Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Citroen Xantia I Kombi

Lata produkcji: 1993 - 1998
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Xantii pojawiła się na rynku w 1993 roku zastępując w ofercie Citroena model BX, na którym została częściowo oparta konstrukcyjnie. Stylistycznie auto zdecydowanie różniło się od swojego poprzednika, choć swoim wyglądem nawiązywało do tradycji wcześniejszych samochodów Citroena (zrezygnowano jedynie z przysłoniętego tylnego koła – rozpoznawczego znaku wielu modeli marki). W 1994 roku Xantia zajęła drugie miejsce w konkursie na Samochód Roku. Jej produkcja zakończyła się cztery lata później.

Dane techniczne Citroen Xantia I Kombi

Podstawowe parametry Citroen Xantia I Kombi

Liczba drzwi
5
Liczba miejsc
5
Pojemność baku
65 l

Wymiary zewnętrzne Citroen Xantia I Kombi

Długość
4740 mm
Szerokość
1755 mm
Wysokość
1420 mm
Rozstaw osi
2740 mm
Rozstaw kół - przód
1502 mm
Rozstaw kół - tył
1464 mm
Zwis przedni
983 mm
Zwis tylny
989 mm

Wymiary bagażnika Citroen Xantia I Kombi

Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone)
1144 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone)
512 l
Długość do oparcia tylnej kanapy
1100 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą
1650 mm
Wysokość progu załadowczego
520 mm

Własności transportowe Citroen Xantia I Kombi

Drzwi tylne - szerokość
1140 mm

Opony Citroen Xantia I Kombi

Szerokość
od 185 do 205 mm
Profil
od 60 do 65 %
Średnica
od 14" do 15"

Szkic techniczny Citroen Xantia I Kombi

Szkic techniczny Citroen Xantia I Kombi
zobacz dane techniczne

Oceny Citroen Xantia I Kombi

Średnia ocena modelu

na podstawie 51 opinii

4.15

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Układ jezdny

+ Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie

- Drobne usterki

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (94%)
NIE (6%)

Wybrane oceny kierowców Citroen Xantia I Kombi

DO PANA CO KRZYCZY! panie kup sobie pan taczki! a nie pisz głupot! i nie powtarzaj mitów... bo po takie ... więcejwypowiedzi do dochodzę do wniosku że buka zabrakło w pobliżu aby sobie przywalić w niego. i trzeźwo napisać że się jest du ... i nawet nie wie się jak koło się dokręca ! Nie jest jeszcze idealnie, ponieważ pompa pracuję na sekcji 9mm i nie przetłacza większej dawki jak trzeba... ale i tak jest spoko bardzo ładnie się zbiera 7,5s od 60-100km/h na 4 biegu dość dobrze o tym świadczą. silnik pracuje bardzo ładnie. do tego zalany jest olejem 5W50... (nie lubię mitologi zwanej olejem mineralnym jak ci silnik cieknie to nie zalewaj go smołą tylko zrób wyciek bo potem będzie jeszcze gorzej), czym auto się odwdzięczyło nie pobierając więcej ja 0,2L na 10000km. elastyczność dobra jak na turbinę bez zmiennej geometrii... 0,4 bara daje już poniżej 2000 tyś obrotów. po za tym ten silnik dał podstawę pierwszego CR zrobionego przez fiata. jak na silnik ze starą pompą boscha chodzi bardzo ładnie. jednak za całość silnik nie dostanie idealnej oceny ponieważ brak mu troszkę mocy w porównaniu do zużytego paliwa. ale dam oś 12 od iveco i będzie idealnie i nowe końcówki wtryskiwaczy to bezie 6.0. i proszę nie zachwycajcie się tym TDI tak bardzo... bo szczególnie nie ma czym... tym że warczy jak traktor ! Układ jezdny Prosty jak woźnicy bat! tuleje wahacza wielkie wszystko pancerne wręcz... kule jak nabiłem 58kkm temu tak się trzymają 25 zł sztuka za nabicie... 75 za strzeloną... po prostu to jest tapczan płynie po drodze... jednocześnie jest dobry w zakrętach... troszkę uchylne tylne koła coś jak w nowej lagunie... do tego nic nie wymieniałem żadnej tulejki niczego pewnie jeszcze to jest oryginalne... zawieszenie pracuje bardzo cicho... jednak jest mały minus mianowicie... charakterystyka tego zawieszenia sprawdza się na dużych nierównościach... jednak nie jest czuła na drobne dziurki... ale to już taki urok zawieszenia ze \"sprężyną gazową\" tzn gruchy sfery, kule itp jak to zwał tak zwał. i znowu po równam do skody... jak się przesiadam... z skody do cytryny to jak bym w miękki fotelik wpadł... zaletą tego zawieszenia jest jeszcze to że nie przenosi szkodliwych drgań w zakresie 8-15?! i to jest fakt bo po całym dniu jazdy tym autem nie czuje się tych kilometrów po polskich drogach... jeszcze raz pancerne zawieszenie proste jak woźnicy bat! jedyne co bym do rzucił jeszcze to duży promień skrętu... taki urok... ale przeżyłem to... nie widzę tego jako wadę... ponieważ przeguby na tym mniej cierpią ! w skodzie takim słabym dieslu padają jak muchy ! a tu jeszcze mam oryginał ! ukryj
dodano 27.09.2009 przez
Wygodny, dość niezawodny samochód mimo wieku, przebiegu prawdopodobnie sporo większego niż podany i braku dbałości o konserwację/wymiany eksploatacyjne poprzednich właścicieli. ... więcej ukryj
dodano 14.06.2006 przez
No cóż. Kupiłem auto na budowę : tanie, duże, duża ładowność. W Xantii mam bonus - sama się pozimuje. Nie ... więcejważne ile cegieł załaduję, i tak wjadę na plac, i tak przejadę przez muldę, i tak mogę je podnieść do 40 cm prześwitu jak muszę po deszczu budowę przejechać... Auto jest śmiesznie tanie jak na to co oferuje. DOSKONAŁE materiały, DOSKONAŁY komfort, BARDZO DOBRE wyposażenie. Poszukajcie mechanika który się nim zajmie, i kupujcie egzemplarz z kimś kto miał już hydrowóz. A potem tylko się cieszcie. ukryj
dodano 19.07.2007 przez
auto bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło.wogóle nie oglądałem sie za xantiami. miałem kupić co innego ale kolega sprzedawał więc sie zastanowiłem. ... więcejbałem sie xantii, ze sie będzie psuć, ze jest awaryjna i wogóle badziew bo co za 10 tys z 98 roku można dostać.ale po przeczytaniu wielu opinii, analizy kosztów no i przejechaniu sie tym autem zdecydowałem sie ją kupić. teraz wiem że za te pieniądze tak nie docenionego auta bym nie dostał. po prostu aż żal że to auto zostało tak źle ocenione. ale to sprawka tych wszystkich co się wożą 15 letnimi audi i vw. gdyby xantia miała znaczek vw to by był super wozem i by kosztowała 20 tys. no ale po za citroenem nikt nie ryzykuje wprowadzając nowoczesne technologie. kule nowe kosztują ok 100 (w zależności od wersji jest ich 6 albo 8). niech auto ma te 8 kul to razem 800 + wymiana lhm (150) to razem 950 - 1000zł. dodam jeszcze że wszystko to można zrobić samemu w domu, kul nie trzeba wymieniać na nowe za każdym razem ale mozna je regenerować (koszt ok 40 zł/szt). no a zawieszenie do a4 b5 to koszt ok 1500. reszta części normalnie kosztuje. z auta jestem zadowolony. mam 10 letnie auto, bardzo ładne i komfortowe oraz dobrze wyposażone. nie dziwie się tym co sprzedają jedną i kupuja zaraz drugą xantie:D. jak do tej pory nie żałuje wyboru i mam nadzieje ze tak zostanie. ukryj
dodano 10.09.2009 przez
Zobacz oceny Citroen Xantia I Kombi Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Citroen Xantia I Kombi

Pb
6,50 - 10,33
Na podstawie 15 raportów spalania
ON
5,47 - 7,97
Na podstawie 22 raportów spalania
LPG
8,03 - 13,00
Na podstawie 10 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Citroen Xantia I Kombi

Paliwa pali jak na to że jest dość ciężka pali mało 6L w trasie do 7,5 L w mieście ale ... więcejstare wtryskiwacze... i pompa już też nie nowa i dla tego troszkę chlipie... ale dostanie oś do pompy od Iveco i nowe końcówki wtryskiwaczy i będzie paliła 15% mniej to już rewiry TDI... :D cóż trzeba też wiedzieć jak autem bez kompa dodawać gazu i stąd przewaga TDI.... A CO DO CZĘŚCI to niech przemówi fakt że kompletny rozrząd z wyminą taniej wychodzi jak w astrze 1,7D z 92 roku ! zwłaszcza że rolki są tak wielkie... że jak zmieniałem rozrząd po 204kkm to wsio było ORYGINALNE !!! olej dostaje 5W50 i nie bierze go więcej jak 0,2L ! na prawdę jak do takiego auta wsio jest tanie jak barszcz ! w sumie nadal jestem w szoku ! bo miałem kupić audi 80 czy 100... ale widzę że auto naprawdę warto było kupić ! DZIĘKI WAM LUDZIE z aut niemieckich którzy mity robicie! kupiłem auto które tak naprawdę wartuje 15-22 tyś... no i jest wręcz ością dla złodzieja :) ukryj
dodano 27.09.2009 przez
auto ma nawinięte 250 tys jednak jego masa w ruchu miejskim jest dla spalania zabójcza (1550kg), dużo zależy od jakości ... więcejpaliwa różnice sięgają litra na 100km. dodatkowo w ruchu miejskim daje o sobie znać wada konstrukcyjna hamulców, gdzie zastosowano przewody o średnicach standardowych a jednak lhm jest nieco gęstszy widać to nawet na testach drogi hamowania nie jest zbyt imponująca. hamulce mają laga ok 0.5 sek w porównaniu do normalnego systemu z płynem syntetycznym i podobnie z powrotem płynu z zacisków zimą puszczają całkowicie dopiero po kilkunastu sekundach. ukryj
dodano 14.01.2012 przez
tutaj daje ocene 3, ponieważ pomimo tego że jest dobry dostęp do części, mozna je tanio nabyć to ktoś kto ... więcejnie chce albo nie umie czegoś zrobić przy hydro może mieć problem bo nie ma wykwalifikowanych mechaników na miejscu, a ASO lepiej omijać szerokim łukiem bo ceny za usługi to chyba z kosmosu biorą.ale jak ktoś znajdzie mechanika dobrego to nie ma problemu i naprawy są tanie. po za tym większość rzeczy można zrobić samemu. spalanie to chyba jedyny minus tego silnika. ale też nie ma się co dziwić patrząc na rozmiary i wagę auta oraz pojemność silnika. ukryj
dodano 13.11.2009 przez
pali jak kombi w bęzynie. Licząc że silnik napedza (poza alternatorem i pompy wodnej) pompę hedrauliki i klimę to uważam, ... więcejże niedłużo a na trasie z 400kg ładunkiem przy bardzo szybkiej jeździe (130-170) można się pozytywnie zdziwić (poniżej10L). Miasto zima krótkie przejazdy (ciężka noga)po 4km pali 13L. Sam naprawiam. A częśći niedrogie. Na początku wymieniłe dwie końcówki drążków kierowniczych ok.40zł sztuka 2gruszki niecałe 100zł sztuka. i to wszystkie poważne naprawy:) ukryj
dodano 22.02.2009 przez
notowanie stanu licznika przy tankowaniu zawsze "pod korek", cykle miejskie rzędu 3-7 km, cykle zamiejskie rzędu 70km, silnik z przebiegiem ... więcejok. 350 tys. km po regulacji. Niestety, oszczędność zużycia paliwa przejadana jest przez remonty reszty innych podzespołów, gdyż samochód był zakupiony w niezbyt dobrym stanie technicznym ukryj
dodano 16.05.2008 przez
Zobacz raporty spalania Citroen Xantia I Kombi Dodaj raport spalania

Dealerzy Citroen

AUTO AG

CITROEN BCM Citroen Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Jagiellończyka 38

Więcej

CAR-DROOM

CAR-DROOM Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Wysockiego 67

Więcej

CITROEN POLSKA SP Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS

CITROEN POLSKA SP. Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Puławska 338

Więcej

CITROEN POLSKA SP Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS

CITROEN POLSKA SP. Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Al.. Krakowska 206

Więcej

MW WANICKI

MW WANICKI Citroen Kraków

małopolskie, Kraków, Mogliska 120

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Citroen Xantia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

1 689

Przejechany dystans

262 351 zł

Zatankowanego paliwa

61 329 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

547

Wydanych pieniędzy

159 033 zł

Średnie wydatki na auto

2 892 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

585

Wydanych pieniędzy

77 156 zł

Średnie wydatki na auto

1 403 zł

ZOBACZ 55 dzienników kosztów Citroen Xantia Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Citroen Xantia

Liczba wpisów: 17
komentarzy(4)
komentarzy(1)
komentarzy(6)
komentarzy(1)
komentarzy(0)
komentarzy(1)
Zobacz inne typowe słabe punkty Citroen Xantia dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Citroen Xantia

Liczba wpisów: 27
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Citroen Xantia Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Citroen Xantia I Kombi

Liczba wpisów: 1
polecam do tego autka, bo przy dzisiejszych cenach paliw mozna duzo zaoszczedzic - spalanie benz ok 12l (50-60zl/100km), a gaz ... więcejok 10l (30/100) - motor-2lbenz automat! troche pochlania paliwa, ale na gazie mozna zaoszczedzic :) polecam, bo zero wad na gazie (sekwencja) ukryj
dodano 13.06.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Citroen Xantia I Kombi

Skarbnica wiedzy o Citroen Xantia

Ciekawostki
dodano 27.04.2014 przez
Xantia hatchback zachowuje cechę znaną z CXa. Podczas szosowej (>60 km/h) jazdy w deszczu tylna wycieraczka jest zbędna. Szybę czyści z wody przepływ powietrza. https://www.youtube.com/watch?v=fQAkeXYGg8g
dodano 25.06.2012 przez
O tym, że Citroen ma patent na hydropneumatyczne zawieszenie, którego komfort jest niezaprzeczalny - to wie każdy. Chyba większość widziała film o Fantomasie, w którym…
dodano 24.06.2012 przez
Teoretycznie produkcja Xantii zakończyła się w 2001 roku. Jednak dostała ona szansę na "drugie życie", ale poza Europą. Irańska firma Saipa Corporation produkowała Xantię jeszcze…
Sposoby wykonania czynności
dodano 27.04.2014 przez
Przy każdym włączeniu stacyjki Xantia II podaje przebieg do następnego przeglądu (dla silników benzynowych co 20 tys. km). Jak skasować licznik serwisowy? Krok 1 -…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą