Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Citroen Xsara/Xsara Picasso II Picasso 1.6 HDi

Druga generacja Xsary debiutowała w 2000 roku. Samochód niewiele zmienił się jeśli chodzi o linię nadwozia – najbardziej widoczne zmiany dotknęły jego przedniej części. Dzięki nim Xsara II tylko zyskała jeśli chodzi stylistykę (linia nadwozia nieprzypadkowa i zgodna z obecną linią Citroenów). Za tym poszła duża popularność modelu. Wielkim sukcesem Citroena okazał się również zbudowany na bazie Xsary i produkowany do dziś minivan, nazwany Xsarą Picasso (ponad 700 tys. sprzedanych egzemplarzy; mnóstwo nagród). W roku 2004 Xsara została zastąpiona Citroenem C4.

Citroen Xsara Picasso - emblemat boczny
Citroen Xsara Picasso - przód - reflektory włączone
Citroen Xsara Picasso - szyba tylna
Citroen Xsara Picasso - tył - bagażnik otwarty
Citroen Xsara Picasso - tylna kanapa
Citroen Xsara Picasso - schowek przedni otwarty
Citroen Xsara Picasso - kokpit

Generacje Citroen Xsara

  • Xsara II   1999 - 2010
    Citroen Xsara II
    • Wybierz generację

    • Xsara II (1999 - 2010)
    • Xsara I (1997 - 2000)

Wersje nadwozia Citroen Xsara II

Silniki Citroen Xsara II Picasso

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Producent pomyślał o rodzinie i do auta wsadził silniki, które produkują więcej hałasu niż adrenaliny. Pasażerowie są spokojni o swoje życie, a kierowca wie, że nie może poszaleć i nawet nie próbuje – i o to chodzi, bo to auto po prostu takie ma być. Najmniejsza jednostka benzynowa ma 1.6l i około 90 lub 110KM. W tej słabszej wersji pod obciążeniem pasażerów okazuje się przesadnie słaba, dlatego jeśli już, to lepiej szukać tej mocniejszej. Większe motory: 1.8l 116KM i 2.0l 136KM lubią wysokie obroty i są trochę dynamiczniejsze, ale szczególnie ten pierwszy jest bardzo słaby na początku obrotomierza. Do tego na stacji benzynowej rozliczą was ze stylu jazdy. Jeśli chodzi o diesle – 1.6l ma 92 lub 110KM i jeśli nie przeraża was problematyczna obsługa filtra cząstek stałych, to ta mocniejsza wersja może okazać się ciekawa. 90KM liczy też motor 2.0l, ale jego osiągi również są przeciętne – przynajmniej jest oszczędny.

Publikacje o Citroen Xsara

Citroen Xsara Picasso - bez przepłacania
 
Nasz test Citroen Xsara Picasso – bez przepłacania

Producenci inspirują się różnymi przedmiotami. Panowie z Citroena stwierdzili, że najwyższy czas pokrzyżować plany rodzinnemu Renault Scenic i stworzyli auto podobne do kurzego jaja. Jaki jest Citroen Xsara Picasso?

Citroen Xsara - niedoceniany kompakt znad Sekwany

Z pewnością jest to jedno z najbardziej udanych francuskich aut ostatniego dwudziestolecia. Przestronne, ciekawie zaprojektowane, komfortowe, a przy tym przyzwoicie wyposażone i wykonane. Także od strony technicznej niesprawiające aż nazbyt wielu problemów. A jednak Xsara, bo o niej mowa, przez wielu...

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Xsara Picasso - bestseller Citroena

Urodzony 25 października 1881 roku w Maladze, jeden z najwybitniejszych artystów XX wieku, perfekcjonista, oryginał, wszechstronnie uzdolniony mistrz. W swoich dziełach starał się odrealnić świat i nadać mu całkowicie nowy wyraz. Zakochany we Francji, w Paryżu. Oddany malarstwu. Mawiał: "Niektórzy...

Przełamując monotonię

Znany od ponad czterech lat, nadal zwraca uwagę swoim oryginalnym stylem.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Citroen Xsara

Społeczność kierowców Citroen XsaraautoWcentrum - społeczność Citroen Xsara

najwyższe oktanyAuta - Citroen Xsara

Citroen Xsara Cytrynka 59,50

Citroen Xsara Exclusive 66,05

Citroen Xsara Picasso 68,07

Citroen Xsara II  Kieł 77,77

Citroen Xsara 61,25

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Citroen Xsara

PiCooLo 45,97

fesou 30,16

KAMO338 30,16

Rafal1977 92,65

rambo03 66,02

LeszekM 59,55

Megi75 49,37

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Citroen Xsara

Renowacja reflektorów
Renowacja reflektorów Jak wiadomo plastikowe reflektory po latach żółkną i matowieją od warunków atmos...
Xsara - Tylnia oś w powietrzu !!!
Xsara - Tylnia oś w powietrzu !!! Witam was moi drodzy. Jakiś czas temu pisałem dziennik o wymianie belki skrętnej...
Małe co nieco na początek :)
Małe co nieco na początek :) Oczywiście po kupnie wymieniony rozrząd z pompą wody oraz płynem chłodzącym, ole...
Niby nic, a trochę się tego nazbierało.
Niby nic, a trochę się tego nazbierało. Hejka Jak pisałem parę dni temu w dzienniku Lanosa, że wybieram się z Cytryną do...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Citroen Xsara

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Citroen Xsara
 

Najpopularniejsza wersja Citroen Xsara

Citroen Xsara

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Citroen Xsara
 

Citroen Xsara najczęściej porównywane z:

 

Pewne oferty od dealerów

Kia cee´d 1.4 16V Kia cee´d 1.4 16V "S"
Rocznik: 2012. Przebieg: 98 303 km. Silnik: 1.4 77KM .
Cena: 32 900 zł
Seat Leon  Reference Seat Leon Reference
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 81KM .
Cena: 59 990 zł
Zyskujesz: 7 104 zł Zobacz szczegóły »

Używane Citroën Xsara

Citroën Xsara
1.4 benzyna
175 000 km, 1999
1 850 PLN
Citroën Xsara
1.6 benzyna
220 000 km, 1999
4 200 PLN
Citroën Xsara
benzyna
0
3 500 PLN
Citroën Xsara
1.4 benzyna 75 KM
147 000 km, 1998
3 000 PLN

Ocena auta Citroen Xsara/Xsara Picasso II Picasso 1.6 HDi

  • Średnia ocena
    na podstawie 41 opinii
  • 4,22
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi (110 KM)

Duży rabat przy zakupie 30.000 zł od ceny wyjściowej - to przecież drugie zaoszczędzone auto!!! Ponadto polecam super silnik 1.6 16V HDI -rewelacyjna i dopracowana konstrukcja. Poza tym nadwozie miłe dla oka. W przeciwieństwie do innych marek - nikt go nie ukradnie!!! Można sie nim cieszyc przez parę ładnych latek!!! Polecam - warto, ale tylko z 1.6 16V HDI 110KM Ww wersji EXLUSIVE.

dodał: Dick
Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi (110 KM)

Najwieksze plusy to wielki bagaznik i naprawde super niskie zuzycie (place teraz co najmniej 2 razy mniej za km niz w moim poprzednim aucie - Volvo 440 1.8i). Poza tym nizsze podatki w stosunko do Picusia 2.0HDI. Zakladam ze roznica w cenie miedzy 1.6HDI a 2.0HDI zwroci sie po nie pozniej niz po 2 latach, a w stosunku do benzyniaka po 3-3.5 latach.

dodał: wojonia
Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi (110 KM)

Auto idealne dla rodziny z dzieckiem. Jeśli do tego nie używasz dróg 2 pasmowych to strzeliłeś w dziesiątkę. Za wygodę siedlisk i pozycji za kierownicą 6+, z kulturą prowadzienia juz trochę gorzej ale nie ma co narzekać. Człowiek przyzwyczajony iż diesel lubi powyżej 120 pokazać pazura musi nauczyć się pokory :|

dodał: zloomi@wp.pl
Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi (110 KM)

bardzo dobry samochód pod każdym względem. Wygodny, dynamiczny i nadal może się podobać. Nowoczesny diesel 1.6 jest oszczędny i w miarę cichy. Bardzo dobre wyposażenie (wersja Imprese), dobre i ładne wykończenie wnętrza.

dodał: andy
Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi (110 KM)

samochód spisuje się bez zarzutu ,pojemny, wygodny takiego szukałem rodzinny ,chciałem kupić zafirę ale ta cena ,używane za to wszystkie bite jak maja mniej niż 2 lata ,tutaj zadecydowała cena

dodał: domino89
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + ergonomia
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Citroen Xsara

Citroen Xsara Picasso Citroen Xsara II Hatchback Citroen Xsara II Hatchback - galeria społeczności Citroen Xsara II Kombi
Zobacz inne galerie Citroen

Opinie o instalacji LPG

Citroen Xsara

  • 1.
  • 2,00 Citroen Xsara II 2.0 i 16V (137KM) 2006r.
    dodał: Bartone, 03.07.2013

    UWAZAJCIE NA ,, ALBA-GAZ" NA EWANGELICKIEJ W LUBLINIE !!!! Zero profesjonalizmu,banda nieuków i partaczy. Xsara picasso z silnikiem 2.0 140 KM pali 22 litry gazu , a ,,specjaliści z tej firmy" twierdzą ze jest ok ,, i tak ma byc" Chamstwo i łaska , że wogole sie u nich gaz zalozylo.Ludzie zachowuja sie jak bydlo ,prostackie odzywki typu ,, a gowno mnie to ochodzi" ,, nie interesuje mnie to " zenada i nie POLECAM !!! Instalowali mi KINGa samochod rozregulowany, nie potrafia go wyregulować, instalacja ma 2 m-ce i juz mi nie przelancza na gaz. Caly czas pokazuje ze nie ma gazu jak w zbiorniku 1 min wczesniej wlane bylo 30 litrow. JEZELI NIE ODDAZA MI ZA INSTALACJE 2,600 SPRAWA SKONCZY SIE W SADZIE !!!!! LUDZIE NIE PCHAJCIE SIE TAM DO NICH BO BEDZIECE ZALOWAC!!!... JA NIESTETY POPELNILEM TEN BLAD.... ZA KTORY TERAZ PLACE.... zostalem bez samochodu i gazu....

  • 2.
  • 3,25 Citroen Xsara I 1.8 i 16V (110KM) 1998r.
    dodał: xsara vts, 14.12.2009

    TRAGEDIA nie wiem czy jest to wina instalacji czy montera EKO-GAZ w Żywcu.Od samego początku problemy i to TYLKO na gazie.Auto gaśnie po wciśnięciu sprzęgła,falują obroty,szarpie.Pomimo wielu regulacji i wymiany wtrysków bez zmian.Monter najpierw szukał przyczyny w termostacie potem silniczku krokowym na mojej technice jazdy skończywszy,aż po wygaśnięciu gwarancji wyparł się wszystkiego.Po komentarzach widzę,że najczęściej problemy dotyczą silników 1.8 16v.

  • 3.
  • 5,00 Citroen Xsara I 1.8 i (90KM) 1999r.
    dodał: mazury kali, 26.11.2010

    Bardzo fajnie mi się nią jeździ chociaż żona narzeka ,miałem Audi 2.5 tdi 2001,peugeot 406,mam lagunę 2005. Części nie są drogie,jest b.miękie i wygodniejsze od golfa.pali ok 9 gazu,denerwuje mnie jakość plastików. Poza tym polecam a zwłaszcza tym co potrafią sami wymienić klocki i rozrząd....Stag bardzo fajna instalacja zmieniłem na lepsze wtryski.

  • 4.
  • 4,50 Citroen Xsara II 1.6 i 16V (109KM) 2001r.
    dodał: Andrzej R., 02.12.2011

    Od października 2002 roku, tj. od czasu zamontowania instalacji BRC nie miałem żadnych kłopotów z silnikiem, zmieniam świece co ok. 15-20 tyś. km, wymieniam filtry gazu i od czasu do czasu jakieś zużywające się elementy tej instalacji.Koszty jej założenia zwróciły mi się już po 11 m-cach, gdy jeździłem po ok.25 tyś. km rocznie.

  • 5.
  • 4,00 Citroen Xsara II 1.8 i 16V (116KM) 2001r.
    dodał: mgr, 14.11.2008

    Wszystko ok poza jazda z klimatyzacja, buja obroty na jalowym, a przy hamowaniu gasnie. Serwis z Torunia bodajze "Totu" - przed instalacja az mnie d... bolala od wchodzenia, po jak to w polsce ... nie polecam warsztatu. Instalacja bezawaryjna juz 2gi rok

  • 6.
  • 5,00 Citroen Xsara II 2.0 i 16V (137KM) 2004r.
    dodał: FAN, 05.03.2014

    SPRAWNIE I ESTETYCZNIE FACHOWA REGULACJA Z PRZEJAŻDŻKĄ PANOWIE WIEDZĄ CO ROBIĄ MAJĄ BARDZO DOBRĄ OPINIĘ NA CAŁY ŚLĄSK W FAN KLUBACH WIELU MARK POWIEDZIELI ŻE MONTUJĄ TYLKO STAGA I PODOBNO SĄ PARTNERSKIM WARSZTATEM POLECAM

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Citroen Xsara

Citroen Xsara

316 komentarzy

246 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~przemek~przemek

witam,mampicasso z 2001 r zastanawia mnie ten uchwyt po prawej stronie w bagażniku,tzn do czego on jest?

~Basia~Basia

Mam citroen xsara picasoo 2001r 1.6 czy wie ktoś ilo zaworowy jest silnik ?

~arecki~arecki

Witam posiadam citroen xsara 2001r 1.6 16v kombi Czy wie ktoś jaki gwint jest stosowany przy uchu do holowania

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Citroen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
20 895
Przejechany dystans
14 030 450 km
Zatankowanego paliwa
745 557 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 431
Wydanych pieniędzy
1 308 377 zł
Średnie wydatki na auto
1 431 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 111
Wydanych pieniędzy
1 587 259 zł
Średnie wydatki na auto
1 737 zł
Zobacz dzienniki kosztów Citroen (914)

Zużycie paliwa Citroen Xsara/Xsara Picasso II Picasso 1.6 HDi

Na podstawie 37 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Marcin Lublin, dodano: 17.07.2012 10:52

Auto leciwe to i naprawy tanie. Części dostępne bez problemu, wiele pasuje od Peugeota 306 jako, że są to bliźniacze konstrukcje. Jednak wbrew obiegowej opinii samochód nie należy do szczególnie awaryjnych. Należy zwracać uwagę na stan tylnej belki i nie bagatelizować pierwszych objawów zużycia gdyż zaniedbanie tego generuje już wyższe koszty. Figle czasami płata (choć także rzadko) elektronika na pokładzie Cytrynki. U siebie wymieniłem kable wysokiego napięcia, naprawiłem centralny zamek i przełącznik kierunkowskazów. W zasadzie tyle z poważnych awarii. Samochód nigdy nie wracał do domu ani nie jechał do mechanika na lawecie. Jadąc Xsarą w długą trasę nie mamy się czego obawiać. Mam do czynienia z wieloma autami i szczerze przyznam, że to opisywane sprawia najmniej kłopotów. Spalanie w miecie oscyluje w granicach 8 - 8,5 litra na 100 kilometrów. Na trasie zejście do poziomu 6L/100 nie jest wyczynem. Rekord minimalnego zużycia paliwa na 450 kilometrowej trasie to 5.1 i nie była to jazda w stylu emeryta w kapeluszu.

pełny raport Citroen Hatchback 1.6 i 16V

autor: damian_n, dodano: 02.05.2013 13:56

Witam! Cytrynke z gazem mam od sierpnia 2012r. Intslacja na podzespołach tomasseto, stag itp. nie żadne BRC. Ogólnie z gazem jeszcze nie miałem problemu wymieniłem tylko filtry gazu po zakupie (bardzo tanie). Po zakupie auto paliło 10,5 l/100km nawet przy oszczędnej jeździe, co mnie przeraziło, po kilku zbiornikach kupiłem kabel USB do sterownika STAG (koszt 100zł), zresetowałem parametry, ustawiłem nową mape, zmiejszyłem cisnienie gazu (bo troche smierdziało gazem) i jak ręką odjął teraz samochód pali przy normalnej jeździe (90-100km/h) 8,2 l/100km i pomimo mniejszej dawki gazu o wiele lepiej się zbiera, wczesniej przy wcisnieniu gazu do oporu miałem odczucie jakby się troche zadławił i dopiero poszedł. Przy oszczędnej jezdzie (70-78 km/h) 7 l/100km. Maksymalne spalanie to wspomniane 10,5, wiekszego nie odnotowałem, ale to przez zle ustawioną intslację (mimo że ustawiał ją gazownik). Spalanie podane nie z licznika tylko z kalkulatora (zbiornik do zera, tankowanie do pełna, reset licznika...) a już troche tych zbiorników przejechałem. Dodam tylko że robie głownie trasy po 35km (do pracy co dziennie), 60% trasa 40% miasto. W ramach podsumowania dodam że z ilości spalania gazu jestem bardzo zadowolony :) Własnie tyle oczekiwalem po zakupie samochodu z gazem.

pełny raport Citroen Picasso 1.8 i 16V

autor: marko V, dodano: 13.06.2009 09:05

Auto średnio przy średniej radości z jazdy i średnim kierowcy pali średnio 8 litrów ;-) Taka jest specyfika tego silnika. W sumie to nie zachęca on do kręcenia go powyżej 4 tysięcy bo silnik kręci się trochę jak diesel i jest mocny w całym zakresie obrotów. Jakby był silnik z taką elastycznością jak ten a mocą jak Xsara 1,8 16V powyżej 4 tysięcy obrotów to byłby silnik, którego w życiu bym nie zamienił na jakikolwiek inny. Jednakże zważywszy na fakt, że jestem młody to Xsara skutecznie hamuje moje rajdowe zapędy, a jednak jest szybka. Jednak jak muszę odreagować to biorę Xsarę ojca i wszystkie płyny wyrównane :P 2.0 VTS ;-) pozdrawiam! Nadmieniam fakt, że wtedy auto jak dla mnie nic nie pali :P bo nie płacę za benzynę hehehehe

pełny raport Citroen Hatchback 1.8 i
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Citroen Xsara/Xsara Picasso II Picasso 1.6 HDi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Citroen Xsara/Xsara Picasso II Picasso 1.6 HDi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Citroen Xsara II Picasso 1.6 HDi 110KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Citroen Xsara, oglądali także