Szukaj

Informacje o Citroen C4 Picasso I 1.6 HDi 109KM 80kW 2007-2013

Lata produkcji: 2007 – 2013
Segment: VANy
Produkowany od 2007 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 88,3 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria
Średnie spalanie dla Citroen C4 Picasso I 1.6 HDi 109KM 80kW 2007-2013
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Citroen C4 Picasso I
Picasso 1.6 HDi 109KM 80kW
Wskazania komputera są bardzo zaniżone. Zazwyczaj trzeba dodać minimum 15% do tego co pokazuje komputer, czyli zamiast 5,8L jest 6,7L. Przy 110~120km/h spalanie realne jest około 6,1~6,3L powyżej 130km/h idzie kosmicznie w górę. W mieście przy ekstremalnym ecodrivingu można mieć wyniki poniżej 6L ale zazwyczaj trzeba liczyć się z 7~8,5L. Ogólnie silnik mimo pojemności 1560cm3 daje radę i przy tych gabarytach spalanie można zaakceptować ale to co pokazuje komputer to jest fikcja. Od teraz jak z kimś rozmawiam o spalaniu to pierwsze moje pytanie czy mówi o spalaniu na kompie czy na dystrybutorze.
5,9
Citroen C4 Picasso I
Picasso 1.6 HDi 109KM 80kW
Silnik i jego spalanie to największy atut tego auta, po 1 jednostka bez awaryjna mimo posiadanego filtra FAP, 80% jazda miejska na bardzo krótkich odcinkach wynoszących 4 do 5 km rano i powrót wieczorem z prędkościami 30km/h max 50km/h, FAP i EGR bardzo rzadko dają o sobie znać jeśli nie zwrócę uwagi kiedy zacznie się proces wypalanie objawiający się lekkim buczeniem wydechu dochodzącym z tyłu auta i włączeniem sie podgrzewaniem lusterek (niestety nie zapala sie żadna kontrolka od lusterek ani nie wyświetla sie żaden komunikat, rozwiązaniem jest nieco druciarskie ale proste i wiemy kiedy wypala się FAP a mianowicie montaż malutkiej diody w lusterku podłączonej pod kable od maty podgrzewającej ;) ) silnik zaczyna szarpać raz na jakiś czas, jakby się dławił, ale wystarczy wybrać się po za miasto i przejechać co najmniej 30 km z predkością min 80 do 120km/h z obrotami min 2000. Max spalanie w mieście przy dynamicznej jeżdzie z klimą latem to 7 l zimą to samo przy normalnej jeździe 6.5 l można zejść do minimum 5.5 l. Trasa to min 4l przy bardzo ekonomicznej jezdzie max 80 i przyspieszanie jak autosan pks, take realne do 120km/h to 5.5 do 140km/h 5.8 do 6.2 zalezne od warunków powyżej 140km/h 6.5 do 7 ale to już mało przyjemne powyżej 150 czuć i słychać ze to wyższe auto z silnikiem tylko 1.6. Skrzynia MCP przebieg nie potwierdzony 230 tys pewnie ze 100 więcej, filtr paliwa jak i olej z filtrm wymieniam co 10 tyś a paliwo zwykłe tanie ON z ciekawostek kilka razy tankowałem na pusty zbiornik do pełna paliwa premium typu V POWER diesel itp i nie zauważyłem żadnej poprawy osiągów czy też mniejszego spalania w porównaniu z najtanszymi na stacji. POLECAM TEN SILNICZEK DLA LUDZI KTÓRZY CENIĄ SOBIE TANIĄ EKSPLOATACJE, NIE POLECAM ŚCIGANTOM
5,4
Citroen C4 Picasso I
Picasso 1.6 HDi 109KM 80kW
Krótkie trasy i miasto wychodzi około 6,5. Autostrada 140km/h i więcej, wychodzi ponad 7 litrów. Brakuje 6 biegu. Jak ktoś jedzie przepisowo i max. 100km/h, to nie spali więcej niż 5 litrów. Ogólnie oszczędny.
Rdzewienie progów
  • Citroen C4 Picasso I 1.6 HDi 109KM 80kW 2007-2013
  • części blacharskie
  • 248 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 0
Przebieg: 247 500 km Się zaczęło już początkiem roku, kiedy to w marcu 2019 , tuż po zakończeniu zimy i umyciu auta z soli i błota zauważyłem purchle na lewym progu. Przy dokładnych oględzinach purchel zlokalizowałem też na prawym progu. Podjechałem to mojego lakiernika, który stwierdził, że jak chcę jeździć jeszcze parę lat to pasuje to zrobić. W tym celu kupiłem reparaturki, gotowe do wspawania. Niestety nie znalazłem chętnego do zrobienia tych progów w jakiejś przestępnej cenie. Miałem dwie, a w zasadzie jedną ofertę: 2,5-3 tys.zł za oba progi. Progi leżały więc w garażu, a auto jakoś się toczyło. Przebieg: 281 728 km Minęło półtorej roku i 34 tysiące kilometrów. Wreszcie znalazłem chętnego, który zajął się gnijącymi progami. Problem o tyle stał się dość pilny, że chyba po zimie nie byłoby już do czego spawać kupionych przeze mnie reparaturek. Odwiozłem więc samochód na 2 tygodnie do blacharza. W zakresie było wycięcie tego co potrzeba, wyczyszczenie reszty, wspawanie reparaturek, naprawa wszystkich koniecznych elementów, szpachla, malowanie podkładem, malowanie końcowe, konserwacja spodu i konserwacja naprawianych profili. Gwarancja na nie pojawienie się purchli 5 lat. Zobaczymy, na razie jestem zadowolony z efektu. Problem chyba pojawia się w tych autach nagminnie, widzę w spotykanych na drogach C4 Picasso podobny problem.
Błąd prezentacji licznika przebiegu do przeglądu
  • Citroen C4 Picasso I 1.6 HDi 109KM 80kW 2007-2013
  • inne
Witam. Powiedzcie co o tym sądzić. Kupiłem auto w styczniu 2011 z przebiegiem 147tyś.km. Auto było serwisowane mając przebieg 140tyś.km (wpis w książce). Komputer pokazywał że do przeglądu jest 13tyś.km. Czyli wszystko ok. Ostatnie wskazanie dziś rano przed wyjazdem do pracy 9,7tyś.km do przeglądu. Jakież było moje zdziwienie , gdy odpaliłem auto 2 godziny później i na wyświetlaczu pajwiło się wskazanie 4,3tyś.km do przeglądu? (sumując przebieg i to wskazanie wychodzi 155tyś.km czyli jakby przegląd miał być po 15tyś.km). Co o tym sądzić? Coś nie tak z przyżądami? Pozdrawiam
Problem rozwiązany
2 komentarze
Samochód w trakcie jazdy gaśnie, następnie pokazuje błąd skrzyni biegów, nie można go uruchomić
  • Citroen C4 Picasso I 2.0 HDi 136KM 100kW 2007-2013
  • silnik
  • 289 tys. km
W tarakcie jazdy samochód nagle zgasł, pojawił się błąd skrzyni biegów i nie można go było uruchomić. wcześniej podczas uruchomienia sygnalizował błąd hamulca ręcznego, a po uruchomieniu błąd znikał i nie było żadnego błędu nawet po podłączeniu do komputera. Co to może być?
Oczekuje na rozwiązanie
Citroen C4 Picasso I