Szukaj

Informacje o Citroen C4 Picasso I 2.0 HDi FAP 150KM 110kW 2009-2013

Lata produkcji: 2009 – 2013
Segment: VANy
Produkowany od 2009 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Układ jezdny

Wybrane oceny

3,6
~ZS
Citroen C4 Picasso I
Picasso 2.0 HDi FAP 150KM 110kW
Może tak! Oceniam swój samochód może inne są pozbawione tych wad! plusy: podoba się żonie, silnik świetny mało pali i fajnie jak na te gabaryty jedzie! Jeśli sąsiad ma Passata TDI140KM to będziesz z nim jechał łeb w łeb bez problemu, wysoko się siedzi (przez co wsiadanie i wysiadanie szczególnie dla starszych osób jest bardzo wygodne podczas wyprzedzania też się przydaje),przestronny i nie musisz szukać strzeżonych parkingów! minusy: głośnie zawieszenia na dziurach,bardzo ale to bardzo podatny na boczne podmuchy wiatru!!! współczuje kierowcą jeżdżącym Grand-em,hacząca skrzynia biegów przy zimnym silniku szczególnie zimą od nowości,zrobiłem tym autem 40tyś km od wyjazdu z salonu i do tej pory podczas krótkich tras grzebie przy regulacji fotela bo nie mogę znaleźć odpowiedniego ustawienia Xsara Picasso była wygodniejsza!skrzypiące plastiki,bardzo duża utrata wartości! Finał jest taki że oddaje ten samochód żonie, a z namawiania mnie przez pana sprzedawcę na C5 i daniu dużego rabatu nic nie wyniknie! zraził mnie Citroen a szkoda bo Xsara Picasso była świetnym samochodem! Jedno co ją łaczy z nową to nazwa i widoczność! Dla ciekawych i znających temat tylne fotele są składane nie wyciągane i z tym FAP-e ponoć też są przygody finansowe!zobaczymy z czasem! wracam do Niemieckich samochodów! Pozdrawiam
4,0
~Waldek
Citroen C4 Picasso I
Picasso 2.0 HDi FAP 150KM 110kW
Według mnie super Desing i całkiem dobre wykonanie.Na razie nic nie trzeszczy wszystko dobrze spasowane itd.Materiały OK.W wersji Exlisiv wyposażenie jest praktycznie pełne(jedyna opcja to otweiranych dach). W tej wersji samochód ma ablolutnie wszystko od skrętnych bixenonów począwszy na radiu z mozliwościa podzłaczenia telefonu kończywszy.Stylistyka naprawdę fajna.Super bajer w postaci podświetlanych diodami elementów na desce roździelczej,drzwiach i posufitce (w nocy wygląda to rewelacyjnie).Ogromna szyba,bajeranckie zegary (możliwość zmiany kolorów).Fajny wygląd zewnętrzny(w wersji Exlusiv ciemne tylne szyby,AF.dodatki chromowane itd).Niestety dość twardy i zdecydowanie z tym silnikiem ale bez automatu.Do tego miejsca w 2 rzędzie nie jest za dużo(według mnie lepiej byłoby zrobic fotele na szynach tak jak np. w C8,aby użytkownik sam mógł decydować czy chce więcej miejsca dla pasażerów, czy na bagaż)
4,9
~Marek
Citroen C4 Picasso I
Picasso 2.0 HDi FAP 150KM 110kW
do wymiany auta przymierzałem się rok. Dla mnie wygrał z mazdą 5, zafirą i corollą van. Każdy obszar auta jest bardzo starannie przemyślany.Bardzo dobra jakość wykonania i materiałów oraz design wnętrza.nie widzę żadnych poważniejszych minusów.Auto daje prawdziwą przyjemność z jazdy. z xarą picasso związek utrzymany jest jedynie poprzez samodzielne tylne fotele, chociaż tantem model był całkiem przyzwoity.
Rdzewienie progów
  • Citroen C4 Picasso I 1.6 HDi 109KM 80kW 2007-2013
  • części blacharskie
  • 248 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 0
Przebieg: 247 500 km Się zaczęło już początkiem roku, kiedy to w marcu 2019 , tuż po zakończeniu zimy i umyciu auta z soli i błota zauważyłem purchle na lewym progu. Przy dokładnych oględzinach purchel zlokalizowałem też na prawym progu. Podjechałem to mojego lakiernika, który stwierdził, że jak chcę jeździć jeszcze parę lat to pasuje to zrobić. W tym celu kupiłem reparaturki, gotowe do wspawania. Niestety nie znalazłem chętnego do zrobienia tych progów w jakiejś przestępnej cenie. Miałem dwie, a w zasadzie jedną ofertę: 2,5-3 tys.zł za oba progi. Progi leżały więc w garażu, a auto jakoś się toczyło. Przebieg: 281 728 km Minęło półtorej roku i 34 tysiące kilometrów. Wreszcie znalazłem chętnego, który zajął się gnijącymi progami. Problem o tyle stał się dość pilny, że chyba po zimie nie byłoby już do czego spawać kupionych przeze mnie reparaturek. Odwiozłem więc samochód na 2 tygodnie do blacharza. W zakresie było wycięcie tego co potrzeba, wyczyszczenie reszty, wspawanie reparaturek, naprawa wszystkich koniecznych elementów, szpachla, malowanie podkładem, malowanie końcowe, konserwacja spodu i konserwacja naprawianych profili. Gwarancja na nie pojawienie się purchli 5 lat. Zobaczymy, na razie jestem zadowolony z efektu. Problem chyba pojawia się w tych autach nagminnie, widzę w spotykanych na drogach C4 Picasso podobny problem.
Błąd prezentacji licznika przebiegu do przeglądu
  • Citroen C4 Picasso I 1.6 HDi 109KM 80kW 2007-2013
  • inne
Witam. Powiedzcie co o tym sądzić. Kupiłem auto w styczniu 2011 z przebiegiem 147tyś.km. Auto było serwisowane mając przebieg 140tyś.km (wpis w książce). Komputer pokazywał że do przeglądu jest 13tyś.km. Czyli wszystko ok. Ostatnie wskazanie dziś rano przed wyjazdem do pracy 9,7tyś.km do przeglądu. Jakież było moje zdziwienie , gdy odpaliłem auto 2 godziny później i na wyświetlaczu pajwiło się wskazanie 4,3tyś.km do przeglądu? (sumując przebieg i to wskazanie wychodzi 155tyś.km czyli jakby przegląd miał być po 15tyś.km). Co o tym sądzić? Coś nie tak z przyżądami? Pozdrawiam
Problem rozwiązany
2 komentarze
Samochód w trakcie jazdy gaśnie, następnie pokazuje błąd skrzyni biegów, nie można go uruchomić
  • Citroen C4 Picasso I 2.0 HDi 136KM 100kW 2007-2013
  • silnik
  • 289 tys. km
W tarakcie jazdy samochód nagle zgasł, pojawił się błąd skrzyni biegów i nie można go było uruchomić. wcześniej podczas uruchomienia sygnalizował błąd hamulca ręcznego, a po uruchomieniu błąd znikał i nie było żadnego błędu nawet po podłączeniu do komputera. Co to może być?
Oczekuje na rozwiązanie
Citroen C4 Picasso I