Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Citroen C3/C3 Pluriel/C3 Picasso II Hatchback 1.4 HDI

Produkowany od 2008.

Citroen C3 Red Block - widok z tyłu
Citroen C3 Red Block - lewy bok
Citroen C3 Red Block - lewy bok
Citroen C3 Red Block - prawy bok
Citroen C3 Red Block - pełny panel przedni
Citroen C3 Red Block - fotel kierowcy, widok z przodu
Citroen C3 Red Block - inny element panelu przedniego

Generacje Citroen C3

  • C3 II   2008 - teraz
    Citroen C3 II
    • Wybierz generację

    • C3 II (2008 - teraz)
    • C3 I (2002 - 2009)

Komentarze redakcji

Powagosław: Bezpretensjonalny maluch nawiązujący do słynnego modelu 2CV. Tak jak jego pierwowzór, C3 nie jest demonem obiektywnego piękna, choć jego krągłości skusiły niejedną kobietę. Bo to generalnie dość damski samochód.
Luzacjusz: Do rzeczy, których nie znoszę należy podpinanie się pod coś kultowego w imię określonych korzyści. Nie wiem po jaką cholerę Queen gra z Paulem Rodgersem. I nie mam pojęcia co wspólnego ma C3 i słynna brzydka kaczucha, 2CV. Tym bardziej mi się nie podoba.

Wersje nadwozia Citroen C3 II

Silniki Citroen C3 II Hatchback

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Motoryzacja idzie do przodu i coraz to nowszym generacjom pakuje pod maskę mocniejsze motory. Ale za to Citroen jest inny. Tutaj podstawowe motory benzynowe trzymają fason sprzed półwiecza – 1.1 60KM najchętniej zabiłby inżyniera, który kazał mu napędzać to auto, a 1.4l 75KM podejmuje walkę, ale C3 trochę przytyło i średnio mu to wychodzi. Najrozsądniejszym wyborem jest 1.4 95KM – całkiem zrywny, dość oszczędny i szczególnie przy niższych prędkościach obrotowych cichy. Z kolei 1.6l 120KM idealnie dogada się z osobami, które lubią sobie przycisnąć – w nim się da. Co do diesli – 70-konny 1.4l jest usypiający na trasie, ale za to w mieście radzi sobie świetnie. Spalanie, moment obrotowy i moc są w sam raz. Większym dieslem 1.6l można już śmiało wyskoczyć poza miasto, bo przyjemnie wkręca się na obroty od samego dołu, ale niestety sporo kilometrów trzeba nim „nastukać”, żeby jego zakup się zwrócił.

Publikacje o Citroen C3

Citroen C3 Picasso - dusza artysty w służbie rodziny
 
Nasz test Citroen C3 Picasso 1.6 VTi 120 KM Exclusive

Rozszerzona o nazwisko wielkiego artysty malarza nazwa niektórych modeli Citroena towarzyszy nam nieprzerwanie od 1999 roku. Nazwisko to niczym dotknięcie czarodziejskiej różdżki zmienia zwykłe, często nieciekawe auta, w dzieła sztuki designerskiej. Zupełnie tak, jakby sam Pablo Picasso brał udział w...

Efektowny i niedrogi - Citroen C3 (2002-2009)

Citroën C3 to bardzo ciekawa propozycja dla osób, które poszukują efektownego i dobrze wyposażonego samochodu segmentu B za rozsądne pieniądze. Nie jest wzorem trwałości, ale nie odstrasza też nieprzeciętnie wysoką awaryjnością.

Skoda Roomster - długi dystans. Rywale
 
Nasz test

Jak każde inne auto, także i Roomster musi walczyć o swoje miejsce na rynku z innymi przedstawicielami segmentu minivanów. W tym odcinku porównam Roomstera z trzema autami: Citroenem C3 Picasso, Fiatem Qubo i Nissanem Note.

C3 Picasso - Dar młodzieży
 
Nasz test

Citroen jak zwykle nie boi się eksperymentów i chętnie puszcza oczko do coraz młodszej klienteli. Obok tak odważnej stylizacji i takiej świeżości nie można przejść obojętnym - szczególnie gdy inni producenci chcący w ciężkich czasach za każdą cenę utrzymać swoich stałych klientów, produkują kolejne bliźniaczo...

Oszczędny indywidualizm
 
Nasz test

Pierwsza generacja Citroena C3 miała nawiązywać do legendarnego 2CV. Miała odpowiednio garbate nadwozie i dość proste wnętrze. Początkowo wyglądała ciekawie, ale z czasem jej prostota nie zyskała kultowej charyzmy 2CV i samochód się opatrzył. Obecna generacja ma w sylwetce echo garbatego poprzednika,...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Citroen C3

Citroen C3 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Citroen C3autoWcentrum - społeczność Citroen C3

najwyższe oktanyAuta - Citroen C3

Citroen C3 CYTRYNKA 55,65

Citroen C3 biedronka 51,07

Citroen C3 1.4 42,13

Citroen C3 1,4 BIEDRON 48,02

Citroen C3 Biedronka/Cytrynka 47,87

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Citroen C3

Lord_Tasiema 30,18

lewandos 55,48

boro_89 61,02

cruscher 30,15

Karas123 63,08

tannhauser 30,17

robinfen 30,04

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Citroen C3

Wymiana żarówki oświetlenia tablicy rejestracyjnej
Wymiana żarówki oświetlenia tablicy rejestracyjnej Wydawać by się mogło, że nie powinno to stanowić większego problemu. Ot po prost...
"Coś" zżera mi silnik
Witam Ostatnio zauważyłem, że coś stara się zjeść po kawałku elementy w komor...
Wrażenia po kolejnym wypadzie...
Wrażenia po kolejnym wypadzie... Ostatnio miałem dość ciągłego zalewania paliwożernego smoka, wspaniałej myśli te...
Pikająca kontrolka poziomu paliwa na przechyłach.
Pikająca kontrolka poziomu paliwa na przechyłach. Podczas jazdy na ostrym zakręcie w prawo zapala się wskaźnik paliwa na maksa( ws...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Citroen C3

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Citroen C3
 

Najpopularniejsza wersja Citroen C3

Citroen C3

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Citroen C3
 

Citroen C3 najczęściej porównywane z:

Skoda Fabia
1.2 TSI (105 KM)
Volkswagen Polo
1.0 (75 KM)
Skoda Fabia
1.2 TSI (85 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 500 km. Silnik: 1.2 94KM, benzynowy.
Cena: 51 690 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 6 790 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!! Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!!
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 500 km. Silnik: 1.2 85KM, benzynowy.
Cena: 51 100 zł 43 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »

Używane Citroën C3

Citroën C3
1.4 diesel 68 KM
155 750 km, 2005
12 900 PLN
Citroën C3
1.4 benzyna 54 KM
153 000 km, 2004
16 500 PLN
Citroën C3
diesel 90 KM
124 000 km, 2005
12 400 PLN
Citroën C3
1.4 diesel 68 KM
166 900 km, 2005
8 500 PLN

Ocena auta Citroen C3/C3 Pluriel/C3 Picasso II Hatchback 1.4 HDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 4 opinii
  • 4,18
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94
  • Zalety
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • + silnik
  • Wady
  • - skrzynia biegów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Citroen C3

Citroen C3 Red Block Citroen C3 XTR Citroen C3 Citroen C3 Picasso Citroen C3 2006 Citroen C3  Hatchback - galeria społeczności Citroen C3 II Facelifting (2013) Citroen C3 Picasso 1.6 VTI 120KM - galeria redakcyjna Citroen C3 Pluriel Citroen C3 Picasso Facelifting
Zobacz inne galerie Citroen

Opinie o instalacji LPG

Citroen C3

  • 1.
  • 5,00 Citroen C3 I 1.6 i 16V (110KM) 2007r.
    dodał: Adam_C3, 15.05.2012

    Do zamontowania instalacji LPG w 1999 roku w moim aucie (Vectra B 1,6 '96) namówił mnie kolega z pracy.Byłem bardzo sceptycznie nastawiony do "wiercenia dziur w zderzaku" itp. Na szczęście trafiłem w dobre ręce Pana Klapucha. Potem była Astra II 1,8 '99,Vectra B-automat 1,6 '2000 i ostatnio Citroen C3-automat, 1,6 z 2007 roku , którym pomyka moja małżonka. Mogę powiedzieć , że mam jakieś doświadczenie w jeździe autkami z LPG , bo każdym zrobiłem minimum 70 000 - 150 000 km z instalacją. Wszystkie auta chodziły jak zegarki i bardzo dobrze się sprzedały dzięki instalacji. Trzy lata temu kupiłem mojego pierwszego diesla (Signum 2,2 DTI) i do dzisiaj żałuję tej decyzji... Autko chodzi nieźle , ale ten klekot doprowadza mnie do szału.Posłuchałem "dobrych rad" kolegów i rodziny , a teraz żałuję. Trudno - może uda się sprzedać klekota i kupić normalny samochodzik na benzynkę + LPG - OCZYWIŚCIE w "AUTOMIX" :) Mam bardzo dobre doświadczenia z tą firmą. Poleciłem ten warsztat wielu znajomym (Astra II,Octavia 1,8 Turbo,Vectra B,Vitara,Nissan Note itp.) - napewno nie zrobiłbym tego , gdyby nie zaufanie do firmy. Najbardziej cenię sobie w aucie z gazem wygodę przy tankowaniu , kiedy nie trzeba wysiadać i oczywiście punkt kulminacyjny - czyli kwota , którą płacę za pełny bak ! W moim przypadku koszt instalacji amortyzuje się po ok. 6 - 8 miesiącach , a potem śmieję się tylko jak szaleją ceny benzyny i diesla. Widziałem przez ostatnie kilkanaście lat jak rozwijała się firma w Skrzyszowie. Z małego warsztatu z jednym podnośnikiem i kanałem w garażu powstał profesjonalny serwis. W międzyczasie słyszałem o innych,(może są lapsi ? ) ale nie ma sensu zmieniać tego , co dobrze działa - dlatego nie szukałem. Postęp w tej dziedzinie jest niesamowity i na szczęście P. Klapuch za tym nadąża. Moja (żony) "cytrynka" zasuwa na LPG od Klapucha lepiej niż na benzynce ( a napewno taniej ) i jak poprzednie autka pewnie dobrze się sprzeda.

  • 2.
  • 4,50 Citroen C3 II 1.6 VTI (120KM) 2011r.
    dodał: W72, 30.07.2014

    Wszystko byłoby Ok, ale czasami instalacja przełącza się na benzynę po puszczeniu pedału gazu ( hamowanie silnikiem ). Po podpięciu do komputera gazu zmienia się parametr odczytu obrotów silnika. Samoczynnie przeskakuje na pozycję "wybierz z listy". Po ustawieniu na właściwy czujnik jest OK, do kolejnego rozregulowania. Warsztat twierdzi, że przyczyną jest rzekomy skok napięcia. Serwis KME sugeruje aktualizację oprogramowania. C.D.N.

  • 3.
  • 4,50 Citroen C3 I 1.1 i (61KM) 2003r.
    dodał: Woźniak, 24.07.2014

    Jestem zadowolony z obsługi i wykonanej instalacji w mim autku. Polecam ten warszta. Chłopaki starają się zadowolić kirowców. Widać, że szef trzyma ich krótko, Michał

  • 4.
  • 3,00 Citroen C3 I 1.4 i (75KM) 2005r.
    dodał: gniadek, 19.08.2013

    co tu komentować oni znają tylko dwa narzędzia - majel i młotek. toporny montaż wypalone gniazda dziękuje bardzo za takicj fachowców

  • 5.
  • 4,50 Citroen C3 I 1.6 i 16V (110KM) 2004r.
    dodał: Michał G., 23.01.2014

    LOVATO TO ŚWIETNY SYSTEM I ZAMONTOWAŁEM GO W ENERGY GAS POLSKA W WARSZAWIE

  • 6.
  • 4,50 Citroen C3 1.4 i (75KM) 2002r.
    dodał: wisnia, 13.02.2010
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Citroen C3

Citroen C3

280 komentarzy

217 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

lewandoslewandos

Do ~c3: trzykrotne piszczenie włącza się w momencie, kiedy komputer wyświetla jakąś informację... np. że przepaliła się żarówka... Trzeba patrzeć na wyświetlacz, co tam się wyświetla...

lewandoslewandos

Do ~Aga: Mi na autostradzie odpadła przy prędkości 130 km/h... A i druga ledwo trzyma... Co ciekawe zauważyłem, że jak auto postoi na słońcu, to listwa sama już wychodzi z rynienki...

lewandoslewandos

Do ~jankiel: przepalanie żarówek, to jest problem zastosowanej żarówki H7. A to że woda się zbiera, to nie prawda. Woda się zbiera, jeśli właściciel nie zamknie odpowiednio pokrywki reflektora po wymianie żarówki. Skutkiem tego może być nie tylko "zezowatość", ale przepalony silniczek regulacji wysokości oświetlenia. Coś takiego się mnie przydarzyło.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Citroen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
18 146
Przejechany dystans
12 011 976 km
Zatankowanego paliwa
648 122 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 028
Wydanych pieniędzy
1 144 566 zł
Średnie wydatki na auto
1 411 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 253
Wydanych pieniędzy
1 391 726 zł
Średnie wydatki na auto
1 716 zł
Zobacz dzienniki kosztów Citroen (811)

Testy zderzeniowe Citroen C3

Najnowsze testy zderzeniowe Citroen C3 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Citroen C3, 1.4 diesel, LHD
2009

Citroen C3
Citroen C3 Picasso Confort HDi 90 Airdream, LHD
2009

Citroen C3
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Citroen

Zużycie paliwa Citroen C3/C3 Pluriel/C3 Picasso II Hatchback 1.4 HDI

Na podstawie 9 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Zed, dodano: 23.06.2010 08:04

Spalanie monitorowane jest za pomocą komputera pokładowego. Nasze obserwacje to: 3 l/100km jadąc ok 80 km/h na przyjemnych wielskich drogach z małym natężeniem ruchu; 3.5 l/100 km przy 90 km/h; 4 l/100 km przy 100 km/h; dynamiczna jazda na średnio ruchliwej krajowej trasie to 4.7 l/100 km; prędkości autostradowe, czyli 130 - 140 km/h to 5.2 l/100 km. Latem w miejskim korku + klima, komputer pokazał 8.5 l/100 km, ale ten kilkukilometrowy odcinek pokonany na 1 i 2 biegu tylko. Biorąc pod uwagę rozkład 70% trasa a 30% miasto, średnie spalanie w lecie, z włączoną klimą, pokazywane przez komputer wynosi 4.5 l/100 km. Opony Michelin Energy Saver. Co do dynamiki silnika mamy mieszane uczucia. Auto lepiej nadaje się na trasy niż do miasta. Poniżej 2000 obr/min, zwłaszcza na 2 biegu auto nie ma prawie mocy i szybka zmiana pasa ruchu jest czasem trudna. Na trasie jest podobnie, poniżej 2000 obr/min nie ma co się brać za wyprzedzanie. Natomiast, jak włączy się turbo to wyprzedza się tym autem tak jak 1.6 benzyną. Na codzienne dojazdy 70 km do pracy to auto jest OK. Autem jeździ głównie żona.

pełny raport Citroen Hatchback 1.4 HDi

autor: piłsudczyk, dodano: 23.01.2012 19:17

Witam serdecznie. Gdy szukałem samochodu dla żony, wchodziłem na autocentrum.pl i szukałem informacji na temat SPALANIa poszczególnych samochodów. Przyznam, że zabrakło mi kilka szczegułów w opisach. Postaram się w swoim komentarzu zawrzeć informacje, których sam wcześniej szukałem. Mieszakm w Lęborku i miasto nie jest duże, ma kilka prostych ulic, które nie wymagają zbyt częstego zatrzymywania się (są wyjątki od reguły np. rondo w centrum). Mimo to jazda w mieście to wg komputera od 7 do 8 litrów na 100 km. Wydawało mi się to dużo, ale z rozmów ze znajomymi i opinii na autocentrum.pl wnioskuję, że to normalne. Jazda w trasie wydaje się być najbardziej istotna i wymaga dłuższego komentarza. Istotna dla tego samochodu jest prędkość i choć brzmi to jak truizm, to udało mi się zaobserwować pewną zależność. Auto minimalne spalanie w trasie osiąga przy prędkości 70 km/h na piątym biegu, wtedy pali ok. 5 litrów na 100 km. I z tego wyniku jestem bardzo zadowolony, bo szukałem właśnie takiego samochodu. Myślałem nawet o przerobieniu go na gaz, ale po szybkich obliczeniach wydaje się to nieopłacalne. Preferuję ekonomiczną jazdę i przy tej prędkości osobiście takie spalanie osiągam. Moja żona niestety nie. Teraz najciekawsze. Od 70 km/h, każde 10 km/h więcej powoduje wzrost spalania o około 0,5 litra. A więc spalanie na piątym biegu, na 100 km wygląda mniej więcej tak: - 70 km/h - ok. 5 litrów, - 80 km/h - ok. 5,5 litra, - 90 km/h - ok. 6 litrów, - 100 km/h - ok. 6,5 litra. Wynika z tego, że nie jest to auto oszczędne, biorąc pod uwagę silnik.Przyznam, że sporadyczne wyprawy np. do Słupska czy Trójmiasta (gdzie nie wypada jechać 70 km/h oraz występuje spora liczba świateł) i sprawdzenie na koniec spalania wg danych komputera, trochę mnie boli. No cóż, nie można mieć wszystkiego. Mam nadzieję, że komuś z Państwa pomogłem. Pozdrawiam i życzę powodzenia.

pełny raport Citroen Hatchback 1.4 i

autor: krz, dodano: 10.04.2009 18:24

Dziwią mnie dane podane przez poprzedników.Wynik spalania na 600km trasie podałem nawet nieco na wyrost.Warunek jest jeden,zatankowanie benzyny wysokooktanowej w renomowanej stacji(Shell.BP).Paliwo winnych stacjach jest po prostu gorszej jakości,chociaż i w takich czasem tankuję mniejsze ilości.

pełny raport Citroen Hatchback 1.1 i

Skarbnica wiedzy o Citroen C3/C3 Pluriel/C3 Picasso II Hatchback 1.4 HDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Citroen C3/C3 Pluriel/C3 Picasso II Hatchback 1.4 HDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Citroen C3 II Hatchback 1.4 HDI 70KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Citroen C3, oglądali także