Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Citroen DS5

Lata produkcji: 2011 - 2015
Segment: Klasa średnia
Model łączący w sobie cechy rodzinnego minivana oraz auta klasy średniej, pozycjonowane pomiędzy segmentami D i K. Dodatkowo, klasyfikowany w grupie premium jako trzeci, po DS3 i DS4, członek ekskluzywnej serii DS. Jego produkcja ruszyła w 2011 roku. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp C-SportLounge zaprezentowany w 2005 roku. Pomimo wizualnych podobieństw z Citroenem C5 (a także C4 Picasso), konstrukcyjnie bliżej mu do Peugeota 3008, z którym dzieli m.in. płytę podłogową PSA PF2 platform.

Komentarze redakcji

Powagosław: Aż trudno uwierzyć, że do masowej produkcji trafił model, który swoją kosmicznością i awangardowym wzornictwem bije na głowę wiele aut koncepcyjnych. A wnętrze DS5? To trzeba zobaczyć.
Luzacjusz: Jest w tym samochodzie, w jego pozornej niezgrabności, jakiś pierwiastek starych Citroenów. Tych, które do dziś wyglądają jak pojazdy złego Fantomasa. Drugi wniosek jest taki, że znów są segmenty rynku, w których Citroen nie ma konkurencji. Znakomita robota.

Rekordowo opływowa bryła, zabudowane reflektory, charakterystycznie zakończona linia dachu i dużo chromu - tak kilkadziesiąt lat temu legendarny Citroen DS zszokował ogarnięty klasycznymi kształtami świat motoryzacji. Dziś podobny efekt stara się uzyskać DS5 i choć nie jest w stanie dorównać swojemu "pradziadkowi", swoim zwartym nadwoziem z wąskimi oknami i głębokimi przetłoczeniami oraz masą niespotykanych nigdzie indziej detali przyciąga wzrok na dłużej.

W ślad za klasycznym DS-em, Citroen DS5 kusi awangardowymi kształtami także od środka - uchwyty drzwi, kierownica, zegary czy panel sterowania umieszczony w suficie to swoiste dzieła sztuki. Szkoda tylko, że styl nie do końca idzie w parze z funkcjonalnością - wskaźniki są nie do końca czytelne, obsługa niektórych funkcji pokładowych wymaga przyzwyczajenia, a widoczność do tyłu okazuje się fatalna (tylne szyby to doskonały przykład przerostu formy nad treścią). Jak przystało na auto segmentu premium, wnętrze obfituje w luksusowe materiały wykończeniowe.

Oglądając francuską limuzynę na zdjęciach możemy odnieść wrażenie, że mamy do czynienia z ponad 5-metrowym krążownikiem szos. W rzeczywistości okazuje się, że DS5 mierzy niewiele więcej niż typowy kompakt. Fakt ten da się odczuć we wnętrzu - podczas, gdy z przodu wygospodarowana przestrzeń zapewnia królewskie warunki podróżowania, z tyłu jest po prostu ciasno. Plus należy się wnętrzu za perfekcyjnie wyprofilowane fotele i całkiem pojemny bagażnik, minus z kolei niedostatkowi schowków i uchwytów ulokowanych w kabinie pasażerskiej.

Konfrontując klasycznego Citroena DS z opisywaną "piątką" najwięcej różnic pomiędzy nimi da się wyłapać podczas jazdy. Pierwsze z aut przyspiesza do wyższych prędkości bardzo mozolnie, a zakręty pokonuje z wyraźnym oporem, drugie z kolei spod świateł potrafi wystrzelić jak z procy, a łuki drogi przejeżdża z gracją sportowca. Czy DS5 jest więc lepsze? Nie do końca - podróżujący tym modelem mogą tylko pomarzyć o komforcie, jaki gwarantował "klasyk". Na domiar złego, twarde zawieszenie pracuje zbyt głośno.

Jako, że Citroen DS5 pozycjonowany jest wśród samochodów klasy premium, jego wysoka cena nie jest zaskoczeniem. Dobrze, że niemałe koszty zakupu samochód rekompensuje dobrym wyposażeniem seryjnym - komplet poduszek powietrznych, automatyczną dwustrefową klimatyzację czy system wspomagający ruszanie pod górkę dostaniemy bez dopłaty. Ofertę rynkową bohatera naszego opisu trudno porównać z konkurencją, bo tak awangardowe auto bezpośrednich rywali po prostu... nie ma.

Dane techniczne Citroen DS5

Silniki

Moc silników 114-200 KM

Poj. silników 1 560-1 997 cm3

Prędkość maks. 191-235 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,2-12,4 s

zobacz dane techniczne

Oceny Citroen DS5

Średnia ocena modelu

na podstawie 11 opinii

4.37

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Silnik

+ Wyciszenie

+ Stosunek jakość/cena

Wady

- Drobne usterki

- Układ jezdny

- Widoczność

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (82%)
NIE (18%)

Wybrane oceny kierowców Citroen DS5

świetnie wyglądające auto zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz. Bardzo ciche, nawet przy prędkościach 160-170 może cicho rozmawiać. Minimalne zastrzeżenia ... więcejdo skrzyni zautomatyzowanej ale i tak pracuje dużo lepiej niż DSG ,może dzięki wspomaganiu przez silnik elektryczny. Fantastycznie jeździ się nim w mieście, zarówno dzięki cichej pracy silnika elektrycznego jak i niskiemu spalaniu < 5l/100km. Hybryda ma inne tylne zawieszenie niż normalnie ( wielowahaczowe ) i jestem z niego zadowolony. ukryj
dodano 22.08.2012 przez
Jestem zadowolony z wyboru auta Samochód przepiękny i z duszą . Niemcy niech się uczą.... Zawieszenie sprawdzę na mniejszym profilu felgi (mam 18!) ... więcejMoże wtedy będzie lepiej.. ukryj
dodano 19.06.2012 przez
jedyna ale to absolutnie jedyna rzecz która mnie wk... w aucie to brak miejsca na kubek. niby jest miejsce na ... więcejpuszkę w drzwiach ale jest tak niewygodne, ze z niego nie korzystam ukryj
dodano 11.06.2014 przez
Na razie jestem zafascynowany jakością wykonania ciszą w aucie i komfortem
dodano 22.01.2014 przez
Zobacz oceny Citroen DS5 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Citroen DS5

Pb
7,67 - 8,57
Na podstawie 5 raportów spalania
ON
5,30 - 7,57
Na podstawie 11 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Citroen DS5

Jeżdżąc po mieście,maksymalnie ostrożnie (niestety już w zakresie "zawalidrogi") poza godzinami szczytu udało mi się osiągnąć obiecywane przez producenta 4,1 ... więcejl/100km. Aczkolwiek taka jazda to marnowanie tego auta (i czasu kierowców aut z tyłu). Nie wyobrażam sobie jak można by osiągnąć te same wartości (obiecywane przez Citroena) dla jazdy na trasie a zwłaszcza mieszanej? Na autostradzie (tempomat na 145km/h co daje realnie 140km/h) - 7,8 l/100km; jazda mieszana przez miasta i poza obszarem zabudowanym (do 90km/h) - średnia prędkość ok. 48km/h - 5,1 l/100km (nieźle!). W miarę "normalna" jazda mieszana - 50/50 -6,3 l/100km Jazda w trybie Sport jest bardzo "energetyczna" w obu znaczeniach tego słowa - daje dużo frajdy z jazdy (w granicach przepisów i ograniczeń prędkości) ale tez zjada ok. 8,8 l/100km. Uśrednione dane z tankowań to 7,3 l/100k, ukryj
dodano 26.03.2015 przez
W mieście auto które waży prawie 1700kg i ma automatyczna skrzynie przy normalnej jeździe spala ok 8.5 litra i to ... więceji tak nie jest źle , jak ktoś ma ciężką nogę spali więcej, na trasie nie przekraczając 140km/h pali ok 7l , jadąc 100km/h pali 5,5. Średnio trasa miasto raz szybciej raz wolniej pali 8 litrów , od chwili jak zapali się rezerwa i zaleje do pełna 52 litry bo tyle wchodzi spokojnie można przejechac w cyklu mieszanym 50/50 ok 630-640km bez szaleństwa i bez przesadnego oszczędzania ukryj
dodano 03.04.2015 przez
Wszystko zależy od preferencji kierowcy - niestety samochód ten aż się prosi o krótsze lub dłuższe odcinki ostrzejszego przyspieszenia (200KM ... więceji odgłos turbiny wzmagają tą chęć :-)) . Efekt - spalanie rośnie, natomiast w trasie przy w miarę oszczędnej jeździe w przedziale 70-120 km/h spalanie utrzymuje się na rozsądnym poziomie. ukryj
dodano 13.10.2013 przez
Na drogach między miastami czyli trasa-wioska-trasa-wioska (trasa 100km/h wioska 60km/h) wychodzi 5,2. Samo miasto to ok. 6,5-7,0 zależy od korków. ... więcejAutostrada przy 100km/h (realnie 95km/h) 4,5/100. Autostrada przy 140km/h w 4 osoby 7,0L/100. Raz Karpacz-Wrocław 4,2L/100. Ogólnie bardzo w porządku ze spalaniem ukryj
dodano 30.05.2015 przez
Spalanie jest w normie. 650 km przejechane 90% autostrada niemiecka i spalanie 7.5 przy srwdniej 130km/h
dodano 07.01.2015 przez
Zobacz raporty spalania Citroen DS5 Dodaj raport spalania

Nowe Citroen DS5

nowe Citroen DS5
Citroen DS5
ceny od 105 700 zł do 183 700

Citroen DS5 Hatchback 5d 1.6 THP 200KM 2011-2015

w pakiecie Sport Chic

w cenie katalogowej brutto

137 000 zł

Wyposażenie standardowe
Blokada elektryczna zabezpieczająca otwarcie drzwi tylnych i szyb przez dzieci
Zestaw naprawczy do kół
Komputer pokładowy
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet personalizacji zewnętrznej Dark Chrome (1 200 zł)
Pakiet Drogowy (2 000 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet personalizacji zewnętrznej Dark Chrome (1 200 zł)
Pakiet Drogowy (2 000 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 10 oferty Citroen DS5

Dealerzy Citroen

AUTO AG

CITROEN BCM Citroen Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Jagiellończyka 38

Więcej

CAR-DROOM

CAR-DROOM Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Wysockiego 67

Więcej

CITROEN POLSKA SP Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS

CITROEN POLSKA SP. Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Puławska 338

Więcej

CITROEN POLSKA SP Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS

CITROEN POLSKA SP. Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Al.. Krakowska 206

Więcej

MW WANICKI

MW WANICKI Citroen Kraków

małopolskie, Kraków, Mogliska 120

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź