Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Citroen DS4

Kompaktowy hatchback należący do niższej klasy średniej (segment D), jako model luksusowej gamy DS, pozycjonowany w grupie premium. Uważany za następcę Citroen C4 Coupe. Debiutował w 2011 roku. Jego koncepcyjnym pierwowzorem był prototyp o nazwie DS High Rider zaprezentowany w 2010 roku. Model bazuje na Citroenie C4 drugiej generacji, różnice sprowadzają się m.in. do szczegółów stylizacji nadwozia oraz bardziej luksusowego wnętrza. DS4 został świetnie przyjęty przez krytyków, zdobył m.in. tytuł Najpiękniejszego Samochodu Roku 2011 podczas International Automobile Festival.

Citroen DS4 Hatchback 5d 1.6 THP 156KM - galeria redakcyjna - prawy bok
Citroen DS4 Hatchback 5d 1.6 THP 156KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Citroen DS4 Hatchback 5d 1.6 THP 156KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Citroen DS4 Hatchback 5d 1.6 THP 156KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Citroen DS4 Hatchback 5d 1.6 THP 156KM - galeria redakcyjna - kokpit
Citroen DS4 Hatchback 5d 1.6 THP 156KM - galeria redakcyjna - konsola środkowa
Citroen DS4 Hatchback 5d 1.6 THP 156KM - galeria redakcyjna - nawigacja gps

AC-sfakcja

 
92%

Pierwszy rzut oka

Równowagą kształtów i proporcji, foremnością, balansem zadziorności i elegancji oraz tak brakiem tak powszechnej dziś stylistycznej jaskrawości – tym wszystkim ociera się o perfekcję. Oglądasz z każdej strony i z każdej wrażenia są podobne: piękny kompakt.

 
92%

Co jest w środku

Mniej więcej to samo, co na zewnątrz. Innymi słowy, apetyt rozbudzony ładną sylwetką będzie zaspokojony również po otwarciu drzwi do środka. I tu nie zabrakło wprawnej ręki stylisty. Materiały wysokiej jakości i staranne wykończenie wieńczą kapitalny design i masa miłych dla oka detali.

 
79%

Jak bardzo Ci wygodnie?

Jest nieco ciaśniej niż w Citroenie C4, ale to jedyna przewaga w tym względzie bazowego modelu nad tym z serii premium. Komfort jazdy? Co powiesz na fotele z masażem pleców? Nie wszystkim spodoba się jednak awangarda w projektowaniu zegarów. Cyfrowe wyświetlacze w ich środkowych częściach bywają mało czytelne.

 
73%

Praktycznie rzecz biorąc

Bagażnik przyzwoitej pojemności (370 litrów), więc z dużymi zakupami nie będzie problemów. Gorzej, jeśli będzie trzeba wziąć więcej niż jednego pasażera. Z tyłu jest ciasno, a wejście do środka wymaga gimnastyki. No i uwaga: pasażerom z tyłu polecamy klimatyzację, bo tylne szyby się nie otwierają.

 
94%

Fajnometr ;)

Można mieć zegarek w komórce, można mieć też zegarek z Jamesa Bonda. No i to jest trochę właśnie taki zegarek z Jamesa Bonda. Bardzo fajny ;)

Jednym zdaniem

Dlaczego kupić?

Bo to wysmakowany produkt, stworzony z dbałością o szczegóły i inspirowany szalonym geniuszem Citroena, jaki kiedyś nadawał tej marce niepowtarzalny styl.

Dlaczego nie kupić?

Bo to nawiązanie do kultowego DS jest mimo wszystko trochę umowne. Tamten model był rewolucyjny, tu więcej jest designerskiego, gadżeciarskiego szumu niż prawdziwej rewolucji.

Eksperymenty designerskie zakładające połączenie cech aut z różnych segmentów rynku nie zawsze wychodzą producentom aut na dobre, Ale Citroenowi sztuka połączenia "niepołączalnego" udała się wyśmienicie. W odróżnieniu od stylistów C4, którzy stworzyli "zwykłego" 5-drzwiowego hatchbacka, zespół projektowy DS4 pokusił się o "ubranie" jego nadwozia w bryłę a la 3-drzwiowe coupe, a do tego dołożył elementy znane z crossoverów - takie jak wydatne nadkola czy wysoki prześwit. Oryginalnie opracowano zresztą nie tylko ogólną sylwetkę, ale także wszelkie detale wyglądu zewnętrznego - w oczy rzucają się lampy, przetłoczenia maski, zderzaków i linii bocznej czy szyby.

Pozostając jeszcze przy kwestii szyb - jako, że ta czołowa zachodzi aż na dach, a okna boczne i tylna są bardzo wąskie, widoczność do przodu jest znakomita (a także... do góry np. na sygnalizację świetlną), ale już wstecz okazuje się bardzo ograniczona. Wspominając o ograniczeniach wynikających z niekonwencjonalnej stylistyki warto również wspomnieć o parze drzwi tylnych, które może ładnie komponują się w karoserię, ale skutecznie utrudniają zajęcie miejsca na tylnej kanapie - są wąskie, mają nietypowy kształt i wyposażone są w niewygodnie obsługiwane klamki. Co ciekawe, szyb w tylnych drzwiach nie da się otwierać.

Wymienione niedogodności łatwo jednak zaakceptować mając na uwadze inne cechy wnętrza. Pierwsza z nich to design - nie tylko panel przedni, zegary czy kierownica, ale i fotele przyciągają wzrok oryginalnym wyglądem. Druga cecha to wykończenie - swoją miękkością i fakturą materiały bezsprzecznie zasługują na miano luksusowych. Trzecia zaś to wygoda podróżowania z przodu - łatwo tam znaleźć wygodną pozycję do jazdy, do dyspozycji są obszerne i doskonale wyprofilowane fotele, a i przestrzeni nie brakuje. Deficyt przestrzeni panuje w drugim rzędzie siedzeń, zaskakująco pojemny jest za to bagażnik. Szkoda tylko, że kufer dostępny jest przez małą i wysoko zamontowaną klapę.

Przechodząc do kategorii "zachowanie podczas jazdy" docieramy do kolejnego aspektu DS4, w którym Citroen zdołał połączyć "niepołączalne". Zawieszenie auta gwarantuje bowiem nie tylko typowe dla "Francuzów" sprawne resorowanie dziur, ale również świetne prowadzenie na zakrętach. Podczas pokonywania łuków nie bez znaczenia jest też precyzyjnie działający układ kierowniczy oraz wydajny układ hamulcowy.

Na koniec pozostaje jeszcze kwestia ceny - niestety, jako przedstawiciel ekskluzywnej serii modelowej, DS4 wręcz musi dużo kosztować. Za kwotę potrzebną na zakup podstawowej wersji można kupić nawet... limuzynę segmentu D. Na osłodę należy jednak dodać, że mamy do czynienia z samochodem dopracowanym pod względem estetycznym, jakościowym i mechanicznym, a także bogato wyposażonym (w podstawowej wersji modelu nie brakuje klimatyzacji, skórzanego obszycia kierownicy i dźwigni zmiany biegów, reflektorów do jazdy dziennej i lamp doświetlających zakręty czy systemu kontroli martwego pola lusterek).

Komentarze redakcji

Powagosław: Zachwycający w każdym calu – wspaniała bryła, piękne linie, bajkowe wnętrze. Kompaktowa doskonałość stylistyczna, designerski gadżet z wyższej półki. Jakiego komplementu jeszcze oczekujecie? Zjawiskowe auto.
Luzacjusz: Piękny. Patrząc na takie samochody, w chwili uniesienia dochodzę do wniosku, że dziś wszystko jest w zasięgu ręki. Możesz mieć to, o czym marzysz, no może poza dinozaurami.

Silniki Citroen DS4

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Co prawda auto uchodzi za dość rzadkie, ale silników jest w nim całkiem sporo – naprawdę każdy znajdzie coś dla siebie. Wszyscy ci, którzy dostają zawrotów głowy od zbyt mocnego przyspieszenia powinni zainteresować się benzynowym 1.6l 120KM lub dieslem o takiej samej pojemności, ale 112KM. Ich dynamika jest przeciętna, ale do zwykłego przemieszczania się z punktu A do B nadają się idealnie. W przeciwieństwie do 1.6 THP 156KM oraz 2.0 HDi 163KM. To jedne z lepszych i bardziej rozsądnych wyborów w tym aucie – są oszczędne, nieźle radzą sobie z samochodem i odnajdą się dosłownie w każdych warunkach. Na szczycie – wzmocniony do 200KM 1.6 THP. Ten ma już osiągi aut sportowych z ubiegłego wieku, wymagającym się spodoba.

Publikacje o Citroen DS4

Stylowy i odporny na polskie drogi - Citroen DS4
 
Nasz test Citroen DS4 1.6 THP, 156KM

DS w założeniu miała być paralelną, do dotychczas oferowanej, linią modelową Citroena, zapewniającą więcej prestiżu, wyrafinowaną stylistykę i bardziej sportowe prowadzenie. Tym większe było moje zdziwienie, kiedy okazało się, że DS4 nie chce być tylko stylowym hatchbackiem, ale też crossoverem. Co wyszło...

Zwyczajnie niezwyczajny - Citroen DS4
 
Nasz test

Piękno wymaga wyrzeczeń. Czy nowy Citroën DS4 jest wystarczająco piękny, aby zdecydować się dla niego na te wyrzeczenia?

Przeczytaj pozostałe artykuły o Citroen DS4

Citroen DS4 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Citroen DS4autoWcentrum - społeczność Citroen DS4

najwyższe oktanyAuta - Citroen DS4

Citroen DS4 65,19

Citroen DS4 DeeSka 40,97

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Citroen DS4

majcher73 30,05

michaelinho 30,06

więcej kierowców

Katalog nowych aut

Citroen DS4

od 74 100 zł do 113 300

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (120 - 200 KM): 1.6 THP, 1.6 VTi

 

Diesel (90 - 163 KM): 1.6 HDi, 1.6 e-HDi, 2.0 HDi

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa
Katalog nowych aut Citroen DS4
 

Najpopularniejsza wersja Citroen DS4

Citroen DS4 1.6 VTi 120KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
komputer
klimatyzacja

Dostępne kolory

Cena katalogowa

74 100

Zobacz ofertę Citroen DS4 1.6 VTi 120KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Citroen DS4 najczęściej porównywane z:

Renault Megane
dCi (95 KM)
Lexus CT
200h (136 KM)
Opel Astra
1.6 SIDI Turbo ECOTEC (170 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Używane Citroën DS4

Citroën DS4
1.6 diesel 112 KM
19 000 km, 2012
58 900 PLN
Citroën DS4
1.6 benzyna 200 KM
16 969 km, 2012
93 000 PLN
Citroën DS4
2.0 diesel 163 KM
28 000 km, 2011
63 900 PLN
Citroën DS4
1.6 benzyna 120 KM
27 850 km, 2012
60 400 PLN

Ocena auta Citroen DS4

  • Średnia ocena
    na podstawie 9 opinii
  • 4,53
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08
  • Zalety
  • + silnik
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • Wady
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Citroen DS4

Citroen DS4 Faubourg Addict Citroen DS4 1.6 THP 156KM - galeria redakcyjna Citroen DS4 Citroen DS4 Racing Concept
Zobacz inne galerie Citroen

Opinie o instalacji LPG

Citroen DS4

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Citroen DS4

Citroen DS4

7 komentarzy

6 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Rafał~Rafał

1,5 miesiąca*

~Rafał~Rafał

Witam, od 1,5 mam ds'a 4 i zrobiłem nim ponad 7000 km średnie spalanie w mieście miedzy 12 a 13 litrów ale nie jeździmy nim jak dziadek, jak trzeba wdusic to się wdusza... Jak by się postarać to po miescie i 9 bedzie. Na trasie spalanie podobne ale prędkości dużo wieksze autostrada 170-180 km/h pali kolo 13-14.

~Łukasz~Łukasz

Witam wszystkich, mam DS4 benzol 1.6 120km od 3 miesięcy. Na wstępie muszę powiedzieć że przed kupieniem zastanawiałem się na 3 samochodami (renault clio, ford fokus/fiesta, volvo v 40)/
Ds4 przekonał mnie niekonwencjonalnym (wyglądem, golfów, volvo, cliówek jeździ multum)dobrą promocją (mogę polecić p, Barbarę). Ale do rzeczy, spalanie głównie miasto odległość 56km dziennie + co dwa tygodni trasa 380km średnie 8,1 (wcześniej miałem golfa V i było podobnie, ale komfort nieporównywalny na + dla DS). Tak na marginesie spalanie w trasie przy 130km wynosi 7,1 ale przy 134 już 7,6

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Citroen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
18 582
Przejechany dystans
12 252 490 km
Zatankowanego paliwa
662 765 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 066
Wydanych pieniędzy
1 157 765 zł
Średnie wydatki na auto
1 405 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 403
Wydanych pieniędzy
1 405 108 zł
Średnie wydatki na auto
1 705 zł
Zobacz dzienniki kosztów Citroen (824)

Testy zderzeniowe Citroen DS4

Najnowsze testy zderzeniowe Citroen DS4 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Citroën DS4 Vti 1.6, base grade, LHD
2011

Citroen DS4
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Citroen

Zużycie paliwa Citroen DS4

Na podstawie 22 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Rem, dodano: 10.11.2012 12:36

Mam Citroena DS4 1.6 156 KM z półautomatem, jeżdżę głównie po mieście, na trasie przejechałem około 2 tys km, przebieg samochodu to około 10 tys. km i średnie splanie na tym dystansie wyszło 11,5 l/100 km, w mieście ten samochód z tym silnikiem i skrzynią pali w granicach 12,5-13,5 l/100km. Jednak spalania z pewnościa rekompensuje duży komfort jazdy i super osiągi oraz półautomat który choć ma pewne wady to niezle zmienia za ciebie biegi.

pełny raport Citroen Hatchback 5d 1.6 THP

autor: Grzegorz, dodano: 26.05.2014 15:17

Jeszcze nie wiem.

pełny raport Citroen Hatchback 5d 1.6 VTi

autor: ds4, dodano: 19.07.2012 13:48

Autem zrobiłem dopiero pierwszy 1k km wiec spalanie jeszcze mi się nie unormowało.

pełny raport Citroen Hatchback 5d 1.6 VTi

Skarbnica wiedzy o Citroen DS4

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Citroen DS4

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Citroen DS4