Szukaj

Informacje o Citroen C5 II

Lata produkcji: 2004 – 2008
Segment: Klasa średnia
Druga generacja C5 debiutowała na rynku w 2004 roku. Stylistycznie samochód nieznacznie różnił się od swojego poprzednika. Jego nadwozie zostało powiększone i delikatnie przeprojektowane, zmiany objęły między innymi kształt przednich i tylnych reflektorów. Konstruktorzy zmniejszyli też awaryjność modelu. Produkcja C5 II zakończyła się w 2007 roku, a do tego czasu z fabryki Citroena wyjechało ponad 720 tys. egzemplarzy modelu. Od 2008 roku w sprzedaży znajduje się trzecia generacja C5.
czytaj więcej
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz

Citroen C5 II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Citroen C5 II

Liczba ocen: 230
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~Łukasz
Citroen C5 II
Hatchback 2.0 HDi 136KM 100kW
Auto komfortowe i wcale nie drogie w utrzymaniu jak piszą malkontenci,i nie ma mowy o jakiejś nadwyczajnej usterkowości,mój drugi francuz ,następny będzie 4x4 marzyłby mi się 508rxn tylko ma nieco za mały prześwit (mam nieco utrudniony dojazd na działkę w górach).Części tanie klocki tarcze filtry itp,jedynie koszt bdb opon to wydatek z montażem ponad 2tys pln.Zadbanego (rozrzut cenowy od 5 do 15tys wiec tych tanich raczej nie polecam w Niemczech ładny niewyjechany c5 to ok3-4tys euro) C5 2.0 hdi nie trzeba się bać ogarnie go każdy mechanik,a jeśli chodzi o kwestie związane z zawieszeniem to jest to dopracowana bezawaryjna konstrukcja i jeśli auto nie było uszkodone w wypadku to bez obaw.Pamiętajmy,że nowy c5 kosztował ok 120tys w Polsce a dziś auta te możemy kupić za ułamek tej ceny.
4,6
~jean
Citroen C5 II
Hatchback 1.8i 16V 125KM 92kW
Ogólnie bardzo dobry samochód, jestem zadowolony. Zalety: tani w zakupie, nie rdzewieje!!!, dobry komfort jazdy, dużo miejsca, tani w eksploatacji, spalanie gazu poniżej 9-10 l/100km zrobiłem nim 100 tys. km, ceny części przyzwoite. Robiłem rozrząd, tylne zawieszenie - łożyska, tuleje (można było jeszcze jeździć, ale), klocki, tarcze, zaciski tył. Zawieszenie hydro - nic, oprócz jakiś wężyk się pocił i go wymienili. Wiadomo, moc nie powala, troszkę brakuje wyższego biegu, przy szybszej jeździe (130 i więcej) i dużym wietrze to go buja. Mogę go porównać do Octavii II benz. 1,6. Zdecydowanie lepszy komfort jazdy na dłuższych odcinkach. I to i to się nie psuło. Chociaż to nie jest BMW 5 jeśli chodzi o komfort zawieszenia !!!!! Przy większych prędkosciach jazdy trzeba coś tam dolać oleju... między wymianami .
4,6
~matekedzierzyn
Citroen C5 II
Kombi 2.0 HDi 136KM 100kW
Duże ale zwrotne kombi,nie ma większego problemu w poruszaniu się tym autem po mieście. A na trasie to już w ogóle 6 bieg + tempomat i można jechać na koniec świata. W środku miejsca sporo, bagażnik olbrzymi. Silnik genialny dynamiczny, elastyczny i jak na swoją pojemność i wielkość auta mało pali a do tego trwały ,problemy jedynie z osprzętem typu Egr (czyli jak prawie wszędzie) . Zawieszenie bajka, bezawaryjne i jeszcze bardziej je doceniam, gdy trochę pojeżdżę drugim swoim autem a potem wracam do C5. Wizyty u mechanika w 95% - rzeczy eksploatacyjne i pierdoły we wnętrzu. Naprawdę polecam bo pierwsza generacja tego auta zrobiła zły PR temu modelowi a poliftingowa wersja to naprawdę solidne auto.

Raporty spalania Citroen C5 II

Liczba raportów: 264
Średnie spalanie dla Citroen C5 II
8,0 – 10,8
l/100 km
5,9 – 8,5
l/100 km
8,6 – 13,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Citroen C5 II
Kombi 2.0i 16V 140KM 103kW
Przejechałem na LPG ponad 100 tys km więc mogę się wypowiedzieć na temat zużycia tego paliwa. Ponieważ to nie diesel to jest dość wrażliwy na ilość pasażerów i bagażu jak i styl jazdy. Wyjazdy do Chorwacji to ok 12-13 l/100 km ale to pełny kufer i komplet pasażerów oraz częste manewry wyprzedzania i trochę jazdy po górzystych terenach. Normalne użytkowanie to 10-11 l/100 km jazdy mieszanej , zawsze z dużą ilości różnych maneli w bagażniku . Ekstremalnie oszczędne na autostradzie to 7,8 l /100 km. Jadę sam na odcinku 65 km w jedną stronę , prędkość 106 km/h. Zawsze jeżdżę na tempomacie w trasie co na pewno podnosi zużycie. Średnią wyliczam z kilku tankowań żeby zniwelować ewentualne błędy. Auto zawsze utrzymywane w sprawności technicznej. Jak na komfort , masę i możliwości przewozowe uważam auto za ekonomiczne. Poprzednio miałem C5 1.8 liftback i zużycie było mniejsze ok. 1/1,5 l .
5,0
Citroen C5 II
Kombi 1.6 HDi 109KM 80kW
dane podawane przez komputer auta : jazda oszczędna bez wykorzystywania całej mocy silnika spalanie trasa 100 do 250 km : 3,7 do 90 km/h , 4 do 110 km/h, 4,5 do 130 km/h spalanie miasto duże, korki, tłok : lato 6 litrów, zima 7 litrów spalanie miasto małe : lato 5 litrów, zima 5,5 litra auto małe (przesiadłem sie z amerykańskiego vana) kupione celowo na oszczędność paliwa na złe czasy i jestem zadowolony, trochę za słaby motor ale za to pali mało. jezdże nim od roku , zrobiłem 25 tys km
8,3
Citroen C5 II
Kombi 2.0 HDi 136KM 100kW
2.0 HDi 136KM w automacie. W trasie do 90km/h unikając dynamicznej jazdy da się zejść do 6,5l/100km. Przy dłuższej trasie 120km/h na tempomacie - 7,5l/100km. Przy 140km/h - 9l/100km. W mieście dynamicznie acz przepisowo - 10l/100km. Niby niemało ale wszystko w miarę pokrywa się z danymi producenta więc i tak jestem miło zaskoczony. Te dwa dodatkowe litry na sto w cyklu miejskim względem manuala wynikają chyba głównie z tego, że automat nawet przy najmniejszym dotknięciu gazu redukuje w poszukiwaniu maksymalnego momentu obrotowego. Niemniej za komfort jazdy automatem w mieście jestem skłonny przełknąć trochę częstsze tankowanie, tym bardziej że w tych autach sprzęgło do najlżejszych nie należy.

Usterki Citroen C5 II

Liczba wpisów: 17
ubytek płynu z układu sygnalizowany przez info na wyświetlaczu
  • Citroen C5 II Kombi 2.0 HDi 107KM 79kW 2004-2008
  • układ chłodzenia
Po przejechaniu 1500 km do Francji i kilku dniach postoju samochodu przy próbie uruchomienia wyświetliła sie info o za niskim poziomie płynu w układzie chłodzenia. Dolałem ok 1 litra i przyjechałem do Polski. Po pewnym czasie znowu sie ta informacja wyswietliła ponownie dolałem płynu ok 0.5 litra I tak kilka razy Zauważyłem dodatkowo że wystarczy odkęcić korek zbiorniczka i wtedy poziom płynu gwałtownie wzrasta i ostzrzenie znika .Obserwowałem samochód i nie zauwazyłem zadnego zewnętrznego wycieku ani podnoszenia temp.na wskażniku. W czasie pracy silnika korek odkrecilem od zbiorniczka i tez nic sie nie działo
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Kostka mocująca żrówkę H7 w przednich reflektorach.
  • Citroen C5 II
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 21
Nie 3
Serwis autoryzowany Citrona jest zmuszony proponować wymianę całej wiązki elektrycznej za około 9000 zł w celu naprawy nieświecące żarówki w reflektorze przednim. Logiczna byłby wymiana kostki za kilka złotych, tym bardziej, że końcówki są zaciskane. Ten wynalazek polegający na bzdurnym tworzeniu kosztów jest stosowany także przez innych producentów. A samochody w ruchu jeżdżą z zapalonymi światłami jak rok długi, reflektory są plastykowe, słabo wentylowane. W lecie to smaży się wszystko na słońcu, kostka, w której zamocowana jest żarówka H7 zwęgla się, tak że po około 4 latach kłopot gotowy. Może jednak producent sensownie zareaguje stwarzając możliwość naprawy tj. wymiany elementu /a nie kombinowania/. Szkoda tracić dobrą opinię z powodu takiego drobnego, aczkolwiek bardzo uciążliwego i potencjalnie absurdalnie drogiego w naprawie uszkodzenia. Szkoda także by w serwisie dorabiali opinie, że wymiana kostki na końcu przewodów zasilających reflektor ochroni cały system elektryczny samochodu i jego komputer. Chyba, że jest to opowieść za 9 300 złotych.
1 komentarz
Pękające klapy nawiewu
  • Citroen C5 II
  • wnętrze
  • 220 tys. km
Strzał dobiegający w środku auta po uruchomieniu nawiewu, mniej więcej ze środkowej konsoli w okolicach radia - strzału może także nie być, a klapy pękną. Efektem tego jest brak możliwości sterowania ciepło-zimno. W C5 I generacji problem występował z wycierającym się gniazdem motoreduktora, w C5 I gen FL od 2005r pękają całe klapy wewnątrz obudowy mieszalnika.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Citroen C5 II