Szukaj

Informacje o Citroen C4 I Coupe 1.6 i 16v 110KM 81kW 2004-2008

Lata produkcji: 2004 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia

Wybór – całkiem spory. W ofercie nie ma mocnych diesli, ale wśród tych, które są można znaleźć coś ciekawego. Jeśli zależy wam na osiągach tanich w utrzymaniu, to warto wybrać 2.0HDi 138KM – cichy i jak na swoją ilość koni bardzo pracowity. Jeśli szukacie czegoś tańszego, to najlepszym kompromisem będzie 1.4HDi 110KM. Też jest oszczędny, a patrząc na samą jazdę – niewiele gorszy od mocniejszego brata. Wśród silników benzynowych możecie znaleźć modną jednostkę wpakowaną w modne nadwozie – jest mała, tylko 1.6l, mocna dzięki doładowaniu – 152KM, oraz jak na swoją moc względnie oszczędna, bo nie powinna przekraczać 10l/100km nawet przy szybszej jeździe. Najmniejszy, benzynowy 1.4l 90KM nie pasuje do C4, bo usypia go pod każdym względem. Najlepszym wyborem będą jednostki 1.6l o mocach 110, 122, a nawet 140KM. Trochę przesadzają ze zużyciem paliwa, ale mają jeden z lepszych stosunków cena/osiągi/paliwo w tym modelu.

czytaj więcej
Powagosław
Niewiele Citroenów, a w szczególności żaden jego kompakt i mniejsze auta nie wyglądał tak nieskazitelnie elegancko. Żyjemy widocznie w czasach, w których wszystkie marki poszukują czegoś takiego, jak uniwersalna formuła i dlatego samochody są coraz bardziej do siebie podobne. Czy C4 jest idealnym kompaktem? Wygląda jakby był. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem rozdarty jak koszula Demi Moore w filmie „Striptiz”. Z jednej strony, to jasne – nowy C4 wygląda wybornie. Z drugiej, czy to jeszcze Citroen? Taki… hm… typowy, pozbawiony iskry citroenowskiego surrealizmu? Muszę się z tym przespać. Z tą koszulą oczywiście. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1587 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 147 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78,5 x 82 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~Kacper
Citroen C4 I
Coupe 1.6 i 16v 110KM 81kW
Kupiłem C4 jako pierwsze auto po zdaniu prawa jazdy. Na odbiór końcowy mojej opinii musi rzutować fakt, że był to jeden z najtańszych (i prawdopodobnie najbrzydszych) egzemplarzy w kraju. Z obecnej perspektywy o wielu rzeczach mógłbym mówić inaczej i na wiele spraw mógłbym głośno narzekać. Jednak przez ponad trzy lata Citroen, przy odpowiednim o niego zadbaniu, zagwarantował mi kilkadziesiąt tysięcy bezproblemowo pokonanych kilometrów. Bez żadnej poważnej awarii i w stosunkowo komfortowych warunkach. Wydaje mi się, że to dość istotne czynniki przy pierwszym samochodzie :)
3,1
~marecki
Citroen C4 I
Coupe 1.6 i 16v 110KM 81kW
Kupiłm go (1.6 110 km) w 2007 r., a po trzech latach sprzedałem, bo sypała się usterka po usterce; hamulce, klapa, sprzęgło, itd. Może trafiłem na trefny egzemplarz, nie wiem. Podobała mi się sylwetka (coupe jest super), oryginalna kierownica, wygodne siedzenia, trzymanie się toru jazdy, ale spalanie było straszne, bo 10-12 w mieście, a 7-8 na trasie. I te usterki już po 2 latach. Dziś wiem, że bym C4 już nie kupił. Od 10 lat jeźdźę hondami civic i różnica jest niebotyczna. Nie ma nawet sensu porownywać tych samochodów, a szkoda, bo citroeny są ładne.
4,4
~max87
Citroen C4 I
Coupe 1.6 i 16v 110KM 81kW
Posiadam wersje coupe z silnikiem benzynowym 1.6 110KM rocznik 2006. Jestem pierwszym właścicielem. Podczas 11 lat użytkowania tego modelu jedyną awarie jaką miałem to: wymiana rozrusznika w 3 roku użytkowania. W mojej cytrynie żadne inne poważne usterki nie wystąpiły. Z małych rzeczy tak jak w artykule: czas wymienić siłowniki tylnej klapy, i zauważyłem początki korozji na klapie od wewnętrznej strony. Brak innych oznak korozji (nadowzie / podwozie). Poza tym auto regularnie serwisowane. Po wymianie rozrządu i sprzęgła przy przebiegu 118tys km auto zaczęło spalać około 0,5 l mniej paliwa zarówno w mieście jak i trasie. Zaryzykowałem kupno C4 i w moim przypadku poza rozrusznikiem nie miałem żadnych nieprzewidzianych wydatków. Jedyny minus jaki widzę to brak 6biegu. Silnik osiąga 3tys obrotów przy 95km/h. Na autostradzie jest głośno. ale spalanie przy 140 (wg wskazań nawigacji) to wg komputera 8,6. To wynik często niewiele gorszy od nowoczesnych malutkich doładowanych mocniejszych i 6biegowych jednostek benzynowych.
Średnie spalanie dla Citroen C4 I Coupe 1.6 i 16v 110KM 81kW 2004-2008
8,2
l/100 km
9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Citroen C4 I
Coupe 1.6 i 16v 110KM 81kW
Jeżdżę Citroenem od 65 000 km na gazie. Jestem bardzo zadowolony instalacja Lovato Smart. Spalanie minimalnie większe niż benzyny max 10%, a oszczędność przy większych przebiegach olbrzymia. Robię często po 80 km dziennie dojazd trasa miasto. Spalanie jak wiadomo uzależnione jest od stylu jazdy i prędkości. Citroenem z lpg da się jeździć ekonomicznie, szczególnie w trasie do 120 km/h . 4 i 5 są bardzo elastyczne. Często jeżdżę na tempomacie. do 90 kmh spala około 7,5 l lpg . Jazda po mieście to już większe spalanie. trudno mi powiedzieć teraz ile bo nie jeżdzę tylko po mieście ale przy ciężkiej nodze korkach i jeździe od świateł do świateł można spokojnie przekroczyć 10l/100km. Ceny części na przystępnym poziomie. Pancerne zawieszenie idealne na nasze drogi. Ma jakieś drobne bolączki ale ogólnie jestem zadowolony, mamy go od nowości z salonu ma już przejechane prawie 250 000 km. było robione raz sprzęgło raz amortyzatory + poduszki, katalizator i chłodnica klimy. Wszystko przy przebiegu około 180 000 - 200 000 km. Pozdrawiam
7,8
Citroen C4 I
Coupe 1.6 i 16v 110KM 81kW
9,6l/100km przy zimnym silniku na krótkich odcinkach pokonywanych dynamicznie. Tu zdecydownana przewaga jazdy w mieście - klima non-stop, światła, postoje w korkach. 7,2l/100km jadąc w cyklu 40% miasto (bez popisów rajdowych);wg komputera średnia prędkość przejazdu poniżej 25km/h i 60% trasa ze średnią prędkością przejazdu na poziomie nieco powyżej 70km/h - klima non-stop, światła. 6,6l/100km jadąc na odcinku 450 km drogami krajowymi i wojewódzkimi. Średnia prędkość przejazdu 75km/h - klima jw. + światła.
8,8
Citroen C4 I
Coupe 1.6 i 16v 110KM 81kW
Fabryczne dane o spalaniu, to dla mnie jedno wielkie nieporozumienie, by nie rzec blaga. W Łodzi spalanie w ciągu dnia na dystansie 10-20 km przy umiarkowanych korkach sięga nawet 12, 5 litra! I proszę: nie mam ciężkiej nogi, jeżdżę od 25 lat, miałem 7 samochodów i żaden nie palił tak dużo. Ciekaw jestem czy mój egzemplarz jest WYJąTKOWY! Proszę o komentarze! Wizyta w salonie tylko potwierdziła moje przeczucie, że producent nie przyzna się do takiego spalanie i będzie twierdził, że należy inaczej (a może gdzie indziej?!!- we Francji?) jeździć. marc

Usterki Citroen C4 I

Liczba wpisów: 24
Silnik nie odpala, rozrusznik kręci, econome mode
  • Citroen C4 I Coupe 1.6 HDI 92KM 68kW 2004-2008
  • silnik
Witam Wczoraj kupiliśmy Citryne c4 cupe 1.6HDI 92km z 2007 roku, autko podczas oględzin było zapalane i gaszone kilku krotnie żadnych objawów problemow... sprzedawca mówił ze auto stało w garażu jakiś czas nie używane dostał służbówkę, w trasie do domu 150km akutko było żwawe i dynamiczne nie było jakoś specjalnie katowane max 120km/h, będąc kilometr od domu auto zgasło ( licznik pokazywał rezerwe i 60km zasiegu ) pojawił sie komunikat "antipollution fault " zapaliłem go ponownie nie wszedł w tryb awaryjny ani nie ubywało mu mocy kilka godzin pozniej chcielismy ponownie go odpalic i wtedy główny wyświetlacz nie zapalił się, tylko kontrolki i zaraz zgasły na ekranie mniejszym pojawił się napis "economy mode active" mając peugota wiedzielam oco chodzi o slaby akumulator i tez tak było został naładowany przez 4-5h wszystko było ok wyszwietlacz działał lecz sinlink nadal nie odpala, rozrusznik kreci normalnie, wszystkie bezpieczniki sa sprawdze i sprawne... proszę o pomoc Z poważaniem Łukasz elektroniczny system odcięcia rozruchu? elektryka?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Zawieszenie przednie
  • Citroen C4 I Coupe 1.6 i 16v 110KM 81kW 2004-2008
  • zawieszenie
Słyszalne stuki z okolicy koła podczas przejeżdżania przez nierówności ale co dziwne tylko podczas jazdy na skręconych kołach. Przy jeździe na wprost nic takiego się nie dzieje. Czy ma ktoś pomysł co może być przyczyną? Dodam tylko, że badania na szarpakach i to w kilku różnych warsztatach nie wykazały żadnych luzów w przednim zawieszeniu... dziwne :(
Problem rozwiązany
1 komentarz
Stycznik otwarcia klapy bagażnika
  • Citroen C4 I Coupe 1.6 i 16v 110KM 81kW 2004-2008
  • instalacja elektryczna
  • 139 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 2
Zużycie plastikowej rączki służącej do otwierania bagażnika. W skutek czego stycznik pod spodem może się uszkodzić całkowicie. U mnie akurat problem był w tym, że rączka nie odbijała i bagażnik otwierał się sam. Po rozebraniu całego plastiku na klapie dołożyłem tam sprężynkę - problem rozwiązany. Przy rozbieraniu uwaga na rozbieranie samej klamki - ten plastik w kolorze nadwozia mam już przytwierdzony na kleju.. ;/ - z mojej winy.
Citroen C4 I Coupe