Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Citroen DS5

Model łączący w sobie cechy rodzinnego minivana oraz auta klasy średniej, pozycjonowane pomiędzy segmentami D i K. Dodatkowo, klasyfikowany w grupie premium jako trzeci, po DS3 i DS4, członek ekskluzywnej serii DS. Jego produkcja ruszyła w 2011 roku. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp C-SportLounge zaprezentowany w 2005 roku. Pomimo wizualnych podobieństw z Citroenem C5 (a także C4 Picasso), konstrukcyjnie bliżej mu do Peugeota 3008, z którym dzieli m.in. płytę podłogową PSA PF2 platform.

Citroen DS5 2.0 HDi 163KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Citroen DS5 2.0 HDi 163KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Citroen DS5 2.0 HDi 163KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Citroen DS5 2.0 HDi 163KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Citroen DS5 2.0 HDi 163KM - galeria redakcyjna - drzwi pasażera od wewnątrz
Citroen DS5 2.0 HDi 163KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu
Citroen DS5 2.0 HDi 163KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza

Rekordowo opływowa bryła, zabudowane reflektory, charakterystycznie zakończona linia dachu i dużo chromu - tak kilkadziesiąt lat temu legendarny Citroen DS zszokował ogarnięty klasycznymi kształtami świat motoryzacji. Dziś podobny efekt stara się uzyskać DS5 i choć nie jest w stanie dorównać swojemu "pradziadkowi", swoim zwartym nadwoziem z wąskimi oknami i głębokimi przetłoczeniami oraz masą niespotykanych nigdzie indziej detali przyciąga wzrok na dłużej.

W ślad za klasycznym DS-em, Citroen DS5 kusi awangardowymi kształtami także od środka - uchwyty drzwi, kierownica, zegary czy panel sterowania umieszczony w suficie to swoiste dzieła sztuki. Szkoda tylko, że styl nie do końca idzie w parze z funkcjonalnością - wskaźniki są nie do końca czytelne, obsługa niektórych funkcji pokładowych wymaga przyzwyczajenia, a widoczność do tyłu okazuje się fatalna (tylne szyby to doskonały przykład przerostu formy nad treścią). Jak przystało na auto segmentu premium, wnętrze obfituje w luksusowe materiały wykończeniowe.

Oglądając francuską limuzynę na zdjęciach możemy odnieść wrażenie, że mamy do czynienia z ponad 5-metrowym krążownikiem szos. W rzeczywistości okazuje się, że DS5 mierzy niewiele więcej niż typowy kompakt. Fakt ten da się odczuć we wnętrzu - podczas, gdy z przodu wygospodarowana przestrzeń zapewnia królewskie warunki podróżowania, z tyłu jest po prostu ciasno. Plus należy się wnętrzu za perfekcyjnie wyprofilowane fotele i całkiem pojemny bagażnik, minus z kolei niedostatkowi schowków i uchwytów ulokowanych w kabinie pasażerskiej.

Konfrontując klasycznego Citroena DS z opisywaną "piątką" najwięcej różnic pomiędzy nimi da się wyłapać podczas jazdy. Pierwsze z aut przyspiesza do wyższych prędkości bardzo mozolnie, a zakręty pokonuje z wyraźnym oporem, drugie z kolei spod świateł potrafi wystrzelić jak z procy, a łuki drogi przejeżdża z gracją sportowca. Czy DS5 jest więc lepsze? Nie do końca - podróżujący tym modelem mogą tylko pomarzyć o komforcie, jaki gwarantował "klasyk". Na domiar złego, twarde zawieszenie pracuje zbyt głośno.

Jako, że Citroen DS5 pozycjonowany jest wśród samochodów klasy premium, jego wysoka cena nie jest zaskoczeniem. Dobrze, że niemałe koszty zakupu samochód rekompensuje dobrym wyposażeniem seryjnym - komplet poduszek powietrznych, automatyczną dwustrefową klimatyzację czy system wspomagający ruszanie pod górkę dostaniemy bez dopłaty. Ofertę rynkową bohatera naszego opisu trudno porównać z konkurencją, bo tak awangardowe auto bezpośrednich rywali po prostu... nie ma.

Komentarze redakcji

Powagosław: Aż trudno uwierzyć, że do masowej produkcji trafił model, który swoją kosmicznością i awangardowym wzornictwem bije na głowę wiele aut koncepcyjnych. A wnętrze DS5? To trzeba zobaczyć.
Luzacjusz: Jest w tym samochodzie, w jego pozornej niezgrabności, jakiś pierwiastek starych Citroenów. Tych, które do dziś wyglądają jak pojazdy złego Fantomasa. Drugi wniosek jest taki, że znów są segmenty rynku, w których Citroen nie ma konkurencji. Znakomita robota.

Silniki Citroen DS5

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Kuszący jest fakt, że to ładne auto można mieć już za niecałe 100 000zł. Czar nieco pryska, gdy okazuje się, że w tej cenie jest dostępny tylko 1.6-litrowego diesel o mocy 110KM. Co tu dużo mówić - w napędzaniu motorówki by się sprawdził, ale w DS5 nie. Większy, 2-litrowy motor wysokoprężny ma już 163KM i nie można mu wiele zarzucić. Jest cichy, oszczędny i kulturalny, a mocy zaczyna w nim brakować grubo powyżej 100km/h. Mało tego - można połączyć go z silnikiem elektrycznym, który dodatkowo napędza tylną oś. Moc całego układu wynosi wtedy 200KM. Jednostka benzynowa jest tylko jedna - ma 1.6l. Śmiesznie mało? Tak, ale dzięki turbosprężarce osiąga 145 lub 200KM. Do tego auta jest w sam raz.

Publikacje o Citroen DS5

Citroen DS5 - wybór serca
 
Nasz test

Najnowszemu Citroenowi z linii modelowej DS ciężko będzie zyskać takie miano, jakie zdobył ponad pół wieku temu wóz typu DS 19. "Bogini" - tak o nim mówili Francuzi - był pod wieloma względami innowacyjny. Bohater naszego testu też jest innowacyjny - tyle, że głównie stylistycznie.

DS5 - wizja czy wpadka?
 
Nasz test

Za marzenia nikt nie oberwie po głowie, dlatego nie ma w nich nic złego. Billy Crystal chciał być piłkarzem, a został aktorem komediowym. Renault dzięki modelowi Avantime zamierzało stworzyć nowy segment, a teraz woli o tym aucie zapomnieć. Z kolei ja widziałem się w roli ginekologa, a skończyłem w prasie....

Citroen DS5 - Sztuka asertywności

Citroen rozwija linię swoich modeli Premium. Po miejskim maluchu i rodzinnym kompakcie przyszła kolej na sportowe kombi. Ma przyciągać zwolenników "asertywnych i bogatych" modeli linii executive.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Citroen DS5

Citroen DS5 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Citroen DS5autoWcentrum - społeczność Citroen DS5

najwyższe oktanyAuta - Citroen DS5

Citroen DS5 Cytryna 64,02

Citroen DS5 52,43

Citroen DS5 43,72

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Citroen DS5

Podly 30,01

bandero85 30,11

DarkBP 30,00

więcej kierowców

Katalog nowych aut

Citroen DS5

od 105 700 zł do 149 800

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (156 - 200 KM): 1.6 THP

 

Diesel (114 - 181 KM): 1.6 Blue HDi, 1.6 e-HDi, 2.0 Blue HDi, 2.0 HDi

Skrzynie biegów

automatyczna: 6-stopniowa

 

manualna: 6-biegowa
Katalog nowych aut Citroen DS5
 

Najpopularniejsza wersja Citroen DS5

Citroen DS5 2.0 HDi Hybrid4 200KM - 5 drzwiowe kombi

Najważniejsze wyposażenie

komputer
czujnik parkowania

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Zimowy - 1 300
Pakiet personalizacji zewnętrznej Dark Chrome - 1 200
Pakiet Drogowy - 2 000

Cena katalogowa

167 700

Zobacz ofertę Citroen DS5 2.0 HDi Hybrid4 200KM - 5 drzwiowe kombi
 

Citroen DS5 najczęściej porównywane z:

Opel Insignia
2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC (195 KM)
Honda Accord
2.4 VTEC (201 KM)
Mercedes Klasa C
250 CDI BlueEFFICIENCY (204 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid
Rocznik: 2014. Przebieg: 4 500 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD
Rocznik: 2013. Przebieg: 9 200 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 217 390 zł 179 900 zł
Zyskujesz: 37 490 zł Zobacz szczegóły »

Używane Citroën DS5

Citroën DS5
2.0 diesel 163 KM
11 000 km, 2012
45 000 PLN
Citroën DS5
2.0 diesel 163 KM
5 km, 2013
130 000 PLN
Citroën DS5
2.0 benzyna 200 KM
35 000 km, 2012
133 000 PLN
Citroën DS5
1.6 benzyna 200 KM
13 000 km, 2012
20 000 PLN

Ocena auta Citroen DS5

  • Średnia ocena
    na podstawie 6 opinii
  • 4,53
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21
  • Zalety
  • + silnik
  • + wyciszenie
  • Wady
  • - jakość/cena
  • - układ jezdny
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Citroen DS5

Citroen DS5 2.0 HDi 163KM - galeria redakcyjna Citroen DS5 Faubourg Addict Citroen DS5 Citroen DS5 2.0 HDi 163KM - galeria redakcyjna (2)
Zobacz inne galerie Citroen

Citroen DS5

16 komentarzy

15 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Adam~Adam

Użytkuję DS5 od października 2012 r. Wersja Sport Chic 2 litry turbodiesel, skrzynia automatyczna.
Trafiłem na wadliwy egzemplarz. Wymieniono:
- kamerę cofania (na gorszą - po zmroku nic nie widać - oryginalna przy takim samym oświetleniu działała wyśmienicie)
- wyświetlacz nawigacji
- drążki stabilizatora
- malowanie drzwi - 2 strony (odpryskujący lakier)
- wiecznie odstające plastiki na drzwiach - serwis nie jest w stanie ich umocować
- odchodzące listewki przy szybach drzwi
- źle zamocowane kierunkowskazy przednie ( to poprawili)
- odpadająca szybka zegarka
- komputer uruchamia się bardzo długo - do 40 sekund. Jest to denerwujące gdy wsiadam do auta i chcę cofać. Na wyświetlaczu mam czarne tło z logo Citroen i musze odczekać zanim włączy się kamera.
- Auto ściąga do jednej strony - ustawienie geometrii nic nie daje - serwisy są bezradne! Nakazują wymianę opon, które po 30 tys. delikatnej jazdy nie nadają się do użytku - zniszczone przez uszkodzony układ jezdny.
Jednym słowem trafił mi się złom za ponad sto tysięcy!

~Daro~Daro

Jestem od kwietnia 2013 r. szczęśliwym posiadaczem ds5 thp200 sport chic. Decyzja o kupnie tego samochodu zapadła w mojej głowie dlatego, że jestem wielkim zwolennikiem wprowadzania na rynki samochodowego czegoś nowego oryginalnego i wyróżniającego się od powszechnie przyjętych standardów.Wszystkim, którzy czytają mój komentarz od razu mówię, że moim zdaniem nie ma już aut złych ale i nie ma też niezawodnych. Wybór samochodu na jaki się decydujemy podyktowany powinien być przede wszystkim własnym gustem.Bardzo mocno interesuję się motoryzacją i niestety muszę przyznać, że najpopularniejsze czasopisma czy tęż portale internetowe nie pomagają potencjalnym nabywcą samochodów przy wyborze wymarzonego pojazdu. Medialny przekaz informacji na tematy motoryzacyjne kreuje w ludziach stereotypowe poglądy i wytwarza w nich mentalne podejście do tych zagadnień. Ludzie którzy na bieżąco nie analizują wiadomości dotyczących samochodów poszczególnych marek i nie mają możliwości porównania zastosowanych w nich technologii ulegają np. ukierunkowaniu się na jedną markę ponieważ ogólny przekaz powoduje, że to właśnie ta marka jest najlepsza.Z pełną odpowiedzialnościom odważę się wyrazić pogląd (który każdy może podzielić lub nie), że obecnie oferowane samochody na rynku w poszczególnych segmentach są bardzo porównywalne i każdy kto chce zakupić samochód powinien o tym wiedzieć i nie bać się wyboru zgodnego ze swoim gustem. Ja tak zrobiłem i dlatego mam cudowny samochód ds5 o którego walorach nie zamierzam się rozpisywać gdyż uczynili to inni w swoich komentarzach a ci, którzy są ukierunkowani medialnie nigdy nie będą i tak ich podzielać. Może za mocno się rozpisałem ale zrobiłem to dlatego, że jest mi po prostu, po ludzku żal wszystkich tych, którzy prze długi czas ciułają na zakup wymarzonego auta a kiedy wreszcie mogą sobie pozwolić na ten zakup ich wybór podyktowany jest złym i nierzetelnym przekazem. To właśnie taki przekaz powoduje niejednokrotnie, że w tych samych pieniądzach kupujemy auto powszechnie uznawanych marek i dopiero później przekonujemy się że gdybyśmy się zdecydowali na inną markę to mielibyśmy np. dużo lepiej doposażony samochód. Wniosek: po prostu zwyczajnie przepłaciliśmy. I tu muszę jeszcze raz przytoczyć mój pogląd i moje przekonanie o tym, że samochody obecnie produkowane są bardzo porównywalne. Więc po co przepłacać? Celowo w moim komentarzu nie posługiwałem się nazwami marek ponieważ cenię zdanie każdego posiadacza samochodu i nie zamierzam nikogo krytykować za taki czy inny wybór. Mój komentarz ma na celu naświetlnie pewnego mentalnego problemu, który w naszym kraju się wytworzył dotyczącym motoryzacji i może uda mi się kogoś z Was skłonić w tym temacie do refleksji. Również celowo nie przytaczałem tutaj żadnych faktów czy przykładów potwierdzających moją tezę dotyczącą wyrównania się poziomu oferowanych modeli aut na rynku. Wszystkich wątpiących w tą tezę zachęcam do głębszego szukania wiadomości na te tematy. Pozdrawiam i mam prośbę aby na forach darować sobie wzajemne krytykowanie poszczególnych aut czy też marek ponieważ nie ma to najmniejszego sensu.

~lufa70~lufa70

Przypomina mi CX-a, którym jeździłem kilka lat. Najbardziej komfortowy samochód w jakim jechałem, szczególnie na długich trasach. Miałem też nówki AX-a i BX-a turbo disel. Tym ostatnim jeździłem 6 lat, poza przeglądami nawet gumy nie złapałem. A jeżeli chodzi o jakość, to ja się pytam czy są i co robią serwisy mercedesa.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Citroen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
16 975
Przejechany dystans
11 284 968 km
Zatankowanego paliwa
605 803 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 921
Wydanych pieniędzy
1 093 659 zł
Średnie wydatki na auto
1 397 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 209
Wydanych pieniędzy
1 348 952 zł
Średnie wydatki na auto
1 723 zł
Zobacz dzienniki kosztów Citroen (783)

Testy zderzeniowe Citroen DS5

Najnowsze testy zderzeniowe Citroen DS5 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Citroën DS5, 2.0l Diesel Level 1, LHD
2011

Citroen DS5
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Citroen

Zużycie paliwa Citroen DS5

Na podstawie 9 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: tomek, dodano: 11.06.2014 21:25

przy obecnym spalaniu - 6,0 w cyklu mieszanym...koszty serwisu do przezycia

pełny raport Citroen Hatchback 5d 2.0 HDi

autor: Sivle@op.pl, dodano: 13.10.2013 15:31

Wszystko zależy od preferencji kierowcy - niestety samochód ten aż się prosi o krótsze lub dłuższe odcinki ostrzejszego przyspieszenia (200KM i odgłos turbiny wzmagają tą chęć :-)) . Efekt - spalanie rośnie, natomiast w trasie przy w miarę oszczędnej jeździe w przedziale 70-120 km/h spalanie utrzymuje się na rozsądnym poziomie.

pełny raport Citroen Hatchback 5d 1.6 THP

autor: belfer, dodano: 19.07.2012 19:02

Auto bajeczne wow rewelka ze go kupilismy super

pełny raport Citroen Hatchback 5d 2.0 HDi

Skarbnica wiedzy o Citroen DS5

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Citroen DS5

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Citroen DS5