Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Citroen C4 I Grand Picasso

Lata produkcji: 2004 - teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Komentarze redakcji

Powagosław: Niewiele Citroenów, a w szczególności żaden jego kompakt i mniejsze auta nie wyglądał tak nieskazitelnie elegancko. Żyjemy widocznie w czasach, w których wszystkie marki poszukują czegoś takiego, jak uniwersalna formuła i dlatego samochody są coraz bardziej do siebie podobne. Czy C4 jest idealnym kompaktem? Wygląda jakby był.
Luzacjusz: Jestem rozdarty jak koszula Demi Moore w filmie „Striptiz”. Z jednej strony, to jasne – nowy C4 wygląda wybornie. Z drugiej, czy to jeszcze Citroen? Taki… hm… typowy, pozbawiony iskry citroenowskiego surrealizmu? Muszę się z tym przespać. Z tą koszulą oczywiście.

Dane techniczne Citroen C4 I Grand Picasso

Podstawowe parametry Citroen C4 I Grand Picasso

Liczba drzwi
5
Pojemność baku
60 l

Wymiary zewnętrzne Citroen C4 I Grand Picasso

Długość
4590 mm
Szerokość
1830 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi
2100 mm
Wysokość
1660 mm
Wysokość z relingami dachowymi
1690 mm
Rozstaw osi
2728 mm
Rozstaw kół - przód
1505 mm
Rozstaw kół - tył
1539 mm
Zwis przedni
995 mm
Zwis tylny
867 mm

Wymiary wewnętrzne Citroen C4 I Grand Picasso

Odległość od siedziska przedniego do dachu
966 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu
973 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu
1508 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu
1493 mm

Wymiary bagażnika Citroen C4 I Grand Picasso

Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone)
670 l
Szerokość pomiędzy nadkolami
1346 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy
1030 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą
1800 mm

Opony Citroen C4 I Grand Picasso

Szerokość
od 205 do 215 mm
Profil
od 50 do 65 %
Średnica
od 15" do 17"

Szkic techniczny Citroen C4 I Grand Picasso

Szkic techniczny Citroen C4 I Grand Picasso
zobacz dane techniczne

Oceny Citroen C4 I Grand Picasso

Średnia ocena modelu

na podstawie 45 opinii

4.42

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Widoczność

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Ergonomia

Wady

- Układ jezdny

- Drobne usterki

- Skrzynia biegów

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (94%)
NIE (6%)

Wybrane oceny kierowców Citroen C4 I Grand Picasso

To mój pierwszy francuski samochód i muszę przyznać, że jestem pozytywnie zaskoczony. Wcześniejsze samochody to 2 Toyoty najpierw Corolla, potem ... więcejAvensis i z obu tych aut po przejechaniu ponad 150 000 km byłem zadowolony, serwis Toyoty także bardzo dobry. Zatem naturalnym krokiem miał być Verso - wersja sol plus ze skrzynią multidrive i silnikiem 1.8 147km benzyna, bez turbo. Decyzja o zakupie była już bliska, jednak tym razem 2 czynnniki zadecydowały, że nie kupiłem Toyoty: cena - Verso kosztowało ponad 20 000 więcej niż Picasso oraz wyposażenie - mimo wyższej ceny słabsze np. brak ksenonów. Do tego bagażnik w wersji 7 osobowej skromny jak na rodzinnego vana. Poszukiwałem vana ze skrzynią automatyczną, dużym bagażnikiem i bogatym wyposażeniem oraz oczywiście w dobrej cenie. Przed zakupem testowałem kilka minivanów - pierwszy planem był zakup VW Tourna z uwagi na skrzynie DSG, ale cenowo to była przepaść, VW był o ponad 25 000 droższy przy podobnym wyposażeniu - wersja 1.4 TSI 140 KM Higline DSG, dalej kusił mnie mocno Ford Galaxy, był największy z testowanych vanów, ale też zdecydowanie najdroższy 35 000 różnicy - wersja 2.0 Ghia PowerShift. Początkowo francuskich marek nie odwiedzałem np Renault Grand Scenic zwyczajnie mi się nie podobał, jest taki jamnikowaty. Citroen skusił mnie bardzo bagatym wyposażeniem - wersja exclusive 1.6 THP (156 KM) MCP z m.in. skrętnymi biksenonami, szklanym dachem, roletami przeciwsłonecznymi na wszystkie szyby z tyły, przestronnym wnętrzem i bardzo dobrą ceną - 26% rabatu od ceny katalogowej. Po przejechaniu ponad 12000 km wrażenia z jazdy są pozytywne, dobrym testem był wyjazd wakacyjny 5 osobowej rodziny (2+3), z tyłu spokojnie zmieściły się 3 foteliki i co ważne dzieci były w stanie samodzielnie zapiąć pasy, bagażnik zmieścił sporą ilość bagażu + duży wózek, a na haku jechały 3 rowery + 4 na dachu. Silnik spokojnie dawał sobie rade. Pochwalić nalezy także bardzo wygodne przednie fotele, po przejechaniu 700 km nie czuje się tego w plecach. Trzeba przyznać, że samochód urzeka także swoim zewnętrznym wyglądem np. pięknie zaprojektowane tylne lampy led, super to wygląda w nocy i jest dobrze widoczne. Generalnie ma bardzo ładną linię nadwozia, a jazda nim sprawia kierowcy pzyjemność;-) Zobaczymy po 100 000km, czy moja opinia o serwisie Citroena i niezawodności będa zbliżone do Toyoty. ukryj
dodano 15.08.2011 przez
Jest to mój ósmy "Francuz" i muszę powiedzieć - najbardziej udany. Kupiłem go w wersji Exclusive, z bardzo przyzwoitym wyposażeniem ... więcej- nawigacja (o tym niżej), bi-ksenony, regulowane zawieszenie, czujniki parkowania przód i tył, klejone boczne szyby. Ze względów rodzinnych jestem skazany na duże auta i pomimo, że wolałbym za te same pieniądze limuzynę (cóż, mini VAN ma do szpanu -10 punktów), pomimo dokuczliwych choć drobnych usterek, jestem fanem tego samochodu. Jest fenomenalnie wprost pakowny, możliwościami aranżacji wnętrza bije na głowę wszelką konkurencję. Kto jeździ samochodem z dziećmi ten na pewno doceni takie niuanse jak ISO-FIX na WSZYSTKICH siedzeniach z tyłu (znajdźcie auto, które ma ISO-FIX na środkowym fotelu), rozkładane i podświetlane stoliki w oparciach przednich foteli, bagażnik w którym można przewieźć fortepian etc. Wsiada się do niego i siedzi jak na koźle w karocy. Widoczność 360 stopni (nie mówię o kamerze z nowego modelu C4). Dynamiczny i oszczędny silnik, wytłumione wnętrze, miękkie zawieszenie - pokonanie dystansu ponad 1000km na raz nie jest żadnym wyzwaniem. Oczywiście, jak każdy Francuz - są drobiazgi, które doprowadzają do pasji. Na przykład oryginalna nawigacja MyWay: zarówno heurystyka jak i jakość samych map budzi grozę, ktoś powinien za taki skandal wylecieć z roboty. Mam mapę w wersji 2012, na której sieć polskich autostrad wygląda mniej więcej jak za komuny. A dodam, że nawigacja ta kosztowała około 3000zł, natomiast aktualizacja map- coś koło 200?. Katastrofa. Na szczęście takich wpadek samochód ma naprawdę niewiele. ukryj
dodano 09.03.2014 przez
Jak na razie rewelacja. Bardzo komfortowy, mocny silnik, wyposażony właściwie we wszystko (brak tylko navi, bo nie chciałem). Z każdym ... więcejdniem mam więcej radości z zakupu, nie "odkryłem" nic co by mi tę przyjemność zepsuło. Jeśli były jakieś "odkrycia" to tylko in plus;) Duzo zabawnych gadżetów jak np. lampko-latarka czy fabryczny zapach (za to się Citroena kocha albo nie znosi - nieruchomy środek kierownicy, eletryczny ręczny, elektroniczny prędkościomierz). Ale to już kwestia upodobań - natomiast auto jako takie jest bardzo solidne. Uwagi jakie mam do auta (patrz dalej) dotycza w większości szczegółów (nie znam auta idealnego). Generalnie jednak jestem bardzo zadowolony z Cytryny. ukryj
dodano 10.12.2010 przez
Ocena może być tylko jedna. Kupno samochodu poprzedziłem dokładnym rozeznaniem rynku i godzinami spędzonymi w internecie. "Na sucho" Grand C4 ... więcejPicasso wydawał się znakomitym autem. Praktyka potwierdza te oczekiwania. Jest to samochód o ponadprzeciętnych walorach, zdolny do bardzo komfortowego przewiezienia 5-osobowej rodziny i sporej ilości bagażu. Poziom wyposażenia jest - w wersji SX Pack - bardzo wysoki. Nie brakuje w zasadzie niczego: ABS, ESP, 9 poduszek, pełna elektryka, tempomat, dobry system audio, rolety przeciwsłoneczne tylnych drzwi, atermiczna szyba, składane indywidualne podłokietnki przednich foteli. Niesamowita ilość miejsca na wszystkich fotelach i bonus - dwa dodatkowe miejsca chowane w podłodze bagażnika. Dodam, że są one całkiem komfortowe dla osoby o wzroście ok. 170 cm (mogę z czystym sumieniem pochwalić się, że wożę terściową w bagażniku:)). Mnóstwo schowków. Bardzo komfortowa pozycja za kierownicą, znakomita widoczność we wszystkich kierunkach. Silnik 1,6 HDI zapewnia wystarczające osiągi i zadowala się niewielką ilością paliwa. Wszystkie elementy dobrze wykonane i spasowane. No i na koniec to coś subiektywnego - to auto jest bardzo ładne, żeby nie powiedzieć piękne. Nowoczesne, ale nie ekstrawaganckie, szybko się nie opatrzy. Przesiadłem sie na nie ze zwykłego kombi i róznica jest kolosalna na korzyść C4. Jeżeli tylko ktoś nie boi się "Francuza" to mogę z czystym sumieniem polecić ten samochód. ukryj
dodano 07.09.2010 przez
Zobacz oceny Citroen C4 I Grand Picasso Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Citroen C4 I Grand Picasso

Pb
7,43 - 10,67
Na podstawie 7 raportów spalania
ON
4,90 - 9,77
Na podstawie 59 raportów spalania
LPG
8,67 - 10,77
Na podstawie 4 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Citroen C4 I Grand Picasso

Auto jak na swoją masę, a zarazem wygodę i komfort jazdy uważam, że spalanie jest na rozsądnym poziomie. Jednostka napędowa ... więcejw mojej cytrynie to silnik 2.0 diesel z pełną automatyczną skrzynią biegów {nie MPC}. W trasie jadąc do 140 km/h komputer wskazuje mi 6.2 I/100km, jeżdząc tylko w cyklu miejskim nigdy nie przekroczyłem 9 I/100km. Samochód jest idelnym autem do jazdy w dłuższe trasy. Przejechanie 1000 km jednorazowo nie stanowi większego problemu. Auto ma wiarygodny przebieg 94000 tys km (kupiłem w polskim salonie) , jak na to chwilę bez żadnych napraw poza sprawami eksploatacyjnymi typu filtry, oleje, klocki hamulcowe. Komfort i dynamika auta dla mnie na wysokim poziomie. Naprawdę polecam. Auto z drugiej ręki można kupić w rozsądnej cenie a na pewno będzie cieszyło na długi okres użytkowania. Pozdrawiam ukryj
dodano 11.10.2014 przez
witajcie. Na wstępnie napiszę, że w rodzinie nazywają mnie żydem dla spalania. Jeżdżę w myśl ECOdrivingu. niemal całą PL zjeźdżam ... więcejz tempomatem i limiterem << które to w ogromny sposób wpływają na oszczędność jazdy. Fakt w trasie króluje prędkość fana Depeche Mode 101km/h (depesze będą wiedzieli o co kaman) a w miescie limiter zapiety na 58km/h. posiadanie 16pkt zobowiązuje. :) Ale spokojnie jestem pro driverem wiec każdemu z was pokazuję kierunek abyście się za mną nie ciągnęli :)Części... fakt liczne rurki nie należą do tanich i często występuje ich brak, ale na słowo mi uwierzcie. do tej pory zjechałem dobre 20000 przez 4miesiace i auto jest meeeeeeeega oszczędne i nie ulega kontuzjom (żeby nie przechwalić :P ) ukryj
dodano 15.11.2013 przez
Samochód mam od 4 lat, przejechałem 92000km. Dla mnie silnik fenomenalny, nie uprawiam "pseudo-ecodriving" z obrotami 1000/min kosztem zafajdania filtru, ... więcejna ogół jeżdzę dynamicznie,a pomimo to spalanie w tym jakby nie było dużym, 7-osobowym aucie jest naprawdę znikome. Jeden z dostępnych liczników w samochodzie (są w sumie 3) używam jako długoterminowy,zlicza średnie spalanie na dystansie do 10000km. Jak na razie ani razu na takim dystansie nie przekroczyłem wartości 6,7l/100, wliczając w to np. wyjazdy na południe Europy, a więc cykl obejmował zarówno miasto, górskie drogi jak i niemieckie autobahn gdzie na ogół nie jeżdzę 120/h ukryj
dodano 09.03.2014 przez
Bardzo oszczędny przy rozważnej jeździe. Rozważna nie znaczy powolna. Spalanie 4,9l/100km osiągnąłem na trasie Hrubieszów-Warszawa przy śr. prędkości 77km/godz. Kto ... więcejjeździe po Polsce to wie, że nie jest to zły wynik jeśli jedzie się w weekend po południu. Sprawdzałem też na autostradzie(na komp. pokładowym)każdy pomiar ok 10km drogi wszystko na tempomacie. 110km/h-5,5l. 120km/h-6,5l. 130km/h-8l. Co mnie cieszy to zauważyłem spadek ok. 0,5l zużycia paliwa w mierę jak silnik się dociera. Najlepszy wynik na trasie jaki udało mi się dotąd osiągnąć to 3,9l ale to już jazda do 70-80km/h. Pozdrawiam, Mariusz ukryj
dodano 11.01.2011 przez
W normie wieku, jak na te gabaryty. Jeżdżąc 80% czasu w warszawskich korkach, spalanie średnio 7,5 do 8 litrów. W ... więcejzimę (chwilami przy paraliżu komunikacyjnym, średnie prędkości np. 1,5 km/h, generalnie śnieg po pas) na odcinku 185 km zmierzyłem średnio 10,5 i to na razie max, a trudno sobie wyobrazić gorsze warunki. Na trasie przy 100-120 około 6 l, przy 140 koło 7.2l. W małym mieście + dojazdy na wieś poniżej 7. Długie okresy miedzy przeglądami, ceny przegladów w teorii średnie ale o praktyce w tym względzie się dopiero przekonam;) ukryj
dodano 10.12.2010 przez
Zobacz raporty spalania Citroen C4 I Grand Picasso Dodaj raport spalania

Publikacje o Citroen C4

Przeczytaj pozostałe 18 publikacje o Citroen C4

Newsy o Citroen C4

Przeczytaj pozostałe 28 newsów o Citroen C4

Testy zderzeniowe Citroen C4 Euro NCAP

Citroen C4 Picasso DV6 ‘Confort’, LHD
Citroen C4 Picasso DV6 ‘Confort’, LHD
2013
Zobacz szczegóły
Citroen C4 1.6 Hdi, LHD
Citroen C4 1.6 Hdi, LHD
2010
Zobacz szczegóły
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Citroen

Lista silników Citroen C4 I Grand Picasso

Jaki slinik wybrać?

Wybór – całkiem spory. W ofercie nie ma mocnych diesli, ale wśród tych, które są można znaleźć coś ciekawego. Jeśli zależy wam na osiągach tanich w utrzymaniu, to warto wybrać 2.0HDi 138KM – cichy i jak na swoją ilość koni bardzo pracowity. Jeśli szukacie czegoś tańszego, to najlepszym kompromisem będzie 1.4HDi 110KM. Też jest oszczędny, a patrząc na samą jazdę – niewiele gorszy od mocniejszego brata. Wśród silników benzynowych możecie znaleźć modną jednostkę wpakowaną w modne nadwozie – jest mała, tylko 1.6l, mocna dzięki doładowaniu – 152KM, oraz jak na swoją moc względnie oszczędna, bo nie powinna przekraczać 10l/100km nawet przy szybszej jeździe. Najmniejszy, benzynowy 1.4l 90KM nie pasuje do C4, bo usypia go pod każdym względem. Najlepszym wyborem będą jednostki 1.6l o mocach 110, 122, a nawet 140KM. Trochę przesadzają ze zużyciem paliwa, ale mają jeden z lepszych stosunków cena/osiągi/paliwo w tym modelu.

Nowe Citroen C4

nowe Citroen C4
Citroen C4
ceny od 59 900 zł do 115 900

Citroen C4 II Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 110KM od 2015

w pakiecie FEEL

w cenie katalogowej brutto

59 900 zł

Wyposażenie standardowe
Lusterka boczne w kolorze nadwozia, podstawy czarne
Radio CD/MP3
Podłokietnik centralny przedni przesuwany + schowek zamykany + konsolaśrodkowa podwyższona
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Automatyczny (1 500 zł)
Pakiet SAM (4 000 zł)
Pakiet Miejski (1 200 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Automatyczny (1 500 zł)
Pakiet SAM (4 000 zł)
Pakiet Miejski (1 200 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 27 oferty Citroen C4

Dealerzy Citroen

AUTO AG

CITROEN BCM Citroen Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Jagiellończyka 38

Więcej

CAR-DROOM

CAR-DROOM Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Wysockiego 67

Więcej

CITROEN POLSKA SP Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS

CITROEN POLSKA SP. Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Al.. Krakowska 206

Więcej

CITROEN POLSKA SP Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS

CITROEN POLSKA SP. Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Puławska 338

Więcej

MW WANICKI

MW WANICKI Citroen Kraków

małopolskie, Kraków, Mogliska 120

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Citroen C4

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

4 357

Przejechany dystans

862 315 zł

Zatankowanego paliwa

177 421 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

506

Wydanych pieniędzy

201 715 zł

Średnie wydatki na auto

1 245 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

1 184

Wydanych pieniędzy

638 106 zł

Średnie wydatki na auto

3 939 zł

ZOBACZ 162 dzienniki kosztów Citroen C4 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Citroen C4

Liczba wpisów: 12
komentarzy(8)
komentarzy(1)
komentarzy(11)
komentarzy(1)
komentarzy(3)
Zobacz inne typowe słabe punkty Citroen C4 dodaj typowy słaby punkt