Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Citroen Xsara II Picasso 2.0 HDi 90KM 2000-2006

Lata produkcji: 1999 - 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Druga generacja Xsary debiutowała w 2000 roku. Samochód niewiele zmienił się jeśli chodzi o linię nadwozia – najbardziej widoczne zmiany dotknęły jego przedniej części. Dzięki nim Xsara II tylko zyskała jeśli chodzi stylistykę (linia nadwozia nieprzypadkowa i zgodna z obecną linią Citroenów). Za tym poszła duża popularność modelu. Wielkim sukcesem Citroena okazał się również zbudowany na bazie Xsary i produkowany do dziś minivan, nazwany Xsarą Picasso (ponad 700 tys. sprzedanych egzemplarzy; mnóstwo nagród). W roku 2004 Xsara została zastąpiona Citroenem C4.

Komentarze redakcji

Dane techniczne Citroen Xsara II Picasso 2.0 HDi 90KM 2000-2006

Podstawowe parametry Citroen Xsara II Picasso 2.0 HDi 90KM

Produkowany
od 2000 do 2006 roku
Pojemność skokowa
1997 cm3
Typ silnika
diesel
Moc silnika
90 KM przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
205 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika
z przodu, poprzecznie
Doładowanie
turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu
SOHC (OHC)
Liczba cylindrów
4
Układ cylindrów
rzędowy
Liczba zaworów
8
Stopień sprężania
18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka
85 x 88 mm
Typ wtrysku
bezpośredni Common Rail
Pojemność zbiornika paliwa
55 l

Przeniesienie napędu Citroen Xsara II Picasso 2.0 HDi 90KM

Manualna skrzynia biegów
5-biegowa
Rodzaj napędu
na przednią oś
zobacz dane techniczne

Zużycie paliwa Citroen Xsara II Picasso 2.0 HDi 90KM 2000-2006

ON
4,20 - 8,50
Na podstawie 159 raportów spalania
LPG
7,97
Na podstawie 1 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Citroen Xsara II Picasso 2.0 HDi 90KM 2000-2006

Nie wiem skąd lludzie biorą spalanie typu 4,5l w tym aucie-chyba chwilowe spalanie w komputerze auta, takie ze zgóry z ... więcejwiatrem... Przecież auto jest duże i niestety swoje pali. Średnie spalanie na dowóz dzieci do szkoły (11+11km powrót) to 7,8l/100km niestety i w cyklu miejskim również tyle spali. Na trasie Lublin-Warszawa spalanie 5,5-6l/100km. Gdy ciągnąłem przyczepkę z kosiarką to tak w sumie jakieś 500kg to spalanie nawet 9-10l/100km. Mam lekką nogę i staram się jeździć oszczędnie ale nie da się tym autem. Na trasę auto polecam aczkolwiek 90KM to trochę mało aby zwinnie wyprzedzać- raczej spokojna jazda. Środek wygodny i przestronny, dużo miejsca dla wszystkich pasażerów, bagażnik dość duży( mieści się wózek dla niepełnosprawnego dziecka). Powodem dla którego go kupiliśmy była głównie równa podłoga która jest wygodna dla niepełnosprawnego dziecka które mamy-po prostu jest dziecku wygodnie wsiadać i wysiadać. Teraz minusy, skręca się nim jak autobusem- aby zawrócić na parkingu czy wjechać w jakiś wąski wjazd to czasami na 2-3 razy- ma po prostu mały promień skrętu i jest długi. NIestety tylna belka to pięta Achillesa tego samochodu - niestety regeneracja nie jest tania. Klima automatyczna to fajna rzecz jednak ciągnie również paliwko- ale przy +35^C to się nie patrzy na koszty. Wymieniyłem w nim sprzęgło koszt ok. 500zł + robocizna, chłodnicę ok. 150zł(używka), sprężynę przód i łączniki stabilizatora oraz klocki hamulcowe. Ogólnie części dość drogie w porównaniu do VW. Fajne bajerki z komputera, spalanie/ ile do przejechania na paliwie w zbiornika, inne..., ale znowu paskudna elektronika szwankuje i niestety byle pierdoła i auto stoi czy komputer wyrzuca błędy na wyświetlaczu. Niestety przez jakiś czas auto mi gasło bez przyczyny i po odpaleniu znowu jechało i niestety układ Common Rally jest bardzo drogi w naprawie. Z góry polecam porządny zakład a nie mechanika zza płotu- tak od razu poradzę tym co im auto padnie aby nie szukali blisko pseudo mechanika tylko od razu jechali do autoryzowanego warsztatu . Ja próbowałem naprawić auto takiego niby mechanika i kosztowało mnie to ok. 1000zł więcej gdyż koleś wymienił mi kilka części zajebiście drogich a a uto dalej nie jeźdźiło jak trzeba i jeszcze chcieli wyciągać po kolei pompę , wtryskiwacze i inne części i zawozić do sprawdzenia- ale podziękowałem im. Zaprowadziłem auto do serwisu BOSCH DIESEL CENTRUM w Wierzchowiskach i dopiero tam mi naprawili. Dość drogo ale auto naprawionea przecież każdy inny mechanik sprawdzał by wszystko u nich. Płukanie układu paliwa i zbiornika, sprawdzenie i ustawienie wtryskiwaczy ,demontaż naprawa i ustawienie pompy, filtry, wymiana pompy paliwa w zbiorniku, to wszystko kosztowało mnie 1700zł. Bardzo drogo ale gdybym pojechał bym do nich od razu zaoszczędził by, ok. 1000zł co wydałem na innych pseudo mechaników. Mam Prośbę do mechaników aby mmieli sumienie, jeżeli widzicie że nie dacie rady czegoś zrobić to nie naciągajcie ludzi na koszty tylko od razu wyśłijcie klientów do warsztatu gdzie im to naprawią , normalne że nie zawsze macie potrzebny sprzęt do sprawdzenia popy czy ciśnienia w układzie paliwa. ukryj
W kolejności - średnie spalanie 6,5 to 50%trasa i miasto. 7.0 to jak żona jeździ do pracy cały miesiac i ... więcejraz do marketu :) a 4,2 to moja jazda na dystansie 500 km. Wskazania z komputera. Realnie na trasie nawet poniżej po mieście minimalnie więcej - chyba komputer nie liczy dokładnie jak auto stoi w korku. Generalnie auto mi trafiło się chyba idealne. Jeżdżę od roku. Na początku wymieniłem wahacze drążki tłumik filtry oleje... ceny śmieszne - całkowicie nie francuskie. Przygotowanie auta do jazdy po zakupie wyniosło mnie około 1000zł. Po 10 miesiącach zaczęło padać sprzęgło - byłem świadomy przy zakupie - koszt na gotowo z linkami i innymi drobiazgami jakie wypadły to 1200zł za części z wyższej półki i robociznę. Podsumowując - samochód jest tani w utrzymaniu zarówno w temacie spalania jak i części i można śmiało polecić rodzinie 4 osobowej... a nawet 5-cio bo siedzenia z tylu dają radę a bagażnik jest przestronny. Ja zakupu nie żałuję i kolejne auto to będzie prawdopodobnie nowszy egzemplarz albo c4 picasso. Przez rok jazdy poczułem ze francuz nie taki straszny jak się opowiada. ukryj
dodano 26.01.2012 przez
Auto bardzo oszczędne, zważywszy na gabaryty, pojemność silnika i ilość miejsca w środku. Na długiej trasie, jadąc bez szaleństw i ... więcejpłynnie można tym autkiem z tym silnikiem zejść do 4,5/100. Dało by rade pewnie jeszcze mniej. W mieście dochodzi do 7 litrów. W zimę jazda mieszana 6-6,5 max, no chyba ze miasto to trzeba jeszcze doliczyć litr ON. Ostatnio zalałem pod korek, aż było widać ropę, dzisiaj nalałem do pełna. Zrobiłem równiutkie 500 km, do baku weszło równe 28 litrów ON, co daje spalanie na poziomie 5.6/100. Jazda mieszana, bez szaleństw, bieg co 20 km/h czyli 1 do 20, 2 do 40 itd. Raczej staram się nie przekraczać 110-115, bo wtedy już trochę spali. Bardzo polecam autko, tym, którzy nie są przekonani do francuzów. Moja Xsara ma najechane 290 tys km, jest to realny przebieg, mam udokumentowane wszystko, auto od 1 właściciela. Przez 3,5 roku, które go mam, wymieniłem tylko klocki hamulcowe, olej (co 10 tyś), wahacze, filtry i kilka innych standartowych rzeczy, których nie pamiętam Naprawdę oszczędne i godne polecenia autko. 5,6/100 ukryj
dodano 02.12.2012 przez
Dokładnie to silnik jest 2.0 HDI 110 KM z 2001 roku. Ale takiego wyboru nie było ;-). To są dane ... więcejauto kupionego ze 160 tys przebiegiem, po przejechaniu 4500 km. Najmniejsze spalanie uzyskałem w drodze do krakowa i z powrotem (tj. około 200 km) nie przekraczając 110 km/h, a więc w jeździe spokojnej z 2 osobami plus dziecko z załadowanym bagażnikiem - 5 L / 100 km ropy. Bardzo dobry wynik jak dla mnie. W jeździe miejskiej nie przekroczyłem 7,8 L / 100 km z klimą - też spokojna jazda, częto zmieniając biegi, nie żyłując silnika na wsyokich obrotach. W jaździe mieszanej wynik na poziomie 6,3 L / 100 km jest do osiągnięcia spokojnie dla każdego posiadacza cytryny picasso. pozdrawiam all ;-). ukryj
dodano 20.04.2008 przez
pali duzo w miescie przy krotkich przebiegach. moje trasy w miescie wynosza ok 5 km i wysiadam z auta. przy ... więcejtakich krotkich przelotach auto pali ok 10 litrow. w trasie przy bardzo spokojnej jezdzie mozna zrobic przeszlo 1000km na zbiorniku. przy jezdzie ok 120 - 130 km/h 4 osoby na pokladzie i troche bagazu spalanie ok 6.4l ASO zalezy jakie. ja jezdze do aso oddalonego o 70km bo tam pozwalaja mi stac przy aucie kiedy robia przeglad i pozwolili mi rowniez byc przy aucie kiedy wymieniali rozrzad. w moim miescie nie chcieli zgodzic sie na moja obecnosc na hali podczas ich pracy wiec nie kozystam z ich ulsug. czesci w aso - duza przebita, te same czesci mozna kupic taniej poza aso. ukryj
dodano 09.03.2010 przez
Zobacz raporty spalania Citroen Xsara II Picasso 2.0 HDi 90KM 2000-2006 Dodaj raport spalania

Publikacje o Citroen Xsara

Lista silników Citroen Xsara II Picasso 2.0 HDi 90KM 2000-2006

Jaki slinik wybrać?

Producent pomyślał o rodzinie i do auta wsadził silniki, które produkują więcej hałasu niż adrenaliny. Pasażerowie są spokojni o swoje życie, a kierowca wie, że nie może poszaleć i nawet nie próbuje – i o to chodzi, bo to auto po prostu takie ma być. Najmniejsza jednostka benzynowa ma 1.6l i około 90 lub 110KM. W tej słabszej wersji pod obciążeniem pasażerów okazuje się przesadnie słaba, dlatego jeśli już, to lepiej szukać tej mocniejszej. Większe motory: 1.8l 116KM i 2.0l 136KM lubią wysokie obroty i są trochę dynamiczniejsze, ale szczególnie ten pierwszy jest bardzo słaby na początku obrotomierza. Do tego na stacji benzynowej rozliczą was ze stylu jazdy. Jeśli chodzi o diesle – 1.6l ma 92 lub 110KM i jeśli nie przeraża was problematyczna obsługa filtra cząstek stałych, to ta mocniejsza wersja może okazać się ciekawa. 90KM liczy też motor 2.0l, ale jego osiągi również są przeciętne – przynajmniej jest oszczędny.

Dealerzy Citroen

AUTO AG

CITROEN BCM Citroen Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Jagiellończyka 38

Więcej

CAR-DROOM

CAR-DROOM Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Wysockiego 67

Więcej

CITROEN POLSKA SP Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS

CITROEN POLSKA SP. Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Puławska 338

Więcej

CITROEN POLSKA SP Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS

CITROEN POLSKA SP. Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Al.. Krakowska 206

Więcej

MW WANICKI

MW WANICKI Citroen Kraków

małopolskie, Kraków, Mogliska 120

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Citroen Xsara

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

5 050

Przejechany dystans

651 966 zł

Zatankowanego paliwa

155 618 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

922

Wydanych pieniędzy

333 783 zł

Średnie wydatki na auto

1 477 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

984

Wydanych pieniędzy

273 967 zł

Średnie wydatki na auto

1 212 zł

ZOBACZ 226 dzienników kosztów Citroen Xsara Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Citroen Xsara

Liczba wpisów: 18
komentarzy(3)
komentarzy(3)
komentarzy(9)
komentarzy(3)
komentarzy(1)
komentarzy(0)
Zobacz inne typowe słabe punkty Citroen Xsara dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Citroen Xsara

Ciekawostki
dodano 22.01.2014 przez
Od kiedy kupiłem moją 3 -letnią maszynę dziwiłem się co tak stuka jadąc po dziurach w tych przednich drzwiach. Już zacząłem rozbierać tapicerkę, tu nic…
dodano 04.08.2011 przez
Jeden z najbardziej utytułowanych samochodów rajdowych świata. Sébastien Loeb Xsarą WRC w latach 2004, 2005, 2006 zdobył tytuł Mistrza Świata. Natomiast zespół Citroën Total World…
dodano 28.07.2011 przez
Zdarzyło mi się tankując "od zlej strony" tak zaklinować pistolet, tak że porysował on lakier przy wlewie. Myślałem ze jest to przypadek - ale już…
Sposoby wykonania czynności
dodano 28.07.2011 przez
Jako prekursor w tym nowym dziale chciałbym podzielić się pewną informacją na temat typowego mankamentu (przynajmniej tak jest w XSARACH ) citroenów . Od kiedy…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą