Szukaj

Informacje o Citroen C3 I Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 2002-2010

Lata produkcji: 2002 – 2010
Segment: Auta małe
Citroen C3, należący do segmentu B, produkowany był od 2002 r. Pierwsza generacja modelu wytwarzana była wspólnie z nieco mniejszym modelem C2. Podobne konstrukcyjnie auta różniły się przede wszystkim przeznaczeniem. C3 pełnił funkcję małego auta dla rodziny, zaś C2 adresowany był do znacznie młodszej klienteli. Pierwsza generacja Citroena C3 zaprojektowana została przez Włocha Donato Coco i nawiązywała stylistycznie do legendarnego modelu 2CV. Pierwsza generacja C3 produkowana była do 2009 r., druga powstawała w latach 2009-2016, i od 2016 r. w sprzedaży oferowana jest już trzecia odmiana tego miejskiego modelu. Na bazie Citroena C3 powstawały różne inne wersje nadwoziowe – m.in. kabriolet C3 Pluriel (tylko I generacja), MPV C3 Picasso (I i II generacja) oraz crossover C3 Aircross (II i III generacja).
czytaj więcej
Powagosław

Bezpretensjonalny maluch nawiązujący do słynnego modelu 2CV. Tak jak jego pierwowzór, C3 nie jest demonem obiektywnego piękna, choć jego krągłości skusiły niejedną kobietę. Bo to generalnie dość damski samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Do rzeczy, których nie znoszę należy podpinanie się pod coś kultowego w imię określonych korzyści. Nie wiem po jaką cholerę Queen gra z Paulem Rodgersem. I nie mam pojęcia co wspólnego ma C3 i słynna brzydka kaczucha, 2CV. Tym bardziej mi się nie podoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1360 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 118 Nm przy 3300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 77 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(66%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

1,9
~Konrad
Citroen C3 I
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Beznadziejne auto, najgorsze z jakim się spotkałem -ciągłe naprawy, zero przyjemności z jazdy, męczące i irytujące. co chwila awaria, a to włącznik szyb , a to lusterko nie chce się ustawić, zamek klapy bagażnika -trzeba walić silnie ,żeby się w ogóle zamknął,hamulce piszczą(klocki ok)reflektory po 5 latach wyglądają jakby miały ze 20 po prostu mleko itd masakra Auto na gazie pali przy jeździe do 100 km/h(70% trasa 30 miasto) 10 l gazu a bywa ,że i 11, do tego 1,5 l benzyny na każde 100km, przy tak mułowatym silniku i wielkości auto to wynik tragiczny (nowe świece, silnik po remoncie głowicy-wycieki oleju) ps. żarówki trzeba kupować hurtowo- wszystkie min 1/tydzień się przepala. promień skrętu gorszy niż w moim starym kombi V40, zaparkowanie tym to wydawać by się mogło poezja a jest odwrotnie mam wrażenie podczas zakrętów ,że się przewróci kiedyś przy wjechaniu na dziurę tyłem zarzuca bardzo mocno- niebezpieczeństwo!!! fotele nie trzymają na boki w ogóle- przy zakręcie można polecieć, wszystko trzeszczy, tapicerka przy drzwiach chce odpaść podczas zamykania drzwi, przy listwie bocznej pojawia się już korozja-wypryski!!! mogę tak wymieniać jeszcze długo silnik i skrzynia kaszana - w trasę się nie nadaje chyba ,że wlec się 70 za ciężarówką, spalanie jak na tak małe auto to kpina- pali więcej niż stara vectra z mocniejszym silnikiem i masą!!!
2,9
~Leming
Citroen C3 I
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Samochód ładny, stylizacja super...ale straszna skarbonka. Patrząc ze strony technicznej to konstrukcja niedopracowana i nietrwała. Wiele elementów niskiej jakości np: nietrwałe sprzęgło (łożysko oporowe cały czas się obraca i trze po sprężynie docisku), niewymienne przeguby homokinetyczne półosi, błąd konstrukcyjny silnika (efekt to wyciekający olej spod uszczelki pod głowicą), pękające sprężyny, luzy w przekładni kierowniczej, niskiej jakości elektronika (sagem). Moim zdanie warto dozbierać kasy i kupić coś lepszej jakości i tańsze w serwisowaniu.
4,2
~Gość
Citroen C3 I
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Auto jest bardzo OK, dość szybkie, dość ekonomiczne, bezawaryjne, ma małe wpadki ergonomiczne ale ogólnie bardzo je lubię. Kupiłem to auto w salonie, ponieważ to mój pierwszy samochód i nie umiałem samodzielnie wybrać czegoś pewnego, większego i używanego. Do tego Citroen miał akurat niezłą promocję i znakomite warunki finansowania a do tego samochód miał całkowicie kompletne wyposażenie (klima, elektryka, CD, lakier metalik, itd.) - to przesądziło. Po opiniach tutaj o C3 miałem trochę duszę na ramieniu, ale samochód okazał się całkowicie bezawaryjny, dość dynamiczny, a do tego pojemny i niezle wykonany w środku. Niestety opinie obniżają serwisy Citroena w Warszawie (firmowy) i Łodzi (Syguła) gdzie (moim zd.) albo nie umieją zrobić porządnie i traktują klienta źle (Wawa) albo traktują klienta źle (Łódź)
Średnie spalanie dla Citroen C3 I Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 2002-2010
6,9
l/100 km
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Citroen C3 I
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Auto niedawno zakupione. Pełen Automat 4 stopniowy. Spalanie jak na tak małe auto bardzo duże. Gaz rekord na trasie 8,5l, (jazda max 80km/h) standard to 10-12 L Wymienione na nowe co się tylko dało -Sonda lambda przed katem (za katem sprawna - testowana na komputerze) Nowe świece NKG Nowa cewka Hella- regulacja gazu w serwisie, wymienione wszystkie filtry, nowy rozrząd, zrobione hamulce tył przód wszytsko z górnej półki, nowe opony, wymieniony olej w skrzyni i silniku + filtry, nowy termostat i płyn. Ustawione luzy zaworowe. Test na komputerze nie pokazuje żadnych błędów. Gaz tankowany tylko na BP lub Orlen
8,3
Citroen C3 I
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Pod względem jazdy i niezawodności to nigdy mnie nie zawiódł. Zawsze dojechałem na miejsce bez problemów. Pokonuję parę razy w roku większe trasy i zawsze dojechałem na miejsce. Niestety citroen c3 nie jest ekonomicznym samochodem. 8 litrów w mieście latem to norma, zimą spokojnie 8,5 litra. Na autostardzie jadąc 110 km/h spala powyżej 7 litrów. Powyżej 140 km/h pali 8,5 - 9,5 litrów. Jeśli chce się osiągną wynik poniżej 7 litrów trzeba jechać na 5 biegu max tak około 80 km/h. Mi pełny bak w mieście 40 litrów starcza na 400-500 km. Jeśli komuś nie zależy na spalaniu to spokojnie polecam to auto.
6,1
Citroen C3 I
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Witam serdecznie. Gdy szukałem samochodu dla żony, wchodziłem na autocentrum.pl i szukałem informacji na temat SPALANIa poszczególnych samochodów. Przyznam, że zabrakło mi kilka szczegułów w opisach. Postaram się w swoim komentarzu zawrzeć informacje, których sam wcześniej szukałem. Mieszakm w Lęborku i miasto nie jest duże, ma kilka prostych ulic, które nie wymagają zbyt częstego zatrzymywania się (są wyjątki od reguły np. rondo w centrum). Mimo to jazda w mieście to wg komputera od 7 do 8 litrów na 100 km. Wydawało mi się to dużo, ale z rozmów ze znajomymi i opinii na autocentrum.pl wnioskuję, że to normalne. Jazda w trasie wydaje się być najbardziej istotna i wymaga dłuższego komentarza. Istotna dla tego samochodu jest prędkość i choć brzmi to jak truizm, to udało mi się zaobserwować pewną zależność. Auto minimalne spalanie w trasie osiąga przy prędkości 70 km/h na piątym biegu, wtedy pali ok. 5 litrów na 100 km. I z tego wyniku jestem bardzo zadowolony, bo szukałem właśnie takiego samochodu. Myślałem nawet o przerobieniu go na gaz, ale po szybkich obliczeniach wydaje się to nieopłacalne. Preferuję ekonomiczną jazdę i przy tej prędkości osobiście takie spalanie osiągam. Moja żona niestety nie. Teraz najciekawsze. Od 70 km/h, każde 10 km/h więcej powoduje wzrost spalania o około 0,5 litra. A więc spalanie na piątym biegu, na 100 km wygląda mniej więcej tak: - 70 km/h - ok. 5 litrów, - 80 km/h - ok. 5,5 litra, - 90 km/h - ok. 6 litrów, - 100 km/h - ok. 6,5 litra. Wynika z tego, że nie jest to auto oszczędne, biorąc pod uwagę silnik.Przyznam, że sporadyczne wyprawy np. do Słupska czy Trójmiasta (gdzie nie wypada jechać 70 km/h oraz występuje spora liczba świateł) i sprawdzenie na koniec spalania wg danych komputera, trochę mnie boli. No cóż, nie można mieć wszystkiego. Mam nadzieję, że komuś z Państwa pomogłem. Pozdrawiam i życzę powodzenia.

Usterki Citroen C3 I

Liczba wpisów: 48
Citroen C3 1.4 I - gaśnie przy dodawaniu gazu...
  • Citroen C3 I Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 2002-2010
  • silnik
  • 160 tys. km
Problem pojawił się w lecie. Podczas stania w korku obroty silnika nagle zaczęły się same zmieniać. Normalnie są na poziomie 800-1000. Natomiast podczas wystąpienia usterki nagle podskoczyły do 1800-2000. Potem spadły, potem wzrosły. Kiedy chciałem ruszyć, obroty spadały i silnik gasł. Na desce rozdzielczej nie pojawiły się żadne błędy. Po uruchomieniu silnika obroty wskakiwały na 2000, potem się stabilizowały ale podczas dodawania gazu spadały. Starałem się więc jak najmniej dodawać gazu i dojechałem do pobliskiego mechanika. Podłączył samochód pod komputer i po godzinie stwierdził, że czujnik temperatury powietrza wlatującego do silnika pokazuje minus 17 stopni (przypomnę, że sytuacja miała miejsce w lecie). Mechanik powiedział, że albo czujnik jest uszkodzony, albo jest problem z przepustnicą, albo z komunikacją między czujnikiem a przepustnicą albo kuna pogryzła jakieś przewody. Samochód na lawecie pojechał do innego mechanika. Ten przez tydzień nie stwierdził usterki. Jeździł nim dużo ale problem się nie pojawił. Po jakimś czasie zawiozłem samochód do jeszcze jednego mechanika (speca od samochodów francuskich). Jednak również on nie stwierdził usterki. Jeździłem więc i przez jakiś czas i się nic nie działo. Jednak na trasie (autostrada) problem pojawił się przy wyprzedzaniu z prędkością 120 km/h. Samochód stracił moc i zaczęło trząść kierownicą. Zdjąłem nogę z gazu i pomogło. Jednak dalszą drogę pokonałem nie przekraczając 100km/h i przejechałem tak prawie 300km. Od tego czasu starałem się nie przekraczać tej prędkość, dochodząc do wniosku, że usterkę powoduje zbytnie zwiększanie obrotów. Znajomy pożyczył mi adapter podłączany do komputera samochodowego i łączący się z tabletem przez bluetooth. Nie wiem czy dobrze go skonfigurowałem, ale podczas następnych sytuacji kiedy usterka występowała, odczyty napięcia przepustnicy podobno były nieprawidłowe. Jednak niedawno problem wrócił podczas ruszania na skrzyżowaniu i ledwo dojechałem do domu (podczas ruszania silnik gasł, uruchamiałem go ponownie i tak na każdym skrzyżowaniu). Zauważyłem też opóźnione reagowanie na naciskanie pedału gazu oraz samoczynne zwiększanie się obrotów do 2000. Niektórzy sugerują wymianę przepustnicy. Jednak nie będąc pewny czy to jest przyczyną nie chcę się narażać na niepotrzebne koszty. Będę wdzięczny za udzielenie porady.
Oczekuje na rozwiązanie
Trzęsie kierownicą i przodem samochodu.
  • Citroen C3 I Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 2002-2010
  • zawieszenie
Witam. Od kilku lat gdy przekraczam moja cytrynka prędkość 65-75 km/h to samochód z przodu zaczyna dziwnie drży i trzęsie kierownicą. Odczuwalna jest to także od strony pasażera. Autko jeździ w komplecie na oponach całorocznych Dębica Navigator 2 175/65R14, były one sprawdzane i wywarzane już 3 razy w trzech różnych serwisach opon i niby są w porządku. Dwóch mechaników także rozłożyło ręce. Może ktoś miał podobną sytuację?Może to jakiś stabilizator?Wahacze też były wymieniane niedawno. Nie chcę po prostu wymieniać wszystkiego w ciemno bo to są duże koszta. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję.
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Podczas mrozów przy spokojnej jeździe zapala się kontrolka przegżania silnika
  • Citroen C3 I Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 2002-2010
  • układ chłodzenia
Podczas jazdy zimą poniżej 0 st. przy spokojnej jeździe zapala się kontrolka przegżania silnika wentylator na ful po zatrzymaniu auta wyłączaniu silnika kiedy wentylator przestanie pracować odpalam auto i mogę robic setki km. i nic.Przy kazdorazowym porannym odpaleniu po nocy przy przejechaniu kilku km. sytuacja się powtaża.wymieniony termostat czujnik temp. płynu 2x płyn sprawdzone wszystkie połączenia i kostki oraz przewody wszystko ok.Serwis powiedział że jest to uszczelka pod głowicą a nawet nie sprawdzili obecności co2 w płynie (to również sprawdziłem jest ok.)tylko zaśpiewali 2500 za wym. uszczelki.Nadmieniam że obecnie w lecie jest jak najbardziej ok nic się nie zapala nawet przy upałach 30st.(jeśli byłaby to uszczelka to wydaje mi się że tym bardziej przy tak wysokich temp. by się usterka pojawiała)autko było 3x na kasowaniu tego błędu i nic. A z kąd mam wiedzieć
Problem rozwiązany
1 komentarz
Citroen C3 I Hatchback