Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Citroen DS5

Model łączący w sobie cechy rodzinnego minivana oraz auta klasy średniej, pozycjonowane pomiędzy segmentami D i K. Dodatkowo, klasyfikowany w grupie premium jako trzeci, po DS3 i DS4, członek ekskluzywnej serii DS. Jego produkcja ruszyła w 2011 roku. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp C-SportLounge zaprezentowany w 2005 roku. Pomimo wizualnych podobieństw z Citroenem C5 (a także C4 Picasso), konstrukcyjnie bliżej mu do Peugeota 3008, z którym dzieli m.in. płytę podłogową PSA PF2 platform.

Citroen DS5 2.0 HDi 163KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Citroen DS5 2.0 HDi 163KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Citroen DS5 2.0 HDi 163KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Citroen DS5 2.0 HDi 163KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Citroen DS5 2.0 HDi 163KM - galeria redakcyjna - drzwi pasażera od wewnątrz
Citroen DS5 2.0 HDi 163KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu
Citroen DS5 2.0 HDi 163KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza

Rekordowo opływowa bryła, zabudowane reflektory, charakterystycznie zakończona linia dachu i dużo chromu - tak kilkadziesiąt lat temu legendarny Citroen DS zszokował ogarnięty klasycznymi kształtami świat motoryzacji. Dziś podobny efekt stara się uzyskać DS5 i choć nie jest w stanie dorównać swojemu "pradziadkowi", swoim zwartym nadwoziem z wąskimi oknami i głębokimi przetłoczeniami oraz masą niespotykanych nigdzie indziej detali przyciąga wzrok na dłużej.

W ślad za klasycznym DS-em, Citroen DS5 kusi awangardowymi kształtami także od środka - uchwyty drzwi, kierownica, zegary czy panel sterowania umieszczony w suficie to swoiste dzieła sztuki. Szkoda tylko, że styl nie do końca idzie w parze z funkcjonalnością - wskaźniki są nie do końca czytelne, obsługa niektórych funkcji pokładowych wymaga przyzwyczajenia, a widoczność do tyłu okazuje się fatalna (tylne szyby to doskonały przykład przerostu formy nad treścią). Jak przystało na auto segmentu premium, wnętrze obfituje w luksusowe materiały wykończeniowe.

Oglądając francuską limuzynę na zdjęciach możemy odnieść wrażenie, że mamy do czynienia z ponad 5-metrowym krążownikiem szos. W rzeczywistości okazuje się, że DS5 mierzy niewiele więcej niż typowy kompakt. Fakt ten da się odczuć we wnętrzu - podczas, gdy z przodu wygospodarowana przestrzeń zapewnia królewskie warunki podróżowania, z tyłu jest po prostu ciasno. Plus należy się wnętrzu za perfekcyjnie wyprofilowane fotele i całkiem pojemny bagażnik, minus z kolei niedostatkowi schowków i uchwytów ulokowanych w kabinie pasażerskiej.

Konfrontując klasycznego Citroena DS z opisywaną "piątką" najwięcej różnic pomiędzy nimi da się wyłapać podczas jazdy. Pierwsze z aut przyspiesza do wyższych prędkości bardzo mozolnie, a zakręty pokonuje z wyraźnym oporem, drugie z kolei spod świateł potrafi wystrzelić jak z procy, a łuki drogi przejeżdża z gracją sportowca. Czy DS5 jest więc lepsze? Nie do końca - podróżujący tym modelem mogą tylko pomarzyć o komforcie, jaki gwarantował "klasyk". Na domiar złego, twarde zawieszenie pracuje zbyt głośno.

Jako, że Citroen DS5 pozycjonowany jest wśród samochodów klasy premium, jego wysoka cena nie jest zaskoczeniem. Dobrze, że niemałe koszty zakupu samochód rekompensuje dobrym wyposażeniem seryjnym - komplet poduszek powietrznych, automatyczną dwustrefową klimatyzację czy system wspomagający ruszanie pod górkę dostaniemy bez dopłaty. Ofertę rynkową bohatera naszego opisu trudno porównać z konkurencją, bo tak awangardowe auto bezpośrednich rywali po prostu... nie ma.

Komentarze redakcji

Powagosław: Aż trudno uwierzyć, że do masowej produkcji trafił model, który swoją kosmicznością i awangardowym wzornictwem bije na głowę wiele aut koncepcyjnych. A wnętrze DS5? To trzeba zobaczyć.
Luzacjusz: Jest w tym samochodzie, w jego pozornej niezgrabności, jakiś pierwiastek starych Citroenów. Tych, które do dziś wyglądają jak pojazdy złego Fantomasa. Drugi wniosek jest taki, że znów są segmenty rynku, w których Citroen nie ma konkurencji. Znakomita robota.

Silniki Citroen DS5

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Kuszący jest fakt, że to ładne auto można mieć już za niecałe 100 000zł. Czar nieco pryska, gdy okazuje się, że w tej cenie jest dostępny tylko 1.6-litrowego diesel o mocy 110KM. Co tu dużo mówić - w napędzaniu motorówki by się sprawdził, ale w DS5 nie. Większy, 2-litrowy motor wysokoprężny ma już 163KM i nie można mu wiele zarzucić. Jest cichy, oszczędny i kulturalny, a mocy zaczyna w nim brakować grubo powyżej 100km/h. Mało tego - można połączyć go z silnikiem elektrycznym, który dodatkowo napędza tylną oś. Moc całego układu wynosi wtedy 200KM. Jednostka benzynowa jest tylko jedna - ma 1.6l. Śmiesznie mało? Tak, ale dzięki turbosprężarce osiąga 145 lub 200KM. Do tego auta jest w sam raz.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Citroen DS5

Citroen DS5 - wybór serca
 
Nasz test

Najnowszemu Citroenowi z linii modelowej DS ciężko będzie zyskać takie miano, jakie zdobył ponad pół wieku temu wóz typu DS 19. "Bogini" - tak o nim mówili Francuzi - był pod wieloma względami innowacyjny. Bohater naszego testu też jest innowacyjny - tyle, że głównie stylistycznie.

DS5 - wizja czy wpadka?
 
Nasz test

Za marzenia nikt nie oberwie po głowie, dlatego nie ma w nich nic złego. Billy Crystal chciał być piłkarzem, a został aktorem komediowym. Renault dzięki modelowi Avantime zamierzało stworzyć nowy segment, a teraz woli o tym aucie zapomnieć. Z kolei ja widziałem się w roli ginekologa, a skończyłem w prasie....

Citroen DS5 - Sztuka asertywności

Citroen rozwija linię swoich modeli Premium. Po miejskim maluchu i rodzinnym kompakcie przyszła kolej na sportowe kombi. Ma przyciągać zwolenników "asertywnych i bogatych" modeli linii executive.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Citroen DS5

Citroen DS5 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Citroen DS5autoWcentrum - społeczność Citroen DS5

najwyższe oktanyAuta - Citroen DS5

Citroen DS5 52,48

Citroen DS5 43,72

Citroen DS5 Cytryna 63,28

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Citroen DS5

DarkBP 30,00

Podly 30,12

bandero85 30,02

więcej kierowców

Katalog nowych aut

Citroen DS5

od 104 200 zł do 142 300

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (156 - 200 KM): 1.6 THP

 

Diesel (114 - 163 KM): 1.6 e-HDi, 2.0 HDi

Skrzynie biegów

automatyczna: 6-stopniowa

 

manualna: , 6-biegowa
Katalog nowych aut Citroen DS5
 

Najpopularniejsza wersja Citroen DS5

Citroen DS5 2.0 HDi Hybrid4 200KM - 5 drzwiowe kombi

Najważniejsze wyposażenie

komputer
czujnik parkowania

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Zimowy - 1 300
Pakiet personalizacji zewnętrznej Dark Chrome - 1 200
Pakiet Drogowy - 2 000

Cena katalogowa

166 200

Zobacz ofertę Citroen DS5 2.0 HDi Hybrid4 200KM - 5 drzwiowe kombi
 

Citroen DS5 najczęściej porównywane z:

Opel Insignia
2.0 CDTI ECOTEC (163 KM)
Audi A4
1.8 TFSI (170 KM)
Fiat Freemont
3.6 V6 (280 KM)
 

Używane Citroën DS5

Citroën DS5
2.0 diesel 163 KM
11 000 km, 2012
45 000 PLN
Citroën DS5
2.0 diesel 163 KM
5 km, 2013
130 000 PLN
Citroën DS5
2.0 benzyna 200 KM
35 000 km, 2012
133 000 PLN
Citroën DS5
1.6 benzyna 200 KM
13 000 km, 2012
20 000 PLN

Ocena auta Citroen DS5

  • Średnia ocena
    na podstawie 6 opinii
  • 4,53
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21
  • Zalety
  • + silnik
  • + wyciszenie
  • Wady
  • - jakość/cena
  • - układ jezdny
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Citroen DS5

Citroen DS5 Faubourg Addict Citroen DS5 2.0 HDi 163KM - galeria redakcyjna Citroen DS5 2.0 HDi 163KM - galeria redakcyjna (2) Citroen DS5
Zobacz inne galerie Citroen

Citroen DS5

15 komentarzy

14 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Daro~Daro

Jestem od kwietnia 2013 r. szczęśliwym posiadaczem ds5 thp200 sport chic. Decyzja o kupnie tego samochodu zapadła w mojej głowie dlatego, że jestem wielkim zwolennikiem wprowadzania na rynki samochodowego czegoś nowego oryginalnego i wyróżniającego się od powszechnie przyjętych standardów.Wszystkim, którzy czytają mój komentarz od razu mówię, że moim zdaniem nie ma już aut złych ale i nie ma też niezawodnych. Wybór samochodu na jaki się decydujemy podyktowany powinien być przede wszystkim własnym gustem.Bardzo mocno interesuję się motoryzacją i niestety muszę przyznać, że najpopularniejsze czasopisma czy tęż portale internetowe nie pomagają potencjalnym nabywcą samochodów przy wyborze wymarzonego pojazdu. Medialny przekaz informacji na tematy motoryzacyjne kreuje w ludziach stereotypowe poglądy i wytwarza w nich mentalne podejście do tych zagadnień. Ludzie którzy na bieżąco nie analizują wiadomości dotyczących samochodów poszczególnych marek i nie mają możliwości porównania zastosowanych w nich technologii ulegają np. ukierunkowaniu się na jedną markę ponieważ ogólny przekaz powoduje, że to właśnie ta marka jest najlepsza.Z pełną odpowiedzialnościom odważę się wyrazić pogląd (który każdy może podzielić lub nie), że obecnie oferowane samochody na rynku w poszczególnych segmentach są bardzo porównywalne i każdy kto chce zakupić samochód powinien o tym wiedzieć i nie bać się wyboru zgodnego ze swoim gustem. Ja tak zrobiłem i dlatego mam cudowny samochód ds5 o którego walorach nie zamierzam się rozpisywać gdyż uczynili to inni w swoich komentarzach a ci, którzy są ukierunkowani medialnie nigdy nie będą i tak ich podzielać. Może za mocno się rozpisałem ale zrobiłem to dlatego, że jest mi po prostu, po ludzku żal wszystkich tych, którzy prze długi czas ciułają na zakup wymarzonego auta a kiedy wreszcie mogą sobie pozwolić na ten zakup ich wybór podyktowany jest złym i nierzetelnym przekazem. To właśnie taki przekaz powoduje niejednokrotnie, że w tych samych pieniądzach kupujemy auto powszechnie uznawanych marek i dopiero później przekonujemy się że gdybyśmy się zdecydowali na inną markę to mielibyśmy np. dużo lepiej doposażony samochód. Wniosek: po prostu zwyczajnie przepłaciliśmy. I tu muszę jeszcze raz przytoczyć mój pogląd i moje przekonanie o tym, że samochody obecnie produkowane są bardzo porównywalne. Więc po co przepłacać? Celowo w moim komentarzu nie posługiwałem się nazwami marek ponieważ cenię zdanie każdego posiadacza samochodu i nie zamierzam nikogo krytykować za taki czy inny wybór. Mój komentarz ma na celu naświetlnie pewnego mentalnego problemu, który w naszym kraju się wytworzył dotyczącym motoryzacji i może uda mi się kogoś z Was skłonić w tym temacie do refleksji. Również celowo nie przytaczałem tutaj żadnych faktów czy przykładów potwierdzających moją tezę dotyczącą wyrównania się poziomu oferowanych modeli aut na rynku. Wszystkich wątpiących w tą tezę zachęcam do głębszego szukania wiadomości na te tematy. Pozdrawiam i mam prośbę aby na forach darować sobie wzajemne krytykowanie poszczególnych aut czy też marek ponieważ nie ma to najmniejszego sensu.

~lufa70~lufa70

Przypomina mi CX-a, którym jeździłem kilka lat. Najbardziej komfortowy samochód w jakim jechałem, szczególnie na długich trasach. Miałem też nówki AX-a i BX-a turbo disel. Tym ostatnim jeździłem 6 lat, poza przeglądami nawet gumy nie złapałem. A jeżeli chodzi o jakość, to ja się pytam czy są i co robią serwisy mercedesa.

~nomnom~nomnom

DS5 2.0 HDI Pure Pearl - świetne auto. Bagażnik można otworzyć z wewnątrz, z pilota a także z ZEWNĄTRZ - przycisk znajduje się nad rejestracją, obok kamery cofania
Jeżdżę od grudnia - rewelacja. Największym zaskoczeniem jest wyciszenie auta -wręcz doskonałe, przy większych prędkościach można swobodnie rozmawiać, nic nie świszczy, nie szumi. Tryb sportowy w automacie daje radę, na zimowym można spokojnie pobrodzić w śniegu zalegającym obecnie na ulicach
Fotele wygodne, z szerokim zakresem regulacji, DENON gra elegancko (8 głośników+centralny+subwoofer w bagażniku). Jestem b. zadowolony.

Aha, z tyłu to nie jest najzwyklejsza belka skrętna a racze jakaś hybryda belki z wahaczami. Dokładnie to samo jest w obecnych 508kach Peugeota. Interesowałem się tym przy zakupie, męczyłem sprzedawców aby mi pokazali rysunki serwisowe, zaglądałem pod spód... Dość skomplikowany układ. W każdym razie auto prowadzi się b. poprawnie, jest wręcz dość sztywne co mi akurat odpowiada. I jeszcze jedno dla chętnych - silnik można spokojnie podciągnąć do 180 KM (ze 163) i do blisko 400 Nm momentu (seryjnie chyba 340) - zrobiłem to ze swoją poprzednią 408ką 2.0 HDI i nie byłby to wyżyłowane wartości a na dodatek auto pali mniej.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Citroen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
15 858
Przejechany dystans
10 556 106 km
Zatankowanego paliwa
571 149 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 775
Wydanych pieniędzy
1 033 638 zł
Średnie wydatki na auto
1 408 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 912
Wydanych pieniędzy
1 258 252 zł
Średnie wydatki na auto
1 714 zł
Zobacz dzienniki kosztów Citroen (734)

Testy zderzeniowe Citroen DS5

Najnowsze testy zderzeniowe Citroen DS5 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Citroën DS5, 2.0l Diesel Level 1, LHD
2011

Citroen DS5
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Citroen

Zużycie paliwa Citroen DS5

Na podstawie 8 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: belfer, dodano: 19.07.2012 19:02

Auto bajeczne wow rewelka ze go kupilismy super

pełny raport Citroen Hatchback 5d 2.0 HDi

autor: Sivle@op.pl, dodano: 13.10.2013 15:31

Wszystko zależy od preferencji kierowcy - niestety samochód ten aż się prosi o krótsze lub dłuższe odcinki ostrzejszego przyspieszenia (200KM i odgłos turbiny wzmagają tą chęć :-)) . Efekt - spalanie rośnie, natomiast w trasie przy w miarę oszczędnej jeździe w przedziale 70-120 km/h spalanie utrzymuje się na rozsądnym poziomie.

pełny raport Citroen Hatchback 5d 1.6 THP

autor: hany, dodano: 19.06.2012 07:50

Na razie jest około 9 litrów w mieście ale podobno spalanie ma spadać . zobaczymy...

pełny raport Citroen Hatchback 5d 2.0 HDi

Skarbnica wiedzy o Citroen DS5

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Citroen DS5

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Citroen DS5