Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Citroen C8

Model należący do klasy minivanów (segment K) produkowany od 2002 roku. W ofercie francuskiej marki samochód zastąpił model Evasion. Podobnie, jak on, tak samo Citroen C8 powstał w ramach projektu „eurovan” realizowanego wspólnie przez koncerny PSA (Peugeot i Citroen) oraz Fiat (Fiat i Lancia). Bliźniaczymi modelami C8 są Peugeot 807, Lancia Phedra oraz Fiat Ulysse. Wszystkie wymienione auta produkowane są w fabryce Sevel Nord, joint venture pomiędzy Fiatem i PSA. W 2008 roku C8 został poddany face-liftingowi.

Citroen C8 2008 - prawy bok
Citroen C8 2008 - widok z tyłu
Citroen C8 2008 - prawy bok
Citroen C8 2008 - lewy bok
Citroen C8 2008 - widok ogólny wnętrza z przodu
Citroen C8 2008 - widok z góry

Komentarze redakcji

Powagosław: Bardzo pojemny i wygodny van, u którego ostateczny efekt, a może raczej pierwsze wrażenie psuje mało zgrabna, archaicznie wyglądająca sylwetka. A już facelifting tego modelu to jakiś nieśmieszny żart.
Luzacjusz: Zamierzasz szmuglować małych Meksykanów przez granicę? Jesteś kierowcą Feela i chciałbyś, żeby chłopaki razem ze swoimi groupies podróżowali wygodnie? Jeśli nie, to nie wiem po co ci taki samochód. Brzydki w dodatku.

Silniki Citroen C8

Lista silników:

Publikacje o Citroen C8

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Citroen C8 - dla rodziny o rozmiar większy

To zadziwiające, że samochody mało porywającego segmentu van cieszą się tak ogromną popularnością. Producenci aut prześcigają się w prezentowaniu coraz to nowszych dokonań we wnętrzach swoich aut, które pozwalają zabrać na pokład coraz więcej pasażerów i coraz więcej bagażu. Pięcio-, sześcio, siedmio-,...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Citroen C8

Społeczność kierowców Citroen C8autoWcentrum - społeczność Citroen C8

najwyższe oktanyAuta - Citroen C8

Citroen C8 cytrynka 31,95

Citroen C8 32,56

Citroen C8 baja 33,92

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Citroen C8

krzysztof77 31,65

krisdiesel 30,10

dolina 39,43

więcej kierowców

Katalog nowych aut

Citroen C8

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Citroen C8
 

Najpopularniejsza wersja Citroen C8

Citroen C8

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Citroen C8
 

Citroen C8 najczęściej porównywane z:

 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Używane Citroën C8

Citroën C8
2.0 diesel 120 KM
130 000 km, 2007
24 900 PLN
Citroën C8
2.0 diesel 136 KM
164 000 km, 2006
16 900 PLN
Citroën C8
2.2 diesel 128 KM
180 000 km, 2003
17 500 PLN
Citroën C8
2.2 diesel
2003
7 900 PLN

Ocena auta Citroen C8

  • Średnia ocena
    na podstawie 61 opinii
  • 4,10
  • Średnia dla segmentu
    Vany: 4,14

Wybrane opinie

Citroen C8 Van 2.2 HDi 16V (130 KM)

Dopiero przejechałem 57 000 km.Trochę za dużo awarii i niespodzianek. Jak tak dalej pójdzie po trzech latach sprzedaję bez zastanowienia. Aż boje się jechać na przegląd by nie usłyszec co jeszcze mi grozi. Zawsze jadąc do serwisu lepiej wziąć kartę płatniczą niż gotówkę bo można sie nie wyrobić. Podsumowując -jest jak z tą nawigacją w C8 niby jest ,ale tylko dla innych.To jest już szczyt głupoty brak mozliwości wgrania mapy całej Europy. Przyznam się ,że zrezygnowałem z jej zakupu tylko z tego powodu. Albo światła dzienne ,aby je mieć włączane kluczykiem musisz jechać do serwisu fabrycznego i za 50 zł juz są.PARANOJA. Wiecie co robię bo nie chce mi jeżdzić się do serwisu co pół roku na przeprogramowanie świateł -zalepiam czujnik naświetlenia. Poza tym nie wyłączają się swiatła automatycznie przy pozostawieniu na "długich". I jeszcze wycieraczki same w sobie super , ale ten program sterujący bez sensu. Zamiast obracanych foteli przednich wolałbym ,żeby lepiej dopracować program sterujący...

dodał: michal
Citroen C8 Van 2.0 HDi 16V (109 KM)

Doskonały samochód rodzinny, doskonale wyposażony (wersja Exclusive, nie ma tylko skóry i navi której nie chciałem). Jeździ mi się nim wspaniale, ale.... uważam że pomimo bardzo wielu zalet, zakup tego samochodu był TRAGICZNĄ pomyłką. Ucałuję ziemię w tym miejscu, z którego to auto odjedzie z nowym właścicielem, o ile znajdę wariata który zechce go kupić. Przymierzam się do złożenia pozwu do sądu o wymianę auta na inne, nawet spowrotem na C8. W serwisie kręcą głową, że trafił mi się wyjątkowo fatalny egzemplarz, może inny będzie mniej awaryjny? Może rzeczywiście miałem pecha, ale wiem jedno - NIGDY WIĘCEJ CITROENA. Odradzam Serwis w Szczecinie - z góry traktują Cię jak idiotę.. brak mi na nich słów.

dodał: Jerry
Citroen C8 Van 2.0 HDi 16V (109 KM)

jeśli nie będzie się psuł (jak na razie OK) to samochód super - jak na swoje powołanie czyli rodzinne wypady 5 osobowa rodzina plus bagaż. Za taka cena (99brutto) to OKAZJA - ma oprocz skóry i ksenonow WSZYSTKO - za tyle nie kupisz diesla kombi z mniejszym wyposażeniem !!! Ciche, przytulne wnętzre, mnóstwo schowków, potężny , oszczedny diesel, poprawner zawieszenie. Tylko skrzynie bym na fordowska zamienił.

dodał: folej@poczta.onet.pl
Citroen C8 Van 2.2 i 16V (160 KM)

No cóż - drugi raz bym tego nie kupił. Fakt że intensywność eksploatacji jest duża do 70tys/rok. Trudno tylko wskazać alternatywę - może któryś z innej trójki (VW;FORD;SEAT) - ale też nie wiem czy nie trafiałbym zbyt często do serwisu. Zużycie oleju - w innych salonach też twierdzą, że takie zużycie to norma - dla mnie to zgroza albo zmowa producentów silników z producentami oleju.

dodał: C8
Citroen C8 Van 2.2 HDi 16V (130 KM)

Mogę śmiało polecić jako bardzo luksusowy rodzinny samochód. Nie chowają się niestety siedzenia w podłodze, ale za to są bardzo wygodne i łatwe w utrzymaniu. Po kilku latach użytkowania i pomimo dość częstego bywania w serwisach (drobiazgi) nie widzę na co mógłbym wymienić. Podobne auta - chrysler czy mitsubishi nie są niestety tak komfortowe i tak ładnie zaprojektowane wenątrz.

dodał: leszek@wik-tor.pl
  • Zalety
  • + widoczność
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - jakość/cena
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Citroen C8

24 komentarze

22 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~zibi~zibi

Witam ponownie
C8 Znalazl szczesliwego nabywce wlasnie go dzisiaj oddaje z nieukrywanym smutkiem ale musze cos nowego na 4 kola naped...Przejechane ponad 100 tys i wymienialem tylko to co potrzeba. Przejechalem cala Europe i nic sie nie popsuło filtr cząstek stałych jak nowy tankowałem do pełna i jak zaświeciła sie rezerwa.
Pozdrawiam.

~ms~ms

Do ~zibi:
ja tez sie przesiadlem z versalki na c8 tylko 2.0 Pb, co do foteli to racja, takich jak w satisie to nie ma nigdzie.

~aaa~aaa

C8 MASAKRA mam od nowosci a teraz 180 tys km co miesiac w warsztacie... elektryka tragedia spalanie ok 8-9 l
NIGDY FRANCUZA TYLKO PRAWDZIWIE NIEMIECKIE MARKI VW i BMW
NIE POLECAM

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Citroen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
18 371
Przejechany dystans
12 171 129 km
Zatankowanego paliwa
656 367 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 039
Wydanych pieniędzy
1 155 528 zł
Średnie wydatki na auto
1 404 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 339
Wydanych pieniędzy
1 385 462 zł
Średnie wydatki na auto
1 683 zł
Zobacz dzienniki kosztów Citroen (823)

Zużycie paliwa Citroen C8

Na podstawie 53 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: erdna@interia.p, dodano: 05.07.2009 19:34

Warunki przy jakich dokonywałem testu spalania były następujące. Średnie maksymalne spalanie - normalna jazda z domu do pracy i spowrotem. Odcinek w każdą stronę 18 km. Połowa drogi to małe miasto gdzie główne zatrzymywałem się na światłach. Miasto około 70 tys mieszkańców, bez wiekszych korków. Jeśli się już tworza to na 10 samochodów i przed swiatłami. Na takiej trasie silnik nagrzewa się w pełni po 3/4 trasy czyli po około 10 km. średnie minimalne spalanie - trasa zaczynana w mieście. W warunkach opisanych powyżej. Trasa około 30 do 40 km w każda stronę. Typowa wycieczka poza miasto w polskich warunkach drogowych i bez autostrad. Minimalne spalanie na długiej trasie - testowane na trasie ok 2000 km. Tylko na autostradzie. Starałem sie utrzymywać stałą prędkość około 110 km/h co ostatnio nie jest trudne ze względu na rosnące ceny paliw i starania większości użytkowników drogi do jazdy ekonomicznej. Stosowane metody ecodrivingu. Czyli szybkie rozpędzanie auta a potem utrzymywanie stałej prędkości, przewidywanie sytuacji na drodze, nie wrzucanie luzu itp. Prawdę mówiąc liczyłem na jeszcze mniejsze zużycie paliwa zbliżone do tego co podaje producent czyli 5,9 l/100 km. Ale to pewnie niemożliwe. Przy dodatkowych małych testach na odległość około kilkuset km. zauważyłem, że da się zejść poniżej spalania 6,7 l/100 km. pod warunkiem nieprzekraczania prędkości 80 km/h. W jednym przypadku udało mi się dojść do zużycia 6,25 l/100 km. Ale to trzeba się pilnować. Co do samecgo samochodu to po kilku miesiącach eksploatacji nic się jeszcze nie popsuło. Opinie o awaryjności dotyczą modeli o lepszym wyposażeniu i właśnie tego dodatkowego wyposażenia. Mój model jest podstawowy co i tak oznacza 6 poduszek, kontrolę trakcji, wspomaganie hamowania w nagłych przypadkach itd. Silnik ma wystarczająca moc i dość porządny moment obrotowy jeśli tylko nie chcemy jeździć sportowo a tylko traktować ten samochód jako rodzinny. Zupełnie nie podoba mi się odgłos silnika. Znam diesle z odgłosami bardziej spokrewnionymi do silników benzynowych. Ten bardziej przypomina jakąś starą furgonetkę pomimo nowoczesnej konstrukcji. W kabinie ten odgłos już tak bardzo nie przeszkadza. Kontrola trakcji jazdy działa dośc dobrze jak na takie duże auto. Nie miałem możliwośc porównać z innymi typami samochodów ale przy porównaniu dwóch suwów Renault Espace bez kontroli trakcji i Citroen C8 z kontrolą to Citroenem da się jeździc zdecydowanie szybciej po wiejskich drogach z częstymi zakrętami (wsie i miasteczka, drogi wiejskie, częste zakręty, omijanie niespodziewanych dziur w drogach). Zdecydowanie szybciej to jest około 20 km/h szybciej niż bez kontroli trakcji. Szybciej nie pozwalał mi jeździć rozsądek. Przy takich prędkościach system doskonale przykleja auto do drogi. Auto się nie przechyla na zakrętach. Ogólnie na razie auto jest na ocenę "4" Nie dam "5" ze względu na za duże spalanie i nieładny dźwięk silnika. Ciężko wyciągaja się tylne fotele.

pełny raport Citroen Van 2.0 HDi 16V

autor: oklauso, dodano: 12.10.2014 13:26

pali duzo w miescie, nieduzo za miastem. pali duzo srednio, ale to bardzo pojemne auto, wiec nalezy rozwazyc do czego go uzywamy. naprawy nie sa na poziomie poloneza ale nie ma dramatu. grubsze rzeczy jak remont skrzyni automatycznej to od 1,5tys w gore ale to nie jest normalna coroczna operacja.

pełny raport Citroen Van 2.0 HDi 16V

autor: cytrynowo_WAWA, dodano: 14.04.2010 22:37

Auto nie jest małe, więc nie ma co liczyć na bardzo niskie zużycie. 90% jazdy po Warszawie. W mieście przy przyspieszaniu na kompie pokładowym widać jak lubi paliwo ale jak prędkość jest już na jakimś stabilnym poziomie, zużycie spada do dość przyzwoitego poziomu (mowa o chwilowym zużyciu). Jeszcze bardziej widać to w trasie. Pewnie przy 90 km/h spaliłbym te obiecane przez producenta 6 l. Jednak auto zachęca aby oscylować w okolicach 130 km/h. Jest bardzo ciche i chętnie przyspiesza. Mi udało się bez wielkich akrobacji na trasie zejść do 7,2. (co ciekawe komputer pokazuje wyższe zużycie średnie niż wynika to z obliczeń po zatankowaniu, w Toyota corrola miałem odwrotnie). Ogólnie 10 miasto,7,5 trasa. Bez strachu nie jest źle :-)

pełny raport Citroen Van 2.2 HDi 16V
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Citroen C8

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Citroen C8

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Citroen C8
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Citroen C8, oglądali także