Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Citroen Xsara/Xsara Picasso II Picasso 1.6 HDi

Druga generacja Xsary debiutowała w 2000 roku. Samochód niewiele zmienił się jeśli chodzi o linię nadwozia – najbardziej widoczne zmiany dotknęły jego przedniej części. Dzięki nim Xsara II tylko zyskała jeśli chodzi stylistykę (linia nadwozia nieprzypadkowa i zgodna z obecną linią Citroenów). Za tym poszła duża popularność modelu. Wielkim sukcesem Citroena okazał się również zbudowany na bazie Xsary i produkowany do dziś minivan, nazwany Xsarą Picasso (ponad 700 tys. sprzedanych egzemplarzy; mnóstwo nagród). W roku 2004 Xsara została zastąpiona Citroenem C4.

Citroen Xsara Picasso - emblemat boczny
Citroen Xsara Picasso - przód - reflektory włączone
Citroen Xsara Picasso - szyba tylna
Citroen Xsara Picasso - tył - bagażnik otwarty
Citroen Xsara Picasso - tylna kanapa
Citroen Xsara Picasso - schowek przedni otwarty
Citroen Xsara Picasso - kokpit

Generacje Citroen Xsara

  • Xsara II   1999 - 2010
    Citroen Xsara II
    • Wybierz generację

    • Xsara II (1999 - 2010)
    • Xsara I (1997 - 2000)

Wersje nadwozia Citroen Xsara II

Silniki Citroen Xsara II Picasso

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Producent pomyślał o rodzinie i do auta wsadził silniki, które produkują więcej hałasu niż adrenaliny. Pasażerowie są spokojni o swoje życie, a kierowca wie, że nie może poszaleć i nawet nie próbuje – i o to chodzi, bo to auto po prostu takie ma być. Najmniejsza jednostka benzynowa ma 1.6l i około 90 lub 110KM. W tej słabszej wersji pod obciążeniem pasażerów okazuje się przesadnie słaba, dlatego jeśli już, to lepiej szukać tej mocniejszej. Większe motory: 1.8l 116KM i 2.0l 136KM lubią wysokie obroty i są trochę dynamiczniejsze, ale szczególnie ten pierwszy jest bardzo słaby na początku obrotomierza. Do tego na stacji benzynowej rozliczą was ze stylu jazdy. Jeśli chodzi o diesle – 1.6l ma 92 lub 110KM i jeśli nie przeraża was problematyczna obsługa filtra cząstek stałych, to ta mocniejsza wersja może okazać się ciekawa. 90KM liczy też motor 2.0l, ale jego osiągi również są przeciętne – przynajmniej jest oszczędny.

Publikacje o Citroen Xsara

Citroen Xsara - niedoceniany kompakt znad Sekwany

Z pewnością jest to jedno z najbardziej udanych francuskich aut ostatniego dwudziestolecia. Przestronne, ciekawie zaprojektowane, komfortowe, a przy tym przyzwoicie wyposażone i wykonane. Także od strony technicznej niesprawiające aż nazbyt wielu problemów. A jednak Xsara, bo o niej mowa, przez wielu...

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Xsara Picasso - bestseller Citroena

Urodzony 25 października 1881 roku w Maladze, jeden z najwybitniejszych artystów XX wieku, perfekcjonista, oryginał, wszechstronnie uzdolniony mistrz. W swoich dziełach starał się odrealnić świat i nadać mu całkowicie nowy wyraz. Zakochany we Francji, w Paryżu. Oddany malarstwu. Mawiał: "Niektórzy...

Przełamując monotonię

Znany od ponad czterech lat, nadal zwraca uwagę swoim oryginalnym stylem.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Citroen Xsara

Społeczność kierowców Citroen XsaraautoWcentrum - społeczność Citroen Xsara

najwyższe oktanyAuta - Citroen Xsara

Citroen Xsara VTS 65,54

Citroen Xsara 87,41

Citroen Xsara 66,40

Citroen Xsara Cytrynka 64,60

Citroen Xsara kropelka 72,26

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Citroen Xsara

Damianoss12311 30,43

LeszekM 55,60

rambo03 80,29

g_taradys 90,31

maniekkm 49,48

myshka 30,87

lukaszb89 30,29

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Citroen Xsara

Zmiana wizualna -alusy ,oponki i dystanse.
Zmiana wizualna -alusy ,oponki i dystanse. Ponieważ opony miałem już dobrze z użyte postanowiłem ,że kupię nowe. Ale zanim ...
Pożegnanie z autkiem
Pożegnanie z autkiem I stało się. Odjechała na lawecie nie wiadomo gdzie (tzn wiem z umowy :)) Jaki...
Wnioski po 3 latach uzytkowania
Wnioski po 3 latach uzytkowania od 2009 roku minęło nam z Xsarą trochę czasu na wspólnych podróżach. Jeśli ktoś ...
Renowacja reflektorów
Renowacja reflektorów Jak wiadomo plastikowe reflektory po latach żółkną i matowieją od warunków atmos...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Citroen Xsara

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Citroen Xsara
 

Najpopularniejsza wersja Citroen Xsara

Citroen Xsara

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Citroen Xsara
 

Citroen Xsara najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.4 100KM, benzynowy.
Cena: 64 200 zł 52 900 zł
Zyskujesz: 11 300 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny SEAT Leon FR ST Demonstracyjny SEAT Leon FR ST
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.
Cena: 86 603 zł 71 900 zł
Zyskujesz: 14 703 zł Zobacz szczegóły »

Używane Citroën Xsara

Citroën Xsara
1.4 benzyna
175 000 km, 1999
1 850 PLN
Citroën Xsara
1.6 benzyna
220 000 km, 1999
4 200 PLN
Citroën Xsara
benzyna
0
3 500 PLN
Citroën Xsara
1.4 benzyna 75 KM
147 000 km, 1998
3 000 PLN

Ocena auta Citroen Xsara/Xsara Picasso II Picasso 1.6 HDi

  • Średnia ocena
    na podstawie 41 opinii
  • 4,22
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi (110 KM)

Duży rabat przy zakupie 30.000 zł od ceny wyjściowej - to przecież drugie zaoszczędzone auto!!! Ponadto polecam super silnik 1.6 16V HDI -rewelacyjna i dopracowana konstrukcja. Poza tym nadwozie miłe dla oka. W przeciwieństwie do innych marek - nikt go nie ukradnie!!! Można sie nim cieszyc przez parę ładnych latek!!! Polecam - warto, ale tylko z 1.6 16V HDI 110KM Ww wersji EXLUSIVE.

dodał: Dick
Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi (110 KM)

Najwieksze plusy to wielki bagaznik i naprawde super niskie zuzycie (place teraz co najmniej 2 razy mniej za km niz w moim poprzednim aucie - Volvo 440 1.8i). Poza tym nizsze podatki w stosunko do Picusia 2.0HDI. Zakladam ze roznica w cenie miedzy 1.6HDI a 2.0HDI zwroci sie po nie pozniej niz po 2 latach, a w stosunku do benzyniaka po 3-3.5 latach.

dodał: wojonia
Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi (110 KM)

Auto idealne dla rodziny z dzieckiem. Jeśli do tego nie używasz dróg 2 pasmowych to strzeliłeś w dziesiątkę. Za wygodę siedlisk i pozycji za kierownicą 6+, z kulturą prowadzienia juz trochę gorzej ale nie ma co narzekać. Człowiek przyzwyczajony iż diesel lubi powyżej 120 pokazać pazura musi nauczyć się pokory :|

dodał: zloomi@wp.pl
Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi (110 KM)

bardzo dobry samochód pod każdym względem. Wygodny, dynamiczny i nadal może się podobać. Nowoczesny diesel 1.6 jest oszczędny i w miarę cichy. Bardzo dobre wyposażenie (wersja Imprese), dobre i ładne wykończenie wnętrza.

dodał: andy
Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi (110 KM)

samochód spisuje się bez zarzutu ,pojemny, wygodny takiego szukałem rodzinny ,chciałem kupić zafirę ale ta cena ,używane za to wszystkie bite jak maja mniej niż 2 lata ,tutaj zadecydowała cena

dodał: domino89
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + ergonomia
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Citroen Xsara

Citroen Xsara II Hatchback Citroen Xsara Picasso Citroen Xsara II Hatchback - galeria społeczności Citroen Xsara II Kombi
Zobacz inne galerie Citroen

Opinie o instalacji LPG

Citroen Xsara

  • 1.
  • 2,00 Citroen Xsara II 2.0 i 16V (137KM) 2006r.
    dodał: Bartone, 03.07.2013

    UWAZAJCIE NA ,, ALBA-GAZ" NA EWANGELICKIEJ W LUBLINIE !!!! Zero profesjonalizmu,banda nieuków i partaczy. Xsara picasso z silnikiem 2.0 140 KM pali 22 litry gazu , a ,,specjaliści z tej firmy" twierdzą ze jest ok ,, i tak ma byc" Chamstwo i łaska , że wogole sie u nich gaz zalozylo.Ludzie zachowuja sie jak bydlo ,prostackie odzywki typu ,, a gowno mnie to ochodzi" ,, nie interesuje mnie to " zenada i nie POLECAM !!! Instalowali mi KINGa samochod rozregulowany, nie potrafia go wyregulować, instalacja ma 2 m-ce i juz mi nie przelancza na gaz. Caly czas pokazuje ze nie ma gazu jak w zbiorniku 1 min wczesniej wlane bylo 30 litrow. JEZELI NIE ODDAZA MI ZA INSTALACJE 2,600 SPRAWA SKONCZY SIE W SADZIE !!!!! LUDZIE NIE PCHAJCIE SIE TAM DO NICH BO BEDZIECE ZALOWAC!!!... JA NIESTETY POPELNILEM TEN BLAD.... ZA KTORY TERAZ PLACE.... zostalem bez samochodu i gazu....

  • 2.
  • 3,25 Citroen Xsara I 1.8 i 16V (110KM) 1998r.
    dodał: xsara vts, 14.12.2009

    TRAGEDIA nie wiem czy jest to wina instalacji czy montera EKO-GAZ w Żywcu.Od samego początku problemy i to TYLKO na gazie.Auto gaśnie po wciśnięciu sprzęgła,falują obroty,szarpie.Pomimo wielu regulacji i wymiany wtrysków bez zmian.Monter najpierw szukał przyczyny w termostacie potem silniczku krokowym na mojej technice jazdy skończywszy,aż po wygaśnięciu gwarancji wyparł się wszystkiego.Po komentarzach widzę,że najczęściej problemy dotyczą silników 1.8 16v.

  • 3.
  • 5,00 Citroen Xsara I 1.8 i (90KM) 1999r.
    dodał: mazury kali, 26.11.2010

    Bardzo fajnie mi się nią jeździ chociaż żona narzeka ,miałem Audi 2.5 tdi 2001,peugeot 406,mam lagunę 2005. Części nie są drogie,jest b.miękie i wygodniejsze od golfa.pali ok 9 gazu,denerwuje mnie jakość plastików. Poza tym polecam a zwłaszcza tym co potrafią sami wymienić klocki i rozrząd....Stag bardzo fajna instalacja zmieniłem na lepsze wtryski.

  • 4.
  • 4,50 Citroen Xsara II 1.6 i 16V (109KM) 2001r.
    dodał: Andrzej R., 02.12.2011

    Od października 2002 roku, tj. od czasu zamontowania instalacji BRC nie miałem żadnych kłopotów z silnikiem, zmieniam świece co ok. 15-20 tyś. km, wymieniam filtry gazu i od czasu do czasu jakieś zużywające się elementy tej instalacji.Koszty jej założenia zwróciły mi się już po 11 m-cach, gdy jeździłem po ok.25 tyś. km rocznie.

  • 5.
  • 4,00 Citroen Xsara II 1.8 i 16V (116KM) 2001r.
    dodał: mgr, 14.11.2008

    Wszystko ok poza jazda z klimatyzacja, buja obroty na jalowym, a przy hamowaniu gasnie. Serwis z Torunia bodajze "Totu" - przed instalacja az mnie d... bolala od wchodzenia, po jak to w polsce ... nie polecam warsztatu. Instalacja bezawaryjna juz 2gi rok

  • 6.
  • 5,00 Citroen Xsara II 2.0 i 16V (137KM) 2004r.
    dodał: FAN, 05.03.2014

    SPRAWNIE I ESTETYCZNIE FACHOWA REGULACJA Z PRZEJAŻDŻKĄ PANOWIE WIEDZĄ CO ROBIĄ MAJĄ BARDZO DOBRĄ OPINIĘ NA CAŁY ŚLĄSK W FAN KLUBACH WIELU MARK POWIEDZIELI ŻE MONTUJĄ TYLKO STAGA I PODOBNO SĄ PARTNERSKIM WARSZTATEM POLECAM

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Citroen Xsara

Citroen Xsara

316 komentarzy

246 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~przemek~przemek

witam,mampicasso z 2001 r zastanawia mnie ten uchwyt po prawej stronie w bagażniku,tzn do czego on jest?

~Basia~Basia

Mam citroen xsara picasoo 2001r 1.6 czy wie ktoś ilo zaworowy jest silnik ?

~arecki~arecki

Witam posiadam citroen xsara 2001r 1.6 16v kombi Czy wie ktoś jaki gwint jest stosowany przy uchu do holowania

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Citroen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
18 145
Przejechany dystans
12 011 976 km
Zatankowanego paliwa
648 071 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 028
Wydanych pieniędzy
1 144 566 zł
Średnie wydatki na auto
1 411 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 253
Wydanych pieniędzy
1 391 726 zł
Średnie wydatki na auto
1 716 zł
Zobacz dzienniki kosztów Citroen (811)

Zużycie paliwa Citroen Xsara/Xsara Picasso II Picasso 1.6 HDi

Na podstawie 36 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: kelwinikelwinik, dodano: 23.06.2014 00:14

Nie wiem skąd lludzie biorą spalanie typu 4,5l w tym aucie-chyba chwilowe spalanie w komputerze auta, takie ze zgóry z wiatrem... Przecież auto jest duże i niestety swoje pali. Średnie spalanie na dowóz dzieci do szkoły (11+11km powrót) to 7,8l/100km niestety i w cyklu miejskim również tyle spali. Na trasie Lublin-Warszawa spalanie 5,5-6l/100km. Gdy ciągnąłem przyczepkę z kosiarką to tak w sumie jakieś 500kg to spalanie nawet 9-10l/100km. Mam lekką nogę i staram się jeździć oszczędnie ale nie da się tym autem. Na trasę auto polecam aczkolwiek 90KM to trochę mało aby zwinnie wyprzedzać- raczej spokojna jazda. Środek wygodny i przestronny, dużo miejsca dla wszystkich pasażerów, bagażnik dość duży( mieści się wózek dla niepełnosprawnego dziecka). Powodem dla którego go kupiliśmy była głównie równa podłoga która jest wygodna dla niepełnosprawnego dziecka które mamy-po prostu jest dziecku wygodnie wsiadać i wysiadać. Teraz minusy, skręca się nim jak autobusem- aby zawrócić na parkingu czy wjechać w jakiś wąski wjazd to czasami na 2-3 razy- ma po prostu mały promień skrętu i jest długi. NIestety tylna belka to pięta Achillesa tego samochodu - niestety regeneracja nie jest tania. Klima automatyczna to fajna rzecz jednak ciągnie również paliwko- ale przy +35^C to się nie patrzy na koszty. Wymieniyłem w nim sprzęgło koszt ok. 500zł + robocizna, chłodnicę ok. 150zł(używka), sprężynę przód i łączniki stabilizatora oraz klocki hamulcowe. Ogólnie części dość drogie w porównaniu do VW. Fajne bajerki z komputera, spalanie/ ile do przejechania na paliwie w zbiornika, inne..., ale znowu paskudna elektronika szwankuje i niestety byle pierdoła i auto stoi czy komputer wyrzuca błędy na wyświetlaczu. Niestety przez jakiś czas auto mi gasło bez przyczyny i po odpaleniu znowu jechało i niestety układ Common Rally jest bardzo drogi w naprawie. Z góry polecam porządny zakład a nie mechanika zza płotu- tak od razu poradzę tym co im auto padnie aby nie szukali blisko pseudo mechanika tylko od razu jechali do autoryzowanego warsztatu . Ja próbowałem naprawić auto takiego niby mechanika i kosztowało mnie to ok. 1000zł więcej gdyż koleś wymienił mi kilka części zajebiście drogich a a uto dalej nie jeźdźiło jak trzeba i jeszcze chcieli wyciągać po kolei pompę , wtryskiwacze i inne części i zawozić do sprawdzenia- ale podziękowałem im. Zaprowadziłem auto do serwisu BOSCH DIESEL CENTRUM w Wierzchowiskach i dopiero tam mi naprawili. Dość drogo ale auto naprawionea przecież każdy inny mechanik sprawdzał by wszystko u nich. Płukanie układu paliwa i zbiornika, sprawdzenie i ustawienie wtryskiwaczy ,demontaż naprawa i ustawienie pompy, filtry, wymiana pompy paliwa w zbiorniku, to wszystko kosztowało mnie 1700zł. Bardzo drogo ale gdybym pojechał bym do nich od razu zaoszczędził by, ok. 1000zł co wydałem na innych pseudo mechaników. Mam Prośbę do mechaników aby mmieli sumienie, jeżeli widzicie że nie dacie rady czegoś zrobić to nie naciągajcie ludzi na koszty tylko od razu wyśłijcie klientów do warsztatu gdzie im to naprawią , normalne że nie zawsze macie potrzebny sprzęt do sprawdzenia popy czy ciśnienia w układzie paliwa.

pełny raport Citroen Picasso 2.0 HDi

autor: jaro, dodano: 09.07.2011 16:16

Spalanie dość przeciętne - nie za dużo, ale też bez żadnej rewelacji. Przeciętnie w jeździe mieszanej ok. 5.3l/100km (zimą przy -20st do 6.3l/100km). Latem na długiej trasie bez klimatyzacji przy prędkościach 70-90km/h spalił ok. 4.2l/100km. Powyżej 100km/h spalanie zaczyna rosnąć - na autostradzie przy prędkości 120-140km/h jest ok. 6.3l/100km. Nie nadaje się do dynamicznej jazdy - jest zbyt ociężały i spala przy tym chyba jak Audi V8 ok. 9l/100km. Powyżej 130km/h w środku zaczyna się robić głośno. Po 10tys.km od nowości nie ma żadnych problemów ekspoloatacyjnych - wizualnie to bardzo przyjemny i bardzo przestronny samochód, po prostu przyzwoity samochód rodzinny. Tylko silnik trochę zbyt głośny i zbyt słaby. Można odczuć, że to starsza konstrukacja. Poprzednio jeździłem Fordem Focus Kombi 1.6 TDCI 106KM z 2008 (wersja II po liftingu). Ford miał o wiele lepsze zawieszenie - nie bujał się na nierównościach, był pewniejszy w prowadzeniu, zwłaszcza w zakrętach - Citroen się dość mocno przechyla. Ford miał mocniejszy, bardziej dynamiczny silnik, inne przełożenia skrzyni: przy większych prędkościach silnik miał niższe obroty i był o wiele cichszy. Spalanie Forda latem na autostradach przy prędkościach 130-140km/h przy pełnym obciążeniu i klimatyzacji wyniosło 5.3l/100km - ok. litr ON mniej niż Citroen w analogicznych warunkach. Przy bardzo spokojnej jeździe mieszanej nie ma różnicy w spalaniu - oba auta w granicach 4.9-5.3l/100km - tylko silnik Forda zachęcał do bardziej dynamicznej jazdy. Minusy Forda to wyższa cena oraz strasznie nieprzyjemne plastikowe wnętrze - wnętrze Citroena sprawia zdecydowanie lepsze wrażenie wizualne.

pełny raport Citroen Picasso 1.6 HDi

autor: picasso puławy, dodano: 22.04.2012 16:27

Picasso z silnikiem 1.8 16V jest super oszczędnym autem. Mam założoną dosyć drogą instalację BRC. Kilka dni temu wybrałem się tym autem na Ukrainę. Przy normalnej jeździe 100-140km/h na trasie 300km, plus stanie na granicy z włączoną klimą średnie spalanie wykazane przez komputer 8.2 zostało potwierdzone przy tankowaniu w drodze powrotnej na stacji gazowej na wylocie ze Lwowa. Od Lwowa do Puław - dystans 300km w niedzielę prędkość oscylowała w okolicach 80-100km auto wskazało 7.0l/100km. Na codzień picasso pali ok 9-9,5l/100km

pełny raport Citroen Picasso 1.8 i 16V
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Citroen Xsara/Xsara Picasso II Picasso 1.6 HDi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Citroen Xsara/Xsara Picasso II Picasso 1.6 HDi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Citroen Xsara II Picasso 1.6 HDi 110KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Citroen Xsara, oglądali także