Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Citroen C5 II Hatchback

Druga generacja C5 debiutowała na rynku w 2004 roku. Stylistycznie samochód nieznacznie różnił się od swojego poprzednika. Jego nadwozie zostało powiększone i delikatnie przeprojektowane, zmiany objęły między innymi kształt przednich i tylnych reflektorów. Konstruktorzy zmniejszyli też awaryjność modelu. Produkcja C5 II zakończyła się w 2007 roku, a do tego czasu z fabryki Citroena wyjechało ponad 720 tys. egzemplarzy modelu. Od 2008 roku w sprzedaży znajduje się trzecia generacja C5.

Generacje Citroen C5

  • C5 II   2004 - 2008
    Citroen C5 II
    • Wybierz generację

    • C5 III (2008 - teraz)
    • C5 II (2004 - 2008)
    • C5 I (2001 - 2004)

Komentarze redakcji

Powagosław: Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!
Luzacjusz: Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

Wersje nadwozia Citroen C5 II

Silniki Citroen C5 II Hatchback

Lista silników:

Publikacje o Citroen C5

Citroen C5 Tourer - idealny na polskie drogi
 
Nasz test Citroen C5 Tourer 2.0 HDi 160 KM

Polskim kierowcom sen z powiek spędzają dwie rzeczy: ceny paliw oraz stan dróg po jakich przychodzi nam poruszać się na co dzień. O ile na wartość baryłki ropy naftowej nie możemy poradzić zbyt wiele, większy komfort podróży jest w naszym zasięgu. I wcale nie mówię o czasochłonnym rozwiązaniu, którego...

Awaryjność niezależna od wieku - Citroen C5 (2000-2008)
 
Nasz test

Francuska limuzyna cudownie wygładza nierówności na polskich drogach. Ma solidne silniki, a używane egzemplarze nie straszą wyśrubowanymi cenami. Co najważniejsze - samochód jest mniej awaryjny niż się powszechnie sądzi.

Citroen C5 kombi - Elegancja z pazurem
 
Nasz test

Citroen C5 to wciąż jeden z najciekawszych samochodów w swojej klasie. Udało się połączyć klasyczną elegancję z ciekawymi detalami, a szeroki wybór wersji pozwala dobrać auto dla własnych potrzeb i możliwości portfela. Tym razem dostaliśmy lepiej wyposażoną wersję Selection z opcjonalną nawigacją i przyjemnie...

Po francusku - Citroen C5
 
Nasz test

Pamiętacie takie przewrotne hasło reklamowe z połowy lat 90-tych - "Polskie drogi są wspaniałe... w Citroenie"? Przypomniałem sobie o nim podróżując Citroenem C5 po rodzimych drogach zdewastowanych "atakiem" zimy.

Nowa elegancja i jeszcze nowsze technologie
 
Nasz test

Poprzednia generacja Citroena C5 w wersji kombi przypominała nieco samolot. Miała obłe, masywne nadwozie i pełno nowoczesnej elektroniki. Pękate nadwozie nie wzbudziło entuzjazmu indywidualnych nabywców, a wysoka cena zaawansowanego technicznie samochodu przekreśliła szanse we flotach.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Citroen C5

Citroen C5 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Citroen C5autoWcentrum - społeczność Citroen C5

najwyższe oktanyAuta - Citroen C5

Citroen C5 Pluszak 87,80

Citroen C5 58,03

Citroen C5 52,76

Citroen C5 Tourer 51,71

Citroen C5 63,33

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Citroen C5

dakard 80,49

dzoner 30,18

Citromaniak 30,98

joogi5 30,19

coobash 30,79

mutancik 65,12

adam2039 62,08

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Citroen C5

Jaśniej pod nogami
Jaśniej pod nogami Zabierałem się za ten temat dość długo. W mojej wersji VSX brakowało podświetlen...
Hamulec ręczny C5 - jak nowy!
Hamulec ręczny C5 - jak nowy! Naprawa hamulca ręcznego była na mojej liście od samego początku przygody z C5. ...
Przyszły części
Przyszły części Przyszły zakupione części (rozrząd SKF, pompa wody FEBI, filtry i olej TOTAL co...
Okresowa konieczność
Okresowa konieczność Witajcie Tegoroczny okres informowania o zmianie laczków uważam za otwarty:...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Citroen C5

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Citroen C5
 

Najpopularniejsza wersja Citroen C5

Citroen C5

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Citroen C5
 

Citroen C5 najczęściej porównywane z:

BMW Seria 3
316i (136 KM)
Volkswagen Passat
2.0 TDI CR DPF BlueMotion (140KM)
Opel Insignia
2.0 Turbo ECOTEC (250 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i40 Comfort Plus Demonstracyjny Hyundai i40 Comfort Plus
Rocznik: 2014. Przebieg: 10 km. Silnik: 2.0 177KM, benzynowy.
Cena: 102 700 zł 86 900 zł
Zyskujesz: 15 800 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti G37 Coupe G Coupe Demonstracyjny Infiniti G37 Coupe G Coupe
Rocznik: 2009. Przebieg: 63 000 km. Silnik: 3.7 320KM, benzynowy.
Cena: 248 463 zł 109 000 zł
Zyskujesz: 139 463 zł Zobacz szczegóły »

Używane Citroën C5

Citroën C5
2.0 diesel 140 KM
2009
38 900 PLN
Citroën C5
2.0 diesel 163 KM
157 000 km, 2010
42 900 PLN
Citroën C5
1.6 diesel 110 KM
128 000 km, 2008
30 900 PLN
Citroën C5
1.8 benzyna 125 KM
142 000 km, 2007
19 900 PLN

Ocena auta Citroen C5 II Hatchback

  • Średnia ocena
    na podstawie 128 opinii
  • 4,28
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Citroen C5 Hatchback 2.0 HDi (136 KM)

No coż, jak na razie mogę tylko przyklasnąć z zadowolenia. Auto jest znakomite pod każdym względem i godne polecenia. Sam do niedawna (do momentu, gdy pierwszy raz nie przetestowalem C5) byłem przeciwnikiem "Francuzów" i jeździłem tylko "Japońcami". Jak na razie uwielbiam to auto - szczególnie na długie trasy, gdzie nie straszna mi żadna droga, żadna dziura. Komfort, cisza, dynamika, ekonomiczność, mnóstwo znakomitych i użytecznych gadżetów (świetne skrętne bi-xenony, bluetooth, dwustrefowa klima, czujniki parkowania itp, itd) wszystko składa się na najwyższą ocenę.

dodał: artur.publicite@gmail.com
Citroen C5 Hatchback 2.0 HDi (136 KM)

Po półrocznej eksploat. pierwsza wymiana żarówek św. pozyc., po 15 miesiącach po raz pierwszy nie działa radar parkowania i kolejna wymiana żarówek poz., po dwóch latach wymieniono akumulator!!! w tydzień po przeglądzie po przeb. 40tys. km, po 47 tys.km wymieniono tarcze ham. tylnie, przy porannym uruchamianiu występują kłopoty z ruszeniem z miejsca z powodu blokowania się kl. hamulcowych pomimo ciągłego serwisowania. Ten sam problem występuje z radarem parkowania. Drobnych usterek jest znacznie więcej.

dodał: aleks-sa@online.no
Citroen C5 Hatchback 2.0i 16V (140 KM)

Generalnie jest to wspaniały samochód, gdyby nie wymienione w punkcie "Drobiazgi" drobne usterki, których potrafi być całkiem sporo i potrafią nieźle zepsuć radość z jazdy tym komfortowym, dynamicznym i pojemnym autem. Po prostu trzeba się przyzwyczaić to pukania i trzeszczenia (które być może są takie same jak w innych autach ale świetne wyciszenie silnika i oporu powietrza powoduje, że je znacznie bardziej słychać) i polubić piszczenie hamulców bo z resztą raczej problemów nie powinno być.

dodał: Mike
Citroen C5 Hatchback 2.0 HDi (107 KM)

Mam ten samochód od lipca 2006 roku i już dwa razy był na lawecie najpierw coś stało się z półosią napendową a potem zacinały się hamulce bardzo niebezpieczne po odebraniu z serwisu znowu zacieły mi się hamulce mało nie rozwaliłem tego auta auto bardzo fajne ale żeby tylko było mniej awaryjne mam mniejsze citroeny typ xsara berlingo z nimi nie ma broblemów citroen widocznie nie potrafi zrobić bezawaryjnej limuzyny ostatni raz kupiłem od citroena limuzyne

dodał: watu
Citroen C5 Hatchback 2.0i 16V (140 KM)

Super wygodny samochód! Jest to mój 11 samochód i tylko Toyota Camry może się z nim równać. Na Polskie drogi doskonały, możliwość 2 x podniesienia go, sprawia w terenie frajdę, nikt nie wjedzie tam gdzie ja!. Na typowych naszych drogach jest świetny, ale wcale nie za miękki!! Szkoda,że w mieście duzo pali, ale na trasie rewelacja 7 - 9 l/100 km. Średnio około 10-11 l/100, prz jeździe 70% miasto, 30% trasa. Przy spokojnej jeździe cichutki!

dodał: wlodarczyk99@poczta.onet.pl
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + układ jezdny
  • Wady
  • - widoczność
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Citroen C5

Citroen C5 II Hatchback - galeria społeczności Citroen C5 III CrossTourer (2014) Citroen C5 Sedan 2007 Citroen C5 I Hatchback - galeria społeczności Citroen C5 III - galeria redakcyjna Citroen C5 Kombi 2001 Citroen C5 III Tourer 2.0 HDI FAP 160KM - galeria redakcyjna Citroen C5 2005 Citroen C5 III Sedan - galeria społeczności Citroen C5
Zobacz inne galerie Citroen

Opinie o instalacji LPG

Citroen C5

  • 1.
  • 5,00 Citroen C5 I 2.0i 16V (136KM) 2003r.
    dodał: jurek, 21.01.2011

    Auto chodzi na gazie znakomicie, roznica w przyspieszeniu jest nieodczuwalna, nie szarpie ani nie przerywa. Wszystko jest tak jak nalezy:) Sama instalacja to wtrysk BRC, zaplacilem z nia okolo 2500zł jakis rok temu wraz z montazem i do dzisiaj nie mialem z nia zadnego problemu. Calosc robilem w Energy na Ostrobramskiej w Warszawie. Polecam

  • 2.
  • 5,00 Citroen C5 I 1.8i 16V (116KM) 2003r.
    dodał: Adam102, 16.01.2010

    Auto pracuje idealnie, nie musiałem nawet regulować instalacji po jej założeniu. Nie odczuwam żadnej różnicy w mocy ani pracy silnika. Bardzo dobra instalacja do tego silnika.

  • 3.
  • 5,00 Citroen C5 III 1.8i 16V (125KM) 2007r.
    dodał: M. Drozd, 10.03.2014

    4 samochód w Energy gazowany. Polecam , bezawaryjnie, szybko przyzwoicie. Nie chwalę aby się nie popsuli!

  • 4.
  • 5,00 Citroen C5 III 1.8i 16V (125KM) 2008r.
    dodał: Włodek, 23.05.2014

    Pierwszy przegląd po 1000km.Później co 10tkm. Fachowe podejście .Auto jeździ ok.Cena ni do pobicia

  • 5.
  • 5,00 Citroen C5 III 3.0 V6 (211KM) 2008r.
    dodał: Puk, Puk. Kto tam?, 21.02.2013

    Eksploatacja samochodu zasilanego gazem LPG jest teraz około 40% tańsza.

  • 6.
  • 4,50 Citroen C5 I 2.0i 16V (136KM) 2002r.
    dodał: Jaśkiewicz Roman, 07.03.2012

    Wszystko w jak najlepszym porządku.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Citroen C5

Citroen C5

404 komentarze

281 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~bleytram~bleytram

Do ~Freek: nie kupuj.kupilem nową w 2009 . ma 60 tys przejechane. oba podnosniki szyb przednich urwaly sie. zawieszenie hydractiv a wlsciwie silowniki wymieniane...hmmm przestalem liczyc ile razy. zawor sterujacy zawieszeniem wymieniany. po 40 tys km wymiana uszczelniacza na wale korbowy. \jak chcesz miec klopoty to kup c5

~Freek~Freek

Witam chcialbym kupic C5 w kombi ale nie wiem jak sie maja sprawy z eksploatacja, czy czesci sa w miare tanie i czy jest ewentualnie kilka zamiennikow do tych modeli?
Bardzo mi sie podobaja te C5 sylwetka wnetrze ale jeszcze nie mialem Cytrynki dodam ze wiecej jezdze po miescie czasami jakis wypad na trase( jak sie spisuje na dalsze wyjazdy)

~edi~edi

Czy warto kupic Citroena C5I 2,0 HDI , 110 km ,silnik 1997 roku

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Citroen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
16 966
Przejechany dystans
11 281 150 km
Zatankowanego paliwa
605 525 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 920
Wydanych pieniędzy
1 092 887 zł
Średnie wydatki na auto
1 399 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 204
Wydanych pieniędzy
1 348 572 zł
Średnie wydatki na auto
1 727 zł
Zobacz dzienniki kosztów Citroen (781)

Testy zderzeniowe Citroen C5

Najnowsze testy zderzeniowe Citroen C5 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Citroen C5 2.0 diesel 'Dynamic', LHD
2009

Citroen C5
Citroen C5

Citroen C5
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Citroen

Zużycie paliwa Citroen C5 II Hatchback

Na podstawie 128 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: AdamolSS, dodano: 16.04.2010 10:31

Ocena tylko przeciętna ze względu na automat. W mieście średnio 12l to trochę za dużo jak na 133 konie w dieslu. W nowszych auach zastosowano automat 6 przełożeniowy stosowany do dziś i spalanie o dobre dwa litry mniejsze. O ile mi wiadomo tyle co mój pali nowe C5 z 3litrowym 240 konnym HDI. Firma robi więc spore postępy. Wiadomo lata robią swoje. Na trasie jest już bardziej przyzwoicie. Przy jeździe do 100km/h wychodzi 7,5l. Przy prędkościach autostradowych 8,5-9l. Najmniej spalił mi 6,5l - jechałem wówczas jednak z prędkością autobusu pks:)Co kosztów części ASO to totalna porażka. Dwie wizyty = wartośc samochodu. Ceny z kosmosu a obsługa kiepska. Na szczęście są zamienniki w umiarkowanych cenach. Myślę że auto nie jest ani droższe ani tańsze w utrzymaniu od konkurencji.

pełny raport Citroen Kombi 2.2 HDi FAP

autor: hhh, dodano: 16.10.2009 22:32

Auto ma nowy silnik HDI 2.0 140KM, to poprawione 138 z nowym układem wtryskowym, oszczędniejsze, mocniejsze, cichsze, elastyczniejsze, lepsza kultura pracy. Najpierw trzeba auto dotrzeć, co trwa do 10 000 km, ale potem różnica jest zasadnicza. Potem trzeba umieć jeździć tym dieslem. Najlepiej w stylu eko, czyli zdecydowanie przyspieszać, potem noga z gazu, jak trzeba znowu przyspieszamy i odpuszczamy. W nagrodę dynamika i niskie spalanie.

pełny raport Citroen Tourer 2.0 HDi FAP

autor: Cebulov, dodano: 25.11.2009 19:35

Autko jak na rozmiary i masę oszczędne. Średnio ok 5,8 l/100km W zimie jest więcej ale przy trasach jakie pokonuje silnik nie zdąża się nagrzać. Przy autostradzie i szybkich, płynnych trasach zejście poniżej 5 litrów jest możliwe. Agresywna jazda po mieście na zimnym silniku powoduje, że 10l/100km jest blisko. Unikać ASO jak ognia po gwarancji! Potrafią więcej zepsuć niż pomóc, ceny z kosmosu. Warto samemu kupić części i poszukać dobrego mechanika prywatnego, szczególnie od zawieszenia.

pełny raport Citroen Hatchback 2.0 HDi

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Citroen C5 II Hatchback

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Citroen C5 II Hatchback

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Citroen C5 II Hatchback
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Citroen C5, oglądali także