Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Citroen C5 II Hatchback

Druga generacja C5 debiutowała na rynku w 2004 roku. Stylistycznie samochód nieznacznie różnił się od swojego poprzednika. Jego nadwozie zostało powiększone i delikatnie przeprojektowane, zmiany objęły między innymi kształt przednich i tylnych reflektorów. Konstruktorzy zmniejszyli też awaryjność modelu. Produkcja C5 II zakończyła się w 2007 roku, a do tego czasu z fabryki Citroena wyjechało ponad 720 tys. egzemplarzy modelu. Od 2008 roku w sprzedaży znajduje się trzecia generacja C5.

Generacje Citroen C5

  • C5 II   2004 - 2008
    Citroen C5 II
    • Wybierz generację

    • C5 III (2008 - teraz)
    • C5 II (2004 - 2008)
    • C5 I (2001 - 2004)

Komentarze redakcji

Powagosław: Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!
Luzacjusz: Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

Wersje nadwozia Citroen C5 II

Silniki Citroen C5 II Hatchback

Lista silników:

Publikacje o Citroen C5

Citroen C5 II - dla Niemca?
 
Nasz test Citroen C5 II – dla Niemca?

Z czym kojarzą się niemieckie samochody? Z poprawnością, która momentami wręcz boli. A francuskie? Z przeciwieństwem aut niemieckich - i to pod każdym względem. Można za to kupić auto, które łączy te dwa kraje, a raczej chce żeby tak było. Jaki jest Citroen C5 II?

Citroen C5 Tourer - idealny na polskie drogi
 
Nasz test Citroen C5 Tourer 2.0 HDi 160 KM

Polskim kierowcom sen z powiek spędzają dwie rzeczy: ceny paliw oraz stan dróg po jakich przychodzi nam poruszać się na co dzień. O ile na wartość baryłki ropy naftowej nie możemy poradzić zbyt wiele, większy komfort podróży jest w naszym zasięgu. I wcale nie mówię o czasochłonnym rozwiązaniu, którego...

Awaryjność niezależna od wieku - Citroen C5 (2000-2008)
 
Nasz test

Francuska limuzyna cudownie wygładza nierówności na polskich drogach. Ma solidne silniki, a używane egzemplarze nie straszą wyśrubowanymi cenami. Co najważniejsze - samochód jest mniej awaryjny niż się powszechnie sądzi.

Citroen C5 kombi - Elegancja z pazurem
 
Nasz test

Citroen C5 to wciąż jeden z najciekawszych samochodów w swojej klasie. Udało się połączyć klasyczną elegancję z ciekawymi detalami, a szeroki wybór wersji pozwala dobrać auto dla własnych potrzeb i możliwości portfela. Tym razem dostaliśmy lepiej wyposażoną wersję Selection z opcjonalną nawigacją i przyjemnie...

Po francusku - Citroen C5
 
Nasz test

Pamiętacie takie przewrotne hasło reklamowe z połowy lat 90-tych - "Polskie drogi są wspaniałe... w Citroenie"? Przypomniałem sobie o nim podróżując Citroenem C5 po rodzimych drogach zdewastowanych "atakiem" zimy.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Citroen C5

Citroen C5 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Citroen C5autoWcentrum - społeczność Citroen C5

najwyższe oktanyAuta - Citroen C5

Citroen C5 75,97

Citroen C5 62,02

Citroen C5 Citron 55,53

Citroen C5 Pluszak 87,78

Citroen C5 72,19

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Citroen C5

thorns666 30,13

Dominek1982 30,19

sgrzegorz86 30,14

sslavi 30,19

zubi0 32,01

kubas2009 30,16

dolina 44,67

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Citroen C5

Roczek i wrażenia po 20 tys. km
Roczek i wrażenia po 20 tys. km Dziś, a w zasadzie "dziś ubiegłego roku" nabyliśmy drogą kupna naszego Cytrusa. ...
Maglownica
Maglownica Moje C5 kolejny raz trafiło do warsztatu Stasia. Tym razem powodem były plamy LD...
Nowe alufelgi dla Cytrynki
Nowe alufelgi dla Cytrynki Nadchodzą ciepłe dni...postanowiłem z okazji Wiosny sprezentować Cytrynce takie ...
Wizyta w ASO
Wizyta w ASO Wczoraj oddałem moją C5 do ASO na przegląd przy zbliżających się 250tyś. co musi...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Citroen C5

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Citroen C5
 

Najpopularniejsza wersja Citroen C5

Citroen C5

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Citroen C5
 

Citroen C5 najczęściej porównywane z:

Kia Optima
2.0 DOHC (165 KM)
Honda Accord
2.0 VTEC (156 KM)
Subaru Legacy
2.0D (150 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD
Rocznik: 2013. Przebieg: 9 200 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 217 390 zł 179 900 zł
Zyskujesz: 37 490 zł Zobacz szczegóły »

Używane Citroën C5

Citroën C5
2.0 diesel 140 KM
2009
38 900 PLN
Citroën C5
2.0 diesel 163 KM
157 000 km, 2010
42 900 PLN
Citroën C5
1.6 diesel 110 KM
128 000 km, 2008
30 900 PLN
Citroën C5
1.8 benzyna 125 KM
142 000 km, 2007
19 900 PLN

Ocena auta Citroen C5 II Hatchback

  • Średnia ocena
    na podstawie 128 opinii
  • 4,28
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Citroen C5 Hatchback 2.0 HDi (136 KM)

No coż, jak na razie mogę tylko przyklasnąć z zadowolenia. Auto jest znakomite pod każdym względem i godne polecenia. Sam do niedawna (do momentu, gdy pierwszy raz nie przetestowalem C5) byłem przeciwnikiem "Francuzów" i jeździłem tylko "Japońcami". Jak na razie uwielbiam to auto - szczególnie na długie trasy, gdzie nie straszna mi żadna droga, żadna dziura. Komfort, cisza, dynamika, ekonomiczność, mnóstwo znakomitych i użytecznych gadżetów (świetne skrętne bi-xenony, bluetooth, dwustrefowa klima, czujniki parkowania itp, itd) wszystko składa się na najwyższą ocenę.

dodał: artur.publicite@gmail.com
Citroen C5 Hatchback 2.0 HDi (136 KM)

Po półrocznej eksploat. pierwsza wymiana żarówek św. pozyc., po 15 miesiącach po raz pierwszy nie działa radar parkowania i kolejna wymiana żarówek poz., po dwóch latach wymieniono akumulator!!! w tydzień po przeglądzie po przeb. 40tys. km, po 47 tys.km wymieniono tarcze ham. tylnie, przy porannym uruchamianiu występują kłopoty z ruszeniem z miejsca z powodu blokowania się kl. hamulcowych pomimo ciągłego serwisowania. Ten sam problem występuje z radarem parkowania. Drobnych usterek jest znacznie więcej.

dodał: aleks-sa@online.no
Citroen C5 Hatchback 2.0i 16V (140 KM)

Generalnie jest to wspaniały samochód, gdyby nie wymienione w punkcie "Drobiazgi" drobne usterki, których potrafi być całkiem sporo i potrafią nieźle zepsuć radość z jazdy tym komfortowym, dynamicznym i pojemnym autem. Po prostu trzeba się przyzwyczaić to pukania i trzeszczenia (które być może są takie same jak w innych autach ale świetne wyciszenie silnika i oporu powietrza powoduje, że je znacznie bardziej słychać) i polubić piszczenie hamulców bo z resztą raczej problemów nie powinno być.

dodał: Mike
Citroen C5 Hatchback 2.0 HDi (107 KM)

Mam ten samochód od lipca 2006 roku i już dwa razy był na lawecie najpierw coś stało się z półosią napendową a potem zacinały się hamulce bardzo niebezpieczne po odebraniu z serwisu znowu zacieły mi się hamulce mało nie rozwaliłem tego auta auto bardzo fajne ale żeby tylko było mniej awaryjne mam mniejsze citroeny typ xsara berlingo z nimi nie ma broblemów citroen widocznie nie potrafi zrobić bezawaryjnej limuzyny ostatni raz kupiłem od citroena limuzyne

dodał: watu
Citroen C5 Hatchback 2.0i 16V (140 KM)

Super wygodny samochód! Jest to mój 11 samochód i tylko Toyota Camry może się z nim równać. Na Polskie drogi doskonały, możliwość 2 x podniesienia go, sprawia w terenie frajdę, nikt nie wjedzie tam gdzie ja!. Na typowych naszych drogach jest świetny, ale wcale nie za miękki!! Szkoda,że w mieście duzo pali, ale na trasie rewelacja 7 - 9 l/100 km. Średnio około 10-11 l/100, prz jeździe 70% miasto, 30% trasa. Przy spokojnej jeździe cichutki!

dodał: wlodarczyk99@poczta.onet.pl
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + układ jezdny
  • Wady
  • - widoczność
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Citroen C5

Citroen C5 II Hatchback - galeria społeczności Citroen C5 I Hatchback - galeria społeczności Citroen C5 II Break 2.0 HDi 138KM - galeria redakcyjna Citroen C5 III Tourer 2.0 HDI FAP 160KM - galeria redakcyjna Citroen C5 Citroen C5 2011 Citroen C5 Break 2.0 HDi  SX - galeria redakcyjna Citroen C5 III Sedan - galeria społeczności Citroen C5 Kombi 2007 Citroen C5 III CrossTourer (2014)
Zobacz inne galerie Citroen

Opinie o instalacji LPG

Citroen C5

  • 1.
  • 5,00 Citroen C5 I 2.0i 16V (136KM) 2003r.
    dodał: jurek, 21.01.2011

    Auto chodzi na gazie znakomicie, roznica w przyspieszeniu jest nieodczuwalna, nie szarpie ani nie przerywa. Wszystko jest tak jak nalezy:) Sama instalacja to wtrysk BRC, zaplacilem z nia okolo 2500zł jakis rok temu wraz z montazem i do dzisiaj nie mialem z nia zadnego problemu. Calosc robilem w Energy na Ostrobramskiej w Warszawie. Polecam

  • 2.
  • 5,00 Citroen C5 I 1.8i 16V (116KM) 2003r.
    dodał: Adam102, 16.01.2010

    Auto pracuje idealnie, nie musiałem nawet regulować instalacji po jej założeniu. Nie odczuwam żadnej różnicy w mocy ani pracy silnika. Bardzo dobra instalacja do tego silnika.

  • 3.
  • 5,00 Citroen C5 III 1.8i 16V (125KM) 2007r.
    dodał: M. Drozd, 10.03.2014

    4 samochód w Energy gazowany. Polecam , bezawaryjnie, szybko przyzwoicie. Nie chwalę aby się nie popsuli!

  • 4.
  • 5,00 Citroen C5 III 1.8i 16V (125KM) 2008r.
    dodał: Włodek, 23.05.2014

    Pierwszy przegląd po 1000km.Później co 10tkm. Fachowe podejście .Auto jeździ ok.Cena ni do pobicia

  • 5.
  • 5,00 Citroen C5 III 3.0 V6 (211KM) 2008r.
    dodał: Puk, Puk. Kto tam?, 21.02.2013

    Eksploatacja samochodu zasilanego gazem LPG jest teraz około 40% tańsza.

  • 6.
  • 4,50 Citroen C5 I 2.0i 16V (136KM) 2002r.
    dodał: Jaśkiewicz Roman, 07.03.2012

    Wszystko w jak najlepszym porządku.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Citroen C5

Citroen C5

404 komentarze

281 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~bleytram~bleytram

Do ~Freek: nie kupuj.kupilem nową w 2009 . ma 60 tys przejechane. oba podnosniki szyb przednich urwaly sie. zawieszenie hydractiv a wlsciwie silowniki wymieniane...hmmm przestalem liczyc ile razy. zawor sterujacy zawieszeniem wymieniany. po 40 tys km wymiana uszczelniacza na wale korbowy. \jak chcesz miec klopoty to kup c5

~Freek~Freek

Witam chcialbym kupic C5 w kombi ale nie wiem jak sie maja sprawy z eksploatacja, czy czesci sa w miare tanie i czy jest ewentualnie kilka zamiennikow do tych modeli?
Bardzo mi sie podobaja te C5 sylwetka wnetrze ale jeszcze nie mialem Cytrynki dodam ze wiecej jezdze po miescie czasami jakis wypad na trase( jak sie spisuje na dalsze wyjazdy)

~edi~edi

Czy warto kupic Citroena C5I 2,0 HDI , 110 km ,silnik 1997 roku

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Citroen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
17 823
Przejechany dystans
11 904 215 km
Zatankowanego paliwa
638 207 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 041
Wydanych pieniędzy
1 144 225 zł
Średnie wydatki na auto
1 423 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 232
Wydanych pieniędzy
1 370 442 zł
Średnie wydatki na auto
1 705 zł
Zobacz dzienniki kosztów Citroen (804)

Testy zderzeniowe Citroen C5

Najnowsze testy zderzeniowe Citroen C5 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Citroen C5 2.0 diesel 'Dynamic', LHD
2009

Citroen C5
Citroen C5

Citroen C5
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Citroen

Zużycie paliwa Citroen C5 II Hatchback

Na podstawie 128 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: molder83@tlen.p, dodano: 18.09.2008 01:26

Jeżeli chodzi o zużycie paliwa, to jak na silnik 2.O to jest doskonałe. W cyklu mieszanym komputer pokazuje 6.3. Tylko miasto będzie leciutko powyżej 7, a w trasie ok 6. Jeżeli ktoś nie umie jeździć dieslem to wtedy może mu palić dwa razy więcej, ale to jak w każdym aucie. Ceny przeglądów i napraw z pewnością nie są bardzo tanie, ale pamiętajmy, że auto nowe kosztuje ponad 100 tyś, więc coś za coś.

pełny raport Citroen Hatchback 2.0 HDi

autor: Piotrek, dodano: 14.01.2013 13:19

Moje srednie spalanie przy raczej emeryckiej jezdzie to 7,6l, wczoraj jadac plaska autostrada (bez wzniesien) ustawilem tempomat na 100km/h, srednie spalanie to 6,6l wg komputera. Czy to duzo? Wg mnie BARDZO, spalanie jak w benzyniaku, gdyby bylo o co najmniej 1l mniejsze jeszcze bym je zaakceptowal. Mialem Xantie 1.9td i tam srednie spalanie przez caly rok to 4,7l. Z tym ze mam naprawde lekka noge. Minimalne spalanie to 5,8l ale byla wtedy slizgawka na drodze i w trasie jechalem max 70km/h. Porownoje do xantii bo c5 nie jest specjalnie duzo wieksze ani ciezsze

pełny raport Citroen Hatchback 2.0 HDi

autor: miaku@wp.pl, dodano: 27.01.2010 12:40

Posiadam C5 Mk1 z grudnia 2001r z automatyczną skrzynią biegów. Auto zagazowałem (instalacja sekwencyjna Stag) 13.000 km temu przy przebiegu 77.000km. Średnie, rzeczywiste spalanie gazu na tym dystansie to 11,03 l/100km. Zimowe rekordy w przypadku 100% jazdy po mieście to 14,9 l/100km. Rekord na trasie, jadąc z głową ale nie będąc zawalidrogą (560km w ~7,5h) to spalanie rzeczywiste 8,2 l LPG na 100km.

pełny raport Citroen Hatchback 2.0i 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Citroen C5 II Hatchback

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Citroen C5 II Hatchback

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Citroen C5 II Hatchback
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Citroen C5, oglądali także