Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Citroen XM

Lata produkcji: 1989 - 2000
Segment: Wyższa klasa średnia

Dane techniczne Citroen XM

Silniki

Moc silników 82-200 KM

Poj. silników 1 998-2 975 cm3

Prędkość maks. 173-235 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,6-17,6 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Citroen XM

Średnia ocena modelu

na podstawie 240 opinii

4.27

Średnia dla segmentu: Wyższa klasa średnia 4.31

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Układ jezdny

+ Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów

- Koszty utrzymania

- Drobne usterki

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (79%)
NIE (21%)

Wybrane oceny kierowców Citroen XM

Wiekszosc Citroenow XM to stare, zaniedbane raszple. Profesjonalny serwis jest koszmarnie drogi, a zwykli mechanicy nie znaja sie zupelnie na ... więcejCitroenach. Wlasciciele wiec ratuja sie jak moga sami dlubiac przy swoich autach. Kazdy wlasciciel starego Citroena ma posciagane z Internetu i wydrukowane schematy elektryczne, cale segregatory z instrukcjami jak i co naprawiac. Piwnice maja pelna wymontowanych z samochodu zepsutych, wlasnych czesci i gore zakupionych gdzies okazyjnie cudzych czesci - troche mniej popsutych. Zrzeszaja sie w przerozne kluby samopomocy, z ktorych najwiekszym jest "Klub Cytrynki". Wystarczy wejsc na forum i napisac XM. Ilosc postow w stylu: Pomocy, padla pompa, padlo wspomaganie, ratunku, samochod nie jedzie, gdzie kupie... gdzie dostane... Tragedia. Jak kupilem tego smoka, to przez pierwszy miesiac dlubanie przy samochodzie bylo nawet mile. Ale drugi i trzeci miesiac to juz byla katorga! Ciagle cos szwankowalo. Zalatalem jedna rzecz, a tu juz zaraz padalo cos nastepnego. Satysfakcje ze zrobionej samemu naprawy diabli brali. Czlowiek cale weekendy spedzal w aucie z usmarowanymi rekami. No do licha! Nie po to kupuje sie samochod, zeby zamienic sie w jego niewolnika. Kazda wolna chwila, kazda zaoszczedzona zlotowka szla w utrzymanie tego pojazdu na chodzie. Po pol roku to juz przestalo byc smieszne. Wlasciele starych Citroenow z hydraulicznym zawieszeniem to maniacy, ktorzy probuja swym obledem zarazic innych. Ja po roku sie zdecydowanie wyleczylem. Posiadalem to auto przez 11 miesiecy, z tego 6 spedzilo w warsztatach. W koncu mechanik z najlepszego w Polsce warsztatu zajmujacego sie Citroenami (w Radomiu - znawcy Citroenow wiedza o ktorym mowa) wzial mnie na strone i powiedzial, ze doprowadzenie tego samochodu do niezlego stanu, zeby juz w nim co chwile cos nie padalo, to koszt ok. 12 - 14 tysiecy zl. Podczas kiedy wartosc tego pojazdu to bylo 5 tys! Popchnalem wiec tego rzecha i kupilem sobie Mazde 626. Samochod duzo starszy i bardziej wyeksploatowany. Ale o dziwo, elektryczne szyby w nim dzialaja kiedy ja chce, a nie kiedy samochod sobie tego zazyczy. W Citroenie pare razy zdazylo mi sie, ze nagle boczna szyba sie otworzyla i juz nie chciala zamknac. Widocznie samochod zazyczyl sobie wietrzenie. W Mazdzie nigdy nic podobnego nie mialo miejsca. Elektryczny szyberdach w niej, w odroznieniu od Citroena nie przecieka, elektryczne lusterka dzialaja. No i nic ale to NIC sie nie psuje. Mam ta Mazde juz od 2 lat i jedyne co w niej wymienialem, to klocki hamulcowe i piora wycieraczek. A tak leje ON do baku, olej w silniku wymieniam co 10.000 km i jezdze. Miesiecznie jezdze nia wiecej niz Citroenem przejechalem przez caly czas jego posiadania. Pamietam, ze moj Citroen zwykle stal. Albo rozkraczony przez blokiem, albo rozkraczony w warsztacie. A dojechac gdzies nim to bylo wyzwanie. Jak cisnienie LHM spadnie, to juz na lawete nie wjedzie, przez kraweznik nie przejedzie. I kaplica. Zwykle przy sprzedazy uzywanego XM'a wlasciciel potrafi zamaskowac jego kiepska hydraulike. Jezdzi sie nim wtedy swietnie. Ale kiedy po 2-3 dnia samochod wraca do normalnego stanu - wtedy zaczyna sie Sajgon! I trzeba kombinowac. Ludzie stosuja rozne patenty na padajaca hydraulike, wymieniaja czesc przewodow na miedziane, zamiast drogiego, wciaz uchodzacego gdzies plynu LHM, leja jakies oleje maszynowe albo nawet zwykla rope. Niektorzy stosuja nawet olej spozywczy. Wszystko, zeby obnizyc koszty eksploatacji. Zeby byla kasa na naprawy. Najgorsze w tym aucie jest to, ze cala hydraulika w nim; zawieszenie, hamulce i wspomaganie kierownicy to jeden uklad. I kiedy cos gdzies pada, to pada wszystko. A nie ma zboja zeby w tych wszystkich przewodach, przewodach wysokiego cisnienia, przewodach powrotnych plynu, amortyzatorach, pompach, akumulatorach cisnienia, itp, zeby gdzies nie bylo jakiejs nieszczelnosci. I wtedy zabawa na calego. U mnie wystarczylo zebym musial pokonac dlugi i lagodny luk na autostradzie. I zaraz zapalal mi sie znak STOP na konsoli mowiacy o niskim cisnieniu plynu hydraulicznego. Dzialo sie tak, bo skrecona aby pokonac luk kierownica zalaczala wspomaganie. I najpierw zaczynala mi ciezko chodzic kierownica, potem samochod opadal tuz nad ziemie a na koncu przestawaly dzialac hamulce. Poniewaz od pierszych objawow, ze cos jest nie tak, do konca mijala zwykle minuta albo dwie, to byl czas na reakcje. Mozna bylo zjechac na pobocze, zatrzymac sie, skrecic kierownice w jedna strone do oporu - wtedy przestaje juz dzialac wspomaganie i mocno dodac gazu. Po paru chwilach samochod zaczynal sie podnosic i cisnienie wracalo do normy. I tak do nastepnego zakretu. Jedno trzeba temu wozowi przyznac - jazda nim to podroz z przygodami. Nigdy nie masz pewnosci jak daleko zajedziesz i czy wrocisz. Frajda? Dla Twoich dzieci na pewno. Dla Ciebie juz chyba mniejsza, ne'est pa? ukryj
dodano 12.08.2008 przez
No cóż jak dla mnie nie ma lepszego auta. Mogę tu podać taką ciekawa sytuację... Kiedy stwierdziłem ze kupię XM, ... więcejpowiedzmy ze kasiasta część mojej familii stwierdziła ze chce kupić jakieś g.... i ze mi pożyczą kasę na jakiś lepsze auto. Kiedy jednak kupiłem i ich przewiozłem, to powiedzmy pewien "Pan Prezes" który jeżdzi tylko nowymi autami z najwyższej półki przestał mówić zle o Cytrynie:) rozsiadł sie tylko z tyłu na skórce i widzałem jak sie rozpłynął:):):) Dbajcie o swoje cytryny naprawiajcie e u ludzi którzy mają na ten temat pojęcie, częsci tylko valeo a nie bedziecie mieli zadnych problemów jak ja:) A jesli chodzi o mechaników ja zanim do jakiegoś pojadę wypytuje ludzi którzy jeżdżą cytrynami i jeżdżę tylko do takich z polecenia, sprawdzonych i pewnych. A jeśli chodzi o ASO to nie chcę ich śmiechem zabić bo ceny są wzięte z kosmosu a wiedza jest czasami... własciwie to jej często nie ma :P ukryj
dodano 16.02.2008 przez
Każdy XM po 5 latach obowiązkowo powinien być złomowany!!!!!!
dodano 25.01.2009 przez
Zobacz oceny Citroen XM Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Citroen XM

Pb
7,17 - 15,67
Na podstawie 65 raportów spalania
ON
5,10 - 10,67
Na podstawie 89 raportów spalania
LPG
8,00 - 13,00
Na podstawie 32 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Citroen XM

szczerze to ja się tym nigdy nie interesowałam ile dokładnie mi spala ale jest ok. bo Mąż to sprawdzał, wiem ... więcejże w porównaniu z audicą teścia a mamy ten sam rocznik i poj. ilośc koni jest zbliżona ja mam ciut więcej, waga bardzo zblirzona mimo że ja mam kombi a on nie, to muj mniej pali jest cichszy i idealny na nasze polskie drogi oczywiście to porównanie jest z czasów zanim zainstalowałam gaz a teraz to naprawdę się śmieję , obecnie z tego co mi Mąż policzył to wychodzi 13,7 l na 100 gazu oczywiście.Fakt że przegląd z gazem jest drorzszy, a z tego co czytam że xm są tak awaryjne to ja chyba mam jakiś cudowny model chociarz męża xm też musi być cudowny bo też się nie psuje, no dobra raz musiał zostawić u machanika bo wyrwał silnik z ramy jak to zrobił? Mechanik bardzo się zdziwił że to wogule możliwe ale przestał się dziwić jak go mój mąż przewiuzł.No i ten xm co miałam wcześniej też się nie psuł, nie powiem bo jak go kupiliśmy to mieliśmy istnę choinkę no tablicy rozdzielczej sami szybko usuneliśmy awarię tzn przeczyściliśmy wszystkie styki i wszystkie awarie jakie tyko mogły w nim być o kturych zaotała poinformowana pewna niemka w niemieckim warsztacie ( dlatego sprzedała nam go za 130euro) znikły i się już więcej nie pojawiły, no i raz mialam chistorię pod tytułem "wiart we włosach" slończyło się równierz na przeczyszczeniu kostek łącznikowych w dzwiach. ukryj
dodano 18.01.2010 przez
Ekonomiczność.... Cóż każdy odwołuje się tu do niskiego zużycia paliwa. Gdyby tak było było by super. Niestety awaryjność i koszy ... więcejnapraw, stracony czas i nerwy psują wszysko. Niestety minęły czasy kiedy mięliśmy mało pieniędzy i za to nieograniczny czas. Tylko 2 ostatnie lata eksploatacji (około 15 000 km) kosztowały mnie uwaga 10000 PLN nie licząc kosztów paliwa. To jest porażka. I zaznaczę, że naprawy 50% wykonywałem sam w oparciu o używane części. Nie liczyłem wszyskiego ale śmię twierdzić że w ciągu 15 lat eksploatacji wydatki na naprawy tego auta kosztowały nas spokojnie drugie tyle ile za nego zapłaciliśmy to jest około 65 000 PLN zaraz po denominacji złotego. ukryj
dodano 19.07.2011 przez
Wynik 8,5l/100km byl przy zupelnie dobitych lozyskach przednich, gdzie samochod mial ogromne opory na kolach, a do tego tylko i ... więcejwylacznie po miescie. Rzadko kiedy wyjdzie spalanie ponad 7,5 (to jak jezdze na krotkie trasy w miescie, w korkach i to jak wariat ;]) Spalanie 5,2 udalo sie na trasie Kołbaskowo - Dortmund - cegla pod pedal gazu, druga na pedal i jazda... srednia trasy z GPSa to 130km/h. Co do eksploatacji to bardzo tani samochod - naprawde jestem milo zaskoczony, ze czesci sa takie tanie. A wiec:tanie czesci, male spalanie, niska awaryjnosc, OGROMNY komfort. Samochod idealny. ukryj
dodano 29.08.2007 przez
Cena paliwa to rzecz bez znaczenia. Spalanie nie ma najmniejszego wplywu na koszty eksploatacji. Chocby spalal i 30 l/100 km, ... więcejto nic w porownaniu z kosztami serwisu. Jeden litr plynu LHM, to 50 zl, a wycieki rzedu kilku litrow miesiecznie to dla tych pojazdow rzecz powszednia. Powyzej 10 l, to juz trzeba sie pofatygowac mechanika. A kazda wizyta u niego, to pare setek w portfelu mniej. I w nastepnym miesiacy od nowa. Ten samochod chyba czul, kiedy mialem przyplyw gotowki, bo wtedy zawsze padalo cos powazniejszego z czym sam nie moglem dac sobie rady. ukryj
dodano 12.08.2008 przez
jak na auto o masie 1,5 tony spalenie minimalne 5 litrów ropy do 100 km/h powyzej 130 7,5 a wiecej ... więcejjak 10 nigdy nie spalił nawet z lawetą - po miescie jak dostaje po garach to równa 10 - jak na przebieg 350 i 1,5 tony to naprwde mało - a opinie ze to paliwozerne auta mnie smiesza a wyrażają je te osoby które kupiły zajechane xm z przekręconym licznikiem o które nikt nie dbał i dziewią sie ze auta sie sypią :P zapomniałem dodać ze zbiornik paliwa jak sie dobrze wybuja mieści 100 litrów ropy co daje bardzo duży zasięg ukryj
dodano 13.11.2007 przez
Zobacz raporty spalania Citroen XM Dodaj raport spalania

Generacje Citroen XM

1994 - 2000
1989 - 1994

Dealerzy Citroen

AUTO AG

CITROEN BCM Citroen Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Jagiellończyka 38

Więcej

CAR-DROOM

CAR-DROOM Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Wysockiego 67

Więcej

CITROEN POLSKA SP Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS

CITROEN POLSKA SP. Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Al.. Krakowska 206

Więcej

CITROEN POLSKA SP Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS

CITROEN POLSKA SP. Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Puławska 338

Więcej

MW WANICKI

MW WANICKI Citroen Kraków

małopolskie, Kraków, Mogliska 120

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Citroen XM

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

37

Przejechany dystans

2 808 zł

Zatankowanego paliwa

939 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

46

Wydanych pieniędzy

22 523 zł

Średnie wydatki na auto

2 048 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

24

Wydanych pieniędzy

16 677 zł

Średnie wydatki na auto

1 516 zł

ZOBACZ 11 dzienników kosztów Citroen XM Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Citroen XM

Liczba wpisów: 10
komentarzy(1)
komentarzy(2)
komentarzy(1)
komentarzy(0)
komentarzy(3)
komentarzy(0)
Zobacz inne typowe słabe punkty Citroen XM dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Citroen XM

Ciekawostki
dodano 16.12.2011 przez
Wiosną 1989 roku motoryzacyjny świat ujrzał ostateczną wersję Citroena XM. Jego premiera miała miejsce 23 maja w Paryżu. Co ciekawe, był to pierwszy w historii…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą