Szukaj

Informacje o Citroen C4 I Hatchback Facelifting

Lata produkcji: 2008 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy model niższej klasy średniej (segment C), produkowany od 2004 roku. Następca modelu Xsara. Projektantem auta był Donato Coco, główny designer marki. W 2006 roku C4 zdobył nagrodę World Car Design of the Year. Pod względem konstrukcyjnym, pierwsza generacja auta była spokrewniona z Peugeotem 308. Dostępna również w wersjach MPV (C4 Picasso i C4 Grand Picasso), sedan (w Chinach sprzedawanej jako C-Triomphe) i coupe. W 2008 roku C4 przeszedł face-lifting, a w 2010 roku na rynku debiutowała jego druga generacja, oferowana jedynie w wersji 5-drzwiowego hatchbacka.
czytaj więcej
Powagosław
Niewiele Citroenów, a w szczególności żaden jego kompakt i mniejsze auta nie wyglądał tak nieskazitelnie elegancko. Żyjemy widocznie w czasach, w których wszystkie marki poszukują czegoś takiego, jak uniwersalna formuła i dlatego samochody są coraz bardziej do siebie podobne. Czy C4 jest idealnym kompaktem? Wygląda jakby był. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem rozdarty jak koszula Demi Moore w filmie „Striptiz”. Z jednej strony, to jasne – nowy C4 wygląda wybornie. Z drugiej, czy to jeszcze Citroen? Taki… hm… typowy, pozbawiony iskry citroenowskiego surrealizmu? Muszę się z tym przespać. Z tą koszulą oczywiście. ~Luzacjusz

Citroen C4 I Hatchback Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4275 mm
Szerokość 1773 mm
Wysokość 1458 mm
Rozstaw osi 2608 mm
Rozstaw kół - przód 1505 mm
Rozstaw kół - tył 1510 mm
Zwis przedni 950 mm
Zwis tylny 717 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1442 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1432 mm
Szerokość pomiędzy nadkolami 1034 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 802 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1337 mm
Drzwi tylne - szerokość 953 mm
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Ergonomia + Stosunek jakość/cena + Karoseria

Wady

- Całokształt - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Dariusz
Citroen C4 I
Hatchback Facelifting 1.6 HDI 92KM 68kW
Samochód kupiłem przypadkowo, był z polskiego salonu, zadbany i z książką serwisową, to było dla mnie najważniejsze. Przejechałem nim do tej pory około 9tyś km. Zależało mi też na niskim spalaniu i stosunkowo prostej budowie. C4 spełnił te kryteria, nie jest to samochód idealny, jednak cena w stosunku do jakości jest bardzo dobra, jeśli przymkniemy oko na dziwaczne fotele, wielką dziwaczną kierownicę i średnie wyciszenie kabiny to otrzymamy sympatyczny i bezproblemowy w codziennej eksploatacji samochód.
3,3
~mmatla12
Citroen C4 I
Hatchback Facelifting 1.6 VTI 122KM 90kW
Jeżdzę C4 od 3,5 roku, w tym czasie zrobiliśmy razem ponad 120 tysięcy kilometrów. Pytanie - dlaczego przy tak dużym przebiegu Panie Macieju jeździ Pan Citroenem C4 1.6 VTI jest jak najbardziej na miejscu ! Faktycznie, nie jest to zbyt rozsądne i nie jest to smaochód/silnik do tak dużych przebiegów, mimo to jako nasz daily car C4 jest zmuszony do towarzyszenia nam na codzień. WYPOSAŻENIE - Ocenę samochodu zacznę od krótkiego opisu wyposażenia - wyposażenie jest w zasadzie pełne (oprócz dużego ekranu NAVI) 2strefowa klimatyzacja, tempomat, dobre audio, wszystko sterowane z kierownicy, automatyczne światła, automatyczne wycieraczki itp. KABINA - Przestrzeni w samochodzie jest naprawdę dużo - zdecydowanie więcej niż w kompaktach takich jak Fiat Bravo, Opel Astra czy też legendarny VW Golf V generacji, minimalnie cierpi na tym bagażnik który ma pojemność 320 litrów - o 80 mniej niż Fiat Bravo (w kole zapasowym znajduje się zbiornik gazu, koło jest w bagażniku więc zrozumcie, że tym bardziej jest ciasno "na pace") Przednia szyba jest oddalona od kierowcy w znaczy sposób, dzięki temu kierowca czuje się bezpiecznie i może trochę jak w Vanie. KOMFORT JAZDY - na najwyższe uznanie zasługuje system audio, 6 glośników sprawia, że sluchanie muzyki sprawia dużą przyjemność, zaznaczam, że porównuję samochód do takich modeli jak Skoda Superb, Audi A4 z systemem BOSE, Seat Leon II generacji czy też VW Golf VII. Kilka razy w miesiącu pokonujemy razem trasy 400-800 km w których nieodłącznym kompanem jest tempomat, bardzo intuicyjny i wygodnie obsługiwany z kierownicy. Z uwagi na wyższą wersję wyposażenia warto podkreślić bardzo miękkie plastiki, brak skrzypienia oraz niesamowicie wygodne fotele i ładną tapicerkę (ostatnio wypraną - warto). W temacie komfortu nie moge nie wspomnieć o znakomitych światłach, przebić na trasie mogą je jedynie ledowe nowoczesne światła, C4 ma naprawdę świetne oświetlenie ! SILNIK - 1.6 VTI 120 koni mechanicznych, zmierzona prędkość maksymalna to 198 km/h, z własnego doświadczenia prędkość komfortową określam na maksymalnie 140 km/h, powyżej tej prędkości robi się delikatnie niestabilnie, głośno a spalanie przekracza 10l/100km. Silnik nie jest ekonomiczny ale o tym w kolejnym akapicie. Przyśpieszenie jest poprawne - około 10 sekund do 100 km/h, elastyczność jest bardzo słaba, silnik budzi się powyżej 3000 obrotów na minutę. Skrzynia 5 biegowa - brakuje 6 biegu w trasie. SPALANIE - miasto 8,5 litra/100km trasa przy 130 km/h - 7,6 l/100km trasa przy 140 km/h - 8,4 l/100km trasa przy 90 km/h - 6,4 l/100km do LPG doliczcie proszę 20% - zrobiłem na gazie 120 tysięcy kilometrów więc weźcie tą wartość za pewnik + spadek mocy ale o tym w mojej ocenie instalacji gazowej. Podsumowywując: Samochód zdecydowanie do jazdy po mieście, wygodny, funkcjonalny i cały czas wyglądający świeżo. Jeśli jeździsz powyżej 20 tysięcy kilometrów rocznie - rozważ większy model :) nie pytaj dlaczego ja dalej nim jeżdzę... albo zapytaj jeśli chcesz, chętnie pomogę i rozwieję Wasze wątpliwości na temat Citroena C4 pierwszej generacji. W razie pytań zapraszam do kontaktu :)
3,6
~Konjak
Citroen C4 I
Hatchback Facelifting 1.6 HDI 110KM 81kW
Bardzo fajny i oszczędny samochód dla rodziny 2 + 1. Nawet dwójką dzieci byłoby wygodnie. Do czasu aż się całkowicie posypał w wieku 12 lat, był bardzo tani w użytkowaniu. Jeździło się nim wygodnie, nie palił dużo, części i bierzące zużycie nie kosztowały dużo. Dość wygodne i wystarczająco pojemne auto. Po tym jak skonczył 12 lat nagle w przeciągu kilku miesięcy posypało się mnóstwo elementów - turbina, EGR, DPF, katalizator, sprzęgło, wtryski.
Średnie spalanie dla Citroen C4 I Hatchback Facelifting
7,0
l/100 km
4,6 – 6,1
l/100 km
8,6 – 9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
Citroen C4 I
Hatchback Facelifting 1.4 16v 88KM 65kW
Spalanie 8,1 przy delikatniejszym operowaniu pedałem gazu. Autostrada około110km/h, chyba że wyprzedzam, ale bez redukcji. Miasto 10% całości, mało korków, średnia prędkość do 30 km/h. 10,2 spalanie przy szybszej jeździe, autostrada 120km/h i szybciej, wyprzedzanie z redukcją. opony Dębica opory toczenia C. 7,5L/100km taka jazda zabija, do 100km/h, zero dynamiki ... Moje średnie spalanie jest na poziomie 9-9,3 litra gazu, wtedy się nie męczy człowiek a i po mieście żółwie nie wyprzedzają. Pozdrawiam
4,4
Citroen C4 I
Hatchback Facelifting 1.6 HDI 92KM 68kW
witam wszystkich jestem zwolennikiem aut niemieckich i one są najlepsze bo wszyscy imi jeżdżą i się nie psuja chociaż ten się wł ogóle nie psuje a golf się ciągle psuł a był nowy to i tak sadze że to kwestia szczęścia lub pechu niemieckie na pewno są lepsze palił mi 5,4-6 kupiłem z przebiegiem 74 500 po przejechaniu 15000 stwierdziłem że zaraz będzie się psuł bo to dziwne i wymieniłem filtry oleje wraz z skrzynia i płyny wszystkie założyłem jeszcze światła do jazdy dziennej teraz auto jest rześkie i pali średnio z delikatną noga 4,5-5 l ostro w warszawie na krótkich dystansach do 6,2 jazda z nogą w podłodze do 170km\h nawet lecz naokół się nie pali i się nie spieszę na trasie zejście poniżej 4 l to nie wyczyn jadąc do hiszpanni średnio 104-116 się wahało czasem szybciej i wolniej jatko na drodze a spalanie 3,6 l 3 osoby i bagaże tylko opony odpompowałem wyliczone z tankowania do pełna w mieście komputer nie oszukuje na trasie zawyża wcześniej było różnie przy nie nerwowej jeździe auto dziękuje wydaje mi się że auto może mieć jakiś błąd albo trafił mi się jakiś super olej czy coś bo to nietypowe i widzę że pali mniej niż golf 4 ale tu nie słychać motoru i niema tego głosu to nie to ale nie popsuł mi się i niech będzie że polecam przebieg 240000 muszę go sprzedać bo jeszcze się nie psuje wymieniłem pierdołki w zawieszeniu i rozrząd może to dzięki temu że ma 1,6 i tylko 90 koni jak golf i też się trzyma
4,8
Citroen C4 I
Hatchback Facelifting 1.6 HDI 92KM 68kW
właśnie dlaczego niema 66kw 90 koni demon oszczędności 5,9 75% miasto z klimą do 140km ostro światła i całość w 70% jazdy brzmi niemal nierealnie jak to pisze ale tak jest pomiary są proste zawsze leje do pełna a 5,9 to max na trasie przy 105-115 za granicą i braku hamowania na luzik 3,8 komputer pokazywał 3,9 ale trzeba mieć delikatna nogę nie wiem czemu ale moje auto lepiej przyspiesza jak nie wciskam w podłogę tylko wraz ze wzrostem prędkości wciskam głębiej w podłogę auto waży 1356kg i jest w ful opcji najszybciej jechałem 189 i z 8-9 wzrost trwał z 20s wiec więcej pewnie nie pójdzie ale tego się już chyba nie chce dowiedzieć pozdrawiam a mam 79,500na przebiegu 90 koni

Usterki Citroen C4 I

Liczba wpisów: 24
Silnik nie odpala, rozrusznik kręci, econome mode
  • Citroen C4 I Coupe 1.6 HDI 92KM 68kW 2004-2008
  • silnik
Witam Wczoraj kupiliśmy Citryne c4 cupe 1.6HDI 92km z 2007 roku, autko podczas oględzin było zapalane i gaszone kilku krotnie żadnych objawów problemow... sprzedawca mówił ze auto stało w garażu jakiś czas nie używane dostał służbówkę, w trasie do domu 150km akutko było żwawe i dynamiczne nie było jakoś specjalnie katowane max 120km/h, będąc kilometr od domu auto zgasło ( licznik pokazywał rezerwe i 60km zasiegu ) pojawił sie komunikat "antipollution fault " zapaliłem go ponownie nie wszedł w tryb awaryjny ani nie ubywało mu mocy kilka godzin pozniej chcielismy ponownie go odpalic i wtedy główny wyświetlacz nie zapalił się, tylko kontrolki i zaraz zgasły na ekranie mniejszym pojawił się napis "economy mode active" mając peugota wiedzielam oco chodzi o slaby akumulator i tez tak było został naładowany przez 4-5h wszystko było ok wyszwietlacz działał lecz sinlink nadal nie odpala, rozrusznik kreci normalnie, wszystkie bezpieczniki sa sprawdze i sprawne... proszę o pomoc Z poważaniem Łukasz elektroniczny system odcięcia rozruchu? elektryka?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Zawieszenie przednie
  • Citroen C4 I Coupe 1.6 i 16v 110KM 81kW 2004-2008
  • zawieszenie
Słyszalne stuki z okolicy koła podczas przejeżdżania przez nierówności ale co dziwne tylko podczas jazdy na skręconych kołach. Przy jeździe na wprost nic takiego się nie dzieje. Czy ma ktoś pomysł co może być przyczyną? Dodam tylko, że badania na szarpakach i to w kilku różnych warsztatach nie wykazały żadnych luzów w przednim zawieszeniu... dziwne :(
Problem rozwiązany
1 komentarz
Stycznik otwarcia klapy bagażnika
  • Citroen C4 I Coupe 1.6 i 16v 110KM 81kW 2004-2008
  • instalacja elektryczna
  • 139 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 2
Zużycie plastikowej rączki służącej do otwierania bagażnika. W skutek czego stycznik pod spodem może się uszkodzić całkowicie. U mnie akurat problem był w tym, że rączka nie odbijała i bagażnik otwierał się sam. Po rozebraniu całego plastiku na klapie dołożyłem tam sprężynkę - problem rozwiązany. Przy rozbieraniu uwaga na rozbieranie samej klamki - ten plastik w kolorze nadwozia mam już przytwierdzony na kleju.. ;/ - z mojej winy.
Citroen C4 I Hatchback Facelifting