Szukaj

Informacje o Citroen C5 II Kombi 1.6 HDi 109KM 80kW 2004-2008

Lata produkcji: 2004 – 2008
Segment: Klasa średnia
Druga generacja C5 debiutowała na rynku w 2004 roku. Stylistycznie samochód nieznacznie różnił się od swojego poprzednika. Jego nadwozie zostało powiększone i delikatnie przeprojektowane, zmiany objęły między innymi kształt przednich i tylnych reflektorów. Konstruktorzy zmniejszyli też awaryjność modelu. Produkcja C5 II zakończyła się w 2007 roku, a do tego czasu z fabryki Citroena wyjechało ponad 720 tys. egzemplarzy modelu. Od 2008 roku w sprzedaży znajduje się trzecia generacja C5.
czytaj więcej
Powagosław

PomysÅ‚ Francuzów, jak przeÅ‚amać supremacjÄ™ Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy Å›redniej z wyższymi aspiracjami. Udane poÅ‚Ä…czenie niemieckiej jakoÅ›ci, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzÄ… ser, bagietki maczajÄ… w winie, a zamiast „komputer” mówiÄ…: „ordinateur” (przecież komputer to miÄ™dzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje faÅ‚szować, a Boruc staje siÄ™ tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 75 x 88,3 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)
Åšrednie spalanie dla Citroen C5 II Kombi 1.6 HDi 109KM 80kW 2004-2008
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,0
Citroen C5 II
Kombi 1.6 HDi 109KM 80kW
dane podawane przez komputer auta : jazda oszczędna bez wykorzystywania całej mocy silnika spalanie trasa 100 do 250 km : 3,7 do 90 km/h , 4 do 110 km/h, 4,5 do 130 km/h spalanie miasto duże, korki, tłok : lato 6 litrów, zima 7 litrów spalanie miasto małe : lato 5 litrów, zima 5,5 litra auto małe (przesiadłem sie z amerykańskiego vana) kupione celowo na oszczędność paliwa na złe czasy i jestem zadowolony, trochę za słaby motor ale za to pali mało. jezdże nim od roku , zrobiłem 25 tys km
6,8
Citroen C5 II
Kombi 1.6 HDi 109KM 80kW
Trasa ostatniego testu: 4320km latem (z tego ok. 3800km autostradami), Niemcy i Francja, bagażnik i średnia trumienka na dachu załadowane na max. + 4 dorosłe osoby na pokładzie, auto z przebiegiem 173000km na starcie, klima włączona na ok. 50% trasy, mam duży staż jako kierowca - styl jazdy "mocno spokojny", z wszystkimi technikami służącymi ekonomice, choć z pewnością nie powolny (tempomat gdzie tylko można na 130). Najczęściej średnie spalanie wynosiło 7,0 (długie przebiegi autostradą z prędkością stałą 130) - to kilka razy zmierzone przy metodzie napełniania zbiornika pod korek. I tu ciekawostka: w moim aucie komputer zawsze pokazuje równo o 20% więcej niż było faktycznie (np. przy wspomnianym 7,0 wskazywał 8,4)! Tak samo jest przy jeździe miejskiej, mieszanej i każdej innej. Dla porównania: ok. 800km autostradami "na pusto", tylko ja i pasażer + 2 kosmetyczki (tzn. torebki, nie panie) - 6,0/100. Reasumując: wygodnie, wręcz komfortowo, i ekonomicznie jak na ładunek i tempo, silnik zawsze bez problemów "dawał radę". Po moich doświadczeniach z C5 nie wierzę jakoś w te legendarne 5,0/100 tak często podawane przez innych "testerów"!
5,8
Citroen C5 II
Kombi 1.6 HDi 109KM 80kW
Czytając komentarze nie mogę oprzeć się wrażeniu, że mam trochę inny samochód, niż pozostali kierowcy. Po pierwsze, autocentrum.pl nie wierzy, że spalanie w cyklu mieszanym może być niższe od spalania w trasie. Nie wierzcie w to 4,8 l/100 km przy minimalnym -- w rzeczywistości silnik pije co najmniej 5,5 litra na 100 km przy 100 km/h. Po drugie, komputer zaniża rzeczywiste spalanie. Na autostradzie przy 140-150 km/h, samochód pali 7,5 l/100 km -- według komputera. Może tego spalania nie zaniża? Jadąc 170-180 km/h komputer raportuje 10 l/100 km i więcej. Jadąc 90-100 km/h jest o niebo lepiej -- dużo ciszej, spalanie na poziomie 6 l/100 km (wg komputera), ale dystans 600 km przejeżdża się w 6 godzin, a nie w 4. Jeśli będziesz jeździł w trasy, to lepiej kupić C5 z silnikiem 2.2 HDi 175 KM. Spali tyle samo, ale będzie cicho, przyjemnie i z prędkością 220 km/h. W ostateczności nada się 2.0 HDi 138 KM. Minimalne spalanie -- 4,8 l/100 km -- jest osiągalne w mieście, jadąc stale 50-70 km/h, nie zatrzymując się na światłach, nie przyspieszając i nie hamując gwałtownie, na wzniesienia wjeżdżając ze zmniejszającą się prędkością. Udało mi się tak tylko pięć razy (w święta) przez ostatnie pięć miesięcy. Silnik nienawidzi gwałtownego przyspieszania i ruszania spod świateł. Wpada w depresję i topi swoje smutki w ropie. Dziś (1. maja) pojechałem do pracy krótszą trasą, za co miasto Kraków się na mnie zemściło i stałem na niemal każdych światłach po zjeździe ze zwyczajowej trasy. W ostatnie święto spaliłem 1,2 l na 25 km (4,8/100) dzięki zielonej fali. Dziś razem spaliłem 1,5 l na 22 km (6,7/100) i jechałem pięć minut dłużej. W normalnych warunkach w mieście, według komputera, pali 6-6,5 l/100 km. Jeden problem -- komputer zaniża spalanie, to nie ulega wątpliwości. Tankuję zawsze do pełna z tego samego dystrybutora. Wg komputera moja średnia to 6,5 l/100 km. Wg dystrybutora to 7,5 l/100 km -- albo właściciel stacji pazerny, albo komputer jest wyjątkowym optymistą. Różnice między spalaniem w zimie i w lecie są znikome. Grzałka jest niemal za darmo, ale klimatyzacja swoje potrzeby energetyczne ma. Przez krótki czas w okresie przejściowym, po zmianie opon z zimowych (Nokian WR A3 215/55R16) na letnie (2×Michelin Primacy HP i 2×Continental ContiGrip, ten sam rozmiar) samochód rzeczywiście (i wg komputera i wg dystrybutora) palił pół litra mniej, teraz wrócił do swojej normy. Podsumowując, rewelacyjny silnik do jazdy po mieście, nawet w takim dużym aucie. Szybko zbiera się ze świateł, pozwala wyprzedzić dowolny samochód w mieście -- ale spalanie drastycznie rośnie. Jadąc spokojnie jest bardzo dobrze. Na trasy ten silnik w tym samochodzie jest do niczego. Nie "w pewnym stopniu", nie "z zastrzeżeniami". Po prostu -- nie, chyba że hałas i spalanie nas nie interesuje.

Usterki Citroen C5 II

Liczba wpisów: 17
ubytek płynu z układu sygnalizowany przez info na wyświetlaczu
  • Citroen C5 II Kombi 2.0 HDi 107KM 79kW 2004-2008
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
Po przejechaniu 1500 km do Francji i kilku dniach postoju samochodu przy próbie uruchomienia wyświetliła sie info o za niskim poziomie płynu w układzie chłodzenia. Dolałem ok 1 litra i przyjechałem do Polski. Po pewnym czasie znowu sie ta informacja wyswietliła ponownie dolałem płynu ok 0.5 litra I tak kilka razy Zauważyłem dodatkowo że wystarczy odkęcić korek zbiorniczka i wtedy poziom płynu gwałtownie wzrasta i ostzrzenie znika .Obserwowałem samochód i nie zauwazyłem zadnego zewnętrznego wycieku ani podnoszenia temp.na wskażniku. W czasie pracy silnika korek odkrecilem od zbiorniczka i tez nic sie nie działo
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
3 komentarze
Kostka mocująca żrówkę H7 w przednich reflektorach.
  • Citroen C5 II
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 21
Nie 3
Serwis autoryzowany Citrona jest zmuszony proponować wymianę całej wiązki elektrycznej za około 9000 zł w celu naprawy nieświecące żarówki w reflektorze przednim. Logiczna byłby wymiana kostki za kilka złotych, tym bardziej, że końcówki są zaciskane. Ten wynalazek polegający na bzdurnym tworzeniu kosztów jest stosowany także przez innych producentów. A samochody w ruchu jeżdżą z zapalonymi światłami jak rok długi, reflektory są plastykowe, słabo wentylowane. W lecie to smaży się wszystko na słońcu, kostka, w której zamocowana jest żarówka H7 zwęgla się, tak że po około 4 latach kłopot gotowy. Może jednak producent sensownie zareaguje stwarzając możliwość naprawy tj. wymiany elementu /a nie kombinowania/. Szkoda tracić dobrą opinię z powodu takiego drobnego, aczkolwiek bardzo uciążliwego i potencjalnie absurdalnie drogiego w naprawie uszkodzenia. Szkoda także by w serwisie dorabiali opinie, że wymiana kostki na końcu przewodów zasilających reflektor ochroni cały system elektryczny samochodu i jego komputer. Chyba, że jest to opowieść za 9 300 złotych.
1 komentarz
Pękające klapy nawiewu
  • Citroen C5 II
  • wnÄ™trze
  • 220 tys. km
Strzał dobiegający w środku auta po uruchomieniu nawiewu, mniej więcej ze środkowej konsoli w okolicach radia - strzału może także nie być, a klapy pękną. Efektem tego jest brak możliwości sterowania ciepło-zimno. W C5 I generacji problem występował z wycierającym się gniazdem motoreduktora, w C5 I gen FL od 2005r pękają całe klapy wewnątrz obudowy mieszalnika.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Citroen C5 II Kombi