Szukaj

Informacje o Citroen C4 Picasso

Lata produkcji: 2007 – 2018
Segment: VANy

Citroen C4 Picasso – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,3
~Robert
Citroen C4 Picasso II
Picasso 1.6 e-HDi 92KM 68kW
Kupiłem to auto trochę bez przekonania. Podobała mi się jego sylwetka i po zapoznaniu się z informacjami ogólnodostępnymi postanowiłem poznać się z francuską technologia. Jest to mój pierwszy francuski samochód i z tego co po tych kilku latach użytkowania ,nie ostatni. Auto ogólnie bardzo przyjemne w użytkowaniu. Jeździ się nim wygodnie tak w mieście jak również w dalszej trasie. Zawieszenie jest komfortowe ani zbyt miękkie ani jakoś specjalnie za twarde. Dużym zaskoczeniem na plus było oszczędne spalanie i promień skrętu tego auta. Zawraca prawie w miejscu. W środku jest bardzo dużo przestrzeni i nie ma poczucia klaustrofobii. Bagażnik jest bardzo pojemny i pozwala przewozić naprawdę dość sporo. Z rzeczy na minus to brak fizycznego wyłącznika Start&stop i ciągła potrzeba szukania tego w opcjach tabletu. System multimedialny potrafi się czasami zawiesić ale po ponownym uruchomieniu zapłonu wszystko wraca do normy. Ogólnie jestem zadowolony z codziennego użytkowania mojej cytryny.
4,9
~zdzisław
Citroen C4 Picasso II
Picasso 1.6 e-HDi 114KM 84kW
Miałem C-5 ale C-4 to całkiem inna generacja auta prosty przykład klimatyzacja sterowana elektronicznie w C-5 musiałem cały czas mieć włączoną klimatyzacje bo parowały szyby tu wystarczy eko i szyby nie parują czy to lato czy zima. Skrzynia 5 biegowa to porażka a silniki te same 1,6. i w C-5 i w C-4.Picasso to samochód całoroczny domek na kółkach. Do bagażnika wkładam ponton 4 osobowy silnik plus akumulator kamizelki ratunkowe plus torby podróżne i jeszcze mam miejsce.Samochód jest lżejszy o 300 kg i pali około litra mniej.
4,2
~Pablo
Citroen C4 Picasso I
Picasso 1.6 HDi FAP 112KM 82kW
Po początkowych problemach , wynikających raczej z błędów przy wymianie rozrządu (sprowadzony przy 198 tys ) samochód jest prawie idealny. Dobry samochód dla rodziny, z tyłu mieści się troje dzieci w tym dwoje w fotelikach. Samochód jest duży wewnątrz i nie taki duży na zewnątrz. Bardzo manewrowy dodatkowo czujniki parkowania z tyłu ułatwiają parkowanie. Miałem poważne wątpliwości kupując tzw francuza jeszcze z wszystkim co się może zepsuć : diesel, półautomatyczna skrzynia biegów , ale jest OK. Wcześniej miałem Mazdę MPV w benzynie więc poprzeczka była zawieszona bardzo wysoko (żadnych usterek przy 20 letnim samochodzie - jedynie rdza ale po 20 latach to nie jest nic nadzwyczajnego- samochód użytkowałem 6 lat. W Citronie tysiąc schowków , klimatyzacja super wydajna , nawet przy panoramicznej szybie przedniej, tylne szyby przyciemnione z roletami- bardzo przydatne. Minusem jest FAP tzn trzeba go przepalać jeśli się jeździ w cyklu miejskim - w prawdziwym mieście a nie z nazwy - 2km do pracy w tym cztery światła. Filtr trzeba dopalać raz na dwa tygodnie (obwodnica i jazda 40km w trybie ręcznej zmiany biegów na 4 biegu i ok 3.5 tys/obr - inaczej pojawia się wiadomość "możliwość zapchania FAP" i samochód robi się trochę mułowaty. Poza tymi drobnymi niedogodnościami samochód bezawaryjny , na pewno wart swojej ceny. Nie ma sensu dokładać dodatkowych np. 20 tys za Toyotę czy innego "Koreańczyka" z tego samego rocznika co Citroen , bo na pewno nie jest tak dużo lepszy od Citroena. Niemieckie , Koreańskie czy Japońskie samochody i tak są produkowane z chińskich podzespołów , tak więc po co przepłacać. Polecam ten samochód szczególnie rodzinom z 2 lub trojgiem dzieci , fotele są super wygodne, wyposażenie standardowe bardzo bogate dobre radio. Spalanie 6.2l na autostradzie w pełnym załadunku (5 osób na pokładzie, plus meble z IKEA :) , po mieście ale prawdziwym mieście (nie z nazwy) - jazda miejska 2km praca dom 4 światła (korki) - 9.7l i tyle to wychodzi przy takiej masie samochodu jak i normalnej jeździe po mieście.
Średnie spalanie dla Citroen C4 Picasso
6,8 – 14,4
l/100 km
5,4 – 7,1
l/100 km
9,0 – 14,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Citroen C4 Picasso I
Picasso 2.0 HDi FAP 150KM 110kW
Najlepsza jednostka diesla jaką można tylko wybrać. Żadne 2.0 136km czy 1.6. Jedyne co sie psuje to dwumasa z całym sprzegłem po 300k km, czyszczenie dpf i tyle. Nawet trubina nie byla regenerowana a ma juz 375k km nalatane. MEchanik jak sie rpzejechał to pytał czy jest chipowany :D takiego ma kopa, a ja mu na to, że nie, że ten silnik po prostu taki zrywny, a przy okazji oszczedny. Jezdze głownie po małym mieście, dom-przedszkole-szkola-sklep-dom spalanie 8-8,5 przy normalnej jezdzie (bez zamulania). Jazda mieszana z ostatnich 10k km 7l/100km. Trasa 120-140km/h 6,5 l. Trasa 100km/h max - 6l. Dałoby sie zejsc ponizej 6l ale to już kat dla tego silnika. Jak ktoś chce spalać mniej to niech bierze 1.6, ale to już inny silnik...
6,3
Citroen C4 Picasso II
Picasso 1.6 HDi 92KM 68kW
Fajne autko, bardzo przestrzenne i ekonomiczne lecz serwisownie kosztowne, lubi pokazywać kontrolki niezbyt precyzyjnie czasami jest to spadek napięcia na zaśniedziałej klemie plusowej i brak wspomagania kierownicy (awaria układu wspomagania) po przeczyszczeniu wszystko o.k!, po 160000km brak czynnika FAP, który pompka dozuje do paliwa i trzeba uzupełnić z ponownym zaprogramowaniem koszt za 0,9 litra Fap to w serwisie około 1000zł w nieautoryzowanym zrobili mi za 450zł, lakier na nadwoziu bardzo delikatny ale nie będę się czepiał bo przyzwyczaiłem się do Audi Q5 a to inna liga. Podsumowując to auto super lecz miękkie a jak ktoś ma ciężką nogę to i 8 litrów w mieście połknie. Pozdrawiam
6,3
Citroen C4 Picasso II
Picasso 1.6 HDi 92KM 68kW
Fajne autko, bardzo przestrzenne i ekonomiczne lecz serwisownie kosztowne, lubi pokazywać kontrolki niezbyt precyzyjnie czasami jest to spadek napięcia na zaśniedziałej klemie plusowej i brak wspomagania kierownicy (awaria układu wspomagania) po przeczyszczeniu wszystko o.k!, po 160000km brak czynnika FAP, który pompka dozuje do paliwa i trzeba uzupełnić z ponownym zaprogramowaniem koszt za 0,9 litra Fap to w serwisie około 1000zł w nieautoryzowanym zrobili mi za 450zł, lakier na nadwoziu bardzo delikatny ale nie będę się czepiał bo przyzwyczaiłem się do Audi Q5 a to inna liga. Podsumowując to auto super lecz miękkie a jak ktoś ma ciężką nogę to i 8 litrów w mieście połknie. Pozdrawiam

Usterki Citroen C4 Picasso

Liczba wpisów: 22
Rdzewienie progów
  • Citroen C4 Picasso I 1.6 HDi 109KM 80kW 2007-2013
  • części blacharskie
  • 248 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 0
Przebieg: 247 500 km Się zaczęło już początkiem roku, kiedy to w marcu 2019 , tuż po zakończeniu zimy i umyciu auta z soli i błota zauważyłem purchle na lewym progu. Przy dokładnych oględzinach purchel zlokalizowałem też na prawym progu. Podjechałem to mojego lakiernika, który stwierdził, że jak chcę jeździć jeszcze parę lat to pasuje to zrobić. W tym celu kupiłem reparaturki, gotowe do wspawania. Niestety nie znalazłem chętnego do zrobienia tych progów w jakiejś przestępnej cenie. Miałem dwie, a w zasadzie jedną ofertę: 2,5-3 tys.zł za oba progi. Progi leżały więc w garażu, a auto jakoś się toczyło. Przebieg: 281 728 km Minęło półtorej roku i 34 tysiące kilometrów. Wreszcie znalazłem chętnego, który zajął się gnijącymi progami. Problem o tyle stał się dość pilny, że chyba po zimie nie byłoby już do czego spawać kupionych przeze mnie reparaturek. Odwiozłem więc samochód na 2 tygodnie do blacharza. W zakresie było wycięcie tego co potrzeba, wyczyszczenie reszty, wspawanie reparaturek, naprawa wszystkich koniecznych elementów, szpachla, malowanie podkładem, malowanie końcowe, konserwacja spodu i konserwacja naprawianych profili. Gwarancja na nie pojawienie się purchli 5 lat. Zobaczymy, na razie jestem zadowolony z efektu. Problem chyba pojawia się w tych autach nagminnie, widzę w spotykanych na drogach C4 Picasso podobny problem.
Błąd prezentacji licznika przebiegu do przeglądu
  • Citroen C4 Picasso I 1.6 HDi 109KM 80kW 2007-2013
  • inne
Witam. Powiedzcie co o tym sądzić. Kupiłem auto w styczniu 2011 z przebiegiem 147tyś.km. Auto było serwisowane mając przebieg 140tyś.km (wpis w książce). Komputer pokazywał że do przeglądu jest 13tyś.km. Czyli wszystko ok. Ostatnie wskazanie dziś rano przed wyjazdem do pracy 9,7tyś.km do przeglądu. Jakież było moje zdziwienie , gdy odpaliłem auto 2 godziny później i na wyświetlaczu pajwiło się wskazanie 4,3tyś.km do przeglądu? (sumując przebieg i to wskazanie wychodzi 155tyś.km czyli jakby przegląd miał być po 15tyś.km). Co o tym sądzić? Coś nie tak z przyżądami? Pozdrawiam
Problem rozwiązany
2 komentarze
Auto nie odpala
  • Citroen C4 Picasso II Picasso 1.2 PureTech 130KM 96kW 2015-2016
  • instalacja elektryczna
  • 86 tys. km
Auto po otworzeniu czasami nie rozkłada lusterek. Wyskakuje komunikat sprawdź światła przeciwmgłowe. Po ich włączeniu komunikat znika. Ale teraz doszło że nie idzie odpalić auta. Jak odłącze i podłącze akumulator to po chwili można odpalić.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Citroen C4 Picasso