszania na skrzyżowaniu i ledwo dojechałem do domu (podczas ruszania silnik gasł, uruchamiałem go ponownie i tak na każdym skrzyżowaniu). Zauważyłem też opóźnione reagowanie na naciskanie pedału gazu oraz samoczynne zwiększanie się obrotów do 2000. Niektórzy sugerują wymianę przepustnicy. Jednak nie będąc pewny czy to jest przyczyną nie chcę się narażać na niepotrzebne koszty. Będę wdzięczny za udzielenie porady.
Oczekuje na rozwiązanie
Trzęsie kierownicą i przodem samochodu.
  • Citroen C3 I Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 2002-2010
  • zawieszenie
Witam. Od kilku lat gdy przekraczam moja cytrynka prędkość 65-75 km/h to samochód z przodu zaczyna dziwnie drży i trzęsie kierownicą. Odczuwalna jest to także od strony pasażera. Autko jeździ w komplecie na oponach całorocznych Dębica Navigator 2 175/65R14, były one sprawdzane i wywarzane już 3 razy w trzech różnych serwisach opon i niby są w porządku. Dwóch mechaników także rozłożyło ręce. Może ktoś miał podobną sytuację?Może to jakiś stabilizator?Wahacze też były wymieniane niedawno. Nie chcę po prostu wymieniać wszystkiego w ciemno bo to są duże koszta. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję.
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Podczas mrozów przy spokojnej jeździe zapala się kontrolka przegżania silnika
  • Citroen C3 I Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 2002-2010
  • układ chłodzenia
Podczas jazdy zimą poniżej 0 st. przy spokojnej jeździe zapala się kontrolka przegżania silnika wentylator na ful po zatrzymaniu auta wyłączaniu silnika kiedy wentylator przestanie pracować odpalam auto i mogę robic setki km. i nic.Przy kazdorazowym porannym odpaleniu po nocy przy przejechaniu kilku km. sytuacja się powtaża.wymieniony termostat czujnik temp. płynu 2x płyn sprawdzone wszystkie połączenia i kostki oraz przewody wszystko ok.Serwis powiedział że jest to uszczelka pod głowicą a nawet nie sprawdzili obecności co2 w płynie (to również sprawdziłem jest ok.)tylko zaśpiewali 2500 za wym. uszczelki.Nadmieniam że obecnie w lecie jest jak najbardziej ok nic się nie zapala nawet przy upałach 30st.(jeśli byłaby to uszczelka to wydaje mi się że tym bardziej przy tak wysokich temp. by się usterka pojawiała)autko było 3x na kasowaniu tego błędu i nic. A z kąd mam wiedzieć
Problem rozwiązany
1 komentarz
Citroen C3 I Hatchback