Szukaj

Informacje o Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 90KM 66kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 215 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 88,3 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Układ jezdny - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Mario
Citroen Xsara Picasso
Picasso 1.6 HDi 90KM 66kW
Jestem mega szczęśliwy że przez zupełny przypadek trafiłem na to auto. Potrzebowałem auta rodzinnego ze względu na powiekszajacą się rodzinkę i zależało mi na tym aby każdy z tyłu miał swój osobny fotel. Szukałem Scenica ale on miał środkowy fotel mniejszy natomiast Xsara ma wszystkie równej wielkości. Ze spokojem mieszczą się trzy dorosłe osoby lub trzy foteliki (w każdym fotelu jest isofix). Bagażnik też jest mega duży. Samochód z zewnątrz nie wygląda na duży ale w środku robi naprawdę wrażenie przestrzenią. Co do silnika to jest mój pierwszy diesel jaki kupiłem w mojej 20letniej historii motoryzacji(zawsze benzyna nigdy diesel tak mówiłem) pomimo że służbowo nimi jeździłem. Zaryzykowałem i naprawdę nie żałuję. Pomimo tylko tych 90koni a w rzeczywistości jest to model 92konny naprawdę nieźle się zbiera przy czym w mieście(Poznań) pali nieco ponad 5,3litrów latem a 6l zimą(nogi raczej lekkiej nie mam). Natomiast trasa to przy prędkościach do 120 km/h 4l na setke. Ten silnik nie posiada FAPa ani dwumasy i nie ma turbiny o zmiennej geometrii acha ale ma za to system wtrysków Boscha więc jak mnie mechanik po zakupie uświadomił o tym co mi się trafiło to mej radości nie było końca.
4,0
~Jarek
Citroen Xsara Picasso
Picasso 1.6 HDi 90KM 66kW
Posiadam od nowości, eksploatuję ciągle od ośmiu lat. Samochód nigdy nie doświadczył żadnej poważnej usterki poza wadami fabrycznymi. Po odebraniu nowego samochodu z salonu w ciągu pół roku eksploatacji ujawniły się wady fabryczne: wyciek oleju z otworu szpilki w okolicy głowicy (szpilka służy chyba do przykręcania osłony rozrządu), wyciek oleju z siłownika wspomagania kierownicy, łuszczące się chrom z ozdobnych elementów. Dwie pierwsze usterki zostały skutecznie usunięte przez serwis: pierwsza poprzez zastosowanie uszczelniacza przy wkręcaniu szpilki, a siłownik został wymieniony. Elementy chromowane również zostały wymienione, ale chrom na tych nowych również zaczął się łuszczyć, więc dałem sobie z tym spokój, ponieważ serwis ujawnił, że wszystkie samochody Citroena w tym również najdroższe zaczęły od pewnego momentu cierpieć na tą przypadłość. Dlaczego sknery oszczędzali na tym? Łuszczące się logo nie wygląda dobrze. Poza wymienionymi powyżej i usuniętymi bez problemu wadami fabrycznymi w kolejnych latach na koszty eksploatacji składały się: wymiana chłodnicy klimatyzacji (po 7 latach) oraz nabicie czynnika (800zł), wymiana czujnika cofania (45zł), olej i filtry co 15tys. km (200zł), klocki hamulcowe przód po ok. 90tys. km (80zł), skorodowała obejma tłumika tylnego (50zł), zaprawka lakiernicza akrylowa na odpryski od kamieni (30zł). Nie wystąpiły żadne usterki elektryczne ani mechaniczne. Auto jest duże, potrafi przewieźć spore ciężary i ładunki wielkogabarytowe, ma wydajne ogrzewanie oraz klimatyzację. Jazda bardzo wygodna dla 4 osób, choć tylne fotele mogłyby być trochę dłuższe. Całościowo samochód jest wygodny, wszechstronny, bezawaryjny i tani w eksploatacji. Daję tylko 3 gwiazdki ze względu na usterki fabryczne i słabe wyciszenie silnika.
3,6
~roman
Citroen Xsara Picasso
Picasso 1.6 HDi 90KM 66kW
Duze i pakowne auto , miesci sie wszystko . konfort dobry , ale wyciszenie slabe po wyzewj 120. Silnik oszczedny i troche slaby , raczej nie do startow z pod swiatel . 150 mozna utrzymywac na autostradzie .
Średnie spalanie dla Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 90KM 66kW 2005-2010
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Citroen Xsara Picasso
Picasso 1.6 HDi 90KM 66kW
Mam auto pół roku jak na razie.i oby tak dalej autko dość dobre zużycie paliwa rewelacyjne jak na wielkość auta chyba najlepsze w świecie Samochodzik ładny przyjemny w środku dość komfortowy dużo schowków bardzo przemyślanych i potrzebnych mam swoje lata i miałem kilkanaście aut przeważnie niemieckich i Japończyki francuzy olewałem ale dziś widzę że.cytrynka mię zaskoczyła na plus zrobiłem koło 10 tys km jedna awaria nie wyłączał się wentylator wymieniłem czujnik zamontowany przed chłodnica koszt 100 zł auto ma podobno 165tys km ale kto to wie GENERALNIE POLECAM CYTRYMKIE o ile niebedxie poważniejszych AWARI ZUZYCIE PALIWA REWELACJA
4,7
Citroen Xsara Picasso
Picasso 1.6 HDi 90KM 66kW
samochód od nowości w rodzinie przebieg na dzień dzisiejszy 189600km. wersja 1.6 hdi 66kw w trasie (2 dorosłych 3-ka dzieci w wieku szkolnym) przy predkosci w granicach 90km spalanie poniżej 4 litrów przy jeździe w granicach 110km zużycie w granicy 4.4litra po mieście (Bydgoszcz) spalanie oscyluje w granicach 5.9l . Bardzo ekonomiczny samochód. Jedyne bolączki które wyszły to cieknący oring na połączeniu przekładni kierowniczej a maglownicy(przekłądnia składa sie z 2 czesci koszt ok 500zł oraz zapalający sie przy brudnym filtrze paliwa bład listwy wtryskowej ( wystarczy wówczas wymienić filtr na nowy i skasować błąd) wymiana filtra paliwa w przedziałach częstrzych niż podaje producent poza tym samochód ogólnie bezawaryjny .
5,3
Citroen Xsara Picasso
Picasso 1.6 HDi 90KM 66kW
Ponieważ jeżdżę dopiero rok trudno mi opowiadać o kosztach. Na pewno do nowoczesnego turbo diesla HDI warto montować lepsze filtry (zwłaszcza filtr paliwa), a te już są droższe od włoszczyzny czy chińszczyzny. Przykładowo filtr paliwa kosztuje 150 zł (filtr oryginalny produkowany dla koncernu PSA, idący na pierwszy montaż, brytyjski, kupiony w niezależnym sklepie z częściami do aut francuskich w Polsce). Nie ma w tym aucie jakichś nie wiadomo jak wymyślnych rozwiązań konstrukcyjnych. Model z tym motorem ma zwykłą turbinę, nie ma filtra FAP, nie ma koła dwumasowego. Odpadają nam więc kosztowne naprawy elementów eksploatacyjnych. Spalanie jest przyzwoite.
Citroen Xsara Picasso