Szukaj

Informacje o Citroen C5 II Kombi 2.0 HDi 136KM 100kW 2004-2008

Lata produkcji: 2004 – 2008
Segment: Klasa średnia
Druga generacja C5 debiutowała na rynku w 2004 roku. Stylistycznie samochód nieznacznie różnił się od swojego poprzednika. Jego nadwozie zostało powiększone i delikatnie przeprojektowane, zmiany objęły między innymi kształt przednich i tylnych reflektorów. Konstruktorzy zmniejszyli też awaryjność modelu. Produkcja C5 II zakończyła się w 2007 roku, a do tego czasu z fabryki Citroena wyjechało ponad 720 tys. egzemplarzy modelu. Od 2008 roku w sprzedaży znajduje się trzecia generacja C5.
czytaj więcej
Powagosław

PomysÅ‚ Francuzów, jak przeÅ‚amać supremacjÄ™ Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy Å›redniej z wyższymi aspiracjami. Udane poÅ‚Ä…czenie niemieckiej jakoÅ›ci, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzÄ… ser, bagietki maczajÄ… w winie, a zamiast „komputer” mówiÄ…: „ordinateur” (przecież komputer to miÄ™dzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje faÅ‚szować, a Boruc staje siÄ™ tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 85 x 88 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Całokształt - Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,6
~matekedzierzyn
Citroen C5 II
Kombi 2.0 HDi 136KM 100kW
Duże ale zwrotne kombi,nie ma większego problemu w poruszaniu się tym autem po mieście. A na trasie to już w ogóle 6 bieg + tempomat i można jechać na koniec świata. W środku miejsca sporo, bagażnik olbrzymi. Silnik genialny dynamiczny, elastyczny i jak na swoją pojemność i wielkość auta mało pali a do tego trwały ,problemy jedynie z osprzętem typu Egr (czyli jak prawie wszędzie) . Zawieszenie bajka, bezawaryjne i jeszcze bardziej je doceniam, gdy trochę pojeżdżę drugim swoim autem a potem wracam do C5. Wizyty u mechanika w 95% - rzeczy eksploatacyjne i pierdoły we wnętrzu. Naprawdę polecam bo pierwsza generacja tego auta zrobiła zły PR temu modelowi a poliftingowa wersja to naprawdę solidne auto.
4,1
~tapchan
Citroen C5 II
Kombi 2.0 HDi 136KM 100kW
Duże, komfortowe, bardzo pakowne kombi. Scenariusz trochę nietypowy ale udało mi się zmieścić do bagażnika cały zestaw perkusyjny, dwie gitary i cztery torby podróżne bez składania tylnej kanapy - kto wie ten wie ;-) Komfort i brak zmęczenie po długiej trasie cenię sobie bardziej niż osiągi czy frajdę z dynamicznej jazdy i też pod takim kątem oceniam samochody. Nie miałem jeszcze samochodu, którym jazda byłaby równie odprężająca. Cytrynka zdecydowanie jest nastawiona na komfortowe, raczej niespieszne podróżowanie i w swojej klasie cenowej robi to chyba najlepiej.
4,5
~Bartek
Citroen C5 II
Kombi 2.0 HDi 136KM 100kW
Z perspektywy 3 lat patrze realistycznie i oceniam jak najbardziej wiarygodnie mając nadzieję,że pomogę osobom, które "czają" się na cytrynkę. Moje podejście nie jest ukierunkowane tokiem myślenia " moje jest najlepsze". Auto jest przestronne i to bardzo, ma dużo fajnych schowków pod siedzeniami w fotelach itp. Idealne dla rodziny 2+3. Wózek , bagaże itp nie stanowią problemu żeby je zapakować na jakiś wypad w góry czy tym podobne wycieczki. Idealnie wyciszone ( szyby 2-wu warstwowe) , zawieszenie pneumatyczne robi znakomitą robotę na naszych drogach i jest praktycznie bezobsługowe i nie ma czego się bać o ile jest w dobrym stanie( przy zakupie warto wziąć dobrego mechanika od cytryn,który zna się na tym) Cytryna łyka kilometry i wcale nie czuję tego jadąc sam czy z rodzin ą nierzadko ponad 1200 km w jedną stronę paląc przy tym około 6,5 litra ON do prędkości 130 km/h autostrada, na krajówkach do 90 km/h potrafi zejsc do 5,5, a jak pociśnie się około 160-170 km/h to i 9 litrów weźmie, zależy jaki kto ma styl. Silnik bajka, dynamiczny i mało awaryjny. U mnie nic sie nie dziąło tylko filtry olej itp. Autko ma parę wkur...cych mankamentów,które opisze poniżej.
Åšrednie spalanie dla Citroen C5 II Kombi 2.0 HDi 136KM 100kW 2004-2008
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Citroen C5 II
Kombi 2.0 HDi 136KM 100kW
2.0 HDi 136KM w automacie. W trasie do 90km/h unikając dynamicznej jazdy da się zejść do 6,5l/100km. Przy dłuższej trasie 120km/h na tempomacie - 7,5l/100km. Przy 140km/h - 9l/100km. W mieście dynamicznie acz przepisowo - 10l/100km. Niby niemało ale wszystko w miarę pokrywa się z danymi producenta więc i tak jestem miło zaskoczony. Te dwa dodatkowe litry na sto w cyklu miejskim względem manuala wynikają chyba głównie z tego, że automat nawet przy najmniejszym dotknięciu gazu redukuje w poszukiwaniu maksymalnego momentu obrotowego. Niemniej za komfort jazdy automatem w mieście jestem skłonny przełknąć trochę częstsze tankowanie, tym bardziej że w tych autach sprzęgło do najlżejszych nie należy.
7,6
Citroen C5 II
Kombi 2.0 HDi 136KM 100kW
2.0 HDI kombi podczas jazdy na trasie jak lamus potrafi zejść poniżej 5l przy normalnej jeździe mieszanej na krótkich odcinkach 7-8 zależy od nogi. Lecz zimą na krótkich odcinkach przy ciężkiej nodze nawet ponad 10l. Mam ten samochód już rok jak na razie żadnej poważnej usterki. Gdy go kupiłem była do zrobienia klima koszt chłodnicy 290zł przewód niskiego ciśnienia oryginalny ponad 500zł lecz znalazłem polską podróbkę za 180zł kompletna klima z napełnieniem odgrzybieniem i przekładkami w renomowanym zakładzie uczyniła mnie nieco ponad 800zł Ogólnie auto dynamiczne i bardzo komfortowe bez problemu osiąga ponad 200km/h Osobiście polecam.
6,2
Citroen C5 II
Kombi 2.0 HDi 136KM 100kW
Dodam ze nie moglłem wybrac takiej kompozycji jaki mam samochod... bo go nie ma ! nawet rocznika nie ma !! wiec podaje : C5 TURER HDI 2.0 143KM FAP MANUAL 6-BIEGOW HYDROAKTYWNE ZAWIESZENIE ROCZNIK 2010. A wiec na felgach 17" i na dystansie 10000 tys. km. wedlug kompa spalanie 7L/100 aleeee teraz samochod ma przejechane 23 tys. na zime 16" nieco wezsze ale profil 60 i... spalnie na dystansie okolo 2 tys. wyszlo 6L/100 i to wiekszosci miasto i korki z tego moze 500km bylo w trasie takze uwarzam to za niezly wynik nie wiem cyz to zmiana z 17 na 16 felg przyniosla takie rzultaty czy dotarcie sie silnika... zobaczymy co bedzie latem ...Generalnie POLECAM autko :)

Usterki Citroen C5 II

Liczba wpisów: 17
ubytek płynu z układu sygnalizowany przez info na wyświetlaczu
  • Citroen C5 II Kombi 2.0 HDi 107KM 79kW 2004-2008
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
Po przejechaniu 1500 km do Francji i kilku dniach postoju samochodu przy próbie uruchomienia wyświetliła sie info o za niskim poziomie płynu w układzie chłodzenia. Dolałem ok 1 litra i przyjechałem do Polski. Po pewnym czasie znowu sie ta informacja wyswietliła ponownie dolałem płynu ok 0.5 litra I tak kilka razy Zauważyłem dodatkowo że wystarczy odkęcić korek zbiorniczka i wtedy poziom płynu gwałtownie wzrasta i ostzrzenie znika .Obserwowałem samochód i nie zauwazyłem zadnego zewnętrznego wycieku ani podnoszenia temp.na wskażniku. W czasie pracy silnika korek odkrecilem od zbiorniczka i tez nic sie nie działo
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
3 komentarze
Kostka mocująca żrówkę H7 w przednich reflektorach.
  • Citroen C5 II
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 21
Nie 3
Serwis autoryzowany Citrona jest zmuszony proponować wymianę całej wiązki elektrycznej za około 9000 zł w celu naprawy nieświecące żarówki w reflektorze przednim. Logiczna byłby wymiana kostki za kilka złotych, tym bardziej, że końcówki są zaciskane. Ten wynalazek polegający na bzdurnym tworzeniu kosztów jest stosowany także przez innych producentów. A samochody w ruchu jeżdżą z zapalonymi światłami jak rok długi, reflektory są plastykowe, słabo wentylowane. W lecie to smaży się wszystko na słońcu, kostka, w której zamocowana jest żarówka H7 zwęgla się, tak że po około 4 latach kłopot gotowy. Może jednak producent sensownie zareaguje stwarzając możliwość naprawy tj. wymiany elementu /a nie kombinowania/. Szkoda tracić dobrą opinię z powodu takiego drobnego, aczkolwiek bardzo uciążliwego i potencjalnie absurdalnie drogiego w naprawie uszkodzenia. Szkoda także by w serwisie dorabiali opinie, że wymiana kostki na końcu przewodów zasilających reflektor ochroni cały system elektryczny samochodu i jego komputer. Chyba, że jest to opowieść za 9 300 złotych.
1 komentarz
Pękające klapy nawiewu
  • Citroen C5 II
  • wnÄ™trze
  • 220 tys. km
Strzał dobiegający w środku auta po uruchomieniu nawiewu, mniej więcej ze środkowej konsoli w okolicach radia - strzału może także nie być, a klapy pękną. Efektem tego jest brak możliwości sterowania ciepło-zimno. W C5 I generacji problem występował z wycierającym się gniazdem motoreduktora, w C5 I gen FL od 2005r pękają całe klapy wewnątrz obudowy mieszalnika.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Citroen C5 II Kombi