Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Citroen C5 II Hatchback

Druga generacja C5 debiutowała na rynku w 2004 roku. Stylistycznie samochód nieznacznie różnił się od swojego poprzednika. Jego nadwozie zostało powiększone i delikatnie przeprojektowane, zmiany objęły między innymi kształt przednich i tylnych reflektorów. Konstruktorzy zmniejszyli też awaryjność modelu. Produkcja C5 II zakończyła się w 2007 roku, a do tego czasu z fabryki Citroena wyjechało ponad 720 tys. egzemplarzy modelu. Od 2008 roku w sprzedaży znajduje się trzecia generacja C5.

Generacje Citroen C5

  • C5 II   2004 - 2008
    Citroen C5 II
    • Wybierz generację

    • C5 III (2008 - teraz)
    • C5 II (2004 - 2008)
    • C5 I (2001 - 2004)

Komentarze redakcji

Powagosław: Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!
Luzacjusz: Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

Wersje nadwozia Citroen C5 II

Silniki Citroen C5 II Hatchback

Lista silników:

Publikacje o Citroen C5

Citroen C5 II - dla Niemca?
 
Nasz test Citroen C5 II – dla Niemca?

Z czym kojarzą się niemieckie samochody? Z poprawnością, która momentami wręcz boli. A francuskie? Z przeciwieństwem aut niemieckich - i to pod każdym względem. Można za to kupić auto, które łączy te dwa kraje, a raczej chce żeby tak było. Jaki jest Citroen C5 II?

Citroen C5 Tourer - idealny na polskie drogi
 
Nasz test Citroen C5 Tourer 2.0 HDi 160 KM

Polskim kierowcom sen z powiek spędzają dwie rzeczy: ceny paliw oraz stan dróg po jakich przychodzi nam poruszać się na co dzień. O ile na wartość baryłki ropy naftowej nie możemy poradzić zbyt wiele, większy komfort podróży jest w naszym zasięgu. I wcale nie mówię o czasochłonnym rozwiązaniu, którego...

Awaryjność niezależna od wieku - Citroen C5 (2000-2008)
 
Nasz test

Francuska limuzyna cudownie wygładza nierówności na polskich drogach. Ma solidne silniki, a używane egzemplarze nie straszą wyśrubowanymi cenami. Co najważniejsze - samochód jest mniej awaryjny niż się powszechnie sądzi.

Citroen C5 kombi - Elegancja z pazurem
 
Nasz test

Citroen C5 to wciąż jeden z najciekawszych samochodów w swojej klasie. Udało się połączyć klasyczną elegancję z ciekawymi detalami, a szeroki wybór wersji pozwala dobrać auto dla własnych potrzeb i możliwości portfela. Tym razem dostaliśmy lepiej wyposażoną wersję Selection z opcjonalną nawigacją i przyjemnie...

Po francusku - Citroen C5
 
Nasz test

Pamiętacie takie przewrotne hasło reklamowe z połowy lat 90-tych - "Polskie drogi są wspaniałe... w Citroenie"? Przypomniałem sobie o nim podróżując Citroenem C5 po rodzimych drogach zdewastowanych "atakiem" zimy.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Citroen C5

Citroen C5 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Citroen C5autoWcentrum - społeczność Citroen C5

najwyższe oktanyAuta - Citroen C5

Citroen C5 CePiątka 67,38

Citroen C5 57,52

Citroen C5 63,33

Citroen C5 Citron 55,53

Citroen C5 2.0 HDI160 EXCLUSIVE 62,27

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Citroen C5

sam202 30,16

Laasi 89,51

jarasek 88,90

Sroqraf 94,74

coobash 30,13

kubiakuba 71,77

grisza26 51,03

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Citroen C5

Jaśniej pod nogami
Jaśniej pod nogami Zabierałem się za ten temat dość długo. W mojej wersji VSX brakowało podświetlen...
Spiżarnia pod maską ;)
Spiżarnia pod maską ;) Słyszałem wiele historii o gryzoniach szukających schronienia w ciepłych i przyt...
Było dobrze, nawet bardzo dobrze
Było dobrze, nawet bardzo dobrze Nie było mnie tu już bardzo dawno, bardzo... A to z bardzo prozaicznej przyczyny...
Zawieszenie
Zawieszenie Dzisiaj odwiedziłem mojego cudownego mechanika Stasia i C5 dostała nowiutkie sfe...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Citroen C5

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Citroen C5
 

Najpopularniejsza wersja Citroen C5

Citroen C5

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Citroen C5
 

Citroen C5 najczęściej porównywane z:

Opel Insignia
2.0 CDTI ECOTEC (163 KM)
Honda Accord
2.4 VTEC (201 KM)
Hyundai i40
1.7 CRDi (136 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD
Rocznik: 2014. Przebieg: 12 000 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 228 326 zł 194 000 zł
Zyskujesz: 34 326 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD
Rocznik: 2014. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 224 937 zł 191 000 zł
Zyskujesz: 33 937 zł Zobacz szczegóły »

Używane Citroën C5

Citroën C5
2.0 diesel 140 KM
2009
38 900 PLN
Citroën C5
2.0 diesel 163 KM
157 000 km, 2010
42 900 PLN
Citroën C5
1.6 diesel 110 KM
128 000 km, 2008
30 900 PLN
Citroën C5
1.8 benzyna 125 KM
142 000 km, 2007
19 900 PLN

Ocena auta Citroen C5 II Hatchback

  • Średnia ocena
    na podstawie 128 opinii
  • 4,28
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Citroen C5 Hatchback 2.0 HDi (136 KM)

No coż, jak na razie mogę tylko przyklasnąć z zadowolenia. Auto jest znakomite pod każdym względem i godne polecenia. Sam do niedawna (do momentu, gdy pierwszy raz nie przetestowalem C5) byłem przeciwnikiem "Francuzów" i jeździłem tylko "Japońcami". Jak na razie uwielbiam to auto - szczególnie na długie trasy, gdzie nie straszna mi żadna droga, żadna dziura. Komfort, cisza, dynamika, ekonomiczność, mnóstwo znakomitych i użytecznych gadżetów (świetne skrętne bi-xenony, bluetooth, dwustrefowa klima, czujniki parkowania itp, itd) wszystko składa się na najwyższą ocenę.

dodał: artur.publicite@gmail.com
Citroen C5 Hatchback 2.0 HDi (136 KM)

Po półrocznej eksploat. pierwsza wymiana żarówek św. pozyc., po 15 miesiącach po raz pierwszy nie działa radar parkowania i kolejna wymiana żarówek poz., po dwóch latach wymieniono akumulator!!! w tydzień po przeglądzie po przeb. 40tys. km, po 47 tys.km wymieniono tarcze ham. tylnie, przy porannym uruchamianiu występują kłopoty z ruszeniem z miejsca z powodu blokowania się kl. hamulcowych pomimo ciągłego serwisowania. Ten sam problem występuje z radarem parkowania. Drobnych usterek jest znacznie więcej.

dodał: aleks-sa@online.no
Citroen C5 Hatchback 2.0i 16V (140 KM)

Generalnie jest to wspaniały samochód, gdyby nie wymienione w punkcie "Drobiazgi" drobne usterki, których potrafi być całkiem sporo i potrafią nieźle zepsuć radość z jazdy tym komfortowym, dynamicznym i pojemnym autem. Po prostu trzeba się przyzwyczaić to pukania i trzeszczenia (które być może są takie same jak w innych autach ale świetne wyciszenie silnika i oporu powietrza powoduje, że je znacznie bardziej słychać) i polubić piszczenie hamulców bo z resztą raczej problemów nie powinno być.

dodał: Mike
Citroen C5 Hatchback 2.0 HDi (107 KM)

Mam ten samochód od lipca 2006 roku i już dwa razy był na lawecie najpierw coś stało się z półosią napendową a potem zacinały się hamulce bardzo niebezpieczne po odebraniu z serwisu znowu zacieły mi się hamulce mało nie rozwaliłem tego auta auto bardzo fajne ale żeby tylko było mniej awaryjne mam mniejsze citroeny typ xsara berlingo z nimi nie ma broblemów citroen widocznie nie potrafi zrobić bezawaryjnej limuzyny ostatni raz kupiłem od citroena limuzyne

dodał: watu
Citroen C5 Hatchback 2.0i 16V (140 KM)

Super wygodny samochód! Jest to mój 11 samochód i tylko Toyota Camry może się z nim równać. Na Polskie drogi doskonały, możliwość 2 x podniesienia go, sprawia w terenie frajdę, nikt nie wjedzie tam gdzie ja!. Na typowych naszych drogach jest świetny, ale wcale nie za miękki!! Szkoda,że w mieście duzo pali, ale na trasie rewelacja 7 - 9 l/100 km. Średnio około 10-11 l/100, prz jeździe 70% miasto, 30% trasa. Przy spokojnej jeździe cichutki!

dodał: wlodarczyk99@poczta.onet.pl
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + układ jezdny
  • Wady
  • - widoczność
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Citroen C5

Citroen C5 III CrossTourer (2014) Citroen C5 Kombi 2001 Citroen C5 I Hatchback - galeria społeczności Citroen C5 Citroen C5 Break 2.0 HDi  SX - galeria redakcyjna Citroen C5 2011 Citroen C5 Kombi 2007 Citroen C5 II Break 2.0 HDi 138KM - galeria redakcyjna Citroen C5 III Tourer 2.0 HDI FAP 160KM - galeria redakcyjna Citroen C5 III - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Citroen

Opinie o instalacji LPG

Citroen C5

  • 1.
  • 5,00 Citroen C5 I 2.0i 16V (136KM) 2003r.
    dodał: jurek, 21.01.2011

    Auto chodzi na gazie znakomicie, roznica w przyspieszeniu jest nieodczuwalna, nie szarpie ani nie przerywa. Wszystko jest tak jak nalezy:) Sama instalacja to wtrysk BRC, zaplacilem z nia okolo 2500zł jakis rok temu wraz z montazem i do dzisiaj nie mialem z nia zadnego problemu. Calosc robilem w Energy na Ostrobramskiej w Warszawie. Polecam

  • 2.
  • 5,00 Citroen C5 I 1.8i 16V (116KM) 2003r.
    dodał: Adam102, 16.01.2010

    Auto pracuje idealnie, nie musiałem nawet regulować instalacji po jej założeniu. Nie odczuwam żadnej różnicy w mocy ani pracy silnika. Bardzo dobra instalacja do tego silnika.

  • 3.
  • 5,00 Citroen C5 III 1.8i 16V (125KM) 2007r.
    dodał: M. Drozd, 10.03.2014

    4 samochód w Energy gazowany. Polecam , bezawaryjnie, szybko przyzwoicie. Nie chwalę aby się nie popsuli!

  • 4.
  • 5,00 Citroen C5 III 1.8i 16V (125KM) 2008r.
    dodał: Włodek, 23.05.2014

    Pierwszy przegląd po 1000km.Później co 10tkm. Fachowe podejście .Auto jeździ ok.Cena ni do pobicia

  • 5.
  • 5,00 Citroen C5 III 3.0 V6 (211KM) 2008r.
    dodał: Puk, Puk. Kto tam?, 21.02.2013

    Eksploatacja samochodu zasilanego gazem LPG jest teraz około 40% tańsza.

  • 6.
  • 4,50 Citroen C5 I 2.0i 16V (136KM) 2002r.
    dodał: Jaśkiewicz Roman, 07.03.2012

    Wszystko w jak najlepszym porządku.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Citroen C5

Citroen C5

404 komentarze

281 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~bleytram~bleytram

Do ~Freek: nie kupuj.kupilem nową w 2009 . ma 60 tys przejechane. oba podnosniki szyb przednich urwaly sie. zawieszenie hydractiv a wlsciwie silowniki wymieniane...hmmm przestalem liczyc ile razy. zawor sterujacy zawieszeniem wymieniany. po 40 tys km wymiana uszczelniacza na wale korbowy. \jak chcesz miec klopoty to kup c5

~Freek~Freek

Witam chcialbym kupic C5 w kombi ale nie wiem jak sie maja sprawy z eksploatacja, czy czesci sa w miare tanie i czy jest ewentualnie kilka zamiennikow do tych modeli?
Bardzo mi sie podobaja te C5 sylwetka wnetrze ale jeszcze nie mialem Cytrynki dodam ze wiecej jezdze po miescie czasami jakis wypad na trase( jak sie spisuje na dalsze wyjazdy)

~edi~edi

Czy warto kupic Citroena C5I 2,0 HDI , 110 km ,silnik 1997 roku

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Citroen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
18 057
Przejechany dystans
11 991 057 km
Zatankowanego paliwa
645 331 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 038
Wydanych pieniędzy
1 140 864 zł
Średnie wydatki na auto
1 414 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 298
Wydanych pieniędzy
1 391 837 zł
Średnie wydatki na auto
1 725 zł
Zobacz dzienniki kosztów Citroen (807)

Testy zderzeniowe Citroen C5

Najnowsze testy zderzeniowe Citroen C5 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Citroen C5 2.0 diesel 'Dynamic', LHD
2009

Citroen C5
Citroen C5

Citroen C5
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Citroen

Zużycie paliwa Citroen C5 II Hatchback

Na podstawie 128 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: bogus55@onet.eu, dodano: 23.07.2007 13:42

cudów nie ma - w mieście +/- 10l.w lecie ok.11l. zimą. Na trasie przy jeździe bardzo spokojnej ( 70 - 100 km/h ) osiągnąłem 5,8 (Rzeszów - Łódź)- jadąc bez szaleństw, ale szybciej -tak do 130 zawsze mam poniżej 7l. Od 6,5 do 6,8 . Co się tyczy serwisu, to radzę daleko omijać DAN MAR w Świlczy k/Rzeszowa : ceny jak z kosmosu,natomiast mechanicy zupełnie niekompetentni. Wszystko działa pod kątem "golenia" klienta. Mam bardzo złe doświadczenia

pełny raport Citroen Kombi 2.0i 16V

autor: niva4x4, dodano: 14.07.2010 10:52

oszczędna jazda bardzo odbija się na psychice. Osiągnięcie w mieście 6,5 l wygląda raczej jak kondukt pogrzebowy. Na trasie jest lepiej chociaż wygoda foteli sprawia, że po prostu człowiekowi chce się spać. No i to pikanie pika pika i pika nie zapomnij wysiąść z auta nie zgasiłeś świateł nie wyjąłeś kluczeka nie ma płynu w spryskiwaczu, zapomniałeś puścić bąka. Miałem wcześniej vecte teraz płacze kochany opelku wróć

pełny raport Citroen Kombi 2.2 HDi FAP

autor: Adam, dodano: 04.01.2014 13:19

Dostęp do części używanych jest bezproblemowy a koszty tych części niskie. Nowe części też są bardzo tanie. Co do spalania - założyłem gaz bo po mieście palił 13, na trasie 8. Przy gazie na trasie pali 8,5 jadąc 90km/h, przy wyprzedzaniu i prędkości 100-120 pali ok 9,5. W mieście potrafi spalić do 15 ale to na zasadzie przejazdu do pracy - odpalić, przejechać 4 km i zgasić.

pełny raport Citroen Kombi 1.8i 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Citroen C5 II Hatchback

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Citroen C5 II Hatchback

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Citroen C5 II Hatchback
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Citroen C5, oglądali także