Szukaj

Informacje o Citroen C4 I Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW 2004-2008

Lata produkcji: 2004 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia

Wybór – całkiem spory. W ofercie nie ma mocnych diesli, ale wśród tych, które są można znaleźć coś ciekawego. Jeśli zależy wam na osiągach tanich w utrzymaniu, to warto wybrać 2.0HDi 138KM – cichy i jak na swoją ilość koni bardzo pracowity. Jeśli szukacie czegoś tańszego, to najlepszym kompromisem będzie 1.4HDi 110KM. Też jest oszczędny, a patrząc na samą jazdę – niewiele gorszy od mocniejszego brata. Wśród silników benzynowych możecie znaleźć modną jednostkę wpakowaną w modne nadwozie – jest mała, tylko 1.6l, mocna dzięki doładowaniu – 152KM, oraz jak na swoją moc względnie oszczędna, bo nie powinna przekraczać 10l/100km nawet przy szybszej jeździe. Najmniejszy, benzynowy 1.4l 90KM nie pasuje do C4, bo usypia go pod każdym względem. Najlepszym wyborem będą jednostki 1.6l o mocach 110, 122, a nawet 140KM. Trochę przesadzają ze zużyciem paliwa, ale mają jeden z lepszych stosunków cena/osiągi/paliwo w tym modelu.

czytaj więcej
Powagosław
Niewiele Citroenów, a w szczególności żaden jego kompakt i mniejsze auta nie wyglądał tak nieskazitelnie elegancko. Żyjemy widocznie w czasach, w których wszystkie marki poszukują czegoś takiego, jak uniwersalna formuła i dlatego samochody są coraz bardziej do siebie podobne. Czy C4 jest idealnym kompaktem? Wygląda jakby był. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem rozdarty jak koszula Demi Moore w filmie „Striptiz”. Z jednej strony, to jasne – nowy C4 wygląda wybornie. Z drugiej, czy to jeszcze Citroen? Taki… hm… typowy, pozbawiony iskry citroenowskiego surrealizmu? Muszę się z tym przespać. Z tą koszulą oczywiście. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 147 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78,5 x 82 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,6
~DK
Citroen C4 I
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
Spalanie podane z 33 000 km na LPG, do tego doliczyć trzeba 1.5l benzyny Bardzo mieszane uczucia mam z tego auta, bo z jednej strony jest TANI, z świetnym pancernym silnikiem z drugiej strony, ergonomia wnętrza... generalnie, takie pojęcie w tym samochodzie nie istnieje, wnętrze wg mnie to jest porażka, niektóre rozwiązania w środku, to jest totalne nieporozumienie. Poza tym, to auto w miarę żwawe, te 110km w tych cieńszych niż puszka blachach robi robotę, nie jest to demon prędkości, ale da się tym wyprzedać i jeździć.
4,7
~Igor P.
Citroen C4 I
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
Autem jeżdżę już 3 lata i pomimo, że kupiłem jako 'tanią używkę' to służy mi bez zastrzeżeń. Występują awarie typowe dla aut francuskich - szyby się czasem zacinają, nie zawsze przełączy się nawiew, nagminnie palące się żarówki itp. Ogólnie elektryka i elektronika w tych autach do najlepszych nie należy. Szczególnie jeśli jest w dany dzień duża wilgotność powietrza. ALE cieszę się, że nie jest to panewka, uszczelka pod głowicą czy inne naprawy które szybko podwoiłby wydatek na ten samochód. Z czystym sercem polecam każdemu jako daily. Jedyną wadą tego samochodu to 5-cio biegowa skrzynia biegów
4,1
~aniolek_MG
Citroen C4 I
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
Auto średniej klasy. Dobrze się prowadzi, zadowalająca dynamika przy tylko 4 biegach. Dość duże spalanie, zwłaszcza w mieście. Dobry silnik starszej generacji (resurs 300 tys. km), świetny japoński automat. Wygodne fotele i wystarczająco dużo miejsca dla pasażerów z tyłu (nawet tych wysokich). Spory bagażnik z rozkładaną przegrodą (rzadkość!). Elektryka wrażliwa na wilgoć (jak to u "francuzów"). Drobne awarie włączników podnoszenia szyb i oświetlenia bagażnika. Przy spokojnej ("kulturalnej") jeździe jest to rodzinny samochód na wiele lat.
Średnie spalanie dla Citroen C4 I Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW 2004-2008
8,0
l/100 km
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Citroen C4 I
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
C4 z sekwencyjną instalacją gazową stag 4 z wtryskami hana 2000.Silnik przeszedł regulacje po przejechaniu 1 tyś. km na instalacji gaz. i od tamtego momentu rozpocząłem przeliczanie kilometrów na ilość tankowanego paliwa i tu szok,bo średnio na 40 litrach gazu robi między 350 a 430 km,ale do tej pory częściej tej dolnej granicy.Autkiem jeżdżę do pracy (8 km w cyklu miejskim) i na zakupy(20-30km w cyklu mieszanym).Na trasie na benzynie spalił 6.5 l,a wokoło komina 8,5 l.Zdecydowanie odradzam gazowanie tego modelu z tym silnikiem dlatego że instalacja bardzo długo się amortyzuje.
6,6
Citroen C4 I
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
Nie wiem jak ludzie nim jeżdżą ze tak dużo im pali? Przed zakupem sprawdzałem tutaj opinie i niektórzy pisali że zużycie paliwa to czasami 10 litrów. Moje wyniki pochodzą z okresu zimy. Samochód stoi na dworzu cały czas a do pracy mam 5 km więc teoretycznie najgorsze rozwiązanie i nie pali mi więcej niż 7.1. Spalanie sprowadza się do tego że na liczniku jest cały czas 7.0. Na dłuższej trasie 150 km spalił mi 5.7. Oczywiście ja jeżdżę spokojnie. do 90 km/h. Kiedyś go przycisnąłem to faktycznie spalił dużo koło 8/9 litrów. W każdym bądź razie gazu sie na chwile obecną nie opłaca wkładać, chyba że nasz rząd sie nie opamięta
8,7
Citroen C4 I
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
Przy tym samochodzie naprawdę dużo zależy od techniki. Jeżdżę głównie po mieście i na początku spalił mi 11 litrów/100km przy srednio 20 km trasie. Jednak było parę niesprzyjających warunków. Część drogi w remoncie i dość spore korki codziennie, opony do wymiany i ja jako kierowca po długiej przerwie. Po trzech miesiącach gdy droga została wyremontowana i nie mam korków do pracy, zimowych oponach i trochę obyciu z samochodem potrafię zejść do 9.2 w mieście. Co do trasy to jest dość oszczędny jak na 1.6. Spalanie poniżej 7 litrów nie jest problemem. Na autostradzie nie jeżdżę więcej niż 130 bo auto nie ma 6 biegów i spalanie strasznie rośnie powyżej tej prędkości. W tej C4 mamy bardzo elastyczny 4 i 5 bieg i jak się nigdzie nie śpieszymy to możemy przyoszczędzić na paliwie, jednak trochę cięższa noga powoduje wiry w baku. Pozdrawiam

Usterki Citroen C4 I

Liczba wpisów: 24
Silnik nie odpala, rozrusznik kręci, econome mode
  • Citroen C4 I Coupe 1.6 HDI 92KM 68kW 2004-2008
  • silnik
Witam Wczoraj kupiliśmy Citryne c4 cupe 1.6HDI 92km z 2007 roku, autko podczas oględzin było zapalane i gaszone kilku krotnie żadnych objawów problemow... sprzedawca mówił ze auto stało w garażu jakiś czas nie używane dostał służbówkę, w trasie do domu 150km akutko było żwawe i dynamiczne nie było jakoś specjalnie katowane max 120km/h, będąc kilometr od domu auto zgasło ( licznik pokazywał rezerwe i 60km zasiegu ) pojawił sie komunikat "antipollution fault " zapaliłem go ponownie nie wszedł w tryb awaryjny ani nie ubywało mu mocy kilka godzin pozniej chcielismy ponownie go odpalic i wtedy główny wyświetlacz nie zapalił się, tylko kontrolki i zaraz zgasły na ekranie mniejszym pojawił się napis "economy mode active" mając peugota wiedzielam oco chodzi o slaby akumulator i tez tak było został naładowany przez 4-5h wszystko było ok wyszwietlacz działał lecz sinlink nadal nie odpala, rozrusznik kreci normalnie, wszystkie bezpieczniki sa sprawdze i sprawne... proszę o pomoc Z poważaniem Łukasz elektroniczny system odcięcia rozruchu? elektryka?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Zawieszenie przednie
  • Citroen C4 I Coupe 1.6 i 16v 110KM 81kW 2004-2008
  • zawieszenie
Słyszalne stuki z okolicy koła podczas przejeżdżania przez nierówności ale co dziwne tylko podczas jazdy na skręconych kołach. Przy jeździe na wprost nic takiego się nie dzieje. Czy ma ktoś pomysł co może być przyczyną? Dodam tylko, że badania na szarpakach i to w kilku różnych warsztatach nie wykazały żadnych luzów w przednim zawieszeniu... dziwne :(
Problem rozwiązany
1 komentarz
Stycznik otwarcia klapy bagażnika
  • Citroen C4 I Coupe 1.6 i 16v 110KM 81kW 2004-2008
  • instalacja elektryczna
  • 139 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 2
Zużycie plastikowej rączki służącej do otwierania bagażnika. W skutek czego stycznik pod spodem może się uszkodzić całkowicie. U mnie akurat problem był w tym, że rączka nie odbijała i bagażnik otwierał się sam. Po rozebraniu całego plastiku na klapie dołożyłem tam sprężynkę - problem rozwiązany. Przy rozbieraniu uwaga na rozbieranie samej klamki - ten plastik w kolorze nadwozia mam już przytwierdzony na kleju.. ;/ - z mojej winy.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 10
4,5
Citroen C4 I
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 99 tys. km
użytkowana przez: 42 tys. km
Silnik wprost idealny do montażu LPG - prosta, sprawdzona, wolnossąca jednostka. Instalacja zamontowana bezpośrednio po zakupie samochodu. Silnik pracuje bezproblemowo zarówno na benzynie jak i na LPG. Do tej pory nie miałem z nią żadnych problemów i nie spodziewam się ich w przyszłości, bo warsztat daje gwarancję na 5 lat lub 150000 km. Instalacja do najtańszych nie...
4,5
Citroen C4 I
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 99 tys. km
użytkowana przez: 42 tys. km
Silnik wprost idealny do montażu LPG - prosta, sprawdzona, wolnossąca jednostka. Instalacja zamontowana bezpośrednio po zakupie samochodu. Silnik pracuje bezproblemowo zarówno na benzynie jak i na LPG. Do tej pory nie miałem z nią żadnych problemów i nie spodziewam się ich w przyszłości, bo warsztat daje gwarancję na 5 lat lub 150000 km. Instalacja do najtańszych nie...
5,0
Citroen C4 I
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Praca silnika po montażu bez zmian. Instalacja, która jest w środku to BRC SQ 32, montowana zaraz po zakupie auta przy przebiegu 140 tys.km. Przeglądy są co 15 tys.km, wymiana filtrów, kontrola ustawień. Czasami filtry są czyste, ale 2 razy zdażyły się już mocno brudne. Kwestia słabego lpg. Sama instalacja pracuje bardzo dobrze. Nie mam i nie miałem żadnych problemów.
Citroen C4 I Hatchback