Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Citroen C4/C4 Picasso Coupe 1.6 HDI

Kompaktowy model niższej klasy średniej (segment C), produkowany od 2004 roku. Następca modelu Xsara. Projektantem auta był Donato Coco, główny designer marki. W 2006 roku C4 zdobył nagrodę World Car Design of the Year. Pod względem konstrukcyjnym, pierwsza generacja auta była spokrewniona z Peugeotem 308. Dostępna również w wersjach MPV (C4 Picasso i C4 Grand Picasso), sedan (w Chinach sprzedawanej jako C-Triomphe) i coupe. W 2008 roku C4 przeszedł face-lifting, a w 2010 roku na rynku debiutowała jego druga generacja, oferowana jedynie w wersji 5-drzwiowego hatchbacka.

Citroen C4 Coupe - widok z tyłu
Citroen C4 Coupe - tył - reflektory wyłączone
Citroen C4 Coupe - widok z tyłu
Citroen C4 Coupe - widok z przodu

Generacje Citroen C4

Citroen C4 II

Citroen C4 udowadnia, że powiedzenie „Francja – elegancja” nie bierze się znikąd. Jego wyszukana stylistyka prezentuje się tak, jakby została przeniesiona z auta pozycjonowanego jedną lub kilka klas wyżej. Oryginalnie zaprojektowane reflektory i lampy tylne, chromowane akcenty umieszczone tu i ówdzie oraz wyraźne przetłoczenia boczne idealnie współgrają z dostojną bryłą nadwozia.

Elegancka stylizacja, jaką ozdobiono nadwozie, znalazła swoje zastosowanie także w kabinie pasażerskiej. Stylowo zaprojektowany kokpit wzbogacono o kilka nowoczesnych rozwiązań (z elektronicznymi zegarami na czele), a całość ozdobiono doskonałymi materiałami wykończeniowymi. Dzięki temu wnętrze, podobnie jak nadwozie, swoim ekskluzywnym charakterem aspiruje do wyższych segmentów aut.

Co ważne, we wnętrzu Citroena C4 jest nie tylko bardzo ekskluzywnie, ale i całkiem przestronnie. Dla każdego z podróżnych wygospodarowano przyzwoitą ilość miejsca i dołożono do tego bardzo duży bagażnik. Niestety, dostęp do niego utrudniono wysokim progiem załadunku, a pełne wykorzystanie jego możliwości zakłócono schodkiem powstającym po złożeniu tylnej kanapy. Mówiąc o wadach wnętrza, należy wspomnieć ponadto o zastosowanych fotelach – niespecjalnie wygodnych i zbyt słabo wyprofilowanych.

Słabe trzymanie boczne siedzeń nie zachęca do szybszego pokonywania zakrętów – i bardzo dobrze, bo zawieszenie do agresywnej jazdy się nie nadaje. Nienajlepsze właściwości trakcyjne rekompensuje poziom resorowania nierówności – wszelkie dziury „C-czwórka” pokonuje bez najmniejszych problemów, zapewniając wyjątkowo wysoki komfort jazdy. Na plus należy zaliczyć też bardzo skuteczny układ hamulcowy.

Swojemu kompaktowemu modelowi, Citroen zafundował rozsądnie skalkulowane ceny. Do zakupu C4 zachęca również przyzwoite wyposażenie standardowe oraz długa lista dodatków. Wśród tych ostatnich znalazły się m.in. fotele z funkcją masażu, system sprawdzający, czy pojazd zmieści się na danym miejscu parkingowym, a także układ kontrolujący sytuację w martwym polu lusterek.

Citroen C4 I

Jeśli zależy nam na nietuzinkowym stylu, to Citroen C4 jest odpowiednim wyborem - niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z hatchbackiem, czy minivanem Picasso nadwozie pełne jest awangardowych kształtów. Te znalazły się także we wnętrzu, choć trzeba przyznać, że "porozrzucane" po całym kokpicie elektroniczne wskaźniki czy kierownica z nieruchomym środkiem wymagają przyzwyczajenia. Cieszą niezłe materiały wykończeniowe i dobrze zaprojektowane fotele, martwią małe bagażniki wersji hatchback.

Gdyby nie zwracać uwagi na wydatki serwisowe, najlepszym wyborem wśród silników C4 byłyby wystarczająco dynamiczne i rekordowo oszczędne jednostki HDi. Przy większych przebiegach ich eksploatacja może być jednak kosztowna, dlatego bardziej polecamy starsze "benzyniaki" 1.4 i 1.6 (nowsze 1.6 VTi i 1.6 THP to niestety skomplikowane konstrukcje). Zawieszenie przyzwoicie pokonuje i zakręty, i nierówności, ale odgłosy jego pracy mogłyby być lepiej wyciszone.

Opinie na temat trwałości Citroena C4 I. generacji są zwykle bardzo nieprzychylne, ale prawda jest taka, że jeśli kupimy zadbany egzemplarz z polecanym silnikiem nie powinniśmy odwiedzać warsztatu częściej niż właściciele większości innych kompaktów z tych lat. Niestety, podczas, gdy naprawy elementów typowo eksploatacyjnych (np. podzespołów zawieszenia) są proste i tanie, usunięcie defektów diesli, a przede wszystkim rozbudowanej elektroniki wiąże się z poważnymi wydatkami. Plus za niskie ceny używanych aut, minus za ich podaż.

Citroen C4 Picasso II

Tak jak obrazy Pabla Picasso, tak i Citroen C4 Picasso został naszkicowany w ten sposób, aby przykuwać uwagę. W samej bryle nadwozia nie ma może nic finezyjnego, ale już wysublimowanych designersko detali można wymienić całą listę. Najwięcej takich szczegółów ulokowano z przodu - szeroka listwa ozdobna zintegrowana z logo, a przede wszystkim nietypowy układ świateł bezdyskusyjnie przyciągają spojrzenia.

Do konkurencji z futurystycznym wyglądem zewnętrznym staje narysowane w podobnym stylu wnętrze. Nowoczesna jest zresztą nie tylko jego prezencja, ale i obsługa - za pomocą ekranów kierowca nie tylko odczytuje prędkość czy wskazania komputera pokładowego, ale również wybiera ustawienia klimatyzacji czy opcje systemu audio. W praktyce do takiego rozwiązania trzeba przywyknąć, zwłaszcza że rozbudowana elektronika nie zawsze działa błyskawicznie. Na plus, i to duży, zapiszemy znakomitą jakość wykończenia kokpitu.

W ślad za poprzednikami, C4 Picasso II. generacji to samochód stworzony do długich, rodzinnych wojaży. Pasażerowie mają do dyspozycji ogromną ilość wolnego miejsca, a wrażenie przestrzeni tylko podkreśla dobre przeszklenie kabiny. We wnętrzu nie brakuje też schowków, skrytek, funkcjonalnych mechanizmów, a także komfortowego wyposażenia (zamówić można nawet podnóżek w fotelu pasażera). Powody do zadowolenia daje także bagażnik - pojemny, foremny, praktyczny i z niskim progiem załadunku.

Błogiemu pokonywaniu dalekich tras sprzyja zestrojenie zawieszenia - francuski minivan skutecznie izoluje pasażerów od jakości pokonywanej drogi. Narzekać nie sposób też na prowadzenie, bo choć komfortowe nastawy układu jezdnego i mocne wspomaganie układu kierowniczego przekreślają dynamiczne pokonywanie zakrętów, podczas spokojnego podróżowania auto zachowuje się przewidywalnie.

Do długiej listy zalet Citroena C4 Picasso II nie dopiszemy niestety niskiej ceny zakupu. Z drugiej jednak strony, auto wyprzedza tańszą konkurencję bogatszym wyposażeniem - zarówno tym podnoszącym przyjemność jazdy, jak i bezpieczeństwo. Większe rodziny ucieszyć powinna skromna dopłata za 7-osobową wersję Grand.

Citroen C4 Picasso I

Tytuł słynnego artysty zobowiązuje - pomimo przynależności do rodzinnych minivanów, które mają po pierwsze być praktyczne, a po drugie się podobać, Citroen C4 Picasso I. generacji ma w sobie mnóstwo stylistycznego uroku. Jego ogólna bryła nie wyróżnia się niczym szczególnym na tle klasowych rywali, ale już detale w postaci świateł czy załamań linii szyb świadczą o designerskim kunszcie jego twórców. W 2010 roku auto przeszło face-lifting, który najłatwiej dostrzec po odmłodzonym pasie przednim.

Rzut oka na wnętrze wystarczy, aby dowiedzieć się, że również tam Francuzi postanowili popisać się swoimi stylistycznymi zdolnościami. Stąd właśnie elektroniczny zestaw wskaźników umieszczony pośrodku deski czy choćby nieruchomy środek kierownicy. Niestety, do rozwiązań tych - podobnie jak np. do panelu klimatyzacji umieszczonego po lewej stronie tablicy rozdzielczej - trzeba się przyzwyczaić. Dyskusyjną ergonomię kokpit nadrabia materiałami wykończeniowymi - są one zaskakująco wysokiej jakości. Nie bez znaczenia jest również wygodna, wysoka pozycja za “kółkiem” oraz kapitalna widoczność.

W gamie Citroena C4 Picasso znajdziemy dwie odmiany nadwozia - 5-osobową i 7-osobową o przydomku Grand. Obie wersje idealnie nadają się na potrzeby rodzin, bo pod względem przestronności i funkcjonalności dopracowane są do perfekcji. Zarówno na przednich fotelach, jak i tylnej kanapie miejsca jest w bród, a Grand przewiezie w razie potrzeby dwie osoby w bagażniku. Zastosowane siedzenia nie dość, że są wygodne, to te tylne można bezproblemowo przesuwać, składać, a nawet wyjmować. Głodni kolejnych zalet? Proszę bardzo - kabina pasażerska obfituje w praktyczne schowki, a bagażnik jest po prostu gigantyczny.

Do rodzinnego charakteru wnętrza idealnie pasuje zestrojenie zawieszenia - nawet w klasie minivanów trudno o auto, które pochłaniałoby nierówności z taką gracją, tak skutecznie izolując podróżnych od jakości pokonywanej drogi. Niestety, odbija się to na właściwościach trakcyjnych - miękkie nastawy podwozia generują znaczne przechyły karoserii podczas pokonywania łuków. Dynamicznemu prowadzeniu nie sprzyja też ospały układ kierowniczy.

Atrakcyjny wygląd, praktyczne wnętrze, wysoki komfort jazdy i dobry stosunek ceny do wyposażenia sprawiły, że Citroen C4 Picasso I stał się na rynku nowych aut hitem sprzedaży. Również jako auto używane jest bardzo cenionym modelem, a mimo to nie kosztuje zbyt wiele. Gdzie tkwi haczyk? Głównie w stereotypach na temat aut francuskich, bo również pod względem trwałości samochód wypada zupełnie przyzwoicie. Wolnossące silniki benzynowe są niezawodne i nieźle współpracują z LPG, z kolei diesle cierpią na defekty typowe dla nowoczesnych jednostek tego typu (usterki wtryskiwaczy czy zapchane filtry FAP). Akceptowalną trwałość ma zawieszenie, trudniej zaakceptować natomiast częste “humory” rozbudowanej instalacji elektrycznej. Cieszą niewygórowane ceny części zamiennych.

Komentarze redakcji

Powagosław: Niewiele Citroenów, a w szczególności żaden jego kompakt i mniejsze auta nie wyglądał tak nieskazitelnie elegancko. Żyjemy widocznie w czasach, w których wszystkie marki poszukują czegoś takiego, jak uniwersalna formuła i dlatego samochody są coraz bardziej do siebie podobne. Czy C4 jest idealnym kompaktem? Wygląda jakby był.
Luzacjusz: Jestem rozdarty jak koszula Demi Moore w filmie „Striptiz”. Z jednej strony, to jasne – nowy C4 wygląda wybornie. Z drugiej, czy to jeszcze Citroen? Taki… hm… typowy, pozbawiony iskry citroenowskiego surrealizmu? Muszę się z tym przespać. Z tą koszulą oczywiście.

Silniki Citroen C4

Citroen C4 II - jaki silnik wybrać?

Wybór jest naprawdę spory. Benzynowe warianty 1.4 95KM i 1.6 120KM to stara szkoła - skrzydła rozwijają na wysokich obrotach i nie są zbyt problematyczne. Wersja 120-konna robi zdecydowanie lepsze wrażenie, choć nowy 1.2 e-THP 130KM jeszcze szybciej do siebie przekonuje. Podobnie jak 1.6 THP 165KM stworzony przy współpracy z BMW. Ten pierwszy ma stosunkowo wyraźną turbodziurę, ale jest elastyczny i chętny do pracy prawie przy każdych obrotach. Wśród diesli 1.6 HDi 92KM jest nieco za słaby. Ale 1.6 e-HDI 114KM to już niezły wybór. Co jest na szczycie? 2.0 HDi 150KM. Zrywny i elastyczny.

Citroen C4 I - jaki silnik wybrać?

Wybór – całkiem spory. W ofercie nie ma mocnych diesli, ale wśród tych, które są można znaleźć coś ciekawego. Jeśli zależy wam na osiągach tanich w utrzymaniu, to warto wybrać 2.0HDi 138KM – cichy i jak na swoją ilość koni bardzo pracowity. Jeśli szukacie czegoś tańszego, to najlepszym kompromisem będzie 1.4HDi 110KM. Też jest oszczędny, a patrząc na samą jazdę – niewiele gorszy od mocniejszego brata. Wśród silników benzynowych możecie znaleźć modną jednostkę wpakowaną w modne nadwozie – jest mała, tylko 1.6l, mocna dzięki doładowaniu – 152KM, oraz jak na swoją moc względnie oszczędna, bo nie powinna przekraczać 10l/100km nawet przy szybszej jeździe. Najmniejszy, benzynowy 1.4l 90KM nie pasuje do C4, bo usypia go pod każdym względem. Najlepszym wyborem będą jednostki 1.6l o mocach 110, 122, a nawet 140KM. Trochę przesadzają ze zużyciem paliwa, ale mają jeden z lepszych stosunków cena/osiągi/paliwo w tym modelu.

Silniki Citroen C4 Coupe

Lista silników:

Publikacje o Citroen C4

Czy warto kupić: używany Citroen C4 Picasso (od 2006 do 2013)

Przestronny, praktyczny i wygodny. Kompaktowy van z Francji jest również dobrze wyposażony i relatywnie tani. Czy warto kupić używanego Citroena C4 Picasso?

Citroen C4 Grand Picasso 1.6 e-HDI - nietuzinkowe auto rodzinne
 
Nasz test Citroen C4 Grand Picasso 1.6 e-HDI 115 KM Inensive

C4 Grand Picasso to kolejny dowód na to, że pracownicy Citroena są szaleni - w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Wprowadzili oni bowiem na rynek samochodów rodzinnych model, który nie tylko doskonale wywiązuje się z codziennych zadań, ale wygląda jak zaprojektowany w dalekiej przyszłości - zarówno na...

Citroen C4 Grand Picasso - przyszłość w wydaniu francuskim
 
Nasz test Citroen C4 Grand Picasso

Kilka dni po premierze C4 Picasso, Citroen zaprezentował jego większego brata - siedmioosobową wersję Grand. Nie zrezygnowano z futurystycznego wyglądu, a w dodatku przygotowano nowe jednostki napędowe. Jednak czy styl Technospace, jak nazywa go producent, to jedyne co ten van ma do zaoferowania?

Citroen C4 Picasso - gadżet, czy samochód?
 
Nasz test Citroen C4 Picasso 1.6 THP 155KM

Pierwszy Citroen Xsara Picasso przypominał jajo Tyranozaura, ale zachwycił kierowców swoją praktycznością i osiągnął spory sukces. Kolejne pokolenie, C4 Picasso, było reklamowane jako Visiovan. Choć samochód nie był liderem rynku, to i tak oferował naprawdę sporo, przez co zdobył kolejnych zwolenników....

Nowy Citroen C4 Picasso - krok w przyszłość

Za sprawą swojej atrakcyjnej stylistyki, rozsądnie zagospodarowanych gabarytów zewnętrznych oraz funkcjonalnie urządzonego wnętrza, model C4 Picasso stał się jednym z najchętniej wybieranych kompaktowych minivanów. Nic dziwnego, że tworząc drugą generację, Citroen postanowił pozostać przy wzorcach wypracowanych...

Przeczytaj pozostałe 5 artykułów o Citroen C4

Citroen C4 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Citroen C4autoWcentrum - społeczność Citroen C4

najwyższe oktanyAuta - Citroen C4

Citroen C4 Picasso Grand Exclus 78,56

Citroen C4 91,49

Citroen C4 biała dama 55,76

Citroen C4 PICASSO 65,46

Citroen C4 Biała Perła 66,96

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Citroen C4

Miras 30,16

basia-pawel 30,18

barni0 30,17

gim-kg 37,01

RoboD7 57,42

Miki392 36,24

bloonced 30,12

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Citroen C4

Malfunction c.d.
Malfunction c.d. Na szczęści dla mnie i dla mojej kieszeni okazało się, że z dużej chmury popadał...
Dobre ASO na Pomorzu, co zrobią aktualizację softu
Dobre ASO na Pomorzu, co zrobią aktualizację softu Minęły wakacje, okres licznych wyjazdów i testowania, jakby nie było, ciągle jes...
Zimowe opony i nieco więcej...
Zimowe opony i nieco więcej... W prognozie na nadchodzący tydzień widziałem jakieś śnieżynki, więc najwyższy ju...
Zakup
Zakup 10 lipca 2014 wyruszyłem do Warszawy po wypatrzonego na Tablica.pl Citoena C4. P...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Citroen C4

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Citroen C4
 

Najpopularniejsza wersja Citroen C4

Citroen C4

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Citroen C4
 

Citroen C4 najczęściej porównywane z:

Ford Focus
2.0 Duratorq TDCi DPF (115 KM)
Volkswagen Golf
1.6 TDI CR DPF BlueMotion Technology (105 KM)
Seat Leon
2.0 TDI CR (184 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Citroen C4 Bussiness Citroen C4 Bussiness
Rocznik: 2011. Przebieg: 112 147 km. Silnik: 1.6 82KM .
Cena: 40 900 zł 40 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »

Używane Citroën C4

Citroën C4
1.4 benzyna 90 KM
125 800 km, 2005
14 300 PLN
Citroën C4
2.0 diesel 136 KM
150 000 km, 2005
15 600 PLN
Citroën C4
1.6 diesel 110 KM
2010
26 900 PLN
Citroën C4
1.6 diesel 110 KM
106 000 km, 2008
22 888 PLN

Ocena auta Citroen C4/C4 Picasso Coupe 1.6 HDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 11 opinii
  • 4,40
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Citroen C4 Coupe 1.6 HDI (92 KM)

Znakomity kopakt średnio 5,6l/100km oleju skrzynia MCP 6 biegowa bagażnik dla trzech osób wystarczy wyposażenie bezpieczeństwo/konfort bez uwag znakomite.Polecam wersję silników HDI 1.6/80kW i 2.0 100kW inne trochę za słabe bo samochód trochę waży.

dodał: askmal@op/pl
Citroen C4 Coupe 1.6 HDI (92 KM)

auto generalnie bardzo fajne jak za ta cene, ekonomiczne, stylistya super, a ze ma male usterki to jak akzde auto czy niemeickie japonskie czy wloskie tej klasy.

dodał: krwawy
Citroen C4 Coupe 1.6 HDI (92 KM)

Bardzo fajne auto, które zwraca uwagę innych kierowców i pieszych.

dodał: GG

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Citroen C4

Citroen C4 Picasso II (2013) Citroen Grand C4 Picasso II (2014) Citroen C4 II 2.0 HDi 150KM - galeria redakcyjna Citroen C4 Picasso 2011 Citroen C4 Picasso Citroen C4 Coupe FL Citroen C4 II Hatchback 5d - galeria społeczności Citroen C4 Coupe Citroen C4 Aircross Citroen C4 Hatchback 2011
Zobacz inne galerie Citroen

Opinie o instalacji LPG

Citroen C4

  • 1.
  • 5,00 Citroen C4 I 1.8 16V (125KM) 2006r.
    dodał: jeremi, 08.04.2011

    Samochód na gazie sprawuje sie bardzo dobrze,nie ma żadnej różnicy między jazdą na benzynie,a jazdą na gazie.Polecam serwis na Bytkowskiej w Katowicach.Bardzo dobrzy fachowcy tam pracują.Uratowali mi już jeden samochód montowany w Sosnowcu.

  • 2.
  • 5,00 Citroen C4 I 1.8 16V (125KM) 2007r.
    dodał: rado47, 20.08.2013

    Panowie z Galla założyli instalację w jeden dzień, przy silniku wszystkie części zainstalowane z głową - bardzo ładnie to wygląda. Silnik pracuje bez zarzutu - nawet nie wiem kiedy przechodzi na gaz.

  • 3.
  • 4,50 Citroen C4 I 2.0 16V (140KM) 2007r.
    dodał: marcin n, 10.01.2013

    Auto na gazie pracuje bardzo poprawnie,nie ma żadnej róznicy,to już trzeci samochód zagazowany w tej firmie na przestrzeni roku,z żadnym nie mam problemu.

  • 4.
  • 5,00 Citroen C4 I 1.6 i 16 V (110KM) 2006r.
    dodał: Kamil, 10.06.2013

    Jak narazie autko z instalacją LPG sprawuje się bardzo dobrze. Dla tego też POLECAM ten zakład. W sumie brak zastrzeżeń.

  • 5.
  • 5,00 Citroen C4 I 2.0 i 16V (138KM) 2008r.
    dodał: Michał C4, 17.11.2014

    Instalacja zwróciła mi się po 12 tys km. Dobrze , że się zdecydowałem na nią zaraz po zakupie auta. Polecam

  • 6.
  • 5,00 Citroen C4 II 1.6 16v VTi (120KM) 2011r.
    dodał: C4, 02.05.2013

    Jestem mile zaskoczony oszczędnym trybem pracy, silnik nie stracił na mocy i jest bardzo ekonomiczny.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Citroen C4

Citroen C4

195 komentarzy

133 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~paweł~paweł

Hej, pomozcie, orientuje sie ktoś moźe ile w salonie citroen syguła kosztuje naprawa prawego lusterka u nowego citroena c4, auto w leasingu .

~kris~kris

Do ~Maciek: mam podobny problem wyświetla misię komunikat AWARIA UKŁADU ELEKTRYCZNEGO, samochód nie odpala nawet nie zakręci, czy Twój samocód wówczas odpalał

~m.b~m.b

Mam pytanie dot. Citroena C4 Grand Picasso-przy obrotach ok 1750 co jakiś czas pojawia się słyszalny dziwny odgłos , sam. nie traci mocy , nie ma innych objawów, brak komunikatów na wyświetlaczu- czy ktoś miał podobny problem ? czy wizyta w serwisie jest pilnie konieczna??

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Citroen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
18 460
Przejechany dystans
12 228 006 km
Zatankowanego paliwa
660 466 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 045
Wydanych pieniędzy
1 155 771 zł
Średnie wydatki na auto
1 404 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 353
Wydanych pieniędzy
1 402 604 zł
Średnie wydatki na auto
1 704 zł
Zobacz dzienniki kosztów Citroen (823)

Testy zderzeniowe Citroen C4

Najnowsze testy zderzeniowe Citroen C4 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Citroen C4 Picasso DV6 ‘Confort’, LHD
2013

Citroen C4
Citroen C4 1.6 Hdi, LHD
2010

Citroen C4
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Citroen

Zużycie paliwa Citroen C4/C4 Picasso Coupe 1.6 HDI

Na podstawie 15 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: ciechad@wp.pl, dodano: 28.05.2009 12:36

Jeżdżę z włączoną klimatyzacją non stop. W mieście latem pali od 5-5,6l; Na długiej trasie Gdańsk-Kraków /7,5godziny przejazd/ spalanie4,8l. W jeździe górskiej 800km spalanie 4,1l. Okazało się, ,ze tempomat jest ekonomiczniejszy niż moje wyczucie. Jeżeli jest w aucie to polecam na odcinkach autostradowych. Warunkiem jazdy ekonomicznej w C4 jest jazda na max. moment obrotowy i hamowanie silnikiem. Jazda na moment obrotowy powoduje, że w górskiej jeździe C4 nie dostaje zadyszki.

pełny raport Citroen Hatchback 1.6 HDi

autor: marc, dodano: 23.06.2008 21:14

Fabryczne dane o spalaniu, to dla mnie jedno wielkie nieporozumienie, by nie rzec blaga. W Łodzi spalanie w ciągu dnia na dystansie 10-20 km przy umiarkowanych korkach sięga nawet 12, 5 litra! I proszę: nie mam ciężkiej nogi, jeżdżę od 25 lat, miałem 7 samochodów i żaden nie palił tak dużo. Ciekaw jestem czy mój egzemplarz jest WYJąTKOWY! Proszę o komentarze! Wizyta w salonie tylko potwierdziła moje przeczucie, że producent nie przyzna się do takiego spalanie i będzie twierdził, że należy inaczej (a może gdzie indziej?!!- we Francji?) jeździć. marc

pełny raport Citroen Coupe 1.6 i 16v

autor: danielos, dodano: 18.08.2010 19:50

Największy atut. Znajomi nie wieżą !!! Rekord na trasie przy spokojnej jeździe (do 110km/h) w 2 osoby to 4,7l. Średnio w trybie mieszanym 50/50 pali mi 5,2-5,4l/100km. Ostatnia trasa 6000km w pełni załadowany (śr. prędkość 120-150) 5,5l/100km. Maksymalne spalanie po mieście to 6l. Silnik dynamiczny, oszczędny i nie kopci :) Ale uwaga na paliwo. Musi być dobrej jakości i tankowane na sprawdzonych stacjach

pełny raport Citroen Coupe 1.6 HDI
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Citroen C4/C4 Picasso Coupe 1.6 HDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Citroen C4/C4 Picasso Coupe 1.6 HDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Citroen C4 I Coupe 1.6 HDI 92KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Citroen C4, oglądali także