Szukaj

Informacje o Citroen Xsara Picasso 1.6 i 16V 109KM 80kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1587 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 147 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 78,5 x 82 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Adam
Citroen Xsara Picasso
Picasso 1.6 i 16V 109KM 80kW
Najbardziej bezawaryjny używany samochód jaku miałem, a miałem ich wcześnie dziesięć. Kupiłem z przebiegiem 144 tyś. km. Teraz zbliża się do 300 tyś i nic się nie dzieje. Jedyna awaria w zakresie silnik/osprzęt to wyjąca pompa wspomagania po 220 tyś km. Wymieniona na używkę i jest ok. Tylna belka skrętna zregenerowana po 180 tyś a poza tym normalne wymiany zużywających się elementów zgodnie z interwałem serwisowym. Auto totalnie niezawodne. Trzykrotnie zawiozła na Bałkany moją rodzinę ( 5 dorosłych osób) z bagażami gdzie przeciętne spalanie nie przekroczyło nigdy 9l. Już ją teraz trochę korozja bierze ale osiłek robi swoje i jeździ dalej bez protestu. Gdybym mógł kupić tak prosty i niezawodny samochód jeszcze raz, nie zastanawiał bym się nawet chwili.
4,4
~Radosław
Citroen Xsara Picasso
Picasso 1.6 i 16V 109KM 80kW
Auto zaskakuje, pomimo niskiej ceny, niezłą jakością, ilością miejsca i bezproblemową eksploatacją, zwłaszcza jeśli chodzi o poważne usterki. Ze względu na dużą ilość miejsca i schowków świetnie sprawdza się jako auto rodzinne. Nieco gorzej oceniam silnik, który mógłby mieć większą pojemność, brakuje 6 biegu i możliwości ustawienia kierownicy są bardzo ograniczone. Nie mniej Picasso podróżuje się bardzo wygodnie i przyjemnie. Widoczność świetna. Mam auto z przebiegiem 300 tys.km i poza zużytą deską rozdzielczą (a dokładnie jakby farba poodchodziła z czarnego plastiku) tak dużego przebiegu nie widać.
4,2
~Zimny72
Citroen Xsara Picasso
Picasso 1.6 i 16V 109KM 80kW
Po 10 latach od nowości i 190.000 km przebiegu myślę, że mogę się wypowiedzieć: samochód dla ludzi którzy potrafią docenić aspekt praktyczny tego auta, a jednocześnie zaakceptować dziwolągowaty wygląd zewnętrzny. Tzw. "francuskie jajo" przekonuje bardzo wygodnym, przestronnym i modyfikowalnym wnętrzem, świetną widocznością jak w akwarium, możliwością składania i wyjęcia tylnych foteli (każdego osobno) i przekształcenia w małą furgonetkę (woziłem na raz 4 nierozkręcone regały Billy IKEA - samochód nadaje się do przeprowadzek). Przy tym silniku - do spokojnej jazdy na co dzień. W trasie daje radę, ale przy obciążeniu trzeba zaplanować wyprzedzanie. Podatny na podmuchy boczne z uwagi na wysoką budę i wąski rozstaw kół: za to w mieście ideał. Szczególnie widać małe zewnętrzne rozmiary jak się zaparkuje przy jakimś kombi, ktore jest zawsze przynajmniej 0,5 m dłuższe. Argumentem za zakupem był stosunek praktyczności do ceny: za 53 kpln w 2007 roku był tańszy od najtańszej bazowej wersji Renault Megane Grandtourer, które było wtedy najtańszym kombi. W sumie nie miał żadnej konkurencji: to były ostatnie 2 lata produkcji, Citroen dawał mega rabaty i zaczęło tego bardzo dużo jeździć po warszawskich ulicach. Dodatkowo okazało się, że jest to samochód bezawaryjny (dopracowana konstrukcja i silnik).
Średnie spalanie dla Citroen Xsara Picasso 1.6 i 16V 109KM 80kW 2005-2010
7,9
l/100 km
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Citroen Xsara Picasso
Picasso 1.6 i 16V 109KM 80kW
Tani w zakupie (53 kpln w 2007 roku), tanie części. Spalania na początku oscylowało w rejonie 8-9 litrów na 100 km w mieście i 7 litrów w trasie. Po 6 latach ustabilizowało się na poziomie 7-8 litrów na 100 km w mieście i 6,5 litra w trasie. Przeciętnie. Naprawy nie są drogie, dużo zamienników i używanych części. Prosta konstrukcja łatwa w naprawie. Jedynie idiotyczny dostęp do wymiany żarówek w przednim reflektorze - próbowałem sam i urwałem zaczepy tak że musiałem kupić nowy reflektor. Od teraz na wymianę żarówek jeżdżę do ASO, które wymienia je za darmo + koszt żarówki.
8,7
Citroen Xsara Picasso
Picasso 1.6 i 16V 109KM 80kW
Przy spokojnej jeździe w mieście 7,5/100. W korkach do 1. Na trasie spokojnie 90-100 km/h - 6,5/100 z włączoną klimą. Na mega krótkich trasach (1-2 km) zimą nawet do 13. Serwis i ceny części atrakcyjne - da się wyszukać w sieci niezłe (i markowe) zamienniki - można znaleźć dobry warsztat, który poradzi sobie z humorami cytrynki. Przez ostatni rok - nic się poważnego nie stało. Przestał działać wiatrak - okazało się, że przyczyna banalna - uszkodzona wiązka - koszt 300 zł - głownie ze diagnozę i zdjęcie zderzaka. Wymiana sprzęgła (komplet) 750 zł (luk). Hamulce - komplet przód 400 z wymianą (tarcze/klocki - porządne wyczyszczenie i smarowanie zacisków), reszta - nie ruszana - byle tak dalej.
9,2
Citroen Xsara Picasso
Picasso 1.6 i 16V 109KM 80kW
Silnik za słaby dla tego auta i pięciobiegowa skrzynia mogą w sumie dać tylko jeden wynik. Na trasie przy prędkościach rzędu 100-110km/h z okazjonalnym wyprzedzaniem (tak, Picasso potrafi wyprzedzać) spalanie oscyluje między 7 a 8 litrów. Na autostradzie przy prędkości rzędu 120-130km/h spalanie oscyluje między 8 a 9/10 litrów. Powyżej 140km/h spalanie przyjmuje postać wyniku równania s=V/10, gdzie s to spalanie a V to prędkość. :-) Najgorzej jest w mieście. Na krótkich odcinkach pononywanych na zimnym silniku jest to przynajmniej 14 litrów. Przy dłuższej trasie po mieście z nagrzanym silnikiem spalanie może spaść do okolic 11-12 litrów. Wszystko w zależności od dynamiki jazdy. Podane powyżej dane dotyczą jazdy raczej spokojnej i bez wyścigów spod każdych świateł.
Citroen Xsara Picasso