Szukaj

Informacje o Citroen C5

Lata produkcji: 2000 – 2017
Segment: Klasa średnia

Model klasy średniej (segment D) produkowany w latach 2001-2017. Następca modelu Xantia, choć do czasu debiutu modelu C6, z racji rozmiarów, chwilowo uważano go również za następcę Citroena XM. W latach 2012-2017, po wycofaniu z rynku C6, flagowy model Citroena w Europie. Swoją nazwą C5 (podobnie jak cała seria „C”) nawiązywał do słynnej gamy modeli „C” Citroena z końca lat 20. XX wieku. W sumie powstały trzy generacje C5, ostatnia debiutowała w 2008 roku. Model sprzedał się w liczbie ponad 1,5 mln egzemplarzy. Jego następcą jest Citroen C5 Aircross, co oznacza, że z oferty Citroena w Europie zniknął flagowy sedan, a zastąpił go SUV.

 

czytaj więcej
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz

Citroen C5 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Citroen C5

Liczba ocen: 981
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

2,0
~Jebaćc5
Citroen C5 III
Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Auto sypie się jak moralność w polskim rządzie. Na początek 2 łożyska kół, wahacze, dwumas sprzęgło, radio, wzmacniacz, Pełno drobnych usterek. Auto ma moc ale korzystanie z niej jest udręką. Zmiana biegów wywołuje odruch wymiotny. Zawieszenie hydro spoko ale włożenie go w ta kupę gówna nie poprawia sytuacji. Audio hi-fi to jakieś nieporozumienie magnesy woferów drzwi wielkości zakrętek od coli. Obsługa czegokolwiek bez lexia/diagbox jest niemożliwe Po praniu tapicerki wyświetlacz radia padł Brak uchwytów na napoje. Złącze obd w podłokietniku a właśnie używa się go co 2 dzień. Jakoś materiałów i lakieru poniżej ruskiej łady. 200 guzikow nie potrzenych do niczego Niech to bedzie przestroga dla napalonych na tanie Francuskie luksusowe auto. Szkoda czasu i nerwów.
4,1
~Emil
Citroen C5 III
Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Auto dobre, nic po za tym żeby się zachwycać. Zawieszenie hydro w miarę komfortowe. Ale moim zdaniem zbyt przekombinowane. Mała różnica między tradycyjnum zawieszeniem. Opuszczanie lub podwyższenie zawieszenie raczej bezużyteczne gdyż nie można jechać powyżej prędkości każdego trybu. Na podniesionym trybie auto jest stanowczo zbyt twarde. A z koleji na glebie można jechać tempem tylko spacerowym. Promień skrętu jest dosyć spory co utrudnia manewrowanie. Po za tym to oszczędnie komfortowe kombi. Z atrakcyjnym wnętrzem. Przyjemnie się nim podróżuję długie trasy.
4,4
~Piotr
Citroen C5 III
Tourer 2.0i 16V 140KM 103kW
Po serii aut Toyoty zmieniłem markę na Citroena. Zachęciły mnie dobre opinie i silnik który nadaje się do LPG. Jestem zadowolony. Mam zawieszenie hydro więc komfort zapewniony. Nie jest to jednak jazda na chmurce jak sobie niektórzy wyobrażają. Jak jedzie ze mną czasem zwykły kierowca to zwraca uwagę na to i owo, ale nie pozna że w zawieszeniu jest coś specjalnego. W poprzednich autach miałem problem z kręgosłupem po dłuższej jeździe, w cytrynce zawieszenie i wygodne fotele redukują ten problem. Podnoszone zawieszenie bardzo przydatne. Coraz częściej są silne burze i zalania więc przejeżdżam pod zalanymi wiaduktami bez strachu. Czasem nawigacja prowadzi przez dziwne drogi terenowe bo lubię wypady za miasto i już nie raz przejechałem tylko dlatego że dźwignąłem zawieszenie. Bardzo fajne auto na dalsze wyjazdy. Moje C5 służy też jako minikamper. Siedzenia z tyłu rozkładają się łatwo i na równo dając 170cm długości i 67cm szerokości (szersza kanapa, po złożeniu całości oczywiście więcej). Kupiłem materac na wymiar, parę drobiazgów i jeżdżę sobie po Europie. Sam bagażnik wielkością nie powala. Próbowałem wsadzić rower ale nie przeszedł przez wlot, musiałem zdjąć koło, dziwne bo w starszej Toyocie hatchback było to bezproblemowe. Do tego dochodzi koło zapasowe które z racji LPG ląduje w bagażniku... Koło to tak duży i ciężki pakunek że biorę go tylko na dłuższe wyjazdy, a na co dzień zestaw naprawczy i telefon do przyjaciela. Auto nie grzeszy dynamiką, dobre dla kogoś, kto lubi normalną i spokojną jazdę. Jak na razie bez problemów i usterek oby tak dalej. Przy obecnych cenach paliw przerobienie na LPG jest bardzo korzystne. Auto bezpieczne. Na szczęście sam nie sprawdzałem, powołuję się na testy NCAP. Spora maska z przodu, z tyłu kufer, spora masa, więc czuję się bezpiecznie. Jest to ważne, to auto może uratować życie mnie i mojej rodzinie Auto ma 13 lat i ani śladu rdzy, ale mam sprowadzone z Włoch Autko pali mi średnio 9,5-10l gazu ale jeżdżę naprawdę oszczędnie w trybie 80% trasa i 20%miasto. Do butli w kole zapasowym zatankuję 45litrów więc zasięg na gazie to 450-470km Parę wad: - krótka skrzynia biegów (mam pięciobiegowy manual). Przy 80km już woła o piątkę ale co potem? Bardzo przydałby się 6 bieg i pewnie auto mniej by przez to paliło i było cichsze na autostradzie. W mieście dużo się trzeba namachać biegami bo "szybko się kończą" - niedoróbki ergonomii. Od sławetnego już braku miejsca na kubek od kawy, po dziwnie ciasny dostęp do schowków w drzwiach, szukanie i kombinowanie z wyciągnięciem pasa bezpieczeństwa, brakiem miejsca na okulary przeciwsłoneczne. Wysiadanie gorzej niż w poprzednich autach. Drobiazgi ale trochę upierdliwe na co dzień. - za nisko podnoszona klapa bagażnika. Mam wersję z napędem. Po paru guzach nauczyłem się z szacunkiem podchodzić z zakupami do swojego auta kłaniając się nisko - brak pełnego bluetooth. Jest napis na konsoli ale w moim roczniku 2009 to tylko na rozmowy telefoniczne, nie na muzykę z telefonu. Niezrozumiałe w 2009 roku zrobienie pełnego modułu bluetooth to nic specjalnie drogiego i trudnego Trochę się rozpisałem, ale może komuś się to przyda

Raporty spalania Citroen C5

Liczba raportów: 1 058
Średnie spalanie dla Citroen C5
7,6 – 12,8
l/100 km
5,3 – 10,7
l/100 km
6,0 – 15,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Citroen C5 II
Kombi 2.0i 16V 140KM 103kW
Przejechałem na LPG ponad 100 tys km więc mogę się wypowiedzieć na temat zużycia tego paliwa. Ponieważ to nie diesel to jest dość wrażliwy na ilość pasażerów i bagażu jak i styl jazdy. Wyjazdy do Chorwacji to ok 12-13 l/100 km ale to pełny kufer i komplet pasażerów oraz częste manewry wyprzedzania i trochę jazdy po górzystych terenach. Normalne użytkowanie to 10-11 l/100 km jazdy mieszanej , zawsze z dużą ilości różnych maneli w bagażniku . Ekstremalnie oszczędne na autostradzie to 7,8 l /100 km. Jadę sam na odcinku 65 km w jedną stronę , prędkość 106 km/h. Zawsze jeżdżę na tempomacie w trasie co na pewno podnosi zużycie. Średnią wyliczam z kilku tankowań żeby zniwelować ewentualne błędy. Auto zawsze utrzymywane w sprawności technicznej. Jak na komfort , masę i możliwości przewozowe uważam auto za ekonomiczne. Poprzednio miałem C5 1.8 liftback i zużycie było mniejsze ok. 1/1,5 l .
5,0
Citroen C5 II
Kombi 1.6 HDi 109KM 80kW
dane podawane przez komputer auta : jazda oszczędna bez wykorzystywania całej mocy silnika spalanie trasa 100 do 250 km : 3,7 do 90 km/h , 4 do 110 km/h, 4,5 do 130 km/h spalanie miasto duże, korki, tłok : lato 6 litrów, zima 7 litrów spalanie miasto małe : lato 5 litrów, zima 5,5 litra auto małe (przesiadłem sie z amerykańskiego vana) kupione celowo na oszczędność paliwa na złe czasy i jestem zadowolony, trochę za słaby motor ale za to pali mało. jezdże nim od roku , zrobiłem 25 tys km
15,7
Citroen C5 III
Sedan 3.0 V6 211KM 155kW
Spalanie skrupulatnie zapisywane == Excel. Miasto: Białystok, więc kroki przez małe "k". Spalanie LPG [wyrażone w L/100km]: 13,42 - to przejazdy tylko w trasie. Średnia prędkość: 77 km/h 15,61 - to przejazdy, które nazwałem 50/50, gdzie zazwyczaj było pół miasta i pół trasy. Średnia prędkość: 44 km/h. 17,98 - to miasto. Średnia prędkość wynosiła 27 km/h. 19,64 - to miasto w korkach. Średnia prędkość: 22 km/h. 15,34 - to średnie ze wszystkich pomiarów. Średnia prędkość: 51,78 km/h Liczba tankowań LPG: 57. Ilość zatankowanego paliwa LPG: 874,54 l Liczba przejechanych km w sumie: 15 345 km Spalona benzyna PB98: 127 l [2 tankowania] w trasie równej 13 050 km. Średnio wychodzi: 0,97 l na 100km Instalacja LPG: STAG. Reduktor: AC R01 250 Układ sterujący STAG: Q-MAX PLUS Listwa wtryskowa: ACw03 Czujnik ciśnienia i temp: P4-04 PLUS

Usterki Citroen C5

Liczba wpisów: 86
Uszkodzenia koła pasowego napędu osprzętu.
  • Citroen C5 I Kombi 2.0 HDi 109KM 80kW 2001-2004
  • silnik
  • 290 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Mam auto od 10 lat i 3 razy uszkodziło mi się koło napędowe osprzętu. To co jest na wale. Uszkadza się guma w środku podobno służąca ochronie osprzętu przed drganiami. Moim zdaniem sztywne odlewane koło byłoby bezawaryjne i nawet jeśli po jakimś czasie uszkodzeniu ulegnie alternator lub sprężarka klimatyzacji,w co wątpię koszty będą niższe niż to co potrafi przez takie koło narobić spalony pasek wieloklinowy oddalony od paska rozrządu o kilka mm. Niestety takiego koła nie znalazłem u żadnego sprzedawcy. U mnie na szczęście podtopiło tylko obudowę rozrządu. Koło w zależności od producenta wytrzymuje kilkadziesiąt tysięcy kilometrów i się rozpada robiąc w najlepszym przypadku bałagan na napinaczy i kołach osprzętu.
1 komentarz
Wiązka elektryczna przy prawym świetle.
  • Citroen C5 I Hatchback 1.8i 16V 116KM 85kW 2000-2004
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
Witam wszystkich! Po ostatnich przejściach w mojej cytrynie C5 proszę, błagam i namawiam was do sprawdzenia w jakim stanie jest wasza wiązka zasilająca pompę zawieszenia. Dlaczego??? Otóż temat był już wałkowany w dwóch wątkach na forum klubu cytrynki, jesli ktos chce moge podac namiary na forum w celu przeczytania calej sprawy! Chcę tez to napisać w tyn miejscu aby każdy zobaczył, przeczytał i sprawdził u siebie, a więc teraz najważniejsze o co chodzi: W mojej cytrynie nastąpiło zwarcie na wiązce zasilającej pompę zawieszenia ze względu na to iż się ona przetarła! Przecierała się ładnych parę lat jak sądzę!! Spaliło mi pompę, stopiło wiązkę zasilającą oraz gniazdo wpięcia zasilenia do pompy LDS! Diagnoza z ASO brzmiała: Przetarcie wiązki elektrycznej (powiązana z ta główną co jest w samochodzie) doprowadzajacej zasilanie do pompy BHI spowodowalo zwarcie (przewod przetopiony). Oprocz tego zwarcie spowodowalo spalenie pompy. Nie wybilo zadnego bezpiecznika gdyz bezpiecznik za to odpowiedzialny jest zbyt duzy 40A. Wiązka znajduje się tuż obok kabla zasilającego lampę przednią prawą. Wiazka od pompy przeciera się gdyż nie jest w osłonce (peszu)! natomiast lecaca obok wiazka od lampy jest w peszu! Gdy juz jest przetarta to np.: podczas najechania na dziurę czy tez ruszenia, przesuniecia jej podczas wymiany chociazby zarowki powoduje zwarcie z masą!!! Znane są przypadki, że kabelek się tlił i nastąpił pożar! W ASO powiedzieli, ze jest to wada cytryn C5 chyba Mk I i nie było akcji serwisowych ale za kazdym razem gdy ingeruja w przod auta to sprawdzaja ta wiazke! Wypowiedz na forum! \"Kurczę jak to przeczytałem, pobiegłem od razu sprawdzić stan wiązki w okolicach pompy LDS... i ku mojemu zdumieniu przewody zasilające pompę są wytarte poprzez wiązkę idącą do reflektora... wydaje mi się że przetarciu może jednak ulec wiązka idąca bezpośrednio po blasze obok zbiornika LDS... bo nie jest zabezpieczona peszlem lecz owinięta tylko taśmą. W innych miejscach nie sprawdzałem\" Podsumowując SPRAWDŹCIE SWOJE WIĄZKI! w okolicy pompy LDS!! Jeśli ktoś ma możliwość niech zrobi zdjęcie i zamieści w którym miejscu sprawdzać! Do adminów proszę o nie kasowanie tego wpisu gdyż w moim przekonaniu jest to wątek przydatny dla wszystkich i moze zaoszczedzic stresow i nieprzyjemnosci! Jesli istnieje mozliwosc rozpowszechniania tej informacji robcie to!!! W moim przypadku zabawa kosztowala 1800 zł, sprawdz wiec swoja wiazke, tasma izolujaca kosztuje gora 20 zł!!!!!!!!!
1 komentarz
Pękające klapy nawiewu
  • Citroen C5 II
  • wnętrze
  • 220 tys. km
Strzał dobiegający w środku auta po uruchomieniu nawiewu, mniej więcej ze środkowej konsoli w okolicach radia - strzału może także nie być, a klapy pękną. Efektem tego jest brak możliwości sterowania ciepło-zimno. W C5 I generacji problem występował z wycierającym się gniazdem motoreduktora, w C5 I gen FL od 2005r pękają całe klapy wewnątrz obudowy mieszalnika.
Problem rozwiązany
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 50
3,5
Citroen C5 III
Sedan 2.0 16V 140KM 103kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 41 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
Citroen C5 2.0i 2009 41tys km przebiegu Umowilem sie z warsztatem mailowo na: KME TUR, Barracudy na trojnikach, butle 650/250 (66l), KME Qnext Plus wszystko za 2800zl. Przy oddaniu auta- palcem na zderzaku wskazalem gdzie DOKLADNIE chce miec wlew do gazu- na boku pod chromowanym elementem (wlew gazu bylby poziomo). W trakcie montazu (2 dni) Pan Adam dzwoni ze ma butle...
4,5
Citroen C5 III
Tourer 2.0i 16V 140KM 103kW
homologacja: EKSA Sp. z o.o.
instalacja: ROMANO RIS
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Czy nastąpił spadek mocy na gazie? Tak nastąpił ale różnica jest nieodczuwalna! ponieważ ten silnik jest słaby i różnica osiągów o + 1 s do 100km/h jest nie do wykrycia przez "dupo-hamownie" Natomiast urządzeni pomiarowe wykazuje straty mocy w górnym zakresie obrotowym, w dolnym auto zdecydowanie lepiej wkręca się na obroty(na benzynie z niskich obrotów zamula, być może coś...
3,8
Citroen C5 I
Kombi 2.0i 16V 136KM 100kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 200
przebieg: 238 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Silnik EW10J4 Instalacja: stag go fast,omvl reg fast, shark1200, butla 55L( wchodzi 45 litrów lpg) w miejscu koła zapasowego, wlew pod klapką (z przejściówką, choć mieści się tam duży wlew). Auto jeździło bardzo dobrze aż do 50tys. km. potem polepiły się wtryski (zestaw naprawczy rozwiązał problem) i membrana w parowniku wymaga wymiany (problem z wolnymi obrotami, duże...
Citroen C5